wnętrze mieszkania

Logowanie do e-bok Tauron - instrukcja krok po kroku

E-BOK Taurona to przydatne narzędzie, z którym powinien zaznajomić się każdy klient firmy. W artykule wyjaśnimy, czym dokładnie jest eBOK Taurona i jakie sprawy można dzięki niemu załatwić. Przedstawimy też krok po kroku, jak wygląda rejestracja i logowanie do eBOK Tauron.

Co to jest e-BOK Tauron?

e-BOK Tauron to internetowe Biuro Obsługi Klienta firmy Tauron. Jest to platforma, która umożliwia klientom dostęp do wielu usług i informacji związanych z ich umowami na energię elektryczną, gaz, a także innymi produktami oferowanymi przez Tauron.

Dzięki e-BOK możesz m.in. zarządzać swoimi rachunkami, sprawdzać historię zużycia energii, kontaktować się z obsługą klienta i wiele więcej – wszystko to w wygodny sposób, bez wychodzenia z domu.

Rejestracja konta w e-bok Tauron

Rejestracja konta w e-BOK Tauron jest bardzo prosta. Cała procedura składa się z 4 kroków. Zanim zaczniesz, przygotuj swój numer PESEL oraz numer płatnika, który znajdziesz na fakturze (nad adresem do korespondencji).

Krok 1 - Przejdź na stronę rejestracji

Konto w usłudze Taurona można założyć na stronie: https://logowanie.tauron.pl/. Należy wybrać opcję “Zarejestruj się”.

rejestracja konta eBOK Tauron

Źródło: https://logowanie.tauron.pl/

Krok 2 -  Wybierz platformę, z którego chcesz korzystać

W kolejnym oknie będziesz mieć do wyboru kilka serwisów oferowanych przez Taurona. Zaznaczamy opcję “Mój TAURON/eBOK”.

wybór serwisu Tauron

Źródło: https://logowanie.tauron.pl/register/

Krok 3 - Podaj dane

Następnie określ, jakim typem klienta jesteś oraz podaje swoje dane identyfikacyjne: PESEL oraz numer płatnika/adresata.

rodzaj klienta eBOK Tauron

Źródło: https://logowanie.tauron.pl/register/

Krok 4 - Podaj dane do logowania

W kolejnym kroku zostaniesz poproszona/y o podanie adresu e-mail oraz o ustalenie hasła do serwisu eBOK Tauron. Wpisane dane będą służyć do każdorazowego logowania w usłudze Taurona. W międzyczasie potwierdź założenie konta, poprzez kliknięcie linku aktywacyjnego, przesłanego na podaną skrzynkę pocztową.

dane do logowania

Źródło: https://logowanie.tauron.pl

Logowanie do e-BOK Tauron

Logowanie do e-BOK Tauron jest jeszcze prostsze niż rejestracja. Wystarczy wejść na stronę: https://logowanie.tauron.pl/, a następnie wpisać adres e-mail oraz hasło ustalone podczas rejestracji w eBOK i kliknąć "Zaloguj się".

logowanie do konta eBOK Tauron

Źródło: https://logowanie.tauron.pl/

Jeśli zapomniałeś hasła, możesz skorzystać z opcji "Nie pamiętam hasła", aby zresetować swoje dane logowania.

Uwaga! Z eBOK Tauron można korzystać również za pomocą aplikacji Mój Tauron dostępnej m.in. w Google Play oraz AppStore.

Co można załatwić przez e-BOK?

e-BOK Tauron to wszechstronna platforma, która umożliwia klientom zarządzanie swoimi usługami energetycznymi w wygodny sposób online. Oto szczegółowy przegląd funkcji, z których można skorzystać:

  • Przeglądanie listy wpłat: Dzięki tej funkcji możesz monitorować stan swoich płatności, zarówno aktualnych, jak i archiwalnych, oraz śledzić historię wpłat.
  • Informacje o bieżącym saldzie konta: Stan płatności jest widoczny zaraz po odczytaniu licznika przez inkasenta, co pozwala szybko dowiedzieć się, ile i w jakim terminie musisz uregulować.
  • Dostęp do e-faktury: Możesz zrezygnować z papierowej faktury, wybierając ekologiczne rozwiązanie – e-fakturę, co ułatwia zarządzanie płatnościami za energię elektryczną.
  • Lista uregulowanych i nieuregulowanych faktur: Ta opcja pozwala sprawdzić, które faktury zostały już opłacone, a które jeszcze czekają na uregulowanie. Co więcej, w eBOK Tauron można szybko i wygodnie zapłacić swoje faktury za prąd.
  • Zarządzanie licznikami: Usługa pozwala m.in. na zdalne przepisanie licznika.
  • Powiadomienia SMS i  e-mail: Otrzymasz informacje o wszelkich zmianach, takich jak dostępność nowych faktur, bezpośrednio na swoją skrzynkę mailową lub telefon.
  • Informacje o dacie odczytu: Możesz sprawdzić, jak często odczytywany jest licznik w Twoim domu.
  • Wskazania stanu licznika i historia odczytów: Sprawdź, w jakim okresie wzrasta Twoje zużycie energii elektrycznej. Wszystkie dane dotyczące zużycia są widoczne w Twoim panelu oraz na fakturach.
  • Formularze do korespondencji: Możesz wysyłać i odbierać wiadomości, śledzić historię korespondencji oraz wysyłać zapytania.
  • Dostęp do aktualnie zawartych umów: Serwis pozwala sprawdzić, jakie umowy mamy zawarte z Tauronem.
  • Zgłoszenie zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail: Aktualizacja tych danych zapewni, że zawsze będziesz na bieżąco informowany o wszelkich ważnych kwestiach.
  • Zgłoszenia awarii: E-BOK Tauron pozwala sprawdzać informacje o bieżących wyłączeniach i awariach, a także zgłaszać tego typu incydenty.
  • Porady i materiały informacyjne: Znajdziesz tu poradniki dotyczące oszczędzania energii oraz informacje o Twoich prawach i obowiązkach jako klienta Tauron.

Korzystając z e-BOK Tauron, masz pełną kontrolę nad swoimi usługami energetycznymi, co pozwala na efektywne zarządzanie rachunkami i szybki dostęp do ważnych informacji.

Dlaczego warto korzystać z e-bok Tauron?

Korzystanie z e-BOK Tauron ma wiele zalet. Przede wszystkim, oszczędzasz czas, ponieważ wiele spraw możesz załatwić online, bez konieczności odwiedzania stacjonarnych punktów obsługi. Masz pełną kontrolę nad swoimi rachunkami i zużyciem energii, co pomaga lepiej zarządzać domowym budżetem. Platforma jest dostępna 24/7, więc możesz z niej korzystać w dogodnym dla siebie czasie. Dodatkowo, e-BOK pozwala na szybki kontakt z obsługą klienta, co może być pomocne w przypadku pytań lub problemów.

Komentarze dołącz do rozmowy
guest
20 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Adam
Adam
2021-03-03 20:55

witam jak usunąć konto po śmoerci żony gdyż na mnie konto jest teraz a nie mogę użyć adresu mail który był już raz użyty

Honorata
Honorata
2020-05-05 18:34

Witam, chciałam założyć konto, wszystko wypełnione zgodnie z instrukcją. Brak e-maila z linkiem aktywacyjnym. Kiedy powinien dotrzeć taki e-mail? Zerkam na skrzynkę już od 8h

Edward Jesionka
Edward Jesionka
2019-09-03 18:29

Witam. Jak długo się czeka na zatwierdzenie rejestracji konta ebok

Krzysztof
Krzysztof
2019-01-11 18:56

Totalne dziadostwo nie dziala jak powinno dlugi okres oczekiwania na fakture zero jakiej wyobrazni
Nie polecam kiszka okropna

Sonia
Sonia
2019-01-01 18:53

Jak zmienic Email i hasło gdyż mam nową pocztę Email.

Adam
Adam
2018-10-27 22:45

Witam ,Jak można założyć elicznik ? chodzi o rejon Górnego Śląska miasto Świętochłowice.

Knapek
Knapek
2018-10-03 11:30

Zmieniam adres zamieszkania, jeśli przeniosłam pobór prądu na nowy adres to na starym adresie zamieszkania nie będzie prądu? Proszę o pomoc pogubiłam się

BeniaminJ
BeniaminJ
2018-06-07 23:13

Witam,

jak założyć eBook dla gazu? Czy procedura jest taka sama jak w przypadku energii elektrycznej? Jeżeli tak, to czemu nie mogę zarejestrować konta przy pomocy dosłanego mi pocztą nr identyfikacyjnego punktu poboru?
Pozdrawiam

damian
damian
2018-04-09 13:13

ja regularnie korzystam z e-bok w tauron. wiem, ile mam do zapłaty, cały czas mogę kontrolować zużycie i od razu wyłapać wszelkie anomalie. to się przydało przy awarii licznika – jak zaczał szaleć, to od razu zgłosiłem reklamację. brakuje jeszcze paru opcji, ale ogólnie na plus

władysław
władysław
2018-02-17 11:49

Jak dodać kolejny punkt poboru? Jest strona zarządzania punktami, ale jak zarządzać jeśli nie ma możliwości dodać?

Daria
Daria
2018-02-06 12:44

Czy e-bok jest dodatkowo płatny po rejestracji?

Klaudia
Klaudia
2018-01-04 12:39

Jak dokładnie dodać punkt poboru? Jak wygląda procedura?
Druga umowa jest na moją mamę, ale chcę z własnego konta płacić za dwie umowy, czy jest taka szansa?

Mam najpierw zarejestrować konto mamy na eBok, a potem jakoś to do mnie przenieść, czy na moim koncie w sekcji „Zarządzanie punktami poboru energii” wpisać nr płatnika (mamy). Tak robię – ale nic się nie wyświetla.

Potrzebuję pomocy

Jacek
Jacek
2017-08-21 19:09

Witam.

Dlaczego po rejestracji systemu ebok, nie jest dostępny przycisk „podaj odczyt” ?

Zdzisława
Zdzisława
2017-07-18 08:06

Witam. Jaki jest powód zablokowania konta (informacja „użytkownik nie jest aktywny”?