Orange Energia – Opinie, Ceny, Prąd

Orange to drugi po Plusie przedstawiciel telefonii komórkowej, który postanowił do swojej oferty wprowadzić także sprzedaż energii elektrycznej. Propozycja sprzedawcy adresowana jest przede wszystkim do gospodarstw domowych, a umowę o kupno energii elektrycznej od Orange podpisać możemy także w popularnych sieciach ze sprzętem AGD.
Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm
Orange Energia Sp. z o.o. jest częścią grupy Orange, czyli lidera polskiego rynku internetu, transmisji danych oraz telefonii stacjonarnej. Posiada koncesję na obrót energią elektryczną od 2013 r. i ma możliwość świadczenia swoich usług na terenie całego kraju. Swoim klientom oferuje energię pochodzącą w 100% ze źródeł odnawialnych, dzięki czemu przyczynia się do redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz ograniczenia śladu węglowego. Nie generuje żadnych substancji szkodliwych dla środowiska naturalnego, a także nie powoduje niedoboru źródeł energii, jak jest w przypadku węgla, czy ropy naftowej.
Dzięki wysokiej rozpoznawalności marki Orange firma bardzo płynnie weszła na rynek energetyczny. Od początku funkcjonowania na rynku sprzedaży prądu prezentowała korzystne i ciekawe propozycje. Sama zmiana sprzedawcy prądu jest dzisiaj niemalże tak prosta, jak zmiana operatora komórkowego.
Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej nic nie kosztuje. Już choćby przez to warto zainteresować się tym tematem. Należy pamiętać, że zmiana sprzedawcy to nie zmiana dystrybutora (więcej o tym w naszym artykule: Dostawca prądu a sprzedawca prądu – Jaka jest różnica?). Oznacza ona, że do naszego gospodarstwa domowego dostarczany jest ten sam prąd (po tej samej infrastrukturze), tylko sprzedawany przez inny podmiot – nowego sprzedawcę.
Klient biznesowy – taryfa A, B, C
Oferta Orange Energia jest dostępna zarówno dla osób prywatnych, jak i klientów biznesowych. Możecie zatem korzystać z czystej energii nie tylko we własnym domu, ale również w swojej firmie. Dla Klientów biznesowych w szczególności wyróżnia się oferta oparta na notowaniach giełdowych tzw. RDN (Rynek Dnia Następnego), która zapewnia zawsze aktualną cenę ściśle dopasowaną do profilu zużycia energii przez Klienta. Dzięki niej niewielkie firmy mogą mieć energię z gwarancjami pochodzenia OZE po niższych stawkach w porównaniu z ofertami stałej ceny.
Gospodarstwa domowe – taryfa G
Orange Energia coraz bardziej poszerza swoje kompetencje. Bardzo dynamicznie rozwijająca się spółka oferuje szeroki wachlarz promocji różnych ułatwień dla klientów. Firma bardzo profesjonalnie podchodzi do rozmów z klientami oraz ich opinii. Dlatego dobrze wykształcona kadra pracowników obsługi klienta jest przygotowana na wszystkie pytania. Co aktualnie oferuje sprzedawca prądu?
Jeśli podpiszecie umowę z Orange Energia, to możecie liczyć na 300 zł rabatu na usługi mobilne. Natomiast jeśli jesteście klientem Orange Polska, możecie otrzymać bon do wykorzystania w salonie Orange na akcesoria lub co miesiąc przez rok cieszyć się 25 zł zniżką na fakturę za energię elektryczną. Ponadto każda w/w oferta zawiera bogaty pakiet assistance domowego gwarantujący nawet 5 napraw w roku do wysokości 1500 zł każda. Fachowcy świadczący pomoc w ramach pakietów Czysta Energia od Orange to elektryk, hydraulik, ślusarz, szklarz, dekarz, technik urządzeń grzewczych i gazowych oraz serwisant AGD, RTV i PC.
Dodatkowo dostępna jest oferta dla Mikrowytwórców, posiadających instalacje fotowoltaiczne (zarówno w Orange, jak i poza nią), w której 100% energii oddanej do sieci wraca do Klienta.
Sprzedawca gazu
Orange aktualnie nie prowadzi sprzedaży gazu, ani dla firm, ani dla klientów indywidualnych.
Klient biznesowy – taryfy gazu dla firm
Brak oferty sprzedaży gazu ze strony Orange dla przedsiębiorstw.
Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu
Brak oferty sprzedaży gazu ze strony Orange dla gospodarstw domowych.
Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Orange Energia w 2018 roku:
Podstawowe informacje o firmie
Orange S.A. prowadzi kilka rodzajów działalności:
- jest sprzedawcą usług telefonii komórkowej oraz stacjonarnej, a także dostawcą internetu,
- jest sprzedawcą usług finansowych, jak OrangeFinanse,
- jest sprzedawcą prądu,
- jest dostawcą telewizji satelitarnej.
Obszary działalności Orange
Orange oferuje usługi z wielu obszarach. Kilkakrotnie zmieniała swój wizerunek. Na polskim rynku pojawiła się w 1991 roku, w wyniku sprywatyzowania Telekomunikacji Polskiej S.A. Firma początkowo funkcjonowała pod tą właśnie nazwą, a obecny udziałowiec posiadał jedynie 35% akcji. Cały proces prywatyzacji skończył się w 2010 roku, gdy Skarb Państwa sprzedał ostatnie akcje France Telecom, będącego właścicielem firmy oraz marki Orange na całym świecie. Przez długi czas TP S.A. było monopolistą, jeśli chodzi o usługi telekomunikacyjne oraz internetowe. W 2012 roku nastąpiło przebrandowanie marki na Orange Polska S.A. Co ciekawe, z tytułu sprzedaży usług pod tą marką Orange Polska musi płacić Orange Brand Services Limited 1,6% swoich przychodów operacyjnych rocznie. W 2013 roku nastąpiła pełna fuzja spółek.
Orange Polska S.A. oferuje bardzo szeroki pakiet usług. Wśród nich można znaleźć sprzedaż usług telekomunikacyjnych, finansowych, energii elektrycznej i wiele więcej. Firma posiada także fundację, jest również sponsorem wielu imprez kulturalnych, sportowych, patronem akcji społecznych.
Orange Energia nie posiada własnych źródeł energii, kupuje energię elektryczną na giełdzie od niezależnych wytwórców.
Orange na Youtube
Orange ma na Youtubie cały kanał ze swoimi reklamami telewizyjnymi. Usługi firmy pojawia się również jako tzw. product placement w filmach, serialach, nagraniach popularnych Youtuberów. Sprzedawcę reklamują na przykład bohaterowie serialu TVP „Boscy”.
Więcej informacji o Orange Energia
Dostępne oferty prądu dla domu i firmy w Orange Energia – co zyskasz korzystając z jej usług?
Zielona energia w Orange Energia – czy firma stawia na ekologiczne rozwiązania?
Orange Energia – wzory umowy na prąd oraz inne przydatne dokumenty
BOK Orange Energia – lista biur obsługi klienta, salonów sprzedaży i punktów partnerskich
Kontakt z Orange Energia – najważniejsze dane teleadresowe
Jestem zadowolona z OE. Nie wiem skąd tyle niepochlebnych komentarzy. Bez przesady!
Dziękujemy za komentarz.
Witam. Proszę mi wytłumaczyć dlaczego na wystawienie faktury czekam miesiąc. Mimo kolejnych reklamacji i zapytań traktowana jestem jak intruz.Płace wysokie rachunki powinnam otrzymac już kolejna fakturę. I słyszę od miesiąca że faktura została udostępniona do zaksięgowania. Nie wiem co jest nie tak ale tak nie powinno być.
Dzień dobry, dziękujemy za komentarz. W zamieszczonym wpisie brak danych niezbędnych do identyfikacji konta billingowego, w związku z tym nie jesteśmy w stanie zweryfikować problemu. Orange Energia wystawia fakturę prognozową lub rozliczeniową raz w miesiącu, w zależności od cyklu rozliczeniowego, jaki posiada Klient. W celu uzyskania więcej szczegółów zachęcamy do kontaktu poprzez formularz www na stronie orangeenergia.pl
Mając do wglądu informacje o zużyciu z przeszłości w których jasno wychodzi zużycie na stałym poziomie ok.100kwh / miesiąc potrafią wystawić faktury z prognozą zużycia 500 kwh / miesiąc. I to dla osoby starszej mieszkającej samotnie. Jak to nazwać?
Dziękujemy za komentarz. Niestety nie jesteśmy w stanie sprawdzić konta na podstawie danych zawartych w komentarzu. W celu wyjaśnienia sprawy zachęcamy do kontaktu za pomocą formularza na stronie orangeenergia.pl
[Komentarz edytowany przez Redakcję]
Prognoza za prognozą .Brak rozliczeń na czas kara miała być 400 zł a teraz jest 500zł jestem wściekła.Dostaje w Kwietniu rachunki za listopad .Macie burdel.Pusze do rzecznika
Dziękujemy za komentarz. Informujemy, że ilość prognoz jest uzależniona od cyklu rozliczeniowego na danym liczniku. Cykl rozliczeniowy można zmienić na 1 miesięczny, dzięki czemu licznik będzie rozliczany tylko na podstawie faktycznego zużycia. W celu zmiany lub dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza na stronie orangeenergia.pl
Umowa z Orange Energią to totalna katastrofa !!! […] Od 13 miesięcy czyli od chwili podpisania umowy opłacam faktury według prognozy, nie było ani jednej faktury rozliczeniowej, chociaż powinna być co 6 miesięcy. Próby kontaktu telefonicznego z infolinią nic nie dają. W punktach Orange nikt nie chce rozmawiać o energii. Niestety umowa jest na 4 lata – zerwanie jej to kary umowne […].
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Dziękujemy za komentarz. Prosimy o podanie numeru Pana umowy, która umożliwi identyfikację w bazie i pozwoli nam na kontakt w celu wyjaśnienia opisanych doświadczeń.
Informujemy, że istnieje możliwość kontaktu z nami za pomocą formularza na stronie orangeenergia.pl
PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED FIRMĄ ORANGE ENERGIA.
To […] firma, nastawiona wyłącznie na zysk.
Klient dla nich jest nikim !!!
Potrafią tylko wystawiać rachunki i egzekwować, najlepiej w oparciu o prognozę.
Od 14 miesięcy płacę rachunki w oparciu o prognozę – rachunki są kosmicznie zawyżone.
Dla nich to nieważne, że powinni rozliczać w oparciu o rzeczywisty pobór prądu co 6 miesięcy !!!
A przecież w sytuacji zmieniającej się stawki VAT jest to istotne.
Nie mogę doprosić się o rozliczenie punktu poboru prądu od 14 miesięcy !!!
Kontakt z infolinią graniczy z cudem.
W punktach Orange nikt nie chce rozmawiać o energii !
Bądźcie z daleka od tej firmy !!!!!
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Dziękujemy za komentarz. Informujemy, że przypadku chęci rozliczania na podstawie rzeczywistego zużycia mogą Państwo składać odczyty własne na formularzu na stronie orangeenergia.pl
Jeśli natomiast otrzymamy odczyt zużyciowy od właściwego dystrybutora wystawimy fakturę rozliczeniową uwzględniającą dotychczas wystawiane prognozy.
Dodatkowo informujemy, ze infolinia obsługowa jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18.
Nie polecam tego dostawcy prądu..rachunek odn11 grudnia do trzeciego marca prawie 700 zl
Dziękujemy za komentarz. Informujemy, że faktury za energię elektryczną są wystawiane na bazie deklarowanego zużycia, które zostało podane w umowie lub odczytu rzeczywistego od dystrybutora. Jeśli chcą Państwo otrzymywać faktury co miesiąc na bazie rzeczywistego zużycia, zachęcamy do składania odczytów własnych na formularzu na stronie orangeenergia.pl
Uprzedzam wszystkich , którzy wybrali firmę OE za dostarczyciela energii. Jest to firma, która nastawiona jest na wyrwanie pieniędzy od klienta wszelkimi sposobami […] Do tego dochodzi manipulowanie terminami umów a nawet samowolne ich przesuwanie bez wiedzy klienta. Wybitną aktywność firma wykazuje w roszczeniach o , jak się okazało, nienależne kary za wcześniejsze rozwiązanie umowy i to z własnej winy. Dopiero zdecydowana riposta z przedstawionymi dowodami różnych matactw z ich strony spowodowała łaskawe przyznanie się do błędu i przeprosiny. Wcześniejsze interwencje z tzw. o zgrozo, doradcami , miały taki sam skutek jakby w ogóle ich nie było. Na zakończenie tylko dodam, że na rozwiązanie problemu czekałem kilka lat!
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Dziękujemy za komentarz. Nie jesteśmy w stanie zidentyfikować tej umowy na podstawie danych wskazanych w komentarzu. Jeśli chcą Państwo zgłosić problem lub uzyskać informacje, zachęcamy do kontaktu poprzez formularz na stronie orangeenergia.pl
Beznadziejny kontakt Rozwiązanie umowy ze względu na zgon taty Ponad miesiąc Każdy mówi co innego Każą dosłać email żeby zdjęli licznik po czym mówią że nie mogą tak zdjąć odsyłają do PGE Umowa zakończona już a prąd nadal jest jak to twierdzą dopóki będzie licznik będzie prąd Nie polecam jakaś kpina Mam nagrane z nimi rozmowy istny cyrk
Dziękujemy za komentarz. Informujemy, że rozwiązanie umowy sprzedaży energii elektrycznej następuje na wniosek odbiorcy, natomiast demontaż licznika po wystosowaniu odpowiedniego wniosku przez Sprzedawcę do dystrybutora. W kolejnym kroku dystrybutor demontuje licznik.
W przypadku dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu poprzez formularz na stronie orangeenergia.pl
Żadnej pomocy technicznej żadnej zero pomocy zostaniesz z ręką w nocniku
Dziękujemy za komentarz. Wszystkie sprawy obsługowe związane z Orange Energia można zgłaszać telefonicznie, mailowo oraz przez dedykowany formularz dostępny na stronie orangeenergia.pl
Mam prąd od orange i chociaż opłacalne faktury dalej nie mam prądu od 2 dni staram się dodzwonić gdzie kolwirk do nich po czym otrzymuje informacje ze oni nic powtarzam nic nie moha zrobic chociaz kasę wzięli ale jeśli chodzi o prąd to pewnie będę czekał do poniedziałek albo i dłużej i Co 5 dni bez prądu z małym dzieckiem w domu. Nie polecam. Wybierz ci innego dostawcę bo nawet nie pomogą Ci jak będzie awaria bo oni nie mają ludzi od tego
Dziękuję za komentarz. Informujemy, że właściwy dystrybutor dokonuje wstrzymania dostaw energii elektrycznej z powodu braku płatności w wymaganym terminie na wniosek Sprzedawcy. Ma na to 2 dni robocze. Podobnie, po uregulowaniu zaległości dystrybutor dokonuje wznowienia dostaw. Jeśli chcą Państwo przyspieszyć wznowienie dostaw, zachęcamy do kontaktu z właściwym dystrybutorem.
Mam prąd z Taurona – rozliczenie miesieęczne. Podaję zużycie przez internet. Zwykle zużywaliśmy około 3600 KWh rocznie, ponieważ dom duży, brak gazu i wszystko na prąd, a w zimie dodatkowo piec podajnikowy pracuje 24 godziny na dobę. Do tej pory płaciliśmy około 150 – 200 zł/m-c. Ostatnio podałam odczyt (zużyte 220 kWh za który muszę zapłacić prawie 500 zł., choć jeszcze nie przekroczyliśmy magicznych 2tys kWh , to ze wszystkimi przesyłami, mocami i pozostałymi haraczami 1 kWh w Tauronie kosztuje 2,00 zł. Szukam tańszego dostawcy
Podpisując Umowę o dostawę prądu na ul. Kadłubka w Szczecinie z firmą Orange Energia w dniu 25-012023 około godz 10:00 Firma Orange Energia w Szczecinie pl.Kilińskiego 1 : Wykazała się p. Sylwia super pomocną wiedzą oraz super cudowną miłą obsługą za jej osobiście publicznie dziękuję : Proponuję Firmie Orange wyróżnienie p. Sylwi
NIE POLECAM Orange Energia. Nieprzejrzyste warunki umowy, kary za wcześniejsze rozwiązanie mimo sprzedaży mieszkania. Problem z przyjęciem rezygnacji, salony wysyłają do infolinii a infolinia do salonów. Dramat!
Dziękujemy za komentarz. Informujemy, że rozwiązanie umowy bez kary w przypadku sprzedaży mieszkania następuje po zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej w nowym lokalu zamieszkania. W przypadku dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu poprzez formularz na stronie orangeenergia.pl
Ja jestem zadowolona. Podaj co miesiąc stan licznika, więc płacę za to co zużyłam. Rachunki mam mniejsze jak w tauronie. Czytając te komentarze chwytam sie za glowe. Czatowałam z konsultantem z Taurona na temat stawę w przyszłym roku ,ma być wyższe . Także wprowadzają dodatkowe opłaty . Wspomne ,że w Orange dostalam dodatkowe rabaty a poprzednia firma tego nie daje.Moze powinniście miesiecznie podawać zużycie? Z wieloma opiniami się nie zgodze. To tak samo jak przechodzimy do innego operatora z komórkami. PGE sam też wypowiada umowy klientom . Nie dogodzimy sobie wcale wszędzie drożyzna. Ja miałam na początku za wysoka prognozę,dlatego doradzili mi abym podawała stan licznika. Poza tym można zaszqonic na 801 111 333 i po 4 miesiącach sprawdzić jakie jest zużycie i jak coś to zmniejszyć,jeśli ktoś nie potrafi na stronie wpisać danych do rozliczenia.
Reasumując nie mam zamiaru odchodzić z Orange Energia .
Jestem tu już 4 rok.
A jakie masz stawki za Kwh i opłatę handlową?
Też mam zamiar wypowiedzieć umowę z Orange Energia. Chcę wrócić do poprzedniej firmy, do PGE. Wiadomo ,że w PGE stawki cen za energię będą zamrożone przez 2023r Obawiam się natomiast czy nowa umowa nie będzie zawierała jakichś dodatkowych comiesięcznych opłat?
W Orange Energia stawki również będą zamrożone. Ustawa dotyczy wszystkich sprzedawców. Jeżeli nie masz gwarancji stałej ceny na 2023,to będzie rozliczane zgodnie ze stawką zamrożoną.
Od 1 listopada przechodzę do PGE. Stawki spadną mi z 0,6 na 0,48 taryfa dzienna i z 0,42 na 0,34 w nocnej. Dodatkowo będę miał zamrożone stawki na 2023 do 2000 Kwh. W Orange płaciłbym od stycznia około 1,2 za Kwh w taryfie dziennej i 1,1 w nocnej. Można chyba taki ruch nazwać „dobrą zmianą” :))))
Cześć, czy rzeczywiście w przyszłym roku zapowiada się taka stawka w Orange? Zastanawiam się, czy też nie zerwać umowy i wrócić do Energa, bo jeżeli będzie ponad 1zł za 1kwh, to chyba lepiej będzie zapłacić karę 25zł za miesiąc (umowę mam do końca 2024) niż płacić tak dużo, Już też teraz mam coś koło 0,6zł
Dowiedziałem się, że ustawa dotyczy też sprzedawców alternatywnych, więc w Orange Energia też będzie zamrożoną stawka, jeżeli nie ma się umowy z gwarantowana cena na 2023.
Spadły czy wzrosły o 150%? Bo ja widze po rachunku ze o 150% wzrosły w tauron wiec pge sie nie wyłamie
kompletne dno roczne zuzycie ok1200kv w umowie, wystawiaja rachunek na 5400kv za miesiac sierpien i do dnia dzisiejszego nie są wstanie tego skorygować […]. Kontakt tragedia, brak kompetencii, trzymajcie się od tego nieszczęścia z daleka
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Ja walczę od września z […] PGE , specjalnie zaniżyli stan licznika żeby policzyć po 2,50zł brutto w tar,C11. W tej chwili mam dostać zwrot kasy ponad 1500zł . Ogólnie mają bałagan totalny . Mam ochotę przejść do Orange, ale mam trochę mieszane uczucia czytając te opinnie.
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Ja mam, moja Mama ma, siostra również i jest ok. Stawka niższa niż w Enerdze, ubezpieczenie sprzętów domowych się przydaje, przynajmniej to nie opłata za nic jak w przypadku handlowej w konkurencji.
Mi naliczyli karę umowną 1200zł za 3 lata, wliczając w to bon 400zł na komórkę który dostałem przy podpisywaniu umowy. Omijać szerokim łukiem. Najlepszy jest zapis przy umowie ” w kolejnych latach bezpieczny mechanizm indeksowania stawki” co u nich oznacza z 0,29gr na 0,57gr od 2022r.
Uważajcie na obiecanki cacanki. 100% energii wróci do was, tzw. magazynu energii za który płacisz co miesiąc, nie mając zainstalowanej fizycznie baterii. Prawda jest taka, że przy większej produkcji, czyli teraz w lato, falownik się WYŁĄCZAŁ! ! Nie oddawał, bo sieć nie przyjmowała, czyli nie ma energii do odbioru. Takie smaczki Orange Energia funduje, i jeszcze za to płacicie. Dramat, nie polecam.
Źle ustawiony falownik i się wyłącza. U mnie tylko takie coś się pojawiło i zaraz sytuacja była rozwiązana. Kontakt do PGE następnie do instalatora fotowoltaiki i to wszystko. W tej chwili ponad 3 lata działa.
Mam pytanie czy korzystasz z fotowoltaiki od Orange? Będę wdzięczny za kontakt ze mną gdyż chciałbym zamienić kilka zdań z osobą która zainstalowała fotowoltaiki korzystając z usług Orange. Mój e-mail [e-mail do wglądu w Redakcji]
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Kto jeszcze dostał wypowiedzenie umowy? Mi napisali że już orange nie sprzedaje energii?
Chciałabym się zapytać o ile można, kiedy zawarł Pan z nimi umowę? Ja podpisywałam tę nieszczęsną umowę na „najtańszy prąd” w lipcu tego roku, więc wtedy jeszcze działali.
Potwierdzam niestety ze firma Orange Energia to [Komentarz edytowany przez Redakcję]! Od połowy kwietnia 2022 założona fotowoltaika i zgłoszenie zmiany umowy. Dalej płacę rachunki po 450zł, a aneksu do umowy nie dostaję mimo co miesięcznych zgłoszeń.
Podpisałam umowę rok temu rachunki przychodziły dużo wyższe niż w PGE.napisalam rezygnację.od 1 06 mam energię z PGE.przyxhodza mi faktury które były płacone.i kolosalna kara.co mam zrobić.pomozcie
Dalej głosować na pis
A co ma piernik do wiatraka Haha (dzban) a no tak bo władza PO się już skończyła.
Po niecałym roku wolę zapłacić karę za rezygnację niż tam zostać. Od stycznia 2022 nie ma nigdzie droższego prądu niż w Orange. Co miesiąc płacę około 100 zł więcej niż w PGE, gdzie byłem wcześniej
Czy zapłacił już Pan karę bo ja też zrezygnowałam i kara jest ogromna
Witam. Ja podpisałam umowę i niestety chciałam zrezygnować po miesiącu…Ale kara była spora za rozwiązanie umowy. Nie stać mnie na takie wywalanie pieniędzy. Muszę się z nimi pomęczyć, choć wysyłanie 2 rachunków do opłacenia w jednym miesiącu w odstępie paru dni, zakrawa na chamstwo, nie oceniając tego gorzej. Nie ma czegoś takiego w Polsce jak odnawialne źródła energii. Już teraz to wiem. Każdy nas oszukuje i wysysa ile może. A my jak te pelikany łykamy wszystko żeby sobie odciążyć portfele ,no i mamy problemy. 700zl miesiąc za dwa rachunki? Za Tuska było lepiej!
Czy zapłacił Pan już karę bo ja też zrezygnowałam i kara przyszla ogromna
W sierpniu mają mi naliczyć karę za około 3 lata. W salonie Orange powiedzieli że za każdy miesiąc 20 kilka złotych. A ile Pani naliczyli i za jaki okres ?
Mi kara przyjdzie w sierpniu, bo do końca lipca mam jeszcze orange energia. W salonie mówili że 20 kilka złotych za miesiąc czyli mi wyjdzie razy 36. A ile Pani naliczyli ?
Nie polecam firmy Orange Energa. Bardzo uważnie zapoznawajcie się z tym, co Wam proponują i czy będzie dla Was korzystna. Podpisałam z nimi umowę we wrześniu 2021 r., płacę obecnie 1,22 zł za kWh (uwzględniając wszystkie koszty, i przy obniżonym vacie). Jak Vat wróci do normalnej stawki będę płacić ponad 1,5 zł. Tak wysoka cena jest w dużej mierze konsekwencją opłaty miesięcznej 21,33 zł za pakiet chyba „hydrauliczny”, wciskany klientom niepostrzeżenie, oraz stawki 0,5761 za kWh ustalonej przez Orange ( za samą energię, bez opłaty zmiennej sieciowej pobieranej przez Energa). Ta sama stawka obecnie np. w Energa to 0,4081 zl.
a ja polecam firmę Orange, rachunki podobne jak w Energa, żadnych zawyżonych, co do fotowoltaiki to się nie wypowiem bo mieszkam w bloku ale sama usługa jest ok.
Chciałbym stanowczo przestrzec wszystkich przed skorzystaniem z oferty Orange Energia w zakresie fotowoltaiki. Czuję się całkowicie oszukany. W styczniu 2022r podpisałem umowę na dostawę i montaż instalacji. Przedstawiciel Orange zapewnił mnie, że zdążą przed zmianą przepisów do 31.03.2022r. W myśl umowy termin wykonania (montażu) instalacji fotowoltaicznej wynosił 45 dni od daty wpłaty zaliczki wynoszącej 50 % kosztów inwestycji. Wpłaty dokonałem w dniu 24 stycznia 2022r, a zatem termin minął najpóźniej w dniu 12 marca 2022r. Instalacja dotąd (21.04.2022r) nie została zamontowana mimo wielokrotnych monitów telefonicznych i pisemnych. Nie jestem w stanie zliczyć ile rozmów odbyłem w tej sprawie (tylko płatna infolinia). Rzekomych terminów wykonania usługi było już co najmniej 6-7. Żaden z nich nie został dotrzymany. Chcę zaznaczyć, ze za każdym razem byłem zobligowany zapewnić kogoś dorosłego w domu, po czym za każdym razem okazywało się, że nikt z ekipy montażowej nie dojechał, nie odbierają telefonów i nie ma z nimi ani z firmą wykonawczą żadnego kontaktu. Podkreślam, że postanowiłem zainwestować w fotowoltaikę z uwagi na planowane od 1.04.2022r zmiany przepisów. W rozmowach z przedstawicielami Orange Energia byłem przekonywany, że instalacja będzie wykonana na 100% najpóźniej do dnia 31 marca 2022r, co pozwoli mi zachować dotychczasowy sposób rozliczania nadwyżek energii oddanych do sieci. Tylko ta okoliczność skłoniła mnie do zawarcia umowy z poważną (jak się wówczas wydało) firmą, która powinna zagwarantować terminową i rzetelną realizację umowy. Okazało się, że Orange Energia nie jest poważnym kontrahentem. Absurd całej sytuacji został ujawniony, gdy przedstawiciel PGE skontaktował się ze mną w sprawie wymiany licznika na dwukierunkowy w dniu 21.04.2002r. Orange wcześniej w moim imieniu zgłosił wniosek o taką wymianę. Tymczasem do wymiany licznika konieczna jest zamontowana uprzednio i sprawna instalacja FV, a instalacji wciąż brak. Na placu przed domem leży konstrukcja metalowa i panele w paczkach, ale ekipy montażowej jak nie było tak nie.
Oznacza to, że nie mam już szans skorzystać z dotychczasowych zasad rozliczania nadwyżek energii, a będę objęty nowym systemem (tzw. net billing), którym nie jestem zainteresowany i nie byłem w dacie zawierania umowy. W tej sytuacji złożyłem pismo w Orange o odstąpieniu od umowy. Jeszcze raz ostrzegam wszystkich przed ta firmą, bo teraz czeka mnie proces z Orange o zwrot zaliczki i zwrot innych kosztów, które poniosłem.
Witam. Czy Pana historia się już zakończyła? Jaki był finał sprawy? Jestem bardzo ciekawy, sam przymierzam się do instalacji PV i skorzystać z usług Orange która rozlicza to 1:1 tylko trochę to zbyt piękne aby było możliwe.
Unikajcie jak ognia!!!
Stawki za energię dwa razy większe niż u innych sprzedawców, od 1 stycznia 2022 w Orange wyniosła – 0,56400zł netto za kWh, a u nowego sprzedawcy – 0,3405zł netto za kWh (z gwarancją stałości na dwa lata). Do tego narzucane usługi „serwisowe”, których klient nie potrzebuje, ale tzw. opłata miesięczna stała może urosnąć nawet do prawie 20zł.
Fatalna obsługa, niekompetentni, niedoszkoleni doradcy zarówno w obsłudze telefonicznej jak i w stacjonarnych biurach obsługi Orange. Przy czym połączenia telefoniczne do BOK *100 i na infolinię 801080016 są płatne. Np. w styczniu złożenie telefonicznej reklamacji kosztowało mnie prawie 12zł (przy połączeniu z sieci komórkowej Orange).
Po prostu dno i wodorosty
Poważnie zastanawiam się nad zgłoszeniem sprawy do UOIK. Podobną umowę mi wcisnęli nie informując, o tym jak wysoką stawkę za kWh proponują, nie poinformowali tez o innych alternatywnych opcjach możliwej umowy. Podkreślali natomiast stałość ceny przez czas trwania umowy.
Z chęcią dołączę do Pani vo ja też zostałam tak potraktowana […] i niewiem gdzie to zglosic
Komentarz edytowany przez Redakcję.
A jak nazywa się nowy sprzedawca?
beznadzieja słaba firma ,partner nie płaci za umowy firma to olewa nie polecam, lepiej trzymać się z daleka
z tego co już mi wiadomo, to Orange Energia jest jedna z najtańszych stawek energii, zatem warto wiec może pozostać w Orange Energia. Nie ma już takich podobnych tanich stawek jak to Orange Energia oferuje. Jedynym minusem jest brak konta, gdzie można by było kontrolowac swoje wpłaty
Nie polecam. Po pierwsze to nieczytelny sposób naliczania faktur. Co miesiąc podaję stan licznika a orange co drugą fakturę wystawia mi jako „prognozowaną”. Najlepsza jest prognoza. Ponad 400kwh/miesiąc. Przy przechodzeniu do Orange prosili o moje faktury z Tauronem i jasno z nich wynikało, że zużywałem niecałe 200kwh/miesiąc. Podczas rozmowy, jasno powiedziałem na infolinii, że chcę płacić za zużycie a nie prognozowane zużycie. Co drugi miesiąc dostaję korektę po tej prognozowanej. Co do cen za energię to również bardzo mijał się z prawdą „typ” na infolinii. Zapewniał mnie, że po podwyżce cen kwh na dany rok, obowiązująca u nich jest niższa cena z poprzedniego roku, a jeżeli by była obniżka, to stosują obniżkę. Taka dbałość o klienta. Oczywiście znów kłamał. Prawda jest taka, że po zmianie taurona na orange płacę wyższe rachunki. A miało być o wiele taniej. Nadmieniam, że nie uwzględniam w mojej opinii skoku cen energii od 2022r. Nie wspomnę o płatnej infolinii. Pożegnam ich jak tylko skończy mi się umowa.
Otóż to. Nic jasnego i czytelnego. Teraz jeszcze zmienili zasady naliczania i dwa rachunki do opłaty w ciągu 3 dni. Już całkiem im odbiło. Myslą, że ludzie […] pieniędzmi i zarabiają jak słynny jastrząb! Niech to szlag!
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Tragedia, bez żadnego ostrzeżenia ani informowania odcinają prąd bo jedna w okat z przed dobrych 5 miesięcy nie została zaksięgowana, zdecydowanie nie polecam
Tragedia ! Mocną stroną jest pozyskiwanie klienta. Jak ktoś wpadnie w sidła to przestaje być różowo. Konsultanci są niekompetentni, połączenia tel. są płatne, nie realizują przyjętego zlecenia (zmiana umowy) mimo przypomień, nie odpowiadają na maile. Jestem w szoku, że można tak bardzo olewać klienta, mimo że rachunki wcale nie są niższe niż w poprzedniej firmie. Żałuję że nie pozostałem w poprzedniej firmie.
brak konta w Orange Energia, przyczynia się do oszustwa, brak kontroli
Orange Energia – kupowanie energii od Orange to jak samochodu od Nestle, wody od Boscha albo chleba z PGE. Totalna amatorszczyzna: brak organizacji, brak wsparcia posprzedażowego… jedyne co działa to sprzedaż. Kontakt z infolinią płatny (!) nawet jeżeli dzwonisz z sieci Orange, kpina jakaś, bo w punkcie Orange jedynie możesz jakiś papierek zostawić (przemailują do Energii – tylko do tego się ich kompetencje ograniczają). Fotowoltaika – no chcieli by bardzo, tylko też im nie wychodzi. Podpiszesz umowę, zapłacisz i czekasz… nikt się nie zgłosi przez 45 (czas na instalację wg umowy), a później jak grom z jasnego nieba pod drzwiami stoją bo instalować będą. Unikajcie – szkoda nerwów i pieniędzy, bo stawki też mają słabe.
prąd w orange rachunki dostaje rzeczywiste tyle ile zużyłem dzięki wysyłaniu smsa faktura klarowna co miesiąc nie mam dwóch faktur całe rozliczenie na jednej. Przyjemnie i wygodne rozliczanie
Jestem klijentka Orange energia od kilku lat rachunki przychodzą niższe zawsze na czas nie dostałam rachunku nigdy zawyżonego zawsze zgadza się według zużycia kWh polecam firmę Orange lojalna i zpodejsciem do klijenta zawsze pomocni .
Orange? Nie znam drugiej legalnie działającej firmy, która by tak regularnie naciągała klientów. Bezkarnie. Zawyżają rachunki. Twierdzą, że pomyłka. Odwołania rozpatrują całytmi miesiącami. Oczywiście po drodze gdzieś niby giną. Nie dostali. Nie wiedzą. Myślałem, że mój przypadek jest odosobniony, ale wkurzyło mnie to na tyle, że zacząłem zaczepiać ludzi i dopytywać. Okazało się, że co trzeci zaczepiony przeze mnie klient pod salonem ma te same problemy – zawyżone rachunki, naliczanie podwójnie, włączane bez konsultacji opcje itp. I niby że to pomyłka… Radzę odpuścić sobie, jeśli ktoś się zastanawia. Orange to tragedia. Obecnie jestem już w innej firmie. rachunki zgadzają się co do grosza. Miesiąc w miesiąc. Od roku.
Jaką firmę energetyczną możecie polecić
Polenergia z fotowoltaika
W jakiej teraz firmie, jeśli mogę spytać, bo zastanawiam się czy przejśc z Energii. Orange, mówią że stawki w przyszłym roku o 60 groszy taniej niż w Energii, ale opinie niestety fatslne.
Swoją sprawę opiszę negatywnie na wszystkich możliwych stronach internetowych, aby odstraszyć potencjalnych klientów firmy Orange, Będąc w szpitalu po bardzo rozległym zawale wracam do domu, szczęśliwy, że żyje a tu niespodzianka, odcięty prąd, bo spóźniłem się parę dni z opłatą, a teraz załatw żeby Ci podłączyli ponownie już drugi dzień walczę bez skutku, prądu nadal nie mam, telefony Orange ściśle tajne /poufne,, na żadnej fakturze nie znajdziesz, boją się klientów,, infolinia niedostępna!!!!Masakra, poinformuję Was po ilu dniach udało mi się odzyskać (jeśli się uda) prąd
Dokladnie tak trzeba z nimi postępować. Są zaklamani i nieuczciwi.rowiazalam z Orange umowę z końcem czerwca i nadal dostaję rachunki.To śmieszne i oburzajace.Nękają ludzi wysokimi rachunkami i jeszcze dłużej. Zdecydowanie nie polecam energii Orange.
Najgorszy operator spóźnisz się z opłatą i od razu odcinają NIE polecam
Najważniejsze, że taniej, a nadpłata na abonament 400 zł wpłyneła i sie zgadza
Firma Orange to dno. Po upływie umowy przechodzą na wyższe stawki. 1538 kw kosztuje u nich 1432 zł. I nikt o tym nie informuje. Podczas składania reklamacji i w oczekiwaniu na odpowiedz zwrotna sprawę podają do windykacji, wymuszając spłatę. Totalne dno.
Dokładnie po zerwaniu umowy mam wyższe zużycie o kwotach już nie wspomnę porażka
No właśnie odrazu windykacja
Szczerze polecam przejście z prądem do Orange. Dzięki temu obniżyłam swoje rachunki a dodatkowo dostałam bon na 400 zł. Nie wiem kto wypisuje takie bzdurne negatywne komentarze, czyżby jak w każdym przypadku zazdrosna konkurencja że straciła klienta?
Jaki bon? Żart?
Dziś dostaliśmy rachunek z Orange Energii. O mało nie dostałam zawału bo kwota 832 zł za dwa miesiące to chyba jest jakiś żart. Nie wiem co z tym zrobić
U nas 600-700 zł za miesiąc z kawałkiem
Witam jestem klijentka Orange energia od jakiegoś czasu place niższe rachunki niż wcześniej do tego bon 400 polecam każdemu żeby swoje rachunki przeniósł do orencz do tego pakiet ubezpieczeń firmy assistance .
najpierw to proponuje przenieść słownik w bliższe miejsce i sie z nim zapoznać, bo aż w oczy kłuje…
Bardzo korzystna oferta dla klientów, mam duzo mniejsze opłaty za prąd. Obsługa na bardzo wysokim poziomie. W porownaniu do PGE mam teraz znacznie mniejsze opłaty, jestem bardzo zadowolony. Dodatkowo ten bonus 400zł. swietnia sprawa. POLECAM KAZDEMU SKORZYSTANIE !!! 🙂
Może tą drogą doczekam się interwencji w rozliczenia za zużyty prąd.Umowa skończyła się 28lutego.Firmy nie polecam,koszmarna działalność.Szkoda nerw
Jeden wielki […] rozbój w biały dzień. Faktorę którą dostałem starczyła by na trzy miesiące w Energi. Podany stan licznika skazywał na zużycie 87kw a nafaktórze 280. Nie polecam nikomu takiej firmy jak jest Orange.
Komentarz edytowany przez Redakcję
Jak dla mnie to firma, która jest nieuczciwa, bo bazuje na nieuczciwych agentach podpisujących umowy. Ostrzegam !!!
Umowa na dostawę prądu skończyła się 28.02.21r Do tej pory nie mogę doczekać się rozliczenia.Na emeil nikt nie odpowiada od 42 dni.I to jest powód dlaczego nie przedłużyłam umowy.Firma Orange zachowuje się tak tam nikt nie pracował.Może ktoś w końcu odezwie się.Pozdrawiam