Columbus Energy Opinie - Fotowoltaika, Pompy ciepła, Magazyny energii

Columbus Energy - logo
Brak akredytacji
Ocena łączna firmy
starstarstarstarstar
2,04/5
Ilość ocen: 26
Dodaj opinię
Rozłożenie ocen
5 gwiazdek
38,46%
4 gwiazdek
0,00%
3 gwiazdek
3,85%
2 gwiazdek
0,00%
1 gwiazdek
57,69%
Szukasz zaufanego wykonawcy? Z nami go znajdziesz!
Sprawdź oferty

Columbus Energy - podstawowe informacje

Columbus Energy to jedna z najbardziej znanych w Polsce firm zajmujących się montowaniem instalacji fotowoltaicznych. Jednak oprócz najwyższej jakości paneli fotowoltaicznych Columbus Energy posiada w swojej ofercie również powietrzne pompy ciepła skandynawskiej marki NIBE oraz magazyny energii. Co należy wiedzieć o Columbus Energy?

Columbus Energy jest w systemie enerad.pl w następujących branżach:

Nazwa branży Ocena z branży Sprawdź pozycję firmy
starstarstarstarstar
2,53/5 (Ilość ocen: 23)
starstarstarstarstar
1,00/5 (Ilość ocen: 1)

Opinie o Columbus Energy (26)

starstarstarstarstar
Ocena: 1,00/5
Magazyny energii
Opinia zweryfikowana
Umowa zawarta
Usługa niewykonana
Agnieszka S 12.11.2024r
Odradzam i przestrzegam przed tą firmą

Odradzam jakikolwiek kontakt z firmą Columbus energy. Przy podpisaniu umowy super współpraca. Po odstąpieniu od umowy całkowite lekceważenie klienta, brak zwrotu środków wpłaconych na poczet umowy- które powinny być zwrócone w terminie 14 dni od powiadomienia o odstąpieniu od umowy. Przestrzegam i odradzam. Nigdy więcej!!!

starstarstarstarstar
Ocena: 1,00/5
Fotowoltaika
Opinia zweryfikowana
Umowa zawarta
Usługa wykonana
Dane ukryte - do wglądu w Redakcji 31.10.2024r
Naprawa fotowoltaiki

Jesteśmy oburzeni i rozczarowani podejściem firmy klienta. Mamy od Columbusa Energy fotowoltaikę i pompę ciepła. Serwis pompy sprawnie przebiegał do tej pory, natomiast z fotowoltaiką mamy problem od końca lipca. Na początku sierpnia Columbus uznał naszą reklamację i obiecał, że przyśle inspektora w celu usunięcia usterki, ale mamy już 31 października i nikt w tym czasie się nie pojawił i nie zadzwonił. Sami dzwonimy co jakiś czas, ale słyszymy tylko, że sprawa jest w toku realizacji i musimy czekać, a nasza instalacja nie pracuje.
W naszej opinii Firma jest nierzetelna i nie polecamy jej usług.

starstarstarstarstar
Ocena: 1,00/5
Fotowoltaika
Opinia zweryfikowana
Umowa zawarta
Usługa niewykonana
Dane ukryte - do wglądu w Redakcji 21.10.2024r
Fatalna obsługa klienta

Po opłaceniu faktury zerowy kontakt. Faktura opłacona, a zlecenie nie wykonane. Naciąganie klienta na kasę

starstarstarstarstar
Ocena: 5,00/5
Magazyny energii
Opinia zweryfikowana
Umowa zawarta
Usługa wykonana
Leszek 17.10.2024r
Super, polecam!

Mam od nich fotowoltaikę, jakieś pół roku temu zainwestowałem w magazyn energii i dopiero teraz widzę jak mi się to opłaca. Zużycie energii z PV zwiększone o jakieś 100% co najmniej, a rachunki spadły niemal do samych opłat abonamentowych. Jeśli chodzi o współprace z Columbus to oceniam na 5 gwiazdek. Błyskawiczny kontakt, szybki montaż, doradca na każde zawołanie. Nie ma się czego przyczepić. Polecam

starstarstarstarstar
Ocena: 1,00/5
Fotowoltaika
Opinia zweryfikowana
Umowa zawarta
Usługa w trakcie wykonywania
Dane ukryte - do wglądu w Redakcji 27.09.2024r
Bezczelni ignoranci

Odradzam i ostrzegam przed!
Po terminowym odstąpieniu od Umowy z Firmą Columbus Energy S.A. nadal oczekuję i żądam zwrotu wpłaconych środków: bezskutecznie! Firmę obowiązują jednostronne warunki umowy - ja muszę warunki wypełniać, a Firma Columbus może mnie bezstresowo olewać, bo od tego mają Biuro Obsługi Klienta: tam siedzą ludzie, którym płacą za odbieranie telefonów i wysłuchiwanie żółci wylewanej przez klientów. Tak to działa! Od przypadkowo poznanych klientów tej Firmy (już po odstąpieniu od umowy) dowiedziałem się, że u Nich, w praktyce - koszty realizacji zdecydowanie przekroczyły środki zapisane w Umowach, a także o późniejszych problemach z egzekwowaniem i otrzymaniem usług serwisowych w trakcie awarii instalacji autorstwa Firmy Columbus.
TO MISTRZOWIE PRZECIĄGANIA STRUNY, PRZEGINANIA PAŁY I ODWLEKANIA NA "ŚWIĘTE NIGDY" - ODRADZAM I OSTRZEGAM PRZED COLUMBUS !!!

starstarstarstarstar
Ocena: 1,00/5
Pompy ciepła
Opinia zweryfikowana
Umowa zawarta
Usługa niewykonana
Dane ukryte - do wglądu w Redakcji 27.09.2024r
Rozwiązana umowa i brak zwrotu zadatku

W dniu 07.08.2024r. podpisałem umowę na usługę i dałem pracownikowi zadatek w kwocie 300,00 zł. Po przeanalizowaniu sprawy, postanowiłem rozwiązac umowę, co zrobiłem drogą mailową 13.08.2024r. Podałem nr konta, by otrzymać zwrot zadatku, ale od kilku tygodni jestem zbywany i otrzymuję informacje o niemal identycznej treści, że sprawa została przekazana osobie zajmującej się tą sprawą! Ile jeszcze razy o tym mnie powiadomicie? Nie polecam, nie polecam, nie polecam waszej firmy i będę o waszym podejściu do klienta informował potencjalnych klientów! Żyję z małej emerytury i przez was mam kłopot finansowy...

starstarstarstarstar
Ocena: 1,00/5
Fotowoltaika
Opinia zweryfikowana
Umowa zawarta
Usługa wykonana
Jonatan Z 11.09.2024r
Naciągacze i kłamczuchy a później nr zajęty albo oddzwonię i cisza

Przy podpisaniu umowy wszystko kolorowo i szybko... Podpisy tu i tam a całą resztą zajmą się odpowiednie osoby w firmie... I tyle... Bardzo droga instalacja bo bardzo dobra jakość. Dotacja będzie do 3 miesięcy na koncie i... tyle... teraz, 15 miesiecy od podpisania umowy rachunki za prąd bardzo duze, raty za instalacje duże, błędy na falowniku i wyłączenia, odpowiednich zgłoszeń brak a dotacji obiecanej jak nie było tak nie ma... kłamią zawodowo a później tylko problemy. Omijać ich szerokim łukiem

starstarstarstarstar
Ocena: 5,00/5
Fotowoltaika
Opinia zweryfikowana
Umowa zawarta
Usługa wykonana
Wojciech 11.09.2024r
Polecam!


Columbus naprawdę daje radę. Załatwili montaż szybko, bez zbędnego gadania i kombinowania. Wszystko wytłumaczyli na luzie, ekipa ogarnięta, nie ma się do czego przyczepić. Panele działają bez zarzutu, rachunki spadają, więc inwestycja już się zwraca. Jak myślicie o fotowoltaice, to serio ich polecam!

starstarstarstarstar
Ocena: 5,00/5
Fotowoltaika
Opinia zweryfikowana
Umowa zawarta
Usługa wykonana
Janina B 21.08.2024r
Polecam

Zdecydowałam się na panele fotowoltaiczne i jestem bardzo zadowolona z wyboru tej firmy! Ekipa była bardzo miła, wszystko szybko i sprawnie zamontowali, a nawet posprzątali po sobie. Panowie instalatorzy cierpliwie mi wszystko wytłumaczyli, jak to działa, więc nawet ja, choć na technice się nie znam, to teraz rozumiem, co i jak. Cały proces poszedł bez żadnych problemów. Naprawdę polecam tę firmę każdemu, kto myśli o fotowoltaice!

starstarstarstarstar
Ocena: 1,00/5
Fotowoltaika
Opinia zweryfikowana
Umowa zawarta
Usługa niewykonana
Małgorzata 13.08.2024r
Naprawa fotowoltaiiki

Witam.jestesmy rozczarowani Waszym podejściem do klienta .Mamy pompę i foto....minęło 3 lata .Serwis pompy w tamtym roku się nie odbył bo były opóźnienia,czekaliśmy cierpliwie w tym roku serwis się odbył ....po wizycie zadzwoniono do nas z zapytaniem czy wszystko przeszło pomyślnie itd.
Natomiast co do foto to jakiś koszmar ! Czekamy 4 tygodnie !!!! Po zgłoszeniu problemu serwisant przyjechał ....niestety w tym czasie na naszej ulicy była awaria prądu i tj.oczywiste ,że nie mógł sprawdzić czy samo wymienienie bezpieczników wystarczy ,to był piątek .Pan przyjechał w pon.okazalo się ,że nie miał sprzętu ...przyjechał w środę okazało się ,że do wymiany falownik .Po jego wizycie, to była środa falownik miał zostać zamówiony i miał przyjść do tygodnia czasu .Dzwonimy codziennie na infolinie ....za każdym razem te same słowa ,że trzeba się uzbroić w cierpliwość ,że bardzo przepraszają ale zajmują się naszą sprawą te same słowa słyszymy za każdym razem .....przez 4 tyg!!!! .nie działa nam fot

Columbus Energy nie posiada jeszcze żadnej opinii w tej branży.
Bądź pierwsza/y i podziel się swoją opinią z Użytkownikami serwisu.
Twoja opinia jest dla nas WAŻNA!
Szukasz zaufanego wykonawcy? Z nami go znajdziesz!
Sprawdź oferty

Columbus Energy - recenzja enerad.pl

Z usług Columbus Energy z powodzeniem może skorzystać każdy zainteresowany produkowaniem zielonej energii ze słońca lub wykorzystywaniem OZE, ale przede wszystkim są to trzy, główne grupy docelowe, czyli gospodarstwa domowe, firmy oraz rolnicy. Jak wygląda oferta od Columbus Energy?

Fotowoltaika od Columbus Energy - cena, warunki

Fotowoltaika dla domu od Columbus Energy

Dla odbiorców indywidualnych Columbus Energy przygotował trzy warianty oferty. Wspólnym mianownikiem dla wszystkich pakietów jest usługa pozwalająca na bilansowanie 1:1, czyli odbierania 100% nadwyżek prądu wprowadzonych do sieci. Oferta dotyczy posiadaczy taryfy G12w. Odbiór nadwyżek jest możliwy poza godzinami szczytu oraz w weekendy i święta. W każdej ofercie otrzymamy również 15-letnią Gwarancję 360 na każdy komponent instalacji, serwis i montaż.

  • Smart - opiera się ona na panelach fotowoltaicznych producenta Sunport wykonanych w technologi MWT o mocy 460 Wp w wersji mono silver frame oraz na falowniku Solis, jednofazowym lub 3 fazowym, przystosowanym do pracy do pracy z siecią (on-grid). W tym pakiecie montaż ma zostać wykonany w ciągu 20 dni kalendarzowych od wpłacenia całej kwoty lub potwierdzenia umowy finansowania. Również 20 dni Columbus Energy ma na zgłoszenie mikroinstalacji - licząc od wykonania montażu. Oferta obejmuje możliwość kredytowania inwestycji z RRSO od 8% oraz ze stałą ratą przez 12 lat. Biuro obsługi klienta w tym pakiecie jest czynne codziennie od 8:00-18:00.
  • Smart+ - ten wariant jest bliźniaczo podobny do podanego wyżej, jednak zawiera kilka dodatkowych usług i zmian. Pierwszą z nich jest usługa Columbus Care, czyli kompleksowa obsługa Klienta, obejmująca również wsparcie po sprzedażowe. W jej ramach otrzymamy również dostęp do platformy online, na której jest choćby wgląd do wszystkich dokumentów. Mamy również dostęp do usługi Challenge, czyli serwisu na żądanie. Możemy go bezpłatnie wezwać 5 razy w ciągu 5 lat, ale maksymalnie raz w roku. Biuro obsługi klienta w tym przypadku działa 24/7.
  • Pro - Jest to najpełniejsza oferta Columbus dla domu. W tym pakiecie otrzymamy panele fotowoltaiczne Sunport o mocy 370 Wp, z dodatkową technologią Half Cut Perc w wersji full black oraz podobnie jak w poprzednich pakietach, inwerter marki Solis. W tym przypadku montaż zostanie w przeciągu 7 dni od dopełnienia formalności, zgłoszenie instalacji nastąpi również w przeciągu 7 dni od jej wykonania. Koszt kredytowania w ofercie Pro jest taki sam jak w przypadku pozostałych pakietów - RRSO zaczyna się tutaj od 8%. Gwarancja 360 dodatkowo posiada tutaj roczny ubezpiecznie (all risk). Względem poprzednich pakietów, zmianie ulegają również zabezpieczenia elektryczne. W Smart i Smart+ są to standardowe zabezpieczenia jak przy każdej instalacji fotowoltaicznej, a w ofercie Pro otrzymujemy również: rozłączne zabezpieczenia po stronie prądu stałego i zmiennego, wyłącznik premium dla zabezpieczeń DC oraz wyłącznik nadmiarowoprądowy po stronie prądu stałego. Otrzymujemy również 1 rok ubezpieczenia w cenie od wszelkiego ryzyka. Usługa Challenge zakłada możliwość 10 krotnego zgłoszenia awarii w ciągu 15 lat, maksymalnie 2 razy do roku.

Columbus Energy - fotowoltaika dla firm

Na ofertę fotowoltaiczną od Columbus Energy mogą również liczyć przedsiębiorstwa. Na co mogę one liczyć? Przede wszystkim niezależność energetyczną i niższe koszty prowadzenia działalności, dzięki obniżeniu rachunków za prąd.

Dla klientów biznesowych, firma przygotowała dwa typy rozwiązań:

  • instalacja fotowoltaiczna na własność, gdzie inwestor ponosi koszt budowy instalacji, zyskując jednocześnie finansowanie dostosowane do potrzeb. Przedsięwzięcie może być sfinansowane dedykowaną oferta leasingu na fotowoltaikę;
  • dostęp do zielonej energii bez inwestycji - na podstawie umowy PLA (Power Lease Agreement), gdzie inwestor udostępnia firmie Columbus miejsce do budowy instalacji, a następnie płaci regularnie ustalonej wysokości czynsz.

Fotowoltaika w Columbus Energy dla rolnika

Ostatnią grupą, do której skierowana jest oferta firmy są rolnicy. Ze względu na zróżnicowane potrzeby poszczególnych gospodarstw, firma w tym przypadku stawia na indywidualne podejście - przy zastosowaniu wspomnianych już wcześniej podzespołów (czyli m.in. modułów full black).

Skorzystanie z fotowoltaiki, chociażby tej od Columbus Energy może przynieść rolnikom wymierne korzyści. Zyskują oni nie tylko na zmniejszeniu rachunku za prąd (który w gospodarstwie mogą wynieść nawet 20% całkowitych kosztów działalności), ale również na możliwości odliczenia kosztów instalacji od podatku rolnego (nawet 25% kosztów inwestycji).

Rozwiązania Columbus Energy - abonament na słońce i bilansowanie 1:1

Jeszcze do niedawna jednym z mocnych atutów firmy było rozwiązanie znane jako "Abonament na słońce", gdzie koszty inwestycji były pokrywane przez oszczędności generowane z pomocą fotowoltaiki. Teraz firma stawia na ofertę "Prąd jak powietrze - fotowoltaika z bilansowaniem 1:1". Na czym polega to rozwiązanie?

Firma zobowiązuje się do bezpłatnego magazynowania nadwyżek energii produkowanych przez instalację i oddawania konsumentowi 100 nadprodukcji, bezterminowo. Miałoby to stanowić alternatywę dla systemu opustów przewidzianego w ustawie, gdzie 20% lub 30% nadwyżek zostanie pobranych jako "opłata" za magazynowanie przez operatora. Warunkiem skorzystania z rozwiązania "Prąd jak powietrze" jest podpisanie z firmą umowy.

Usługa "Prąd jak powietrze" jest skierowana do odbiorców indywidualnych (obecnych i nowych klientów firmy posiadających Columbus Care), korzystających z taryfy G (konkretnie - G12w). Oferta ta jest obecnie na etapie pilotażu, docelowo ma objąć jednak również pozostałe taryfy i strefy. Na koniec firma chce wprowadzić tokenizację energii.

Czy rozwiązanie to jest korzystne dla klienta? W teorii owszem - odzyskuje on bowiem całość wyprodukowanej energii - ma więc dodatkowe oszczędności. Według ekspertów, wypowiadających się m.in. na konferencji Solar +, z punktu widzenia dystrybutora rozwiązanie to nie jest korzystne ekonomicznie. Pozostaje więc pytanie, czy ostatecznie klient nie będzie musiał (w taki czy inny sposób) ponieść kosztów bilansowania.

Fotowoltaika Columbus Energy - ceny

Na całkowity koszt instalacji, również tej od Columbus Energy, składa się wiele czynników, przede wszystkim jednak wielkość instalacji, użyta technologia i charakterystyka miejsca montażu (np. dach mocno skośny, pokryty blachodachówką).

Niestety, firma nie udostępnia na swojej stronie żadnych narzędzi do oszacowania kosztów przedsięwzięcia. Jednak według danych pozyskanych od klientów firmy, cena fotowoltaiki Columbus Energy na przełomie 2020 i 2021 roku wyglądały następująco:

  • dla instalacji o mocy 3,96 kW w pakiecie Go Green - całkowity koszt montażu wyniósł 26.860 zł brutto. W przeliczeniu na 1 kWp, daje to 6.783,82 zł, czyli więcej niż w przypadku przeciętnej oferty rynkowej.

Wysoka cena instalacji fotowoltaicznej od Columbus Energy to temat poruszany przez klientów. Według Columbus Energy cena ma być jednak odzwierciedleniem jakości podzespołów i oferowanych usług.

Jak skorzystać z fotowoltaiki w Columbus Energy?

Interesuje Cię fotowoltaika od Columbus Energy? Aby skorzystać z oferty musisz przejść kilka prostych kroków.

  1. Kontakt z doradcą energetycznym - przedstawiciel firmy, po Twoim uprzednim kontakcie, umówi się z Tobą na spotkanie, w dogodnym terminie. Na podstawie Twoich rachunków za prąd i warunków montażowych, specjalista opracuje najkorzystniejszą dla Ciebie ofertę.
  2. Podpisanie umowy - jeśli zaproponowane przez doradcę warunki będą dla Ciebie satysfakcjonującej będzie mógł od razu podpisać umowę. Po wypełnieniu formalności firma umówi się z Tobą na montaż instalacji. Uwaga! Zanim zdecydujesz się na złożenie podpisu, dokładnie zapoznaj się z treścią umowy. Nie podejmuj decyzji pod wpływem emocji - daj sobie czas na rozważenia za i przeciw oferty.
  3. Realizacja inwestycji - budowa instalacji, w zależności od miejsca montażu oraz rodzaju systemu fotowoltaicznego powinna zająć od 1 do 2 dni. Po założeniu konstrukcji, pracownicy firmy powinni upewnić się, że każdy jej element jest właściwie zamontowany i zabezpieczony. Powinni również wyjaśnić Ci, jak działa falownik i jak możesz kontrolować pracę swojej instalacji fotowoltaicznej.
  4. Zgłoszenie instalacji - po zakończeniu prac technicznych Columbus Energy w Twoim imieniu zgłosi fotowoltaikę do operatora, by ten mógł zainstalować Ci licznik dwukierunkowy. Uwaga! Gdy otrzymasz potwierdzenie zgłoszenia, skontaktuj się z firmą Columbus Energy, a ta pomoże Ci w uzyskaniu dopłaty z programu “Mój prąd”.

Pompy ciepła Columbus Energy - cena, warunki

W odpowiedzi na potrzeby dynamicznie rozwijającego się w Polsce rynku odnawialnych źródeł energii, Columbus Energy poszerzył swoją ofertę o nowe urządzenia. W ramach bowiem pakietów Go Green, Go Free i Go Comfort, oprócz samego montażu instalacji PV, wszyscy zainteresowani mogą zamontować magazyn energii lub niezawodną pompę ciepła NIBE. Wszystko po to, by jak najbardziej obniżyć rachunki w swoim gospodarstwie domowym.

Pompy ciepła od Columbus Energy - dla kogo?

Pompy ciepła uważane są obecnie za najbardziej efektywny i ekologiczny sposób ogrzewania budynków oraz przygotowywania ciepłej wody użytkowej. Natomiast w połączeniu z fotowoltaiką pompa ciepła tworzy duet idealny. Dlaczego? Ponieważ wybór tego właśnie rozwiązania jest nie tylko korzystny dla środowiska, ale i dla naszego portfela. W ten sposób można bowiem ograniczyć rachunki do minimum i co ważne, uniezależnić się od rosnących cen prądu w przyszłości. Ponadto pompa ciepła z fotowoltaiką przynosi wymierne korzyści nie tylko w sezonie grzewczym, ale i w pozostałych miesiącach, kiedy to zasilana energią z fotowoltaiki może pracować zarówno na potrzeby przygotowywania c.w.u., jak i skutecznie chłodzić pomieszczenia w upalne dni.

Tak samo, jak w przypadku fotowoltaiki od Columbus Energy, również z oferty pomp ciepła skorzystać mogą zarówno klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy oraz rolnicy. Opcja Go Comfort obejmuje:

  • dobór i wycenę instalacji podczas jednego spotkania;
  • audyt i projekt instalacji;
  • pompę ciepła NIBE;
  • kompleksowy montaż pompy ciepła do istniejącej instalacji CO;
  • złożenie wniosku o dotację Czyste Powietrze (do 14.100 zł);
  • korzystne finansowanie (4,5% RRSO. stała rata na 10 lat);
  • gwarancję producenta wynoszącą 5 lat.

Pompy ciepła od Columbus Energy - oferta

Jak już wiemy, oprócz znakomitych paneli Sunport 360 w technologii MWT, pakiet Go Comfort obejmuje również powietrzną pompę ciepła cenionej szwedzkiej firmy NIBE. Urządzenia tego producenta zapewniają idealny komfort w każdym domu i zawsze są gwarancją najwyższej jakości. Służą one zarówno do ogrzewanie pomieszczeń zimą, chłodzenia latem, jak i produkcji ciepłej wody użytkowej (to wszystko w ramach zasilania energią ze słońca). Warto podkreślić, że nowoczesne i wydajne pompy ciepła NIBE pozwalają na zmniejszenie kosztów ogrzewania domu i produkcji c.w.u. nawet do 75 proc., stosunkowo więc wysoki koszt zakupu i montażu tego urządzenia grzewczego szybko się zwraca.

Produkowane przez koncern NIBE pompy ciepła znajdują zastosowanie zarówno w nowych, jak i poddanych modernizacji obiektach mieszkalnych i komercyjnych. Firma NIBE oferuje obecnie największy na rynku wybór powietrznych pomp ciepła dostosowanych do pokrycia różnego rodzaju potrzeb grzewczych. Columbus Energy proponuje swoim klientom dwa modele tych urządzeń:

  • powietrzną pompę ciepła NIBE F2120 typu monoblok, dostępną w czterech rodzajach mocy (8, 12, 16 i 20 kW), którą można dobrać w zależności od potrzeb i wielkości budynku. Ten flagowy model szwedzkiego koncernu wyróżnia się ponadprzeciętną efektywnością (o współczynniku SCOP powyżej 5.0), co oznacza niższe zużycie energii potrzebnej do pracy urządzenia;
  • powietrzną pompę ciepła NIBE F2040, typu monoblok z modulowaną mocą grzewczą i wbudowaną funkcją chłodzenia, która także dostępna jest w czterech rodzajach mocy (6, 8, 12, 16 kW).

Zarówno powietrzne pompy ciepła NIBE F2120, jak i powietrzne pompy ciepła NIBE F2040 dedykowane są zarówno dla nowych, jak i starszych budynków mieszkalnych jednorodzinnych. Cechuje je:

  • modulowana moc grzewcza;
  • minimalna temperatura powietrza jako dolnego źródła ciepła -25°C;
  • prosta i niewymagająca dodatkowych elementów budowa;
  • wyjątkowo cicha praca od 39 dB(A) (w odległości 2 m, wg EN 11203);
  • wysoka temperatura zasilania COP 5 (wg EN 14511, przy A7/W35);
  • wbudowana funkcja chłodzenia aktywnego;
  • sezonowy współczynnik efektywności SCOP (klimat umiarkowany, 35°C) do 5,05 (zależnie od mocy), a więc na tym samym poziomie, co pompy ciepła gruntowe;
  • klasa energetyczna A++ (zgodnie z ErP, przy temperaturze zasilania 55°C);
  • centrala wewnętrzna ze zintegrowanym zbiornikiem c.w.u.;
  • możliwość łączenia w kaskadę maksymalnie 8 jednostek;
  • praktycznie bezkosztowe działanie w połączeniu z fotowoltaiką.

Pompa ciepła Columbus - cena

Aby instalacja była ekonomiczna i efektywna, to konieczne jest jej dopasowanie do potrzeb użytkownika. W tym celu dobrze jest skorzystać z fachowej pomocy jednej z firm montujących pompy ciepła (zapraszamy do naszego rankingu ofert i firm montujących pompy ciepła). Całkowity koszt pompy ciepła, również tej od Columbus Energy, zależy m.in. od powierzchni grzewczej budynku, technologii budowania domu, zapotrzebowania na energię grzewczą i ciepłą wodę użytkową, ceny energii elektrycznej, czy też sposobu ogrzewania w budynku (ogrzewanie podłogowe potrzebuje niższej temperatury zasilania niż tradycyjne grzejniki).

Tak samo, jak w przypadku fotowoltaiki od Columbus Energy, również jeśli chodzi o montaż pompy ciepła, firma nie podaje na swojej stronie informacji odnośnie kosztów pakietu Go Comfort, na który oprócz nowoczesnej powietrznej pompy ciepła NIBE, składają się najwyższej jakości panele PV Sunport 360 w technologii MWT. Przy czym, jak wynika z danych uzyskanych od klientów firmy, całkowity koszt instalacji o mocy 3,96 kW w pakiecie Go Green wynosi 26.860 zł brutto. Natomiast cena:

  • powietrznej pompy ciepła NIBE F2120 kształtuje się od 28.000 zł netto za model o mocy 8 kW (plus centrala wewnętrzna ze zintegrowanym wężownicowym zbiornikiem c.w.u. za 10.000 zł netto) do 38.000 zł netto za model 20 kW (plus centrala wewnętrzna ze zintegrowanym, przepływowym zbiornikiem c.w.u. i sterownikiem za 20.000 zł netto);
  • powietrznej pompy ciepła NIBE F2040 wynosi od 13.500 zł netto (plus centrala wewnętrzna ze zintegrowanym wężownicowym zbiornikiem c.w.u. za 10.000 zł netto) za do model o mocy 6 kW do 26.500 za model 16 kW (plus centrala wewnętrzna ze zintegrowanym, przepływowym zbiornikiem c.w.u., sterownikiem i licznikiem ciepła za 16.500 zł netto).

Magazyny energii Columbus Energy - cena, warunki

W zeszłym roku Columbus Energy poszerzył swoją ofertę dla prosumentów, wprowadzając do sprzedaży nie tylko pompy ciepła, ale i magazyny energii, dzięki którym można przechowywać energię elektryczną wytworzoną przez instalację fotowoltaiczną, w taki sposób, by możliwe było jej spożytkowanie później.

Magazyny energii Columbus - dla kogo?

Wraz z rosnącym zainteresowaniem odnawialnymi źródłami energii, użytkownicy instalacji fotowoltaicznych coraz częściej decydują się również na magazyn energii. Dlaczego? Ponieważ w przeciwieństwie do net-meteringu urządzenie to pozwala na wykorzystanie całkowitej nadwyżki, a nie tylko 70 bądź 80 proc. przy mocy instalacji 10 - 40kW. Ponadto fotowoltaika z magazynem energii powoduje, że ich właściciel odporny jest m.in. na awarie zasilania, anomalie pogodowe, czy inne niespodziewane wydarzenia (ofertę najlepszych akumulatorów do fotowoltaiki znajdziecie w naszym rankingu magazynów energii). W ofercie Columbus Energy znajdują się magazyny energii które znakomicie sprawdzą się zarówno w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, jak i w niewielkich obiektach komercyjnych.

Magazyny energii od Columbus Energy - oferta

Pakiet Go Free od Columbus Energy obejmuje nie tylko moduły fotowoltaiczne (technologia mono 360 Wp MWT Full Black), ale i:

  • magazyn energii marki Pylontech, która jest globalnym pionierem na rynku tych urządzeń;
  • inwerter hybrydowy;
  • montaż instalacji fotowoltaicznej w 10 dni;
  • korzystne finansowanie - 4,5% RRSO. stała rata na 10 lat;
  • e-monitoring instalacji 24/7;
  • Gwarancję Totalną 15 lat.

Należy tu podkreślić, że Pylontech jest pionierem globalnego rynku ESS (Energy Storage Systems) od 2013 roku, tworząc swoje produkty od podstaw. Klienci Columbus Energy mogą wybierać między dwoma modelami magazynów energii od tego producenta. Pierwszy z nich z serii US2000 dla instalacji jednofazowych, to niskonapięciowy system magazynowania energii przeznaczony dla zastosowań domowych. Umożliwia on wykonanie przynajmniej 6.000 pełnych cykli ładowania, przy zachowaniu min. 90 proc. pojemności. Ponadto:

  • pojedynczy moduł (2,4 kWh) dostarcza do 5 kW, jednak jego konstrukcja pozwala podłączyć równolegle wiele urządzeń (zwiększając tym samym pojemność magazynu);
  • wyróżnia się bardzo długą żywotnością ogniw i bezpieczeństwem, które jest charakterystyczna dla technologii LiFePO4;
  • posiada kompaktową i nowoczesną obudowę (jego waga to tylko 24 kg);
  • posiada system zabezpieczający przed nadmiernym rozładowaniem, przeładowaniem oraz wysoką i niską temperaturą;
  • system może automatycznie zarządzać stanem ładowania i rozładowania oraz równoważyć prąd i napięcie każdego ogniwa;
  • posiada tryb samoczynnego chłodzenia, który szybko redukuje hałas całego systemu;
  • posiada szeroki zakres temperatur pracy od -10℃ do 50℃,
  • posiada certyfikat bezpieczeństwa TüV CE UN38.3;
  • posiada 10 lat gwarancji producenta.

Natomiast Force H2 dla instalacji trójfazowych jest najnowszą wersją wysokonapięciowego magazynu energii w ofercie Pylontech. Co ważne, znajdzie on zastosowanie nie tylko w domach jednorodzinnych, ale i w obiektach komercyjnych. Cechuje się on:

  • pojemnością do 14,21 kWh, bazującą na technologii LFP, z gwarancją 6.000 cykli ładowania, (co powinno wystarczyć nawet na 30-40 lat użytkowania);
  • modułowym designem umożliwiającym pionowe podłączenie wielu urządzeń, co zwiększa pojemność magazynu (projekt przypomina mebel pasujący zarówno do instalacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej);
  • funkcją backupu, reagującą na przerwę w zasilaniu z sieci w czasie zaledwie 40 milisekund;
  • normą szczelności IP55;
  • niezawodnością i wydajnością;
  • szerokim zakresem temperatur pracy od -20℃ do 60℃;
  • systemem szybkich złącz, aby zaoszczędzić czas instalacji;
  • sprawdzonym systemem BMS z najszerszą kompatybilnością z falownikami;
  • 10 latami gwarancji producenta.

Magazyn energii Columbus - cena

Pomimo tego, że magazyny energii są tańsze niż kiedykolwiek, to i tak ich zakup wiąże się ze sporym wydatkiem. To, ile za niego zapłacimy zależy m.in. od pojemności akumulatora (cena rośnie wraz z jego wielkością). Niestety Columbus Energy nie informuje swoich klientów o całkowitym koszcie jego zakupu. Jednak jak już wiemy w skład pakietu Go Free wchodzą panele PV (koszt instalacji o mocy 3,96 kW w pakiecie Go Green wynosi 26.860 zł brutto). Natomiast cena:

  • modułowej baterii litowo-jonowej Pylontech US 2000 2,4 kWh wynosi ok. 4.470 zł netto (5.500 brutto)
  • jednego akumulatora Force L2 14.2 kWh Pylontech, to ok. 3.300 zł netto (4.059 zł brutto).

Ładowarki do samochodów elektrycznych

Według Licznika, uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, po Polsce pod koniec 2020 roku jeździło ponad 10.000 samochodów elektrycznych. Poruszanie się jednak autem tego typu wymaga zaplanowania sesji ładowania akumulatorów. Część osób korzysta z ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych w miastach i przy trasach szybkiego ruchu (obecnie w kraju jest w sumie 2.641 punktów ładowania), inni natomiast decydują się na ich ładowanie w domu. Oprócz fotowoltaiki, pomp ciepła i magazynów energii Columbus posiada również ładowarki do samochodów elektrycznych.

Ładowarki EV od Columbus - dla kogo?

Columbus Home posiada w swojej ofercie ładowarki do samochodów Go Power 7 o mocy 7 lub 11 kW. Znajdą one zastosowanie nie tylko w obiektach prywatnych, ale i publicznych, takich jak: parkingi przy spółdzielniach mieszkaniowych, biurowcach, restauracjach, kinach, hotelach, siłowniach, ośrodkach sportowych, obiektach sakralnych czy budynkach administracji publicznej, czy przy flotach samochodowych.

Ładowarki do samochodów elektrycznych od Columbus - oferta

Ładowarki do samochodów Go Power o mocy o mocy 7 i 11 kW, posiadają uniwersalne złącze Type 2, które obsłuży dowolny samochód. Ponadto modele te cechuje:

  • kompaktowy rozmiar oraz nowoczesny i stylowy design dzięki czemu doskonale wkomponuje się w każdą przestrzeń;
  • łatwość montażu - na ścianie (wallbox) lub w formie wolnostojącej (słupek);
  • sygnalizacja LED;
  • brak konieczności zwiększania mocy przyłączeniowej;
  • czytnik kart RFID;
  • czas ładowania, który dla modelu Go Power 7 wynosi ok. 6-7 godzin, a dla Go Power 11 ok. 5-6 godzin;
  • to, że w większości przypadków ich montaż nie będzie wymagał zwiększania mocy przyłączeniowej.

Ładowarki EV od Columbus - cena

Podobnie, jak ma to miejsce przy fotowoltaice, pompach ciepła i magazynach energii, również i w tym przypadku firma Columbus nie posiada na swojej stronie cennika dotyczącego ładowarek do samochodów Go Power.

Zalety - Columbus Energy

  • Ugruntowana marka.
  • Gwarancja Totalna - 15 lat na wszystkie komponenty i 25 lat na panele fotowoltaiczne.
  • Dogodne formy finansowania. Innowacyjne usługi - np. bilansowanie 1:1.
  • Columbus Care - monitorowanie wydajności instalacji i wysokości rachunków przez rok.
  • Dostępne rozwiązania komplementarne - m.in. pompy ciepła.

Wady - Columbus Energy

  • Brak szczegółowego cennika.
  • Opóźnienia w rozpoczęciu realizacji.

Obszar działania firmy

  • Fotowoltaika: Cała Polska
  • Magazyny energii: Cała Polska
  • Pompy ciepła: Cała Polska

Columbus Energy - kontakt i dane rejestrowe

COLUMBUS ENERGY SPÓŁKA AKCYJNA ul. Jasnogórska 9 31-358 Kraków
Kontakt e-mail bok@columbusenergy.pl
Telefon 12 307 30 96
  • NIP: 9492163154
  • Regon: 241811803
  • Województwo: Małopolskie
  • Powiat: Kraków
  • Miasto: Kraków
  • Kod pocztowy: 31-358
  • Adres: ul. Jasnogórska 9
Szukasz zaufanego wykonawcy? Z nami go znajdziesz!
Sprawdź oferty

Forum dyskusyjne o Columbus Energy

dołącz do rozmowy
guest
443 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Roman
Roman
2024-06-03 11:40

Do czasu podpisania umowy konsultant dostępny na telefon.Po montażu nie odbiera telefonu.Dzwoniłem wielokrotnie do Columbusa w sprawie umowy na bilansowanie.Ciągle obiecują że umowa za chwilę dotrze,ale jakoś nie dociera.Nie mogę dowiedzieć się co z dofinansowaniem na Mój prąd.Odsylają do opiekuna ,a ten niedostępny.I tak w kółko.Żaluję że wybrałem tą firmę.Nie polecam.

Kriss
Kriss
2024-04-24 12:17

Byli u mnie. Przedstawili warunki umowy. Bez specyfikacji technicznej, bo audytor dobierze odpowiednie źródło ciepła ale umowę podpisz już i wpłać kase to wtedy biuro się tym zajmie piorytetowo. Jak zadawałem więcej pytań to dzwonił do dyr regionalnego a ten kazał mu kłamać. Odradzam. Kombinują i wprowadzają w błąd. Nie warto ryzykowac.

Rafał
Rafał
2023-09-12 13:13

Polecam – sprawdzałam kilku wykonawców, nie żałuję, zwłaszcza po ostatniej wichurze jak sąsiadowi zwiało panele innej firmy a u mnie wszystko w porządeczku.

Magdalena
Magdalena
2023-05-06 11:52

Również nie polecam, łudziłam się że duza firma będzie bezpieczniejsza, ale dziś uważam że każda malutka chyba zadziałałaby lepiej, kupiliśmy ogromnie drogie panele a monterzy stwierdzili że na dachu się nie da położyć bo są za cienkie krokwie, inspektor pierwszy powiedział że można, ale trzeba bardzo precyzyjnie, kolejny stwierdził, że nie można, jednak, poinformowano nas o tym wieczorem 13ego dnia od podpisania umowy, nie było więc już możliwości odstąpienia od umowy bez kosztów, dziś po 8 miesiącach żałuję że nie zapłaciliśmy, zamiast stawiać wiatę wg ich wytycznych (na której i tak w końcu nie zmieściło się tyle ile kupiliśmy), płacić i kredyt i prąd.. zastanawiam się czy wg dostaniemy zwrot pieniędzy za 3 sztuki które się nie zmieściły czy może uznają że 3 panele cenowo wyrównają 3 boostery które za to założyli. Panele miesiąc działają, a nikt się nie zgłosił by podpisać umowę. Szkoda, że firma nie chce udostępnić cennika,… może samo to powinno dać do myślenia. Nie chcę mi się wierzyć że dokupienie 3 paneli i zamontowanie na stelażu to koszt 20tys, skoro 18 że wszystkim innym to ledwie dwa razy tyle

Robert
Robert
2023-03-05 22:27

Nie polecam, byli u mnie przedstawiciele COLUMBUSA i nawijali jacy to oni nie są cudowni że po prostu niema sensu rozmawiać z innymi firmami i odniosłem wrażenie ze bez podpisanej umowy mi z chaty nie wyjdą, ostatecznie umowa została podpisana ale po przeczytaniu tyle no słabych opinii zastanawiam się nad rezygnacją.

Monika
Monika
2023-01-18 11:28

Nie polecam tej firmy, instalacje założono mi tak że btlrak uziemienia w rurce… pusta rurka była… Pozatym wzięłam kredyt, na którego namawiał mnie Pan Jan X, kredyt który się nie zmienia, stałe oprocentowanie. I szybko podpisujcie bo nie ma czasu, trzeba działać. Podpisaliśmy kredyt, spłacamy 1.5 roku a okazuje się że nawet odsetek nie spłaciliśmy z 30tys zrobiło się 48tys, z takimi bankami współpracują […]

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Irena
Irena
2023-01-10 11:57

Też nie polecam od momentu zainstalowania paneli,zero kontaktu.wyslalam dokumenty o zwrot pieniędzy z programu mój prąd. Pan której miał się zająć sprawą ,,miał upoważnienie,,, nie odbiera i nie odpowiada na SMS.

Jerzy
Jerzy
2022-12-20 20:17

Columbus Energy to firma od której trzymanie się z daleka to stanowczo za mało. Założyli mi magazyn energii i okablowali go tak: youtube.com/shorts/koh4OGkhqfk oraz youtube.com/shorts/8xEInwYNM8c. Nie dotrzymali żadnych terminów realizacji, nie otrzymałem żadnych instrukcji, ani nie przeprowadzili instruktażu. Na skargi odpowiadają lakonicznie, nie na temat, kurczowo trzymając się 30-dniowego rozpatrzenia skargi. Programy obsługi magazynu albo w ogóle nie działają (PowerHouse) albo są niedokładne, nie pozwalając na jakąkolwiek interwencję użytkownika (SolidCloude). Słowem skandal. Jestem na etapie złożenia skargi do UOKiK (przez Rzecznika Konsumenta).

Elżbieta
Elżbieta
2022-12-05 22:25

Nie polecam, od początku pompa szwankuje, gdzie było to zgłaszane, zalało mi piwnicę, jest to usterka fabryczna, leci 3 tydzień jak siedzimy w zimnym domu bez ogrzewania nikt nie reaguje mimo telefonów email, jest grudzień a ja bez ogrzewania, jestem starsza schorowana zbywają mnie, że ktoś się z nami skontaktuje, a ja się pytam kiedy,

Marian
Marian
2022-10-18 07:57

Zgadzam się z opiniami, że jest to kiepska Firma (nie chcę nazywać bardziej dosadnie).
Moje problemy w kontaktach z Firmą Columbus poniżej:
1. Kupiłem dwie instalacje fotowoltaiczne o mocy 2,59 kWp (dwie bo w domu są dwie oddzielne instalacje do dwóch mieszkań). Firma przekazała mi projekty koncepcyjne ze szczegółową specyfikacją instalacji. Po montażu okazało się, że zainstalowano inwertery 1-fazowe a miały być 3-fazowe. Ten fakt zapisałem w protokole odbioru oraz zgłosiłem Przedstawicielowi Firmy i pisemnie do BOK. Odpowiedzi brak (minęło już 6 tygodni) poza potwierdzeniem, że problem został przyjęty i przekazany do odpowiednich pracowników. Wg danych do których udało mi się dotrzeć różnica w cenie inwertera 1 i 3 fazowego to około 5.000 zł. Ponieważ mam dwie instalacje to 10.000 zł. Oczywiście na moją niekorzyść.
2. Program Prąd jak powietrze 2.0. Przyznaję, że po informacjach uzyskanych od Doradcy Energetycznego był to dla mnie argument za podpisaniem umowy. Niestety wszystko co mówił okazało się nieprawdą. Bo miało być : „Przez dwa lata nic Pan nie będzie płacił” a okazało się, że:
– trzeba płacić opłatę produktową
– za niedobór wyprodukowanej energii trzeba zapłacić wg cennika aktualnie około 4 razy więcej niż koszt energii od dotychczasowego Dostawcy
– że będzie niedobór to pewne bo moc instalacji została zaprojektowana tak, że pokrywa około 80 – 90 % moich potrzeb (tego niestety nie zauważyłem w umowie ale pewnie Doradca Energetyczny Columbus zrobił to celowo)
3. Z Firmą nie ma kontaktu. Kontakt telefoniczny niemożliwy – nikt nie odbiera.
Oczywiście zgłoszę skargi do URE i UOKiK. Również rozważam wystąpienie na drogę sądową.

NIE POLECAM. JAK NAJDALEJ OD TAKICH FIRM.

Krzysztof
Krzysztof
2022-10-15 08:48

Firma Columbus energy nie wywiązała się z warunków umowy związanych z montażem Zostałem wprowadzony w błąd co do montażu elementów podłączenia a ci za tym idzie poniosłem dodatkowe koszty Dodatkowo trudno uzyskać termin podłączenia urządzenia Ogólnie zdecydowany jestem na zerwanie umowy oraz skorzystanie z usług tańszych firm konkurencyjnych Nie polecem

Marzenna
Marzenna
2022-10-03 16:10

Nie polecam przykro to mówić ale mam wrażenie że cały czas mnie ktoś roluje .Nie można się doprosić przeglądu kontrolnego za który oczywiście muszę zapłacić zgłaszałam w lipcu i tak co dwa tygodnie się przypominam oczywiście ktoś się ma ze mną skontaktować.Mało tego okazuje się że przy naszej pompie monobloku powinien być zainstalowany bufor 100l pani na infolini po kontakcie z działem technicznym stwierdziła że jest zamontowany, tyko że jakoś go nie możemy odszukać wysłałam zdjęcia jak mi kazano i nic zero odzewu zastanawiam się czy jest jakaś droga prawna bo już mi się cierpliwość kończy.Daleko od tej firmy!!!!

Szymon
Szymon
2022-10-01 21:08

Firma otrzymała pieniądze, umowa została podpisana, po czym od kilku miesięcy nie zrealizowano prac.
Jestem stale wodzony wymyślonymi problemami. Najpierw okazało się że konieczna jest zmiana miejsca instalacji (po podpisaniu umowy (sic!)). Podobno okazało się to po wizycie technika na miejscu (rzecz w tym że nikt taki w międzyczasie nie przyszedł).
Wiązało się to z koniecznością uzyskania zgody konserwatora. Gdy to już się udało wymyślili że pomimo pozytywnej opinii nie podoba się standardowy dopisek konserwatora o konieczności dochowania pozostałych prawnych wymogów…
Gdy i to zostało rozwiązane Columbus nie miał już wyjścia i usłyszałem że po spełnieniu wszystkich tych punktów oraz zmarnowaniu mojego czasu chcą wypowiedzieć umowe.
Kuriozalna sytuacja, na pewno tego tak nie zostawię.

Przestrzegam przed korzystaniem z ich usług!

Bogdan
Bogdan
2022-09-29 18:01

Dzisiaj pierwszy mój dzień działania instalacji od Columbus – cały proces szybko i bez zastrzeżeń, wszystko działa, polecam! (rzadko piszę opinie, ale tutaj widzę większość opinii negatywnych – zwykle Ci zadowoleni nie piszą więc napisałem bo dla mnie warto firmę polecić)

Magda
Magda
2022-09-27 10:55

Nie polecam.!!!!!!Przed podpisaniem umowy wszystko pięknie ładnie i w razie problemów przyjedzie pięknie oznakowane auto z serwisu usunąć usterkę. Tym czasem zimno coraz bardziej a ja cierpliwie czekam aż ktoś raczy odezwać się w sprawie nie działającego ogrzewania. Ile razy bym nie dzwoniła tyle razy słyszę to zdanie „ktoś się z panią skontaktuje” ….????Niby taka renomowana firma

Paweł
Paweł
2022-09-21 23:23

Właśnie jestem na etapie wyboru rozwiązania, nie dalej niż 2h temu wyszedł ode mnie wspominany niżej Pan z kujawsko-pomorskiego. Po przeczytani X liczby komentarzy (nie tylko tutaj), nie zdecyduję się na tą instalację. Na papierze wszystko wygląda ładnie, takiej ilości niezadowolonych klientów jeszcze nie znalazłem, a prawie byłem zdecydowany. Szukam dalej.

Jarosław
Jarosław
2022-09-14 21:13

Złożona reklamacja, zero rekcji, obsługa zapewnia, ze będzie kontakt , czekamy cierpliwie, ale nikt do nas nie dzwoni Inaczej wyglądała sytuacja przed założeniem paneli. Ciągłe telefony Bardzo jesteśmy nie zadowoleni z obsługi !!!

Grzegorz
Grzegorz
2022-09-11 22:43

Witam ja też mam problem z tą wydawało by się firmą klasy premium, a konkretnie z opieszałym serwisem czekam na naprawę awarii już miesiąc, płacę kredyt a prądu instalacja od miesiąca nie produkuje. Dzwoniłem już do nich wiele razy ale jak już sprzedali to gdzieś mają klientów. 15LETNIA GWARANCJA to pewnie wielka lipa jak już po roku jest problem z naprawą awarii.

Grzegorz
Grzegorz
2022-09-09 20:34

Witam,ja też jestem zawiedziony ta firmą która promuje się jako klasa premium ale tylko do momentu zakupu. O ile co do montażu i czasu wykonania nie mogę się czepiać bo było wykonane w ustalonym terminie i wykonane ładnie. Ale czar prysł po 14 miesiącach kiedy pojawiła się awaria. Wizyty serwisanta doczekałem się dopiero po dwóch tygodniach od zgłoszenia i kilku telefonach. Serwisant stwierdził że jest do wymiany kabel i po tej wymianie okaże się czy falownik będzie dobrze działał, miał zgłosić sprawę dalej. Minęło kolejne dwa tygodnie i po mimo kilku kolejnych telefonach jeszcze nikt się nie zjawił. 15 LETNA GWARANCJA na którą dałem się naciągnąć przepłacając za instalacje kilka tysięcy (była to najdroższa oferta którą miałem) okaże się pewnie wielką ściema jeżeli już po roku są problemy z usunięciem awarii.
Dam znać jak sprawa się potoczy dalej.

Robert
Robert
2022-09-06 18:27

W zeszłym roku dostałem rachunek za prąd już w październiku, informacja na dole rachunku że mam pusty magazyn prądu. Napisałem maila o pilny audyt w związku zaistniałą sytuacją.Pracownik z firmy Columbus przyjechał na kontrolę dopiero na początku grudnia, dokonał przeglądu sprzętu i stwierdził że wszystko jest w porządku.W tym roku sytuacja wygląda następująco w piękny słoneczny dzień na falowniku powinno być conajmniej 4kW , a jest 1,5kW, suma wyprodukowanego prądu pod koniec dnia wynosi około 10kW. Po wysłaniu maila o kolejny audyt z nagranym filmikiem pracy falownika pan serwisant przyznał mi rację i dodał że problem jest od marca tego roku, tak wynika z jego odczytu do których ma wgląd na miejscu. Na dzień dzisiejszy mam niecałe 100kW w magazynie, informacje z firmy że sprawa jest w toku i perspektywę płacenia normalnych rachunków za prąd plus raty za kredyt