URE rusza z kampanią edukacyjną dotyczącą umów z ceną dynamiczną
Od sierpnia 2024 roku najwięksi sprzedawcy energii elektrycznej wprowadzili nową ofertę dla odbiorców indywidualnych – umowy z dynamiczną ceną. Aby zwiększyć świadomość konsumentów, Urząd Regulacji Energetyki (URE) uruchomił kampanię edukacyjną, która przybliży odbiorcom zasady tego typu umów. Kampania ma na celu nie tylko wyjaśnienie, jak działa oferta z dynamiczną ceną, ale również wskazanie, kto może z niej skorzystać i jakie są jej korzyści i ryzyka.

Jak kampania URE dotrze do odbiorców?
Celem kampanii jest zwiększenie świadomości konsumentów na temat dynamicznych cen energii oraz pomoc w podejmowaniu świadomych decyzji. Wprowadzenie tej oferty wymaga od odbiorców energii umiejętności zarządzania zużyciem prądu oraz znajomości zasad rynkowych. URE, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, przygotował kompendium wiedzy, które trafi do wybranych instytucji, takich jak ministerstwa, PSE, TGE, oraz największe grupy energetyczne. Materiały edukacyjne zostaną również przekazane do Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumentów, urzędów miast, UOKiK oraz Uniwersytetów III Wieku.
W przygotowanych przez URE materiałach znajdą się najważniejsze informacje o taryfach dynamicznych. Dowiemy się z nich, że cena prądu w tych umowach zmienia się godzinowo, zależnie od wahań na giełdzie energii. Odbiorcy będą musieli samodzielnie monitorować ceny na TGE i odpowiednio zarządzać swoim zużyciem prądu. W broszurze znajdziecie też informacje, na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy z nowym sprzedawcą oraz jakie ryzyka mogą się wiązać z brakiem elastycznego zarządzania zużyciem prądu.
Poniżej możecie się zapoznać z materiałem edukacyjnym na temat taryf dynamicznych: Broszura Informacyjna URE – umowy z dynamiczną ceną energii
Czym są taryfy dynamiczne?
Taryfy dynamiczne, to rozwiązanie oparte na bieżących notowaniach cen energii na Towarowej Giełdzie Energii (TGE). Ceny prądu zmieniają się zgodnie z zapotrzebowaniem i podażą energii w danym momencie, co oznacza, że odbiorcy muszą monitorować giełdowe ceny prądu.
Oferta dynamiczna pozwala na oszczędności nawet do 20%, pod warunkiem efektywnego zarządzania zużyciem prądu. Warto jednak pamiętać, że brak odpowiedniej reakcji na zmiany cen może prowadzić do wyższych rachunków.
Oferta dynamiczna jest skierowana do odbiorców, którzy są w stanie monitorować ceny na bieżąco i dostosować swoje zużycie energii do godzin, gdy energia jest tańsza. Obowiązek ich wprowadzenia dotyczy sprzedawców, którzy mają co najmniej 200 tysięcy odbiorców.
Może Cię również zainteresować
Sinovoltaics ostrzega: fotowoltaika w Europie pod presją zmian
Sinovoltaics opublikowało najnowszą wersję mapy łańcucha dostaw modułów fotowoltaicznych w Europie, Turcji, Egipcie i Kazachstanie. Choć dodano kilku nowych producentów, raport wskazuje także na falę zamknięć zakładów i bankructw. Obecna zdolność produkcyjna regionu to 21 GW modułów, 3,2 GW ogniw i 1,5 GW wlewków krzemowych
Bruksela naciska: 44 koncerny paliwowe mają składować CO2 do 2030 r.
Komisja Europejska zaapelowała do 44 firm naftowo-gazowych o udział w realizacji wspólnego celu Unii Europejskiej – składowania co najmniej 50 mln ton CO2 rocznie do 2030 roku. Firmy mają uczestniczyć w projekcie proporcjonalnie do swojej produkcji ropy i gazu z lat 2020–2023.
Straty tysięcy złotych. Fotowoltaika w Wielkopolsce blokowana częściej niż w innych regionach
Radio Poznań informuje, że wielkopolscy producenci energii słonecznej skarżą się na dyskryminację. Ich farmy są wyłączane znacznie częściej niż w innych regionach. Rekompensaty za utracone zyski sięgają zaledwie 10 procent.
Hithium wprowadza system ∞Power 6,25MWh dla Europy i rozpoczyna produkcję lokalną
Hithium podczas targów The smarter E Europe 2025 w Monachium zaprezentowało nowy system magazynowania energii ∞Power 6,25MWh 2h/4h w wersji dostosowanej do rynku europejskiego. System wyróżnia się m.in. wysokim poziomem bezpieczeństwa, elastycznością i odpornością na trudne warunki środowiskowe. Firma podpisała również porozumienie z hiszpańską spółką GCRPV, wspierając lokalizację produkcji na kontynencie.
Hyundai i lotnisko Incheon wprowadzają roboty ładujące EV – AI przyspiesza rozwój smart infrastruktury
Hyundai Motor Group oraz Incheon International Airport Corporation ogłosiły strategiczne partnerstwo na rzecz wdrożenia robotów do automatycznego ładowania pojazdów elektrycznych (ACR) wspieranych przez sztuczną inteligencję. Projekt pilotażowy ruszy na jednym z najnowocześniejszych lotnisk Azji, a jego celem jest zwiększenie wygody, bezpieczeństwa i efektywności ładowania aut elektrycznych.
Staże i nowe kierunki: AGH wspiera rozwój polskiego atomu
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie dołącza do rządowego programu na rzecz rozwoju kompetencji w energetyce jądrowej. Inicjatywa Ministerstwa Przemysłu zakłada ścisłą współpracę uczelni technicznych z polskimi przedsiębiorstwami. Program przewiduje zmiany w programach nauczania oraz płatne staże w firmach z sektora jądrowego.
Komentarze