Rekord Guinnessa: motor Verge TS Pro przejechał 310 km
Verge Motorcycles pobił rekord Guinnessa w najdłuższej trasie pokonanej przez motocykl elektryczny na jednym ładowaniu. Model Verge TS Pro przejechał 310 km, zachowując jeszcze 7% baterii.

Rekordowy przejazd modelem Verge TS Pro
22 marca 2025 roku w Londynie odbył się przejazd, który przeszedł do historii elektromobilności. Verge Motorcycles, producent nowoczesnych motocykli elektrycznych, ustanowił nowy rekord Guinnessa w kategorii „najdłuższa podróż motocyklem elektrycznym na jednym ładowaniu”. Model Verge TS Pro pokonał dystans niemal 311 kilometrów, poruszając się wewnątrz obwodnicy M25 otaczającej Londyn.
Przygotowania i specjaliści od pojazdów elektrycznych
W celu osiągnięcia rekordu, Verge Motorcycles powołał zespół doświadczonych specjalistów z branży pojazdów elektrycznych. Motocykl prowadzili Sam Clarke i Sara Sloman – znane postacie i influencerzy w sektorze elektromobilności. Trasa przejazdu obejmowała typowe warunki miejskie: światła, skrzyżowania i umiarkowane korki.
Cała podróż trwała nieco ponad 16 godzin. W tym czasie motocykl nie był ani razu ładowany, a jego ruch był monitorowany przez profesjonalny system śledzenia. Dane dotyczące przejazdu zbierała firma Webfleet, a dokumentację wizualną zapewniła agencja Generate Media. W gotowości przez cały czas pozostawało także AA (The Automobile Association), dbając o sprawność techniczną pojazdu.
Zobacz również: Elektryki BYD z ultraszybkim ładowaniem za 30 tys. dolarów
Potencjał jeszcze większy – motocykl mógł jechać dalej

Co istotne, mimo że motocykl przejechał ponad 310 km, jego bateria po zakończeniu jazdy nadal miała około 7% pojemności. Oznacza to, że Verge TS Pro byłby w stanie pokonać jeszcze dłuższy dystans. Przejazd zakończono celowo – po osiągnięciu rekordowej wartości oraz w celu zabezpieczenia rzetelności danych.
Zobacz również: VEV-IQ z certyfikacjami OCPP 1.6 – przełom w zarządzaniu flotami elektrycznymi
Technologia i architektura na światowym poziomie
Dyrektor ds. marketingu Verge Motorcycles, Lauri Laukkanen, podkreślił znaczenie tego sukcesu:
„To niesamowicie dumny moment dla całego zespołu Verge. Od lat rozwijamy efektywność, prowadzenie i funkcjonalność naszych motocykli i chcieliśmy pokazać światu, że wszystko jest możliwe. Ten rekord to namacalny dowód na to, do czego zdolna jest nasza unikalna technologia i autorska architektura.”
Dodał także:
„To symbol wyznaczania odważnych celów, budowania zaufania i pokazania niezawodności oraz możliwości naszych rozwiązań w konkretny sposób. Dobrze jest teraz wrzucić wyższy bieg i zmierzać w stronę kolejnych wyzwań.”
Zobacz również: Ecobat uruchamia trzy zakłady recyklingu baterii litowo-jonowych w rok – przetworzą 10 tys. ton rocznie
Verge TS Pro – część szerszej oferty
Model TS Pro, który zdobył rekord, to jeden z trzech dostępnych motocykli w ofercie Verge Motorcycles. Oprócz niego firma oferuje również modele TS Ultra oraz California Edition TS Pro. Producent skupia się na innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych, które mają zwiększać zasięg i niezawodność jazdy.
Źródło: Verge Motorcycles, oprac własne.
Może Cię również zainteresować
Chiny rewolucjonizują bezpieczeństwo baterii EV. Niektórzy skorzystają, innych czekają problemy finansowe
Dr Kai-Philipp Kairies, CEO ACCURE Battery Intelligence, podkreśla, że nowy chiński standard GB38031-2025 może nie tylko zmienić zasady bezpieczeństwa w samych Chinach, ale także wpłynąć globalnie – od polityk krajowych po inwestycje w laboratoria testowe i strategie producentów. Kluczową zmianą jest wymóg, by baterie EV wytrzymały aż 120 minut po zjawisku termicznego rozbiegania – dotąd wystarczyło 5 minut.
Jak mikrouszczelnienia ratują wodór? Freudenberg zdradza szczegóły
Freudenberg Sealing Technologies prezentuje zaawansowane technologicznie uszczelnienia do elektrolizerów, sprężarek, ogniw paliwowych i silników wodorowych. Firma podkreśla ich kluczową rolę w budowie bezpiecznej i wydajnej infrastruktury wodorowej.
XPENG X9 ładuje 405 km w 10 minut. Nowy elektryk z AI będzie w Europie pod koniec 2025 r.
XPENG zaprezentował nowy elektryczny model MPV – X9 2025. Pojazd wyróżnia się ultraszybkim ładowaniem, systemem autonomicznej jazdy Turing AI i luksusowym wyposażeniem wnętrza. To pierwszy model marki z tymi funkcjami w standardzie.
Volkswagen stawia na AI w Chinach, gdzie sztuczna inteligencja króluje na drogach
Volkswagen Group wprowadza na rynek chiński nowy system wspomagania kierowcy oparty na sztucznej inteligencji. Rozwiązanie zaprojektowano specjalnie pod wymagające warunki ruchu drogowego w Chinach. Grupa wzmacnia tym samym swoje zaangażowanie w strategię „In China, for China” i dołącza do grona firm, które rozwijają zaawansowane systemy AI w segmencie pojazdów elektrycznych.
Rekordowy wzrost mocy OZE w 2024 roku. 5 kluczowych faktów w raporcie IRENA
Według najnowszego raportu IRENA, w 2024 roku globalna moc odnawialnych źródeł energii wzrosła o rekordowe 585 GW. Aż 92% nowej mocy zainstalowanej na świecie pochodziło z OZE. Organizacja wskazuje 5 najważniejszych faktów dotyczących odnawialnych źródeł energii w minionym roku.
LONGi bije kolejne rekordy PV. 34,85% sprawności ogniwa tandemowego (perowskit-krzem)
Chińska firma LONGi ustanowiła nowy światowy rekord sprawności ogniwa tandemowego krzem-perowskit – 34,85%. Osiągnięcie to zostało potwierdzone przez amerykański instytut NREL. Firma poprawiła również sprawność ogniwa krzemowego HIBC do poziomu 27,81%.
Komentarze