Efektywność energetyczna w centrum uwagi
Umowa pomiędzy Jerónimo Martins Polska a EBI zakłada znaczące inwestycje w efektywność energetyczną sklepów Biedronka. Dzięki tym środkom sklepy staną się nie tylko bardziej przyjazne dla klientów, ale także dla środowiska naturalnego. Planowane modernizacje obejmują m.in. zamknięte systemy chłodnicze oparte na gazach naturalnych, ale także montaż fotowoltaiki.
Zaangażowanie Biedronki w ochronę klimatu
Pod przewodnictwem Luisa Araujo, dyrektora generalnego Biedronki, firma wyznaczyła sobie ambitny cel redukcji śladu węglowego o 30% w ciągu ostatnich sześciu lat. Do 2028 roku wszystkie sklepy i centra dystrybucyjne mają być zasilane wyłącznie zieloną energią, głównie poprzez inwestycje w fotowoltaikę i umowy zakupu energii z odnawialnych źródeł, takich jak energia słoneczna i wiatrowa.
Kredyt udzielony przez EBI ma na celu wspieranie zrównoważonych praktyk, zgodnie z globalnymi celami promowania odpowiedzialności środowiskowej i efektywnego gospodarowania zasobami w przedsiębiorstwach handlowych. Współpraca z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym umożliwia Biedronce redukcję jej wpływu na środowisko, jednocześnie pozwalając na oszczędności energetyczne.
Warto zaznaczyć, że Biedronka jest właścicielem ponad 3 500 sklepów, co stanowi ponad 27% udziału w rynku. Dlatego też ma kluczową rolę w przyspieszeniu efektywności energetycznej w polskim sektorze handlowym.
Rola EBI w promowaniu zrównoważonej energetyki
Europejski Bank Inwestycyjny od wielu lat angażuje się w finansowanie projektów związanych z energią odnawialną i efektywnością energetyczną. Jego wsparcie dla inwestycji w zrównoważoną energię w 2022 roku wyniosło ponad 20,86 mld euro globalnie, a w Polsce sięgnęło 996 mln euro. W okresie od 2018 do 2022 roku przeznaczono łącznie 3,25 mld euro na pomoc w transformacji polskiego sektora energetycznego.
EBI jest czołową instytucją finansową UE, która zobowiązała się do wspierania inwestycji klimatycznych na poziomie 1 biliona euro w ciągu tej dekady.
Biedronka: lider w energetycznej transformacji detalicznej
Jako właściciel około 3 500 sklepów, Biedronka staje się kluczowym graczem w transformacji energetycznej sektora detalicznego w Polsce. W ramach inicjatywy, do końca 2024 roku wszystkie centra dystrybucyjne oraz około 2 000 sklepów mają produkować własną energię z fotowoltaiki, co jest ważnym krokiem w kierunku zielonej przyszłości i zwiększenia niezależności energetycznej sieci.
A poza tym te 1,5 mld pójdzie dodatkowo w obrót bo zanim się odbierze instalację od wykonawcy , przemieli papiery , odczeka miesiąc na termin zapłaty to kwartał można obracać………
I bardzo dobrze….. przyśpieszy to koniec wrednego monopolu.