PGNiG – Opinie, Ceny, Prąd, Gaz

3 /5
(Ocen: 3095)

PGNiG - ceny prądu, taryfy, opinie, informacje

PGNiG jest polskim liderem jeśli chodzi o dystrybucję i sprzedaż gazu, zarówno dla gospodarstw domowych, jak i firm. Jednak firma, po przejęciu aktywów spółki Vattenfall Heat Poland w 2011 roku, za swój priorytet przyjęła ewolucję w koncern multienergetyczny, oferujący jednocześnie prąd, gaz oraz ciepło.

Sprzedawca prądu dla firm i domu

PGNiG sprzedaż prądu rozpoczęło w roku 2012. Swoją ofertę kieruje do przedsiębiorstw na terenie całego kraju. Energia elektryczna, produkowana przez PGNiG pochodzi głównie z Elektrociepłowni Siekierki oraz Elektrociepłowni Żerań, zlokalizowanych w Warszawie, gdzie w procesie kogeneracji produkuje się jednocześnie prąd i ciepło. Pozostałą część energii elektrycznej firma kupuje na giełdzie TGE, gdzie jest jednym z bardziej aktywnych podmiotów pełniąc funkcję animatora rynku. Sprzedaż dla gospodarstw domowych firma planuje uruchomić w połowie 2014 roku.

Klient biznesowy – taryfa A, B, C

Klientom biznesowym PGNiG oferuje energię elektryczną bez względu na wielkość firmy. PGNiG swoją ofertę kieruje zarówno do swoich stałych klientów gazowych, jak i do nowych odbiorców. Dla tych pierwszych powstał tak zwany dwupak – jeden rachunek za gaz i zużycie energii elektrycznej, osobną fakturę otrzymują oni za opłaty dystrybucyjne.

W umowach na sprzedaż prądu PGNiG gwarantuje stałą opłatę za 1 kWh przez cały okres trwania umowy. Więcej o ofercie dla firm dowiesz się Oferty prądu od PGNiG.

Gospodarstwa domowe – taryfa G

Sprzedawca przygotował również ofertę dla gospodarstw domowych. Odbiorcy taryf G, jeśli zdecydują się na ofertę PGNiG, będą mogli liczyć na gwarancję stałej ceny za prąd podczas trwania umowy. PGNiG w swojej ofercie kładzie nacisk na wysoką obsługę klienta – będziemy mogli liczyć na pełną pomoc doradców. Umowę z tą firmą będziemy mogli zawrzeć w BOK – wystarczy, że weźmiemy dowód osobisty oraz ostatnią fakturę za prąd.

Sprawdź Prąd dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Struktura paliw zużytych do produkcji energii sprzedanej przez PGNiG w 2019 roku:

PGNiG - struktura paliw.

Sprzedawca gazu dla firm i domu

PGNiG to gazowy gigant i monopolista na polskim rynku energetycznym – realizuje ponad 90% sprzedaży na rynku detalicznym. Firma obsługuje klientów indywidualnych oraz biznesowych – zdecydowana większość to odbiorcy urzędowi, którzy nigdy nie zmienili sprzedawcy gazu. PGNiG sprzedaje gaz, który m.in. pozyskuje z własnych źródeł. A co oferuje ten sprzedawca swoim klientom?

Klient biznesowy – taryfy gazu dla firmy

PGNiG świadczy usługi dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw (o rocznym zużyciu powyżej 961 MWh). Oferta monopolisty to pojedyncze produkty dedykowane odpowiednim grupom odbiorców – sprzedawca nie posiada ani gwarancji stałej ceny ani ofert dual fuel. Więcej o ofercie PGNiG znajdziesz na Oferty gazu PGNiG.

Gospodarstwa domowe – taryfy gazu dla domu

Podobnie sytuacja wygląda z gospodarstwami domowymi – PGNiG nie gwarantuje stałej ceny za gaz, a oferty to podstawowe produkty. Z pewnością brak atrakcyjnych propozycji dla klientów to efekt dominującej i niezagrożonej pozycji PGNiG w sektorze sprzedaży gazu. O ofercie gazu PGNiG więcej informacji znajdziesz na Oferty gazu dla domu od PGNiG.

Sprawdź Gaz dla Domu i Firmy Co miesiąc niższe rachunki!

Podstawowe informacje o firmie

PGNiG jest dominująca firmą, jeśli chodzi o sprzedaż, dystrybucję oraz pozyskiwanie gazu ziemnego w Polsce. Firma PGNiG powstała w 1982 roku jako Przedsiębiorstwo Państwowe PGNiG. W wyniku transformacji przedsiębiorstwo w 1996 roku przekształcono w spółkę akcyjną, w której 100% udziałów miał Skarb Państwa. W strukturze powstałej Spółki znajdowały się zakłady gazownicze wchodzące w skład sześciu okręgowych zakładów gazownictwa z siedzibami w: Gdańsku, Poznaniu, Tarnowie, Warszawie, Wrocławiu i Zabrzu, zakłady poszukiwań i wydobycia oraz zakłady serwisowe. Następna dekada to sukcesywny rozwój firmy, dostosowywanie jej do wymogów wolnego rynku oraz przepisów unijnych. Obecnie Grupa PGNiG to kilkanaście powiązanych ze sobą przedsiębiorstw.

W 2011 roku firma wykupiła akcje firmy Vattenfall Heat Poland, stając się właścicielem Elektrociepłowni Warszawskich. Jest to także moment, w którym Grupa podejmuje decyzję o swoim zaistnieniu na rynku energii elektrycznej. W marcu 2011 roku PGNiG oraz Tauron przystąpiły do realizacji budowy największej w Polsce elektrociepłowni opalanej gazem, która ma się mieścić w Stalowej Woli.

PGNiG jest udziałowcem w 29 spółkach, za sektor energetyczny przede wszystkim odpowiedzialne są:

  • PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o. – sprzedawca prądu i gazu dla klientów biznesowych i indywidualnych
  • PGNiG Termika S.A. – firma powołana w miejsce Vattenfall Heat Poland, zajmująca się zarządzaniem Elektrociepłowniami Warszawskimi.

Obie te spółki są członkami Towarowej Giełdy Energii w Warszawie, ponadto PGNiG S.A. jest członkiem Europejskiej Giełdy Energii w Lipsku (EEX), giełdy EPEX w Paryżu oraz największej towarowej giełdy na świecie ICE z Londynie.

Obszary działalności PGNiG

PGNiG prowadzi działalność w 4 podstawowych sektorach:

  • poszukiwaniu i wydobyciu gazu ziemnego i ropy, prowadzonych przez oddziały w Sanoku i Zielonej Górze oraz PGNiG Norway
  • obrotowi i magazynowaniu gazu ziemnego, zarówno importowanego, jak i krajowego, sektor ten zajmuje się głównie sprzedażą,
  • dystrybucji, w ramach której spółka należąca do PGNiG, Polska Spółka Gazownictwa odpowiada za dostarczanie gazu do odbiorców domowych, przemysłowych i hurtowych, jak również za eksploatację, remonty oraz rozbudowę gazociągów,
  • energetyce, ten segment działalności jest najnowszą częścią działalności PGNiG i jest dopiero rozwijany.

Energia elektryczna, produkowana przez PGNiG pochodzi głównie z elektrociepłowni, będących od 2011 roku własnością przedsiębiorstwa i powstaje w wyniku kogeneracji – jednoczesnej produkcji prądu i ciepła. Elektrociepłownie PGNiG opalane są węglem kamiennym oraz biomasą, jedynie niewielka część energii elektrycznej produkowana jest z gazu ziemnego. Pozostałą część energii elektrycznej firma kupuje na giełdzie TGE.

PGNiG na Youtubie – filmik prezentujący podstawowe informacje

W krótkim spocie, jaki PGNiG umieściła na swoim kanale na popularnym portalu, znaleźć można podstawowe informacje o firmie. Przedsiębiorstwo stara się podkreślić dwie nadrzędne dla siebie wartości: wierność tradycji przy jednoczesnej innowacyjności. Poniżej zamieszczamy najnowszą reklamę sprzedawcy.

Więcej informacji o PGNiG

Opinie o PGNiG

Dodaj komentarz
guest
96 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Rafal
Rafal
19 kwietnia 2022 20:31

Zastanawiam się nad zmianą dostawcy. Z opłata handlową to lekkie przecięcie.

Dominik
Dominik
14 kwietnia 2022 11:31

Witam. Czekam już ponad dwa tygodnie na fakturę. Jacy rządzący taka państwowa firma! Musimy zgodzić się na nowe warunki. Tak jak kolejna firma podniesie marże, by premier mógł poinformować o obniżce i jak strasznie się martwią i przejmują drożyzną

Mariola
Mariola
13 kwietnia 2022 18:19

Też jestem bardzo rozczarowana długim oczekiwaniem na fakturę . Problem zaistniał w momencie wymiany licznika gazu i teraz e-bok pgnig odrzuca mi faktyczny stan licznika. Kilkukrotny telefoniczny kontakt z obsługą klienta do dzisiaj nie przyniósł rozwiązania, a podawałam stan licznika na dzień 11-03-2022. Denerwuję się taką sytuacją. Żadne migracje nie usprawiedliwiają takiego bałaganu i narażania nas na stres i wielokrotne próby załatwienia formalności w terminie. Już powinnam podać stan licznika na kwiecień. …….

Last edited 1 miesiąc temu by Mariola
Izabela
Izabela
31 marca 2022 08:43

NIE NIE NIE polecam PGNIG – taki chaos…ciagle mam dodatkowe faktury, bardzo ciezko rozwiazac umowe, a jak sie dodzwonilam to mnie do Pani Manager przelaczyli ktora mnie opierdzielila bo oni maja migracje i powinnam te bledy zrozumiec

Justyna
Justyna
5 marca 2022 22:37

[…] Naliczają opłatę handlowa w wysokości prawie 30 zł…. Za niby obsługę klienta? Licznik podaje się samemu,na fv się czeka 2 miesiące. Kontakt zerowy. […] 30 od każdego licznika…. 120 zł miesięcznie więcej za nic. Za prąd 14.20 a za opłatę 29.87 🤬

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Jacek
Jacek
3 lutego 2022 15:52

W tak gorącym okresie, gdy ludzie mają wiele pytań -jest całkowity brak kontaktu! Firma jest nieprzygotowana na pomoc swoim klientom, a tzw. zarząd […] ma nas ludzi -głęboko gdzieś! Na jedynej infolinii można zawisnąć na dwie godziny i się nie doczekać! Na formularz kontaktowy, ani wiadomość wysłaną na adres e-mail – całkowity brak reakcji!
Innych kontaktów, np: sekretariat zarządu, prezesa, itp -nie udostępniają – bo co będzie szlachta w białych kołnierzykach rozmawiać z motłochem!! Dodzwonimy się , ale…..dopiero po wyborach, gdy ignoranci pójdą tam, gdzie ich miejsce!

Komentarz edytowany przez Redakcję.

Aleksandra
Aleksandra
1 lutego 2022 15:53

Aplikacja nie potrafi przyjąć odczytów, pojawiają się zaległe faktury które podobno się są opłacone, na telefon nikt nie odpowiada od 30 minut, wiadomości z formularza kontaktowego nie czytane i zostawione bez odzewu. Kompletna żenada!!!

AMi
AMi
24 stycznia 2022 20:33

Bezduszność i niekompetentni w obsłudze klienta .Klienta traktują jak zło konieczne ,potrafią wyłanczać dostawy gazu bez uprzedniego powiadomienia przy temperaturze -12 stopni ,nie mając podstaw do takiego działania ,z uwagi na zapłacone faktury . Nie potrafią naprawić swojego błędu Najgorszy dostawca Gazu w Polsce z uwagi na kontakt z klientami.

Lucjan
Lucjan
20 stycznia 2022 06:27

PGNIG, powiem delikatnie – bajzel na kółkach. Stan licznika opłacony, przepisany na nową osobę. A z działu windykacji dostaję pismo z przedsądowym wezwaniem do zapłaty. Czy oni nie mają obiegu dokumentów? Tam też polski nieład?

Andrzej
Andrzej
19 stycznia 2022 19:37

Witam.za błąd w zaksięgowaniu wpłaty 2 raz komornikiem ściągają mi kasę mimo ze prosiłem aby wyprostowali swoja pomyłkę.

Przemysław
Przemysław
14 stycznia 2022 15:17

Straszna firma przysłali mi fakturę gdzie prognozowane zużycie było o 120% wyższe rok do roku. Musiałem jechać do punktu składać reklamację straciłem 4 godziny i dzień urlopu niech ich szlag

Monika
Monika
19 stycznia 2022 18:44
Odpowiedz do:  Przemysław

I co sie stalo dalej – mam podobna sytuacje… rzeczywisty licznik mam 1981m3, a szacunkowy im wyszedl 3981m3.

Szczepan
Szczepan
4 stycznia 2022 19:49

Katastrofa jeśli chodzi o aplikacje czekanie na wystawienie faktury to dramat,ostatnio czekałem ponad miesiąc,próbowałem się dodzwonić to graniczy z cudem😡
Spóźniają się z fakturami a potem naliczają odsetki👀
O ceny za gaz nie wspomnę 🤖
Ale cóż mi pozostało jedynie zmiana na innego dostawcę który też pewnie obieca góry a potem będzie identycznie jak pging

Rafal
Rafal
3 stycznia 2022 19:40

Nie polecam – problemy z aplikacją internetową i wymagająca dużo czasu obsługa klienta.

Przepisałem licznik gazu po poprzednim właścicielu mieszkania przez internet. Dostałem potwierdzenie zawarcia umowy mailem. Na koniec kolejnego miesiąca dostałem telefon, że jutro planują mi odłączyć gaz, bo na mój adres nie jest zawarta żadna umowa. Na maile nie odpisują. Telefon obsługi klienta wyłączony. Musiałem pojechać do punktu osobiście i stać 3 godziny (3 godziny!) w kolejce przed budynkiem, żeby załatwić sprawę.

Wiola
Wiola
21 grudnia 2021 08:58

Tak, zgadzam się z negatywnymi opiniami. Ta firma to ostatnio porażka. Mają burdel w dokumentach. Mojej umowy nie rozwiązali, nowi właściciele podpisali umowę już dawno, ale nie mają faktur. Wyniki odczytu gazu biorą z kosmosu, bo stany się nie zgadzają (albo mój dom produkuje gaz – zaczynam żałować, że sprzedałam, bo zdaje się to była żyłą złota). Stan licznika w systemie i co ja oraz nowi właściciele stwierdziliśmy jest inny. Dodzwonić się nie da.
Rozczarowanie to zbyt delikatne ujęcie.

Andrzej
Andrzej
19 stycznia 2022 19:44
Odpowiedz do:  Wiola

a ja mam licznik zdjęty ostatnia wpłatę zaksięgowali sobie na innego klienta i nadal komornikiem mnie ścigają mimo wiedzy ze dokonali pomyłki.

Mat
Mat
15 grudnia 2021 16:03

Ta firma to porażka. Wnerwili mnie już w czerwcu podwyzka o 25%. Ale 8grudnia dostalem znow podwyzke o 25% i jeszcze oplata handlowa z 0zl na 45zl. Paranoja. Widac firma wychodzi ze sprzedazy EE. Dzisiaj poszły wypowiedzenia dla dwoch umow. Unikajcie ich!

Kamil
Kamil
14 grudnia 2021 10:41

APLIKACJA NIE DZIAŁA, NIE DA SIĘ HASŁA ZRESETOWAĆ JAK SIĘ PRZE INSTALUJE APLKKACJE

Lokatorka
Lokatorka
11 grudnia 2021 09:54

Tragedia. Od dwóch tygodni czekam na ekipę, która podłączy ponownie licznik po naprawie instalacji gazowej. Kiedy dzwonię, nie odbierają albo krzyczą na mnie. W piątki nie pracują. Zwalniam się z pracy, czekam po kilka godzin ale nie rzychodzą w umówionych terminach. Nie ma możliwości dopytania czy ktoś się pojawi bo mają takie zasady, że nie podają nr telefonu do nikogo z ekipy. Czy ktoś mi zapłaci za nerwy i stracony czas?Mentalność rodem z głębokiego PRLu, czy nie można nic z tym zrobić?

Mateusz
Mateusz
7 grudnia 2021 17:52

Korzystałem z oferty Prąd i Gaz od prawie 5 lat.
Dziś dostałem propozycję nowego cennika.
Krótko w liczbach dla taryfy G11
Cena energii elektrycznej z 0,2858 kWh na 0,4219 za kWh. Podwyżka prawie o 50%.
I hit – opłata handlowa, dotychczas 0zł a teraz proponują mi… 35zł 🙂

Nagle Tauron stał się bardzo atrakcyjny.

Ula
Ula
9 grudnia 2021 21:21
Odpowiedz do:  Mateusz

Dokladnie. W poniedzialek jestem umowiona na sptkanie w Tauropnie i zwijam sie z PGNiG. Dodatkowo oblusga tam raodem z PRL. Nie odpisuja na maile, nie odbieraja telefonow. I za to oplata handlowa. Walic PGNiG.

Klient
Klient
6 grudnia 2021 21:10

To jakiś kosmiczny dramat – 3 miesiące czekania na rozwiązanie umowy, po 4 miesiącach nadal nie otrzymałem zwrotu nadpłaty pomimo 3 złożonych wniosków w tej sprawie. Od pół roku zasłaniają się opóźnieniami z powodu wdrażania nowego systemy – oni go wdrażają na całym świecie ze tyle to trwa? Żenada – przetrzymywanie kasy. Kontakt Praktycznie zerowy na odpowiedź czeka się miesiącami a infolinia – lepiej nie dzwoń jak chcesz sobie zaoszczędzić nerwów. JEDNA WIELKA PORAŻKA UNIKAĆ

Artur
Artur
5 grudnia 2021 12:39

Jestem pod wrażenie funkcjonowania tej “firmy” ! Stanisław Bareja miałby gotowy scenariusz na film. Podpisanie umowy na dostarczanie gazu graniczy z cudem . Majstersztyk sam w sobie to INFOLINIA PGNiG od której można się dowiedzieć ciekawych informacji np. podpisanie umowy stojąc w kolejce w punkcie obsługi klienta w dobie COViD-19 jest szybsze niż przez internet gdzie czas oczekiwania na podpisanie umowy to 1słownie (jeden miesiąc)?!, firma posiada tylko jeden numer telefonu ten na infolinie, pracownicy porozumiewają się wysyłając do siebie emaile a jak mi się nie podoba to mogę sobie zmienić! no i zmieniam…… jak tak całe przedsiębiorstwo funkcjonuje to brawo, brawo !! i strzeż nas Boże by nie dostała się w “ich” ręce energia atomowa!!

Aleksandra
Aleksandra
16 listopada 2021 14:34

Firma utrudnia rozwiązanie umowy – umowa powinna być rozwiązana 3 miesiące temu, pomimo ponagleń nikt nic nie wie, zbywają telefonicznie a na reklamacje nie odpowiadają. Nikt nie jest w stanie udzielić rzetelnej informacji. Po 3 miesiącach zaczynają naliczać szacunkowe odczyty i faktury na adres pod którym nie mieszkam od kilku miesięcy, do licznika, który powinien być odcięty. Nikt nie chce anulować faktur i zaraz zacznę dostawać monity za niezapłacone rachunki. Proszę Państwa, to jest skandal. Przestrzegam wszystkich, a ja zgłaszam sprawę i PGN do UOKiK i Urzędu Regulacji Energetyki.

Jerzy
Jerzy
25 października 2021 16:24

Kontakt z firmą katastrofa infolinia ciągle niedostępna kontakt e-mail beż odpowiedzi ogólnie dramat

Marianna
Marianna
6 października 2021 08:50

Na początek trafiłam do Złotych Tarasów – punkt PGNiG widnieje na mapie centrum. Po bezskutecznych poszukiwaniach dowiedziałam się, że punkt nie istnieje od dwóch m-cy. Info na stronie PGNiG brak
Potem dotarłam do Arkadii. Czekałam 2 godziny. O 20:00 punkt zamknięto. Nie doczekałam swojej kolejki. Doczekali ci którzy czekali 3 a nawet 4 g. Są tylko dwa stanowiska. Klientów tłum.
Miła Pani z okienka poinformowała mnie, że najlepiej pojechać następnego dnia na Kasprzaka 25.
Jestem. 8:15 Cisza, spokój, przytulnie, przemiła profesjonalna obsługa. Jestem jedyną klientką na 7 stanowisk.
Co prawda teraz muszę jeszcze pojechać na Lewicką, ale klimat sprawia, że już mnie to nie frustruje.
Kochany Zarządzie. Zadbajcie o dobrą informację na stronach PGNiG.
Infolinia. Nie było łatwo, ale dostałam niemal adekwatną pomoc.

krzysztof
krzysztof
5 października 2021 13:54

Od 1 pazdziernika koncern pgnig /specjalnie piszę z małej litery/ podniósł cenę gazu dla lokalnego dostawcy firmy Gaz-energa w Tarnowie Podgórnym /wielkopolskie/ cenę gazu o 170 % .To rozbój w biały dzień, żeby nie określić tego dosadniej. A może to już pokłosie próby wcielania pgnig do naszego “drogiego” orlenu ????

Iwona
Iwona
23 sierpnia 2021 12:52

Tak, podwyżka gazu jest od 1 sierpnia a informacje na maila dostałam 21 sierpnia. to rozliczenie szacunkowe i głowę daje, że na moją niekorzyść. Jak by informacja była 1 sierpnia to bym mogła podać stan licznika do rozliczenia a tak to oni mi “szacują” i tak nie robiąc nic mają czysty zysk od paru tysięcy klientów. Brawo -prawo i sprawiedliwość w naszym kraju.

Martyna
Martyna
6 sierpnia 2021 13:32

Nie ma co narzekać na obsługę klienta bo jej nie ma. Dzwonie od dwóch tygodni, ale ciągle konsultanci są zajęci. Stoję w kolejce już godzinę i jeszcze z godzina przede mną…
Dramat, dramat… tragedia

Asia
Asia
20 lipca 2021 15:03

SKANDAL to i tak małe słowo! Masakra firma że aż żal!

Barbara
Barbara
28 czerwca 2021 12:44

Witam! W dniu 25.06.2021 korzystałam z usług w Biurze PGNiG Kraków ul .Balicka 84 ,jestem mile zaskoczona z obsługi Pana ,który załatwił moją sprawę szybko , miło ,profesjonalne podejście .Niewiele spotyka się w dzisiejszych czasach takich ludzi .Dziękuję

AGNIESZKA
AGNIESZKA
14 czerwca 2021 17:33

TRAGEDIA! KONTAKT TELEFONICZNY ZEROWY! PODAWANE BŁĘDNE NUMERY!

Momo
Momo
20 kwietnia 2021 12:30

Najgorsza firma z możliwych. Skontaktować się z nimi – bardziej możliwa podróż na Jowisza, rachunki jak z kosmosu. Przerwy w dostawie prądu non stop, rzekomo modernizują- piąty rok? naliczania opłat za opóźnienia nawet jeśli zapłaciłeś na czas, a bank wyslal następnego dnia.

Tomasz
Tomasz
13 kwietnia 2021 11:01

Zrobiłem ogrzewanie gazowe. Potrzebuje od nich próby szczelności, wymiany licznika i chyba nowej umowy. Nikt z biura obsługi klienta nie odbiera telefonu a próbuje się skontaktować od tygodnia, a na maila nie odpisują. Na koniec spróbowałem przez ich strone ebok.pgnig.pl i pani konsultantka poprzez rozmowe czatową napisała mi bym się kontaktował w tej sprawie mailowo lub telefonicznie i podała maila na którego nie odpisują i numer telefonu gdzie żaden konsultant nie odbiera. Cyrk, oddziały stacjonarne zamknięte i nie da się nic załatwić.

J....
J....
26 marca 2021 21:22

Salon Arkadia. Nic nie da się załatwić, panie urażone że klient chce pomocy, wielokrotnie wprowadzają klienta w błąd z powodu braku wiedzy dotyczącej obowiązującego prawa, jak i zwykłej niefrasobliwości umawiając się z klientem na wizytę w konkretny dzień u konkretnej osoby która załatwiała sprawę wcześniej, po czym okazuje się że panie pomyliły dzień. Lubię w takich sytuacjach mawiać że to nie wina obsługi, a tylko wadliwych procedur i systemów które mają do dyspozycji, ale to nie ten przypadek.

Mariusz
Mariusz
22 marca 2021 11:25

Pani na recepcji w Tarnowie (najlepiej pasowałoby okreslenie “dozorczyni” albo “woźna”) pohukuje na klientów, jakby właśnie kręcono tam kolejny odcinek “Alternatywy 4”. Nie obchodzi mnie, co mają w głowie, co robią na zapleczu, jak się nawzajem zatrudniają, ale komuna się skończyła 30 lat temu! Do obsługi klienta potrzebny jest przynajmniej podstawowy kurs, a pierwsza lekcja to :
– Nigdy, przenigdy nie traktuj petenta jak debila, bo sobie pójdzie gdzie indziej.

Tomek
Tomek
28 lutego 2021 10:03

Jak rok 2021 czy coś się poprawiło bo che z prądem przejść do gazowni dolnośląskie

Kamil
Kamil
2 kwietnia 2020 17:18

Tak niedobrej strony i obsługi klienta to ciężko znaleźć.
Strona bardzo powoli działa/ jeśli w ogóle działa bo to ciężko trafić.
Co chwilę pracę serwisowe które i tak nic nie dają.
Mam założone dwie skrzynki (W jednej tylko rura, w drugiej licznik) na domu bo poprzedni właściciel był cipą i tak sobie dał zbeszcześcić elewację.
Chciałem żeby to uporządkowali to mam zrobić to na własny koszt chociaż ten złom znajduję się cały przed licznikiem.
Mam dosyć tego ich bajzlu.
Nie polecam.

xsd
xsd
4 lutego 2021 17:54
Odpowiedz do:  Kamil

Tak bywa

Kacper
Kacper
17 kwietnia 2019 10:38

Oferta PIG od PGNIG obiecujaca 170 zl oszczednosci to jedno wielkie oszustwo !!! Konsultanci wprowadzaja w blad, zeby sciagnac klienta. Zadzwonilem do nich z zapytaniem na czym zaoszczedze te 170, powiedzial mi, ze za 1kWh zaplace 38gr, powiedzialem mu ze w tej chwili place 24 gr + 18 gr czyli w sumie 42 gr. On powiedzial, ze tutaj wlasnie na tym zaoszczedze, i dodatkowo nie bedzie oplaty abonamentowej. Zgodzilem sie i podpisalem umowe, okazalo sie, ze oplata abonamentowa jest niska, bo niska ale jest, oraz nie powiedzial, ze dojdzie 16 groszy dodatkowej oplaty za kWh, takze pierwszy rachunek wyszedl mi 50 zl wyzszy od tego ile zaplacilbym w Tauronie !! PGNIG nie bierze zadnej odpowiedzialnosci za konsultantów takze nie przyjmuje reklamacji, i tylko twierdza, ze taka umowe podpisalem i jak nie pasuje to moge rozwiazac. I tak zrobilem, przenioslem prad i gaz do taurona. Jak najdalej od PGNIG !!!! Oszusci !!! Gdzies moge zglosic to oszustwo?

Andrzej
Andrzej
22 marca 2019 12:58

Ceny są ok.

magz
magz
7 grudnia 2018 20:01

Na stronie Kontakt: Przejdź do formularza kontaktowego i wyślij wiadomość. Nasi konsultanci udzielą odpowiedzi najszybciej, jak to będzie możliwe…. Definicja ‘mozliwe’ w moim przypadku, byl to 1 miesiac i 5 dni. Jeszcze nigdy tak dlugo nie czekalam na odpowiedz. A bylo to proste zapytanie dotyczace potwierdzenia konta baknowego. Zenada!!!

Andrzej
Andrzej
26 października 2018 14:04

PGNiG gazek srazek. Ciagle podwyżki od dwóch lat. Wysyłają aneksy do podpisy. A ceny wyższe. Dramat. Nie polecam. Państwowe i musza się nachapac.

inny Piotr
inny Piotr
22 października 2018 16:15

Będę wdzięczny, jeżeli ktoś poprawi moje ewentualne błędy merytoryczne albo logiczne, bo aż wierzyć mi się nie chce:
Obecnie (bo cofnięciu koncesji Energetycznego Centrum) otrzymujemy prąd w ramach sprzedaży awaryjnej od innogy Polska. Potwierdzili mi, że korzystamy ze stawki tej samej, co klienci z normalną umową, czyli 0,3397 zł / kWh brutto.

PGNiG przesłało mi “promocyjną” ofertę “Prąd i Gaz” ze stawką 0,494 zł / kWh brutto (gdybyśmy chcieli kupować sam prąd, byłoby jeszcze drożej). Jest to ponad (!!) 45% drożej (!!) niż nasza dotychczasowa stawka, zatwierdzona przez URE, dla sprzedawców z urzędu.

Czy faktycznie są osoby, które podpisują taką umowę, czy to ja czegoś nie rozumiem?

Piotr
Piotr
4 sierpnia 2018 17:40

Masakra, z początku rachunki poniżej 100 pln, później prawie 200, a za lipiec już 400!!!

Krzysztof
Krzysztof
18 czerwca 2018 23:37

Drogo drogo i coraz drożej…. ;/ ;/

mimido
mimido
12 kwietnia 2018 09:18

ja podpisałam umowę PiG i szczerze mówiąc żałuję – miało być taniej, wyszło mega przeciętnie. Żałuję, ze podpisałam te umowę, czekam aż dobiegnie końca i do pgnig już nie wrócę

Genewa
Genewa
1 marca 2018 22:35

Na stronie PGNiG jakoś nie chwalą się taryfą prądu… to nie sugeruje by byli konkurencyjni. Odesłanie do formularza kontaktowego sugeruje, że mają coś do ukrycia i liczą na ‘grilowanie’ klienta

Przemek
Przemek
28 lutego 2018 15:03

ja jestempod wrażeniem ile można wydać na kampanie promocyjną naprawdę przecietnej oferty. I nie wiem, jakim cudem ludzie dali sie nabrać PGNiG na tę ściemę, chyba nie potrafia dodawać…

Anna
Anna
25 lutego 2018 19:04

Ja miała w PGNiG zaoszczędzić, a rachunki mam nawet wyższe. nie polecam

sfeat
sfeat
12 stycznia 2018 02:05

NIE POLECAM oferty Prąd i Gaz w PGNiG.

Wcześniej moim dystrybutorem energii elektrycznej był Tauron, a gaz miałem oczywiście w PGNiG. Skusiłem się propozycją niższych stawek za zużycie energii elektrycznej i brakiem opłaty handlowej w ofercie Prąd i Gaz od PGNiG. To był mój błąd! Porównałem rachunki za prąd od Tauronu i PGNiG. Stawka w PGNiG za zużycie energii elektrycznej faktycznie jest niższa, jednak suma za dystrybucję energii przewyższa sumę za sprzedaż energii!! W przypadku Tauronu suma wszystkich opłat dystrybucyjnych wynosiła około połowę sumy za zużyty prąd. W PGNiG opłaty dystrybucyjne są wyższe od samych opłat za zużytą energię!!! Słyszałem, że opłaty dystrybucyjne zależą od regionu w którym się mieszka (ja jestem ze Śląska). Jeśli ktoś jest skuszony tą ofertą – niech sprawdzi wcześniej, czy opłaty dystrybucyjne nie będą wynosiły ponad 50 % całego rachunku!!!

Miało być taniej, wygodniej, oszczędniej. Jest dużo drożej. NIE POLECAM!

tt
tt
12 stycznia 2018 21:01
Odpowiedz do:  sfeat

Szkoda zachodu. Posiadam gaz w PGNiG, prąd w Tauronie region małopolski. Chciałem przejść z prądem do PGNIG. W taryfie G11 miałbym 1,95 zł oszczedności….rocznie!!! Buahhahha

Agnieszka Fodrowska
Agnieszka Fodrowska
15 stycznia 2018 16:37
Odpowiedz do:  sfeat

Dzień dobry,

drogi sfeat, jeśli wybrałeś ofertę łączoną PGNiG, to zmieniłeś tylko sprzedawcę prądu – dystrybutor został ten sam, czyli Tauron, nie jest nim z pewnością PGNiG. Dlaczego? Ponieważ, nie ma możliwości zmiany dystrybutora (OSD). Jeśli wysokość opłat dystrybucyjnych budzi Twoje wątpliwości, to skontaktuj się z podmiotem odpowiedzialnym, czyli właśnie Tauron Dystrybucją.

Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl

GG
GG
20 marca 2018 22:32
Odpowiedz do:  sfeat

Sfeat,

Podpisując umowę kompleksową w PGNiG Twoim Operatorem nadal pozostał Tauron Dystrybucja. Opłaty dystrybucyjne będą zawsze w tej samej wysokości bez względu na to, którego Sprzedawcę prądu wybierzesz i są zależne tylko i wyłącznie od OSD. Skoro wspominasz, że teraz opłaty dystrybucyjne sa większą procentowo częścią rachunku niż poprzednio to chyba tylko potwierdza fakt, że placisz mniej za samą sprzedaż energii elektrycznej?:) Czyli to za co płacisz do PGNiG.(opłaty dystrybucyjne również płacisz do PGNiG na umowie kompleksowej, ale są one dalej przekazywane do Operatora – w tym przypadku do Tauron Dystrybucja).

Natalia
Natalia
2 stycznia 2018 13:30

Witam, zastanawiam się nad zmianą operatora z enea na PGNiG proszę o opinię, czy warto?

A.Z.
A.Z.
8 listopada 2017 14:36

Jestem rozczarowany ofertą PiG.
Mam dwie nieruchomości, umowę kompleksową i… bajzel w płatnościach, bo pgnig nie może od roku uporać się z elektroniczną obsługą płatności dla odbiorców prądu.
Szczerze NIE POLECAM!!! Oszczędności są pozorne a traci się czas na uzyskaniu informacji o saldzie płatności za prąd.
Możesz opłacać regularnie ale wystarczy, że nie dotrze pocztą faktura (bo emailem jej nie otrzymamy) i płacisz odsetki za brak wpłaty.
Wracam do profesjonalistów, nie stać mnie na stratę czasu i na te uciążliwości w pgnig
AZ

Zrobiony w PiG
Zrobiony w PiG
17 października 2017 20:51

Nie mogę się doczekać faktury za prąd – już prawie miesiąc po terminie. Dotychczasowe faktury – szacunkowe. Wracam do poprzedniego dostawcy prądu – szybko, sprawnie, trochę drożej, ale zawsze wiem, ile.

Barbara
Barbara
18 października 2017 08:35
Odpowiedz do:  Zrobiony w PiG

Dzień dobry,

jeśli nie otrzymuje Pan terminowo faktur za energię, to zachęcamy do składania reklamacji u sprzedawcy prądu. W innym przypadku firma energetyczna może winę zrzucić np na pocztę, a Pana obciążyć odsetkami za zwłokę w regulowaniu należności. Artykuł o braku faktur znajdzie Pan tutaj: https://enerad.pl/aktualnosci/brak-rachunku-za-prad-co-zrobic/
W razie gdyby sytuacja się powtarzała, to można to zgłosić również do regulatora, czyli URE.

Pozdrawiam,
Barbara,
zespół enerad.pl