Realizacja strategii F1R2
Zakup Heating Polska został przeprowadzony w ramach strategii F1R2, która obejmuje sukcesywną dywersyfikację i ekspansję produktową. W wyniku tej transakcji Ferro SA stało się jedynym wspólnikiem spółki Heating Polska. Przeprowadzenie transakcji wpisuje się w rozbudowaną strategię Ferro, która dąży do zapewnienia dalszego szybkiego wzrostu w perspektywicznym segmencie odnawialnych źródeł energii.
Ekspansja produktowa
Kupno Heating Polska pozwoli Grupie Ferro na poszerzenie swojej oferty o nowoczesne rozwiązania OZE. Jak stwierdzono w raporcie Ferro:
Realizacja transakcji zwiększa kompetencje Grupy Ferro w zakresie projektowania i doboru pomp ciepła oraz realizacji szkoleń w tym obszarze.
W szerszym ujęciu bardzo istotne jest przejęcie sieci autoryzowanych serwisantów pomp ciepła. To zapewni trwały, wysoki standard obsługi - twierdzi Ferro.
Dalsze plany Grupy Ferro
Ferro, której głównymi akcjonariuszami są, Nationale-Nederlanden, PKO BP Bankowy Powszechne Towarzystwo Emerytalne, Powszechne Towarzystwo Emerytalne Allianz Polska oraz Aegon Powszechne Towarzystwo Emerytalne, planuje kontynuować swoją strategię dywersyfikacji i ekspansji produktowej.
Zarówno transakcja, jak i włączenie kolejnego podmiotu do Grupy Ferro w strategicznym segmencie źródeł ciepła, zostały zakwalifikowane jako informacje poufne w rozumieniu Rozporządzenia MAR.