RWE - prąd dla firmy: ile faktycznie zaoszczędzisz?

Energia Razem: Energy Match z najlepszą ofertą dla konsumentów

Długo oczekiwana akcja Federacji Konsumentów, URE oraz holenderskiej firmy Pricewise właśnie dobiega końca. Do tej pory do aukcji grupowej przystąpiło ponad 9,5 tys. odbiorców prądu, a najlepszą ofertę zaproponowała firma Energy Match.

Spis treści - Czego dowiesz się z tego artykułu?
  1. Grupowa zmiana sprzedawcy prądu
  2. Co z tymi terminami?

Grupowa zmiana sprzedawcy prądu

Grupowa zmiana sprzedawcy „Energia Razem” to wspólne dziecko Federacji Konsumentów oraz holenderskiej firmy Pricewise, pod patronatem URE. Po wielu miesiącach i zmianach terminów poznaliśmy w końcu zwycięzcę aukcji. Firmą energetyczną, która zaproponowała najlepsze warunki, jest Energy Match.

Jak podkreśla Federacja Konsumentów, sprzedawca zaproponował ceny niższe niż te w taryfach urzędowych, dzięki czemu średnie oszczędności w ciągu roku prezentują się następująco:

źródło: www.energiarazem.org

źródło: www.energiarazem.org

Federacja zapewnia również, że sprawdziła dokładnie zapisy w umowie i nie znaleziono w niej żadnych informacji na temat wysokiej opłaty handlowej, czy innych niekorzystnych warunków. Warto w tym miejscu przypomnieć, że ponad rok temu Energy Match miało problemy ze swoimi nierzetelnymi przedstawicielami handlowymi.

Niestety, nie ujawniono szczegółów oferty i umowy oraz liczby uczestników aukcji.

Co z tymi terminami?

Wracając jeszcze na chwilę do pewnych nieścisłości, to należy tutaj zaznaczyć pewną ciekawostkę. Otóż od początku akcji jej organizatorzy mają problem z dotrzymywaniem terminów:

  • aukcja początkowo miała odbyć się 28.01.2016 roku, ale jej termin z nieznanych powodów został przełożony na 1.04.2016 r., jednak ostatecznie odbyła się ona 12 kwietnia br.;
  • rejestracja uczestników miała zakończyć się przed przeprowadzeniem aukcji – początkowo miała to być data 27.01.2016 r., która została przełożona na 31.03.2016 r. Jednak, jak wynika z informacji publikowanych na stronie akcji, nadal trwają na nią zapisy…

Jesteśmy ciekawi, jak będzie dalej z dotrzymywaniem terminów – w maju br. każdy z uczestników otrzyma kalkulację oszczędności, a także w tym miesiącu będzie musiał podjąć decyzję, czy zgadza się na ofertę Energy Match, a tym samym zmienia dotychczasowego sprzedawcę.

Komentarze dołącz do rozmowy
guest
5 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
stachu
stachu
2017-02-08 14:33

Gratulujemy zwycięstwa w aukcji firmie Energy Match!

fic
fic
2016-05-24 10:08

Czuję się oszukany…. żaden z terminów nie został dotrzymany . Do połowy maja ( jak deklarował portal energia razem) miałem otrzymać ofertę . Oczywiście niczego nie otrzymałem do dzisiaj ( 2016-05-24 ) że niby trafiła do spamu i takie tam pierdoły…. Po kilku próbach kontaktu tel. z mojej strony otrzymałem informację że niestety dla taryfy G-12 to będę miał drożej a nie taniej … dane osobowe , adres dostawcy , zużycie prądu i inne dane przesłałem w dobrej wierze a w zamian otrzymałem G…O…

Ktoś , coś , wygrał … niestety nie ja !!!! Może jest jednak ktoś zadowolony poza pomysłodawcami przedsięwzięcia … ?

Zenon
Zenon
2016-05-13 11:01

Przyznam, że usłyszałem w mediach o aukcji energetycznej i przekonało mnie do niej to, że to federacja konsumentów ją zorganizowała. Potrzebowałem szybko podpisać umowę, chociaż chodziło o moją firmę, a nie indywidualnie i sugerowałem się tym, kto w aukcji dał najlepsza cenę. Popisałem umowę bezpośrednio z Energy Match i dali mi takie warunki, że nie mogę narzekać. Jak dla mnie petarda.

W4Ready
W4Ready
2016-04-29 14:48

Słabe warunki zaproponowało Energy Match (sądząc po mapce z oszczędnościami). I, co może by kłopotliwe dla części konsumentów – zapewne umowę sprzedaży (2 oddzielne umowy i w konsekwencji również faktury za sprzedaż i dystrybucję).

Pod koniec zeszłego roku dokonałem „indywidualnej” zmiany sprzedawcy i dostałem ceny znacznie niższe niż stawki urzędowe, tak samo bez opłaty handlowej, a umowa (kompleksowa) również na krótki okres – do 31/12/2016 (czyli nieco ponad rok od początku obowiązywania).

Wystarczyło porównać oferty bardziej znanych sprzedawców i wysłać kilka maili do tych mniejszych, którzy nie zawsze mają gotowe oferty w internecie.