Jak doładować licznik na prąd w Energa?

Ocena: 3.5 (ilość ocen: 15)

Ocena: 3.5
(ilość ocen: 15)

Posiadanie licznika przedpłatowego wiąże się z wieloma plusami, o których wspominaliśmy już w naszym wcześniejszym artykule. Dzisiaj zdradzimy Wam, w jaki sposób można doładować licznik przedpłatowy – na pierwszy ogień idzie urządzenie montowane przez firmę Energa.

Licznik przedpłatowy jest wbrew pozorom prostym urządzeniem, nad obsługą, którego nie połamiemy sobie głowy 🙂 Na pewno warto zastanowić się nad instalacją takiego licznika, bo wiąże się on z licznymi plusami – więcej o zaletach urządzenia pre-paid znajdziecie tutaj.

Trzeba pamiętać, że nie każda firma energetyczna w swojej ofercie posiada możliwość instalacji licznika przedpłatowego. Takie urządzenie zainstaluje nam np. Enea i Energa. Dzisiaj zaprezentujemy Wam krótką obsługę licznika pre-paid Energi.

licznik-przedplatowy (574x800)Licznik przedpłatowy Energa

Energa od wielu lat daje swoim klientom możliwość rezygnacji ze standardowego urządzenia pomiarowo-rozliczeniowego na rzecz urządzenia przedpłatowego. By skorzystać z takiej usługi należy złożyć wniosek:

  • na stronie www – dostępny jest specjalny formularz;
  • w Salonie Sprzedaży Energa.

Sprzedawca oferuje nam liczniki przedpłatowe dla dwóch rodzajów układów:

  • 1-fazowego,
  • 3-fazowego.

Należy pamiętać, że instalacja takiego licznika jest płatna. Za urządzenie możemy zapłacić wnosząc opłatę jednorazową lub rozłożyć ją na opłaty miesięczne (na 48 miesięcy).

Po instalacji urządzenia przez 48 godzin możemy korzystać z prądu na kredyt, więc nie musimy się obawiać, że od razu zostaniemy bez energii elektrycznej.

Do każdego licznika otrzymujemy kartę z kodem kreskowym oraz z unikalnym numerem. Kiedyś karty były zbliżone do tych bankomatowych, bo wykorzystywane były w energomatach. Dzisiaj otrzymujemy kartę papierową, przypominającą trochę wizytówkę.

karta energa do licznika pre-paid

Gdzie kupić doładowanie do licznika przedpłatowego Energa?

Korzystanie z liczników przedpłatowych cechuje aktualnie spora wygoda – prąd możemy zakupić nie wychodząc z domu lub w trakcie codziennych zakupów. Sprzedawca udostępnia nam następujące kanały sprzedaży:

  • formularz doładowania energii na stronie www,
  • konto ebok.energa.pl lub 24.energa.pl,
  • sieć partnerów (VIA Moje Doładowania, ePay, BluePay).

W każdym z przypadków musimy podać numer karty, deklarowaną kwotę zakupu prądu. Jeśli jesteśmy w taryfie dwustrefowej to musimy określić ile procent ze zdeklarowanej kwoty przeznaczamy na strefę I i II. Po podaniu powyższych informacji oraz uiszczeniu kwoty zakupu, zostanie wygenerowany indywidualny kod z ilością zakupionych kWh.

Jak doładować licznik prądu Energa?

Zadanie jest bardzo proste – wygenerowany 20-cyfrowy kod należy wprowadzić do naszego urządzenia przedpłatowego. Każdy licznik pre-paid Energa posiada klawiaturę i by wprowadzić kod należy:

  1. nacisnąć klawisz [#];
  2. po naciśnięciu klawisza, na wyświetlaczu pojawi nam się „C_ _ _ _” – w tym momencie zaczynamy wprowadzać pierwsze cyfry kodu;
  3. po wprowadzeniu wszystkich 20 cyfr, na wyświetlaczu powinien pojawić się nam napis „dobry”, jeśli wprowadzony kod jest niepoprawny pojawi nam się napis „zły”.

Gdy dobrze doładowaliśmy licznik od razu pojawi nam się na wyświetlaczu liczba zakupionych kWh, a następnie zostanie ona dodana do pozostałych z wcześniejszego doładowania kWh.

Jeśli kod jest niepoprawny to należy ponownie go wprowadzić – patrz akapity wyżej.

Gdy pomyliliśmy się w trakcie wpisywania kodu to należy:

  1. nacisnąć klawisz [*], który wykasuje nam błędnie wprowadzoną cyfrę lub cyfry;
  2. lub nacisnąć klawisz [#], który umożliwi nam wprowadzanie kodu od początku.

Na co uważać doładowując licznik pre-paid?

W szczególności ostrożność powinny zachować osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z takim urządzeniem, ale od pomyłek nie są też wolni odbiorcy prądu, którzy mają nieco większe doświadczenie. Na co zatem uważać?

  1. jeśli kupiliśmy prąd, to musimy pamiętać, że licznik nie zostanie automatycznie doładowany – za każdym razem musimy wprowadzać 20-cyfrowy kod do licznika;
  2. jeśli kupujemy prąd przez np. formularz online to dokładnie sprawdźmy, czy numer naszej karty wprowadziliśmy prawidłowo;
  3. jeśli korzystamy z taryfy dwustrefowej (G12, G12w) to dokładnie sprawdźmy, czy dobrze procentowo podzieliliśmy kwotę doładowania, bo może okazać się, że kupiliśmy np. 60 kWh w I strefie, a tylko 10 kWh w II strefie;
  4. kody doładowania przypisane są do danego urządzenia, nasz kod nie będzie działał na innym przedpłatowym liczniku;
  5. kod doładowania może być wykorzystany tylko raz;
  6. warto sprawdzać regularnie ilość pozostałej energii do wykorzystania, żebyśmy pewnego dnia nie zostali bez prądu;
  7. należy sprawdzać czy sprzedawca nie planuje prac technicznych w serwisach za pomocą, których kupujemy prąd.

Najnowsze aktualności / recenzje

    • W tym przypadku najlepiej skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą.Może Pani przedzwonić na infolinię Energa pod nr 555 555 555 w godz. 7:00-22:00 lub skontaktować się za pomocą eBOK.

  1. Witam, dla czego mam płacić za wykupienie przedpłatowe energii w kwocie 1,90 PLN. Za inne media jak np. telefon dokonuję za darmo?

    • Witam, Panie Ryszardzie, enerad.pl to niezależna porównywarka cen energii. Jeśli chce Pan uzyskać odpowiedź na swoje pytanie, to proszę skontaktować się z firmą Energa.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

    • Tak, „najwygodniej” – o ile nie jest się emerytem, po 70ce. Trudność w patrzeniu dalej niż czubek własnego nosa to jakaś polska dolegliwość. Jak mi się coś podoba, jak ja umiem zrobć, jeśli nie mam problemów z przejściami podziemnymi i setką schodów do przejścia to znaczy że wszyscy inni też nie mają z tym problemu. No więc wcale tak nie jest. Może nastepnym razem zanim coś napiszesz przemyślisz swoje słowa nie tylko z pozycji własnego czubka nosa ale innych ludzi też. Także to, że emerytom internet wcale nie jest potrzebny do szczęścia.

      • Jestem emerytem po 70-ce i dla mnie „najwygodniej” jest płacić przez Internet. Moi rówieśnicy dokonują płatności również tą drogą. Jest to wygodna forma dla każdego. Jaki więc Filozofie widzisz w tym problem dla nas?

  2. Dlaczego źle doładował się licznik jeżeli dzieląc procenty na strefę I dałam 55 % a na II 45 % jednak całą kwota poszłą na strefę II, a nie na obie?

  3. Dzień dobry,
    kupiłam doładowanie prądu w sklepie. Gdy wpisywałam kod to mi cały czas wyświetlało, że jest zły. Teraz się wyświetla ,,Blokada” i nie mogę wpisać tego kodu. Co zrobić.

    • Witam, Pani Moniko w powyższym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie skontaktowanie się ze sprzedawcą. Niezbędne dane kontaktowe do Energii znajdzie Pani w zakładce kontakt Energa.

      pozdrawiam
      Piotr
      enerad.pl

  4. Witam, wypełniam formularz doładowania prądu , przenosi mnie na stronę banku , ale nie pokazuje mi żadnych danych do przelewu, więc jak mam przelać?

    • Dzień dobry,
      proszę o kontakt bezpośrednio z firmą Energa – możliwe, że wystąpił błąd na stronie i dzięki tej uwadze będą mogli szybko go naprawić.
      Pozdrawiam,
      Barbara
      enerad.pl

    • Dzień dobry,
      Pani Katarzyno, wystarczy, że Pani zięć poda Pani numer karty. Jest on konieczny, żeby wygenerować kod doładowania, który następnie wprowadza się do urządzenia. W razie wątpliwości proszę o kontakt bezpośrednio z biurem obsługi klienta firmy Energa.

      Pozdrawiam,
      Barbara
      zespół enerad.pl

    • Dzień dobry,
      Pani Marto sprzedawca nie podaje dokładnie tej informacji. Ogólnie przyjmuje się jednak, że taki sms powinien przyjść w ciągu 24 godzin. Jeśli już jest Pani zaniepokojona, to Warto skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą.
      Pozdrawiam,
      Barbara
      zespół enerad.pl

  5. Witam chciałem doladowac prąd i babeczka w sklepie powiedziała mi że jest jakaś opłata karty że długo nie było ładowane nie rozumiem

    • Dzień dobry,

      Panie Sebastianie proszę w tej sprawie skontaktować się bezpośrednio z infolinią Energa. Z założeń licznika prepaidowego wynika, że to odbiorca prądu decyduje o kwotach i częstotliwości doładowania, nie powinno dochodzić więc do żadnych obciążeń karty. Być może jest to jakiś błąd systemu, ale to może wyjaśnić tylko sprzedawca prądu.

      Pozdrawiam
      Barbara
      zespół enerad.pl

  6. Witam,
    Mam problem z pierwszym doladowaniem licznika. Po wpisaniu wszystkich danych wyskakuje komunikat blad doladowania. W sklepie rowniez nie moge doladowac

      • Witam serdecznie pytanie mam sprawie dowadowac licznika jest awaria u nas sklepie nie można kupić prądu można prosić o kod na50 kw

  7. Witam

    Doladowalem za 30 plz = 16 kwh ( Na tym paragonie mam pozycje przesyl staly)

    Doladowalem za 30 pln = 43 kwh (na tym nie ma tej pozycji)

    dlaczego takie roznice? i co to jest przesyl staly

    • Dzień dobry,
      Panie Pawle, opłata stała jest doliczana tylko do pierwszego doładowania w miesiącu. Jeśli więc doładował Pan licznik dwukrotnie w ciągu miesiąca, to drugi raz opłata nie zostanie naliczona.

      Pozdrawiam,
      Barbara
      zespół enerad.pl

  8. Wynajmuje mc. W którym prąd jest na kartę, poprzedni lokatorów zarejestrował się na energa. Wiadomo też bym chciała korzystać z udogodnień ale nie mogę się zarejestrować bo pisze że użytkownik już istnieje. Jak można zlikwidować tamten login i adres e-mail tamtego lokatorów. By samemu się zarejestrować. Pozdrawiam

    • Dzień dobry,

      Pani Katarzyno, jeśli poprzedni lokator założył konto klienta na dany licznik, to są dwie możliwości:

        otrzymał dane logowania od właściciela lokalu,

        licznik był przepisany na niego.

      W tym momencie Pani Katarzyno nie ma takiej możliwości, aby mogła Pani zlikwidować dane logowania poprzedniego właściciela. Ma Pani dwa wyjścia (wybór zależy od tego, na kogo zawarta jest umowa z Energą): poprosić właściciela mieszkania o udostępnienie danych logowania, lub dokonać cesji licznika. O drugim wariancie pisaliśmy w artykule: https://enerad.pl/aktualnosci/przepisanie-licznika-pradu-kiedy-i-jak/

      Pozdrawiam,
      Barbara
      zespół enerad.pl

      • Witam mam problem zapomniałam doładować licznik i skonczyl mi się prąd i licznik się wyłączył co mam zrobić żeby wbić kod ?

    • Dzień dobry,

      jeśli nie może Pani doładować licznika, a jest Pani pewna, że wszystko wpisuje Pani poprawnie, to proszę skontaktować się ze sprzedawcą prądu. Być może wystąpił jakiś błąd techniczny, Pani Karolu.

      Pozdrawiam,
      Barbara
      zespół enerad.pl

    • Dzień dobry,

      Pani Anno wyrobienie nowej karty jest jak najbardziej możliwe. O szczegóły najlepiej jest dopytać bezpośrednio pracowników Energii – na infolinii lub w BOKu.

      Pozdrawiam,
      Barbara
      zespół enerad.pl

    • Dzień dobry,

      żeby to określić, to najlepiej skontaktować sie bezpośrednio z firmą Energa.

      Pozdrawiam,
      Barbara
      zespół enerad.pl

  9. Dzień dobry skonczyła mi sie umowa licznika na karte nie moge dokupic prądu bo wyskakuje komunikat,,błąd operatora i jakiś nr podają co robić

    • Dzień dobry,

      Panie Szczepanie, proszę skontaktować się z firmą Energą i wyjaśnić problem. Na pewno Panu pomogą 🙂

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  10. Witam. Zrobilem doladowanie przez internet za 100zl i doladowalo mi konto za niespełna 3zl! Dlaczego pobrano kwoty:
    – oplata transakcyjna 2.49zl (te rozumiem)
    – oplata stala 29.51zl
    – oplata abonamentowa 65.48!
    Prosze o wyjasnienie dlaczego placac 100zl otrzymalem prad za 2.37?

    • Dzień dobry,

      Panie Szymonie, w powyższej sprawie proszę skontaktować się z firmą Energą. Ze swojej strony mam pytanie: kiedy Pan ostatnio doładowywał licznik? Bo z wysokości pobranych opłat (stała i abonamentowa) wygląda na to, że to kwoty za kilka miesięcy. W przypadku, gdy doładowujemy licznik co kilka miesięcy, to firma, przy kolejnym doładowaniu, ściąga opłaty za miesiące, w których nie doładowywaliśmy licznika.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  11. Witam. Mam pytanie. Mam prąd na kartę. Dzisiaj przyszedł Pan z elektrowni żeby podłączyć mi prąd z powrotem ponieważ musiałam go wcześniej odłączyć. Chciałam iść kupić doładowanie i w sklepie pokazuje że jest błąd operatora. I pytanie czy musze czekać 48h od momentu podłączenia przez tego Pana?

  12. Witam chciałbym się dowiedzieć jaka jest możliwość wyrobienia nowej karty…
    Gdyż jest ona na moja „matkę” z którą nie mam kontaktu od wielu lat
    Proszę o pomoc

  13. Witam, mam dwa pytania, licznik przedplatowy ma dwie taryfy… Dajmy na to w drugiej skończył mi limit a pierwszej jeszcze mam, to czy w godzinach II taryfy zostaje bez prądu czy ściągnie z pierwszej?

  14. Kupując doładowanie prądu w sklepach lub w innych punktach nie w Energii to cała kwota wartości doładowania jest rozdysponowana na prąd czy są opłaty pośrednika np sklepu.

    • Wynajmuje mieszkanie i licznik na kartę jest na wlascicielkę mieszkania lecz sama muszę ładować prąd i ostatnio doladowalam za 40 zł a dostałam tylko 5kvh proszę o jakiś katakt gdzie mogę zadzwonić w tej sprawie bo to nie możliwe żeby za 40 zł tak mało było prądu

  15. Witam. Po wymianie licznika na nowy próbuje doładować prąd, niestety wyskakuje zły kod… powod???? nieznany…

Dodaj komentarz