Dodatkowe pieniądze na Mój Elektryk

Dodatkowe 100 mln w puli programu Mój Elektryk

Program „Mój Elektryk”, który zyskał uznanie dzięki promowaniu użytkowania pojazdów elektrycznych w Polsce, otrzymuje znaczące wzmocnienie. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) postanowił przekazać Bankowi Ochrony Środowiska (BOŚ) dodatkowe 100 mln zł. Ta decyzja podnosi łączną pulę środków przeznaczonych na dopłaty do leasingu pojazdów elektrycznych do 200 mln zł. Inicjatywa ta ma za zadanie wspierać ekologiczne podejście do mobilności poprzez finansowanie wkładu własnego klientów ubiegających się o leasing zeroemisyjnych pojazdów.

Budżet i zwiększenie środków

Początkowo w ramach ścieżki leasingowej w programie "Mój Elektryk" BOŚ miał do dyspozycji 20 mln zł. W marcu, na wniosek banku, NFOŚiGW zwiększył tę pulę o 80 mln zł, a teraz dodano kolejne 100 mln zł, co podwaja dostępne fundusze. Takie zwiększenie limitu świadczy o zaangażowaniu w realizację celów programu oraz o zapewnieniu adekwatnych środków na wsparcie interesantów.

Wnioski i dotacje

Od momentu uruchomienia programu "Mój Elektryk", BOŚ zaobserwował rosnące zainteresowanie dopłatami do leasingu pojazdów elektrycznych. W niecały rok działania programu liczba wniosków systematycznie wzrosła, a leasing z dopłatą stał się częścią oferty większości firm leasingowych. Do tej pory, dzięki programowi, BOŚ współpracuje z 23 firmami leasingowymi, co umożliwia jeszcze szerszy dostęp do finansowania ekologicznych pojazdów.

Od startu programu w listopadzie 2021 r. do BOŚ wpłynęło 3 152 wnioski o dotację na kwotę ponad 97 mln zł. NFOŚiGW zaakceptował dotacje do 2 599 samochodów, co pokazuje skuteczność programu w promowaniu elektromobilności w Polsce. Łączna wartość przyznanych dotacji wynosi 81,50 mln zł, co świadczy o znacznym zainteresowaniu i efektywności programu.

Szczegóły programu i jego cele

Celem Programu Priorytetowego "Mój Elektryk" jest redukcja zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Program oferuje dwie ścieżki wsparcia: jedną dla zakupów gotówkowych lub na kredyt, drugą dla leasingu. Dzięki podejściu "jednego okienka", wnioski o dopłatę składa się bezpośrednio u dostawcy pojazdu lub w firmie leasingowej, co znacznie upraszcza proces aplikacyjny.

Komentarze dołącz do rozmowy
guest
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Andrzej
Andrzej
2024-02-25 20:43

Jak juz wcześniej pisałem ….. – nie kupuję. mnie jest potrzebny samochód a nie „wózek golfowy” który może się w każdej chwili spalic i po drobnej kolizji w zasadzie nadaje się na złom. Mam Volta i służy mi bardzo dobrze- w zasadzie eksploatuje go wyłącznie na prądzie ale to wyjątek : jest on hybrydą właściwie nietypową bo pełny napęd elektryczny a silnik spalinowy pracuje jako generator. Autko posiada względnie mały akumulator (ok 16 kWh) i wystarcza na 60 – 90 km czyli na codzienna eksploatację dla większości z nas. W droge też mozna pojechać bo jak braknie prądu to włącza sie silnik spalinowy i zasięg nieograniczony. Niestety takich hybryd chyba juz nie robią. Zaleta taka żę akumulator nie w podwoziu tylko schowany w tunelu centralnym – zabezpieczony ze wszystkich stron przed uszkodzeniem. Dla mnie „bomba” ale cóż nie ma takich na rynku – są same przekombinowane „melexy”.