Energa – rachunek za prąd po dwóch latach

Ocena: 5 (ilość ocen: 2)

Ocena: 5
(ilość ocen: 2)

narysowana na kartce papieru żarówkaPamiętacie, że w 2015 roku pojawiły się problemy z wystawianiem faktur za energię elektryczną? Wielu klientów nie otrzymywało rozliczeń za prąd. Dopiero teraz, po blisko dwóch latach, Energa ogłosiła, że uporała się z tamtymi problemami.

2015: nowy system i kłopoty

Przypomnijmy, że winę za tamte problemy obarczono nowy system informatyczny. Nie był on kompatybilny z poprzednim programem. Brak migracji danych, powodował, że rachunki za prąd nie były naliczane. Mało tego, niektórzy klienci w ogóle “wypadli” z systemu rozliczeniowego.

Najgorszy w tej sytuacji był długi brak reakcji firmy energetycznej. Klienci próbowali dopominać się o zaległe faktury, jednak byli odsyłani z kwitkiem. Dopiero interwencja mediów spowodowała, że Energa wydała oficjalny komunikat w tej sprawie i przyznała się do błędu. O całej sprawie pisaliśmy w cyklu artykułów:

Długo oczekiwany sukces

Chociaż firma energetyczna przekonywała, że z problemami się uporała, to dopiero teraz prezes zarządu Energa S.A., Daniel Obajtek, oficjalnie ogłosił zwycięstwo na konferencji prasowej w Gdańsku. Okazało się przy okazji jaka była rzeczywista skala trudności: jeszcze marcu tego roku około 80 tysięcy klientów firmy nie otrzymywało prawidłowo rachunków za prąd. Niektórzy z tej grupy na rozliczenia czekali od 2015 roku!

Propozycje zmian w obsłudze klienta

Energa jeszcze w tym tygodniu ma wdrożyć pierwszą zmianę, a mianowicie przywrócić funkcję Rzecznika Klienta Energii. Osoba ta ma być pośrednikiem między odbiorcami prądu a firmą w problematycznych sprawach. Dokładny zakres obowiązków poznamy najpewniej w najbliższym czasie.

Warto zauważyć, że Energa więcej uwagi chce poświęcić teraz seniorom. We współpracy z Uniwersytetem Trzeciego Wieku mają być prowadzone wykłady na temat akwizytorów-oszustów. Słuchacze otrzymają informację, jak się bronić przed nieuczciwymi sprzedawcami oraz na co zwracać uwagę podczas zawierania umów.

W samej firmie ma być również podniesiony standard obsługi osób w podeszłym wieku. Seniorzy mają mianowicie otrzymywać rachunki i umowy pisane większą czcionką, która ułatwi odczytywanie dokumentów. Równolegle firma pracuje nad nową ofertą dedykowaną starszym osobom, a także rozszerzeniem dotychczasowych propozycji dla klientów (na przykład usługi fachowców). Z zapowiedzi wynika, ze Energa skupia się na jakości usług, nie spodziewajmy się zatem obniżenia ceny prądu.

Nam pozostaje ufać, że to koniec problemów Energi z systemem informatycznym. Teraz rozpoczyna się mozolna praca nad odzyskaniem utraconego zaufania odbiorców energii.

Aktualizacja artykułu

W związku z ogromną ilością zapytań z Waszej strony, drodzy Czytelnicy, podpowiadamy, że roszczenia sprzedawcy z tytułu umowy sprzedaży przedawniają się z upływem dwóch lat od daty płatności (wykonywalności) faktury. Oznacza to, że jeśli Energa wystawia Wam teraz faktury, których oryginalna data płatności była wyznaczona przed końcem lipca 2015, to są to faktury przedawnione. Z sprzedawca prądu przekroczył tutaj okres dwóch lat. Szczegółowy opis przedawnienia wraz z wzorami dokumentów jest w trakcie przygotowania.

Aktualizacja

Zapraszamy do artykułu: Przedawnienie rachunku za energię – wzory pism.

Najnowsze aktualności / recenzje

Dodaj komentarz