Budżet i zwiększenie środków
Początkowo w ramach ścieżki leasingowej w programie "Mój Elektryk" BOŚ miał do dyspozycji 20 mln zł. W marcu, na wniosek banku, NFOŚiGW zwiększył tę pulę o 80 mln zł, a teraz dodano kolejne 100 mln zł, co podwaja dostępne fundusze. Takie zwiększenie limitu świadczy o zaangażowaniu w realizację celów programu oraz o zapewnieniu adekwatnych środków na wsparcie interesantów.
Wnioski i dotacje
Od momentu uruchomienia programu "Mój Elektryk", BOŚ zaobserwował rosnące zainteresowanie dopłatami do leasingu pojazdów elektrycznych. W niecały rok działania programu liczba wniosków systematycznie wzrosła, a leasing z dopłatą stał się częścią oferty większości firm leasingowych. Do tej pory, dzięki programowi, BOŚ współpracuje z 23 firmami leasingowymi, co umożliwia jeszcze szerszy dostęp do finansowania ekologicznych pojazdów.
Od startu programu w listopadzie 2021 r. do BOŚ wpłynęło 3 152 wnioski o dotację na kwotę ponad 97 mln zł. NFOŚiGW zaakceptował dotacje do 2 599 samochodów, co pokazuje skuteczność programu w promowaniu elektromobilności w Polsce. Łączna wartość przyznanych dotacji wynosi 81,50 mln zł, co świadczy o znacznym zainteresowaniu i efektywności programu.
Szczegóły programu i jego cele
Celem Programu Priorytetowego "Mój Elektryk" jest redukcja zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Program oferuje dwie ścieżki wsparcia: jedną dla zakupów gotówkowych lub na kredyt, drugą dla leasingu. Dzięki podejściu "jednego okienka", wnioski o dopłatę składa się bezpośrednio u dostawcy pojazdu lub w firmie leasingowej, co znacznie upraszcza proces aplikacyjny.
Jak juz wcześniej pisałem ….. – nie kupuję. mnie jest potrzebny samochód a nie „wózek golfowy” który może się w każdej chwili spalic i po drobnej kolizji w zasadzie nadaje się na złom. Mam Volta i służy mi bardzo dobrze- w zasadzie eksploatuje go wyłącznie na prądzie ale to wyjątek : jest on hybrydą właściwie nietypową bo pełny napęd elektryczny a silnik spalinowy pracuje jako generator. Autko posiada względnie mały akumulator (ok 16 kWh) i wystarcza na 60 – 90 km czyli na codzienna eksploatację dla większości z nas. W droge też mozna pojechać bo jak braknie prądu to włącza sie silnik spalinowy i zasięg nieograniczony. Niestety takich hybryd chyba juz nie robią. Zaleta taka żę akumulator nie w podwoziu tylko schowany w tunelu centralnym – zabezpieczony ze wszystkich stron przed uszkodzeniem. Dla mnie „bomba” ale cóż nie ma takich na rynku – są same przekombinowane „melexy”.