Nowe standardy obsługi
Do przejęcia Duonu doszło już w kwietniu, jednak do listopada trwał proces konsolidacji obu firm. W tym czasie wycofano z Giełdy Papierów Wartościowych wszystkie akcje firmy. Fortum deklaruje, że będzie dążył do znacznego poprawienia jakości obsługi. Mają zostać poprawione zarówno standardy obsługi klienta, oferta dla kupujących prąd, gaz oraz efektywność proponowanych usług. Tutaj możemy oddać głos wiceprezesowi ds. kontaktu z klientem, Mattiemu Saario: Dzięki naszym międzynarodowym doświadczeniom możemy oferować najlepsze rozwiązania w konkurencyjnych cenach. Niezależnie od miejsca, w którym działamy, satysfakcja klienta jest dla nas najważniejsza.
Przypominamy, że 97% (a 64% ogółem) energii produkowanej przez Fortum na terenie Unii Europejskiej jest przyjazne środowisku. Jako klienci możemy zatem wybrać rozwiązanie proekologiczne.
Darmowy prąd z Fortum
Nowi klienci, którzy podpiszą umowę z Fortum na okres 12 miesięcy w taryfie jednostrefowej, będą mogli skorzystać z bezpłatnej energii w godzinach od 13 do 15 oraz od 22 do 6. Oznacza to, że gospodarstwa domowe nie zapłacą za prąd zużywany w godzinach nocnych oraz wczesnym popołudniem. W pozostałe godziny obowiązuje stawka standardowa.
W obliczu nadchodzącej zimy może to oznaczać duże zmniejszenie rachunków za ciepło - w nocy można korzystać z urządzeń elektrycznych. Taka promocja jest strategiczna z punktu widzenia producenta zielonej energii - elektrowni wiatrowej czy wodnej nie można wyłączyć w godzinach mniejszego poboru, prądu nie można również zmagazynować. Pobudzenie konsumpcji wśród klientów detalicznych może rozwiązać ten problem - a korzyść jest obopólna.
Mariusz Caliński z Fortum opisał to tak: Kluczem do pełnego wykorzystania pakietu bezpłatnych godzin jest właściwe zaplanowanie poboru prądu. Nawet niewielkie zmiany w sposobie korzystania z energii elektrycznej mogą przynieść znaczne oszczędności.
Jakie dane ulegają zmianie?
Przypomnijmy, że marka DUON Marketing and Trading S.A. zmieniła nazwę na Fortum Marketing and Sales Polska S.A. Nie zmieniły się w związku z tym żadne dane adresowe. Jedyne co się zmieniło, to:
- Domena adresów mailowych (na @fortum.pl)
- Strona internetowa (www.fortum.pl)
- Strona internetowa elektronicznego biura obsługi klienta (ebok.fortum.pl)
- Faktury elektroniczne będą wysyłane z adresu (rozliczenia@fortum.pl)
Adres korespondencyjny nie uległ zmianie i nadal jest to ul. Heweliusza 9, 80-890 Gdańsk. Wszystkie dane kontaktowe będą również podane na dostarczonych przez sprzedawcę fakturach. Na nich też są zawsze podane aktualne numery kont do dokonywania wpłat. Warto się zatem zapoznać z informacjami, które są podane na dokumentach rozliczeniowych.
Uwaga na oszustów
Istnieje możliwość, że zmianę marki będą chcieli wykorzystać nieuczciwi agenci innych sprzedawców energii. Mogą wykorzystać oni dezorientację niektórych klientów Duona i nakłaniać ich do podpisania umowy z inną firmą oferującą energię. Dlatego podkreślamy raz jeszcze: Duon nie przestał działać, a zmienił nazwę na Fortum. Nie trzeba w związku z tym zawierać nowej umowy.
Należy dokładnie przyglądać się również dostarczanym fakturom - jeżeli jest niejasne lub wzbudza wątpliwości, to najlepiej skontaktować się z infolinią. Jej numer nie uległ zmianie i jest następujący: 122 100 000. Konsultanci będą mogli sprawdzić, czy przypadkiem jakaś inna firma podszywająca się pod właściwego sprzedawcę prądu nie próbuje nas oszukać.
Firma jak firma. Mają przynajmniej faktury w terminie.
Ja z nimi podpisalem umowe. Troche sie balem ale jest wszystko ok. Gaz najtaniej na rynku. Dobry sprzedawca.
Zmieniłem dostawcę prądu na Fortum. Jestem zadowolony, ale cała procedura zmiany od podpisania umowy do przeprogramowania licznika trwała prawie 4 miesiące (od końca października do połowy lutego!)