Pytania i odpowiedzi – prąd dla domu

PYTANIA OGÓLNE

  1. Co jest czym na otrzymanej fakturze za energię?
  2. Czy ponoszę jakieś dodatkowe koszty przy zmianie sprzedawcy?
  3. Ile trwa procedura zmiany sprzedawcy energii?
  4. Czy mogę domagać się sprawdzenia licznika?
  5. Co to jest okres rozliczeniowy?
  6. Co to jest zasada TPA?
  7. Czy dystrybutor może mi zainstalować układ przedpłatowy?
  8. Czy informacje na stronie są aktualne?
  9. Czy muszę opłacać rachunki za energię zgodnie z prognozami zużycia energii?
  10. Dlaczego wpisuje zużycie miesięczne, a Enerator porównuje zużycie w skali roku?
  11. Jakich danych potrzebuję aby skorzystać z Eneratora?
  12. Umowa kompleksowa a dwie faktury – kiedy i dlaczego?
  13. Zielona energia w domu – czy naprawdę można ją mieć?
  14. Co to jest ebiling?

PYTANIA DOTYCZĄCE SPRZEDAWCÓW

  1. Czy powinienem się obawiać, że mój sprzedawca zbankrutuje lub zaprzestanie działalności w zakresie sprzedaży energii?
  2. Czy warto zmieniać sprzedawcę?
  3. Od jakich firm mogę kupować energię, gdzie szukać nowego sprzedawcy?
  4. Jaka jest różnica pomiędzy sprzedawcą prądu a dystrybutorem
  5. Sprzedawca z urzędu – oferta taryfy urzędowej a propozycje rynkowe

PYTANIA DOTYCZĄCE TARYF

  1. Jakie są rodzaje taryf?
  2. Mam taryfę z ceną gwarantowaną przez okres 12 m-cy, czy w tym czasie mogę zmienić na inną?
  3. Jestem rolnikiem w jakiej taryfie powinienem kupować prąd?
  4. Prowadzę działalność gospodarczą w domu czy powinienem wybrać taryfę G czy C?
  5. Jakie taryfy G są dostępne w moim miejscu zamieszkania?