Nowy budżetowy elektryk Volkswagena. ID.EVERY1 za 20 tys. euro
Volkswagen zaprezentował nowy, tani samochód elektryczny ID.EVERY1, który ma kosztować około 20 tys. euro. Auto trafi na rynek europejski w 2027 roku i będzie częścią strategii producenta, zakładającej ekspansję w segmencie przystępnych cenowo samochodów elektrycznych. ID.EVERY1 oferuje 250 km zasięgu, 95 KM mocy i kompaktowe wymiary.

Volkswagen ID.EVERY1 – tani elektryk dla mas
Volkswagen zaprezentował nowy model ID.EVERY1, który ma być jednym z najtańszych samochodów elektrycznych na rynku. Auto trafi do Europy w 2027 roku i ma kosztować około 20 tys. euro. Koncern stawia na dostępność elektromobilności, rozszerzając swoje portfolio w segmencie tanich pojazdów na prąd.
ID.EVERY1 – nowy członek rodziny ID.
ID.EVERY1 to najnowszy model w elektrycznej gamie Volkswagena, dołączający do ID.2all, ID.3 i ID.4. Producent stawia na nowoczesny design, funkcjonalność oraz przystępną cenę. Samochód bazuje na platformie MEB i jest napędzany przednimi kołami. Jego długość wynosi 3,88 m, co plasuje go pomiędzy modelami up! i Polo.

Parametry techniczne ID.EVERY1
ID.EVERY1 oferuje silnik elektryczny o mocy 70 kW (95 KM) oraz maksymalną prędkość 130 km/h. Deklarowany zasięg to minimum 250 km, co czyni go odpowiednim do jazdy miejskiej. Auto pomieści cztery osoby, a jego bagażnik ma pojemność 305 litrów.
Volkswagen chce dominować w segmencie
ID.EVERY1 to element szerszej strategii Volkswagena, który chce mieć najszerszą ofertę elektrycznych modeli w Europie. Firma planuje wprowadzenie dziewięciu nowych aut elektrycznych do 2027 roku, w tym ID.2all za mniej niż 25 tys. euro. Do 2030 roku marka chce być liderem technologicznym w segmencie, co oznacza wyprzedzenie konkurencji o silnej pozycji rynkowej. Na styczniowej liście najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych na świecie, Volkswagen zajmuje czwarte miejsce.
Czy ID.EVERY1 trafi poza Europę?
Na ten moment Volkswagen nie zapowiedział sprzedaży ID.EVERY1 poza Europą. Model został stworzony „z myślą o Europie” i ma wspierać transformację elektromobilną na kontynencie. Więcej informacji na temat rynku samochodów elektrycznych w Europie znajdziesz tutaj.
Może Cię również zainteresować
Rewolucja w transporcie Indii – ponad 14 tys. (!) e-busów trafi do 5 miast
Rząd Indii ogłosił uruchomienie kolejnej fazy programu PM e-Drive. W jej ramach ponad 14 tys. autobusów elektrycznych trafi do największych miast kraju. Całkowity budżet inicjatywy przekroczy 10 900 crore rupii (ok. 533 mln zł), a działania potrwają do marca 2026 r.
Westpac i UOB finansują 100MW magazyn energii Bramley w Wielkiej Brytanii
Australiański Westpac oraz singapurski UOB udzielają finansowania dłużnego dla projektu Bramley BESS w Hampshire – jednej z największych działających instalacji magazynowania energii w Europie. Inwestycja ma znaczenie strategiczne dla brytyjskiego systemu elektroenergetycznego.
Niemcy i Wielka Brytania połączą się podmorskim rurociągiem wodorowym
GASCADE i National Gas planują stworzenie podmorskiego połączenia wodorowego między Niemcami a Wielką Brytanią. Projekt ma wzmocnić bezpieczeństwo energetyczne Europy, wspierać dekarbonizację przemysłu i zwiększyć elastyczność rozwijającej się gospodarki wodorowej.
Przełom w produkcji zielonego wodoru. Koreańczycy pokazali system działający wyłącznie dzięki słońcu
Koreański Instytut Maszyn i Materiałów (KIMM) opracował nową technologię, która może zrewolucjonizować produkcję wodoru przy użyciu naturalnego światła słonecznego. Dzięki uproszczeniu procesu i zwiększeniu wydajności ogniw fotoelektrochemicznych, możliwa staje się masowa i opłacalna produkcja zielonego wodoru.
Hydrogen Bank: UE rozdaje 992 mln euro. Hiszpania i Norwegia zgarniają najwięcej
Komisja Europejska przeznacza prawie 1 mld euro na rozwój zielonego wodoru w ramach Hydrogen Bank. Wsparcie otrzyma 15 projektów, głównie w Hiszpanii i Norwegii. Celem jest produkcja 2,2 mln ton odnawialnego wodoru w dekadę. To ważny krok, ale eksperci wskazują na bariery infrastrukturalne.
Ponad 2,5 mld zł na „Dystrybucję kolejową 4.0.” – PGE modernizuje sieć zasilającą kolej
PGE otrzymała ponad 2,56 mld zł na modernizację sieci dystrybucyjnej dla kolei. Projekt zwiększy bezpieczeństwo, jakość energii i umożliwi integrację OZE z infrastrukturą kolejową.
Komentarze