Jak doładować licznik na prąd w Energa?
Posiadanie licznika przedpłatowego wiąże się z wieloma plusami, o których wspominaliśmy już w naszym wcześniejszym artykule. Dzisiaj zdradzimy Wam, w jaki sposób można doładować licznik przedpłatowy – na pierwszy ogień idzie urządzenie montowane przez firmę Energa. Jak zatem doładować licznik w Energa?
Spis treści – Czego dowiesz się z artykułu?
Licznik przedpłatowy to dobre rozwiązanie
Licznik przedpłatowy jest wbrew pozorom prostym urządzeniem, nad obsługą, którego nie połamiemy sobie głowy 🙂 Na pewno warto zastanowić się nad instalacją takiego licznika, bo wiąże się on z licznymi plusami – więcej o zaletach urządzenia pre-paid znajdziecie Czy warto zainstalować licznik przedpłatowy?
Trzeba pamiętać, że nie każda firma energetyczna w swojej ofercie posiada możliwość instalacji licznika przedpłatowego. Takie urządzenie zainstaluje nam np. Enea i Energa. Dzisiaj zaprezentujemy Wam krótką obsługę licznika pre-paid Energi.
Licznik przedpłatowy Energa
Energa od wielu lat daje swoim klientom możliwość rezygnacji ze standardowego urządzenia pomiarowo-rozliczeniowego na rzecz urządzenia przedpłatowego. By skorzystać z takiej usługi, należy złożyć wniosek:
- na stronie www – dostępny jest specjalny formularz;
- w Salonie Sprzedaży Energa.
Sprzedawca oferuje nam liczniki przedpłatowe dla dwóch rodzajów układów:
- 1-fazowego,
- 3-fazowego.
Należy pamiętać, że instalacja takiego licznika jest płatna. Za urządzenie możemy zapłacić, wnosząc opłatę jednorazową lub rozłożyć ją na opłaty miesięczne (na 48 miesięcy).
Po instalacji urządzenia przez 48 godzin możemy korzystać z prądu na kredyt, więc nie musimy się obawiać, że od razu zostaniemy bez energii elektrycznej.
Do każdego licznika otrzymujemy kartę z kodem kreskowym oraz z unikalnym numerem. Kiedyś karty były zbliżone do tych bankomatowych, bo wykorzystywane były w energomatach. Dzisiaj otrzymujemy kartę papierową, przypominającą trochę wizytówkę.
Gdzie kupić doładowanie do licznika przedpłatowego Energa?
Korzystanie z liczników przedpłatowych cechuje aktualnie spora wygoda – prąd możemy zakupić, nie wychodząc z domu lub w trakcie codziennych zakupów. Sprzedawca udostępnia nam następujące kanały sprzedaży:
- formularz doładowania energii na stronie www,
- konto ebok.energa.pl lub 24.energa.pl,
- sieć partnerów (VIA Moje Doładowania, ePay, BluePay).
W każdym z przypadków musimy podać numer karty oraz deklarowaną kwotę zakupu prądu. Jeśli jesteśmy w taryfie dwustrefowej, to musimy określić, ile procent ze zdeklarowanej kwoty przeznaczamy na strefę I i II. Po podaniu powyższych informacji oraz uiszczeniu kwoty zakupu zostanie wygenerowany indywidualny kod z ilością zakupionych kWh.
Jak doładować licznik prądu Energa?
Zadanie jest bardzo proste – wygenerowany 20-cyfrowy kod należy wprowadzić do naszego urządzenia przedpłatowego. Każdy licznik pre-paid Energa posiada klawiaturę i by wprowadzić kod, należy:
- nacisnąć klawisz [#];
- po naciśnięciu klawisza, na wyświetlaczu pojawi nam się „C_ _ _ _” – w tym momencie zaczynamy wprowadzać pierwsze cyfry kodu;
- po wprowadzeniu wszystkich 20 cyfr, na wyświetlaczu powinien pojawić się nam napis „dobry”, jeśli wprowadzony kod jest niepoprawny, pojawi nam się napis „zły”.
Gdy dobrze doładowaliśmy licznik, od razu pojawi nam się na wyświetlaczu liczba zakupionych kWh, a następnie zostanie ona dodana do pozostałych z wcześniejszego doładowania kWh.
Jeśli kod jest niepoprawny, to należy ponownie go wprowadzić – patrz akapity wyżej.
Gdy pomyliliśmy się w trakcie wpisywania kodu, to należy:
- nacisnąć klawisz [*], który wykasuje nam błędnie wprowadzoną cyfrę lub cyfry;
- lub nacisnąć klawisz [#], który umożliwi nam wprowadzanie kodu od początku.
Na co uważać doładowując licznik pre-paid?
W szczególności ostrożność powinny zachować osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z takim urządzeniem, ale od pomyłek nie są też wolni odbiorcy prądu, którzy mają nieco większe doświadczenie. Na co zatem uważać?
- jeśli kupiliśmy prąd, to musimy pamiętać, że licznik nie zostanie automatycznie doładowany – za każdym razem musimy wprowadzać 20-cyfrowy kod do licznika;
- jeśli kupujemy prąd przez np. formularz online, to dokładnie sprawdźmy, czy numer naszej karty wprowadziliśmy prawidłowo;
- jeśli korzystamy z taryfy przedpłatowej dwustrefowej (taryfa G12, taryfa G12w) to dokładnie sprawdźmy, czy dobrze procentowo podzieliliśmy kwotę doładowania, bo może okazać się, że kupiliśmy np. 60 kWh w I strefie, a tylko 10 kWh w II strefie;
- kody doładowania przypisane są do danego urządzenia, nasz kod nie będzie działał na innym przedpłatowym liczniku;
- kod doładowania może być wykorzystany tylko raz;
- warto sprawdzać regularnie ilość pozostałej energii do wykorzystania, żebyśmy pewnego dnia nie zostali bez prądu;
- należy sprawdzać, czy sprzedawca nie planuje prac technicznych w serwisach za pomocą, których kupujemy prąd.
Witam. Na początku miesiąca wymieniono mi licznik przedpłatowy, bo minął okres 8 lat. Fachowiec, który mi wymieniał licznik poinformował że przez 2 dni nie mogę doładować licznika. Minęło ok 2 tyg i wykupiłem doładowanie. Po wprowadzeniu kody wyskoczył mi komunikat „ZLY”. Czy na starą kartę mogę doładować prąd, czy z nowym licznikiem powinienem otrzymać nową?
A ja mam stary licznik przedpłatowy w wynajomwanym mieszkaniu jak mam sprawdzić ile kw mi jeszcze zostało nigdzie tego znaleźć nie mogę jak to sprawdzić.dziekuje za odpowiedź
Witam mam problem z doładowaniem licznika przedpłatowego .Podpisałem nową umowe na zwykły licznik bez kodów .Do czasu wymiany licznika na nowy otrzymałem nowy kod przez który moge doładowac prąd lecz on nie działa jk również i stary kod tez nie działa .Wyskakuje komunikat o nieprawidłowym kodzie w obydwu przypadkach .Co może byc powodem takiej sytuacji???
Mam ten sam problem. Jak go rozwiazałeś ?
Witam doładowałam prad dwa razy i i próbuje wbić kod i wyskakuje mi 2LY CO.TO OZNACZA?
WCZORAJ MIALAM WYMIENIANY LICZNIK
Wykupiłem prąd firmie Energa cały czas doładowuję kilkakrotnie kod pin i nie może się licznik załadować podaję informacje zły
Witam zgubiłam kod doładujący licznik. Jak można odzyskać taki kod
Co zrobić jak brakine prądu na weekend?Czy jesteś jakaś możliwośc doładowania licznika przez weekend?
wystarczy generować rezerwowy kod np za 50 zł – aktualnie wychodzi to 77 kWh
PGE daje kredyt właśnie na 50 zł – więc fakturę można opłacić później
co mam zrobić jak zgubiłam kartę
Witam. Po wymianie licznika na nowy próbuje doładować prąd, niestety wyskakuje zły kod… powod???? nieznany…
mam ten sam problem , za wczesnie pani zrobila doladowanie pradu , nowy liczniik byc moze nie zostal jeszcze wciagniety do systemu, doladowanie poszlo na stary licznik
Co mam zrobić jeśli zgubiłam karte do licznika z numerem
Kupując doładowanie prądu w sklepach lub w innych punktach nie w Energii to cała kwota wartości doładowania jest rozdysponowana na prąd czy są opłaty pośrednika np sklepu.
Wynajmuje mieszkanie i licznik na kartę jest na wlascicielkę mieszkania lecz sama muszę ładować prąd i ostatnio doladowalam za 40 zł a dostałam tylko 5kvh proszę o jakiś katakt gdzie mogę zadzwonić w tej sprawie bo to nie możliwe żeby za 40 zł tak mało było prądu
Witam, mam dwa pytania, licznik przedplatowy ma dwie taryfy… Dajmy na to w drugiej skończył mi limit a pierwszej jeszcze mam, to czy w godzinach II taryfy zostaje bez prądu czy ściągnie z pierwszej?
Witam chciałbym się dowiedzieć jaka jest możliwość wyrobienia nowej karty…
Gdyż jest ona na moja „matkę” z którą nie mam kontaktu od wielu lat
Proszę o pomoc
Witam. Mam pytanie. Mam prąd na kartę. Dzisiaj przyszedł Pan z elektrowni żeby podłączyć mi prąd z powrotem ponieważ musiałam go wcześniej odłączyć. Chciałam iść kupić doładowanie i w sklepie pokazuje że jest błąd operatora. I pytanie czy musze czekać 48h od momentu podłączenia przez tego Pana?
Witam zgubiłam kupon z kodem doładowującym na kwotę 200 zł. Co mam w takiej sytuacji zrobić? Jak go odzyskać
Witam. Zrobilem doladowanie przez internet za 100zl i doladowalo mi konto za niespełna 3zl! Dlaczego pobrano kwoty:
– oplata transakcyjna 2.49zl (te rozumiem)
– oplata stala 29.51zl
– oplata abonamentowa 65.48!
Prosze o wyjasnienie dlaczego placac 100zl otrzymalem prad za 2.37?
Dzień dobry,
Panie Szymonie, w powyższej sprawie proszę skontaktować się z firmą Energą. Ze swojej strony mam pytanie: kiedy Pan ostatnio doładowywał licznik? Bo z wysokości pobranych opłat (stała i abonamentowa) wygląda na to, że to kwoty za kilka miesięcy. W przypadku, gdy doładowujemy licznik co kilka miesięcy, to firma, przy kolejnym doładowaniu, ściąga opłaty za miesiące, w których nie doładowywaliśmy licznika.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Dzień dobry skonczyła mi sie umowa licznika na karte nie moge dokupic prądu bo wyskakuje komunikat,,błąd operatora i jakiś nr podają co robić
Dzień dobry,
Panie Szczepanie, proszę skontaktować się z firmą Energą i wyjaśnić problem. Na pewno Panu pomogą 🙂
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Witam, nie mogę kupić prądu za pomocą karty, wyskakuje błąd 22. Co to oznacza?
Dzień dobry,
żeby to określić, to najlepiej skontaktować sie bezpośrednio z firmą Energa.
Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl
Zgubiłam kartę, czy mogę wyrobić nową? Jak długo zajmie to?
Dzień dobry,
Pani Anno wyrobienie nowej karty jest jak najbardziej możliwe. O szczegóły najlepiej jest dopytać bezpośrednio pracowników Energii – na infolinii lub w BOKu.
Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl
witam. próbuję doładować prąd przez internet, a tam komunikat 'niepoprawny kod kreskowy’. jak to jest możliwe?
Dzień dobry,
jeśli nie może Pani doładować licznika, a jest Pani pewna, że wszystko wpisuje Pani poprawnie, to proszę skontaktować się ze sprzedawcą prądu. Być może wystąpił jakiś błąd techniczny, Pani Karolu.
Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl
Wynajmuje mc. W którym prąd jest na kartę, poprzedni lokatorów zarejestrował się na energa. Wiadomo też bym chciała korzystać z udogodnień ale nie mogę się zarejestrować bo pisze że użytkownik już istnieje. Jak można zlikwidować tamten login i adres e-mail tamtego lokatorów. By samemu się zarejestrować. Pozdrawiam
Dzień dobry,
Pani Katarzyno, jeśli poprzedni lokator założył konto klienta na dany licznik, to są dwie możliwości:
otrzymał dane logowania od właściciela lokalu,
licznik był przepisany na niego.
W tym momencie Pani Katarzyno nie ma takiej możliwości, aby mogła Pani zlikwidować dane logowania poprzedniego właściciela. Ma Pani dwa wyjścia (wybór zależy od tego, na kogo zawarta jest umowa z Energą): poprosić właściciela mieszkania o udostępnienie danych logowania, lub dokonać cesji licznika. O drugim wariancie pisaliśmy w artykule: https://enerad.pl/aktualnosci/przepisanie-licznika-pradu-kiedy-i-jak/
Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl
Witam mam problem zapomniałam doładować licznik i skonczyl mi się prąd i licznik się wyłączył co mam zrobić żeby wbić kod ?
Witam
Doladowalem za 30 plz = 16 kwh ( Na tym paragonie mam pozycje przesyl staly)
Doladowalem za 30 pln = 43 kwh (na tym nie ma tej pozycji)
dlaczego takie roznice? i co to jest przesyl staly
Dzień dobry,
Panie Pawle, opłata stała jest doliczana tylko do pierwszego doładowania w miesiącu. Jeśli więc doładował Pan licznik dwukrotnie w ciągu miesiąca, to drugi raz opłata nie zostanie naliczona.
Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl
Witam,
Mam problem z pierwszym doladowaniem licznika. Po wpisaniu wszystkich danych wyskakuje komunikat blad doladowania. W sklepie rowniez nie moge doladowac
Dzień dobry,
Panie Tomku, proszę w tej sprawie skontaktować się z infolinią Energi.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Witam serdecznie pytanie mam sprawie dowadowac licznika jest awaria u nas sklepie nie można kupić prądu można prosić o kod na50 kw
Witam chciałem doladowac prąd i babeczka w sklepie powiedziała mi że jest jakaś opłata karty że długo nie było ładowane nie rozumiem
Dzień dobry,
Panie Sebastianie proszę w tej sprawie skontaktować się bezpośrednio z infolinią Energa. Z założeń licznika prepaidowego wynika, że to odbiorca prądu decyduje o kwotach i częstotliwości doładowania, nie powinno dochodzić więc do żadnych obciążeń karty. Być może jest to jakiś błąd systemu, ale to może wyjaśnić tylko sprzedawca prądu.
Pozdrawiam
Barbara
zespół enerad.pl
Nie moge kupic pradu wyskakuje blad 161 co to znaczy
Po jakim czasie od zakupu doładowania przez internet powinnam otrzymać SMS z kodem doładowującym?
Dzień dobry,
Pani Marto sprzedawca nie podaje dokładnie tej informacji. Ogólnie przyjmuje się jednak, że taki sms powinien przyjść w ciągu 24 godzin. Jeśli już jest Pani zaniepokojona, to Warto skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą.
Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl
Nie mogę doładować , gdy naciskam # nie ma C —- , tylko blą wyskakuje
Witam mam problem moja karta od prądu często nie czyta jej w sklepie jak można by było zamówić nowa??
Ziec przez pomylke zabral karte enea za granice,bedzie dopiero w sobote.Jak mogę wykupic energie?
Dzień dobry,
Pani Katarzyno, wystarczy, że Pani zięć poda Pani numer karty. Jest on konieczny, żeby wygenerować kod doładowania, który następnie wprowadza się do urządzenia. W razie wątpliwości proszę o kontakt bezpośrednio z biurem obsługi klienta firmy Energa.
Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl
Witam
A co jeżeli na liczniku po wpianiu kody wyskakuje komunikat ,,byl” czy jak kolwiek sie to czyta ?
Witam, wypełniam formularz doładowania prądu , przenosi mnie na stronę banku , ale nie pokazuje mi żadnych danych do przelewu, więc jak mam przelać?
Dzień dobry,
proszę o kontakt bezpośrednio z firmą Energa – możliwe, że wystąpił błąd na stronie i dzięki tej uwadze będą mogli szybko go naprawić.
Pozdrawiam,
Barbara
enerad.pl
Dzień dobry,
kupiłam doładowanie prądu w sklepie. Gdy wpisywałam kod to mi cały czas wyświetlało, że jest zły. Teraz się wyświetla ,,Blokada” i nie mogę wpisać tego kodu. Co zrobić.
Witam, Pani Moniko w powyższym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie skontaktowanie się ze sprzedawcą. Niezbędne dane kontaktowe do Energii znajdzie Pani w zakładce kontakt Energa.
pozdrawiam
Piotr
enerad.pl
Dlaczego źle doładował się licznik jeżeli dzieląc procenty na strefę I dałam 55 % a na II 45 % jednak całą kwota poszłą na strefę II, a nie na obie?
Licznik najwygodniej naładować przez Internet, dziękuję za bardzo dobrą recenzję:)
Tak, „najwygodniej” – o ile nie jest się emerytem, po 70ce. Trudność w patrzeniu dalej niż czubek własnego nosa to jakaś polska dolegliwość. Jak mi się coś podoba, jak ja umiem zrobć, jeśli nie mam problemów z przejściami podziemnymi i setką schodów do przejścia to znaczy że wszyscy inni też nie mają z tym problemu. No więc wcale tak nie jest. Może nastepnym razem zanim coś napiszesz przemyślisz swoje słowa nie tylko z pozycji własnego czubka nosa ale innych ludzi też. Także to, że emerytom internet wcale nie jest potrzebny do szczęścia.
Jestem emerytem po 70-ce i dla mnie „najwygodniej” jest płacić przez Internet. Moi rówieśnicy dokonują płatności również tą drogą. Jest to wygodna forma dla każdego. Jaki więc Filozofie widzisz w tym problem dla nas?
Witam mam pytanie odnosnie ladowania licznika przez internet , czy trzeba podac nr konta bankowego?
Witam, dla czego mam płacić za wykupienie przedpłatowe energii w kwocie 1,90 PLN. Za inne media jak np. telefon dokonuję za darmo?
Witam, Panie Ryszardzie, enerad.pl to niezależna porównywarka cen energii. Jeśli chce Pan uzyskać odpowiedź na swoje pytanie, to proszę skontaktować się z firmą Energa.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
Witam mam pytanie skasowalam sms gdzie mialam kod do licznika jak odzyskam
W tym przypadku najlepiej skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą.Może Pani przedzwonić na infolinię Energa pod nr 555 555 555 w godz. 7:00-22:00 lub skontaktować się za pomocą eBOK.
CHCĘ DOŁADOWAĆ LICZNIK PRZEZ INTERNET
Witam, Panie Krzysztofie, doładować może Pan licznik na stronie internetowej firmy Energa.
Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl
witam doładowałam prad przez internet i nie dosłałam kodu wykupionego za kwote 50 pradu co z tym zrobić
Witam, po doladowaniu dobrze kodu licznik nie pokazuje stanu kwh prosze o pomoc dziekuje
Witam kupiłam kartę doladowywyjacy prąd okazało się że ja zgubilam jak mogę i czy w ogóle mogę odzyskać kod
Witam, zgubiłam kartę z kodem kreskowym. Jak uzyskać duplikat?