Enerad
Porównaj oferty

VEV-IQ z certyfikacjami OCPP 1.6 – przełom w zarządzaniu flotami elektrycznymi

Platforma VEV-IQ jako pierwsza we Francji uzyskuje certyfikaty OCPP 1.6. Rozwiązanie VEV staje się liderem kompatybilności i bezpieczeństwa w e-mobilności flotowej.

Ilustracja floty autobusów elektrycznych w zajezdni podłączonych do ładowania

VEV-IQ z podwójnym certyfikatem OCPP

VEV, dostawca kompleksowych rozwiązań dla flot elektrycznych wspierany przez globalnego giganta energetycznego Vitol, poinformował o uzyskaniu dwóch certyfikatów zgodności z protokołem Open Charge Point Protocol (OCPP) 1.6 dla swojej platformy zarządzania flotami – VEV-IQ.

Platforma otrzymała status OCPP 1.6 Fully Certified oraz OCPP 1.6 Security Certified – co oznacza zgodność zarówno funkcjonalną, jak i w zakresie bezpieczeństwa komunikacji między punktami ładowania a systemem zarządzającym.

Lider w Wielkiej Brytanii i pierwszy certyfikowany system we Francji

VEV-IQ jest jednym z niewielu na świecie systemów zarządzania ładowaniem, które spełniają rygorystyczne wymogi certyfikacji OCPP. Co istotne, platforma stała się pierwszym tego typu rozwiązaniem certyfikowanym w standardzie OCPP 1.6 we Francji.

W Wielkiej Brytanii VEV-IQ dołącza do wąskiej grupy dostawców zgodnych z protokołami Open Charge Alliance, podkreślając swoją pozycję jako narzędzia wspierającego efektywną i bezpieczną elektryfikację flot.

Kompleksowe zarządzanie flotą EV

VEV oferuje pełne wsparcie dla organizacji decydujących się na transformację swoich flot – od planowania i projektowania, przez wdrożenie infrastruktury, aż po centralne zarządzanie dzięki platformie VEV-IQ.

VEV-IQ umożliwia integrację pojazdów, stacji ładowania i źródeł energii w jednym panelu, co pozwala flotom na efektywne zarządzanie zużyciem energii i kontrolę kosztów operacyjnych.

„Protokoły Open Charge Alliance odgrywają kluczową rolę w zabezpieczeniu komunikacji i zapewnieniu interoperacyjności systemów ładowania. Certyfikacja VEV-IQ jest potwierdzeniem jakości naszej technologii i zaangażowania w innowacje” – powiedział Mike Nakrani, CEO VEV.

Kim jest VEV?

VEV to spółka zależna Vitol, jednego z największych graczy na globalnym rynku energii, który zainwestował już ok. 2 mld dolarów w zrównoważoną energetykę. Firma dostarcza rozwiązania dopasowane do konkretnych potrzeb flot, wspierając klientów w analizie danych, projektowaniu infrastruktury i wdrażaniu e-mobilności na dużą skalę.

Źródło: inf. pras. VEV

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Komentarze w tekście
Zobacz wszystkie komentarze

Enerad.pl

enerad.pl to branżowy portal informacyjny o energii i OZE. Publikujemy aktualności, analizy rynkowe oraz zestawienia ofert i produktów. W naszym serwisie znajdziesz także ogłoszenia branżowe oraz profile firm i producentów.

🔍 Obserwuj nas, aby być na bieżąco: X (Twitter) | LinkedIn

Może Cię również zainteresować

Chiny rewolucjonizują bezpieczeństwo baterii EV. Niektórzy skorzystają, innych czekają problemy finansowe

Chiny rewolucjonizują bezpieczeństwo baterii EV. Niektórzy skorzystają, innych czekają problemy finansowe

Dr Kai-Philipp Kairies, CEO ACCURE Battery Intelligence, podkreśla, że nowy chiński standard GB38031-2025 może nie tylko zmienić zasady bezpieczeństwa w samych Chinach, ale także wpłynąć globalnie – od polityk krajowych po inwestycje w laboratoria testowe i strategie producentów. Kluczową zmianą jest wymóg, by baterie EV wytrzymały aż 120 minut po zjawisku termicznego rozbiegania – dotąd wystarczyło 5 minut.

18.04.2025
Elektromobilność Analizy i komentarze Wiadomości z rynku
Jak mikrouszczelnienia ratują wodór? Freudenberg zdradza szczegóły

Jak mikrouszczelnienia ratują wodór? Freudenberg zdradza szczegóły

Freudenberg Sealing Technologies prezentuje zaawansowane technologicznie uszczelnienia do elektrolizerów, sprężarek, ogniw paliwowych i silników wodorowych. Firma podkreśla ich kluczową rolę w budowie bezpiecznej i wydajnej infrastruktury wodorowej.

18.04.2025
Gaz i wodór Technologia Wiadomości z rynku
XPENG X9 ładuje 405 km w 10 minut. Nowy elektryk z AI będzie w Europie pod koniec 2025 r.

XPENG X9 ładuje 405 km w 10 minut. Nowy elektryk z AI będzie w Europie pod koniec 2025 r.

XPENG zaprezentował nowy elektryczny model MPV – X9 2025. Pojazd wyróżnia się ultraszybkim ładowaniem, systemem autonomicznej jazdy Turing AI i luksusowym wyposażeniem wnętrza. To pierwszy model marki z tymi funkcjami w standardzie.

18.04.2025
Elektromobilność Technologia Wiadomości z rynku
Volkswagen stawia na AI w Chinach, gdzie sztuczna inteligencja króluje na drogach

Volkswagen stawia na AI w Chinach, gdzie sztuczna inteligencja króluje na drogach

Volkswagen Group wprowadza na rynek chiński nowy system wspomagania kierowcy oparty na sztucznej inteligencji. Rozwiązanie zaprojektowano specjalnie pod wymagające warunki ruchu drogowego w Chinach. Grupa wzmacnia tym samym swoje zaangażowanie w strategię „In China, for China” i dołącza do grona firm, które rozwijają zaawansowane systemy AI w segmencie pojazdów elektrycznych.

18.04.2025
Elektromobilność Technologia Wiadomości z rynku
Rekordowy wzrost mocy OZE w 2024 roku. 5 kluczowych faktów w raporcie IRENA

Rekordowy wzrost mocy OZE w 2024 roku. 5 kluczowych faktów w raporcie IRENA

Według najnowszego raportu IRENA, w 2024 roku globalna moc odnawialnych źródeł energii wzrosła o rekordowe 585 GW. Aż 92% nowej mocy zainstalowanej na świecie pochodziło z OZE. Organizacja wskazuje 5 najważniejszych faktów dotyczących odnawialnych źródeł energii w minionym roku.

18.04.2025
OZE Analizy i komentarze Wiadomości z rynku
LONGi bije kolejne rekordy PV. 34,85% sprawności ogniwa tandemowego (perowskit-krzem)

LONGi bije kolejne rekordy PV. 34,85% sprawności ogniwa tandemowego (perowskit-krzem)

Chińska firma LONGi ustanowiła nowy światowy rekord sprawności ogniwa tandemowego krzem-perowskit – 34,85%. Osiągnięcie to zostało potwierdzone przez amerykański instytut NREL. Firma poprawiła również sprawność ogniwa krzemowego HIBC do poziomu 27,81%.

18.04.2025
Fotowoltaika Wiadomości z rynku
Zobacz pozostałe artykuły