Co to jest e-BOK Tauron?
e-BOK Tauron to internetowe Biuro Obsługi Klienta firmy Tauron. Jest to platforma, która umożliwia klientom dostęp do wielu usług i informacji związanych z ich umowami na energię elektryczną, gaz, a także innymi produktami oferowanymi przez Tauron.
Dzięki e-BOK możesz m.in. zarządzać swoimi rachunkami, sprawdzać historię zużycia energii, kontaktować się z obsługą klienta i wiele więcej – wszystko to w wygodny sposób, bez wychodzenia z domu.
Rejestracja konta w e-bok Tauron
Rejestracja konta w e-BOK Tauron jest bardzo prosta. Cała procedura składa się z 4 kroków. Zanim zaczniesz, przygotuj swój numer PESEL oraz numer płatnika, który znajdziesz na fakturze (nad adresem do korespondencji).
Krok 1 - Przejdź na stronę rejestracji
Konto w usłudze Taurona można założyć na stronie: https://logowanie.tauron.pl/. Należy wybrać opcję “Zarejestruj się”.
Krok 2 - Wybierz platformę, z którego chcesz korzystać
W kolejnym oknie będziesz mieć do wyboru kilka serwisów oferowanych przez Taurona. Zaznaczamy opcję “Mój TAURON/eBOK”.
Krok 3 - Podaj dane
Następnie określ, jakim typem klienta jesteś oraz podaje swoje dane identyfikacyjne: PESEL oraz numer płatnika/adresata.
Krok 4 - Podaj dane do logowania
W kolejnym kroku zostaniesz poproszona/y o podanie adresu e-mail oraz o ustalenie hasła do serwisu eBOK Tauron. Wpisane dane będą służyć do każdorazowego logowania w usłudze Taurona. W międzyczasie potwierdź założenie konta, poprzez kliknięcie linku aktywacyjnego, przesłanego na podaną skrzynkę pocztową.
Logowanie do e-BOK Tauron
Logowanie do e-BOK Tauron jest jeszcze prostsze niż rejestracja. Wystarczy wejść na stronę: https://logowanie.tauron.pl/, a następnie wpisać adres e-mail oraz hasło ustalone podczas rejestracji w eBOK i kliknąć "Zaloguj się".
Jeśli zapomniałeś hasła, możesz skorzystać z opcji "Nie pamiętam hasła", aby zresetować swoje dane logowania.
Co można załatwić przez e-BOK?
e-BOK Tauron to wszechstronna platforma, która umożliwia klientom zarządzanie swoimi usługami energetycznymi w wygodny sposób online. Oto szczegółowy przegląd funkcji, z których można skorzystać:
- Przeglądanie listy wpłat: Dzięki tej funkcji możesz monitorować stan swoich płatności, zarówno aktualnych, jak i archiwalnych, oraz śledzić historię wpłat.
- Informacje o bieżącym saldzie konta: Stan płatności jest widoczny zaraz po odczytaniu licznika przez inkasenta, co pozwala szybko dowiedzieć się, ile i w jakim terminie musisz uregulować.
- Dostęp do e-faktury: Możesz zrezygnować z papierowej faktury, wybierając ekologiczne rozwiązanie – e-fakturę, co ułatwia zarządzanie płatnościami za energię elektryczną.
- Lista uregulowanych i nieuregulowanych faktur: Ta opcja pozwala sprawdzić, które faktury zostały już opłacone, a które jeszcze czekają na uregulowanie. Co więcej, w eBOK Tauron można szybko i wygodnie zapłacić swoje faktury za prąd.
- Zarządzanie licznikami: Usługa pozwala m.in. na zdalne przepisanie licznika.
- Powiadomienia SMS i e-mail: Otrzymasz informacje o wszelkich zmianach, takich jak dostępność nowych faktur, bezpośrednio na swoją skrzynkę mailową lub telefon.
- Informacje o dacie odczytu: Możesz sprawdzić, jak często odczytywany jest licznik w Twoim domu.
- Wskazania stanu licznika i historia odczytów: Sprawdź, w jakim okresie wzrasta Twoje zużycie energii elektrycznej. Wszystkie dane dotyczące zużycia są widoczne w Twoim panelu oraz na fakturach.
- Formularze do korespondencji: Możesz wysyłać i odbierać wiadomości, śledzić historię korespondencji oraz wysyłać zapytania.
- Dostęp do aktualnie zawartych umów: Serwis pozwala sprawdzić, jakie umowy mamy zawarte z Tauronem.
- Zgłoszenie zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail: Aktualizacja tych danych zapewni, że zawsze będziesz na bieżąco informowany o wszelkich ważnych kwestiach.
- Zgłoszenia awarii: E-BOK Tauron pozwala sprawdzać informacje o bieżących wyłączeniach i awariach, a także zgłaszać tego typu incydenty.
- Porady i materiały informacyjne: Znajdziesz tu poradniki dotyczące oszczędzania energii oraz informacje o Twoich prawach i obowiązkach jako klienta Tauron.
Korzystając z e-BOK Tauron, masz pełną kontrolę nad swoimi usługami energetycznymi, co pozwala na efektywne zarządzanie rachunkami i szybki dostęp do ważnych informacji.
Dlaczego warto korzystać z e-bok Tauron?
Korzystanie z e-BOK Tauron ma wiele zalet. Przede wszystkim, oszczędzasz czas, ponieważ wiele spraw możesz załatwić online, bez konieczności odwiedzania stacjonarnych punktów obsługi. Masz pełną kontrolę nad swoimi rachunkami i zużyciem energii, co pomaga lepiej zarządzać domowym budżetem. Platforma jest dostępna 24/7, więc możesz z niej korzystać w dogodnym dla siebie czasie. Dodatkowo, e-BOK pozwala na szybki kontakt z obsługą klienta, co może być pomocne w przypadku pytań lub problemów.
witam jak usunąć konto po śmoerci żony gdyż na mnie konto jest teraz a nie mogę użyć adresu mail który był już raz użyty
Witam, chciałam założyć konto, wszystko wypełnione zgodnie z instrukcją. Brak e-maila z linkiem aktywacyjnym. Kiedy powinien dotrzeć taki e-mail? Zerkam na skrzynkę już od 8h
Witam. Jak długo się czeka na zatwierdzenie rejestracji konta ebok
Totalne dziadostwo nie dziala jak powinno dlugi okres oczekiwania na fakture zero jakiej wyobrazni
Nie polecam kiszka okropna
Jak zmienic Email i hasło gdyż mam nową pocztę Email.
Witam ,Jak można założyć elicznik ? chodzi o rejon Górnego Śląska miasto Świętochłowice.
Zmieniam adres zamieszkania, jeśli przeniosłam pobór prądu na nowy adres to na starym adresie zamieszkania nie będzie prądu? Proszę o pomoc pogubiłam się
Witam,
jak założyć eBook dla gazu? Czy procedura jest taka sama jak w przypadku energii elektrycznej? Jeżeli tak, to czemu nie mogę zarejestrować konta przy pomocy dosłanego mi pocztą nr identyfikacyjnego punktu poboru?
Pozdrawiam
ja regularnie korzystam z e-bok w tauron. wiem, ile mam do zapłaty, cały czas mogę kontrolować zużycie i od razu wyłapać wszelkie anomalie. to się przydało przy awarii licznika – jak zaczał szaleć, to od razu zgłosiłem reklamację. brakuje jeszcze paru opcji, ale ogólnie na plus
Jak dodać kolejny punkt poboru? Jest strona zarządzania punktami, ale jak zarządzać jeśli nie ma możliwości dodać?
Czy e-bok jest dodatkowo płatny po rejestracji?
Jak dokładnie dodać punkt poboru? Jak wygląda procedura?
Druga umowa jest na moją mamę, ale chcę z własnego konta płacić za dwie umowy, czy jest taka szansa?
Mam najpierw zarejestrować konto mamy na eBok, a potem jakoś to do mnie przenieść, czy na moim koncie w sekcji „Zarządzanie punktami poboru energii” wpisać nr płatnika (mamy). Tak robię – ale nic się nie wyświetla.
Potrzebuję pomocy
Witam.
Dlaczego po rejestracji systemu ebok, nie jest dostępny przycisk „podaj odczyt” ?
Witam. Jaki jest powód zablokowania konta (informacja „użytkownik nie jest aktywny”?