Klient na konkurencyjnym rynku energii

Pomimo tego, że w przeciągu ostatnich 10 lat rynek energii elektrycznej zmienił się nie do poznania, przechodząc długą i wyboistą drogę transformacji, przeobrażając się z klasycznego rynku monopolistycznego w konkurencyjny, zliberalizowany rynek, z punktu widzenia klienta niewiele się zmieniło. Wciąż jeszcze wielu z nas przyzwyczajonych jest do sytuacji, w której występujemy w roli petenta, a nie wymagającego klienta. No bo przecież, od lat dostajemy fakturę za prąd, płacimy i zapominamy. Trochę tak jak w studenckiej pogaworce – zakuć, zdać i zapomnieć… tyle że tutaj – otrzymać fakturę, zapłacić i zapomnieć.

klient na rynku energii

Tymczasem, w przeciągu ostatnich kilku lat na rynku pojawili się nowi sprzedawcy prądu,  burząc dotychczasowy „oligopolistyczny porządek” firm PGE, Tauron, Energa, Enea i RWE.

Już ponad 30% firm oraz 135 000 gospodarstw domowych skorzystało z możliwości jakie daje im wolny rynek energii i zmieniło sprzedawcę prądu. Według danych Urzędu Regulacji Energetyki liczba firm, które zdecydowały się na zmianę sprzedawcy prądu w 2013 r. wzrosła o 42% (!!!). W tym samym czasie liczba gospodarstw domowych, która podjęła decyzję o oszczędzaniu na zakupie prądu wzrosła o 77,3% (!!!) 

Główną przyczyną migracji klientów są oszczędności uzyskiwane u nowych sprzedawców, siągające nawet 40%, tak więc zachęcamy do skorzystania z naszej porównywarki i sprawdzenia ofert poszczególnych sprzedawców.