Fortum Opinie - Prąd, Gaz
Fortum - podstawowe informacje
Fortum to fińska spółka energetyczna powstała w 1998 roku, w której 51% udziałów ma fiński skarb państwa. Firma działa w 10 krajach na świecie, m.in. w krajach skandynawskich i bałtyckich, Indiach, Polsce zatrudniając blisko 9 tys. pracowników.
Fortum jest w systemie enerad.pl w następujących branżach:
Opinie o Fortum (1)
Polecam Fortum.
Super możliwość zakupu prądu z Giełdy.
Przedstawiciel wytłumaczył jak można kupować prąd bez stałej ceny. Mam umowę od 4 kat. Teraz przedłużyłam i wiem, że można mieć taniej niż w Energa .
Polecam
Bądź pierwsza/y i podziel się swoją opinią z Użytkownikami serwisu.
Twoja opinia jest dla nas WAŻNA!
Fortum - recenzja enerad.pl
Fortum stawia na kompleksowość swoich działań i komfort klienta, dążąc do jak najwyższego poziomu zadowolenia z usług. Swoim klientom oferuje pakiet napraw, prywatną opiekę medyczną, dzięki której będą mogli zatroszczyć się o zdrowie swoje lub bliskich. Oferowana energia pochodzi z odnawialnych źródeł, dzięki czemu Fortum wspiera walkę ze smogiem.
Prąd dla firmy - taryfa A, B, C
Firma kieruje swoją ofertę do każdego segmentu przedsiębiorców. Sprzedawca umożliwia skorzystanie z szerokiego wachlarza usług dodatkowych, w tym:
- audytu parametrów dystrybucyjnych, który pozwoli dobrać właściwą moc umowną i grupę taryfową do profilu działalności firmy;
- produktów z rozliczeniem na podstawie stawek rynku hurtowego;
- możliwości kontaktu z dedykowanym opiekunem handlowym;
- portalu do samodzielnego kontraktowania cen dla posiadaczy produktu indeksowego;
- całodobowego dostępu do portalu eBOK i aplikacji mobilnej Moje Fortum.
Prąd dla domu - taryfa G
Firma ma w swojej ofercie produkty skierowane do odbiorców indywidualnych - obsługuje odbiorców taryf: G11, G12, G12w. Spółka wprowadziła również na polski rynek usługę prądu na kartę – popularny, m.in. w Wielkiej Brytanii – system rozliczania za energię, polegający na szybkim i łatwym doładowaniu licznika za pomocą telefonu. Ofertę Fortum dopełnia pakiet prywatnej opieki medycznej, dopasowany do indywidualnych preferencji.
Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez Fortum w 2022 roku:
Gaz dla firmy - taryfy gazu dla firmy
Fortum posiada ofertę dla klientów biznesowych z różnymi grupami taryfowymi. W zależności od produktu klient może liczyć na np. gwarancję rynkowej ceny lub w przypadku dużych klientów, na indywidualne dopasowanie danej oferty do przedsiębiorstwa.
Gaz dla domu - taryfy gazu dla domu
W ramach oferty klient indywidualny, wraz z umową sprzedaży gazu otrzyma dodatkowe profity – m.in. pakiet napraw, wakacje od płatności, całodobowy dostęp do portalu eBOK i aplikacji mobilnej Moje Fortum, możliwość samodzielnego podawania stanu licznika.
Podstawowe informacje o firmie
Początki tej fińskiej firmy sięgają 1998 roku. Oficjalnie Fortum (Fortum Corporation) rozpoczęło działalność w styczniu 1999 r. Stopniowo korporacja zaczęła zaznaczać swoją obecność także w Szwecji, Norwegii, Litwie, Łotwie, Estonii, Indiach, Wielkiej Brytanii. W 2010 roku spółka Fortum uruchomiła nowoczesną elektrociepłownię w Częstochowie, należy ona do najbardziej ekologicznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wiosną 2016 roku Fortum rozpoczęło budowę nowej elektrociepłowni w Zabrzu, o wartości 870 milionów złotych.
Na polskim rynku spółka obecna jest od 2003 roku jako dostawca ciepła. Od 2016 roku Fortum na terenie całego kraju sprzedaje również energię elektryczną i gaz ziemny. Kapitał zakładowy w Polsce wynosi 348 mln zł. Firma, zgodnie ze swoją misją – dla czystszego świata, stawia w naszym kraju na zieloną energię i sprzedaje swoim klientom prąd pozyskany z odnawialnych źródeł.
Obszary działalności korporacji Fortum
Firma prowadzi działalność w dwóch głównych obszarach: sprzedaży prądu oraz dystrybucji gazu. Posiada zarówno gazociągi, którymi dostarcza gaz do swoich odbiorców, jak również infrastrukturę (stacje do regazyfikacji oraz przystosowane do tego cysterny), umożliwiającą dostarczać gaz w postaci skroplonej, tzw. LNG.
Fortum w Polsce specjalizuje się także w dostarczaniu ciepła sieciowego, czyli za pomocą sieci ciepłowniczej, które jest produkowane w elektrociepłowniach lub ciepłowniach, a następnie za pomocą sieci ciepłowniczej jest dostarczane do naszych domów.
Należy docenić społeczne zaangażowanie Sprzedawcy, który prowadzi kilka własnych projektów non-profit.
- Fortum CleanUpTheWorld – sprzątanie świata (ang. Clean Up the World), czyli międzynarodowa kampania odbywająca się na całym świecie w trzeci weekend września. Inicjatywa ta odbyła się po raz pierwszy w 1989 roku w Australii i z roku na rok angażuje coraz więcej osób. Celem akcji było wzmocnienie świadomości ekologicznej oraz odpowiedzialności za środowisko naturalne wśród pracowników Fortum.
- „Pomocne Fortum”, czyli #pomagaMY - celem cyklicznych działań jest osobiste wsparcie potrzebujących. W 2021 roku pracownicy wsparci swoją pracą oraz zebranymi darami Schronisko Dąbrówka koło Wejherowa.
- Sadzenie lasu – w 2021 roku Fortum we współpracy ze start-upem społecznym Dotlenieni.org posadziło 15251 młodych drzew. Nasadzenia zostały zrealizowane w dwóch lokalizacjach. 7251 sadzonek drzew we Wrocławiu oraz 8000 na terenie nadleśnictwa Wipsowo na Warmii.
- Program „Czysta Energia dla Wrocławia” ma na celu poprawę jakości powietrza w mieście poprzez umożliwienie dostępu do sieci ciepłowniczej jak największej liczbie mieszkańców. W ramach programu, na ściśle określonym obszarze Śródmieścia, Fortum na swój koszt przyłącza do sieci wszystkich chętnych.
- Program Fortum dla Śląskich Dzieci, który pomaga rozwijać talenty uzdolnionej śląskiej młodzieży. Program powstał w 2012 roku z inicjatywy firmy energetycznej Fortum i jest realizowany we współpracy z Fundacją Pomocy Dzieciom Ulica na terenie Zabrza i Bytomia.
Obszar działania firmy
- Gaz: Cała Polska
- Prąd: Cała Polska
Fortum - kontakt i dane rejestrowe
- NIP: 7811861610
- Regon: 301677244
- Województwo: Pomorskie
- Powiat: Gdańsk
- Miasto: Gdańsk
- Kod pocztowy: 80-868
- Adres: ul. Marynarki Polskiej 197
Proszę o numer kontaktowy do przedstawiciela na teren Krakowa.
Fortum bardzo polecam. Dziękuję za pomoc
Nie ukrywam, negatywne opinie bardzo utrudniały mi decyzję. Niemniej niech się dzieje. Mija trzeci miesiąc współpracy z Fortum i chwale ją sobie. Nie mam nic do zarzucenia i jestem wdzięczny przedstawicielowi za uświadomienie mnie w temacie.
Zdecydowanie polecam Fortum jako profesjonalną firmę. Jestem zadowolony, że dałem się przekonać do podpisania umowy z nimi. Mam małą firmę samochodową, ale też mam hale, które są ogrzewane gazem. Gaz to był problem kiedy w PGNiG faktury były masakryczne. Po skorzystaniu z rozwiązań od przedstawiciela Fortum, moje rachunki obniżyły się i cena spadła. Mam dobry kontakt z ich przedstawicielem i będę chciał także prąd od Niego.
Polecam.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy Fortum jako sprzedawcy i dystrybutora gazu i prądu. Otrzymaliśmy pełną opiekę przedstawiciela na każdym etapie umowy, w tym późniejsze wizyty i doradztwo dotyczące efektywnego wykorzystania energii. Reakcje na zgłoszenia i ewentualne pytania zawsze są szybkie i konkretne. Polecamy sprawdzić i przekonać się samemu.
Upoważniłem fortum (połowa 2021)do rozwiązania umowy z poprzednim dostawcą e.el.(Energa), początkiem tego roku otrzymałem od Energa żądanie uregulowania kary za zerwanie umowy.Fortum umyło ręce, Energa twierdzi, że umowę z ich firmą została zerwana, winnego oczywiście nie ma, ja zostałem z karą do zapłaty.
Profesjonalne i miłe podejście. Jedne z najlepszych na rynku cen energii.
Profesjonalnie rzeczowo pełne zadowolenie doradca sympatyczny zawsze sklonny do pomocy
Pełen profesjonalizm , że strony Pani Magdaleny- polecamu. Zawsze dostępna I pomocna. Rachunki za gaz niższe niż w pgnig. Podpisaliśmy również umowe na energie. Załatwiła również nasze sprawy z fotowoltaika i odkupem nadprodukcji.
Profesjonalizm to jest świetne określenie. Z firmą współpracuje od roku. Pani Agata (przedstawiciel) zawsze jest do dyspozycji, a potrafiłam zadzwonić z głupim pytaniem w sobotę wieczorem. Świetne stawki, rachunki place prawie o 50% mniejsze. Setedecznie polecam
Bardzo zadowolony z usługi ceny nisze od konkurencji i niskie rachunki .
Polecam
współpraca z Fortum Marketing & Sales jest bardzo pozytywnym doświadczeniem. Polecam każdemu, kto szuka profesjonalnego partnera biznesowego, który skupia się na potrzebach klienta i dba o środowisko naturalne.
Bardzo polecam. Miła obsługa.
Przede wszystkim, chciałbym podkreślić profesjonalizm obsługi klienta. Pracownicy Fortum są zawsze gotowi odpowiedzieć na wszelkie pytania i pomóc w rozwiązaniu problemów. Zawsze byli uprzejmi, pomocni i bardzo dobrze poinformowani na temat swoich produktów i usług.
Kolejnym punktem, który sprawia, że Fortum wyróżnia się na tle konkurencji, jest ich transparentność. Rozliczenia są jasne, łatwe do zrozumienia i nigdy nie napotkałem na żadne ukryte opłaty. Zawsze wiem, ile płacę i za co, co jest niezmiernie ważne dla mnie jako klienta.
Profesjonalna obsługa. Dostępna jest pomoc ekspertów w energii jak i gazie. Dodatkowo, dzięki audytowi znacznie spadły moje koszty dystrybucyjne.
Nasza firma ma ponad 20 punktów, w których mamy podpisane umowy na prąd i gaz. Jesteśmy wieloletnim, bardzo zadowolonym klientem. Każdy najmniejszy problem, pytanie, niejasność są natychmiast wyjaśniane przez naszą Opiekunkę Panią Krystianę. Firma działa na najwyższym poziomie, widać że bardzo im zależy, by odbiorca był usatysfakcjonowany. Z czystym sumieniem, polecam każdemu, kto myśli o podpisaniu umowy z Fortum, ponieważ nie zawiedzie się. Firma jest, pewna, sprawdzona i godna zaufania.
Profesjonalna obsługa klienta. W każdej sprawie dostępna jest pomoc ekspertów w dziedzinie zarówno energii jak i gazu. Są bardzo elastyczni i profesjonalni. Dodatkowo, dzięki audytowi znacznie spadły moje koszty inwestycyjne.
Dostałem fakture z Fortum i jestem w szoku, że to prawda. Brawo dla tej Firmy! Byłem sceptycznie nastawiony, natomiast moj rachunek potwierdził, że to dobra decyzja. Jest ponad połowe taniej niż miałem w PGE , w dodatku obsługa bardzo profesjonalna, Pan z Fortum załatwił mi kilka spraw bardzo szybko i nie musiałem sie ruszać ze stołka, stały kontakt z przedstawicielem i przede wszystkim tanio.
dziekuje , polecam.
w ub. roku Fortum zmieniło system komputerowy. W zamian dodzwonić się nie można, system do strony e-bok też u mnie nie działa, nie mam możliwości zalogować się, automatycznie wyświetla się hasło, które jest nie prawidłowe. Nie wiem ile mam płacić w rzeczywistości, bo płacę w/g własnego uznania.
Wydawać by się mogło ze są konkurencyjni, ale później za każda opóźniona w zapłacie fakturę przysyłają notę obciążeniową w wysokości 150zl. Faktury przychodzą bardzo nieterminowo. Są miesiące ze nic nie przyślą, a potem nagle przysyłają parę sztuk. Naprawdę jest trudno dopilnować tego ich bałaganu. Ogólnie człowiek się nabrał na tani prąd, a i tak wyjdzie, że będzie drogo. Dotrwam jeszcze do końca umowy ale raczej mnie już jako Klienta to nie zobaczą.
Jak widzę tu pojedyncze opinie negatywne, to się nie dziwie, że tyle biznesów upada w Polsce, jak nie widzicie, że kupując od fortum w cenie rynkowej zawsze macie znacznie taniej niż w przypadku spółek skarbu państwa, co zdzierają za ten sam prąd i gaz dwa razy więcej…
Odradzam podpisywania umowy z Fortum ,bardzo wysokie kary za przedterminowe odstąpienie od umowy,nawet nie z twojej winy.Kara za 1 miesiąc to 150 złoty.Moja kara wyniosła 3850 złoty.A miało być tak pięknie.CZYTAJCIE DOKŁADNIE UMOWĘ.
Bardzo polecam współpracę z firmą. Dużo niższe ceny na fakturze
Absolutnie odradzam współpracę z Fortum, zrobią wszystko żeby zdobyć klienta, co innego jest mówione na spotkaniu, co innego stoi w umowie, umowy wypowiedzieć nie można (chociaż powiedzą że można, nawet podsuną dokumenty które ową umowę mają skutecznie rozwiązać). Przedstawiciel, który rozmawiał z nami […] już wprawdzie nie pracuje dla tej firmy, ale i tak zalecam ogromną ostrożność w kontaktach z Fortum, od 20 lat nie spotkaliśmy się z takim brakiem profesjonalizmu i słowności. Ceny z kosmosu.
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Mam w zakładzie i lokalu gastronom. umowę z Fortum na zakup z giełdowych stawek. Z ich marżą, która jest ustalona na stałe wychodzi mi zdecydowanie taniej.
Patrzę u innych, gdzie Energa ma stawki ok. 2,6 zł/kWh, to u mnie wychodzi o ok.0.7 – 1 0 zł/kWh taniej.
Kupiłem, bo mnie przekonał sprzedawca w Gdańsku. Polecam go, a tym samym Fortum.
Polecam!!!Bardzo profesjonalne podejście do klienta.
Fortum to pomyłka.
Był u mnie na Lubelskim dyrektor z przedstawicielem pięknie mówił , opowiadał jakieś wyliczenia że grupa zakupowa.
Podpisałam i teraz po prostu jest strasznie , cena kosmiczna dosłownie juz w PGE miała bym taniej.
Że rynek , że dywersyfikacja NIE.
Lepiej zostać przy Państwowych.
jak to wygląda z opłatami za dystrybucje? powiedzmy ze chce wybudować farmę 3mwh ale posiadając odbiorcę.
Jeśli zdecydowałbym sie na współpracę z Wami ile za przesył? jaka cena odkupu niewykorzystanej energii oraz zakupu w przypadku braku?
Miesiąc temu dostałam pierwszy rachunek z Fortum. Łącznie z dystrybucja zapłaciłam połowę mniej, niż za ostatni miesiąc w tauronie. Masakra, jak tauron zdziera z ludzi
Od kiedy zmieniłem dostawce na fortum rachunki spadły, z miesiąca na miesiąc coraz więcej oszczędzam
Witam mam prąd od Fortum i jestem mega zadowolony.Szkoda tylko że tak długo się zastanawiałem i przeplacalem w Tauronie.Moja cena w Forum to 0.60gr gdzie Tauron z rabatem proponował mi 1.55 .Żart polecam firmę Fortum.
Wcześniej w Tauron przychodziła mi co miesiąc tabelka z nową ceną i już miałem mieć 1,55zł/kW a Pan z tej firmy pomógł mi i teraz faktura była za około 85gr
Jestem bardzo zadowolony. Obawiałem się z powodu negatywnych opini ale paru znajomych z branży również są w Fortum i również są zadowoleni. Rachunki mam mniejsze ok. 450zl. Naprawdę nie wiem skąd to niezadowolenie wystarczy pilnować terminów które są na umowie. Poza tym przez kontakt z przedstawicielem jestem na bieżąco i wiem na czym stoję. Polecam.
Polecam.
Od 2 lat umowa, ceny zdecydowanie niższe niż mieliśmy w Tauronie.
Nie polecam nie można od niuch się uwolnić umowy przedłużane automatycznie i to na cztery lata uwaga………..
Ceny w porównaniu do tego co daje PGE i PGNiG to niebo do ziemi.
Nie ma w sumie się co dziwić państwowe spółki, to jak mają być tanie w dzisiejszych czasach, poparzmy na stację.
Czekam na pierwsze faktury za prąd, w gazie podpisałem aneks na przedłużenie w Fortum.
Dostałem właśnie 1 fakturę od Fortum i jestem mile zaskoczony, po niektórych komentarzach negatywnych bardzo się bałem ze to błąd i będę załował, jak się okazało ceny na spotach są korzystne, w PGE teraz ceny po prawie 1500zł za megawat, tu prawie polowe niżej. Na jutro jestem umówiony z przedstawicielem i gaz również będę kupowal rynkowo .
Podpisałam z nimi umowe przed podwyżkami które teraz widzę u znajomych w PGNiG i PGE. Broniłam się ale w końcu podpisałam.Teraz jestem spokojna że to był dobry wybór. Jak porownuje ceny że znajomymi to widzę duża różnice.
Plus dla Fortum. Jestem na tak.
Polecam Firmę Fortum i pana z woj. dolnośląskiego. Cieszę się z wejścia na zawsze rynkową cenę. Płace tyle ile jest obecna cena energii na rynku, a nie tak jak w przypadku Energa po zawyżonych cenach, które by stałe rosły.
Dziękuje i polecam
Nie rozumiem ludzi , którzy piszą o wyższych cenach. Jeżeli skończyła wam się umowa, która podpisaliście kilka lat temu i przeszliście do od tego bądź tamtego roku to oczywiście, że będzie drożej. Moja stara umowa z tauron na stawkę 0,40 zł MWh kończyła się w 2021 roku. Przedstawiciel z Fortum przyjechał do mnie w 2020 roku i podpisałem umowę, która weszła w życie z początkiem 2022 na stawkę 0,59 MWh. Czy jest drożej niż było? Oczywiście! Ale gdybym został w Tauron to teraz zamiast 0,59 miałbym 0,95 MWh przy taryfie c11. Pozdrawiam ludzi myślących
Nie rozumiem osób, które zarządzają firmą i nieświadomie podpisują dokumenty – np. Umowę energetyczną. Ja mam umowę z Fortum od 2 lat . Korzystam z ich portalu zakupowego. Zrozumiałem i cieszę się z tego, ze wiem jak kupować najlepiej dla mnie prąd. Mam świetną cenę – zwłaszcza na obecne czasy – kupuję ze średniej – taka statystyka w rachunku. Im dłużej mi liczą tą cenę tym wychodzi taniej. Super zajawką. Korzystam z tego i płacę. Ale patrząc na to co się dzieje z cenami, to wychodzę na tym lepiej. Nie ściemniam. Mam miesięczne zużycie ok. 16 tys kWh. Mała manufaktura gastronomiczna i wypieki. Z fortum jestem zadowolony. W 3Miescie jest super sprzedawca. Pomaga i wyjaśnia. Polecam
Stanowczo odradzam współpracy z tą firmą!
Radzę czytać umowę wraz z prawnikiem, bo aby w przyszłości ją wypowiedzieć trzeba albo spełnić szereg warunków albo zapłacić karę.
W grudniu 2021 r. wypowiedziałem umowę z 2016 roku zawartą na 48 m-cu (czyli po okresie jej trwałości) z 1- miesięcznym okresem wypowiedzenia r. i naliczono mi karę 5 000 zł za przedwcześnie jej zerwanie.
Pomimo, że w umowie jest zapis, że stronom przysługuje 1-miesięczny okres wypowiedzenia, to nijak on się ma do rzeczywistości. Zgodnie z niejasnymi zapisami umowy ja miałem do wyboru, dalszą współpracę z Fortum do lipca 2023r., albo zapłatę kary, wybrałem karę.
Dodam, że kontakt z opiekunem to jakaś fikcja, po pierwsze graniczy z cudem, po drugie jeśli już się to uda, to właściwie jest bezużyteczny. W moim przypadku Opiekun był niekompetentny, nic nie mógł i sam nie rozumiał zapisów w/w umowy.
Przyszedł mi rachunek do firmy o ponad 100% więcej. Więc dzwonię do firmy ale oczywiście nie mają bezpośredniego połączenia na faktury i płatności tylko czekam. Bo przełączyłem się oczywiście na firmę Po czym Pani O. odbiera i mówi że się dodzwoniłem do indywidualnego klienta. Oczywiście zaprzeczyłem, mówię że wcisnąłem firmy czyli numer 2. Więc stwierdziła że ona mnie przełączy jak mnie przełączyła to czekałem przez godzinę i się oczywiście nie dodzwoniłem. Bo było ośmiu klientów w kolejce dzwoniących. Więc zadzwoniłem jeszcze raz i pani O. Jak mnie usłyszała że znowu to ja dzwonię. To mnie w ogóle rozłączyła. Więc zadzwoniłem trzeci raz i odebrała inna pani. Oczywiście ta sama gadka. Stwierdzając że się źle dodzwoniłem. I że mnie przełączy. Oczywiście mnie przełączyła i znowu było ośmiu oczekujących w kolejce. Nie ma po prostu z kim tego wyjaśnić. Normalny przedszkole. Nie wiem i skąd dlaczego biorą takie rachunki. Równie dobrze mogliby przysłać 1000 zł i też by było. Co wcale nie mam gwarancji że tak nie zrobią
[…] Zamknąłem interes w zeszłym roku, w wynajmowanym lokalu a „wspaniałe” fortum cały czas wysyła mi rachunki za prąd. Dodatkowo chcą mnie obciążyć kwotą 27 500 zł , po czym zmienili zdanie i żądają ode mnie teraz 35 000 zł !
Przy zamykaniu interesu nigdy np.Tauron mnie tak nie potraktował !
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Uwaga na firme FORTUM zawarłem umowe 3 lata temu nai okres 4 lat opisze jak ona działa poprzednia firma ogłosiła upadłośc szybko zgłosiła się przdstawicielka od Fortum zapewniła że wciągu 2 tygodni wszystkie formalnosci załatwi ponieważ płaciłem w PGE podwójne stawke za prąd podpisałem umowę za kilka dni przysyła mi list i druk czysty by podpisać ponieważ się pomyliła oczywiście nie chciałem tego podpisac lecz byłem zmuszony ponieważ płaciłem w PGE podwójnie po skosultowaniu się z prawnikiem podpisałem płaciłem przez 3 lata według umowy w grudniu 2022 roku przyjezdżają 2 przedstawicieli z FORTUM i proponują mi zawarcie umowy na następne 4 lat mówię że mam jeszcze rok aktualną i nie podpisze drążyli temat 3 godziny w końcu odjechali w lutym przychodzi faktura o 300 procent drożej dzwonie na infolinie dodzwoniłem się po 3 dniach przedstawiam sytuacje pani potwierdza że dziwna faktura i każe poczekać 10 minut to się skonsultuje z kierownikiem po 15 minutach mówi ze podpisałem aneks w że 2022 roku przechodzę na cene rynkową […]
Komentarz edytowany przez Redakcję.
UWAGA! Ta firma wystawia noty za opóźnienia w płatności. Przyjechałem z wakacji, zapłaciłem rachunek z 2,5 tygodniowym opóźnieniem, wystawili notę 150 zł za opóźnienie w płatności do rachunku 300 zł. Pierwszy raz spotkałem się z takim podejściem do własnego klienta. Na nic zdały się wyjaśnienia, prośby. Nigdy żaden z operatorów, z którymi współpracowałem nie naliczał tego. Ponadto obsługa klienta nie spełnia podstawowych standardów, nikt nie jest w stanie udzielić rzeczowej informacji, przekazują sprawę dalej (wyżej)bo sami nie są władni, nie są należycie doinformowani co przeciąga oczekiwanie na odpowiedź. Pisma nie zawierają żadnych referencji, nie wiadomo kto to pisze i skąd. Podejście do klienta na poziomie przedszkola.
Jednym słowem jeśli wydaje się Wam, że podpisaliście korzystną umowę, to nic bardziej mylnego bo przy pierwszej lepszej okazji Was oskubią. Nigdy już więcej nie chcę mieć nic wspólnego z tą firmą, która swą polityka oraz podejściem działa tylko na szkodę własnego klienta.
Ta firma to szkoda słów. Przenoszę się z powrotem do Taurona. Chcąc zmienić taryfę wysłałam polecony z dokumentami. 2 tygodnie i podobno nie doszedł a w nim prosiłam o kontakt w tej sprawie i pani w tej właśnie sprawie zadzwoniła. Niby mailem z Gdańska nic do niej nie przychodzi a ona we Wrocławiu. Teraz nie odbiera telefonu. Tragedia. Napiszę o zmianę do Operatora.
Nie mam z tą firmą nic wspólnego a oni wysyłają do mnie rachunki do zapłaty na maila jakaś żenada!
Dla mnie ta firma jest nie poważna , ze względu jakich pracowników zatrudnia ,mowa o Pani Annie z Łodzi, która […] wprowadziła w błąd mnie i wiele innych firm,mimo donosów na nią dalej pracuje,podejrzewam ze tylko i wyłącznie dlatego że firmie to odpowiada ,jedno mówi, a drugie dzieje się w praktyce, zero kontaktu, nie odbiera i blokuje numeru.wstyd takich przedstawicieli mieć. Przestrzegam przed ta Panią wszystkich.
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Wnioskowałam o odroczenie płatności za jedną fakturę z grudnia 2021 na 167zł za prąd. Przyszła akceptacja z uwagi na moją sytuację. Dziś Fortum wstrzymała mi dostawę prądu. Nie ma opcji podładować telefon i zadzwonić do lekarza a kontakt muszę mieć ze względu na stan zdrowia. Po siedmiu latach bycia stałym klientem i opłacającym w terminie faktury teraz przez jedną fakturę wstrzymują prąd. Gaz też mam nieopłacony a nie wstrzymany. Wypowiedziałam Fortum umowę natychmiastowo. Niech szukają klientów z siedmioletnim termunowym opłacaniem rachunków. Z daleka od Fortum!
Otrzymałam dziś dwie faktury za prąd 1-18/19.01. Jedną od poprzedniego dostawcy ENERGA 22,56zł i drug a od nowego FORTUM 31,82. Co mam zrobić? A Fortum obiecywało tańsze rachunki…
Jak dla mnie najlepsza firma jaka sprzedaje gaz i prąd , może dlatego że trafiłem na dobrego przedstawiciela z którym mam cały czas kontakt. Dzięki jego opiece i zabezpieczeniu cen za sam gaz place jakieś 500% mniej niż Ci co są w Pgnigu.
Odwiedził mnie przedstawiciel tej firmy ale strasznie kręcił. Najpierw powiedział, że ma jakieś rozwiązania, dzięki którym mniej zapłacę za prąd i powiedział, żebym przygotował fakturę to mi wyliczy. Kiedy przyszedł następnego razu, coś tam przekalkulował i wyciągnął umowę dostawy energii. Kiedy powiedziałem, że teraz nie będę na szybko czytał i podpisywał, więc niech mi wyśle na maila to sobie przeczytam na spokojnie, po czym miał mi wysłać na skrzynkę i do tej pory tylko go widziałem, jak i jego umowę. Sami wyciągnijcie wnioski.
Nie wysyłają faktur!!! 25/11/2021 spisane liczniki do dzisiaj brak faktury,ale wezwanie sądowe do zapłaty dotarło. Jak to Pani na infolinii powiedziała na numer telefonu stacjonarnego załatał wysłany SMS z informacja o nie zapłaconym rachunku. Śmiechu warte…. Nie można się z nikim dogadać bo przecież oni wysyłają faktury, ale nikt ich nie widział… brak słów
Dzisiaj był u mnie przedstawiciel fortum.podpisałam umowę.pan zabrał dokumenty.podobno umowa ma przyjść pocztą.zaczynam się bać po przeczytaniu komentarzy…
Przyszedł rachunek za gaz z fortum za grudzień w sumie to już chciałem rezygnować ale pani w pgnig poinformowała mnie jakie oni mają ceny obecnie więc jednak zostaje. Prowadzę piekarnie i tu wszystko działa na gaz i gdybym był w pgnig na ich cenach to albo zamykam zakład albo wprowadzam ceny 30 zł za chleb bo nie widzę innej możliwości. Także polecam firmę u nich również wzrosło ale bez przesady
Mam restauracje w Łodzi w listopadzie podpisałem umowę i Kupuję gaz z TGE przez fortum i z tego co widzę to w styczniu coś w granicach ok 400 zł za MWh mi wyjdzie natomiast w PGNiG 800 zł sobie od stycznia liczą. Jak by nie patrzeć spora różnica
Zostałem wprowadzony w błąd przez tą firmę. Inne były uzgodnienia telefoniczne, a umowę dostałem do podpisu inną i niestety nie przeczytałem dokładnie wszystkiego. Zaufałem sprzedawcy. Proszę na nich uważać, teraz wszystkiego się wypierają.
Od 3 tyg chcę się dodzwonić na infolinie, 0 odzewu. Na formularze 0 odzewu. Nie dostałem faktury za grudzień, ostatnia 26.11. W sezonie grzewczym beda kazali zapłacić mi za ponad 2 miesiąca!najgorszy wybór jak można sobie wyobrazić! Nikomu nie polecam wręcz przestrzegam.
Największe możliwa porażka, zero kontaktu z klientem, do podpisania umowy wszystko cudownie. Potem klient zostaję sam bezradny, wkurzony z problemem.
Pięknie to wygląda jak podpisują umowę ale później jest zupełnie inaczej. Ceny gazu szybciej szybują w górę niż rakieta kosmiczna. Ja zostałem oszukany. Ostrzegam innych. Czekam tylko do rozwiązania umowy, a w czasie jej trwania myślę o zmianie źródła energii do ogrzewania domu i nie płacenia za swoje popełnione błędy niepoważnej „firmie”
Nie pozwalacie pisać złych opinii jesteście oszustami
Prowadzę bar i poprzednia. Faktura za zużycie 227 M3 gazu wynosiła 755 złotych a obecnie dostałam fakturę ,gdzie za zużycie 388 M3 otrzymałam rachunek na kwotę 3.400 złotych. W popr
zedniej fakturze za 1 M3 była kwota ok.3.33 zł a obecnie wyszło 8.88 zł za M3. Proszę o wyjaśnienie takiej różnicy cen.
Szanowna Pani,
po podpisaniu umowy prosimy o bezpośredni kontakt z naszą obsługą klienta. Prosimy o przesłanie wiadomości na adres vippoland@fortum.com
Pozdrawiamy, Zespół Fortum
Powiem tylko tak że Zeciuk Jastrowie kupuje od niech gaz , ceny centralnego ogrzewania w czynszu ze spółdzielni mieszkaniowej wzrosły z 200 zł / msc na 600 zł / na msc tj 1200 złoty za czynsz.
Jestem nowym klientem, dokładnie od miesiąca choć jeszcze nie płacę rachunków w Fortum, ponieważ trwa jeszcze poprzednia umowa w innej firmie. Na ten moment nie wiem jakie będą rachunki, choć niestety po wstępnym przeliczeniu wygląda na to, że jednak większe (oczywiście proporcjonalnie do wzrastających kosztów).
Chcę jednak powiedzieć o tym jak (niestety załatwiają sprawę). Pani, która do mnie przyjechała jako przedstawiciel tej firmy opowiadała co i jak mogą zmienić, żeby było taniej. Jak się potem okazało były to kłamstwa, bo nie ma takiej możliwości, żeby obniżyć koszty tego co pani mówiła. Więc od samego początku kontaktu z panią wszystko opiera się na kłamstwie, żeby zwerbować klienta. A potem zero kontaktu: pani nie odbiera telefonów, nie odpisuje na wiadomości, żadnego kontaktu. A mówiła o sobie, że będzie „opiekunem klienta”. Jak tak ma wyglądać ta opieka to ja dziękuję.
Napisałem bezpośrednio do firmy. Owszem dostałem odpowiedź, ale tylko taką, z której wynika, że umowa jest ważna i koniec. Żadnych wyjaśnień na zadane pytania.
Podejście do klienta właśnie takie. Ców więcej powiedzieć.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył karę na Fortum Marketing and Sales Polska za poniższe praktyki:
1) podszywanie się pod dotychczasowego sprzedawcę prądu lub gazu,
2) zatajanie szczegółów promocji,
3) wprowadzanie w błąd co do wysokości przyszłych rachunków,
4) niewydawanie konsumentom egzemplarzy podpisanych dokumentów,
5) nieinformowanie o możliwości odstąpienia od umowy,
6) nieuznawanie odstąpień od umowy.
Każdy poszkodowany konsument, który złożył skargę na FMSP nie później niż rok po zawarciu umowy poza lokalem (między 1 listopada 2016 r. a 14 czerwca 2021 r.), dostanie 49 zł rekompensaty. Niezależnie od tego spółka umorzy lub zwróci takim osobom wszelkie opłaty związane z rozwiązaniem przez nich umowy przed terminem. Tym, którzy tego nie zrobili, FMSP umożliwi wypowiedzenie kontraktu bez ponoszenia kosztów. Natomiast klientom, którzy skarżyli się na wprowadzenie w błąd co do warunków promocji, spółka dokona m.in. korekty rozliczeń ich należności z tytułu zużytego prądu lub gazu z uwzględnieniem obiecywanego rabatu za cały okres promocyjny przewidziany w umowie i wypłaci im nadpłatę. Spółka musi poinformować każdego poszkodowanego konsumenta o przysługujących mu prawach.
Ostrzeżenie.
Jestem klientem firmy od 2017 roku.Współpraca układała się bardzo dobrze do czasu montażu instalacji fotowoltaicznej.Mam podpisaną umowę kompleksową z firma Fortum ,która zobowiązuje do rozliczenia prokonsumenckiego.Dystrybucją zajmuje się firma Tauron i na jej stronie internetowej podana jest informacja ,iż rozliczeniem prądu z produkcji własnej zobowiązana jest też między innymi firma Fortum .
Ze strony internetowej firmy Fortum nie wynika, że prądu z fotowoltaicznej produkcji nie będą rozliczać jeżeli panele fotowoltaiczne nie są od ich partnerów biznesowych. Jeżeli taką informację posiadałbym chętnie bym skorzystał, niestety żadnej propozycji, reklamy nie otrzymałem. Zostałem wprowadzony w błąd przez informacje zawarte na stronie internetowej firmy Fortum. Firma Fortum nie będzie rozliczać
mojej produkcji i zaproponowano mi wypowiedzenie umowy. Współpraca z firma Fortum okazała się porażką.
Od roku kupuję w fortum prąd. Na rynku z Towarowej Giełdy Energii. Jestem świadomy tego co się dzieje z cenami w Europie i Polsce. Kupuję według stawki, którą sobie sam założyłem, a fortum szuka dla mnie takiej ceny. Jak na razie jest dobrze. Świetny doradca-handlowiec pomógł mi w wyborze oferty. Mogę powiedzieć,. że płacę według tego co jest teraz , a nie przepłacam. Obsługa z centralą bez problemu. Polecam Fortum, bo zachowują się bardzo profesjonalnie.
Jesteśmy klientem biznesowym, który zakupuje sporo ponad 250 MW energii elektrycznej. Byliśmy w Tauronie, który za każdym razem wskazywał jasne stawki za kWh. W ubiegłym roku skorzystaliśmy z niepowtarzalnej okazji na obniżenie stawek za kWh na skutek zapewnień czarującego Pana Pawła z Fortum. Pan Paweł opowiadał Nam jaki to Tauron jest zły bo straszy podwyżkami cen energii, a oni w Fortum, że rzetelni, żę prości prości w obsłudze itd. itp. To, że opowiadał tego typu kocopoły to jeszcze nie jest aż takie straszne (wiadomo pajac handlowiec) ale to, że wprowadził Nas wszystkich w błąd twierdząc, ze jego cena – oczywiście wyższa od Taurona już od pierwszego rachunku – ma być stała to już była gruba przesada.
A teraz to co się stało w roku bieżącym, to już przeszło wszelkie oczekiwania. Energia za kWh zamiast być tańsza od Taurona i stała, to okazało się, że jest zmienna i wyższa o 55 procent. Pan Paweł odniósł się do tej sytuacji twierdząc, że liczyć nie potrafimy (a to się zgadza, bo nikt dokładnie nie przeczytał podsuniętej przez niego umowy). Na prośbę o spotkanie odpowiedział, że troszczy się o Nasz stan zdrowia bo COVID.i nie może się z nami spotkać – zapewnił Nas o tym, że na wszelkie pytania odpowie w mail’u.
Podsumowując, jest to nie fair zagranie, ale taki widocznie mają kor biznes – czyli takie prowadzenie trochę gry w trzy puszki – wystarczy, że się skusisz to już przegrałeś.
Nasze stanowisko jest teraz takie, wszystkim mówimy kogo tylko spotkamy o tym co Nam zrobiono i będziemy tak robić do końca trwania umowy na pewno.
Kuszonym polecamy dobrze się zastanowić zanim przystąpicie w ogóle do tej gry w bazarowe trzy puszki.
Zadzwoniła Pani, która podała się za naszego opiekuna (kto jej nadał taką nazwę?).
Po spotkaniu w domu obiecała tańsze rachunki w Fortum niż dotychczas gdzie indziej (zobaczymy).
Zapewniła, że jeśli będą problemy można do niej dzwonić
Od wakacji nie mogę się z panią skontaktować, nie odbiera telefonu, nie odpowiada na sms-y.
Zaczęłam mieć wątpliwości czy dobrze zrobiłam podpisując umowę
W umowie ostatnio wypatrzyłam, że jest błędny adres mailowy (jedna litera) i nic do nas nie dojdzie.
Napisałam na stronie Fortum w formularzu kontaktowym, ale nie mam żadnej odpowiedzi.
Nigdy nie wejdę z nimi już w żadne umowy… Miało być taniej jest drożej zero kontaktu od pH jednym słowem tragedia umowa zawiła ciężko odstąpić bo mają swoje dziwne okresy wypowiedzenie… Nie polecam
Dostałam pierwszą fakturę, oczywiście nic nie zgadza się z tym co mówił handlowiec, P Kamil gwarantował mi cenę stałą niższą niż w pgnig, a teraz mam na fakturze zdecydowanie wyższą , Pgnig 0,20748, fortum październik 0,373620, wrzesięń 0,269750 a ofertę miałam w czerwcu i miała być stała cena 0,160000. Mowy nie było o zmianie cen, Generalnie fajnie by było gdyby ktoś z fortum się skontaktował ze mną, na infolini oczywiście nie ma z kim rozmawiać. Od lat korzystałam z różnych firm w dostawie prądu, i nigdy nie zostałam tak potraktowana. Mam nadzieję, że fortum stanie na wysokości zadania i skontaktuje się ze mną w celu wyjaśnienia, do handlowca P Kamila też nie mogę się dodzwonić.
Przeszedłem do fortum bo maja gaz najtańszy niż PGNIG
Polecam
Jeżeli chodzi o ceny prądu to jest ok, natomiast zostałam wprowadzona w błąd jeżeli chodzi o gaz, Handlowiec pięknie namawiał , ceny miały być bez zmian, a jak dostałam harmonogram to mam palpitacje serca, cena gazu wychodzi ponad 100% drożej jak w PGNiG. Zużywam ok 45 kWh miesięcznie, a mam płacić przez pierwsze pół roku 36,13, a później 41,24 miesięcznie. Czy ktoś widział tak wysokie ceny gazu, bo ja nie.
Ja jestem w Fortum od 4 lat i jestem zawiedziony. Na początku płaciłem ok. 140zł za 2 miesiące, teraz płacę 240zł. Rozumiem ogólne podwyżki za prąd, ale po podwyżkach płaciłem 170zł. to dlaczego teraz płace 240zł?. Od przyszłego roku wracam do Energii S.A.
Zgadzam się z panem ja też place podwyższone rachunki zapłaciłem za gaz z góry do końca roku to otrzymałem dzisiaj dodatkowy rachunek i zapłatę z odsetkami […] miało być tak pięknie dzwoniłem na infolinię to pani nie umała mi odpowiedzieć za co mam dopłacać z odsetkami może nie duże pieniądze z każdego wyciągną kasę to się uzbiera
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Czy mogę prosić namiar na przedstawiciela na teren Walbrzycha
Widzę że większość negatywnych opini wywodzi się z nieświadomości i niewiedzy ludzi. Nwm może ja trafiłem popristu na dobrego doradcę.
Zawarłem współpracę z Fortum w 2020 roku i do tej pory jestem zadowolony. Mam niewielką restauracje i nie dos że przedstawiciel pomógł mi zmniejszyć opłaty za dystrybucję to jeszcze dostałem stawki zabezpieczone aż na 4 lata. Na początku tez miałem obawy że będę przepłacać ale teraz jak wiem co wtedy dawał mi Tauron i co dawalby mi teraz wiem ze podjąłem dobra decyzję.
A kolejnym plusem jest to że mam ciągły kontak z moim opiekunem z Fortum który teraz mi pomógł przy doborze parametrów przy mojej drugiej nowootwartej restauracji.
Podsumowując: pełen profesjonalizm
POLECAM W 100%
Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii. Był u mnie przedstawiciel fortum, wszystko mi prosto wytłumaczył i tak jest. Dali mi niższą cene i jestem bardzo zadowolona. Rachunek niższy o jakies 20 procent.
Nieporozumienie totalne , zeby złozyc wypowiedzenie trzeba listownie bo nie uznaja maila
Czytam i nie chce mi się wierzyć może państwo z fortum mi to wyjaśnia bo ja płacę 680zl za prąd na miesięce zuzywam 789kWh i wychodzi mi 86groszy 1 kWh we fortum no niestety taka prawda dlatego dziwi mnie ze ludzie piszą że w fortum mają 36groszy a za gaz 11 to chyba nie w tej firmie
Dzień dobry, zrobiłem analizę wydatków poniesionych z tytułu podpisanej przez zachęconych do atrakcyjności oferty FORTUM, moich rodziców, umowy na dostawę energii elektrycznej w promocji „zawsze taniej 20%”. Oto fakty: zużycie energii w okresie 01.04.2019 do 31.12.2020 łącznie 2230 kWh. Wpłaty do Fortum w tym okresie z tytułu pobranej energii elektrycznej – 2 252 zł. Łączny średni koszt 1 kWh – 1,01 zł. Krótka konkluzja : najdroższy 1 Kwh energii elektrycznej dla klienta indywidualnego w Polsce, oferta powinna nosić nazwę ” na pewno zawsze drożej – średnio 40%” Umowa została skutecznie rozwiązana. Na szczęście. Dobry interes, tylko szkoda, że wyłącznie dla Państwa Firmy. Nie polecam.
Fortum katastrofa, brak przepływu informacji między pracownikami infolini.Nie wywiązują się prawidłowo ze swoich obowiązków.Czekają tylko na jeleni z którymi mogą podpisać umowę. Spychologia totalna.Nie polecam.Przy podpisaniu umowy rewelacja. Z ogarnięciem tematu demontażu liczników już gorzej.Tragedia. Najgorszy operator z jakim przyszło mi się mierzyć po śmierci mamy.
Kiedy 2 lata temu przyszedł przedstawiciel Fortum i zaczął opowiadać o kupnie prądu z hurtowni energi pomyślałam, ze to jakiś sprzedawczyk i pośrednik.. Tymczasem po zapoznaniu się z ofertą i argumentami za wyborem tej formy zakupu prądu tzw. spot – zdecydowałam się na podpisanie umowy. Miało być taniej, a ja z obawami podpisałam umowę na jednej lokal. Drugi pozostał u dotychczasowego dystrybutora.
Teraz po 2 latach wiem, ze to była dobra decyzja. Mam mniejsze ceny i płace mniej w Fortum. Teraz zdecydowałam się na nowa umowe na drugim lokalu tez z Fortum.
Jestem zadowolona i polecam ich. A przedstawiciel jest według mnie bardzo rzetelny.
Sprawdzajcie umowy fortum nie gwarantuje ceny tylko mają giełdówke zależną od ceny na tge. +certyfikaty+akcyza+marża którą dorzucaj@
Jestem bardzo zadowolony z firmy fortum, na początku nie wierzyłem a jednak handlowiec mówił prawdę. Pozdrawiam
Polecam firmę!
Dzień dobry,
Panie Grzegorzu, prosimy o kontakt pod nr 122 100 000. Na podstawie podpisanej Umowy, nasi Konsultanci będą w stanie zweryfikować cennik i wysokość faktury. W razie potrzeby, odpowiedzą też na dodatkowe pytania. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum
Przedstawicieli Fortum poprosił mnie, abym napisał tu swoją opinię, bo jest sporo negatywnych.
Przeczytałem wszystkie poniższe opine i sam się dziwię, że ludzie takie rzeczy piszą. Ja mam z Forum umowy w swym zakładzie. 3 lata temu podpisałem umowę na prąd. Dwa razy były jakieś niejasności ale wyjaśniłem to z nimi i wszystko gra. Płacę za prąd o ok. 20 % taniej niż wcześniej. Jestem zadowolony, bo infolinią dobrze działa, a facet z którym podpisałem umowę też jest pomocny.
Nie rozumiem czemu ludzie mają negatywne oceny. Owszem umowę czytałem, skonsultowałem z prawnikiem i jest w ciągu tych 3 lat tak jak było ustalone.
Ja polecam Fortum, bo moje doświadczenie z nimi jest pozytywne.
Przedstawiciel na prawdę profesjonalny.
Nie narzuca się, umie pomóc i jest kompetentny i miły.
Jestem bardzo zadowolony. Przedstawiciel sporządził mi audyt dystrybucyjny, zanim jeszcze umowa z Fortum weszła w życie i muszę przyznać że wyszły naprawdę spore oszczędności. Wszystko się zgadza. Polecam!
A ja mam na fakturze z fortum 11 gr za gaz. A wcześniej z Axpo 16,50! Dobrze ze zmieniłem.
Ja bym na Pana miejscu dokładnie przeczytał umowę i warunki promocyjne – jest tam zapis wnoszący obowiązkową opłaty za pakiet usług dodatkowych (niby jakieś ubezpieczenie grupowe etc..) – koszt 16,99 zł netto / miesiąc. To powoduje że już warunki nie są takie dobre przy zużyciu w granicach limitu miesięcznego 2000 kWh w porównaniu do podobno najdroższego Innogy wychodzi porównywalnie – ale już mniejsze miesięczne zużycia są niekorzystnie przy umowie z Fortum. Rezygnacja z tych usług dodatkowych powoduje przejście na cennik standardowy Fortum – czyli stawki z kosmosu 0,384 netto w G11.
Dzień dobry, bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszej oferty. Cieszymy się, ze jest Pan z nami. Pozdrawiamy, Zespół Fortum
Dzień dobry, Panie Krzysztofie bardzo dziękujemy za opinię. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum
Dzień dobry,
Informujemy, że przypadki przedterminowego rozwiązania Umowy z tytułu utraty prawa do lokalu, są rozpatrywane indywidualne. Na decyzję o warunkach rozwiązania Umowy wpływa wiele czynników, na przykład: typ Klienta, okres obowiązywania Umowy. Jeżeli chciałaby Pan, aby sprawa została ponownie zweryfikowana, prosimy o kontakt. Pozdrawiamy, Zespół Fortum
Dzień dobry,
Panie Andrzeju, czasem opinie mogą być mylące, dlatego dziękujemy za zaufanie i witamy w gronie Fortum. Pozdrawiamy, Zespół Fortum
Dzień dobry,
Panie Stanisławie, każdy zadowolony Klient to ogromna radość i motywacja do dalszych działań. Dziękujemy, że jest Pan z nami. Pozdrawiamy, Zespół Fortum
Dzień dobry,
Działając jednak w oparciu o polskie prawo, przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą energii elektrycznej mogą wnioskować do Operatora Systemu Dystrybucyjne go o wstrzymanie dostaw energii, w przypadku gdy Klient nie opłaca faktur. Mając jednak na uwadze dobro Klienta, Fortum przed skierowaniem wniosku, kilkakrotnie informuje Klienta o zadłużeniu i wzywa do zapłaty. Jeżeli rachunki nie zostaną uregulowane w wyznaczonym czasie, do Klienta kierowane jest dodatkowe pismo. Jeżeli chciałby Pan dowiedzieć się więcej na temat zasad wstrzymania energii, prosimy o kontakt. Pozdrawiamy, Zespół Fortum
Dzień dobry,
Panie Edwardzie, prosimy o pilny kontakt z Infolinią. Na podstawie danych w systemie, będziemy w stanie zweryfikować warunki Umowy, skontaktujemy się również z Przedstawicielem handlowym. Jeżeli doszło do jakichkolwiek nieprawidłowości, to zapewniamy, że zajmiemy się sprawą w trybie pilnym. Pozdrawiamy,
Zespół Fortum
Dzień dobry,
Panie Zbigniewie, jest nam niezmiernie przykro czytać tego typu opinie. Zanim zdecyduje się Pan na zakończenie współpracy, prosimy o kontakt z naszą Infolinią. Konsultanci wyjaśnią wysokość rachunku oraz szczegółowo omówią zużycie. Postaramy się znaleźć optymalne rozwiązanie sytuacji. Pozdrawiamy Zespół Fortum
Dzień dobry,
Jeżeli Umowa podpisana w 2018 roku weszła w życie w roku bieżącym, to prawdopodobnie miało to na celu ochronić Klientkę przed karą za przedterminowe rozwiązanie Umowy u poprzedniego sprzedawcy. Prosimy jednak o wysłanie maila z opisem sytuacji na adres: infopolska@fortum.com. Na podstawie historii konta, będziemy w stanie przeanalizować sytuację i odpowiedzieć na wszystkie pytania. Sprawdzimy również czy duplikat podpisanej Umowy został odesłany i w jakim terminie. Pozdrawiamy, Zespół Fortum
Jestem NIEZADOWOLONY bardzo,,musiałem zlikwidować firmę w związku z trudną sytuacją,wypowiedziałem umowę 3 miesiące wcześniej a że w umowie jest wypowiedzenie 6 miesięcy dostałem karę z tytułu „rażącego naruszenia warunków umowy” w wysokości 1200zł a moje rachunki to około 100 zł za miesiąc.Prosiłem o ludzkie podejście o jakąś negocjację NIESTETY nic. Rachunki za prąd wcale nie są niższe,a do tego podwójne,bo drugi jest z Tauronu. Nie polecam nikomu ,do tego problem z kontaktem ZAWSZE .To nie jest firma przyjazna ani firmom ani ludziom .
Dzień dobry,
Pani Karolino, na decyzję o rozłożeniu płatności na raty, wpływa wiele czynników. Zespół zajmujący się tego typu działaniami, jest bardzo wyrozumiały i zwykle przychyla się do próśb Klientów. Bez danych, nie jesteśmy w stanie zweryfikować historii konta i określić dlaczego spotkała się Pani z odmową. Jeżeli chciałaby Pani, aby sprawa została ponownie przeanalizowana, prosimy o kontakt poprzez Infolinię. Pozdrawiamy, Zespół Fortum
Dzień dobry,
Pani Agato, z naszych ustaleń wynika, że dnia 10.02.2021 otrzymała Pani odpowiedź w sprawie. W dalszej korespondencji, Konsultanci szczegółowo omówili problem i odpowiedzieli na Pani pytania. W razie niejasności, pozostajemy do dyspozycji. Pozdrawiamy, Zespół Fortum
To zależy chyba od tego na kogo się trafi u mnie rachunek 1100 za gaz zmniejszyli do 780 za takie samo zużycie.
Za prąd mam taniej tylko o 150 ale zawsze.
Jestem w Fortum od Listopada 2019
witam kochani, jestem na NIE, odbiorca firma, umowa podpisana na 2 tata wcześniej w domy, przedstawiciel przyjechał w sprawie fotowoltaniki i tak bajerował, że daliśmy się namówić, nie uznali nam odstapienia od umowy, która miała obowiązywać aż za 2 lata, bo jak tłumzczyli maja prognozy długoterminowe!!!, no i przyszedł pierwszy rachunek ze stała opłatą przez 2 lata, cena miała być niższa o 20 % od ceny rynkowej, ale jest wyższa o 15 %od ceny Energa, a do tego przyjdzie rachunek z Energa za przesył, jak by tego było mało, to blokuje mi przelew na Fortum w internecie, muszę się przejść do Banku i to wyjaśnić, może to ma zwiazeek z wyciekiem danych osobowych, strach pomyśleć, co bedzie po tych 2 latach, ale o tym poinformuję, raczej watpię, że zostaniemy w tej firmie, bo początki są fatalne,
jeżeli chodzi o klientów biznesowych jest ok, faktycznie mniejsze rachunki wyjaśnili o co chodzi z grupą taryfową co było ciężkie dopytać sie w tauronie
Dzień dobry,
Panie Sebastianie prosimy o wysyłkę wiadomości z dokładnym opisem sytuacji na adres: infopolska@fortum.com. Zweryfikujemy sprawę w trybie natychmiastowym i wrócimy z odpowiedzią.
Pozdrawiamy,
Zespół Fortum
Dzień dobry,
Panie Bogdanie, jeżeli istnieją jakiekolwiek zastrzeżenia co do wysokości rachunku, prosimy o kontakt z naszą Infolinią. Zapewniamy, że nasi Konsultanci zweryfikują i wyjaśnią sytuację. Pozdrawiamy, Zespół Fortum
Dzień dobry,
Panie Dariuszu, prosimy o wysłanie wiadomości na adres email: infopolska@fortum.com z dokładnym opisem problemu. Zapewniamy, że zweryfikujemy sytuację i wrócimy z odpowiedzią, najszybciej jak będzie to możliwe. Pozdrawiamy, Zespół Fortum
Jak dla mnie rewelacja. Pełna informacja co i jak. W razie jakichś pytań można bez problemu się z nimi kontaktować. Polecam
Prowadzę niewielki tartak. Mamy w związku z tym spore zapotrzebowanie na prąd. Szukałem sposoby optymalizacji tej pozycji kosztowej. Trafiłem na ofertę Fortum. Przypadli mi do gustu, ponieważ wszystko zostało wyjaśnione od A do Z. Pracę przedstawiciela handlowego oceniam 5 na 5.
Panie Adamie, cieszymy się, że współpraca generuje korzyści, oby tak dalej 🙂 Pozdrawiamy,
Zespół Fortum
O Fortum powiedziała mi siostra bo ona najpierw z nimi podpisała umowę. Teraz ja podpisałam i jestem zadowolna. Pełen profesjonalizm, firma godna polecenia.
Dziękujemy za zaufanie. Cieszymy się, że nasze usługi spełniają oczekiwania. Pozdrawiamy, Zespół Fortum
Od kilku lat korzystam z usług Fortum i nigdy się nie zawiodłem na ich działaniach. Zdecydowanie polecam wszystkim niezdecydowanym.
Witam Poniżej przedstawiam maila od pracownika firmy Fortum który zapewnia ze cennik sprzedawcy jest regulowany przez URE. Umowę podpisałem na okres 48 miesięcy. Umowy jest podpisana na firmę a nie osobę prywatną. W dniu kiedy podpisywałem umowę przedstawiciel firmy Fortum doskonale znał cennik sprzedawcy w którym były już podane ceny gazu na najbliższe 4 lata. Od tych cen co roku przysługuje rabat.Pierwszy rok trwania umowy był korzystny jśli chodzi o ceny gazu, potem już jest tylko gorzej. Gdyby mnie poinformował że ceny są już ustalone na najbliższe 4 lata to ja mógłbym podjąć decyzje czy zaryzykować wiedząc ze ceny gazu mogą rosnąć i może być to korzystne dla mojej firmy. Ale Pracownik Państwa przekonywał że cennik jest pod kontrola URE . Posiadam całą korespondencję mailowa z Państwa pracownikiem . Reklamację już dwa razy wysyłałem na maila vip.poland@fortum.com. Brak odpowiedzi. Umowa kończy się 31 grudnia 2022 roku i już ją wypowiedziałem. Bardzo dziękuje Firmie dawnej Duon a obecnie Fortum za tak doskonałą umowę i wprowadzanie klienta w błąd. Ja osobiście bardzo nie polecam tej Firmy. Poniżej wiadomość wysłana przez pracownika firmy Fortum.
zień dobry,
Sprzedajemy paliwo gazowe do Państwa , umowa kończy się w 2017roku, ale korzystając z pojawienia się nowej opcji na jej przedłużenie, chciałbym ją Panu przedstawić.
Proponuję stały 20% upust na paliwo gazowe od cen, które zatwierdza nam Urząd Regulacji Energetyki. Umowa podpisywana jest na okres 48miesięcy, ale ma niespotykane do tej pory warunki.
Dla przykładu:
– Państwa obecna stała cena to 10,193gr za KWh (czy gaz był na rynku tani, czy drogi, płacili Państwo tyle samo)
– PGNiG podwyższa ceny gazu od 01.04.2017 roku o 1,6%
– a przy opcji stałego 20% upustu cena w naszej firmie wynosi w tej chwili 0,88gr za KWh (Do URE zostały złożone dokumenty odnośnie nowych cen, jeśli zostanie zatwierdzona, to będzie jeszcze niższa)
Plusem tej oferty niewątpliwie jest to, że możemy udowodnić, że średnia różnica między ceną Fortum (dawny DUON), a PGNiG zakładając 20% obniżkę od cen zatwierdzanych przez URE wyniosła aż 13,9%.
Dołączam w załączniku wykres obrazujący zmianę cen przez obie firmy w przeciągu ostatnich 12lat. (wykres nie obejmuje najnowszej podwyżki PGNiG).
Ceny, które proponują firmy sprzedające gaz w Polsce muszą być każdorazowo zatwierdzane przez Urząd Regulacji Energetyki, co daje pewność rzetelności i brak możliwości manipulowania nią przez przedsiębiorstwa. Jeśli ceny gazu spadają na giełdzie, to prezes URE wnosi do firm sprzedających gaz o ich obniżenie, natomiast jeśli drożeje, to firmy sprzedające gaz, mogą zwrócić się z prośbą o ich podwyżkę, co nie zawsze jest skuteczne, bo URE ma chronić zbiorowe interesy konsumentów oraz firm i nie zawsze się na to zgadza,
PGNiG również ma zatwierdzane ceny w taki sam sposób, czego wynikiem są podwyżki od 01.04.2017, które zatwierdził decyzją sprzed 2dni URE.
W chwili obecnej, nikt nie zaproponuje Państwu korzystniejszej opcji, bo patrząc na lata ubiegłe i ceny przetargowe, które były proponowane, są one dużo wyższe, bo muszą obejmować ryzyko wzrostu cen, które bierze na siebie sprzedawca, ale z drugiej strony też Państwo, ponieważ przy obniżce ceny, nikt Państwu jej nie obniży, a w tym przypadku tak się stanie.
Przy opcji 20% rabatu, przez ostatnie 12lat, cena nigdy nie byłaby wyższa niż 0,96gr za KWh, ale w tym samym czasie PGNiG sprzedawało gaz za ok. 11,5gr za KWh.
Dla Państwa przejście na nową opcję przy obecnych cenach, to ok. 1500zł netto rocznej oszczędności.
W przypadku chęci skorzystania z oferty, przygotuję stosowny aneks do umowy i wyślę Państwu do podpisania.
Pozdrawiam,
[…]
Specjalista ds. Utrzymania Klienta Biznesowego
FORTUM Sprzedaż Sp. z o.o.
[…]
ul. Domaniewska 39A
02-672 Warszawa
Dane kontaktowe przedstawiciela zostały ukryte przez Redakcję.
Jestem w Fortum już 2 lata i polecam. Opłaty niższe, faktury zawsze na czas.
Firma godna polecenia, fachowa obsługa, dobra cena, zawsze wszystko na czas. PGE może się uczyć od FORTUM, oby tak dalej.
Korzystam z produktu oczekiwana cena połączonego ze spotem i muszę przyznać ze rewelacja. W czasie koronawirusa połapały mi się tak niskie ceny ze byłem w szoku. Co tydzień dostaje raport na e-mail, firma dba, a przede wszystkim współpracuje z klientem. Coś niesamowitego. Mocne 5 gwiazdek ode mnie.
Najlepsza firma na świecie!!!w gazie za czerwiec dostałem cenę końcową poniżej 50zł/mWh, jest to cena prawie trzy razy niższa niż płacił bym w PGNiG !!! Korzystam z produktu spot, mam taryfę W5.
Dziekuje za dzień w którym przedstawiciel zawitał do mojej firmy, oszczędności od pierwszego miesiąc współpracy. Szkoda że PGNiG tak nie dba o swoich klientów i tyle lat przeplatałem u nich na stałej cenie 🙁
Ja dzisiaj podpisałam umowę z Fortum u mnie w firmie, po dokładnej analizie okazali się najlepsi i najtańsi na rynku. Umowa przeszła przez ręce prawnika. Długo się zastanawiałam razem ze wspólnikiem nad tymi rozwiązaniami indexowymi, ale zaryzykowaliśmy. A co jest najśmieszniejsze moja konkurencja potwierdziła że ceny bardzo korzystne versus ceny PGE i ze produkt świetnie działa bo również korzystają. Mam nadzieje ze mówili szczerze. Poza tym większość firm produkcyjnych na terenie Łodzi jest ich klientem, wiec chyba o czymś musi to świadczyć.
Pozdrawiam Katarzyna Zawadzka
Na ogół nie pisze opinii na temat firm. I nie ważne czy jestem zadowolony czy nie. Ale w przypadku Fortum powiedziałem sobie że zrobię wyjatek i napisze co mysle, tym bardziej że każdego miesiaca w kieszeni zostaje mi ponad dwa tysiace.
A wszystko to za sprawa audytu dystrybucyjnego ktory mi przygotowali.
Mój dotychczasowy opiekun z PGE nigdy mi tego nie powiedział, nie doradził.. a Panowie z Fortum, na umowionym spotkaniu od razu to wychaczyli.
Co do oferty cenowej dali zblizona oferte do PGE, lecz ja wybralem zdecydowanie Fortum!
Dobrze mi się z Panami rozmawiało i ich wiedza jest znacznie większa niż wiedza nie jednego kierownika PGE.
Odczyty rzeczywiste, wszystko zawsze na czas, polecam!
Jestem klientem na liczniku domowym w prądzie i w gazie i widzę oszczędności. Znacznie taniej niż płaciłem w PGE. Także polecam, jedyny minus to za dużo papierów do podpisania, wystarczyłaby jedna kartka.
Dzieki Fortum uzyskałam pomoc prawną i udało mi się rozwiązać diabelska umowę podpisaną z firmą Enea.
Zastanawiam się skąd tyle złych opinii na temat Fortum?? Po tym co wyczytałem mogę stwierdzić ze większość tych rzeczy dotyczy mieszkań, czyli klientów indywidualnych. Ja osobiście jestem w prądzie u nich i bardzo się cieszę, pełen profesjonalizm, zawsze infolinia pomoże . Zanim do nich przeszedłem byłem w PGE, dlatego ze na moim terenie są dystrybutorem. Bardzo cieszę się ze już z nimi nie współpracuje, dodzwonić do nich Sie graniczy z cudem, w biurze wiecznie kolejki na dodatek obsługa bardzo nie miła i ciężko się negocjuje, dla mnie dramat ta firma . Jak tak dalej z nimi będzie to wszyscy uciekną do Fortum.
Słowo duża firma to ile kWh miesięcznie.
Fortum uwolniło mnie od PGNiG, które zawyża ceny gazu. Jestem bardzo zadowolony:)
Miła obsługa, niska cena. Oferta dla mojej firmy niższa o ponad 20% niż ta którą dostałam z PGE. Polecił mi znajomy który z nimi jest od dwóch lat. Oby więcej takich firm jak fortum było
Rzetelna firma. W gazie w Fortum jestem 3rok, w prądzie podpisałem właśnie umowę z handlowcem na moją firmę. Super cena i dodatkowo audyt co wiąże się z oszczędności w przesyle. Polecam
Polecam, stabilny i uczciwy sprzedawca. Uzyskałem lepszą cenę i bardziej profesjonalną obsługę niż w PGE.
Kończy mi się umowa z końcem maja w PGE. Obecny sprzedawca czyli PGE dał mi tak wysoka propozycję że zastanawiam sie skad oni biora te ceny.
Zaś Fortum w dobie dzisiejszych czasów- czasów Koronawirusa wszystko sprawnie załatwiło elekronicznie, oszczędność roczna na poziomie około 15 tysięcy będzie tak wyliczyłem.
Polecam, w gazie jestem u nich już 2 rok i chwalę sobie.
Fortum polecił mi znajomy, od którego przejęłam biznes. „Byłam bardzo zadowolona z wysokości rachunków, gdyż przy dużym zużyciu energii elektrycznej nie wydawałam kroci. Mają indywidualne podejście, gdzie zwykle człowiek się odbija się o jakieś suche zasady czy reguły. Także z całego serca polecam.
Jak najdalej od tej firmy. Po okresie pierwotnej umowy automatycznie przedłużają o kolejne 12 miesięcy, a wcześniej była gra na czas opiekuna. Szkoda gada UNIKAJCIE.
Jestem ich klientem od 2 lat. To są oszuści . Wszystko jest ok dopuki nie pospisze się aneksu. Okazuje się po tem ze nie dostajesz tego aneksu pocztą tylko on gdzieś przepada. Przychodzi dzień zmiany taryfy i okazuje się że nagle prąd 100% do góry . A ty już nic nie możesz zrobić bo aneksu nie dostałaś a masz termin 14 dni tylko na odstąpienie od umowy. A druga sprawa spużnienie sie np 2 dni z opłaceniemiem rachunku i kara 150zł a reklamacij na to nie wuzględnianą.