Nasz serwis powstał z myślą o odbiorcach Usług i Produktów - to dla Was, Klientów Firm, opracowujemy nasze rankingi, porównania oraz opinie. Dajemy Wam również możliwość zabierania głosu pod większością naszych publikacji. Z obserwacji wiemy, że tematy na łamach enerad.pl mniej lub bardziej Was poruszają, nierzadko wzbudzając skrajne emocje. Każde Wasze zaangażowanie bardzo nas cieszy, ale nie wszystkie komentarze możemy opublikować. Dlaczego? Chcemy dostarczać Wam - naszym Użytkownikom - prawdziwej i rzetelnej wartości zarówno w postaci treści, danych, analiz, które publikujemy, jak i w postaci Waszych opinii, relacji, wypowiedzi, które wnoszą wartościowy głos do dyskusji i pomagają kolejnym czytelnikom zapoznać się z danym tematem, usługą, produktem. Nie lubimy internetowych śmietników, których ewentualna konsumpcja jest tylko i wyłącznie stratą czasu. Nie chcemy, żeby enerad.pl stał się takim miejscem - chcemy budować dla Was prawdziwą wartość, która pomaga podejmować świadome decyzje zakupowe. Poniżej przygotowaliśmy dla Was zbiór Zasad komentowania w naszym serwisie - gorąco zachęcamy do zapoznania się z nimi.
Jakie możliwości komentowania?
W enerad.pl daliśmy Wam możliwość komentowania wszystkich naszych artykułów z działu Aktualności i Bazy wiedzy. Pod każdą treścią z wymienionych miejsc macie możliwość zostawienia komentarza:
Komentarze możecie zostawiać również na Forach dyskusyjnych na Profilach Firm, Profilach Produktów, Profilach Producentów oraz na Rankingach:
Komentowanie w naszym serwisie jest bardzo proste i nie wymaga zakładania konta. Wystarczy, że uzupełnicie treść komentarza oraz podacie takie dane jak: Imię (Nick), adres e-mail oraz zaakceptujecie Politykę prywatności.
Co się dzieje, gdy zdecydujecie się opublikować komentarz?
Proces akceptacji komentarzy
Każdy komentarz, który dodacie, nie będzie od razu widoczny w serwisie. Dlaczego? Ponieważ dbając o najwyższe standardy dyskusji, weryfikujemy (moderujemy) każdy komentarz - akceptacji dokonujemy raz-dwa razy dziennie (w dni robocze są to max. 24 godziny, w weekendy nieco zwalniamy tempo :) ).
Jeśli zobaczycie swój komentarz po upływie 24 godzin, to oczywiście przeszedł on naszą weryfikację (patrz niżej jakie komentarze akceptujemy).
Gdy upłynęły więcej niż 24 godziny, a Wasz komentarz nie wyświetla się w serwisie, to znaczy, że nie przeszedł on naszej moderacji (zobacz możliwe przyczyny).
Dlaczego warto zabierać głos? Dlaczego moderujemy komentarze?
Uwielbiamy Wasze zaangażowanie, które objawia się m.in. zostawianiem komentarzy w naszym serwisie. Niezmiernie cieszymy się, gdy są to komentarze merytoryczne, z sugestiami...
Wasze komentarze to cenne źródło informacji dla nas, to dzięki nim wiemy, co dzieje się w poszczególnych branżach. Bardzo często to Wasze komentarze są inspiracją do powstawania naszych kolejnych artykułów, ba to dzięki Wam podejmujemy trudne tematy i interweniujemy. Jednak to nie jedyne zasługi Waszego zaangażowania...
Komentarze, które dodajecie, to także kopalnia wiedzy dla innych Użytkowników, którzy szukając informacji czy pomocy przemierzają Internet i trafiają do enerad.pl. To właśnie Wasze komentarze mogą wpłynąć na ich decyzje czy dalsze kroki postępowania.
Sami widzicie, że zostawianie komentarzy w naszym serwisie to duża odpowiedzialność. Dlatego wszystkie treści, które dodajecie, są przez nas weryfikowane. Dzięki temu komentarze w enerad.pl są merytoryczne i stanowią prawdziwy wkład w dyskusję, ponadto spełniają zasady ogólnie pojmowanych i społecznie akceptowanych zasad kultury.
Jakie komentarze akceptujemy w serwisie?
Mamy nadzieję, że powyżej przybliżyliśmy Wam informacje, dlaczego komentarze w naszym serwisie są tak ważne i dlaczego je moderujemy. Pora teraz na sprecyzowanie: jakie komentarze są akceptowane w naszym serwisie?
1. Publikujemy komentarze, które są użyteczne i przydatne dla innych Użytkowników - mają charakter m.in. merytorycznych sugestii/uwag; nakierowujący uwagę na problemy; informacyjny; pomocny dla innych osób. Zatwierdzamy wszystkie komentarze, które wnoszą wartość dodaną do serwisu, dla Użytkowników i nas.
2. Komentarze napisane są poprawną polszczyzną, są kulturalne, odnoszą się z szacunkiem do innych Użytkowników oraz naszych Redaktorów.
UWAGA: W naszym serwisie odpowiedzi na komentarze mogą dodawać nie tylko Użytkownicy, ale również firmy.
Jakich komentarzy nie dodajemy w naszym serwisie?
Dokładamy wszelkich starań, by nasz serwis był miejscem kulturalnego dialogu, w którym znajdziecie merytoryczne i wiarygodne komentarze. Dlatego też w naszym serwisie nie publikujemy komentarzy zawierających:
1. Treści PR
2. Treści marketingowych i sprzedażowych
3. Oszczerstw i pomówień
4. Spamu i fałszywych, wprowadzających w błąd treści
5. Treści nie na temat i niewnoszących nic do dyskusji
6. Treści niezgodnych z polskim prawem
7. Treści obraźliwych i wulgarnych
8. Treści dyskryminujących
9. Treści zawierających dane personalne i kontaktowe
10. Treści o charakterze jednoznacznie seksualnym
Tutaj mała uwaga dla firm, agencji PR / SEO / Content Marketing’owych: Prosimy, nie używajcie naszego serwisu do działań PR i marketingowych za pomocą sztucznych, animowanych komentarzy. Wychwytujemy tego typu treści w procesie moderacji. Co więcej są dla nas wskazówką i informacją o firmach oraz osobach, które stosują tego typu wątpliwe jakościowo działania i mogą stanowić podstawę do negatywnej opinii o danym podmiocie, produkcie bądź usłudze. Nasz serwis to miejsce rzetelnych informacji dla Użytkowników - jeśli macie coś do powiedzenia (napisania ;) ) zabierzcie prawdziwy głos w dyskusji lub dodajcie się do Katalogu Firm, by móc odpowiadać Użytkownikom z oficjalnego konta.
Komentarze - to miejsce dialogu! O co apelujemy?
Rozumiemy, że anonimowość w Internecie czy rozczarowanie usługą/produktem mogą determinować do mniej kulturalnych lub kierowanymi emocjami wypowiedzi. Dlatego apelujemy do Was: starajcie się swoje problemy czy uwagi formułować w sposób merytoryczny i wyczerpujący, bez niepotrzebnych wulgaryzmów czy pomówień. Tylko zachowując taką formę macie pewność, że Wasz komentarz zostanie opublikowany w naszym serwisie, a tym samym dotrzecie do innych Użytkowników, a nawet do samej firmy, z której usług nie jesteście zadowoleni.
PROSIMY: dbajmy wspólnie o poziom merytorycznej dyskusji - dostarczmy prawdziwe informacje, fakty i wartość Użytkownikom.
UWAGA: Komentarze to nie Opinie, jeśli chcecie ocenić i zrecenzować Usługę lub Produkt, to koniecznie zapoznajcie się z poradnikiem: Jak dodać opinię o Firmie w enerad.pl?