falowników od Froniusa nie zabraknie

Falowników od Froniusa nie zabraknie. Firma zwiększa produkcję

Fronius reaguje na rosnący globalny popyt, w związku z czym ogłasza kampanię „We’re back” i promuje dostępność falowników swojej produkcji. Firma poradziła sobie z wyzwaniami rynkowymi takimi, jak niestabilne łańcuchy dostaw i problemy z komponentami spowodowanymi przez pandemię i zdołała przekształcić trudności w okazję do rozwoju.

Rozbudowa zakładów produkcyjnych to inwestycja na przyszłość

Fronius to firma z tradycją sięgającą 1945 r. Dziś, z ponad 7 tys. pracowników na świecie i eksportem na poziomie bliskim 90%, jest kluczowym graczem na międzynarodowym rynku. Swoją pozycję ma umocnić już wkrótce, ponieważ planuje do końca br. zwiększyć swoje miesięczne zdolności produkcyjne. Chce produkować nawet 52 tys. falowników, czyli o 20 tys. więcej niż na koniec 2022 r. Maciej Piliński, dyrektor sprzedaży Solar Energy we Fronius Polska mówi:

Już nie musimy borykać się z ograniczoną dostępnością naszych produktów, zwłaszcza falowników. Dzięki kampanii We’re back chcemy podzielić się tą dobrą nowiną.

Firma wie, że nie będzie to możliwe bez dużych inwestycji, nastawionych na rozbudowanie linii produkcyjnych. Dlatego już w ubiegłym roku przeznaczyła aż 187 mln euro na modernizację zakładu komponentów w Czeskim Krumlowie w Czechach i fabryki w austriackim Sattledt. W Sattledt ruszyła linia produkcyjna falowników Fronius Tauro, przeznaczonych dla sektora przemysłowego. Do końca 2023 r. w tym samym miejscu producent planuje uruchomić dodatkową linię, produkującą falowniki Fronius SymoGEN24 głównie dla inwestorów indywidualnych. W 2023 r. na inwestycje Fronius chce wydać jeszcze więcej – ponad 230 mln euro.

Znaczne zwiększenie powierzchni zakładu i rozszerzenie powierzchni produkcyjnej do 69 tys. m2 (z 41 tys. m2) generują większe potrzeby kadrowe. Dlatego rozwój zdolności produkcyjnych będzie odbywał się równolegle z procesem zatrudniania nowych pracowników we wszystkich jednostkach produkcyjnych. Fronius zamierza w najbliższym czasie rozbudować swoją kadrę o 1300 osób.

„We’re back tour” – spotkania z przedstawicielami branży

Dynamiczny rozwój rynku OZE i co za tym idzie – wzrastające zapotrzebowanie na produkty Froniusa – doprowadziło w pierwszym półroczu 2023 r. do sytuacji, w której klienci mogli borykać się z ograniczoną dostępnością urządzeń tej marki, z naciskiem na falowniki. Ten kryzys został już przezwyciężony.

W związku z tym Fronius, w celu bezpośredniego podzielenia się informacjami o dostępności falowników swojej produkcji, od września ruszył z kampanią We’re back i cyklem spotkań dla instalatorów PV w całej Polsce. Spotkania będą okazją do zaprezentowania nowości produktowych oraz podzielenia się aktualną wiedzą z branży fotowoltaicznej.

Fronius dąży do realizacji wizji „24 godzin słońca”, czyli korzystania z energii odnawialnej przez całą dobę. Firma tworzy produkty zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju, ponieważ do produkcji wykorzystuje materiały z recyklingu.

Komentarze dołącz do rozmowy
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments