eBOK Tauron dla klientów firmy
Wszyscy, którzy posiadają z grupą Tauron umowy na energię elektryczną (kompleksowe, sprzedaży lub dystrybucyjne) mogą korzystać z platformy eBOK, która zapewnia dostęp do aktualnych danych dotyczących rozliczeń (wystawione faktury za prąd, historia wpłat, bieżące saldo), szczegółów naszej umowy, podawanie odczytów licznika, podgląd historii zużycia energii, a także korzystanie z powiadomień e-mail oraz sms m.in. o wystawionej fakturze, zbliżającym się terminie płatności etc.
Jednak nie wszystkie funkcjonalności systemu są dostępne dla każdego. Klienci indywidualni, w zależności od oferty, z której korzystają mogą posiadać jeden z pakietów: Standard lub Komfort.
Pakiet Standard, dostępny jest dla odbiorców, korzystających z urzędowej taryfy Tauron Sprzedaż lub Produktu Podstawowego Tauron Sprzedaż GZE (Górny Śląsk), a także dla odbiorców posiadających umowę sprzedaży z innym przedsiębiorstwem, a odrębną umowę dystrybucyjną z Tauron Dystrybucja i zapewnia podstawową funkcjonalność systemu: m.in. szczegóły umowy oraz rozliczeń (wszystkie dane klienta oraz punktu poboru energii, podgląd faktur oraz innych dokumentów rozliczeniowych), wysyłanie odczytów licznika, korzystanie z faktury elektronicznej oraz powiadomienia e-mail.
Pakiet Komfort dedykowany jest klientom, korzystającym z ofert rynkowych (wszystkie produkty z gwarancją cen) i udostępnia dodatkowe funkcje, niedostępne w pakiecie Standard: powiadomienia SMS, wygodne e-płatności, historię odczytów oraz wykresy zużycia energii. Szczegółowe porównanie pakietów na poniższym obrazku.
Rejestracja w systemie eBOK
Aby założyć konto, potrzebne będą następujące dane: numer PESEL (lub NIP w przypadku firmy) orazjeden numer ewidencyjny lub nr płatnika (znajdują się na fakturach i umowie). W drugim kroku podajemy nasz adres email (będzie później służył jako nazwa użytkownika) i wymyślamy hasło.
Link do strony rejestracji użytkownika: https://logowanie.tauron.pl/register/
Po zakończeniu rejestracji musimy odebrać wiadomość e-mail informującą o rejestracji i kliknąć w link, aby potwierdzić założenie konta.
Jeżeli już korzystamy z jednego z serwisów grupy Tauron (np. eLicznik, Przyłączenia lub eBOK Ciepło), możemy używać tych samych danych w „energetycznym” eBOK. Wystarczy zalogować się na konto i w ustawieniach (ikona koła zębatego w prawym górnym rogu ekranu) dodać serwis eBOK.
Logowanie do eBok Tauron i strona główna
Aby zalogować się do systemu wchodzimy na stronę https://logowanie.tauron.pl/, wpisujemy adres email i hasło podane w trakcie rejestracji i klikamy przycisk Zaloguj.
Po chwili oczekiwania naszym oczom ukaże się strona główna, zawierająca krótkie podsumowanie – dane punktu poboru, aktualne saldo, listę 3 ostatnio wystawionych faktur, otrzymane wiadomości oraz ostatni odczyt licznika (wraz z możliwością podania aktualnych wskazań).
Za pomocą linków umieszczonych w górnej części strony, możemy w każdej chwili przejść do innej sekcji systemu, zmienić wyświetlany punkt poboru, oraz otworzyć w ustawienia konta.
Faktury i wpłaty
W tej zakładce znajdziemy listę faktur (bieżących i archiwalnych), wraz z możliwością zapłaty (wyświetlenie danych do przelewu, wydruk formularza wpłaty, a w wybranych ofertach także płatność online), historię wpłat, szczegółowe dane dot. salda oraz numery kont rozliczeniowych dla bieżącej umowy.
Zużycie energii
W przypadku klientów taryfowych, zakładka Zużycie energii umożliwia dokładnie to samo, co sekcja o identycznej nazwie na stronie głównej tj. podgląd ostatniego odczytu oraz przesłanie aktualnych wskazań licznika (raz w miesiącu kalendarzowym).
Jeżeli posiadamy układ pomiarowy ze zdalnym odczytem (aktualnie głównie mieszkańcy Wrocławia, Pyskowic oraz okolic obydwu miast), znajdzie się tam zachęta do skorzystania z systemu eLicznik. Jeżeli nie – propozycja zmiany oferty na produkt z gwarancją ceny, oferujący pakiet Komfort platformy eBOK.
Klienci, korzystający z oferty promocyjnej Taurona mogą dodatkowo skorzystać z historii odczytów oraz wykresów zużycia energii.
Wiadomości
W tej sekcji możemy sprawdzić wiadomości otrzymane od grupy Tauron oraz wysyłanie zgłoszeń (z możliwością dodania załącznika – np. zeskanowanego wniosku).
Umowa i dane
Jest to najbardziej rozbudowana część systemu samoobsługi. Można tutaj znaleźć i zmienić dane klienta:
- adres korespondencyjny,
- numery telefonów,
- adres email,
- własny opis punktu poboru energii.
Wyświetlić szczegóły umowy oraz punktu poboru energii m.in.
- sposób rozliczeń,
- sprawdzić i zmienić sposób doręczania rachunków,
- grupa taryfowa,
- moc umowna,
- wielkość zabezpieczenia przelicznikowego,
- rodzaj zasilania (liczbę faz instalacji),
- numer PPE.
Oraz zarządzać punktami poboru (przydatne, jeżeli np. posiadamy kilka mieszkań – można je podłączyć do wspólnego konta).
A także zmienić ustawienia powiadomień email/SMS. Możemy aktywować przypomnienia o:
- wystawieniu faktury,
- zbliżającym się terminie płatności,
- zaksięgowaniu wpłaty,
- otrzymaniu nowej wiadomości,
- dacie planowanego odczytu licznika.
Pakiety
Ta zakładka jest kolejną reklamą zachętą do skorzystania z ofert produktowych sprzedawcy, które dodają kilka dodatkowych funkcjonalności w systemie eBOK.
Pomoc
W ostatniej sekcji oprócz przewodnika po systemie, można znaleźć także kilka elektronicznych wniosków. Dostępne wnioski:
- Zmiana adresu email do e-faktury.
- Zmiana lub dodanie numeru telefonu.
- Zmiana/dodanie adresu email z umowy.
- Włączenie i rezygnacja z e-faktury.
- Zmiana danych klienta.
- Zmiana adresu korespondencyjnego.
- Zwrot nadpłaty.
- Formularz kontaktowy.
Krótkie podsumowanie eBOK Tauron
System eBOK (nawet w podstawowej wersji) daje dostęp do sporej liczby informacji o naszej umowie zawartej z grupą Tauron. Dane są prezentowane w przejrzysty sposób, a nawigacja pomiędzy kolejnymi sekcjami jest raczej intuicyjna (może poza jednym wyjątkiem – wnioskami umieszczonymi w sekcji pomoc).
Dodatkową jest także możliwość logowania przy pomocy tych samych danych do różnych serwisów samoobsługowych (m.in. eLicznik, eBOK spółki ciepłowniczej, systemy zarządzania procesem przyłączeń).
Plusy eBOK Tauron:
- Dostęp do wszystkich systemów oraz umów za pomocą jednego loginu i hasła.
- Raczej intuicyjna nawigacja.
- Przypomnienia email.
Minusy:
- Część funkcji dostępna tylko dla klientów oferty produktowej (np. przypomnienia sms, płatności online, historia odczytów i zużycia energii).
- Brak możliwości dokonywania przez eBOK zmian w umowie (np. grupy taryfowej, okresu rozliczeniowego) oraz np. zmiany wysokości prognoz.
witam jak usunąć konto po śmoerci żony gdyż na mnie konto jest teraz a nie mogę użyć adresu mail który był już raz użyty
Witam, chciałam założyć konto, wszystko wypełnione zgodnie z instrukcją. Brak e-maila z linkiem aktywacyjnym. Kiedy powinien dotrzeć taki e-mail? Zerkam na skrzynkę już od 8h
Witam. Jak długo się czeka na zatwierdzenie rejestracji konta ebok
Totalne dziadostwo nie dziala jak powinno dlugi okres oczekiwania na fakture zero jakiej wyobrazni
Nie polecam kiszka okropna
Jak zmienic Email i hasło gdyż mam nową pocztę Email.
Witam ,Jak można założyć elicznik ? chodzi o rejon Górnego Śląska miasto Świętochłowice.
Zmieniam adres zamieszkania, jeśli przeniosłam pobór prądu na nowy adres to na starym adresie zamieszkania nie będzie prądu? Proszę o pomoc pogubiłam się
Witam,
jak założyć eBook dla gazu? Czy procedura jest taka sama jak w przypadku energii elektrycznej? Jeżeli tak, to czemu nie mogę zarejestrować konta przy pomocy dosłanego mi pocztą nr identyfikacyjnego punktu poboru?
Pozdrawiam
Dzień dobry,
proszę skontaktować się z firmą Tauron – konsultanci na pewno udzielą Panu informacji jak krok po kroku założyć eBOK.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
ja regularnie korzystam z e-bok w tauron. wiem, ile mam do zapłaty, cały czas mogę kontrolować zużycie i od razu wyłapać wszelkie anomalie. to się przydało przy awarii licznika – jak zaczał szaleć, to od razu zgłosiłem reklamację. brakuje jeszcze paru opcji, ale ogólnie na plus
Jak dodać kolejny punkt poboru? Jest strona zarządzania punktami, ale jak zarządzać jeśli nie ma możliwości dodać?
Dzień dobry,
Panie Władysławie odbiorcy nie mogą sami dodawać punktów poboru. Jeśli podpisał Pan kolejną umowę na zakup prądu od Tauronu, to punkt powinien zostać Panu automatycznie przypisany. Gdyby się tak nie stało, to proszę skontaktować się z pracownikiem firmy energetycznej (via infolinia, eBOK, BOK, czat).
Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl
Czy e-bok jest dodatkowo płatny po rejestracji?
Dzień dobry,
eBOK jest bezpłatny. Jeśli pojawia się Pani jakiś komunikat o konieczności dokonania opłaty, to warto skontaktować się ze sprzedawca prądu i wyjaśnić te sytuację. Może się Pani skontaktować z Tauronem telefonicznie (801 803 303) lub odwiedzając jeden z Biur Obsługi Klienta (lista placówek z adresami i godzinami otwarcia: https://enerad.pl/tauron/bok/ ).
Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl
Jak dokładnie dodać punkt poboru? Jak wygląda procedura?
Druga umowa jest na moją mamę, ale chcę z własnego konta płacić za dwie umowy, czy jest taka szansa?
Mam najpierw zarejestrować konto mamy na eBok, a potem jakoś to do mnie przenieść, czy na moim koncie w sekcji „Zarządzanie punktami poboru energii” wpisać nr płatnika (mamy). Tak robię – ale nic się nie wyświetla.
Potrzebuję pomocy
Dzień dobry,
dokładną informację otrzyma Pani bezpośrednio od sprzedawcy prądu. Najprawdopodobniej jednak do danego konta użytkownika mogą być przypisane wyłącznie liczniki, na które dana osoba ma podpisane umowy. Może Pani spróbować wpisywać nie numer płatnika, a numer licznika – nie sądzę jednak, żeby takie rozwiązanie zadziałało, ponieważ w grę wchodzi ochrona danych osobowych. Postronna osoba nie powinna otrzymywać informacji na temat innych odbiorców prądu. Jeśli w samym Tauronie nie doradzą Pani inaczej, to niestety pozostaje tylko przelogowywanie się na konto Pani mammy i dopiero wówczas będzie można dokonać płatności.
Pozdrawiam
Barbara
zespół enerad.pl
Witam.
Dlaczego po rejestracji systemu ebok, nie jest dostępny przycisk „podaj odczyt” ?
Dzień dobry,
jeśli nie wszystkie funkcjonalności danego konta są dostępne, to proszę o bezpośredni kontakt z obsługą klienta sprzedawcy. Może Pan w tym celu skorzystać już eBOK i tam wysłać wiadomość do Tauron.
Pozdrawiam,
Barbara
enerad.pl
Witam. Jaki jest powód zablokowania konta (informacja „użytkownik nie jest aktywny”?
Dzień dobry,
zablokowanie konta może być wynikiem wygaśnięcia umowy lub działań podjętych przez Tauron. Dokładną odpowiedź na to pytanie, dlaczego Pani konto jest zablokowane, otrzyma Pani tylko bezpośrednio od sprzedawcy prądu. Może się Pani skontaktować z Tauron telefonicznie (801 803 303) lub odwiedzając jeden z Biur Obsługi Klienta (lista placówek z adresami i godzinami otwarcia: https://enerad.pl/tauron/bok/ ).
Pozdrawiam,
Barbara
enerad.pl