PGNiG – Opinie, Ceny, Prąd, Gaz
PGNiG jest polskim liderem jeśli chodzi o dystrybucję i sprzedaż gazu, zarówno dla gospodarstw domowych, jak i przedsiębiorstw. Jednak firma, po przejęciu aktywów spółki Vattenfall Heat Poland w 2011 roku, za swój priorytet przyjęła ewolucję w koncern multienergetyczny, oferujący jednocześnie gaz oraz ciepło.
Spis treści – Czego dowiesz się z artykułu?
Sprzedawca prądu dla firm i domu
PGNiG nie prowadzi działalności z zakresu sprzedaży prądu dla gospodarstw domowych oraz przedsiębiorstw.
Sprzedawca gazu dla firm i domu
PGNiG to gazowy gigant i monopolista na polskim rynku energetycznym – udział w sprzedaży gazu do odbiorców końcowych wyniósł w 2021 roku 88,74%. Firma obsługuje klientów indywidualnych oraz biznesowych – zdecydowana większość to odbiorcy urzędowi, którzy nigdy nie zmienili sprzedawcy gazu. PGNiG sprzedaje gaz, który m.in. pozyskuje z własnych źródeł. A co oferuje ten sprzedawca swoim klientom?
Klient biznesowy – taryfy gazu dla firmy
PGNiG świadczy usługi dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Oferty tego sprzedawcy to szereg różnych propozycji skrojonych na potrzeby odbiorców biznesowych. Wśród produktów znajdziemy oferty z gwarancją stałej ceny czy ze wsparciem dedykowanego doradcy. Więcej o ofercie PGNiG znajdziecie na Oferty gazu PGNiG.
Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu
Nieco skromniej wygląda oferta dla gospodarstw domowych – propozycja PGNiG dla klientów indywidualnych nie jest tak szeroka, jak dla odbiorców biznesowych. Z pewnością brak atrakcyjnych produktów dla tego rodzaju klientów, to efekt dominującej i niezagrożonej pozycji PGNiG w sektorze sprzedaży gazu. O ofercie gazu PGNiG więcej informacji znajdziecie na Oferty gazu dla domu od PGNiG.
Podstawowe informacje o firmie
PGNiG jest dominująca firmą, jeśli chodzi o sprzedaż, dystrybucję oraz pozyskiwanie gazu ziemnego w Polsce. Firma PGNiG powstała w 1982 roku jako Przedsiębiorstwo Państwowe PGNiG. W wyniku transformacji przedsiębiorstwo w 1996 roku przekształcono w spółkę akcyjną, w której 100% udziałów miał Skarb Państwa. W strukturze powstałej Spółki znajdowały się zakłady gazownicze wchodzące w skład sześciu okręgowych zakładów gazownictwa z siedzibami w: Gdańsku, Poznaniu, Tarnowie, Warszawie, Wrocławiu i Zabrzu, zakłady poszukiwań i wydobycia oraz zakłady serwisowe. Następna dekada to sukcesywny rozwój firmy, dostosowywanie jej do wymogów wolnego rynku oraz przepisów unijnych. Obecnie Grupa PGNiG to kilkanaście powiązanych ze sobą przedsiębiorstw.
W 2011 roku firma wykupiła akcje firmy Vattenfall Heat Poland, stając się właścicielem Elektrociepłowni Warszawskich. Jest to także moment, w którym Grupa podjęła decyzję o swoim zaistnieniu na rynku energii elektrycznej (firma zaprzestała sprzedaży energii elektrycznej od 01.01.2023 roku).
W Grupie PGNiG za sektor energetyczny przede wszystkim odpowiedzialne są:
- PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o. – sprzedawca gazu dla klientów biznesowych i indywidualnych,
- PGNiG Termika S.A. – firma powołana w miejsce Vattenfall Heat Poland.
Obie te spółki są członkami Towarowej Giełdy Energii w Warszawie.
Obszary działalności PGNiG
Misja i strategia PGNiG to przede wszystkim:
- poszukiwanie i wydobycie gazu ziemnego oraz ropy;
- obrót i magazynowanie gazu ziemnego, zarówno importowanego, jak i krajowego;
- dystrybucja, w ramach której spółka należąca do PGNiG, Polska Spółka Gazownictwa odpowiada za dostarczanie gazu do odbiorców domowych, przemysłowych i hurtowych, jak również za eksploatację, remonty oraz rozbudowę gazociągów.
PGNiG na Youtubie – filmik prezentujący podstawowe informacje
Na kanale PGNiG w serwisie Youtube znaleźć można nie tylko podstawowe informacje o firmie, czy treści edukacyjne, ale również przedsiębiorstwo stara się podkreślić dwie nadrzędne dla siebie wartości: wierność tradycji przy jednoczesnej innowacyjności. Poniżej zamieszczamy jedną z archiwalnych reklam sprzedawcy.
Więcej informacji o PGNiG
Oferty prądu dla domu i firmy w PGNiG
Zielona energia w PGNiG – czy firma stawia na ekologiczne rozwiązania?
PGNiG – wzory umowy na prąd oraz inne przydatne dokumenty
Oferty gazu PGNiG – czym wyróżniają się wśród konkurencji?
BOK PGNiG – lista biur obsługi klienta, salonów sprzedaży i punktów partnerskich
Kontakt z PGNiG – najważniejsze dane teleadresowe
Jestem zniesmaczona i niezadowolona z funkcjonowania tej placówki. „Wielka ” firma której klientami są tysiące Polaków a traktuje się ich jak przedmioty.
Dostałam rachunek na 3 razy wiekszą kwotę niż dotychczas bo podobno system komputerowy po raz kolejny w moim przypadku sie pomylił. Pomylił jak podawałam odczyt co jest dla mnie kpiną bo podaję to pracownikowi tejże placówki . Dzwonię co miesiąc, co miesiąc podaję odczyt konsultantowi i według nich to system się pomirmylil przy naliczania rachunku. Zero informacji zero przeprosin zawiadomienia że przyslowiowo dali […] .I wysyłają rachunek na ponad 600 zl no kpina. Gdybym to ja się pomyliła został by mi odcięty gaz i mieli by w głębokim poważaniu. Pani z którą rozmawiałam była naprawdę miła i wykazała sie cierpliwością ale odniosłam wrażenie, ze nie ma pojęcia o czym do konca mówi i w ogóle mi nie pomogła Wasi konsultanci są niedouczeni.. Tyle….Nie polecam absolutnie.. Jesteście firmą godną jedynie pożalowania
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Ciekawe, że znowu my Polacy płacimy za nieudacznictwo i brak jakichkolwiek działań do powstrzymania wysokich cen energii. Chwalili się portami gazowymi, różnymi innymi nieprawdziwymi cudami a faktem jest, że Niemcy w tej chwili płacą za 1 KWh gazu ok. 0,11 EUR, a my 500% więcej. Tak nas niestety załatwili i nikt nic nie mówi.
Okropna firma, chamski konsultant, brak pomocy. Jak w dzisiejszych czasach tak można traktować klienta????? Dno totalne.
Moja umowa powinna się rozwiązać 31.08.2022. Do stycznia 2023 nie było żadnej informacji z ich strony o rozwiązaniu umowy, faktury nadal przychodziły. Nie dość tego, okazało się że oprócz zapłaty za te faktury jest jeszcze niedopłata, prawie 400 zł. Porażka
Czas oczekiwania na infolini ponad godz dramat a tych konsultantow to chyba z lapanki biora nic nie wiedza nic nie widza i tak trzeba wybrac sie do punktu obslugi DRAMAT .
Przy przepisywaniu licznika po poprzednim właścicielu mieszkania pani przyjmująca wniosek wpisała błędną nazwę ulicy punktu poboru, czyli powstał adres, który nie istnieje w rzeczywistości. Zauważyłam to dopiero, gdy przyszły faktury i rozliczenia. Kontakt telefoniczny: nie da się tego poprawić, trzeba nową umowę. Kontakt osobisty w BOK: pan poprawił bez żadnego wniosku i miało być wszystko ok. Ponad tydzień po poprawce na koncie internetowym nadal stary adres. Gdzie będą szukać mojego licznika? W parku na ławce?
Zwrotu nadpłaty u poprzedniego właściciela już prawie miesiąc nie widać.
PGNiG rozsyła poleconym zawiadomienia o zakończeniu sprzedaży prądu do odbiorców indywidualnych i informuje, ze z dniem 31 grudnia 2022 roku odbiorcy prądu zostaną przekazani do losowo wybranego operatora. Jak komu się nie podoba to może sam zmienić dostawcę prądu.. Jeżeli chodzi o obsługę klienta to potwierdzam to co pisali przedmówcy. Na dodatek bardzo ciężko jest dodzwonić się do BOK
31.08.2022 skończyła się moja umowa z pging. Właśnie dostałem fakturę za okres październik- grudzień 2022.
Nie będę nawet komentował bałaganu w tej firmie. To wygląda jak nękanie byłego klienta i podlega karze więzienia.
PGNIG podejście do klienta bez szacunku, kontakt czasami prawie nie możliwy. Godzinę czekania na lini to chyba o trochę za długo. Błędy w płatnościach. Aplikacja też słaba jak podejście do klienta. Nie pozdrawiam
Znalezienie obecnej ceny gazu dla odbiorcy indywidualnego graniczy z cudem Jest to wybieranie maku z popiołu. Lub tak jak z politykiem, którego pytając o cenę pomidorów zaczyna wykład od sadzonek.
Bo mam właśnie wybrać dostawcę gazu proszę o pomoc
Gdzie w takim razie skorzystać z oferty?
PGNiG to stara dobra szkoła. Ekonomia socjalistyczna, to jej motyw przewodni. Skoro nie zgadzasz się na dodatkowa opłatę za samodzielne odczytywanie licznika, to masz prognozy poboru gazu wzięte z odległej galaktyki. Takie na + 3000%. Zero merytorycznej odpowiedzi. Widać, że z pustego tylko Salomon może nalać. Reszta nie koniecznie. Jak się kopać, to z koniem. A nie z chabetą, której nawet wilki nie mają zamiaru obgryzać. Przez szacunek dla swoich zębów. Pomawiam apel. Drodzy Państwo, z dala od tego truchła.
Bylem kljentem tej firmy.Totalna katastrofa.Trzymajcie sie jak najdalej od tych ignorantow.
Nie podoba mi się nieregularne rozliczanie – przy obecnych cenach klient nie wie na co moze sobie pozwolić i czeka na rachunek – raz po 2 miesiacach, raz po 3 raz 2i pół – to nie są ceny na byle kiedy rozliczanie .
Dno totalne, trzy reklamacje przez pół roku zignorowane, tak samo zgłoszenia aktualizacji danych osobowych, do POK nie idzie się dostać bo straszliwe kolejki, po wielu miesiącach zamknięto zgłoszenia ze względu na zbyt długi okres odpowiedzi – bo nikt nie raczy odpowiedzieć, ostrzegam, szkoda czasu na zgłaszanie im czegokolwiek, od razu droga sądowna lub rzecznik przy URE, to jest kpina i wykorzystywanie pozycji monopolisty o zamieszaniu przy modernizacji systemu nie wspomnę, ale co to klienta obchodzi. Dwa razy zastanówcie się zanim np. ustanowicie polecenie zapłaty bo jak naliczą błędną fakturę to odzyskanie kasy graniczy z cudem. Komunistyczny beton z nowym logo i starymi tradycjami obsługi petentów.
Potwierdzam w 100%. Totalne dno i tona mułu.
Potwierdzam, naliczyli mi 2 faktury (przy zerowym zużyciu gazu) i mimo że widnieją jako opłacone na ich stronie internetowej, chcą kopie przelewów. Obsługa klienta mówi jedno robi drugie. Totalna olewka klienta i wyzysk. Nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobisz?
Czekam już ponad miesiąc na rozpatrzenie reklamacji ,a podobno mają na to 14 dni ,dodzwonic sie do nich graniczy z cudem ,jednym słowem tragedia
Zastanawiam się nad zmianą dostawcy. Z opłata handlową to lekkie przecięcie.
No dokładnie to samo.
Witam. Czekam już ponad dwa tygodnie na fakturę. Jacy rządzący taka państwowa firma! Musimy zgodzić się na nowe warunki. Tak jak kolejna firma podniesie marże, by premier mógł poinformować o obniżce i jak strasznie się martwią i przejmują drożyzną
Też jestem bardzo rozczarowana długim oczekiwaniem na fakturę . Problem zaistniał w momencie wymiany licznika gazu i teraz e-bok pgnig odrzuca mi faktyczny stan licznika. Kilkukrotny telefoniczny kontakt z obsługą klienta do dzisiaj nie przyniósł rozwiązania, a podawałam stan licznika na dzień 11-03-2022. Denerwuję się taką sytuacją. Żadne migracje nie usprawiedliwiają takiego bałaganu i narażania nas na stres i wielokrotne próby załatwienia formalności w terminie. Już powinnam podać stan licznika na kwiecień. …….
Przechodzę dokładnie to samo co Pani i też zaczęło się po wymianie licznika w kwietniu.Prognozowany odczyt licznika i faktura na ponad 600 zł.Kilkanaście telefonów i jak głową w mur.
NIE NIE NIE polecam PGNIG – taki chaos…ciagle mam dodatkowe faktury, bardzo ciezko rozwiazac umowe, a jak sie dodzwonilam to mnie do Pani Manager przelaczyli ktora mnie opierdzielila bo oni maja migracje i powinnam te bledy zrozumiec
[…] Naliczają opłatę handlowa w wysokości prawie 30 zł…. Za niby obsługę klienta? Licznik podaje się samemu,na fv się czeka 2 miesiące. Kontakt zerowy. […] 30 od każdego licznika…. 120 zł miesięcznie więcej za nic. Za prąd 14.20 a za opłatę 29.87 🤬
Komentarz edytowany przez Redakcję.
W tak gorącym okresie, gdy ludzie mają wiele pytań -jest całkowity brak kontaktu! Firma jest nieprzygotowana na pomoc swoim klientom, a tzw. zarząd […] ma nas ludzi -głęboko gdzieś! Na jedynej infolinii można zawisnąć na dwie godziny i się nie doczekać! Na formularz kontaktowy, ani wiadomość wysłaną na adres e-mail – całkowity brak reakcji!
Innych kontaktów, np: sekretariat zarządu, prezesa, itp -nie udostępniają – bo co będzie szlachta w białych kołnierzykach rozmawiać z motłochem!! Dodzwonimy się , ale…..dopiero po wyborach, gdy ignoranci pójdą tam, gdzie ich miejsce!
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Aplikacja nie potrafi przyjąć odczytów, pojawiają się zaległe faktury które podobno się są opłacone, na telefon nikt nie odpowiada od 30 minut, wiadomości z formularza kontaktowego nie czytane i zostawione bez odzewu. Kompletna żenada!!!
Bezduszność i niekompetentni w obsłudze klienta .Klienta traktują jak zło konieczne ,potrafią wyłanczać dostawy gazu bez uprzedniego powiadomienia przy temperaturze -12 stopni ,nie mając podstaw do takiego działania ,z uwagi na zapłacone faktury . Nie potrafią naprawić swojego błędu Najgorszy dostawca Gazu w Polsce z uwagi na kontakt z klientami.
PGNIG, powiem delikatnie – bajzel na kółkach. Stan licznika opłacony, przepisany na nową osobę. A z działu windykacji dostaję pismo z przedsądowym wezwaniem do zapłaty. Czy oni nie mają obiegu dokumentów? Tam też polski nieład?
Witam.za błąd w zaksięgowaniu wpłaty 2 raz komornikiem ściągają mi kasę mimo ze prosiłem aby wyprostowali swoja pomyłkę.
Straszna firma przysłali mi fakturę gdzie prognozowane zużycie było o 120% wyższe rok do roku. Musiałem jechać do punktu składać reklamację straciłem 4 godziny i dzień urlopu niech ich szlag
I co sie stalo dalej – mam podobna sytuacje… rzeczywisty licznik mam 1981m3, a szacunkowy im wyszedl 3981m3.
Katastrofa jeśli chodzi o aplikacje czekanie na wystawienie faktury to dramat,ostatnio czekałem ponad miesiąc,próbowałem się dodzwonić to graniczy z cudem😡
Spóźniają się z fakturami a potem naliczają odsetki👀
O ceny za gaz nie wspomnę 🤖
Ale cóż mi pozostało jedynie zmiana na innego dostawcę który też pewnie obieca góry a potem będzie identycznie jak pging
Nie polecam – problemy z aplikacją internetową i wymagająca dużo czasu obsługa klienta.
Przepisałem licznik gazu po poprzednim właścicielu mieszkania przez internet. Dostałem potwierdzenie zawarcia umowy mailem. Na koniec kolejnego miesiąca dostałem telefon, że jutro planują mi odłączyć gaz, bo na mój adres nie jest zawarta żadna umowa. Na maile nie odpisują. Telefon obsługi klienta wyłączony. Musiałem pojechać do punktu osobiście i stać 3 godziny (3 godziny!) w kolejce przed budynkiem, żeby załatwić sprawę.
Tak, zgadzam się z negatywnymi opiniami. Ta firma to ostatnio porażka. Mają burdel w dokumentach. Mojej umowy nie rozwiązali, nowi właściciele podpisali umowę już dawno, ale nie mają faktur. Wyniki odczytu gazu biorą z kosmosu, bo stany się nie zgadzają (albo mój dom produkuje gaz – zaczynam żałować, że sprzedałam, bo zdaje się to była żyłą złota). Stan licznika w systemie i co ja oraz nowi właściciele stwierdziliśmy jest inny. Dodzwonić się nie da.
Rozczarowanie to zbyt delikatne ujęcie.
a ja mam licznik zdjęty ostatnia wpłatę zaksięgowali sobie na innego klienta i nadal komornikiem mnie ścigają mimo wiedzy ze dokonali pomyłki.
Ta firma to porażka. Wnerwili mnie już w czerwcu podwyzka o 25%. Ale 8grudnia dostalem znow podwyzke o 25% i jeszcze oplata handlowa z 0zl na 45zl. Paranoja. Widac firma wychodzi ze sprzedazy EE. Dzisiaj poszły wypowiedzenia dla dwoch umow. Unikajcie ich!
APLIKACJA NIE DZIAŁA, NIE DA SIĘ HASŁA ZRESETOWAĆ JAK SIĘ PRZE INSTALUJE APLKKACJE
Tragedia. Od dwóch tygodni czekam na ekipę, która podłączy ponownie licznik po naprawie instalacji gazowej. Kiedy dzwonię, nie odbierają albo krzyczą na mnie. W piątki nie pracują. Zwalniam się z pracy, czekam po kilka godzin ale nie rzychodzą w umówionych terminach. Nie ma możliwości dopytania czy ktoś się pojawi bo mają takie zasady, że nie podają nr telefonu do nikogo z ekipy. Czy ktoś mi zapłaci za nerwy i stracony czas?Mentalność rodem z głębokiego PRLu, czy nie można nic z tym zrobić?
Korzystałem z oferty Prąd i Gaz od prawie 5 lat.
Dziś dostałem propozycję nowego cennika.
Krótko w liczbach dla taryfy G11
Cena energii elektrycznej z 0,2858 kWh na 0,4219 za kWh. Podwyżka prawie o 50%.
I hit – opłata handlowa, dotychczas 0zł a teraz proponują mi… 35zł 🙂
Nagle Tauron stał się bardzo atrakcyjny.
Dokladnie. W poniedzialek jestem umowiona na sptkanie w Tauropnie i zwijam sie z PGNiG. Dodatkowo oblusga tam raodem z PRL. Nie odpisuja na maile, nie odbieraja telefonow. I za to oplata handlowa. Walic PGNiG.
To jakiś kosmiczny dramat – 3 miesiące czekania na rozwiązanie umowy, po 4 miesiącach nadal nie otrzymałem zwrotu nadpłaty pomimo 3 złożonych wniosków w tej sprawie. Od pół roku zasłaniają się opóźnieniami z powodu wdrażania nowego systemy – oni go wdrażają na całym świecie ze tyle to trwa? Żenada – przetrzymywanie kasy. Kontakt Praktycznie zerowy na odpowiedź czeka się miesiącami a infolinia – lepiej nie dzwoń jak chcesz sobie zaoszczędzić nerwów. JEDNA WIELKA PORAŻKA UNIKAĆ
Jestem pod wrażenie funkcjonowania tej „firmy” ! Stanisław Bareja miałby gotowy scenariusz na film. Podpisanie umowy na dostarczanie gazu graniczy z cudem . Majstersztyk sam w sobie to INFOLINIA PGNiG od której można się dowiedzieć ciekawych informacji np. podpisanie umowy stojąc w kolejce w punkcie obsługi klienta w dobie COViD-19 jest szybsze niż przez internet gdzie czas oczekiwania na podpisanie umowy to 1słownie (jeden miesiąc)?!, firma posiada tylko jeden numer telefonu ten na infolinie, pracownicy porozumiewają się wysyłając do siebie emaile a jak mi się nie podoba to mogę sobie zmienić! no i zmieniam…… jak tak całe przedsiębiorstwo funkcjonuje to brawo, brawo !! i strzeż nas Boże by nie dostała się w „ich” ręce energia atomowa!!
Firma utrudnia rozwiązanie umowy – umowa powinna być rozwiązana 3 miesiące temu, pomimo ponagleń nikt nic nie wie, zbywają telefonicznie a na reklamacje nie odpowiadają. Nikt nie jest w stanie udzielić rzetelnej informacji. Po 3 miesiącach zaczynają naliczać szacunkowe odczyty i faktury na adres pod którym nie mieszkam od kilku miesięcy, do licznika, który powinien być odcięty. Nikt nie chce anulować faktur i zaraz zacznę dostawać monity za niezapłacone rachunki. Proszę Państwa, to jest skandal. Przestrzegam wszystkich, a ja zgłaszam sprawę i PGN do UOKiK i Urzędu Regulacji Energetyki.
Kontakt z firmą katastrofa infolinia ciągle niedostępna kontakt e-mail beż odpowiedzi ogólnie dramat
Na początek trafiłam do Złotych Tarasów – punkt PGNiG widnieje na mapie centrum. Po bezskutecznych poszukiwaniach dowiedziałam się, że punkt nie istnieje od dwóch m-cy. Info na stronie PGNiG brak
Potem dotarłam do Arkadii. Czekałam 2 godziny. O 20:00 punkt zamknięto. Nie doczekałam swojej kolejki. Doczekali ci którzy czekali 3 a nawet 4 g. Są tylko dwa stanowiska. Klientów tłum.
Miła Pani z okienka poinformowała mnie, że najlepiej pojechać następnego dnia na Kasprzaka 25.
Jestem. 8:15 Cisza, spokój, przytulnie, przemiła profesjonalna obsługa. Jestem jedyną klientką na 7 stanowisk.
Co prawda teraz muszę jeszcze pojechać na Lewicką, ale klimat sprawia, że już mnie to nie frustruje.
Kochany Zarządzie. Zadbajcie o dobrą informację na stronach PGNiG.
Infolinia. Nie było łatwo, ale dostałam niemal adekwatną pomoc.
Od 1 pazdziernika koncern pgnig /specjalnie piszę z małej litery/ podniósł cenę gazu dla lokalnego dostawcy firmy Gaz-energa w Tarnowie Podgórnym /wielkopolskie/ cenę gazu o 170 % .To rozbój w biały dzień, żeby nie określić tego dosadniej. A może to już pokłosie próby wcielania pgnig do naszego „drogiego” orlenu ????
Tak, podwyżka gazu jest od 1 sierpnia a informacje na maila dostałam 21 sierpnia. to rozliczenie szacunkowe i głowę daje, że na moją niekorzyść. Jak by informacja była 1 sierpnia to bym mogła podać stan licznika do rozliczenia a tak to oni mi „szacują” i tak nie robiąc nic mają czysty zysk od paru tysięcy klientów. Brawo -prawo i sprawiedliwość w naszym kraju.
Nie ma co narzekać na obsługę klienta bo jej nie ma. Dzwonie od dwóch tygodni, ale ciągle konsultanci są zajęci. Stoję w kolejce już godzinę i jeszcze z godzina przede mną…
Dramat, dramat… tragedia
SKANDAL to i tak małe słowo! Masakra firma że aż żal!
Witam! W dniu 25.06.2021 korzystałam z usług w Biurze PGNiG Kraków ul .Balicka 84 ,jestem mile zaskoczona z obsługi Pana ,który załatwił moją sprawę szybko , miło ,profesjonalne podejście .Niewiele spotyka się w dzisiejszych czasach takich ludzi .Dziękuję
TRAGEDIA! KONTAKT TELEFONICZNY ZEROWY! PODAWANE BŁĘDNE NUMERY!
Najgorsza firma z możliwych. Skontaktować się z nimi – bardziej możliwa podróż na Jowisza, rachunki jak z kosmosu. Przerwy w dostawie prądu non stop, rzekomo modernizują- piąty rok? naliczania opłat za opóźnienia nawet jeśli zapłaciłeś na czas, a bank wyslal następnego dnia.
Zrobiłem ogrzewanie gazowe. Potrzebuje od nich próby szczelności, wymiany licznika i chyba nowej umowy. Nikt z biura obsługi klienta nie odbiera telefonu a próbuje się skontaktować od tygodnia, a na maila nie odpisują. Na koniec spróbowałem przez ich strone ebok.pgnig.pl i pani konsultantka poprzez rozmowe czatową napisała mi bym się kontaktował w tej sprawie mailowo lub telefonicznie i podała maila na którego nie odpisują i numer telefonu gdzie żaden konsultant nie odbiera. Cyrk, oddziały stacjonarne zamknięte i nie da się nic załatwić.
Salon Arkadia. Nic nie da się załatwić, panie urażone że klient chce pomocy, wielokrotnie wprowadzają klienta w błąd z powodu braku wiedzy dotyczącej obowiązującego prawa, jak i zwykłej niefrasobliwości umawiając się z klientem na wizytę w konkretny dzień u konkretnej osoby która załatwiała sprawę wcześniej, po czym okazuje się że panie pomyliły dzień. Lubię w takich sytuacjach mawiać że to nie wina obsługi, a tylko wadliwych procedur i systemów które mają do dyspozycji, ale to nie ten przypadek.
Pani na recepcji w Tarnowie (najlepiej pasowałoby okreslenie „dozorczyni” albo „woźna”) pohukuje na klientów, jakby właśnie kręcono tam kolejny odcinek „Alternatywy 4”. Nie obchodzi mnie, co mają w głowie, co robią na zapleczu, jak się nawzajem zatrudniają, ale komuna się skończyła 30 lat temu! Do obsługi klienta potrzebny jest przynajmniej podstawowy kurs, a pierwsza lekcja to :
– Nigdy, przenigdy nie traktuj petenta jak debila, bo sobie pójdzie gdzie indziej.