Tauron – Opinie, Ceny, Prąd, Gaz

2.86 /5
(Ocen: 1969)

Tauron - ceny prądu, taryfy, opinie, informacje

Grupa Tauron to druga co do wielkości zintegrowana grupa energetyczna w Polsce kontrolująca pełen łańcuch wartości, począwszy od wydobycia węgla, poprzez produkcję energii, jej dystrybucję i sprzedaż do odbiorców końcowych. Jest jednym z największych podmiotów gospodarczych w kraju, największym sprzedawcą i dystrybutorem oraz drugim co do wielkości producent prądu w Polsce.

Sprzedawca prądu dla gospodarstw domowych i firm

Tauron jest największym sprzedawcą prądu w Polsce, od którego rocznie ponad 5,3 mln klientów kupuje 47,90 TWh prądu. Głównym obszarem działalności Grupy są 4 województwa południowej Polski, gdzie firma świadczy usługi dystrybucji energii elektrycznej i ciepła oraz gdzie są zlokalizowane kopalnie oraz elektrownie Grupy. Z jednej strony Tauron należy do sprzedawców, którzy najaktywniej pozyskują nowych odbiorców (TPA), z drugiej strony to właśnie na obszarze Tauron Dystrubucja najwięcej, bo przeszło ponad 60 tys. odbiorców, zdecydowało się na zmianę sprzedawcy.

Klient biznesowy – taryfa A, B, C

Firma Tauron Sprzedaż, która jest odpowiedzialna w Grupie za sprzedaż energii do odbiorców końcowych, świadczy swoje usługi na terenie całej Polski. Dla klientów biznesowych przyłączonych do sieci Tauron Dystrybucja, firma oferuje ceny taryfowe, bez gwarancji niezmienności ceny, jak również oferty specjalne, z gwarancją stałej ceny w trakcie trwania umowy, która może zostać zawarta nawet na okres kilku lat. Dla odbiorców przyłączonych do sieci PGE Dystrybucja, Energa Operator, Enea Operator oraz RWE Operator firma dokonuje wycen indywidualnych, uzależnionych od ilości i charakterystyki poboru energii.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

Tauron posiada taryfy zatwierdzane urzędowo dla odbiorców indywidualnych przyłączonych do sieci Tauron Dystrybucja. Odbiorcy kupujący prąd po cenach taryfowych nie mają gwarancji niezmienności ceny, ale też mogą w każdym momencie wypowiedzieć umowę i skorzystać z ofert promocyjnych z gwarancją ceny lub dokonać zmiany sprzedawcy. Klienci spoza obszaru Tauron Dystrybucja mogą skorzystać z wielu pakietów jakie Tauron Sprzedaż oferuje nowym klientom. Wszystkie oferty dla nowych klientów mają gwarantowaną niezmienność cen w trakcie trwania umownym jednocześnie nowi klienci mogą liczyć na dodatkowe atrakcje i promocje.

Sprawdź Prąd dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Tauron w 2019 roku:

Tauron - struktura paliw.

Sprzedawca gazu dla firm

Tauron wszedł na rynek obrotu gazu w 2012 roku. Dzięki decyzji Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, który zatwierdził 19 października 2012 roku taryfę paliwa gazowego dla TAURON Polska Energia. Krzysztof Zamasz, ówczesny wiceprezes zarządu ds. handlowych stwierdził, że podobnie jak na rynku energii, Tauron chce być liczącym się graczem. Obecnie firma oferuje gaz wysokometanowy typu E, który dostępny jest dla firm na terenie całej Polsce.

Klient biznesowy – taryfy gazu dla firmy

Tauron przygotował ofertę gazu dla firm, jak sam twierdzi „szytą na miarę”. Dla każdego klienta przydzielany jest specjalny dedykowany doradca klienta biznesowego, który przedstawia ofertę indywidualnie dostosowaną do danego klienta. Tauron obiecuje konkurencyjne ceny gazu i możliwość negocjacji cen w przypadku zakupu gazu w pakiecie z energią elektryczną.

Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu

Tauron obsługuje również klientów indywidualnych na terenie całego kraju – decydując się na ofertę tego sprzedawcy, nadal będziemy otrzymywać jedną fakturę za gaz, a także otrzymamy gwarancję stałej ceny za gaz podczas trwania umowy. Firma, po udzieleniu jej pełnomocnictwa, zrealizuje za nas wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy paliwa gazowego.

Sprawdź Gaz dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Podstawowe informacje o firmie

Grupa Tauron jest jedną z największych firm w Polsce. Najważniejszą spółką Grupy Tauron jest Tauron Polska Energia, wokół niej skonsolidowane są pozostałe spółki z Grupy Kapitałowej. Spółka Tauron Polska Energia powstała w 2006 r. w ramach rządowego „Programu dla energetyki”. Założycielami spółki byli: Skarb Państwa, EnergiaPro, Enion oraz Elektrownia Stalowa Wola (ESW). Początkowo nazwa firmy brzmiała Energetyka Południe, jednak w 2007 roku zmieniono ją na Tauron Polska Energia. Wraz z rozwojem firmy powstawały kolejne, zależne od niej podmioty, w związku z czym do życia powołano Grupę Tauron. Tauron, wraz z PGE, Enea oraz KGHM, we wrześniu 2012, został członkiem konsorcjum powołanego w celu budowy pierwszej polskiej elektrowni jądrowej. Grupa Tauron zatrudnia przeszło 27 tysięcy ludzi, a w jej skład, oprócz Tauron Polska Energia, wchodzą następujące spółki:

  • TAURON Wytwarzanie S.A. zajmujący się wytwarzaniem energii ze źródeł konwencjonalnych i ze współspalania biomasy,
  • Południowy Koncern Węglowy S.A. zajmujący się wydobyciem węgla kamiennego,
  • TAURON Ekoenergia sp. z o.o. zajmujący się wytwarzaniem energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych,
  • TAURON Dystrybucja S.A. zajmujący się świadczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej,
  • TAURON Sprzedaż sp. z o.o. zajmujący się sprzedażą energii elektrycznej do klientów detalicznych,
  • TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o. zajmujący się obsługą klienta,
  • TAURON Ciepło S.A. zajmujący się wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą ciepła,

W czerwcu 2010 roku Tauron Polska Energia został częściowo sprywatyzowany i większosciowy pakiet akcji spółki trafił na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych. Skarb Państwa wciąż jeszcze posiada ponad 30% akcji spółki, drugim największym akcjonariuszem jest KGHM Polska Miedź, do którego należy około 10% spółki. Prąd Tauronu pochodzi z 11 elektrowni i elektrociepłowni, 35 elektrowni wodnych oraz 2 farm wiatrowych należących do spółki. Ponadto spółka dokonuje zakupów energii na potrzeby swoich klientów na Towarowej Giełdzie Energii w Warszawie.

Obszary działalności grupy Tauron

Podstawową działalność grupy można podzielić na 5 obszarów. Są to:

  • wydobycie węgla,
  • wytwarzanie energii elektrycznej i ciepła,
  • dystrybucja energii elektrycznej,
  • sprzedaż energii elektrycznej,
  • dystrybucja i sprzedaż ciepła.

Tauron posiada 11 elektrowni i elektrociepłowni, opalanych węglem kamiennym oraz biomasą, 35 elektrowni wodnych oraz 2 farmy wiatrowe. Łączna moc wszystkich elektrowni, elektrociepłowni i odnawialnych źródeł energii w Grupie Tauron to ponad 5 500 MW, co plasuje spółkę na drugim po PGE miejscu w Polsce, jeżeli chodzi o potencjał wytwórczy energii elektrycznej. Po przejęciu w 2011 r. od szwedzkiej spółki Vattenfall Górnośląskiego Zakładu Elektroenergetycznego, do którego należała sieć dystrybucyjna na Górnym Śląsku, Tauron Dystrybucja stał się największym w kraju operatorem sieci dystrybucyjnej, obejmując swym zasięgiem przeszło 18,3% powierzchni Polski. Usługi dystrybucyjne świadczone są na obszarze ponad 57 tys. km2, za pośrednictwem 223,7 tys. km linii energetycznych. Grupa Tauron ma ponadto kontrolę nad 20% węgla wydobywanego w Polsce i jest największym producentem ciepła na Górnym Śląsku.

Poznaj Tauron – film National Geographic o polskich zakładach

Ekipa National Geographic Channel stworzyła nowy program „Polskie Fabryki”, gdzie pod lupę trafił potentat branży elektrycznej, Grupa TAURON. Dokładnie prześledzimy pracę górników, energetyków i maklerów giełdy elektrycznej, którzy każdego dnia w pocie czoła pracują nad dostarczeniem energii elektrycznej kilkudziesięciu milionów Polaków.

Więcej informacji o TAURON

Opinie o Tauron

Dodaj komentarz
guest
60 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Adrian
Adrian
30 września 2022 15:20

Miesiąc próbowałem dowiedzieć się ile będziemy płacić w nowej umowie .Infolinia od jednego do drugiego odsyła każdy podaje inna stawkę a to ja PRZEŁACZE PANA DO KOLEZANKI A NIE TO KOLEGA TO WIE i tak cały miesiąc .Kilkanaście wiadomości e mail ,po 10 dniach odpisują by zadzwonić na infolinię ,W skali ocen od 1 do 10 MINUS 10

Aleksandra
Aleksandra
10 czerwca 2022 12:25

Jesli byla by mozliwosc dania oceny minusowej badz zerowej – bardzo chetnie bym to zrobila. Podpisanie umowy o gaz graniczy z cudem. W moim przypadku trwalo to ponad 1,5 miesiaca. Z pradem nie bylo problemu, ale nie polecam wspolpracy na umowe o gaz. Jak zapytalam sie o roznice w procesowaniu umowy na prad a na gaz – nie dostalam zadnego konkretnego wyjasnienia. Wiecznie bledne informacje. Ludzie miedzy zespolami nic nie wiedza. Przekierowuja do zlego zespolu. Nie wchodza w szczegoly o wyjasnienia sytuacji klienta. A jak juz sie ktos trafi, kto bedzie sie staral rozwiazac sytuacje to okazuje sie, ze przekazuje bledne informacje. Doslownie – nikt nic nie wie. A wyjscie do klienta, zeby rozwiazac problem? Zapomnij. I tak zwala wine na klienta i nie odniosa sie do konkretnych przykladow niekompetencji ze strony zespolu ds. obslugi klienta. Jesli szanujecie swoj czas i istotny jest dla Was wysoki poziom obslugi klienta – nie probujcie nawet zawierania umowy o gaz.

JADZIA
JADZIA
6 czerwca 2022 11:38

PUNKT OBSŁUGI KLIENTA TAURON W BOCHNI TO PAŃSTWO W PAŃSTWIE. PRZYJECHAŁAM Z MĘŻEM BO KOŃCZYŁA SIĘ UMOWA I OD RAZU – STOLIK I WEJŚĆ SIĘ NIE DA.PODESZŁA PANI – WYJĄTKOWO NIEGRZECZNA I PYTA CZY JESTEŚMY UMÓWIENI ( a w środku pusto i trzy osoby z obsługi )JA PYTAM CZEMU NIE MOŻEMY WEJŚĆ DO ŚRODKA BO PRZECIEŻ URZĘDY WSZĘDZIE SĄ JUŻ OTWARTE A NA TO PANI ŻE TAK JEST I TAK BĘDZIE. PANI CHYBA NIE WIE ŻE PRACUJE W PUNKCIE OBSŁUGI KLIENTA I PRACĘ MA WŁAŚNIE DZIĘKI NAM.ZAWSZE MOŻNA ZAMKNĄĆ PUNKT W BOCHNI I PANI PÓJDZIE NA BEZROBOCIE A MY SOBIE POJEDZIEMY DO INNEGO PUNKTU GDZIE BĘDZIE MOŻNA NORMALNIE POROZMAWIAĆ I BĘDZIE MIŁA OBSŁUGA.

Artur
Artur
18 maja 2022 11:26

Tragedia, ponad trzykrotna podwyżka opłaty handlowej. Obsługa na czacie firmy beznadziejna. W niczym nie potrafią pomóc. Po każdym zadanym pytaniu odsyłają na płatną infolinię gdzie na połączenie z konsultantem czeka się godzinami nabijając tylko rachunek telefoniczny.

Bogdan
Bogdan
16 maja 2022 10:23

Z miesiąca na miesiąc podwyżki, dramat. Dobrze, że od nich odszedłem

Zosia
Zosia
9 września 2022 15:28
Odpowiedz do:  Bogdan

A może Pan powiedzieć gdzie Pań zmienił też chce zmienić

Alina
Alina
3 stycznia 2022 09:07

w dniu dzisiejszym tj. 3 stycznia 2022 chciałam rozliczyć należność za grudzień. Niestety nie ma takiej możliwości, najwcześniej dopiero po 17 stycznia 2022, bo systemy są niegotowe.

Kasia
Kasia
3 lutego 2022 22:44
Odpowiedz do:  Alina

skoro systemy były nie gotowe to wychldzi na to że nie było możliwości rozliczenia, klienci są rozliczani masowo przy takim przemiale ludzi 😂

Riko
Riko
2 grudnia 2021 11:52

Brak kompetencji, szacunku i najdroższe ceny w okolicy totalnie źle działająca biurokracja

Last edited 1 rok temu by Riko
Łukasz
Łukasz
17 listopada 2021 11:02

skrzynke postawili w sierpniu, odbior przylacza planuja na polowe grudnia, choc w miedzy czasie (we wrzesniu) byli juz pracownicy tauronu odebrac skrzynke. rece opadaja

arko
arko
12 listopada 2021 17:14

15.11 minie miesiąc odkąd czekam na montaż licznika, który miał zostać założony do 14 dni. Klienta mają w głębokim poważaniu,. Jedyne co można usłyszeć na infolinii to, że przyjęli zgłoszenie i na jego rozpatrzenie mają kolejne 14 dni. W przyszłym tygodniu pewnie usłyszę to samo. W samej firmie nie da się skontaktować z nikim kompetentnym, który potrafi udzielić informacji: dlaczego do dnia dzisiejszego licznik nie został założony, ani kiedy to zostanie zrobione. Jedynie: „zgłoszenie zostało przyjęte, proszę cierpliwie czekać”. Jak tylko pojawi się konkurencja, radzę szybko do niej uciekać.

Darek
Darek
8 października 2021 12:48

Z gorszą obsługą klienta się jeszcze nie spotkałem. Planowałem podpisanie na dostawę gazu, Tauron zniechęcił już na samym wstępie, na infolinii nie można się dowiedzieć na jakim jest etapie sporządzanie umowy, ciągłe przełączanie do innego działu z powodu braku kompetencji, brak kontaktu z działem zajmującym się sporządzaniem umów. Jedyna informacją jaka udzielana jest na infolinii, że umowa jest w trakcie sporządzania… Przekroczony został termin 20 dni, jakie firma daje na sporządzenie oraz podłączenie licznika. Ostatecznie umowa zawarta z innym dostawcą.
Jeśli już na wstępie jest takie traktowanie klienta, co się dzieje gdy jest już zawarta, w razie problemów, reklamacji itp? \
Totalna spychologia, nie polecam

Michał
Michał
5 października 2021 07:52

2 tygodnie popychcacze długopisów dają na rozpatrzenie każdej sprawy. Jak się przechodzi na mikroinstalacje to do czasu zmiany taryfy z budowlanej na normalną Tauron zabiera to co się wyprodukowało i przepada.

Jan
Jan
20 lipca 2021 16:54

Tauron w lipcu 2021r. dał mi dwie opcje rozliczeń, bo dotychczasowy cennik przestał obowiązywać. Obliczyłem, ile będę teraz płacił za prąd nic nie zmieniając, czyli wg Opcji 2, tej bez rabatu, i wyszło mi miesięcznie ok. 100 zł. A potem obliczyłem, ile płaciłbym wg Opcji 1 czyli „5% tańszy prąd” i wyszło drożej – 102 zł. Bo tu jest wyższa opłata handlowa. A do tej Opcji 1 trzeba podpisać zgody marketingowe, w tym zgodę na zasypywanie nas „równie korzystnymi jak ta propozycjami” nawet po wypisaniu się z Tauronu.
Sposób obliczenia:
wychodzimy od całej opłaty wg Opcji 2 („nic nie odsyłamy”):
100 zł – 18.50 zł (opłata handlowa w opcji 2) = 81.50 zł
81.50 zł / 0.3726 zł/kWh (cena br. opcja 2) = 218.73 kWh miesięcznego zużycia
218.73 kWh * 0.3547 zł/kWh (cena br. opcja 1) = 77.58 zł
77.58 zł + 24.50 zł (opłata handlowa w opcji 1) = 102.08 zł

pawel
pawel
3 czerwca 2021 09:03

Dzwonie na infolinie co mam zrobic jak mi sie kable pala przy liczniku opryskliwa kobieta na infolini daje mi do zrozumienia ze ich to nie obchodzi i mam się z tym zwrócić do administratora budynku.

andy
andy
3 września 2021 13:22
Odpowiedz do:  pawel

bo ma rację

Wiktoria
Wiktoria
29 maja 2021 21:46

Na wstępie – nie chce używać wulgarnych slow aczkolwiek cisną się bardzo na usta na myśl o pracownikach pracujących w Tauronie na infolinii.
Około pięć miesięcy nie mogłam doprosić się o fakturę za II półrocze 2020r. kiedy już ja otrzymała (nadmienię, iż jestem klientem posiadającym fotowoltaikę) to i owszem rozliczenie za poprzedni rok w porządku natomiast faktury prognozowe na rok 2021 były niemalże identyczne jak bez fotowoltaiki tzn. nikt nie raczył sprawdzić nie musząc się fatygować i odpisywać licznik na posesji tylko sprawdzić w aplikacji e-licznik jak mniej więcej wyglądało II półrocze 2020. Ale pomijając już ten fakt zadzwoniłam na infolinie z prośba o zmianę prognoz na: zużycie 350 kWh za 1 miesiąc natomiast oddanie 300 kWh za 1 miesiąc. Oczywiście zlecenie niby przyjęto zapytałam czy wszystko jasne? tak tak odpowiedziała pani po czym dostaje fakturę prognozowa za okres od 01/01/2021 do 02.06.2021 tj. 5 miesięcy zużycie 350 a oddanie 300 kWh 🤬 a powinno być wg. mojego zlecenia za ten pierwszy okres zużycie 1750 a oddanie 1500 kWh, następny okres to od 03/06/2021 do 31/08/2021 tj. 3 miesiące widnieje wartość zużycie 700 a oddanie 600 a powinno być zużycie 1050 a oddanie 900 i kolejny trzeci okres prognozowany to od 01/09/2012 do 31/10/2021 i tylko w tym miejscu było o dziwo dobrze. No wiec niewiele myśląc dzwonię kolejny raz i wydawało by się, że rozmawiam z normalnym konsultantem proszę panią aby otworzyła sobie moja kolejna blednie wystawioną fakturę i tłumacze po kolei jakie powinny być wartości w kolejnych okresach i przyjęła do wiadomości wiec myślałam, że będzie Ok, NIESTETY przychodzi kolejna faktura z jeszcze bardziej pomniejszonymi prognozami przyjęto mi łącznie za 10 miesięcy zużycie 1050 a oddanie 900 kWh. I znów kolejny telefon i znowu tłumaczenie jak nie powiem komu 🤬 a pani mi mówi że to przecież prognozy a nie zużycie itp. itd a ja jej na to, że przecież wiem, że prognozy tylko nie takie jak prosiłam już kilka razy bo nie zamierzam dopłacać na końcu roku niebotycznych kwot i chce aby te prognozy były takie jak ja sobie życzę bo mam do tego takie prawo. I tak naprawdę to nie wiem jak mam dotrzeć do tych osób na infolinii, brak mi już sił aby kolejny raz tłumaczyć jak maja być naliczone kWh za te okresy.

Andrzej
Andrzej
14 maja 2021 02:53

Święta Prawda ! Tak jest !

Andrzej
Andrzej
14 maja 2021 02:50

Katastrofa, nie polecam. Niczego nie można się doprosić. Obsługa klienta dno totalne.. Przechodzę do innego dostawcy prądu. Z daleka od takich.

andy
andy
3 września 2021 13:23
Odpowiedz do:  Andrzej

to całkiem jak w PGE

Leszek
Leszek
25 listopada 2022 04:44
Odpowiedz do:  andy

i jak w energa grupa orlen

oooooo
oooooo
11 lutego 2021 14:14

Dlaczego Tauron nalicza 2 miesięczne prognozy z poprzedniego roku na następny rok gdy w sierpniu poprzedniego roku była zainstalowana instalacja fotowoltaiczna. Jak sprawdzić poprawność rachunków Taurona a poprzednich 5 lat. Kto z Państwa sądził się z Tauronem. Czy trzeba się zgodzić z tym, że chociaż instalacja jest od sierpnia, to rachunki okres rozliczeniowy jest od stycznia. Kto z Państwa sądził się z Tauronem. Czy były pozwy zbiorowe.

niezadowolony klient
niezadowolony klient
1 lutego 2021 16:23

Panowie z Taurona są bardzo niekulturalni. Nie umieją odpowiadać w sposób normalny tylko z pretensjami, że w ogóle śmiałem o coś zapytać. Mało tego są niekompetentni, a po skończonej pracy zostawiają nieporządek, bo twierdzą, że to nie należy do ich obowiązków.

Ania
Ania
16 stycznia 2021 15:19

Jeszcze nigdy nie spotkałam się z tak rażącą niekompetencją, niedbalstwem, chaosem i dezinformacją jaką reprezentuje firma Tauron. Moja sprawa pozostaje nierozwiązana od sierpnia. Podczas wielu rozmów z konsultantami infolinii byłam wielokrotnie wprowadzana w błąd. Pracownicy nie są odpowiednio przeszkoleni i nie dysponują podstawową wiedzą.

Bogdan
Bogdan
19 października 2020 20:10

Dostałem projekt umowy wraz z załącznikami, poświeciłem dwa pełne dni na przeanalizowanie ofert.
1- 48 stron załączników różnej maści nie sposób zrozumieć treści prezentowanych.
2- wykresy i wzory akademickie przedstawione w propozycji poddano analizy prawnej na zlecenie zainteresowanej osoby, odpowiedz jest stanowcza NIE. NIE w tej formie. Podpisanie umowy to pułapka finansowa..

Wiesław
Wiesław
3 czerwca 2020 13:40

Przyłączenie licznika do mieszkania od dewelopera przez Tauron Online to jedna wielka tragedia narodowa. Strona Tauron jest totalnie do niczego. Co gorsze to nikt z Taurona nie sprawdził czy ta strona działa.
Mają tam zły email adres w linku, tauron@tauron którego nikt nie czyta bo wnioski muszą być wysłane na dom@tauron. Później jeszcze żądają dodatkowych papierków, wcześniej niewspomnianych. Trzeba dzwonić 5 razy, a tam i tak nikt nic nie wie i odsyłają do okienka na wizytę. Ta strona Tauron online to śmiech na sali.

Roksana
Roksana
30 stycznia 2020 19:18

Nie polecam!!!! Totalny bajzel w dokumentach, Tauron naslal komornika na moje konto, caly dzien zmarnowalam na wydzwanianie na ich infolinię! Nikt nic nie wie, nie widzą żadnego zadłużenia, nie dostałam ani jednego telefonu z ich strony, czy jakiej kolwiek wiadomości o jakichś zaleglosciach, na stronie Tauron wszystkie rachunki mam uregulowane A umowy sa od roku nie aktywne, nic nikt nie wie, a ja muszę biegac po Sadach i wyjaśniac ich błędy i niedopolnowania!!!!! Trzymać się z daleka od korzystania z ich usług w jakiej kolwiek postaci.

Mateusz
Mateusz
3 lutego 2019 11:25

Witam w niedługim czasie otwieram mały salon fryzjerski i będę tam grzał piecem akumulacyjny z dynamicznym rozladowaniem o mocy 3kw, na tą chwilę mam taryfę c11 i chce zmienić na taryfę c12a, i tu pytanie czy w efekcie końcowym będzie taniej na liczniku dwu taryfowym, bo z tego co się orientuję to taryfa nocna jest nie wiele tańsza.

naiwna
naiwna
15 listopada 2018 12:21

Czytajcie umowy przy ich zawieraniu, ja zaufałam pracownikowi Tauronu i niepoinformowana zostałam z wysoką comiesięczną opłatą handlową.

marta
marta
14 kwietnia 2018 10:28

Ja mam dobre doświadczenia z tauron, dziwią mnie hejty. e-bok działa dobrze, na infolinii też można się wszystkiego dowiedzieć. reklamacja rozpatrzona w terminie, na moją korzyść – od razu po decyzji informacja w płatnościach o nadpłacie i zmniejszenie kolejnego rachunku. ceny za prąd jeszcze aż tak bardzo nie bolą portfela, ja tu na pewno zostanę

Dorotka
Dorotka
2 kwietnia 2018 16:24

Pieniądze z moich 300 są później, bo tauron tak skonstruował umowę, żeby ludzie nie zabrali forsy i nie uciekli.

Ela
Ela
26 lutego 2018 15:21

Moje 300 spoko, ale pieniadze sa po 120 dniach. cześć osób nie czyta, a potem ma dramaty

Seba
Seba
14 lutego 2018 08:23

czy tylko mnie drażni ten róż w tauronie? mogli sobie inny kolor wziąć.

Krzysiek
Krzysiek
6 lutego 2018 09:45

Ja mam umowę na prąd i gaz z Taureon i jestem zadowolony – gaz na pewno wychodzi taniej niż miałbym kupować od pgnig.

Olek
Olek
29 maja 2017 10:15

Z doświadczenia wiem, że duże firmy mają gorszą ofertę od alternatywnych sprzedawców. Zbyt duża biurokracja prowadzi do dziwnych sytuacji, a szybkość podejmowania decyzji to masakra. Sprzedawcy typu PGE, Tauron, Enea mają tylko klientów, że ludzie boja się zmian

Pesymista
Pesymista
18 maja 2017 15:06

Tauron zasypuje ofertami i promocjami, które prawie niczym się nie różnią od cen zatwierdzonych przez URE. Jak dodamy do tego dodatkową opłatę handlową (w urzędowych taryf jest bral opłat)to jeszcze będziemy stratni. Uważam, że inni sprzedawcy, w których nie ma takiej biurokracji mają dużo lepsze oferty. Z resztą potwierdza to wasza porównywarka cen prądu. Tauron bierz się do roboty bo stracisz klientów!

Nowy Lokator
Nowy Lokator
11 maja 2017 17:15

kupilem mieszkanie w Krakowie, ale nie chce zmieniac sprzedawcy, chce zostac przy Tauronie. Mam pytanie czy da sie tak zrobic zeby Tauron przepisal na mnie licznik bylego wlascieciela mieszkania. Jezeli tak to co nalezy zrobic?

PiotrW
PiotrW
11 maja 2017 18:30
Odpowiedz do:  Nowy Lokator

Witam, jeżeli poprzedni właściciel mieszkania posiadał zainstalowany licznik u dystrybutora Tauron wystarczy, że podpiszę Pan nową umowę i przepisze licznik na siebie.

pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

Alina
Alina
26 kwietnia 2017 13:32

zgubilam gdzies blankeit wplat do Tauron co teraz ma zrobic?

Michal
Michal
26 kwietnia 2017 09:49

Dziś czeka mnie pierwsze rozliczenie za prąd w Tauron, czy ktoś wie co należy wpisać w tytule przelewu?

PiotrW
PiotrW
26 kwietnia 2017 09:53
Odpowiedz do:  Michal

Witam, Panie Michale w przypadku firmy Tauron w tytule przelewu należy wpisać przypisany do Pana numer ewidencyjny. Znajduje się on na otrzymanej fakturze za prąd.

pozdrawiam,
Piotr
enerad.pl

Tadeusz
Tadeusz
25 kwietnia 2017 16:40

Jestem seniorem, który od niedawna korzysta z komputera i internetu. Przyzwyczaiłem się do starej, tradycyjnej formy bankowej. Tauron zaproponował mi zamianę zwykłej faktury na e-fakturę. Czy jest możliwość opłacenia jej na poczcie lub zlecając przelew w banku?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

PiotrW
PiotrW
26 kwietnia 2017 09:31
Odpowiedz do:  Tadeusz

Witam, Panie Tadeuszu e-faktura zawiera identyczne informacje co zwykła faktura. Wystarczy wydrukować otrzymaną e-fakturę i udać się z nią na pocztę lub do banku. Tak wykonany przelew również dojdzie do Pana sprzedawcy prądu w tym wypadku firmy Tauron.

pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

Karolina Bednarz
Karolina Bednarz
25 kwietnia 2017 09:12

Dzień dobry, czy ktoś z was wie jak można zmienić okres rozliczeniowy w Tauron? Chciałam zmienić z 6-miesięcznego na 2-miesięczny okres, tylko nie wiem czy Tauron się zgodzi.

PiotrW
PiotrW
25 kwietnia 2017 16:30
Odpowiedz do:  Karolina Bednarz

Witam, Pani Karolino okres rozliczeniowy można samodzielnie zmienić za pomocą eBOK Tauron lub dzwoniąc na infolinię Tauron.

pozdrawiam,
Piotr
enerad.pl

Dorota Bednarek
Dorota Bednarek
21 kwietnia 2017 15:29

Czy ktoś wie ile wynosi okres rozliczeniowy w Tauronie. Czy Tauron ma przyjęty jeden okres czy kilka do wyboru?

PiotrW
PiotrW
25 kwietnia 2017 09:18
Odpowiedz do:  Dorota Bednarek

Witam, Pani Doroto Tauron daje możliwość wybrania jednego z paru okresów rozliczeniowych. Zależne jest to od miejsca zamieszkania. Dla Warszawy są to 1, 2, 6 i 12 – miesięczne okresy rozliczeniowe.

pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

Gapa
Gapa
19 kwietnia 2017 16:38

Witam, wysyłając przelew bankowy za prąd do Tauronu przelałem za dużo pieniędzy. Jak mogę odzyskać tę kwotę, czy Tauron ma obowiązek zwrócić mi nadwyżkę?

PiotrW
PiotrW
19 kwietnia 2017 16:42
Odpowiedz do:  Gapa

Jeżeli ma Pan nadwyżkę, Tauron przewiduję dwie możliwości. Albo Tauron przeniesie automatycznie nadpłatę na kolejny miesiąc albo może Pan dostać zwrot na rachunek bankowy podając nr konta i dane właściciela.

pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

Elżbieta Kurek
Elżbieta Kurek
21 kwietnia 2017 11:13
Odpowiedz do:  Gapa

A ja zrobiłam odwrotnie, źle wpisałam przelew i poszło o 100 zł za mało, nie wiem czy mam dosłać te 100 zł w drugim przelewie czy Tauron to jakoś doksięguje. Mam nadzieję, że Tauron nie wyłączy mi prądu:)

PiotrW
PiotrW
21 kwietnia 2017 15:21
Odpowiedz do:  Elżbieta Kurek

Pani Elżbieto w przypadku zapłaty tylko części rachunku Tauron różnice przeniesie na następny miesiąc. Nie ma obaw, że sprzedawcawa -Tauron, wyłączy Pani prąd:)

pozdrawiam,
Piotr
enerad.pl

FanMan
FanMan
13 kwietnia 2017 09:14

Od zawsze za zużycie i dostarczanie prądu płaciłem Tauronowi. Korzystając z waszej porównywarki cen prądu znalazłem lepszą ofertę. Czy mając innego sprzedawcę niż dystrybutora pojawiają się problemy z prądem, fakturami?

PiotrW
PiotrW
14 kwietnia 2017 09:52
Odpowiedz do:  FanMan

Zmiana sprzedawcy prądu nie wpływa na jakość oraz płynność dostawy prądu. Jeżeli chodzi o fakturę to zostaje rozdzielona na rachunek za dystrybucję oraz sprzedaż energii.Zmiana sprzedawcy prądu jest bezpieczna i bezpłatna, nie należy mieć żadnych obaw.

pozdrawiam,
Piotr
enerad.pl

beatris
beatris
10 kwietnia 2017 09:34

Miesiąc temu podpisałam umowę z Tauronem. Niedawno bralam slub i zmieniłam nazwisko czy musze to zglaszac i podpisywac nowa umowe?

Zdendek łowca Genek
Zdendek łowca Genek
10 kwietnia 2017 09:53
Odpowiedz do:  beatris

Wez rozwód kobieto i ciesz się prądem z Turonu!
😀

Pablo
Pablo
27 września 2020 10:36
Odpowiedz do:  Zdendek łowca Genek

Dobrze gadasz

PiotrW
PiotrW
10 kwietnia 2017 13:33
Odpowiedz do:  beatris

Witam, nie trzeba podpisywać nowej umowy. Może Pani sama zmienić dane za pomocą eBOK Tauron lub zadwodznić na infolinię Tauron i poprosić o zmianę danych w systemie.

Pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

Elka
Elka
7 kwietnia 2017 09:28

Zastanawiam sie nad oferta elektryk 24h. Czy ktos z was ma ta oferte z i chociaz raz korzystal z pomocy elektryka. Jestem ciekawa czy rzeczywiscie usterka jest naprawiana w ciagu 4h

Krzysztof
Krzysztof
22 lipca 2020 19:13
Odpowiedz do:  Elka

korzystałem z serwisantu. czekalem 2tyg. ale pralke naprawil za free. mozew innej dziedzinie szybciej sa naprawiane.

Czesław
Czesław
15 września 2020 15:23
Odpowiedz do:  Elka

Usługa serwisant to ściema nie działa nie płacą za nic, żenada i kpina