Pytania i odpowiedzi – prąd dla domu
PYTANIA OGÓLNE
- Co jest czym na otrzymanej fakturze za energię?
- Czy ponoszę jakieś dodatkowe koszty przy zmianie sprzedawcy?
- Ile trwa procedura zmiany sprzedawcy energii?
- Czy mogę domagać się sprawdzenia licznika?
- Co to jest okres rozliczeniowy?
- Co to jest zasada TPA?
- Czy dystrybutor może mi zainstalować układ przedpłatowy?
- Czy informacje na stronie są aktualne?
- Czy muszę opłacać rachunki za energię zgodnie z prognozami zużycia energii?
- Dlaczego wpisuje zużycie miesięczne, a Enerator porównuje zużycie w skali roku?
- Jakich danych potrzebuję aby skorzystać z Eneratora?
- Umowa kompleksowa a dwie faktury – kiedy i dlaczego?
- Zielona energia w domu – czy naprawdę można ją mieć?
- Co to jest ebiling?
PYTANIA DOTYCZĄCE SPRZEDAWCÓW
- Czy powinienem się obawiać, że mój sprzedawca zbankrutuje lub zaprzestanie działalności w zakresie sprzedaży energii?
- Czy warto zmieniać sprzedawcę?
- Od jakich firm mogę kupować energię, gdzie szukać nowego sprzedawcy?
- Jaka jest różnica pomiędzy sprzedawcą prądu a dystrybutorem
- Sprzedawca z urzędu – oferta taryfy urzędowej a propozycje rynkowe
PYTANIA DOTYCZĄCE TARYF
- Jakie są rodzaje taryf?
- Mam taryfę z ceną gwarantowaną przez okres 12 m-cy, czy w tym czasie mogę zmienić na inną?
- Jestem rolnikiem w jakiej taryfie powinienem kupować prąd?
- Prowadzę działalność gospodarczą w domu czy powinienem wybrać taryfę G czy C?
- Jakie taryfy G są dostępne w moim miejscu zamieszkania?