Rośnie popularność e-usług w energetyce. E.ON Polska podsumowuje digitalizację w 2024 roku
Digitalizacja obsługi klienta w sektorze energetycznym nabiera tempa. Jak wynika z podsumowania E.ON Polska, coraz więcej klientów korzysta z e-faktur, płatności online oraz elektronicznej komunikacji z dostawcą energii. To nie tylko wygoda, ale również optymalizacja procesów biznesowych i większa efektywność obsługi.

E-faktury i płatności online zyskują na znaczeniu
Analiza E.ON Polska wskazuje na dynamiczny wzrost zainteresowania klientów elektronicznymi dokumentami rozliczeniowymi. W 2024 roku firma wystawiła rekordowe 5,5 miliona e-faktur – to o 4% więcej niż w roku poprzednim. Obecnie ponad 56% klientów korzysta z tej formy rozliczenia, a wśród użytkowników platformy Mój E.ON wskaźnik ten wynosi już niemal 80%.
Coraz większą popularnością cieszą się również płatności online. W 2024 roku aż 19% wszystkich opłat za energię elektryczną zostało zrealizowanych bezpośrednio na platformie obsługowej. Każdego miesiąca użytkownicy dokonują średnio 97 tys. takich transakcji. Dodatkowo 80% klientów posiada aktywną usługę powiadomień e-mailowych o zbliżającym się terminie płatności.
„Cieszy nas popularność platformy Mój E.ON – ponad dwie trzecie klientów naszej firmy jest na niej zarejestrowanych, a połowa z nich loguje się do niej przynajmniej raz w miesiącu. To świetne wyniki, które stale rosną przez ostatnie lata. W erze inteligentnych liczników i rozwijających się technologii pozwalających na optymalizację zużycia energii ten trend będzie się pogłębiał” – komentuje Magdalena Borek-Dwojak, dyrektorka Customer Experience & Digital w E.ON Polska.
Cyfryzacja usprawnia obsługę klienta
Pod koniec 2024 roku blisko 30% klientów E.ON Polska posiadało aktywną zgodę na komunikację elektroniczną, a wielu z nich zdecydowało się na „pełny kontakt”, podając zarówno adres e-mail, jak i numer telefonu. Dzięki temu możliwe jest szybsze i bardziej efektywne przekazywanie informacji.
Firma kładzie także nacisk na uproszczenie komunikacji – wszystkie pisma i wiadomości wychodzące do klientów są redagowane zgodnie z zasadami prostego języka, co ułatwia ich zrozumienie.
Efektem digitalizacji jest również rosnąca automatyzacja procesów – aż 73% spraw rozpoczętych online zostało rozwiązanych w pełni cyfrowo, bez konieczności interakcji z tradycyjnymi kanałami obsługi. Dodatkowo, 98% kontaktów z klientami odbywa się obecnie drogą elektroniczną, co znacząco przyspiesza czas realizacji zgłoszeń.
„Opinie naszych klientów mają ogromne znaczenie w usprawnianiu obsługi i naszych decyzjach inwestycyjnych. W 2024 roku otrzymaliśmy aż 100 tysięcy wypełnionych ankiet satysfakcji, które są dla E.ON Polska cennym źródłem wiedzy i pomysłów na dalsze ulepszenia” – podkreśla Magdalena Borek-Dwojak.
Przyszłość obsługi klienta – jeszcze większa cyfryzacja
Obserwując dotychczasowe trendy, można spodziewać się dalszego wzrostu wykorzystania e-usług w energetyce. Inteligentne liczniki, optymalizacja zużycia energii oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne sprawiają, że klienci chętniej korzystają z narzędzi cyfrowych.
E.ON Polska zapowiada dalszy rozwój swoich platform i narzędzi, tak aby jeszcze bardziej usprawnić obsługę klienta i zwiększyć satysfakcję użytkowników.
Źródło: informacja prasowa, opr. wł.
Może Cię również zainteresować
Strefy Rozwoju Zrównoważonego Przemysłu (SRZP) – rząd szykuje nowe przywileje dla przemysłu energochłonnego
Nowelizacja Prawa energetycznego ma otworzyć drogę do tworzenia specjalnych stref z preferencyjnymi warunkami energetycznymi dla przemysłu energochłonnego. W piątek, 16 maja 2025 r., opublikowano projekt ustawy w wykazie prac legislacyjnych rządu.
Rewolucja w kształceniu zawodowym. W Siedlcach rusza centrum elektroenergetyki
W Siedlcach otwarto jedno z pierwszych w Polsce Branżowych Centrów Umiejętności branży elektroenergetycznej. Inwestycja powstała w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Centrum umożliwi zdobycie nowoczesnych kwalifikacji zawodowych. Udział w uroczystości wzięła wiceminister edukacji Katarzyna Lubnauer.
Elektromobilność przyspiesza: w Polsce już ponad 90 tys. aut całkowicie elektrycznych
Rośnie liczba samochodów elektrycznych w Polsce. Tylko w pierwszych czterech miesiącach 2025 roku przybyło ich o ponad 10,5 tysiąca – to wzrost aż o 36% rok do roku. Na koniec kwietnia flota aut całkowicie elektrycznych (BEV) przekroczyła 90 tysięcy pojazdów – wynika z danych PZPM i PSNM.
Energa inwestuje w 112 MW zielonej mocy na Dolnym Śląsku. Powstaje PV Serby
Energa Green Development przejęła projekt budowy jednej z największych farm fotowoltaicznych w regionie – PV Serby o mocy 112 MW. To kolejny krok spółki w kierunku realizacji celów dekarbonizacyjnych Grupy ORLEN oraz dynamicznego rozwoju lądowych OZE.
Photon Energy i Hyperion Renewables realizują farmę PV o mocy 38 MW w Rumunii
Photon Energy Group i portugalska firma Hyperion Renewables ogłosiły podpisanie kontraktu EPC (Engineering, Procurement and Construction) na realizację farmy fotowoltaicznej o mocy 34 MW w miejscowości Săliște w Rumunii. Trwają także prace nad zwiększeniem jej mocy do 38 MW. To pierwszy projekt z rumuńskiego portfolio Hyperion, który wejdzie w fazę budowy.
PGE szacuje wyniki za I kwartał 2025. Zysk netto wyraźnie powyżej oczekiwań
PGE zaskakuje pozytywnie inwestorów – wstępne wyniki za pierwszy kwartał 2025 roku pokazują wyraźnie lepszą kondycję finansową spółki, niż zakładał rynkowy konsensus. Grupa osiągnęła 4,33 mld zł EBITDA oraz 2,42 mld zł zysku netto.
Komentarze