PGNiG Opinie - Gaz, Fotowoltaika
PGNiG Obrót - podstawowe informacje
PGNiG jest liderem sprzedaży na rynku gazu ziemnego w Polsce, który obsługuje obecnie prawie 7 mln klientów, w tym gospodarstwa domowe i przedsiębiorców. Spółka specjalizuje się nie tylko w sprzedaży gazu ziemnego, ale od 2019 roku jej klienci mogą również skorzystać z usługi “Fotowoltaika dla firm”. Co wyróżnia ofertę spółki?
PGNiG Obrót jest w systemie enerad.pl w następujących branżach:
Opinie o PGNiG Obrót (0)
Bądź pierwsza/y i podziel się swoją opinią z Użytkownikami serwisu.
Twoja opinia jest dla nas WAŻNA!
Bądź pierwsza/y i podziel się swoją opinią z Użytkownikami serwisu.
Twoja opinia jest dla nas WAŻNA!
PGNiG Obrót - recenzja enerad.pl
PGNiG (Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo) jest polskim liderem dystrybucji i sprzedaży gazu zarówno dla gospodarstw domowych, jak i firm. PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o specjalizuje się w sprzedaży: gazu ziemnego (wysokometanowego i zaazotowanego), skroplonego gazu ziemnego (LNG), sprężonego gazu ziemnego (CNG) oraz energii elektrycznej. Spółka od 2005 roku notowana jest na Giełdzie i Papierów Wartościowych w Warszawie, a od października 2009 roku, nieprzerwanie wchodzi również w skład Respect Index (indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie).
Po przejęciu aktywów spółki Vattenfall Heat Poland w 2011 roku, firma za swój priorytet przyjęła ewolucję w koncern multienergetyczny, oferujący zarówno gaz, prąd jak i ciepło. PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o od października 2019 roku posiada także ofertę fotowoltaiczną - “Fotowoltaika dla firm”. Obejmuje ona kompleksową realizację inwestycji, w tym m.in. sposób finansowania, doradztwo w zakresie doboru technologii oraz przyłączenie instalacji solarnej do sieci. Jak podkreślił na prezentacji oferty Maciej Woźniak - Wiceprezes Zarządu ds. handlowych PGNiG SA.:
- Celem PGNiG jest komfort i zadowolenie klientów. Nowoczesne panele fotowoltaiczne dla firm to wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom. Nie tylko gaz ziemny - pakiet rozwiązań energetycznych, które proponujemy naszym klientom będzie coraz szerszy, w dodatku wszystko załatwić będzie można za jednym razem i jak zwykle w jednym miejscu.
Sprzedawca gazu dla firm i domu
PGNiG to gazowy gigant i monopolista na polskim rynku energetycznym - udział w sprzedaży gazu do odbiorców końcowych wyniósł w 2021 roku 88,74%. Firma obsługuje klientów indywidualnych oraz biznesowych - zdecydowana większość to odbiorcy urzędowi, którzy nigdy nie zmienili sprzedawcy gazu. PGNiG sprzedaje gaz, który m.in. pozyskuje z własnych źródeł. A co oferuje ten sprzedawca swoim klientom?
Gaz dla firmy - taryfy gazu dla firmy
PGNiG świadczy usługi dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Oferty tego sprzedawcy to szereg różnych propozycji skrojonych na potrzeby odbiorców biznesowych. Wśród produktów znajdziemy oferty z gwarancją stałej ceny czy ze wsparciem dedykowanego doradcy. Więcej o ofercie PGNiG znajdziecie na Oferty gazu PGNiG.
Gaz dla domu - taryfy gazu dla domu
Nieco skromniej wygląda oferta dla gospodarstw domowych – propozycja PGNiG dla klientów indywidualnych nie jest tak szeroka, jak dla odbiorców biznesowych. Z pewnością brak atrakcyjnych produktów dla tego rodzaju klientów, to efekt dominującej i niezagrożonej pozycji PGNiG w sektorze sprzedaży gazu. O ofercie gazu PGNiG więcej informacji znajdziecie na Oferty gazu dla domu od PGNiG.
PGNiG Fotowoltaika - co zawiera oferta dla firm?
“Fotowoltaika dla firm” skierowana jest zarówno dla obecnych, jak i przyszłych klientów biznesowych PGNiG Obrót Detaliczny. Co ważne, realizowana jest ona w modelu “pod klucz”, a przedsiębiorca na każdym etapie zarówno procesu sprzedażowego, jak i inwestycyjnego zapewnione ma wsparcie opiekuna klienta ze strony PGNiG Obrót Detaliczny. Ponadto wszyscy, którzy skorzystają z oferty mogą liczyć nie tylko na indywidualny dobór rozwiązania wraz z wymiarowaniem i montażem instalacji fotowoltaicznej, ale również na:
- kompleksowe doradztwo;
- montaż i przyłączenie instalacji fotowoltaicznej;
- pewność terminowości; atrakcyjną zniżkę na usługę serwisową od Partnera Sprzedaży;
- atrakcyjne warunki finansowania inwestycji, w tym pomoc w zakresie uzyskania finansowania komercyjnego (korzystny kredyt lub leasing) i dofinansowania z istniejących programów wsparcia).
Firma PGNiG do współpracy pozyskała doświadczonych i sprawdzonych polskich partnerów, dzięki temu oferuje swoim klientom kompleksową usługę i najlepszej jakości produkty. I tak, za realizację instalacji fotowoltaicznej oraz przyłączenie jej do sieci odpowiedzialna jest Polska Korporacja Fotowoltaiczna S.A. (PKF SA), która jest dystrybutorem firmy Corab, będącej obecnie jednym z największych polskich producentów systemów fotowoltaicznych eksportujących swoje produkty do kilkunastu krajów i współpracujących z największą siecią wyselekcjonowanych firm instalacyjnych z całej Polski.
Natomiast firma PKF SA swoją działalność prowadzi już od 1990 roku i ogromną uwagę przywiązuje zarówno do projektowania, jak i wykonywania instalacji zgodnie ze sztuką. Uwzględniając przy tym wpływ instalacji na obecną infrastrukturę obiektu (przed podjęciem prac, firma zawsze wykonuje badanie obciążenia dachu).
Cena fotowoltaiki w PGNiG
Podwyżki cen prądu dotykają nie tylko odbiorców indywidualnych, ale w głównej mierze przedsiębiorców, w przypadku których rynek cen energii nie jest regulowany przez URE (Urząd Regulacji Energetyki). Tylko od początku 2020 roku, ceny wszystkich operatorów energetycznych w Polsce wzrosły średnio o kilkanaście procent, a to dopiero początek czekających nas podwyżek. Jak wiadomo, w każdej firmie, rachunki za prąd stanowią spory comiesięczny wydatek. Przy czym zwiększone zużycie energii wykazują przede wszystkim przedsiębiorstwa posiadające hale produkcyjne, magazyny oraz duże biurowce.
Im wyższe są jednak ceny prądu, tym przedsiębiorcy chętniej szukają alternatyw dostaw energii elektrycznej i możliwości ograniczenia kosztów. Jedną z nich jest ciesząca się coraz większym zainteresowaniem fotowoltaika dla firmy, dzięki której można uniezależnić się od rosnących cen prądu. Ponadto, przedsiębiorcy mają również możliwość odsprzedaży energii do zakładów energetycznych, co może stanowić dla nich dodatkowe źródło przychodu (uchwalona przez Sejm nowelizacja ustawy o OZE rozszerzyła definicję prosumenta). Natomiast w okresie, gdy instalacja nie produkuje energii, pobrać można nadwyżki wcześniej wyprodukowanej energii, które “zmagazynowane” zostały w sieci dystrybucyjnej.
Jaki jest koszt instalacji PV dla firmy? Obecnie ceny fotowoltaiki dla domu wahają się w granicach 4.000 -7.000 zł netto za 1 kWp (skrót ten oznacza ilość energii elektrycznej w piku, czyli w szczycie produkcji). Natomiast w przypadku przedsiębiorców, ceny instalacji zaczynają się już od ok. 3.000 zł za 1 kWp. Niestety na stronie internetowej PGNiG nie znajdziemy informacji dotyczących całkowitego kosztu “Fotowoltaiki dla firmy”. Żeby zapoznać się z ofertą należy skontaktować się z firmą pod podanym na stronie adresem e-mail lub zadzwonić pod wskazany numer telefonu. Warto jednak wiedzieć, że koszt instalacji fotowoltaicznej zależy od takich czynników, jak:
- złożoność projektu;
- jakość i rodzaj wykorzystanych komponentów, tj. modułów, inwertera, okablowania oraz konstrukcji wsporczych (zestawienie najlepszych producentów ogniw słonecznych znajdziecie w rankingu paneli fotowoltaicznych);
- warunki instalacji (np. odległość do najbliższej stacji transformatorowej);
- możliwość skorzystania z dofinansowania do fotowoltaiki;
- doświadczenie firmy fotowoltaicznej (najlepesze przedsiębiorstwa oferujące tego rodzaju usługi znajdziecie w naszym rankingu firm fotowoltaicznych).
PGNiG Fotowoltaika - jak sfinansować inwestycję?
Fotowoltaika dla firmy jest inwestycją która może przynieść szereg korzyści nie tylko ekonomicznych, ale także ekologicznych i wizerunkowych. Ponieważ dbać o dobry wizerunek firmy można nie tylko bazując na wysokiej jakości obsłudze klienta i świadczeniu usług na wysokim poziomie, ale również poprzez stosowanie ekologicznych rozwiązań. Coraz więcej osób bowiem chce korzystać z produktów i usług firm otwartych na nowe technologie i przywiązujących dużą wagę do ochrony środowiska naturalnego.
Dla wielu przedsiębiorstw jednak dużą przeszkodą w realizacji tego rodzaju przedsięwzięcia mogą być koszty wstępne inwestycji. Jednak można ich częściowo uniknąć korzystając z kilku sposobów na pokrycie wydatków związanych z fotowoltaiką dla firmy, takich jak:
- komercyjny kredyt na fotowoltaikę dla firm; leasing na fotowoltaikę;
- dopłata do fotowoltaiki dla firm w programie Energia Plus;
- dofinansowanie NFOŚiGW - przedsiębiorcy mogą skorzystać z programów Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (dofinansowania w formie pożyczki mogą wynosić do 85% kosztów kwalifikowanych);
- Regionalne Programy Operacyjne - każde z województw ma swój własny RPO, wysokość którego ustalana jest indywidualnie dla każdego z nich (dofinansowania dostępne są w formie dotacji bezpośrednich oraz kredytów i pożyczek);
- dofinansowanie WFOŚiGW - Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska systematycznie ogłaszają nabory wniosków o dofinansowanie w formie preferencyjnych pożyczek, z możliwością ich częściowego umorzenia.
Również klienci PGNiG mają możliwość skorzystania z atrakcyjnych warunków finansowania inwestycji, w tym z pomocy w zakresie uzyskania dofinansowania z istniejących programów wsparcia oraz finansowania komercyjnego.
PGNiG Fotowoltaika - krok po kroku
Klienci firmy PGNIG Obrót Detaliczny otrzymują kompleksową obsługę całej inwestycji, która obejmuje: projektowanie, atrakcyjne warunki finansowania, montaż instalacji i uruchomienie systemu. Wdrożenie instalacji fotowoltaicznej składa się z następujących etapów:
1. Kontakt z firmą PGNiG
Pierwszym krokiem, który przybliży nas do posiadania elektrowni słonecznej w swojej firmie jest kontakt z PGNiG. Można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy polega na kontakcie telefonicznym pod wskazanym na stronie internetowej numerem telefonu, drugi natomiast na wysłaniu zapytania na podany adres mailowy.
2. Wypełnienie formularza
Następnym krokiem jest wypełnienie wraz z doradcą PGNIG Obrót Detaliczny zgłoszenia zainteresowania produktami fotowoltaicznymi i pozostawienie swoich danych kontaktowych dla Partnera Sprzedaży.
3. Przygotowanie oferty
Po wypełnieniu formularza, Partner Sprzedaży PGNiG przeprowadzi bezpłatnie oględziny, a następnie przygotuje dedykowaną ofertę dopasowaną do potrzeb klienta. Gdy zostanie ona zaakceptowana Partner Sprzedaży przygotuje umowę. Na tym etapie można uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące zarówno samej inwestycji jak i sposobów jej finansowania (w tym z pomocy w zakresie uzyskania dofinansowania z istniejących programów wsparcia oraz finansowania komercyjnego).
4. Montaż i uruchomienie systemu
Po podpisaniu umowy następuje montaż instalacji fotowoltaicznej. W tym czasie wykonane zostaną także konieczne pomiary odbiorczo - kontrolne. Proces montażu zależy przede wszystkim od wielkości instalacji. W przypadku średniej wielkości instalacji do 50 kWp, czas jej montażu trwać może od 2 do 5 dni roboczych. Natomiast jeśli je wielkość wynosi więcej niż 50 kWp, to przed rozpoczęciem prac przygotować należy projekt budowlany. Czasami wymagane jest także złożenie wniosku o zmianę przyłącza na przyłącze o wyższej mocy. Wszystko to może wydłużyć cały proces.
5. Przyłączenie do sieci
Kolejnym etapem po zakończeniu prac montażowych jest uruchomienie systemu. Partner PGNiG pomaga w dopełnieniu wszelkich formalności, w tym w zgłoszeniu instalacji do operatora sieci i wnioskowaniu o wymianę licznika na dwukierunkowy. Obowiązek wymiany licznika spoczywa na Operatorze Systemu Dystrybucyjnego (OSD), który dokonuje jego wymiany na swój koszt w terminie 30 dni od daty wpłynięcia zgłoszenia. Po przyłączeniu instalacji do sieci dystrybucyjnej można już korzystać z wyprodukowanej energii.
Zalety - PGNiG Obrót
- Kompleksowa obsługa inwestycji.
- Znana i stabilna marka, dzięki czemu można liczyć na najwyższej jakości usługi.
- Wsparcie na każdym etapie realizacji.
- Atrakcyjna zniżka na usługę serwisową od Partnera Sprzedaży.
- Oferta dopasowana do indywidualnych potrzeb klienta.
- Bezpłatne oględziny miejsca przeznaczonego na inwestycję przez Partnera Sprzedaży.
- Opieka dedykowanego doradcy PGNIG Obrót Detaliczny.
- Doświadczony zespół specjalistów.
- Wysoka jakość używanych komponentów.
- Pomoc w uzyskaniu finansowania inwestycji.
- Terminowa realizacja przedsięwzięć.
- Szybka instalacja.
- Gruntowna wiedza na temat aktualnych trendów w temacie paneli słonecznych.
Wady - PGNiG Obrót
- Brak informacji na temat kosztów.
- Oferta fotowoltaiki dostępna wyłącznie dla klientów biznesowych.
Obszar działania firmy
- Fotowoltaika: Cała Polska
- Gaz: Cała Polska
PGNiG Obrót - kontakt i dane rejestrowe
- NIP: 5272706082
- Regon: 147003421
- Województwo: Mazowieckie
- Powiat: Warszawa
- Miasto: Warszawa
- Kod pocztowy: 01-248
- Adres: ul. Jana Kazimierza 3
Nie polecam współpracy z PGNiG jeżeli chodzi o dostawy gazu. Proponuje zainteresować się PGE lub innym dostawcą. Pamiętajmy, że to tylko podwykonawca Gaz System. Betonowa tempa instytucja. Jeżeli zdarzy Ci się zapomnieć o opłacie za rachunek (co mi się przydarzyło), nie potrafią wysłać przypomnienia na maila (co robi każda normalnie funkcjonująca instytucja).Ale potrafią na tego maila wysłać rachunek za wyłączenie :). Jak to działa – wysyłają monit (awizo) i sms-y 🙂 x2 – z uwagi na podróże nie byłem w stanie odczytać żadnej z tych wiadomości. Dwa miesiące po terminie, wysłali firmę podwykonawcę, która bez poinformowania domowników (tak, nie zadzwonili nawet – i jest to w ich zakresie postępowania :)), wyłączyli gaz w piątek o 14.00 🙂 W poniedziałek dosłałem potwierdzenie przelewu, we wtorek wieczorem przysłali firmę aby ponownie włączyć (firma wyłączająca ma 3 dni robocze na wykonanie usługi, a pgnig 3 dni robocze od momentu zarejestrowania polecenia zapłaty). Sąsiad miał identyczną sytuację i nie mając wiedzy zapowietrzył piec. Pogratulować zarządzania !!! Mają klientów z przejęcia więc się nie przejmują zbytnio 🙂
Pomocna ekipa. Popcorn się przyda
Zawarliśmy umowę z PGNiG w styczniu 2023. W biurze było zaproponowano nam skorzystać z serwisu „Pomocna ekipa”. Wybraliśmy taryfę w biurze razem ze specjalistą i byliśmy pewni, że ten serwis się aktywuje z podpisaniem umowy. Przecież nic innego nam nie mówiono.
W marcu spróbowaliśmy skorzystać z serwisu i zaprosić hydraulika. I tu się okazało, z w ogóle usługa nie jest aktywna 😯 Że musieliśmy wysłać formularz i zrobić płatność wstępną 🤨 Serio?
To dlaczego pani pracownik nic o tym nie powiedziała, jak byliśmy w biurze? I po co wtedy zatwierdzono z nią taryfę? 🤬
Ok, wysyłam formularz, płacę wstępny (1 mają). Pan z kontakt-centrum mówi, że w następnym miesiącu usługa będzie aktywna.
W czerwcu dzwonię, ale już po elektryka. I coo? Się okazuje, że serwis się aktywuje już nie w następnym miesiącu, a za 2 miesiące. To znaczy w lipcu.
Dzwonię w lipcu. Rewelacja, umowa działa. Ale!
Nadal nie mogę skorzystać z usługi, bo awaria nastąpiła w czerwcu, a umowa aktywna z lipca.
Ludzie, zapłaciłam połowę za rok 1 mają. I muszę płacić jeszcze fachowcom!
Na razie pomocna ekipa bardzo pomaga tracić nerwy, czas i pieniądze!
Dlaczego od razu w biurze nie podaja dokładnych informacji o serwisie, o tym, że trzeba go aktywować osobno, o dokładnym terminie, w którym się aktywuje???
To jest albo okropna organizacja, albo zrobione celowo po to, żeby jak najmniej okazać tych usług.
Zaczęłam z komentarza tu, ale to dokładnie nie ostatnia strona, która to pozna.
Pozdrawiam
PGNIG reklamuje ebok, który nie działa prawidłowo. Bez powodu odrzuca odczyty licznika, nowego odczytu nie można wprowadzić, potem dostaje kartkę z pogróżkami naliczenia odsetek, przekazuje odczyt na podany nr telefonu i nadal nie ma faktury. Jako monopolista odpowiedzialność za źle działający system odpowiedzialność przerzuca na klienta. Gdyby bank miał taki system komputerowy, to by dawno zbankrutował. Na stronie nie ma e-maila do kontaktu a sztuczna inteligencja PGNIG nie potrafi rozwiązać problemu. Jaka jest przydatność eboku, skoro tracę więcej czasu niż przy fakturze papierowej. Piszę od 2 tygodni i żadnego skutku. Klientów traktuje się jak idiotów. Skandal
Jestem zniesmaczona i niezadowolona z funkcjonowania tej placówki. „Wielka ” firma której klientami są tysiące Polaków a traktuje się ich jak przedmioty.
Dostałam rachunek na 3 razy wiekszą kwotę niż dotychczas bo podobno system komputerowy po raz kolejny w moim przypadku sie pomylił. Pomylił jak podawałam odczyt co jest dla mnie kpiną bo podaję to pracownikowi tejże placówki . Dzwonię co miesiąc, co miesiąc podaję odczyt konsultantowi i według nich to system się pomirmylil przy naliczania rachunku. Zero informacji zero przeprosin zawiadomienia że przyslowiowo dali […] .I wysyłają rachunek na ponad 600 zl no kpina. Gdybym to ja się pomyliła został by mi odcięty gaz i mieli by w głębokim poważaniu. Pani z którą rozmawiałam była naprawdę miła i wykazała sie cierpliwością ale odniosłam wrażenie, ze nie ma pojęcia o czym do konca mówi i w ogóle mi nie pomogła Wasi konsultanci są niedouczeni.. Tyle….Nie polecam absolutnie.. Jesteście firmą godną jedynie pożalowania
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Ciekawe, że znowu my Polacy płacimy za nieudacznictwo i brak jakichkolwiek działań do powstrzymania wysokich cen energii. Chwalili się portami gazowymi, różnymi innymi nieprawdziwymi cudami a faktem jest, że Niemcy w tej chwili płacą za 1 KWh gazu ok. 0,11 EUR, a my 500% więcej. Tak nas niestety załatwili i nikt nic nie mówi.
Okropna firma, chamski konsultant, brak pomocy. Jak w dzisiejszych czasach tak można traktować klienta????? Dno totalne.
Moja umowa powinna się rozwiązać 31.08.2022. Do stycznia 2023 nie było żadnej informacji z ich strony o rozwiązaniu umowy, faktury nadal przychodziły. Nie dość tego, okazało się że oprócz zapłaty za te faktury jest jeszcze niedopłata, prawie 400 zł. Porażka
Czas oczekiwania na infolini ponad godz dramat a tych konsultantow to chyba z lapanki biora nic nie wiedza nic nie widza i tak trzeba wybrac sie do punktu obslugi DRAMAT .
Przy przepisywaniu licznika po poprzednim właścicielu mieszkania pani przyjmująca wniosek wpisała błędną nazwę ulicy punktu poboru, czyli powstał adres, który nie istnieje w rzeczywistości. Zauważyłam to dopiero, gdy przyszły faktury i rozliczenia. Kontakt telefoniczny: nie da się tego poprawić, trzeba nową umowę. Kontakt osobisty w BOK: pan poprawił bez żadnego wniosku i miało być wszystko ok. Ponad tydzień po poprawce na koncie internetowym nadal stary adres. Gdzie będą szukać mojego licznika? W parku na ławce?
Zwrotu nadpłaty u poprzedniego właściciela już prawie miesiąc nie widać.
PGNiG rozsyła poleconym zawiadomienia o zakończeniu sprzedaży prądu do odbiorców indywidualnych i informuje, ze z dniem 31 grudnia 2022 roku odbiorcy prądu zostaną przekazani do losowo wybranego operatora. Jak komu się nie podoba to może sam zmienić dostawcę prądu.. Jeżeli chodzi o obsługę klienta to potwierdzam to co pisali przedmówcy. Na dodatek bardzo ciężko jest dodzwonić się do BOK
31.08.2022 skończyła się moja umowa z pging. Właśnie dostałem fakturę za okres październik- grudzień 2022.
Nie będę nawet komentował bałaganu w tej firmie. To wygląda jak nękanie byłego klienta i podlega karze więzienia.
PGNIG podejście do klienta bez szacunku, kontakt czasami prawie nie możliwy. Godzinę czekania na lini to chyba o trochę za długo. Błędy w płatnościach. Aplikacja też słaba jak podejście do klienta. Nie pozdrawiam
Znalezienie obecnej ceny gazu dla odbiorcy indywidualnego graniczy z cudem Jest to wybieranie maku z popiołu. Lub tak jak z politykiem, którego pytając o cenę pomidorów zaczyna wykład od sadzonek.
Bo mam właśnie wybrać dostawcę gazu proszę o pomoc
Gdzie w takim razie skorzystać z oferty?
PGNiG to stara dobra szkoła. Ekonomia socjalistyczna, to jej motyw przewodni. Skoro nie zgadzasz się na dodatkowa opłatę za samodzielne odczytywanie licznika, to masz prognozy poboru gazu wzięte z odległej galaktyki. Takie na + 3000%. Zero merytorycznej odpowiedzi. Widać, że z pustego tylko Salomon może nalać. Reszta nie koniecznie. Jak się kopać, to z koniem. A nie z chabetą, której nawet wilki nie mają zamiaru obgryzać. Przez szacunek dla swoich zębów. Pomawiam apel. Drodzy Państwo, z dala od tego truchła.
Bylem kljentem tej firmy.Totalna katastrofa.Trzymajcie sie jak najdalej od tych ignorantow.
Nie podoba mi się nieregularne rozliczanie – przy obecnych cenach klient nie wie na co moze sobie pozwolić i czeka na rachunek – raz po 2 miesiacach, raz po 3 raz 2i pół – to nie są ceny na byle kiedy rozliczanie .
Dno totalne, trzy reklamacje przez pół roku zignorowane, tak samo zgłoszenia aktualizacji danych osobowych, do POK nie idzie się dostać bo straszliwe kolejki, po wielu miesiącach zamknięto zgłoszenia ze względu na zbyt długi okres odpowiedzi – bo nikt nie raczy odpowiedzieć, ostrzegam, szkoda czasu na zgłaszanie im czegokolwiek, od razu droga sądowna lub rzecznik przy URE, to jest kpina i wykorzystywanie pozycji monopolisty o zamieszaniu przy modernizacji systemu nie wspomnę, ale co to klienta obchodzi. Dwa razy zastanówcie się zanim np. ustanowicie polecenie zapłaty bo jak naliczą błędną fakturę to odzyskanie kasy graniczy z cudem. Komunistyczny beton z nowym logo i starymi tradycjami obsługi petentów.
Czekam już ponad miesiąc na rozpatrzenie reklamacji ,a podobno mają na to 14 dni ,dodzwonic sie do nich graniczy z cudem ,jednym słowem tragedia
Zastanawiam się nad zmianą dostawcy. Z opłata handlową to lekkie przecięcie.
Witam. Czekam już ponad dwa tygodnie na fakturę. Jacy rządzący taka państwowa firma! Musimy zgodzić się na nowe warunki. Tak jak kolejna firma podniesie marże, by premier mógł poinformować o obniżce i jak strasznie się martwią i przejmują drożyzną
Też jestem bardzo rozczarowana długim oczekiwaniem na fakturę . Problem zaistniał w momencie wymiany licznika gazu i teraz e-bok pgnig odrzuca mi faktyczny stan licznika. Kilkukrotny telefoniczny kontakt z obsługą klienta do dzisiaj nie przyniósł rozwiązania, a podawałam stan licznika na dzień 11-03-2022. Denerwuję się taką sytuacją. Żadne migracje nie usprawiedliwiają takiego bałaganu i narażania nas na stres i wielokrotne próby załatwienia formalności w terminie. Już powinnam podać stan licznika na kwiecień. …….
NIE NIE NIE polecam PGNIG – taki chaos…ciagle mam dodatkowe faktury, bardzo ciezko rozwiazac umowe, a jak sie dodzwonilam to mnie do Pani Manager przelaczyli ktora mnie opierdzielila bo oni maja migracje i powinnam te bledy zrozumiec
[…] Naliczają opłatę handlowa w wysokości prawie 30 zł…. Za niby obsługę klienta? Licznik podaje się samemu,na fv się czeka 2 miesiące. Kontakt zerowy. […] 30 od każdego licznika…. 120 zł miesięcznie więcej za nic. Za prąd 14.20 a za opłatę 29.87 🤬
Komentarz edytowany przez Redakcję.
W tak gorącym okresie, gdy ludzie mają wiele pytań -jest całkowity brak kontaktu! Firma jest nieprzygotowana na pomoc swoim klientom, a tzw. zarząd […] ma nas ludzi -głęboko gdzieś! Na jedynej infolinii można zawisnąć na dwie godziny i się nie doczekać! Na formularz kontaktowy, ani wiadomość wysłaną na adres e-mail – całkowity brak reakcji!
Innych kontaktów, np: sekretariat zarządu, prezesa, itp -nie udostępniają – bo co będzie szlachta w białych kołnierzykach rozmawiać z motłochem!! Dodzwonimy się , ale…..dopiero po wyborach, gdy ignoranci pójdą tam, gdzie ich miejsce!
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Aplikacja nie potrafi przyjąć odczytów, pojawiają się zaległe faktury które podobno się są opłacone, na telefon nikt nie odpowiada od 30 minut, wiadomości z formularza kontaktowego nie czytane i zostawione bez odzewu. Kompletna żenada!!!
Bezduszność i niekompetentni w obsłudze klienta .Klienta traktują jak zło konieczne ,potrafią wyłanczać dostawy gazu bez uprzedniego powiadomienia przy temperaturze -12 stopni ,nie mając podstaw do takiego działania ,z uwagi na zapłacone faktury . Nie potrafią naprawić swojego błędu Najgorszy dostawca Gazu w Polsce z uwagi na kontakt z klientami.
PGNIG, powiem delikatnie – bajzel na kółkach. Stan licznika opłacony, przepisany na nową osobę. A z działu windykacji dostaję pismo z przedsądowym wezwaniem do zapłaty. Czy oni nie mają obiegu dokumentów? Tam też polski nieład?
Witam.za błąd w zaksięgowaniu wpłaty 2 raz komornikiem ściągają mi kasę mimo ze prosiłem aby wyprostowali swoja pomyłkę.
Straszna firma przysłali mi fakturę gdzie prognozowane zużycie było o 120% wyższe rok do roku. Musiałem jechać do punktu składać reklamację straciłem 4 godziny i dzień urlopu niech ich szlag
Katastrofa jeśli chodzi o aplikacje czekanie na wystawienie faktury to dramat,ostatnio czekałem ponad miesiąc,próbowałem się dodzwonić to graniczy z cudem😡
Spóźniają się z fakturami a potem naliczają odsetki👀
O ceny za gaz nie wspomnę 🤖
Ale cóż mi pozostało jedynie zmiana na innego dostawcę który też pewnie obieca góry a potem będzie identycznie jak pging
Nie polecam – problemy z aplikacją internetową i wymagająca dużo czasu obsługa klienta.
Przepisałem licznik gazu po poprzednim właścicielu mieszkania przez internet. Dostałem potwierdzenie zawarcia umowy mailem. Na koniec kolejnego miesiąca dostałem telefon, że jutro planują mi odłączyć gaz, bo na mój adres nie jest zawarta żadna umowa. Na maile nie odpisują. Telefon obsługi klienta wyłączony. Musiałem pojechać do punktu osobiście i stać 3 godziny (3 godziny!) w kolejce przed budynkiem, żeby załatwić sprawę.
Tak, zgadzam się z negatywnymi opiniami. Ta firma to ostatnio porażka. Mają burdel w dokumentach. Mojej umowy nie rozwiązali, nowi właściciele podpisali umowę już dawno, ale nie mają faktur. Wyniki odczytu gazu biorą z kosmosu, bo stany się nie zgadzają (albo mój dom produkuje gaz – zaczynam żałować, że sprzedałam, bo zdaje się to była żyłą złota). Stan licznika w systemie i co ja oraz nowi właściciele stwierdziliśmy jest inny. Dodzwonić się nie da.
Rozczarowanie to zbyt delikatne ujęcie.
Ta firma to porażka. Wnerwili mnie już w czerwcu podwyzka o 25%. Ale 8grudnia dostalem znow podwyzke o 25% i jeszcze oplata handlowa z 0zl na 45zl. Paranoja. Widac firma wychodzi ze sprzedazy EE. Dzisiaj poszły wypowiedzenia dla dwoch umow. Unikajcie ich!
APLIKACJA NIE DZIAŁA, NIE DA SIĘ HASŁA ZRESETOWAĆ JAK SIĘ PRZE INSTALUJE APLKKACJE
Tragedia. Od dwóch tygodni czekam na ekipę, która podłączy ponownie licznik po naprawie instalacji gazowej. Kiedy dzwonię, nie odbierają albo krzyczą na mnie. W piątki nie pracują. Zwalniam się z pracy, czekam po kilka godzin ale nie rzychodzą w umówionych terminach. Nie ma możliwości dopytania czy ktoś się pojawi bo mają takie zasady, że nie podają nr telefonu do nikogo z ekipy. Czy ktoś mi zapłaci za nerwy i stracony czas?Mentalność rodem z głębokiego PRLu, czy nie można nic z tym zrobić?
Korzystałem z oferty Prąd i Gaz od prawie 5 lat.
Dziś dostałem propozycję nowego cennika.
Krótko w liczbach dla taryfy G11
Cena energii elektrycznej z 0,2858 kWh na 0,4219 za kWh. Podwyżka prawie o 50%.
I hit – opłata handlowa, dotychczas 0zł a teraz proponują mi… 35zł 🙂
Nagle Tauron stał się bardzo atrakcyjny.
To jakiś kosmiczny dramat – 3 miesiące czekania na rozwiązanie umowy, po 4 miesiącach nadal nie otrzymałem zwrotu nadpłaty pomimo 3 złożonych wniosków w tej sprawie. Od pół roku zasłaniają się opóźnieniami z powodu wdrażania nowego systemy – oni go wdrażają na całym świecie ze tyle to trwa? Żenada – przetrzymywanie kasy. Kontakt Praktycznie zerowy na odpowiedź czeka się miesiącami a infolinia – lepiej nie dzwoń jak chcesz sobie zaoszczędzić nerwów. JEDNA WIELKA PORAŻKA UNIKAĆ
Jestem pod wrażenie funkcjonowania tej „firmy” ! Stanisław Bareja miałby gotowy scenariusz na film. Podpisanie umowy na dostarczanie gazu graniczy z cudem . Majstersztyk sam w sobie to INFOLINIA PGNiG od której można się dowiedzieć ciekawych informacji np. podpisanie umowy stojąc w kolejce w punkcie obsługi klienta w dobie COViD-19 jest szybsze niż przez internet gdzie czas oczekiwania na podpisanie umowy to 1słownie (jeden miesiąc)?!, firma posiada tylko jeden numer telefonu ten na infolinie, pracownicy porozumiewają się wysyłając do siebie emaile a jak mi się nie podoba to mogę sobie zmienić! no i zmieniam…… jak tak całe przedsiębiorstwo funkcjonuje to brawo, brawo !! i strzeż nas Boże by nie dostała się w „ich” ręce energia atomowa!!
Firma utrudnia rozwiązanie umowy – umowa powinna być rozwiązana 3 miesiące temu, pomimo ponagleń nikt nic nie wie, zbywają telefonicznie a na reklamacje nie odpowiadają. Nikt nie jest w stanie udzielić rzetelnej informacji. Po 3 miesiącach zaczynają naliczać szacunkowe odczyty i faktury na adres pod którym nie mieszkam od kilku miesięcy, do licznika, który powinien być odcięty. Nikt nie chce anulować faktur i zaraz zacznę dostawać monity za niezapłacone rachunki. Proszę Państwa, to jest skandal. Przestrzegam wszystkich, a ja zgłaszam sprawę i PGN do UOKiK i Urzędu Regulacji Energetyki.
Kontakt z firmą katastrofa infolinia ciągle niedostępna kontakt e-mail beż odpowiedzi ogólnie dramat
Na początek trafiłam do Złotych Tarasów – punkt PGNiG widnieje na mapie centrum. Po bezskutecznych poszukiwaniach dowiedziałam się, że punkt nie istnieje od dwóch m-cy. Info na stronie PGNiG brak
Potem dotarłam do Arkadii. Czekałam 2 godziny. O 20:00 punkt zamknięto. Nie doczekałam swojej kolejki. Doczekali ci którzy czekali 3 a nawet 4 g. Są tylko dwa stanowiska. Klientów tłum.
Miła Pani z okienka poinformowała mnie, że najlepiej pojechać następnego dnia na Kasprzaka 25.
Jestem. 8:15 Cisza, spokój, przytulnie, przemiła profesjonalna obsługa. Jestem jedyną klientką na 7 stanowisk.
Co prawda teraz muszę jeszcze pojechać na Lewicką, ale klimat sprawia, że już mnie to nie frustruje.
Kochany Zarządzie. Zadbajcie o dobrą informację na stronach PGNiG.
Infolinia. Nie było łatwo, ale dostałam niemal adekwatną pomoc.
Od 1 pazdziernika koncern pgnig /specjalnie piszę z małej litery/ podniósł cenę gazu dla lokalnego dostawcy firmy Gaz-energa w Tarnowie Podgórnym /wielkopolskie/ cenę gazu o 170 % .To rozbój w biały dzień, żeby nie określić tego dosadniej. A może to już pokłosie próby wcielania pgnig do naszego „drogiego” orlenu ????
Tak, podwyżka gazu jest od 1 sierpnia a informacje na maila dostałam 21 sierpnia. to rozliczenie szacunkowe i głowę daje, że na moją niekorzyść. Jak by informacja była 1 sierpnia to bym mogła podać stan licznika do rozliczenia a tak to oni mi „szacują” i tak nie robiąc nic mają czysty zysk od paru tysięcy klientów. Brawo -prawo i sprawiedliwość w naszym kraju.
Nie ma co narzekać na obsługę klienta bo jej nie ma. Dzwonie od dwóch tygodni, ale ciągle konsultanci są zajęci. Stoję w kolejce już godzinę i jeszcze z godzina przede mną…
Dramat, dramat… tragedia
SKANDAL to i tak małe słowo! Masakra firma że aż żal!
Witam! W dniu 25.06.2021 korzystałam z usług w Biurze PGNiG Kraków ul .Balicka 84 ,jestem mile zaskoczona z obsługi Pana ,który załatwił moją sprawę szybko , miło ,profesjonalne podejście .Niewiele spotyka się w dzisiejszych czasach takich ludzi .Dziękuję
TRAGEDIA! KONTAKT TELEFONICZNY ZEROWY! PODAWANE BŁĘDNE NUMERY!
Najgorsza firma z możliwych. Skontaktować się z nimi – bardziej możliwa podróż na Jowisza, rachunki jak z kosmosu. Przerwy w dostawie prądu non stop, rzekomo modernizują- piąty rok? naliczania opłat za opóźnienia nawet jeśli zapłaciłeś na czas, a bank wyslal następnego dnia.
Zrobiłem ogrzewanie gazowe. Potrzebuje od nich próby szczelności, wymiany licznika i chyba nowej umowy. Nikt z biura obsługi klienta nie odbiera telefonu a próbuje się skontaktować od tygodnia, a na maila nie odpisują. Na koniec spróbowałem przez ich strone ebok.pgnig.pl i pani konsultantka poprzez rozmowe czatową napisała mi bym się kontaktował w tej sprawie mailowo lub telefonicznie i podała maila na którego nie odpisują i numer telefonu gdzie żaden konsultant nie odbiera. Cyrk, oddziały stacjonarne zamknięte i nie da się nic załatwić.
Salon Arkadia. Nic nie da się załatwić, panie urażone że klient chce pomocy, wielokrotnie wprowadzają klienta w błąd z powodu braku wiedzy dotyczącej obowiązującego prawa, jak i zwykłej niefrasobliwości umawiając się z klientem na wizytę w konkretny dzień u konkretnej osoby która załatwiała sprawę wcześniej, po czym okazuje się że panie pomyliły dzień. Lubię w takich sytuacjach mawiać że to nie wina obsługi, a tylko wadliwych procedur i systemów które mają do dyspozycji, ale to nie ten przypadek.
Pani na recepcji w Tarnowie (najlepiej pasowałoby okreslenie „dozorczyni” albo „woźna”) pohukuje na klientów, jakby właśnie kręcono tam kolejny odcinek „Alternatywy 4”. Nie obchodzi mnie, co mają w głowie, co robią na zapleczu, jak się nawzajem zatrudniają, ale komuna się skończyła 30 lat temu! Do obsługi klienta potrzebny jest przynajmniej podstawowy kurs, a pierwsza lekcja to :
– Nigdy, przenigdy nie traktuj petenta jak debila, bo sobie pójdzie gdzie indziej.
Jak rok 2021 czy coś się poprawiło bo che z prądem przejść do gazowni dolnośląskie
Tak niedobrej strony i obsługi klienta to ciężko znaleźć.
Strona bardzo powoli działa/ jeśli w ogóle działa bo to ciężko trafić.
Co chwilę pracę serwisowe które i tak nic nie dają.
Mam założone dwie skrzynki (W jednej tylko rura, w drugiej licznik) na domu bo poprzedni właściciel był cipą i tak sobie dał zbeszcześcić elewację.
Chciałem żeby to uporządkowali to mam zrobić to na własny koszt chociaż ten złom znajduję się cały przed licznikiem.
Mam dosyć tego ich bajzlu.
Nie polecam.
Oferta PIG od PGNIG obiecujaca 170 zl oszczednosci to jedno wielkie oszustwo !!! Konsultanci wprowadzaja w blad, zeby sciagnac klienta. Zadzwonilem do nich z zapytaniem na czym zaoszczedze te 170, powiedzial mi, ze za 1kWh zaplace 38gr, powiedzialem mu ze w tej chwili place 24 gr + 18 gr czyli w sumie 42 gr. On powiedzial, ze tutaj wlasnie na tym zaoszczedze, i dodatkowo nie bedzie oplaty abonamentowej. Zgodzilem sie i podpisalem umowe, okazalo sie, ze oplata abonamentowa jest niska, bo niska ale jest, oraz nie powiedzial, ze dojdzie 16 groszy dodatkowej oplaty za kWh, takze pierwszy rachunek wyszedl mi 50 zl wyzszy od tego ile zaplacilbym w Tauronie !! PGNIG nie bierze zadnej odpowiedzialnosci za konsultantów takze nie przyjmuje reklamacji, i tylko twierdza, ze taka umowe podpisalem i jak nie pasuje to moge rozwiazac. I tak zrobilem, przenioslem prad i gaz do taurona. Jak najdalej od PGNIG !!!! Oszusci !!! Gdzies moge zglosic to oszustwo?
Ceny są ok.
Na stronie Kontakt: Przejdź do formularza kontaktowego i wyślij wiadomość. Nasi konsultanci udzielą odpowiedzi najszybciej, jak to będzie możliwe…. Definicja 'mozliwe’ w moim przypadku, byl to 1 miesiac i 5 dni. Jeszcze nigdy tak dlugo nie czekalam na odpowiedz. A bylo to proste zapytanie dotyczace potwierdzenia konta baknowego. Zenada!!!
PGNiG gazek srazek. Ciagle podwyżki od dwóch lat. Wysyłają aneksy do podpisy. A ceny wyższe. Dramat. Nie polecam. Państwowe i musza się nachapac.
Będę wdzięczny, jeżeli ktoś poprawi moje ewentualne błędy merytoryczne albo logiczne, bo aż wierzyć mi się nie chce:
Obecnie (bo cofnięciu koncesji Energetycznego Centrum) otrzymujemy prąd w ramach sprzedaży awaryjnej od innogy Polska. Potwierdzili mi, że korzystamy ze stawki tej samej, co klienci z normalną umową, czyli 0,3397 zł / kWh brutto.
PGNiG przesłało mi „promocyjną” ofertę „Prąd i Gaz” ze stawką 0,494 zł / kWh brutto (gdybyśmy chcieli kupować sam prąd, byłoby jeszcze drożej). Jest to ponad (!!) 45% drożej (!!) niż nasza dotychczasowa stawka, zatwierdzona przez URE, dla sprzedawców z urzędu.
Czy faktycznie są osoby, które podpisują taką umowę, czy to ja czegoś nie rozumiem?
Masakra, z początku rachunki poniżej 100 pln, później prawie 200, a za lipiec już 400!!!
Drogo drogo i coraz drożej…. ;/ ;/
ja podpisałam umowę PiG i szczerze mówiąc żałuję – miało być taniej, wyszło mega przeciętnie. Żałuję, ze podpisałam te umowę, czekam aż dobiegnie końca i do pgnig już nie wrócę
Na stronie PGNiG jakoś nie chwalą się taryfą prądu… to nie sugeruje by byli konkurencyjni. Odesłanie do formularza kontaktowego sugeruje, że mają coś do ukrycia i liczą na 'grilowanie’ klienta
ja jestempod wrażeniem ile można wydać na kampanie promocyjną naprawdę przecietnej oferty. I nie wiem, jakim cudem ludzie dali sie nabrać PGNiG na tę ściemę, chyba nie potrafia dodawać…
Ja miała w PGNiG zaoszczędzić, a rachunki mam nawet wyższe. nie polecam
NIE POLECAM oferty Prąd i Gaz w PGNiG.
Wcześniej moim dystrybutorem energii elektrycznej był Tauron, a gaz miałem oczywiście w PGNiG. Skusiłem się propozycją niższych stawek za zużycie energii elektrycznej i brakiem opłaty handlowej w ofercie Prąd i Gaz od PGNiG. To był mój błąd! Porównałem rachunki za prąd od Tauronu i PGNiG. Stawka w PGNiG za zużycie energii elektrycznej faktycznie jest niższa, jednak suma za dystrybucję energii przewyższa sumę za sprzedaż energii!! W przypadku Tauronu suma wszystkich opłat dystrybucyjnych wynosiła około połowę sumy za zużyty prąd. W PGNiG opłaty dystrybucyjne są wyższe od samych opłat za zużytą energię!!! Słyszałem, że opłaty dystrybucyjne zależą od regionu w którym się mieszka (ja jestem ze Śląska). Jeśli ktoś jest skuszony tą ofertą – niech sprawdzi wcześniej, czy opłaty dystrybucyjne nie będą wynosiły ponad 50 % całego rachunku!!!
Miało być taniej, wygodniej, oszczędniej. Jest dużo drożej. NIE POLECAM!
Witam, zastanawiam się nad zmianą operatora z enea na PGNiG proszę o opinię, czy warto?
Jestem rozczarowany ofertą PiG.
Mam dwie nieruchomości, umowę kompleksową i… bajzel w płatnościach, bo pgnig nie może od roku uporać się z elektroniczną obsługą płatności dla odbiorców prądu.
Szczerze NIE POLECAM!!! Oszczędności są pozorne a traci się czas na uzyskaniu informacji o saldzie płatności za prąd.
Możesz opłacać regularnie ale wystarczy, że nie dotrze pocztą faktura (bo emailem jej nie otrzymamy) i płacisz odsetki za brak wpłaty.
Wracam do profesjonalistów, nie stać mnie na stratę czasu i na te uciążliwości w pgnig
AZ
Nie mogę się doczekać faktury za prąd – już prawie miesiąc po terminie. Dotychczasowe faktury – szacunkowe. Wracam do poprzedniego dostawcy prądu – szybko, sprawnie, trochę drożej, ale zawsze wiem, ile.
Złodziejska firma. Nie dostarczają dokumentów i potem z powietrza naliczają odesetki od dokumentów widm. Obsługa klienta to najgorsze dno dna. Pracownicy z rozumem niemowlaka, z którymi nie da się nic załatwić. Nie potrafią wyjść poza przygotowane skrypty odpowiedzi, które nijak się mają do wysłanej wiadomości. Wiać póki się da
Posiadam ebok na gaz oddział karpacki i rozliczenie co miesiąc , kiedy można się spodziewać eboku i efaktury również na prąd i czy również bedzie mozna prąd rozliczać co miesiąc.Mając ebok na gaz podanie stanu licznika oraz efaktura otrzymywana jest szybko i sprawnie, bardzo mnie to zadowala.Brak eboku na prąd i faktura wysyłana pocztą gdzie często sa opóźnienia na dzień dzisiejszy mnie jak podejrzewam przyszłych waszych klientów w xxi wieku na pewno nie ucieszy.No cóż czekam cierpliwie pomimo weilu obietnic na eBOK i efaktury na prąd i wtedy na pewno podpiszę z wami umowę Pozdrawiam
Kpiny. Miałam zalegla JEDNĄ ratę. Zapłaciłam i co? Przyszli i odlaczyli gaz. Do tego nie da się do PGNiG dodzwonić….
Szkoda-nic nie zyskałam na ofercie PiG.ENEA tez nie naliczała opłaty handlowej.Nieuczciwe zabieranie klientow.
Super akcja z tą ofertą PiG. Nawet nie wiedziałem że PGNiG sprzedaje też prąd. Dobrze, ze enerad analizuje aktualne oferty. Szybko i prosto można sprawdzić co słychać w branży.
Pozdrowenia dla wszystkich
Przez przypadek źle wypełniłem blankiet wpłacając wyższą kwotę od opłaty za prąd. Czy w tym przypadku mam poinformować o tym fakcie PGNiG. Czy mogę żądać zwrotu nadwyżki?
Witam, mam pytanie co mogę zrobić jeżeli przez większość czasu przebywam poza granicami Polski i nie mam fizycznie jak wstawić się na odczyt licznika przeprowadzany przez pracowników PGNiG. Niestety nie mam również komu zostawić kluczy do domu, czy jest jakieś wyjście?
Z góry dziękuję za odpowiedź:)
Co się dzieje z licznikiem prądu jak straci legalizacje kiedy przejdę z tauronu do pgnig w tej chwili wymieniana była w cenie prądu?
Jakoś Plus ma stawkę za kWh prądu 0,2190 i opłatę handlowa 3zl w G11
Mam pytanie jaka jest różnica w kosztach wydobycia gazu którego kaloryczność jest większa od tego który ma mniej kalorii-jestem laikiem w tych sprawach ale po mojemu to różnicy nie ma,a cena różna.Dlaczego?.Ano dlatego żeby nas doić finansowo.Mam dla wszystkich propozycję nie do odrzucenia-nic nie zmieniajcie bo za tańszy prąd i gaz zapłaciccie drożej. Gdybyście to wy handlowali dowolnym towarem to chcielibyście żeby wasz klient zaoszczędził czy sami chcecie zarobić(nawet jak najwięcej).PROSTE ?
prawidłowo i uczciwie byloby zlikwidowanie wszelkich abonamentow przesylow i innych zlodziejskich oplat ale nie ma chętnych zeby to zrobic czlowiek kilkazzłotych za prad czy gaz zuzyje a placi jakby zloto kupował
Czy PGNiG dają własne liczniki na prąd jeżeli chce się podpisać z nimi umowę o energię ?
PGNiK dołączył do grona typowych oszustów. Ostatnio przysłali mi rachunek za 13 m3 gazu ziemnego na kwotę 86zł. Jako emeryt gotuję czasami coś do jedzenia. Nie ogrzewam wody i nie opalam gazem. Więc jak jest cena faktyczna gazu w Polsce.
PGNiG OD 1 września wystartowało z nową ofertą sprzedaży energii elektrycznej „Pakiet PiG”.
Co proponują:
* niska cena prądu (np. w taryfie G11 0,2853zł brutto/0,2319zł netto, dostępne są także grupy G12 i G12W)
* stała cena przez cały rok
* opłata handlowa 0 zł (dla kupujących energię i gaz, dla samej energii 6zł brutto)
* możliwość odstąpienia od umowy w każdej chwili i bez żadnych kar
* umowa kompleksowa
Szczegóły: pgnig.pl/pakiet-pig
PGNiG oferuje już sprzedaż energii elektrycznej dla gospodarstw domowych patrz: oferta.pgnig.pl/prad Dlatego informacje na stronie i w porównywarce należałoby uaktualnić.
Enerad rządzi !!! i PGNiG też !!! i mąż gazownik też !!!