Zmiana sprzedawcy prądu w gospodarstwie domowym

Zmiana sprzedawcy prądu wygląda nieco inaczej dla klientów dokonujących zmiany po raz pierwszy i kolejny. Procedurę zmiany możemy podzielić na kilka etapów i tylko od nas zależy jak bardzo zaangażujemy się w ten proces. Gdy udzielimy pełnomocnictwa nasza rola ograniczy się do niezbędnego minimum. Jeśli jednak mamy ochotę dopilnować wszystkiego sami to musimy liczyć się z tym, że załatwianie formalności zajmie nam trochę czasu.

Dlaczego warto zmienić sprzedawcę?

Bo płacisz więcej niż musisz. Liberalizacja rynku, powolny proces, który umożliwił sprzedawcom konkurencyjną walkę o Klienta jest już na tym etapie, że nie warto się zastanawiać. Pytasz: OK, ale ile zaoszczędzę? My pytamy: a ile zużywasz prądu i ile za niego płacisz? Pamiętaj, że niezależnie od tego „ile” jednym prostym ruchem możesz zatrzymać w swoim portfelu kolejne złotówki. Przybliżenie tego „ile to będzie dokładnie” możesz sprawdzić w porównywarce. Dla niektórych z nas, w niewielkich mieszkaniach, to 10 zł miesięcznie (360 zł przez 3 lata). Dla innych, mieszkających w większych domach, w dodatku ogrzewanych prądem to 100 zł miesięcznie (3600 przez 3 lata). Dla małych, średnich i dużych firm zużywających dziesiątki (a może tysiące?) megawatogodzin rocznie to grube tysiące (dziesiątki tysięcy) oszczędności. Warto?

Pierwsza zmiana sprzedawcy

Jeśli do tej pory nie zmienialiście sprzedawcy prądu z urzędu to nadal korzystacie z taryf urzędowych, regulowanych przez Prezesa URE. Oznacza to, że za prąd płacisz więcej niż odbiorcy TPA, którzy mogą wybierać spośród wielu atrakcyjnych ofert rynkowych. Jednak to nie jedyny minus taryf urzędowych – osoby, które nie zmieniły sprzedawcy prądu narażone są na podwyżki. Tylko klienci TPA mają możliwość zawarcia umów długoterminowych z gwarancją stałej ceny. Zmiana sprzedawcy jest naprawdę prosta i od oszczędzania dzieli Cię naprawdę niewiele formalności.

Kolejna zmiana sprzedawcy

Jako klienci TPA możemy cieszyć się nie tylko niższymi rachunkami za prąd, ale także szerokim wyborem atrakcyjnych ofert. Posiadając gwarancję stałej ceny za prąd nie musimy martwić się o jutro i dzięki takim narzędziom jak porównywarka, bez problemu możemy znaleźć ofertę dostosowaną do naszych potrzeb. Jeśli jesteś świadomym Klientem, który zmieniał już sprzedawcę prądu – tym lepiej! My dostarczamy Ci narzędzie, Ty sam zdecyduj, którą ofertę wybrać.

Pamiętaj! Zmiana sprzedawcy nigdy nie wiąże się z żadnym kosztami – nawet wymiana czy dostosowanie licznika do nowej taryfy jest bezpłatna (taryfa G i C)! Więcej o dostosowaniu układu pomiarowo-rozliczeniowego tutaj.

Poniżej prezentujemy cały proces zmiany sprzedawcy w gospodarstwie domowym – krok po kroku – w dwóch wariantach: dla tych z nas, którzy zmieniają sprzedawcę po raz pierwszy oraz tych, którzy robią to kolejny raz.

Zmiana sprzedawcy prądu – po raz pierwszy

Jeśli zmieniasz sprzedawcę po raz pierwszy masz do wyboru samodzielne przeprowadzenie procedury lub możesz udzielić pełnomocnictwa nowemu sprzedawcy – wybór należy do Ciebie.

Zmiana sprzedawcy w jednym kroku – udzielenie pełnomocnictwa

KROK 1: wybieramy sprzedawcę i ofertę – na tym etapie warto skorzystać z naszej porównywarki, która zaprezentuje najkorzystniejsze oferty na rynku. Po wybraniu oferty i zawarciu umowy, nowy sprzedawca dokonuje za nas wszystkich formalności.

Na końcu musimy dokonać odczytu licznika i rozliczyć się z dotychczasowym sprzedawcą prądu. Jeśli nie posiadamy licznika z transmisją danych, to odczyt powinien nastąpić nie później niż w ciąg 5 dni roboczych po zmianie sprzedawcy.

Samodzielna zmiana sprzedawcy prądu – 5 kroków

KROK 1: wybieramy sprzedawcę i ofertę – jeśli nie wiesz jaka oferta będzie dla Ciebie najlepsza, skorzystaj z naszej porównywarki, po zawarciu umowy musimy zająć się pozostałymi formalnościami.

KROK 2: wypowiadamy umowę kompleksową sprzedaży dotychczasowemu sprzedawcy.

KROK 3: zawieramy umowę z OSD o świadczenie usługi dystrybucji – w przypadku zawarcia jej na okres nieokreślony, przy każdej zmianie sprzedawcy nie będziemy musieli zawierać nowej umowy.

KROK 4: informujemy swojego OSD o podpisaniu umowy sprzedaży z nowym sprzedawcą – formularze dostępne są na stronach operatorów.

KROK 5: musimy zadbać o dostosowanie liczników – w zależności od wybranej oferty – wszystkie koszty pokrywa OSD (więcej o dostosowaniu linników).

Podobnie jak w zmianie w jednym kroku, na końcu musimy dokonać odczytu licznika i rozliczyć się z dotychczasowym sprzedawcą prądu.

Zmiana sprzedawcy – po raz kolejny

Kolejna zmiana sprzedawcy to nieco mniej formalności, ale nadal możesz dokonać wyboru i samodzielnie zająć się procedurą lub skorzystać z pomocy nowego sprzedawcy i udzielić mu pełnomocnictwa.

Procedura zmiany sprzedawcy w jednym kroku, czyli udzielamy pełnomocnictwa

KROK 1: by zmienić sprzedawcę musimy najpierw wybrać odpowiednią ofertę, wybór jest naprawdę szeroki i warto skorzystać z naszej porównywarki. Po zawarciu umowy, nowy sprzedawca załatwia za nas wszystkie formalności.

Na koniec na naszych barkach spoczywa dokonanie odczytu licznika i rozliczenie się z dotychczasowym sprzedawcą.

Procedura zmiany sprzedawcy w 3 krokach, czyli samodzielnie przeprowadzamy zmianę sprzedawcy

KROK 1: wybieramy dopasowaną do naszych potrzeb ofertę – jeśli nie wiesz, która oferta będzie dla Ciebie najlepsza, to skorzystaj z naszej porównywarki. A po zawarciu umowy musimy załatwić kilka formalności.

KROK 2: wypowiadamy umowę z dotychczasowym sprzedawcą.

KROK 3: informujemy swojego OSD o zawarciu nowej umowy sprzedaży – jeśli posiadaliśmy umowę z OSD na czas określony, musimy sprawdzić czy jest ona jeszcze aktualna i w razie potrzeby zobowiązani jesteśmy do zawarcia nowej.

Nie zapomnijmy, że na końcu musimy rozliczyć się z dotychczasowym sprzedawcą.