Energię sprzedam 15 000 MW rocznie
Energię sprzedam 15 000 MW rocznie w cenie stałej. Od 1.1.2026 na dowolny okres.
Zainteresowany?
Zobacz najnowsze wiadomości
Glamox oświetli Hornsea 3 – największą morską farmę wiatrową na świecie
Norweska firma Glamox zapewni morskie oświetlenie dla farmy wiatrowej Hornsea 3, która po ukończeniu będzie największym tego typu projektem na świecie. Inwestycja Ørsted A/S ma dostarczać prąd dla ponad 3 milionów brytyjskich domów.
LONGi publikuje nowe wyniki badań nad ogniwami tandemowymi – sprawność sięga 34,6%
LONGi opublikowało dwa nowe artykuły naukowe w Nature i Science, prezentując kolejne usprawnienia w technologii ogniw perowskitowo-krzemowych. Firma informuje o osiągnięciu sprawności konwersji energii do 34,6% – to wynik przekraczający granicę pojedynczego złącza krzemowego. Rozwiązania mogą znacząco wpłynąć na kierunek rozwoju fotowoltaiki.
Wojna o baterie. CATL pozywa Hithium za kopiowanie ogniw 587 Ah
Chiński gigant baterii CATL pozwał konkurenta Hithium o nieuczciwą konkurencję. Pozew może zagrozić planowanemu debiutowi Hithium na giełdzie w Hongkongu.
ORLEN wprowadza SAF na lotniskach w Polsce. Nowe paliwo zmniejszy emisje CO2
ORLEN rozpoczął sprzedaż nowego rodzaju paliwa lotniczego – SAF (Sustainable Aviation Fuel). Od teraz samoloty startujące z Warszawy, Krakowa i Katowic mogą tankować bardziej ekologiczne paliwo, które ogranicza emisję gazów cieplarnianych zarówno podczas produkcji, jak i spalania w silnikach odrzutowych.
Bawaria z rekordem: green flexibility uruchamia magazyn energii 15 MW w Immenstadt
W Immenstadt oficjalnie uruchomiono największy bateryjny magazyn energii w Bawarii. Inwestycję zrealizowały green flexibility oraz Allgäuer Überlandwerk. Obiekt dysponuje mocą 15 MW oraz pojemnością 33 MWh. To pierwsza w Niemczech instalacja pracująca w trybie „netzneutral” – neutralnym dla sieci elektroenergetycznej.
Europa walczy o surowce do baterii – stawką przyszłość elektromobilności
Europa stoi w obliczu niedoboru kluczowych surowców niezbędnych do produkcji baterii do pojazdów elektrycznych, co może opóźnić realizację celów dekarbonizacji transportu. Mimo wprowadzenia Aktu o Surowcach Krytycznych, przedstawiciele Komisji Europejskiej, organizacji branżowych oraz europarlamentarzyści ostrzegają przed rosnącym ryzykiem utraty konkurencyjności wobec Chin i USA.