Jak doładować licznik na prąd w Energa?

4.92 /5
(Ocen: 26)

Posiadanie licznika przedpłatowego wiąże się z wieloma plusami, o których wspominaliśmy już w naszym wcześniejszym artykule. Dzisiaj zdradzimy Wam, w jaki sposób można doładować licznik przedpłatowy – na pierwszy ogień idzie urządzenie montowane przez firmę Energa. Jak zatem doładować licznik w Energa?

Licznik przedpłatowy to dobre rozwiązanie

Licznik przedpłatowy jest wbrew pozorom prostym urządzeniem, nad obsługą, którego nie połamiemy sobie głowy 🙂 Na pewno warto zastanowić się nad instalacją takiego licznika, bo wiąże się on z licznymi plusami – więcej o zaletach urządzenia pre-paid znajdziecie Czy warto zainstalować licznik przedpłatowy?

Trzeba pamiętać, że nie każda firma energetyczna w swojej ofercie posiada możliwość instalacji licznika przedpłatowego. Takie urządzenie zainstaluje nam np. Enea i Energa. Dzisiaj zaprezentujemy Wam krótką obsługę licznika pre-paid Energi.

jak doładować licznik przedpłatowy w EnergaLicznik przedpłatowy Energa

Energa od wielu lat daje swoim klientom możliwość rezygnacji ze standardowego urządzenia pomiarowo-rozliczeniowego na rzecz urządzenia przedpłatowego. By skorzystać z takiej usługi, należy złożyć wniosek:

  • na stronie www – dostępny jest specjalny formularz;
  • w Salonie Sprzedaży Energa.

Sprzedawca oferuje nam liczniki przedpłatowe dla dwóch rodzajów układów:

  • 1-fazowego,
  • 3-fazowego.

Należy pamiętać, że instalacja takiego licznika jest płatna. Za urządzenie możemy zapłacić, wnosząc opłatę jednorazową lub rozłożyć ją na opłaty miesięczne (na 48 miesięcy).

Po instalacji urządzenia przez 48 godzin możemy korzystać z prądu na kredyt, więc nie musimy się obawiać, że od razu zostaniemy bez energii elektrycznej.

Do każdego licznika otrzymujemy kartę z kodem kreskowym oraz z unikalnym numerem. Kiedyś karty były zbliżone do tych bankomatowych, bo wykorzystywane były w energomatach. Dzisiaj otrzymujemy kartę papierową, przypominającą trochę wizytówkę.

karta Energa do licznika pre-paid

Gdzie kupić doładowanie do licznika przedpłatowego Energa?

Korzystanie z liczników przedpłatowych cechuje aktualnie spora wygoda – prąd możemy zakupić, nie wychodząc z domu lub w trakcie codziennych zakupów. Sprzedawca udostępnia nam następujące kanały sprzedaży:

  • formularz doładowania energii na stronie www,
  • konto ebok.energa.pl lub 24.energa.pl,
  • sieć partnerów (VIA Moje Doładowania, ePay, BluePay).

W każdym z przypadków musimy podać numer karty oraz deklarowaną kwotę zakupu prądu. Jeśli jesteśmy w taryfie dwustrefowej, to musimy określić, ile procent ze zdeklarowanej kwoty przeznaczamy na strefę I i II. Po podaniu powyższych informacji oraz uiszczeniu kwoty zakupu zostanie wygenerowany indywidualny kod z ilością zakupionych kWh.

Jak doładować licznik prądu Energa?

Zadanie jest bardzo proste – wygenerowany 20-cyfrowy kod należy wprowadzić do naszego urządzenia przedpłatowego. Każdy licznik pre-paid Energa posiada klawiaturę i by wprowadzić kod, należy:

  • nacisnąć klawisz [#];
  • po naciśnięciu klawisza, na wyświetlaczu pojawi nam się „C_ _ _ _” – w tym momencie zaczynamy wprowadzać pierwsze cyfry kodu;
  • po wprowadzeniu wszystkich 20 cyfr, na wyświetlaczu powinien pojawić się nam napis „dobry”, jeśli wprowadzony kod jest niepoprawny, pojawi nam się napis „zły”.

Gdy dobrze doładowaliśmy licznik, od razu pojawi nam się na wyświetlaczu liczba zakupionych kWh, a następnie zostanie ona dodana do pozostałych z wcześniejszego doładowania kWh.

Jeśli kod jest niepoprawny, to należy ponownie go wprowadzić – patrz akapity wyżej.

Gdy pomyliliśmy się w trakcie wpisywania kodu, to należy:

  • nacisnąć klawisz [*], który wykasuje nam błędnie wprowadzoną cyfrę lub cyfry;
  • lub nacisnąć klawisz [#], który umożliwi nam wprowadzanie kodu od początku.

Na co uważać doładowując licznik pre-paid?

W szczególności ostrożność powinny zachować osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z takim urządzeniem, ale od pomyłek nie są też wolni odbiorcy prądu, którzy mają nieco większe doświadczenie. Na co zatem uważać?

  • jeśli kupiliśmy prąd, to musimy pamiętać, że licznik nie zostanie automatycznie doładowany – za każdym razem musimy wprowadzać 20-cyfrowy kod do licznika;
  • jeśli kupujemy prąd przez np. formularz online, to dokładnie sprawdźmy, czy numer naszej karty wprowadziliśmy prawidłowo;
  • jeśli korzystamy z taryfy przedpłatowej dwustrefowej (taryfa G12, taryfa G12w) to dokładnie sprawdźmy, czy dobrze procentowo podzieliliśmy kwotę doładowania, bo może okazać się, że kupiliśmy np. 60 kWh w I strefie, a tylko 10 kWh w II strefie;
  • kody doładowania przypisane są do danego urządzenia, nasz kod nie będzie działał na innym przedpłatowym liczniku;
  • kod doładowania może być wykorzystany tylko raz;
  • warto sprawdzać regularnie ilość pozostałej energii do wykorzystania, żebyśmy pewnego dnia nie zostali bez prądu;
  • należy sprawdzać, czy sprzedawca nie planuje prac technicznych w serwisach za pomocą, których kupujemy prąd.
Informacje o autorze

Agnieszka Fodrowska

Z enerad.pl związana jest od prawie 10 lat - od samego początku współpracy specjalizuje się w tematach związanych z prądem i gazem. W ostatnich latach rozszerza swoją wiedzę w temacie odnawialnych źródeł energii oraz transformacji energetycznej w Polsce, jak i na świecie. Nieustannie rozwija się w SXO oraz marketingu internetowym. Uwielbia psy, dobre kino, historię oraz czytanie książek.

Dodaj komentarz
guest
66 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Kamil
Kamil
15 stycznia 2023 13:24

Witam. Na początku miesiąca wymieniono mi licznik przedpłatowy, bo minął okres 8 lat. Fachowiec, który mi wymieniał licznik poinformował że przez 2 dni nie mogę doładować licznika. Minęło ok 2 tyg i wykupiłem doładowanie. Po wprowadzeniu kody wyskoczył mi komunikat „ZLY”. Czy na starą kartę mogę doładować prąd, czy z nowym licznikiem powinienem otrzymać nową?

Aneta
Aneta
17 czerwca 2022 19:23

A ja mam stary licznik przedpłatowy w wynajomwanym mieszkaniu jak mam sprawdzić ile kw mi jeszcze zostało nigdzie tego znaleźć nie mogę jak to sprawdzić.dziekuje za odpowiedź

Dariusz
Dariusz
30 października 2021 06:52

Witam mam problem z doładowaniem licznika przedpłatowego .Podpisałem nową umowe na zwykły licznik bez kodów .Do czasu wymiany licznika na nowy otrzymałem nowy kod przez który moge doładowac prąd lecz on nie działa jk również i stary kod tez nie działa .Wyskakuje komunikat o nieprawidłowym kodzie w obydwu przypadkach .Co może byc powodem takiej sytuacji???

michal
michal
6 grudnia 2021 20:33
Odpowiedz do:  Dariusz

Mam ten sam problem. Jak go rozwiazałeś ?

Ana
Ana
8 czerwca 2021 20:55

Witam doładowałam prad dwa razy i i próbuje wbić kod i wyskakuje mi 2LY CO.TO OZNACZA?
WCZORAJ MIALAM WYMIENIANY LICZNIK

Paweł
Paweł
18 maja 2021 22:10

Wykupiłem prąd firmie Energa cały czas doładowuję kilkakrotnie kod pin i nie może się licznik załadować podaję informacje zły

Magda
Magda
2 maja 2021 19:39

Witam zgubiłam kod doładujący licznik. Jak można odzyskać taki kod

Anna
Anna
26 marca 2021 18:42

Co zrobić jak brakine prądu na weekend?Czy jesteś jakaś możliwośc doładowania licznika przez weekend?

Jakub
Jakub
6 kwietnia 2021 16:06
Odpowiedz do:  Anna

wystarczy generować rezerwowy kod np za 50 zł – aktualnie wychodzi to 77 kWh
PGE daje kredyt właśnie na 50 zł – więc fakturę można opłacić później

Last edited 1 rok temu by Jakub
Teresa
Teresa
13 marca 2021 19:59

co mam zrobić jak zgubiłam kartę

Natalia..
Natalia..
31 maja 2020 18:50

Witam. Po wymianie licznika na nowy próbuje doładować prąd, niestety wyskakuje zły kod… powod???? nieznany…

Jozef
Jozef
2 lutego 2021 18:04
Odpowiedz do:  Natalia..

mam ten sam problem , za wczesnie pani zrobila doladowanie pradu , nowy liczniik byc moze nie zostal jeszcze wciagniety do systemu, doladowanie poszlo na stary licznik

Zgubiona karta
Zgubiona karta
20 marca 2020 14:51

Co mam zrobić jeśli zgubiłam karte do licznika z numerem

Zapytanie grzecznościowo w imieniu siostry korzystającej z takiego zakupu za kwoty 30 zł sporadycznie 50 złotych
Zapytanie grzecznościowo w imieniu siostry korzystającej z takiego zakupu za kwoty 30 zł sporadycznie 50 złotych
17 lutego 2020 15:24

Kupując doładowanie prądu w sklepach lub w innych punktach nie w Energii to cała kwota wartości doładowania jest rozdysponowana na prąd czy są opłaty pośrednika np sklepu.

Agnieszka
Agnieszka
16 czerwca 2020 17:59

Wynajmuje mieszkanie i licznik na kartę jest na wlascicielkę mieszkania lecz sama muszę ładować prąd i ostatnio doladowalam za 40 zł a dostałam tylko 5kvh proszę o jakiś katakt gdzie mogę zadzwonić w tej sprawie bo to nie możliwe żeby za 40 zł tak mało było prądu

Mario
Mario
21 lipca 2019 17:26

Witam, mam dwa pytania, licznik przedplatowy ma dwie taryfy… Dajmy na to w drugiej skończył mi limit a pierwszej jeszcze mam, to czy w godzinach II taryfy zostaje bez prądu czy ściągnie z pierwszej?

Gonia03
Gonia03
5 lutego 2019 08:08

Witam chciałbym się dowiedzieć jaka jest możliwość wyrobienia nowej karty…
Gdyż jest ona na moja „matkę” z którą nie mam kontaktu od wielu lat
Proszę o pomoc

Gdynianka
Gdynianka
27 listopada 2018 13:20

Witam. Mam pytanie. Mam prąd na kartę. Dzisiaj przyszedł Pan z elektrowni żeby podłączyć mi prąd z powrotem ponieważ musiałam go wcześniej odłączyć. Chciałam iść kupić doładowanie i w sklepie pokazuje że jest błąd operatora. I pytanie czy musze czekać 48h od momentu podłączenia przez tego Pana?

Agata
Agata
2 października 2018 10:34

Witam zgubiłam kupon z kodem doładowującym na kwotę 200 zł. Co mam w takiej sytuacji zrobić? Jak go odzyskać

Szymon
Szymon
2 września 2018 23:16

Witam. Zrobilem doladowanie przez internet za 100zl i doladowalo mi konto za niespełna 3zl! Dlaczego pobrano kwoty:
– oplata transakcyjna 2.49zl (te rozumiem)
– oplata stala 29.51zl
– oplata abonamentowa 65.48!
Prosze o wyjasnienie dlaczego placac 100zl otrzymalem prad za 2.37?

enerad.pl
enerad.pl
3 września 2018 08:21
Odpowiedz do:  Szymon

Dzień dobry,

Panie Szymonie, w powyższej sprawie proszę skontaktować się z firmą Energą. Ze swojej strony mam pytanie: kiedy Pan ostatnio doładowywał licznik? Bo z wysokości pobranych opłat (stała i abonamentowa) wygląda na to, że to kwoty za kilka miesięcy. W przypadku, gdy doładowujemy licznik co kilka miesięcy, to firma, przy kolejnym doładowaniu, ściąga opłaty za miesiące, w których nie doładowywaliśmy licznika.

Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl

Szczepan siedlecki
Szczepan siedlecki
8 maja 2018 15:01

Dzień dobry skonczyła mi sie umowa licznika na karte nie moge dokupic prądu bo wyskakuje komunikat,,błąd operatora i jakiś nr podają co robić

Asia
Asia
18 kwietnia 2018 10:40

Witam, nie mogę kupić prądu za pomocą karty, wyskakuje błąd 22. Co to oznacza?

Barbara
Barbara
18 kwietnia 2018 11:15
Odpowiedz do:  Asia

Dzień dobry,

żeby to określić, to najlepiej skontaktować sie bezpośrednio z firmą Energa.

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Anna
Anna
18 lutego 2018 00:46

Zgubiłam kartę, czy mogę wyrobić nową? Jak długo zajmie to?

Barbara
Barbara
19 lutego 2018 09:26
Odpowiedz do:  Anna

Dzień dobry,

Pani Anno wyrobienie nowej karty jest jak najbardziej możliwe. O szczegóły najlepiej jest dopytać bezpośrednio pracowników Energii – na infolinii lub w BOKu.

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

karola
karola
3 lutego 2018 06:19

witam. próbuję doładować prąd przez internet, a tam komunikat 'niepoprawny kod kreskowy’. jak to jest możliwe?

Barbara
Barbara
5 lutego 2018 08:26
Odpowiedz do:  karola

Dzień dobry,

jeśli nie może Pani doładować licznika, a jest Pani pewna, że wszystko wpisuje Pani poprawnie, to proszę skontaktować się ze sprzedawcą prądu. Być może wystąpił jakiś błąd techniczny, Pani Karolu.

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Katarzyna
Katarzyna
30 stycznia 2018 12:42

Wynajmuje mc. W którym prąd jest na kartę, poprzedni lokatorów zarejestrował się na energa. Wiadomo też bym chciała korzystać z udogodnień ale nie mogę się zarejestrować bo pisze że użytkownik już istnieje. Jak można zlikwidować tamten login i adres e-mail tamtego lokatorów. By samemu się zarejestrować. Pozdrawiam

Barbara
Barbara
30 stycznia 2018 13:18
Odpowiedz do:  Katarzyna

Dzień dobry,

Pani Katarzyno, jeśli poprzedni lokator założył konto klienta na dany licznik, to są dwie możliwości:

    otrzymał dane logowania od właściciela lokalu,

    licznik był przepisany na niego.

W tym momencie Pani Katarzyno nie ma takiej możliwości, aby mogła Pani zlikwidować dane logowania poprzedniego właściciela. Ma Pani dwa wyjścia (wybór zależy od tego, na kogo zawarta jest umowa z Energą): poprosić właściciela mieszkania o udostępnienie danych logowania, lub dokonać cesji licznika. O drugim wariancie pisaliśmy w artykule: https://enerad.pl/aktualnosci/przepisanie-licznika-pradu-kiedy-i-jak/

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Sylwia
Sylwia
23 maja 2019 17:37
Odpowiedz do:  Barbara

Witam mam problem zapomniałam doładować licznik i skonczyl mi się prąd i licznik się wyłączył co mam zrobić żeby wbić kod ?

Paweł
Paweł
20 stycznia 2018 01:00

Witam

Doladowalem za 30 plz = 16 kwh ( Na tym paragonie mam pozycje przesyl staly)

Doladowalem za 30 pln = 43 kwh (na tym nie ma tej pozycji)

dlaczego takie roznice? i co to jest przesyl staly

Barbara
Barbara
23 stycznia 2018 12:22
Odpowiedz do:  Paweł

Dzień dobry,
Panie Pawle, opłata stała jest doliczana tylko do pierwszego doładowania w miesiącu. Jeśli więc doładował Pan licznik dwukrotnie w ciągu miesiąca, to drugi raz opłata nie zostanie naliczona.

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Tomek
Tomek
14 stycznia 2018 13:56

Witam,
Mam problem z pierwszym doladowaniem licznika. Po wpisaniu wszystkich danych wyskakuje komunikat blad doladowania. W sklepie rowniez nie moge doladowac

Krystian
Krystian
20 maja 2020 19:32
Odpowiedz do:  Agnieszka Fodrowska

Witam serdecznie pytanie mam sprawie dowadowac licznika jest awaria u nas sklepie nie można kupić prądu można prosić o kod na50 kw

Sebastian
Sebastian
4 stycznia 2018 14:17

Witam chciałem doladowac prąd i babeczka w sklepie powiedziała mi że jest jakaś opłata karty że długo nie było ładowane nie rozumiem

Barbara
Barbara
4 stycznia 2018 14:27
Odpowiedz do:  Sebastian

Dzień dobry,

Panie Sebastianie proszę w tej sprawie skontaktować się bezpośrednio z infolinią Energa. Z założeń licznika prepaidowego wynika, że to odbiorca prądu decyduje o kwotach i częstotliwości doładowania, nie powinno dochodzić więc do żadnych obciążeń karty. Być może jest to jakiś błąd systemu, ale to może wyjaśnić tylko sprzedawca prądu.

Pozdrawiam
Barbara
zespół enerad.pl

Iwona
Iwona
11 stycznia 2021 14:29
Odpowiedz do:  Barbara

Nie moge kupic pradu wyskakuje blad 161 co to znaczy

Marta
Marta
17 listopada 2017 09:23

Po jakim czasie od zakupu doładowania przez internet powinnam otrzymać SMS z kodem doładowującym?

Barbara
Barbara
17 listopada 2017 11:38
Odpowiedz do:  Marta

Dzień dobry,
Pani Marto sprzedawca nie podaje dokładnie tej informacji. Ogólnie przyjmuje się jednak, że taki sms powinien przyjść w ciągu 24 godzin. Jeśli już jest Pani zaniepokojona, to Warto skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą.
Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Tomasz
Tomasz
4 października 2017 17:01

Nie mogę doładować , gdy naciskam # nie ma C —- , tylko blą wyskakuje

Julia
Julia
9 września 2017 10:21

Witam mam problem moja karta od prądu często nie czyta jej w sklepie jak można by było zamówić nowa??

Katarzyna
Katarzyna
6 września 2017 07:20

Ziec przez pomylke zabral karte enea za granice,bedzie dopiero w sobote.Jak mogę wykupic energie?

Barbara
Barbara
6 września 2017 10:15
Odpowiedz do:  Katarzyna

Dzień dobry,
Pani Katarzyno, wystarczy, że Pani zięć poda Pani numer karty. Jest on konieczny, żeby wygenerować kod doładowania, który następnie wprowadza się do urządzenia. W razie wątpliwości proszę o kontakt bezpośrednio z biurem obsługi klienta firmy Energa.

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Olala
Olala
7 lipca 2017 18:08

Witam
A co jeżeli na liczniku po wpianiu kody wyskakuje komunikat ,,byl” czy jak kolwiek sie to czyta ?

kj
kj
24 czerwca 2017 23:14

Witam, wypełniam formularz doładowania prądu , przenosi mnie na stronę banku , ale nie pokazuje mi żadnych danych do przelewu, więc jak mam przelać?

Barbara
Barbara
25 czerwca 2017 15:12
Odpowiedz do:  kj

Dzień dobry,
proszę o kontakt bezpośrednio z firmą Energa – możliwe, że wystąpił błąd na stronie i dzięki tej uwadze będą mogli szybko go naprawić.
Pozdrawiam,
Barbara
enerad.pl

Monika M.
Monika M.
15 maja 2017 16:31

Dzień dobry,
kupiłam doładowanie prądu w sklepie. Gdy wpisywałam kod to mi cały czas wyświetlało, że jest zły. Teraz się wyświetla ,,Blokada” i nie mogę wpisać tego kodu. Co zrobić.

PiotrW
PiotrW
17 maja 2017 10:18
Odpowiedz do:  Monika M.

Witam, Pani Moniko w powyższym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie skontaktowanie się ze sprzedawcą. Niezbędne dane kontaktowe do Energii znajdzie Pani w zakładce kontakt Energa.

pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

Izabella
Izabella
10 maja 2017 16:04

Dlaczego źle doładował się licznik jeżeli dzieląc procenty na strefę I dałam 55 % a na II 45 % jednak całą kwota poszłą na strefę II, a nie na obie?

Franco
Franco
27 kwietnia 2017 12:53

Licznik najwygodniej naładować przez Internet, dziękuję za bardzo dobrą recenzję:)

fizolow
fizolow
4 września 2018 12:58
Odpowiedz do:  Franco

Tak, „najwygodniej” – o ile nie jest się emerytem, po 70ce. Trudność w patrzeniu dalej niż czubek własnego nosa to jakaś polska dolegliwość. Jak mi się coś podoba, jak ja umiem zrobć, jeśli nie mam problemów z przejściami podziemnymi i setką schodów do przejścia to znaczy że wszyscy inni też nie mają z tym problemu. No więc wcale tak nie jest. Może nastepnym razem zanim coś napiszesz przemyślisz swoje słowa nie tylko z pozycji własnego czubka nosa ale innych ludzi też. Także to, że emerytom internet wcale nie jest potrzebny do szczęścia.

Emeryt >70
Emeryt >70
31 grudnia 2019 15:15
Odpowiedz do:  fizolow

Jestem emerytem po 70-ce i dla mnie „najwygodniej” jest płacić przez Internet. Moi rówieśnicy dokonują płatności również tą drogą. Jest to wygodna forma dla każdego. Jaki więc Filozofie widzisz w tym problem dla nas?

Anita
Anita
26 kwietnia 2017 14:11

Witam mam pytanie odnosnie ladowania licznika przez internet , czy trzeba podac nr konta bankowego?

Ryszard Czyżewski
Ryszard Czyżewski
21 stycznia 2017 20:39

Witam, dla czego mam płacić za wykupienie przedpłatowe energii w kwocie 1,90 PLN. Za inne media jak np. telefon dokonuję za darmo?

Kinia
Kinia
17 stycznia 2017 17:55

Witam mam pytanie skasowalam sms gdzie mialam kod do licznika jak odzyskam

PiotrW
PiotrW
19 stycznia 2017 11:43
Odpowiedz do:  Kinia

W tym przypadku najlepiej skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą.Może Pani przedzwonić na infolinię Energa pod nr 555 555 555 w godz. 7:00-22:00 lub skontaktować się za pomocą eBOK.

Krzysztof Pluta
Krzysztof Pluta
6 stycznia 2017 18:10

CHCĘ DOŁADOWAĆ LICZNIK PRZEZ INTERNET

aldona
aldona
25 stycznia 2019 20:12
Odpowiedz do:  Agnieszka Fodrowska

witam doładowałam prad przez internet i nie dosłałam kodu wykupionego za kwote 50 pradu co z tym zrobić

Licznik prepeid
Licznik prepeid
5 lutego 2020 13:19
Odpowiedz do:  aldona

Witam, po doladowaniu dobrze kodu licznik nie pokazuje stanu kwh prosze o pomoc dziekuje

Marlena
Marlena
29 kwietnia 2020 15:08
Odpowiedz do:  aldona

Witam kupiłam kartę doladowywyjacy prąd okazało się że ja zgubilam jak mogę i czy w ogóle mogę odzyskać kod

Joanna Kaloska
Joanna Kaloska
31 stycznia 2019 15:48
Odpowiedz do:  Agnieszka Fodrowska

Witam, zgubiłam kartę z kodem kreskowym. Jak uzyskać duplikat?