Konkurencyjne stawki
Opłaty za energię na nowej stacji ładowania Tesli wahają się między 1,60 zł/kWh a 1,80 zł/kWh w zależności od pory dnia. Drożej jest między 18 a 22. W pozostałych godzinach cena jest stała i wynosi 1,60 zł/kWh. To oznacza, że oferowane przez Teslę stawki za ładowanie są atrakcyjniejsze w porównaniu z innymi głównymi operatorami w Polsce. W sieci Taurona np. opłata za ładowanie wynosi 1,99 zł/kWh, a dla niezarejestrowanych w aplikacji jest o 32 gr wyższa. Szybkie ładowarki Orlen kosztują 3,19 zł/kWh przy mocy powyżej 125 kW. GreenWay Polska zaś nalicza od 2,2 do 3,25 zł/kWh, w zależności od abonamentu, dla ładowania z mocą powyżej 100 kW.
W przypadku stacji oferowanych przez Teslę kierowca, który po zakończeniu ładowania pozostawi auto na stanowisku, może zostać obciążony opłatą w wysokości 4 zł za każdą minutę postoju bez ładowania.
Rozwój stacji Supercharger
Tesla stale zwiększa liczbę swoich stacji w Europie (ponad 12 tys. stanowisk, ponad tysiąc lokalizacji), w tym w Polsce. Stacje supercharger działają już m.in. w Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Lublinie, Łodzi i Rzeszowie. Kolejne mają powstać m.in. we Wrocławiu, Gdańsku, Zielonej Górze i Gdyni.
Niektóre ze swoich stacji na świecie Tesla stopniowo udostępnia użytkownikom aut elektrycznych innych marek. Naładowanie samochodu na stacji supercharger w celu osiągnięcia zasięgu na poziomie niecałych 300 km zajmuje kwadrans.
Samochody Tesli cieszą się zainteresowaniem w naszym kraju. Jak twierdzi Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, przez pierwszych 8 miesięcy 2023 r. w Polsce przeprowadzono ponad 3 tys. rejestracji pojazdów od amerykańskiego producenta.
Wychodzi ,że najbardziej opłaca się ładować elektryki z własnego gniazdka…….