Bonifikata za brak prądu
Brak energii elektrycznej w szczególności odczuwalny jest w firmach, ale i odbiorcom indywidualnym przerwy w dostawach prądu mogą uprzykrzyć życie. Całkiem niedawno dotkliwie o tym przekonali się odbiorcy firmy Tauron – po nawałnicy burzowej od 8 lipca br. do 12 lipca br. kilkadziesiąt tysięcy klientów było odciętych od zasilania. W Bielsko-Białej, jak podaje Tauron, bez prądu było 6.000 klientów, w powiecie bielskim 32.000, natomiast w powiecie cieszyńskim było to ponad 18.000 odbiorców. Niezależnie od przyczyny każdy klient ma prawo wystąpić o bonifikatę, pod warunkiem że spełni poniższe wymagania.
Bonifikata za brak prądu - na jakich warunkach?
Zgodnie z Prawem Energetycznym odbiorcom przysługuje bonifikata, jeśli jednorazowa przerwa w dostawie przekroczyła 24 godziny lub awarie trwały łącznie ponad 48 godzin w ciągu roku. Dla gospodarstw domowych bonifikata to dziesięciokrotność wartości niepobranej energii elektrycznej za każdą godzinę po dobie bez zasilania. W większości przypadków nie będą to wysokie bonifikaty, ale warto skorzystać z przysługującego prawa.
Gdzie złożyć wniosek o bonifikatę?
Operatorzy najczęściej posiadają odpowiednie wnioski do pobrania na swoich stronach internetowych – wypełniony wniosek należy wysłać pocztą lub w złożyć w BOK-u, a u części wystarczy wysłać formularz poprzez e-mail. Firma energetyczna na rozpatrzenie naszego wniosku ma 30 dni.