UL Solutions otwiera w Niemczech superlaboratorium testujące baterie EV i magazyny energii
UL Solutions uruchomiło Europe Advanced Battery Laboratory w Akwizgranie. Nowy ośrodek pozwala na testowanie, symulację i certyfikację baterii dla sektora elektromobilności i magazynowania energii. To strategiczny krok w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na bezpieczne i wydajne systemy bateryjne.

Nowe laboratorium w sercu Europy
14 maja 2025 roku odbyło się oficjalne otwarcie Europe Advanced Battery Laboratory firmy UL Solutions w Akwizgranie, w niemieckim kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia. Laboratorium zostało zaprojektowane od podstaw z myślą o testowaniu akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV) oraz dużych systemów magazynowania energii.
Nowa jednostka umożliwia ocenę produktów już na etapie badań i rozwoju, a także kompleksowe testy gotowych wyrobów. Dzięki temu producenci mogą sprawdzić, czy ich rozwiązania spełniają międzynarodowe standardy bezpieczeństwa i wydajności.
Wsparcie dla innowacji w elektromobilności i energetyce
Jennifer Scanlon, prezes i dyrektor generalna UL Solutions, podkreśliła znaczenie nowej lokalizacji:
„Nasza nowa siedziba w Niemczech zapewnia dostęp do wysoko wykwalifikowanych inżynierów i zbliża nas do kluczowych klientów w Europie. Pomagamy sektorowi motoryzacyjnemu i energetycznemu w bezpiecznym wprowadzaniu innowacji w świecie opartym na magazynowaniu energii” – powiedziała.
Otwarcie nowego centrum następuje w momencie dynamicznego rozwoju rynku EV i systemów bateryjnych. Według Międzynarodowej Agencji Energetycznej zapotrzebowanie na baterie wzrosło o 35% w 2023 roku, a prognozy zakładają dziesięciokrotny wzrost w najbliższych latach. W sektorze energetycznym wdrożenia magazynów energii wzrosły aż o 130% w 2023 roku.
Więcej niż testowanie – kompleksowa ocena i bezpieczeństwo
Nowe laboratorium zastępuje mniejszy ośrodek, który wcześniej należał do przejętej w 2024 roku firmy BatterieIngenieure. Dzięki tej akwizycji UL Solutions znacząco zwiększyło swoje możliwości w zakresie testowania, symulacji i analizy awarii technologii bateryjnych.
Jednym z kluczowych atutów nowego laboratorium jest możliwość szacowania żywotności ogniw, modułów i całych baterii. Ośrodek prowadzi też rygorystyczne testy odporności na zagrożenia, takie jak nieprawidłowe użytkowanie, emisję gazów czy thermal runaway – gwałtowny wzrost temperatury i ciśnienia mogący prowadzić do pożaru lub eksplozji.
Badania prowadzone w Aachen służą potwierdzeniu zgodności z normami UL Standards & Engagement, Międzynarodowej Komisji Elektrotechnicznej, Society of Automotive Engineers oraz regulacjami ONZ i innych globalnych organizacji.
Element globalnej sieci badawczej UL Solutions
Laboratorium w Akwizgranie dołącza do międzynarodowej sieci UL Solutions, która obejmuje m.in.:
- North America Advanced Battery Laboratory w Auburn Hills (Michigan)
- Advanced Battery Testing Laboratory w Northbrook (Illinois)
- EV Charging Test Laboratories w Fremont (Kalifornia), Northbrook oraz Frankfurcie
- E-Mobility and Energy Laboratory w Changzhou (Chiny)
- Advanced Battery Testing and Engineering Laboratory w Pyeongtaek (Korea Południowa)
- CHAdeMO EV–Quick Charger Matching Center w Ise (Japonia)
- EV and Micromobility Laboratory w Luzhu (Tajwan)
Rozwój infrastruktury testowej UL Solutions stanowi odpowiedź na rosnące globalne potrzeby związane z przechodzeniem na bezemisyjne źródła energii i rozwój e-mobilności.
Zobacz również:- Lockheed Martin testuje pionowe panele PV dla misji księżycowych
- LONGi rozwija fotowoltaikę. Panele na lotniskach i rekordowa produkcja energii
- Intersolar Europe 2025: 1450 wystawców i fotowoltaika w Niemczech
Źródło: UL Solutions (komunikat prasowy), oprac. własne.
Może Cię również zainteresować
Bridgestone World Solar Challenge 2025 na oponach ENLITEN z materiałami z recyklingu
Bridgestone wprowadza innowacyjne opony z ponad 65% udziałem materiałów z recyklingu i surowców odnawialnych na prestiżowy wyścig pojazdów solarnych
Dlaczego płacimy tak dużo za energię? Nowy raport Forum Energii pokazuje przyczyny i możliwe rozwiązania
Średnie ceny energii elektrycznej w Unii Europejskiej należą do najwyższych na świecie. To temat coraz częściej obecny w debacie publicznej. Nowy raport Forum Energii „Anatomia wysokich cen energii i recepta na przyszłość” szczegółowo analizuje przyczyny tej sytuacji oraz wskazuje konkretne rekomendacje dla Polski i całej UE.
Najlepsze moduły PV 2025 według RETC
RETC opublikowało wstępne wyniki swojego dorocznego raportu PV Module Index. Spośród wszystkich testowanych modułów PV tylko 13% modeli uzyskało najwyższe wyróżnienie „Overall Highest Achiever”. To ważny drogowskaz dla inwestorów i deweloperów szukających produktów najwyższej jakości.
Orlen Paliwa rozbudował terminal LPG w Szczecinie. Dwukrotnie większe możliwości za ponad 150 mln zł
Orlen Paliwa zakończył rozbudowę terminalu gazu płynnego w Szczecinie. Inwestycja warta ponad 150 mln zł podwoiła pojemność magazynową i zwiększyła możliwości przeładunkowe obiektu o blisko 65 proc. Nowoczesna infrastruktura ma wzmocnić bezpieczeństwo dostaw LPG i uniezależnić Polskę od rosyjskiego surowca.
PEJ planują pozyskać 30 proc. finansowania dłużnego dla pierwszej elektrowni jądrowej na rynku komercyjnym
Polskie Elektrownie Jądrowe (PEJ) zabezpieczyły już ponad 70 proc. finansowania dłużnego dla budowy pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce. Pozostałą część — ok. 30 proc. — spółka zamierza pozyskać na rynku komercyjnym jeszcze w 2025 roku. To kluczowy krok w największym energetycznym projekcie infrastrukturalnym w kraju.
Branża energetyki wiatrowej apeluje o wsparcie rządu. Przemysł gotowy na inwestycje warte setki miliardów
Energetyka wiatrowa może być filarem bezpiecznej, niezależnej Polski — podkreślali przedstawiciele branży podczas konferencji PSEW 2025. Stowarzyszenie apeluje do rządu o uproszczenie procedur, wsparcie dla przemysłu i stabilne prawo, które pozwoli inwestorom realizować ambitne projekty.
Komentarze