UWAGA! Od 3 lipca 2021 roku obowiązuje w Polsce zakaz zawierania umów dotyczących energii elektrycznej i gazu poza lokalem przedsiębiorstwa. Więcej informacji znajdziecie w naszym artykule: Zakaz zawierania umów sprzedaży prądu czy gazu w domach konsumentów.
Większość odbiorców prądu, decydująca się na odstąpienie od umowy to osoby, które w sposób nieświadomy ją zawarły. Najczęściej do takich zdarzeń dochodzi, gdy konsument został np. wprowadzony w błąd przez przedstawiciela sprzedawcy energii elektrycznej. O takich przypadkach w naszym serwisie informowaliśmy wielokrotnie, ponadto przygotowaliśmy również mini poradnik, jak nie dać się oszukać przez nierzetelnych sprzedawców energii.
Niestety, czasami nawet zachowanie szczególnej ostrożności, nie jest w stanie zapobiec podpisaniu przez nas, czy naszych bliskich niechcianej umowy. Jak postępować w takiej sytuacji, gdy złożyliśmy już podpis na dokumencie?
Umowa zawarta na odległość lub poza lokalem sprzedawcy prądu
Przede wszystkim musimy pamiętać, że w tym przypadku po naszej stronie stoi prawo – reguluje je ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Zgodnie z obowiązującymi przepisami przedstawiciel sprzedawcy prądu jest zobowiązany do poinformowania nas o sposobie oraz terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz co istotne: przepisy wyraźnie mówią, że nieodłącznym elementem zawartej umowy jest wzór formularza odstąpienia od umowy. Niestety, nagminnie przedstawiciele firm energetycznych nie informują o możliwości odstąpienia od umowy, a także nie zostawiają wzorów.
Termin odstąpienia od umowy
W przypadku umów energetycznych termin na odstąpienie umowy wynosi 14 dni, a jego bieg rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy. W ciągu dwóch tygodni możemy odstąpić od umowy energii elektrycznej bez podawania przyczyny, a także bez ponoszenia kosztów.
Powyższy termin może ulec wydłużeniu do 12 miesięcy, jeśli przedstawiciel handlowy nie poinformował nas o możliwości odstąpienia od zawartej umowy.
Jeśli nie udało nam się w terminie odstąpić od umowy, a nie chcemy korzystać z usług danej firmy, to nie pozostaje nam nic innego jak wypowiedzenie umowy energii elektrycznej.
Jak odstąpić od umowy energii elektrycznej?
Jeśli chcemy odstąpić od umowy, to przy standardowej procedurze wystarczy na adres sprzedawcy prądu wysłać formularz odstąpienia od umowy – do zachowania terminu wystarczy wysłać dokument przed jego upływem.
W przypadku, gdy sprzedawca dopuszcza możliwość odstąpienia od umowy drogą elektroniczną, uzupełniony formularz należy wysłać na wskazany adres e-mail.
Zgodnie z przepisami prawa, sprzedawca, który otrzymał dokument odstąpienia od umowy energii elektrycznej zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, zobowiązany jest do niezwłocznego przesłania odbiorcy na trwałym nośniku potwierdzenia otrzymania oświadczenia.
Odstąpienie od umowy oznacza, że nie wiąże już ona stron i traktuje się ją jako niezawartą.
Co powinno zawierać oświadczenie odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem sprzedawcy prądu?
Prawidłowe oświadczenie odstąpienia od umowy powinno zawierać określone informacje:
- dane adresata, czyli sprzedawcy prądu: nazwa, pełny adres pocztowy, ewentualnie numer faxu, adres e-mail;
- dane konsumenta – imię, nazwisko, pełny adres pocztowy, warto również podać takie dane jak numer telefonu, czy adres e-mail;
- treść oświadczenia;
- numer umowy oraz datę jej zawarcia;
- podpis konsumenta (w przypadku wersji papierowej);
- data.
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy energii elektrycznej
W enerad.pl przygotowaliśmy przykładowy formularz odstąpienia od umowy dla konsumentów, którzy zawarli umowę kompleksową lub na sprzedaż energii elektrycznej.
Do pobrania:
Wzór odstąpienia od umowy energii elektrycznej
UWAGA: Jeśli szukasz informacji w jaki sposób odstąpić od umowy fotowoltaiki, to odpowiedź znajdziesz w artykule: Odstąpienie od umowy – fotowoltaika. Jak to zrobić? [Bezpłatny wzór].
Witam . Proszę o pomoc , dziś zadzwonił telefon […] głos młodej kobiety przedstawiła się że dzwoni Energa Obrót czyli mój sprzedawca od zawsze z ofertą i stawkami prądu , zaznaczam że czekałem na wiadomość bo składałem dokumenty o zwiększenie limitu energii na rolnika do swojego sprzedawcy właśnie ENERGA OBRÓT , jako że jestem starszy wiekiem i schorowany to nie wiele zrozumiałem to co mówiła , na końcu tylko kazała mi przytakiwać na tak , dokumenty pewnie umowa mają dojść ale nie pamiętam nawet jak mówiła kiedy i kto dostarczy , jak dojdą w następnym tygodniu to nie mam możliwości pewnie nic zrobić bo czasu za mało , nie wiem co dalej robić , zapytała mnie o date urodzenia którą podałem i to mnie zaniepokoiło , gdy sprawdziłem opinie telefonu to jestem przerażony , nie stać mnie na koszty związane ze zmianą na innego sprzedawce oraz nie wiadomo jakie stawki
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jezeli podpisałem umowę w domu a sprzedawca przysłał mi ją podpisaną przez siebie po miesiącu to czy 14 dni liczy się od momentu odbioru listu z poczty?
Witam też mam taki problem Roman
Witam. Proszę o pomoc dziś okazało się że moja babcia podpisała umowę x lat temu z Polski prąd I gaz, do tego przyszedł kolosalny rachunek za prąd jak mogę odstąpić od umowy, na numer podany na rachunku nie idzie się dodzwonić jakie kroki mogę podjąć w tej sprawie. Niestety nie ma żadnych dokumentów i nie mam pojęcia od kiedy płaci podwójnie…
Hej wielkie dzięki za wpis dla nas !
Dziękuję za ten pomocny artykuł. mam jednak trochę inne pytanie bardzo dla mnie ważne i myślę, że dla wielu; czy jeśli otrzymamy aneks do umowy i informacje o konieczności odesłania po podpisaniu czy to jest faktycznie wiążąca forma przedłużenia umowy? W aneksie jest przejście z jednej taryfy na inną ale brak zrozumiałej informacji odnośnie np. ewentualnej podwyżki. Czy nieodesłanie formularza poskutkuje automatycznie przedłużeniem umowy na starych zasadach?
Witam.
A co w przypadku zawarcia przez nas umowy na prąd w Firmie.? Przedstawiciele Fortum oszukali nas podając cenę 350zł/mwh podczas gdy nie jest to cena gwarantowana tylko w oparciu o wskaźniki giełdowe ( strasznie zagmatwana) .W dodatku nie chcą nam …udostępnić kopii umowy ( nawet elektronicznie) ani dobrowolnie wycofać z umowy- bp „już poszła do centrali” . Przestrzegam przed tą firmą! Bardzo prosimy o pomoc, czy da się z tym coś zrobić
dałam się naciągnąć bo zachęcali tańszym prądem… koleżanka w pracy na drugi dzień po podpisaniu umowy powiedziała mi żebym przygotowała odstąpienie od umowy ze sprzedawcą prądu i jak najszybciej wysłała do nich listem poleconym priorytetowym. Mam nadzieję że wszystko będzie ok bo się stresuję tą sytuacją.
Dzień dobry,
moja mama została naciągnięta na podpisanie umowy z Orange Energia przez tzw. domokrążce. Po opuszczeniu mieszkania przez niego kontaktowaliśmy się z przełożonym tego domokrążcy, gdyż na naszych dokumentach brak było podpisu na upoważnieniu danym Orange Energia na reprezentowanie mamy. Mężczyzna z którym rozmawialiśmy twierdził że na dokumentach mamy które posiada również jest brak jej podpisu wzt. umowa nie może wejść w życie (mamy nagrana rozmowę). Wzt. niestety nie złożyliśmy odstąpienia od umowy w ciągu 14dni i finalnie mama dostała pismo, że jej nowym sprzedawcą od 01.04.2019r. jest Orange Energia. W dniu 01.03.2019r. złożyliśmy reklamację w punkcie obsługi (pismo z 01/03/2019r. podpisane przez mamę) do Orange z opisem sytuacji jak mama została oszukana i z prośbą o anulowanie umowy. W odpowiedzi na nie dostalismy pisemną odpowiedź, że nie ma możliwości anulowania umowy, jednakże gdyby mama chciała zerwać umowę to proszą o wysłanie pisma w tej sprawie. Na początku maja mama otrzymała pismo informujące, że Orange Energia przychyla się do naszej prośby i że umowa przestaje obowiązywać od 01.06.2019r. Po naszej interwencji z prośbą o wyjaśnienia okazało się, że Orange Energia powtórnie zarejestrował mamy pismo z 01.03.2019r. uznając, że mama ją zrywa. Jednocześnie dostaliśmy informację, że na tym etapie nie ma możliwości wycofania tej rezygnacji. Efekt końcowy jest taki, że mama musiała pilnie podpisać nową umowę z dawnym dostawcą i z wielkim niepokojem oczekuję na wezwanie do zapłaty kary za zerwanie umowy, bo przez telefon zapewniono nas że takowe zostanie wysłane. Proszę o radę gdzie, czy i w jakiej formie możemy interweniować jeszcze??? pozdrowienia Beata
Czy konieczne jest podanie numeru telefonu tak by konsultant mógł potwierdzić telefonicznie fakt odstąpienia od umowy? Tak na swoim druku odstąpiena od umowy podaje Fortum. Czy bez takiego potwierdzenia telefonicznego przez konsultanta z ramienia firmy odstąpienie może być nie uznane. Chodzi o osobę starszą, która już raz telefonicznie została przekonana do zawarcia umowy. Nie mam gwarancji, że konsultant będzie próbował przekonać by nie potwierdzać odstąpiena od umowy.
Witam,informuję poszkodowanych że firma gasoenergia po raz kolejny zmieniła nazwę na PROTON POLSKA ENERGIA.Uważajcie na nazwy firm bo podają się za istniejących Sprzedawców Prądu.
Czytając na stronie URZĘDU REGULACJI ENERGETYKI to firmie PROTON POLSKA ENERGIA zostanie cofnięta koncesja na sprzedaż prądu….NARESZCIEEEEEEE.
Witam czy jak odpalam umowę na firmę jednoosobowa to też można odstąpić od umowy w 14 dni?
Moi niepełnosprawni rodzice (86 i 90 lat) zostali podstępnie namówieni do podpisania umowy z Orange Energia. Przedstawicielka zadzwoniła do drzwi mieszkania ok. godz. 12.00. Wprowadziła moich rodziców podwójnie w błąd. Po pierwsze przedstawiła się jako przedstawiciel Enei, a po drugie skłamała, że obecnie płacą podwójnie za prąd (faktycznie płacili dwie faktury za korzystanie z sieci i za dostawę prądu). Udałam się do najbliższego salonu Orange tego samego dnia, po poradę jak można odstąpić od umowy zważywszy na to, że moi rodzice nie są w stanie dotrzeć o własnych siłach do siedziby Orange, a ja nie posiadam upoważnienia poświadczonego notarialnie. Zbyto mnie i nie zaproponowano niczego! Miałam tylko jedno wyjście – zaprosić jak najszybciej notariusza do domu żeby sporządził upoważnienie. Wiąże się to z kosztami i z czasem, który ucieka… Dzięki tej stronie, wiem, że mogę to zrobić odsyłając umowę z wypełnionym oświadczeniem!!! DZIĘKUJĘ!!!
Zastanawia mnie jeden fakt i mam nadzieję, że znajdę tutaj odpowiedź.
Sytuacja wygląda następująco”
Moim obecnym sprzedawcą i dystrybutorem prądu jest TUARON. Podpisałem umowę z nowym sprzedawcą typu Energetyczne Centrum. Jak dobrze wiemy, podpisując umowę z nowym sprzedawcą podpisujemy im również pełnomocnictwo do działania w Naszym imieniu, w tym do rozwiązania umowy z obecnym sprzedawcą oraz do zawarcia nowej umowy dystrybucyjnej. Jak dobrze wiemy, należy zachować pełny okres wypowiedzenia, w tym wypadku pełny miesiąc.
Zakładając sytuację, iż umowa z Energetycznym Centrum została przeze mnie podpisana 14 sierpnia, co wiąże się z tym iż dostarczanie energii elektrycznej przez Energetyczne Centrum nastąpi dopiero od 1.10, czas na odstąpienie od umowy przewidywany w ustawie minął (14 dni), to co w przypadku kiedy zgłoszę się do obecnego sprzedawcy i odwołam pełnomocnictwo udzielone firmie Energetyczne Centrum? Czy Energetyczne Centrum ma w takim przypadku prawo naliczenia mi kar umownych?
Witam, podpisałem umowę z energie2 poprzez ich przedstawiciela, na umowie przedstawiciel dopisał odręcznie czas trwania umowy, promocja za pierwszy miesiąc i koszt jednostki która miała być stała przez cały okres umowy, niedawno dostałem prognozy opłat za cały rok i dopatrzyłem się, że od stycznia jest zmiana jednostki za kilowat. Moje pytanie czy takie dopisanie przez przedstawiciela jest ważne?? a jeśli tak to czy to jest niedotrzymanie warunków umowy i argument do zerwania umowy z ich winy?
Przestrzegam przed firmą Novo Energia. Sposób w jaki oszukują ludzi-podając się za pracowników firmy Tauron, kłamiąc i manipulując zasługuje na potępienie. Ludzie bez sumienia i jakichkolwiek zasad.
W mojej miejscowości też była taka sytuacja,że chodził pan i pani i pukali do drzwi. Twierdzili, że są od dostawcy prądu i z tego co wiem teraz osób podpisało im coś i teraz mają problem, w tym moja znajoma. Dzięki za wzór, przyda się do odstąpienia od umowy na sprzedaż prądu 🙂
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie! 🙂
Szanowni Pani Agnieszko
równo trzy dni temu miałam podobną sytuację, jak Pani Maria. Przyszły trzy osoby, które przestawiły się jako reprezentanci rzecznika, że naszły zmiany w taryfie i trzeba się zdecydować, ale najlepiej mi to wytłumaczą, jak okażę im rachunek. Powiedziałam bardzo dobitnie, że nic nie przyszło, jednak nie wiem dlaczego (jakieś zamroczenie – chyba, dlatego, że miałam małe dziecko na ręku i chciałam szybko skończyć temat. Pomijajać fakt, że nie powinnam otwierać będąc sama w domu z maleńkim dzieciątkiem…) pokazałam im swoją fakturę. Ci tylko spojrzeli powiedzieli „patrz 220” i powiedzieli, że u mnie wszystko w porządku. Próbowali dowiedzieć się od kiedy mam umowę, ale powiedziałam, że nie pamiętam. Oddali mi fakturę. Ale nie mam pewności czy jej ukradkiem nie sfotografowali. Było ich trzech więc jest taka możliwość. Nie zgadzałam się na nic, nie wpuściłam ich do domu, nie pokazywałam żadnych dokumentów osobistych. W sumie fakturę pokazałam, bo uznałam, że nie ma tam wystarczająco dużo danych, aby mogli mi zaszkodzić (i niestety miałam ją na wierzchu). Czy mam rację? Czy na postawie danych z faktury mogą podrobiwszy mój podpis zawrzeć nową umowę i obecną z Enea rozwiązać? Firmę Enea poinformowałam już o tym fakcie. Policji nie bo nie ma przesłanek. Serdecznie proszę o odpowiedź.
Dzień dobry, jakiś czas temu dokładnie 2 dni, przyszło do mnie dwóch konsultantow, powiedzieli ze nie odesłałam jakiegoś pisma w sprawie podwyżek prądu. Głupia wpuściłam ich do domu okazałam umowę oraz ostatni rachunek. Zadzwoniliśmy na inf enea. Aby dowiedzieć sie do kiedy mam umowę. Potem okazało sie że sa z Orange i proponują mi nowa umowę. Powiedziałam, ze nie mam czasu i ich wyprosiłam. Czy mogę byc spokojna? Odrazy zadzwoniłam do enea i powiedziałam jaka byla sytuacja ze niczego nie podpisałam, jednak domokrążcy widzieli moja umówę i poznali mój pesel. Proszę mi napisac czy mogę spokojnie spać.
Witam. Zostałam wkręcona w podpisanie umowy na sprzedaż energii elektrycznej FITEN Przyjechała do mojego sklepu pewna młoda sympatyczna dziewczyna, i stwierdziła że obniżają cenę na przesył energii elektrycznej w Tauronie i czy wyrażam zgodę . Zapytałam jeszcze raz czy to na pewno Tauron bo nie zamierzam nigdzie przechodzić. Ucieszona niższymi rachunkami – podpisałam. Po kilku dniach zadzwonił telefon od pana z ” Tauronu” z pytaniem czy pani owa była miła w załatwianiu sprawy , co potwierdziłam. po czym otrzymałam podpisaną umowę. Bylam nieświadoma błędu aż do dziś kiedy to otrzymałam rozwiązanie umowy z Tauronem. Umowa została podpisana 14-11-2017 Jak się z tego wycofać ?? A może firma będzie rzetelna? Czy ktoś podpisał już taką umowę i korzysta z usług? Moja rozpocznie się dopiero w lipcu 2019 r
ostrzegam wszystkich przed firmą Gasoenergia, [******] podpisy na umowach o dostawę gazu, ofiara dowiaduje się o zwarciu umowy po otrzymaniu faktur (zwykle kilkukrotnie wyższych niż od poprzedniego dostawcy), sprawa zgłoszona na Policję, po czym umorzona wobec niestwierdzenia popełnienia przestępstwa, zidentyfikowanych jest już kilkanaście przypadków, wszystkie podobne do siebie, co robić w przypadku umorzenia postepowania ?
Czy pozostaje tylko zapłacić haracz i czekać na następną [******] umowę ?
Komentarz edytowany przez redakcję.
Kolejna ofiara Polski Prąd i Gaz. Mój 91 letni !!!!Wuj w Sierpniu 2017 roku podpisał w Gdańsku trzy podstępnie podsunięte mu umowy i płacił zawyżone opłaty za prąd i gaz.
W Lutym bieżącego roku zostałem właścicielem jego mieszkania.Wuj wypowiedział te umowy argumentując utratą prawa tytułu prawnego do lokalu, ale rzeczona firma uzależnia rozwiązanie umów (pięcioletnich) od zapłacenia wysokich kar.
Czy od razu iść na Policję? Jako nowy właściciel nie mam zamiaru mieć nic wspólnego z tą złodziejską firmą jednak do podpisania umowy z dotychczasowym dostawcą firmą Energa Obrót potrzebuję potwierdzonego wypowiedzenia umowy od Polski Prąd i Gaz. Prośba o pomoc jak mamy ma z tego wybrnąć? Formalnie Wuj nie ma już mieszkania i dlaczego miałby płacić karę firmie z usług, której nie korzysta. Proszę o pomoc
Z adresem wszystko się wyjaśniło. Błąd był w nr lokalu na kopercie. Zamiast napisać 123 to było 132. Chyba z tych nerwów. Wyślę jeszcze dzisiaj odstąpienie od umowy. Mam nadzieję, że za zerwanie umowy zapłacę tyle, ile mnie poinformowano i ani złotówki więcej. Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
Witam,
moja mama została oszukana przez firmę Energy Match. Przyszły dwie młode osoby podające się za pracowników Tauron miały nawet takie plakietki, żeby potwierdzić z jakiej firmy są. Moja mama podpisała z nimi umowę, bo myślała, że to Tauron, z tej firmy dotychczas mama pobierała prąd. Umowa jest na jedną kartkę bez jej nr, wpisana jest tylko data zawarcia i zakończenia umowy. Nie ma nawet pieczątki. Umowa powinna zakończyć się 31.12.2017r. Sąsiadka, która tez została oszukana przez tych samych ludzi dowiedziała się, że firma Energy Match sprzedała dane swoich klientów i mama zaczęła otrzymywać rachunki z Polska Energetyka Pro, chociaż nie podpisywała z Nimi umowy. Obecnie przychodzą rachunki z firmy Polski Prąd i Gaz, mimo, że nie podpisywała mama z nimi umowy. Z nastaniem nowego 2018 roku zadzwoniłam do firmy PPiG, aby się dowiedzieć, do kiedy mama ma z „nimi niby” umowę. Pani, z którą rozmawiałam powiedziała mi na początku rozmowy, że umowa jest do końca stycznia 2018r. ale zaraz potem kazała mi czekać i dowiedziałam się, że umowa jest do końca 2018r. Przypomnę, że mama podpisywała umowę tylko z Energy Match. Dowiedziałam się, że za zerwanie umowy z PPiG mama zapłaci 17 zł za każdy miesiąc, czyli w tym przypadku wyszłoby ok. 200 zł Jesteśmy w stanie zapłacić za zerwanie umowy. W tym celu wysłałam pismo do PPiG na adres Al. Jerozolimskie 123A; Warszawa 02-017 o zerwaniu umowy z potwierdzeniem odbioru i po ok. 2 tygodniach dostałam zwrot listu, na którym napisano, że „nie ma takiego numeru budynku”. Na stronie PPiG jest właśnie taki adres. Gdzie mam wysłać list o zerwaniu umowy skoro adres podany na stronie internetowej jest nie aktualny? Czy faktycznie za zerwanie umowy z PPiG każdy miesiąc wynosi 17 zł? Obawiam się, czy nie policzą więcej skoro oszukują ludzi. Bardzo proszę o pomoc, o poradę. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Jestem kolejną ofiarą oszustów Polski Prąd i Gaz. W listopadzie 2017 przyszedł miły pan, przedstawiając się, że jest z Tauronu- mojego dostawcy prądu. Jego cel wizyty to uzupełnienie dokumentacji. Taki obowiązek nałożyła na Tauron przeprowadzona kontrola. Pokazał nową umowę, w której Polski Prąd i Gaz ma być jedynie firmą fakturującą i rozliczającą. Czynności powyższe ma wykonywać na zlecenie Tauronu.
Dostawca prądu pozostaje ten sam. Dodatkowo wraz z umową przekazano nam ulotkę w która potwierdza, iż PPiG fakturuje, natomiast Tauron dostarcza energię. Ponieważ do tej pory nie spotkałam się z żadnymi oszustami w dobrej wierze podpisałam nową umowę i uznałam sprawę za zakończoną. 19.01.2018 otrzymałam pismo od Tauronu, że pełnomocnik w moim imieniu rozwiązał z nimi umowę. Co mam zrobić w tej sytuacji ? Od czego zacząć ? Czuję się oszukana i nie chciałabym aby oszuści zostali bezkarni. Proszę o pomoc i konkretne wskazówki
WItam
Ja też dałam się oszukać Polski prąd i gaz…. Przyszła przemiła pani twierdząc że jest z Tauronu i czy nie doszedł list który wysłali ja że nie nic nie doszło, a ona no właśnie dlatego osobiście przychodzi bo coś poczta zagubiła listy a to bardzo ważne przedłuzenie umowy bo teraz się przeinaczają w inną nazwe czy jakoś tak mówiła, ja z małym dzieckiem na rękach że nie mam czasu, że umowa na męża. Zapewniała że to tylko chwila zajmie bym za męża podpisała, że na dowód że są prawdziwi zaraz zadzwoni do mnie telefon bym podała numer i faktycznie zadzwonił mówiła pani że tauron polska itd…. Człowiek głupi naiwny dał się nabrać i oszukać,.. Niestety minęło już 14 dni i nie da się umowy wycofać, tzn da ale muszę zapłacić karę 17 zł za każdy miesiąc trwania umowy – czyli 5 lat. Ja się pytam za co mam im płacić za oszustwa? I niestety muszę pozostać u nich…. Na dodatek od Taurona rachunek przyszedł od nich jeszcze nie. Czy to znaczy że dwa rachunki za prąd można płacić? Ja już nie wiem co robić….
Prosze o pomoc! Moja starsza sasiadka podpisala umowe z Polskim Pradem I Gazem, przyszlo dwoch akwizytorow I powiedzieli ze prad bedzie tanszy a wiec rachunki mniejsze I moja sasiadka dala sie nabrac, wiadomo ze dla kazdego oszczednosci sa wazne. Niezostawili jej kopi umowy wiec nie przejmowala sie tym a moze I nawet zapomniala o tym, kiedy miesiac po podpisaniu umowy przyszedl list of Tauronu ze umowa z nimi jest uniewazniona. Zaczelysmy razem drazyc I doszlismy do tego ze moja sasiadka zostala oszukana, napisalysmy o zerwanie umowy I odeslali nam list ze trzeba zaplacic £918zl, teraz zasatanawiamy sie czy zaplacic bo po pierwsze z czego a dwa czemu oszusci maja zarabiac na uczciwych ludziach. Prosze o pomoc co bedzie jak sie udamy do sadu? Prosze o pomoc.
14 kwietnia przyszedł do mnie młody akwizytor. Wypytał skąd biorę prąd i gaz. Prąd miałam z Polskiego Prądu a Gaz z PGNIG. Akwizytor powiedział że firma Polski Prąd zmieniła nazwę na Polski Prąd i Gaz i że muszę podpisać nową umowę i że to tylko formalność. Byłam załamana bo umierała moja mama więc podpisałam dwie umowy bo myślałam że to tylko w związku ze zmianą nazwy firmy Polski Prąd. Dałam mu dosadnie znać że prąd chcę nadal pobierać z PGNIG. On mi powiedział że to jest to samo i prąd będę miała. Teraz okazuje się że zerwał moją umowę z Polskim Prądem i PGNIG.Za zerwanie umowy z Polskim Prądem muszę zapłacić 630 zł!!! Wszystko stało się bez mojej wiedzy. Cieszyłam się że uwolnię się z Polskiego Prądu za dwa lata bo zostałam też wrobiona i oszukana przez młodą akwizytorkę która wmówił mi że jest z Tauronu gdzie brałam prąd. Gdy chciałam się wycofać straszono mnie wysokimi karami więc przebolałam to.Teraz ponownie wpadłam w ich łapy i nie stać mnie na zapłacenie kary o której nie miałam pojęcia podobnie jak o tym że mnie przenieśli do swojej firmy Polski Prąd i Gaz. Odwołam się do Rzecznika konsumentów mediów i jak trzeba do sądu!! Takie praktyki muszą być karane a rozmowy z klientem nagrywane żeby były widoczne i słyszalne manipulacje ludźmi!!
Witam,
Jakiś czas temu mój tato podpisał nieświadomie umowę na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej. Pani,która u niego była przedstawiła się jako przedstawicielka Tauronu i podsunęła mu do podpisania dokumenty. Tato wierząc że Pani była z Tauronu schował dokumenty do innych rachunków za prąd. Gdy ojciec mi o tym opowiedział okazało się że minęło już 14 dni jakie miał na odstąpienie od umowy. W dokumentach, które otrzymał była niepełna umowa i pośrednictwo na przeprowadzenie zmiany sprzedawcy energii, nie było natomiast żadnego dokumentu informującego o możliwości odstąpienia od umowy. Proszę o pomoc w jaki sposób rozwiązać umowę gdyż sprzedawca zastrzegł sobie około 2000zł kary za odstąpienie podpisanej od umowy.
Witam. Moja mama ma taki oto problem że kilka lat temu podpisała umowę na okres 3 lat z Centrum Energetyczne nie dość że wcisnęli jej dodatkowo jakiś pakiet lux medu. To po upływie tych trzech lat nie chcą rozwiązać umowy uzasadniając że miała 14 dni na zerwanie umowy. W tym momencie umowa została przedłużona na czas nieokreślony. Jak mogę napisać wypowiedzenie tak by mama nie była obciążona żadnymi kosztami.
Z Góry Dziękuję za Pomoc !!!
Czy jest pani w stanie podac numer telefonu do GAZOENERGIA POLSKIE ZAKLADY ENERGETYCZNE. UL. GORCZEWSKA 47, WARSZAWA?
Czy nie ma już możliwości dodania komentarza? Wczoraj próbowałam, bezskutecznie.
Podobna sytuacja jak u Pani Marii. Moja mama z niewiedzy podpisala umowe z Polski prad i gaz w marcu. Od czerwca nowym dostawca pradu ma byc wspomniana firma. Gdyby nie fakt ze Tauron wyslal pare dni temu dokument potwierdzajacy zerwanie umowy, mama bylaby przekonana, ze podpisana umowa dotyczy dalszej wspolpracy z Tauronem. Nowa umowa z Polski Prad i Gaz zostala podpisana na 5 lat i jej zerwanie wiaze sie z naliczeniem jednorazowej oplaty 17 zl za kazdy miesiac umowy. Takiej sumy moja mama nie jest w stanie zaplacic. Jak powinna byc .
Witam. Ja zostałam wprowadzona w błąd (a właściwie oszukana) przez firmę GasoEnergia z Warszawy. W rozmowie telefonicznej przedstawiciel podawał się za pracownika TAURONU i namówił mnie na zawarcie nowej umowy kompleksowej z „gwarancją niezmienności ceny” (podobną miałam podpisaną z TAURONEM) na preferencyjnych warunkach tzn. ok. 1/3 taniej czyli 43,35 zł zamiast 68,97 zł. Nie zostałam poinformowana, że będzie się to wiązało z dodatkowymi kosztami wynikającymi z wcześniejszego rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą -czyli za 1,5 roku- 450 zł oraz najprawdopodobniej z podwójnymi fakturami. Jedna od Taurona na ok. 30 zł a druga od GasoEnergii na ponad 100 zł (o czym dowiedziałam się dopiero dzisiaj). Na moim egzemplarzu umowy nie ma zapisanej żadnej daty (kurier kazał mi się tylko podpisać). Na infolinii GE dowiedziałam się, że mają wpisaną datę 23.03.17 r. co na pewno nie pokrywa się z datą dostarczenia przez kuriera umowy do podpisania (możliwe, że była wstecznie datowana ale nie mogę tego sprawdzić ). Chcąc odstąpić od umowy musiałabym zapłacić karę prawie 1200 zł. Czy jedynie mogę złożyć reklamację (jak sugerowała pani z infolinii) i czekać na rozwój wypadków czy jest jakaś szansa na przynajmniej obniżenie dodatkowych kosztów?
Witam, proszę o pomoc w odstąpieniu od umowy z Energia dla domu (chodzi o gaz). Przez głupotę i wprowadzenie w błąd podpisałam dziś z nimi umowę na dostarczanie gazu (chodzili po domach). Co mam zrobić by ją odstąpić?? Wystarczy przesłać oświadczenie od odstąpieniu od umowy czy jeszcze coś? Co z pełnomocnictwem? I czy mam dzwonić do obecnego dostawcy gazu i informować go o tym?
Witam.Moja mama dzisiaj podpisała 5 kwietnia umowę z firmą Polski Prąd i Gaz.
Na egzemplarzu umowy którą dostała mama brak daty i numeru umowy.Formularz odstąpienia od umowy również otrzymała.Przedstawiciel oferujący umowę twierdził że jest pracownikiem PGE.Mamy 14 dni na odstąpienie ale wobec braku numeru i daty jak to zrobić?Czy dołączyć do listu ksero umowy?
Witam. Moja mama również została oszukana przez firmę Multimedia. Przedstawiciel przedstawiał się jako Energia. Nie zostawił nawet 2 egzemplarza umowy. Przyszedł rachunek za prąd, który trzeba było zapłacić. Napisałam w mamy imieniu pismo z prośbą rozwiązania umowy bez konsekwencji finansowych, opisałam również całą sytuację, że zostałam oszukana. Potem zadzwoniła do mnie Pani z M. z informacją, że niestety nie widzą podstaw do rozwiązania umowy. Oczywiście się z tym nie zgodziłam i ponownie poszła sprawa do rozpatrzenia. Dodatkowo Pani pytała, czy chcę dostać kopię umowy skoro nie zostawił mi jej przedstawiciel i nie mogłam napisać oświadczenia o odstąpieniu od umowy. I teraz moje pytanie. Czy wysłać teraz formularz oświadczenia od umowy i powołać się na to, że fizycznie jej nie miałam w dniu podpisania umowy i nie miałam możliwości odstąpienia od umowy? Co najlepiej zrobić, żeby z tymi oszustami rozwiązać umowę, bez płacenia kary?
Witam,
My również z mamą zostałyśmy oszukane przez firmę Polski Prąd i Gaz, które podszyły się pod firmę Innogy, według ich planu działania, czyli dwie osoby, jedna wypisuje umowe, druga zagaduje. Miały nawet ulotkę innogy, w której ostrzega się przed oszustami. Moja czujność została uśpiona jednak postanowiłam to sprawdzić i moje przypuszczenia się sprawdziły.
I moje pytanie brzmi:
Umowa została podpisana przez moją mamę, ale właściwym klientem jest mój tata i wpisała jego imię i nazwisko, czyli podpisała się za niego. Czy taka umowa ma ważność? Czy jest to wystarczający argument do zerwania umowy czy trzeba jeszcze wysłać odstąpienie od umowy?
Dzień dobry,
starsza osoba podpisała „umowa kompleksowa sprzedaży energii elektrycznej”. moje pytanie czy na wzorze oświadczenia, mam skreślić wyraz „kompleksowej” lub „sprzedaży” skoro podpisała kompleksową umowę sprzedaży”, czy usunąć po prostu gwiazdkę i ukośnik i zostawić całość?
Witam ja zostałem oszukany przez firmę Polski Prąd i Gaz. Podszyli się pod Taurona
Ale zaraz tego samego dnia coś mnie tkneło i zadzwoniłem do Taurona dowiedziałęm się że oni nie wysyłają konsultantów po domach. więc tego samego dnia co podpisałem umowę wysłałem oświadczenie o odstąpieniu od umowy. zadzwoniłem do PPiG i konsultant powiedział że odstąpienie zostało przyjęte. Otrzymałem także potwierdzenie pisemne od PPiG że umowa została Rozwiazana zgodnie z prawem do 14 dni. Mam pytanie Na umowa którą mi zostawili nie miała 3 strony na której zapewne była data zawarcia ja na oświadczeniu napisałem datę w której podpisałem te umowę z ich konsultantami. czy oni mogą sobie podpiąć pod te umowę jakąś inna umowę wpisać inną datę?
Witam, mnie również oszukała konsultantka Multienergia podając się za pracownika Tauron. Chodziło o podpisanie aneksu do umowy inaczej będę od nowego roku płacić wyższe rachunki. A tak mam dalej gwarancję stałej ceny, zapewniała mnie że dalej jestem pod firmą Tauron. Niestety nieświadomie podpisałam umowę. Wszystko działo się 05.2016, a sprawa wyszła na jaw 16.02.2017. Kiedy Tauron przysłał mi pismo o rozwiązaniu umowy przez pełnomocnika. Napisałam 23.02.2017 do Multienergii w jaki sposób zostałam oszukana i powołałam się na wasz serwis z prośbą o wypowiedzenie umowy bez kary pieniężnej zobaczmy co szanowna firma mi odpowie, bo czytam że ludzie mają duże problemy.
Witam,
wczoraj tj. 15.02.2017 sąsiadka (starsza osoba) podpisała umowę z przedstawicielem firmy Polski Prąd i Gaz Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 123a, 02-017 Warszawa. Godzinę później coś ją tknęło, przyszła do mnie jako do młodszego wiekiem 🙂 sąsiada z pytaniem czy dobrze zrobiła. Usiedliśmy na spokojnie (spokojnie to było w moim przypadku, bo jej ręce trzęsły się z przerażenia) i zaczęliśmy czytać umowę. Nawet nie przeczytaliśmy 1/3 i sąsiadka stwierdziła, że chce odstąpić od umowy bezapelacyjnie. Nie protestowałem, że należy przeczytać umowę do końca, czy się rzeczywiście opłaca czy nie i zaczęliśmy analizować oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Od razu okazało się, iz na samej umowie nie ma numeru umowy. Czy teraz odsyłając oświadczenie o odstąpieniu od umowy bez podania numeru umowy, będzie ważne czy należy w to miejsce wpisać jakieś dodatkowe dane, które były spisane na umowie w postaci Numeru Punktu Poboru Energii Elektrycznej bądź Numeru Licznika/Numeru ewidencyjnego Odbiorcy u poprzedniego sprzedawcy?
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Witam,
Mój wójek został, również naciągnięty przez konsultanta Energe w listopadzie w zeszłym roku.Teraz płaci podwójne rachunki za prąd.On jest osobą samotną i nie do końca poczytalną gdyż choruje na schizofrenię.Czy w tym przypadku możliwe byłoby anulowanie umowy bez poniesienia konsekwencji?Jak można mu pomóc?Z góry dziękuję za odpowiedź
Witam moja mama prowadzi sklep w czwartek tj.19stycznia przyszli niby przedstawiciele Taurona żeby mama płaciła mniejsze rachunki za prąd kazali jej podpisać papiery zapewniali ze są z Taurona i mama płaci droższy prąd przemysłowy to po podpisaniu umowy będzie płacić mniejsze kwoty i moja mama to podpisała panowie zabrali wszystkie dokumenty później jak mama powiedziała co zrobiła dzwonilismy do Taurona i oni powiedzieli ze nikogo nie przysylali to wiemy ze to byli oszuści i co teraz mamy zrobić nie wiemy z jakiej firmy byli bo nic nie zostawili w Tauronie zastrzrglismy od razu ze nie chcemy przejść do innej firmy dzisiaj mama była u rzecznika praw konsumentów to powiedział ze nic nie da się zrobić bo jeżeli mama ma firmę to taka podpisana umowa wchodzi w życie z dniem podpisania umowy czy to jest prawda bardzo proszę o radę co możemy zrobić
Dziękuję za odpowiedź,pozdrawiam.Zofia
13.01 przyszła do mnie konsultantka z multimedia, podając się za Energe SA. Podpisał umowę, ale coś mi nie pasowało, zadzwoniłam do energii i zapytałam, czy konsultant chodził dzisiaj po domach.
Okazało się, że nie. ponieważ pani była obok w mieszkaniu,poprosiłam aby moją popisaną umowę oraz sąsiada anulowała,w związku z tym,że wprowadziła nas w błąd. Przedstawicielka Multimedia pokreśliła umowy i zabrała ze sobą.Czy to by było jednoznaczne ,że umowa nie została zawarta,czy też warto jeszcze wysłać odstąpienie od umowy-nadmieniam ,ze nie mamy nawet nr.umów
JOY Energia również oszukała mojego dziadka. Najpierw był telefon, w którym ktoś się przedstawił jako przedstawiciel firmy Tauron w celu potwierdzenia danych, aby przedłużać umowę, którą dziadek ma zawartą bezterminowo – tym sposobem uzyskano dziadka PESEL i adres do przygotowania umowy. W grudniu 2016 przyszedł akwizytor i dokonał podpisania umowy z dziadkiem – jednak kopia umowy nie zawiera ani daty zawarcia umowy, ani formularza do odstąpienia od umowy. Tym sposobem nie wiemy na jaką datę się powołać przygotowując odstąpienie od umowy.
Nr telefonu firmy jest wyłączony, strona gasoenergia.pl nie działa – firma Krzak? Temat świeży, bo firma zaczęła wysyłać akwizytorów w grudniu. Tylko do osób starszych, które bez zastanowienia podpisują takie dokumenty.
Jak odstąpić od umowy nie mając daty jej zawarcia, mam wpisać jakąkolwiek datę byle liczyło się te 14 dni?
Dostałam dom w spadku 12 lat temu. Matka ma zapisaną służebność. Dom jest na mnie, prąd na nią. Tak mnie gnębiła, że musiałam się wyprowadzić. Do tej pory wszystkie rachunki płaciłam ja. Prawdopodobnie przeraziła ją perspektywa płacenia rachunków i chce prąd przepisać na mnie, żebym to ja ponosiła te koszta. Czy może to zrobić beze mnie? Mi tam prąd w ogóle nie jest potrzebny, najlepiej, gdyby w ogóle odłączyli
Witam.
Podobnie jak wyżej babcię Pani Katarzyny spotkało to samo mojego dziadka. Również na pozostawionej kopii umowy firmy JOY ENERGIA nie ma daty podpisania umowy, nr tel. nie odpowiada, a strony www praktycznie nie istnieją. Umowę natomiast nie podpisał sam dziadek, tylko znajoma, swoim nazwiskiem, która się nim opiekuje, chociaż „kurier” próbował wymóc na niej, aby podpisała się nazwiskiem dziadka. Nie świadoma kobieta podpisała umowę, choć „kurier” przedstawił jej dokument twierdząc, że to tylko pokwitowanie odbioru przesyłki/dokumentu. Oczywiście przedstawiciel pozostawił tylko umowę i załącznik 3, nie pozostawiając reszty wypisanych tam załączników. Co robić w tym przypadku, proszę o pomoc.
Witam.
Moja babcia podpisała umowę odnośnie zmiany dostawcy energii elektrycznej z firmą JOY ENERGIA znajdującą się we Wrocławiu przy ul. Kasztanowej 3A. Babcia jest osobą schorowaną i nie miała świadomości, co podpisuje. Na kopii umowy, którą otrzymała brakuje podstawowych informacji tj. numer telefonu firmy, data zawarcia umowy, podpis sprzedawcy oraz brak załączników, które stanowiły dalszą cześć umowy (mi. brak załącznika – formularza, za pomocą którego można tylko odstąpić od zawartej umowy). Jaka jest szansa, aby odstąpić od tej umowy i nie ponosić konsekwencji?
Bardzo proszę o pilną odpowiedź.
Witam, moja mama miała dostawcę prądu z PGE, dnia 7.10.2016r. przyszło dwóch przedstawicieli podających się, że są z PGE. Poinformowali mamę, że nie odesłała jakiegoś dokumentu i przyjechali żeby go z nią wypełnić i musi go podpisać. Tak było w dużym skrócie. W dniu 30.11.2016 przyjechali przedstawiciele PGE zczytać licznik , a zarazem poinformowali mamę, że rozwiązała z nimi umowę . Tak właśnie mama dowiedziała się, że zmieniła dostawcę prądu na Multimedia Energia. Nie została poinformowana o zmianie dostawcy prądu ani, że podpisuje nową umowę i może odstąpić od niej do 14 dni. Co w takiej sytuacji może zrobić mama jak od umowy minęło już dawno 14 dni. Proszę o pomoc, jak mam rozwiązać tą sprawę, żeby mama wróciła do poprzedniego dostawcy.
Witam. Rodzice w sierpniu bieżącego roku podpisali umowę z Multimedia Polska Energia Sp. z o.o. świadcząca usługi energii elektrycznej i gazu. Wczoraj sprzedali mieszkanie i nie posiadają już prawa do tego lokalu. Będą mieszkać u mnie. Udaliśmy się do oddziału Multimedia w naszej miejscowości aby rozwiązać umowę i otrzymaliśmy informację że może zostać naliczona kara. Czy jest to możliwe? Tracąc prawo do lokalu i nie mając już innego lokalu, na którym mogliby kontynuować ta umowę maja zapłacić karę? Co robić? Puki co czekamy na rozpatrzenie rezygnacji. Nowi właściciele nie chca na siebie przejąć tejże umowy co jest zrozumiałe, bo mają prawo zawrzeć ja u innych sprzedawców. Natomiast rodzice nie mogą mieć umowy na mieszkanie, które nie należy do nich tak?
Właśnie dowiedziałam się, że Tata podpisał 26.10.2016 r. umowę z firmą ENERGIA2 na okres 5 lat od 01.01.2017 r. Dopiero dziś tata nieświadomy w co się wpakował pochwalił się do mnie o podpisaniu umowy. Po przeczytaniu jej samych opłat (w tym stała oplata handlowa ponad 11 zł – taryfa G11) nie ma sensu. Minęło już 14 dni 🙁 sprzedaż jeszcze się nie zaczęła, pomijam fakt że Pani podawała się za pracownicę PGE…. masakra. Czy da się coś z tym zrobić???
Podobno nie podpisywał żadnego pełnomocnictwa ale znając go może nie pamiętać co dokładnie podpisywał :(:( Tak czysiak nie ma do tego kopii, na jednym z papierów pisze że obecna umowa z PGE kończy się 31.12.2016r. Skąd miała takie dane?!
Witam. Kilka miesięcy temu do mojej niedołężnej, mieszkającej samotnie Babci, zawitał nieznajomy jegomość, który obiecywał tani prąd i tak namawiał że Babcia podpisała jakieś dokumenty. Niestety powiedziała nam dopiero po fakcie. Nieznajomy nie zostawił żadnej umowy nawet nazwy firmy, po prostu zabrał teczuszkę i poszedł dalej. Czekaliśmy z obawą czy nie przyjdzie za chwilę komornik bo Babcia np coś nie spłaca, ale po kilku miesiącach przyszły faktury za energię elektryczną i dopiero wtedy dowiedzieliśmy się o co chodzi. W korespondencji która przyszła nadal nie ma żadnej umowy tylko śmieszne pismo „wyjaśniające” dlaczegóż to tak późno wystawili faktury. W związku z tym że nie mamy umowy to nie wiemy na jaki okres i na jakich warunkach jest podpisana umowa i jakie są warunki odstąpienia od umowy z Firmą Multimedia Polska Energia Sp. o.o. w Gdyni.
Może ktoś miał taki przypadek i go rozwiązał.
PROSZĘ O POMOC!
Witam,
Również dałam się oszukać i podpisałam taką umowę. Człowiek, który mnie oszukał podawał się za pracownika Pge mojego dotychczasowego dostawcę energii. Zawarłam umowę promocyjną na okres 48 miesięcy, jednak wypowiedzenie napisalam po upływie okresu wypowiedzenia. Właśnie otrzymałam pismo, iż umowa zostanie rozwiązana 30.11.2016 z zachowaniem kary umownej czyli mam do zapłącenia 1250zł. Czy da się coś z tym zrobić? Jakie pismo wystosować tym razem?
Czy jest możliwe, że przedstawiciele Multimedii nie zostawili starszej, niedosłyszącej osobie kopii podpisanej umowy? Do mojej cioci zgłosiły się dwie „bardzo miłe osoby”, które wymogły na niej podpisanie umowy o sprzedaży prądu i gazu. Prawdopodobnie byli to przedstawiciele Multimedii, ale ciocia nie jest pewna, a nie zostawili żadnego dokumentu potwierdzającego podpisanie umowy ani żadnej wizytówki. Co zrobić w takiej sytuacji?
Witam!
W dniu dzisiejszym (21-01-2016) z braku zachowania czujności dałem się złapać handlowcowi z Energie2 i podpisałem umowę na energię elektryczną (od 01-01-2017 przez 5 lat). Nie miałem najmniejszego zamiaru zmieniać obecnego Sprzedawcy. Czy po wysłaniu Oświadczenia o odstąpieniu od umowy w ciągu 14 dni za potwierdzeniem odbioru mogę się spodziewać jakichś kar lub kosztów związanych z odstąpieniem? Bardzo proszę o odpowiedź ;(
Co zrobić w sytuacji gdy oszust podający się za pracownika TAURON wprowadził w błąd starszą osobę i podsunął do podpisania umowę, która niewiadomo czego dotyczy i z jakiej firmy pochodzi gdyż operatywny przedstawiciel handlowy nie zostawił kopii tego dokumentu.
Witam. Jak rozumieć ten zapis, który widnieje na stronach Orange: „Jeśli podpisanie umowy nastąpiło poza lokalem Orange i nie minęło 14 dni, Klientowi Indywidualnemu przysługuje odstąpienie od umowy. Uwaga, umowa kompleksowa z pełnomocnictwem udzielonym Orange przez Klienta, nie jest umową zawartą na odległość ani poza lokalem przedsiębiorstwa i odstąpienie jej nie dotyczy. W innym przypadku po podpisaniu umowy możliwa jest rezygnacja z usługi z zachowaniem regulaminowego okresu wypowiedzenia. Złożenie rezygnacji może wiązać się z naliczeniem kar umownych za wcześniejsze zerwanie umowy.”
Czy mam rozumieć, że w świetle tego zapisu nie mogę odstąpić od umowy zawartej na odległość? Taka właśnie umowę otrzymałem wraz z tym pełnomocnictwem.
Witam mam podobny problem tylko że z firmą GREEN S.A.
mój ojciec podpisał umowę w lipcu z nimi na energię elektryczną. po 3 miesiącach przyszły rachunki do płacenia (od 1 października 2016).
Chciałby wypowiedzieć tą umowę choć wiem, że może się spodziewać kar umownych. Poinformowaliśmy już firmę, że w nieuczciwy sposób doszło do podpisania umowy (tak samo jak to wszyscy tu opisują), a następnie po paru minutach był telefon do Ojca z potwierdzeniem o podpisaniu umowy. minęło już 14 dni na odstąpienie umowy. Kazali nam napisać wypowiedzenia o okolicznościach podpisania umowy. Czy przy pisaniu wypowiedziana też mam się powołać na Wasz artykuł, który dotyczy Multimedia?? czy może już z tą firmą GREEN też macie doświadczenie na temat odstąpienia od umowy po terminie?? Niby umowa jest na 48 miesięcy z wpisanym 1 miesiącem wypowiedzenia. kara to 35 zł. miesięcznie….. za zerwanie – do końca trwania umowy. Oczywiście nie chciałbym płacić kary.
Mam jeszcze pytanie co w przypadku jak już Ojciec nie jest właścicielem nieruchomości (choć tak jest w umowie wpisane przez przedstawiciela), ale do tej pory miał własną umowę z ENERGIĄ z dotychczasowym operatorem co wykorzystał przedstawiciel tej firmy??.
i co w przypadku jak by się wypowiedziało GREEN-owi umowę a następnie w ENERGII podpisało się nowa umowę na świadczenia sprzedaży Energii??
Proszę o pomoc
Michał
Witam, niestety moją mamę spotkała także podobna sytuacja i dowiedziałem się o niej dopiero wczoraj. Mama jest starszą osobą z grupą inwalidzką i nie orientuje się w tego typu sprawach, od kilku miesięcy nie dostawała żadnych rachunków za prąd (co jak się dowiedziałem spowodowane było ponieważ rachunki przychodziły drogą mailową) lecz wpłacała je dalej na konto Energii normalnie. Dnia 16 czerwca 2016 spotkała panią K. Ogórek, która podając się za przedstawiciela Energii wcisnęła jej nową umowę z firmą Multimedia, mama myśląc i wierząc zapewnieniom tej pani, o tym że rachunki już będą przychodziły regularnie podpisała dokumenty myśląc, iż Energia wysłała do niej pracownika w tej kwestii. Na tej umowie, z tego co widzę, jest okres rozliczeniowy trwający 2 miesiące oraz oświadczenie, iż odbiorca deklaruje zakup i odbiór energii elektrycznej w ilości 800 kWh rocznie. Nie jest jednak zaznaczony czas trwania umowy, żadna kratka „36” miesięcy, „48” miesięcy czy „inny” nie jest zaznaczona, jest tylko zapis „Rozpoczęcie świadczenia usługi nastąpi z dniem 01.08.2016 pod warunkiem, że zostanie rozwiązana lub wygaśnie lub upłynie okres wypowiedzenia umowy kompleksowej bądź umowy sprzedaży energii elektrycznej łączącej Odbiorcę z dotychczasowym sprzedawcą oraz umowy dystrybucji energii elektrycznej łączącej Odbiorcę z OSD.” Nie została także oczywiście powiadomiona o możliwości odstąpienia od tej umowy bo i jak skoro pani K. Ogórek pracuje niby dla Energii. Ja wróciłem dopiero teraz, ponieważ pracuję za granicą i widząc na umowie logo firmy Multimedia postanowiłem zająć się tą sprawą.
Więc stąd moje pytanie : czy i w jaki sposób można rozwiązać tę umowę? Pozdrawiam Mariusz.
Odstąpienie od umowy zostało wysłane w dozwolonym terminie 2tyg. W międzyczasie kontaktowała się z nami osoba z Energii dla domu w celu uzupełnienia brakującej danej w umowie. Podczas tej rozmowy została poinformowana o wysłaniu odstąpienia, więc powiedziała, że w takim razie zaznaczy umowę już od razu jako anulowaną. W celu potwierdzenia zadzwoniłam dzień później na infolinię i tam dowiedziałam się, że faktycznie umowa jest oznaczona jako anulowana, ale potwierdzenie tego zostanie wysłane smsem w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia. Czy dostawca nie jest zobowiązany do pisemnego potwierdzenia i sms jest wystarczający w tym wypadku?
Witam,
moja Mama też została oszukana przez przedstawiciela podającego się że jest z PGE. Miną miesiąc więc trzeba płacić:/
Nie ma cwańszego prawnika niż w multimedio który nie tylko anulował by takie bezczelne umowy (wzrost rachunku o 8.2%) ale też wywalczył odszkodowanie za szkody np moralne dla tych starszych ludzi, sam by zarobił, utarł nochala tym tam i zrobił dobry uczynek!!!
Pozdrawiam,
Tomek.
Witam tez zostalam oszukana tylko u mnie jest problem taki ze minelo juz ponad 14 dni co mam teraz zrobic? Zostaje juz tylko kara 25zl miesiecznie?
Witam,
moj tato zostal oszukany przez ludzi podszywajacych sie pod Tauron. Oczywiscie oszuci nie zostawili umowy…Wyslalysmy kilka wypowiedzen od umowy do firm, ktore stosuja „nieczyste chwyty”. Moje pytanie jest nastepujace: czy mozemy liczyc sie z jakimis negatywnymi konsekwencjami wyslania im danych osobowych taty (mam na mysli adres i pesel)? Bardzo prosze o odpowiedz. Czy jest jakies miejsce oprocz policji, gdzie moglabym zglosic incydent, moze jest wiecej poszkodowanych ludzi w Oswiecimiu a razem mozna wiecej. Z gory dziekuje za odpowiedz.
Witam,
3.08 przyszła do mnie konsultantka – domokrążca z multimedia, podając się za energe SA. Podpisałam umowę, ale coś mi nie pasowało, zadzwoniłam do energii i zapytałam, czy konsultant chodził dzisiaj po domach.
Okazało się, że nie. Na domiar złego, sprawdzając umowę, okazało się, że dostałam nie swoją kopię umowy!! Nie mam więc numeru umowy.
Następnego dnia od razu wysłałam poleconym odstąpienie od umowy, zawierając w nim wszystkie inne dane typu adres, PESEL, numer dokumentu tożsamości, godzina wizyty. Konsultanci na infolinii powiedzieli, że to są wystarczające informacje. 8.8 poczta polska poinformowała mnie, że list został dostarczony do gdyńskiego oddziału na Tadeusza Wendy 7/9. Czy to są wystarczające informacje? Czy jest możliwe, że konsultantka z infolinii mnie nie oszukała i faktycznie moja umowa może jeszcze nie być w systemie, a rezygnacja już wpłynęła? Czy absolutnie niezbędny jest nu,er umowy, czy inne dane podane przeze mnie wystarczą? (Konsultantka też tak powiedziała, że można mnie wtedy wyszukać personalnie). Sprawa nie daje mi spokoju…
Pozdrawiam
Witam Moja mam dała się oszukać i podpisała umowę z Multimedia , jeśli rozwiążemy ją w ciągu 14 dni , to czy będziemy z tego tytułu płacić jakąś kare?
Witam, mój ojciec zawarł umowe z multimedia bodajże w listopadzie. Dostawca prądu zmienił sie w styczniu. Do tej pory przysłali dwa rachunki płatne do 28 maja. W umowie jest napisane że rozliczenia beda dwu miesieczne do tej pory nie wystawiono nowej faktury. Czy wobec tego moge rozwiazac z nimi.umowe nie ponoszac kosztow?
Witam. Mój rodzic podpisał umowę, i w tym samym dniu odstąpił od umowy. Jednakże wypełniając formularz odstąpienia od umowy nie podał w nim swojego numeru pesel. Podał wszystkie inne dane: nazwisko i imię, adres,nr umowy. Czy w tej sytuacji odstąpienie od umowy będzie ważne?
Witam panią pani Agnieszko mam taki problem gdy ja byłem w pracy do domu przyszedł jakiś przedstawiciel z Energa i powiedział mamie że jest od wymiany licznika moja mama już jest po 70 nie zna się na takich sprawach i nie dowidzi a to była umowa z dostawcą prądu, przedtem mieliśmy podpisaną z Tauronem i było wszystko ok a teraz przychodzą strasznie większe kwoty do płacenia jak można odstąpić od tej umowy jak już to jest po tych 14 dniach ? Pozdrawiam Wojtek
ja rowniez dalam sie oszukac poniewaz nie bylo mnie w kraju dluzszy czas i nie mialam pojecia o podstepnych praktykach przedstawicielki firmy Multimedia Energia. Pani ta przyszla sporzadzicnowa umowe w zwiazku z obnizka cen pradu i przekonala mnie ze to nadal Tauron (moj dostawca) bedzie dostawca. Wczoraj zorientowalam sie ze popelnilam blad i natychmiast zadzwonilam do Tauronu skad Pani podyktowala mi jjak ma wygladac odstapienie od umowy. Teraz czekam ale jestem przerazona tym co tu sie dzieje.
Witam,
Moi rodzice podpisali umowę z Multimedia energa w listopadzie 2015r., oczywiscie przedstawiciele tej firmy przedstawili się jako reprezentanci firmy ENERGA i mama mająca 70 lat podpisała umowę podobno nową z firmą ENERGA a jak się póżniej okazało z Multimedia Energa. W związku z tym, iż o fakcie podpisania takiej umowy dowiedziałam się dopiero gdy zaczęły pojawiać się problemy z fakturami nie zachowaliśmy terminu 14 dni w których możemy odstąpić od umowy. Nowy dostawca prądu – firma Multimeia Energa nie dostarcza rodzicom faktur tak jak to jest zapisane w umowie czyli co miesiącn(ostatnią i jedyną fakturę dostali 27 kwietnia, a świadczenie usług jest od stycznia) czy jest to podstawą do odstąpienia od umowy??? czy w tym przypadku będziemy musieli zapłacić karę za zerwanie umowy?? i czy musimy to zrobić na ich firmowym druku ,,odstąpienia od umowy” czy w takim przypadku musimy powiadomić ENERGE?? Będę bardzo wdzięczna za podpowiedz.
Witam Udało mi się porozumieć z nimi za pomocą formularza kontaktowego i dziś otrzymałem od nich listowne potwierdzenie przyjęcia i wprowadzenia oświadczenia w system lecz piszą tam jeszcze że umowa nie została jeszcze zarejestrowana w systemie . Czy mogą być z tej sytuacji jakieś inne konsekwencje czy wypowiedzenie możne być nieważne czy jeśli umowa wpłynie przykładowa za tydzień to odstąpienie będzie prawomocne ? Z Góry Dziękuję za odpowiedź .
Dziwi mnie ,źe taka mafijna firma działa bezkarnie na terenie całej Polski. Ja zostalem ,,załatwiony,, w podobny sposób ww Warszawie. Pomimo, źe po dwóch dniach złoźyłem rezygnację, poprzedni dostawca nie chce przyjąć mnie z powrotem. Czy oznacza to karę, zo to, źe zostałem oszukany, a moźe RWE ma ,,interes,, w tym procederze?
Witam , również zostałem naciągnięty na ową umowę jednak zaraz na drugi dzień po podpisaniu umowy wysłałem odstąpienie do umowy za potwierdzeniem odbioru chcąc się dodzwonić do firmy multimedia by potwierdzili mi iż owe pismo dostali nie ma takich szans gdyż proszą o numer klienta który jest zawarty na fakturze , jak w inny sposób mogę się z nimi połączyć ? Czy numer umowy może być numerem klienta?
Serdecznie dziękuję Pani Agnieszko.
Witm odstapilam od umowy z mulimedia i otrzymałam SMS z potwierdzeniem że otrzymali zadzwoniłam do nich zedy nie potwierdzili mi iz polecony dotarł ale niestety pani po drugiej stronie poinformowała mnie ze taka informacji niema i może być dopiero za dwa tygodnie i mam obawy czy pismo moje zostanie uwzględnione czy nie będą się czymś wykrecac proszę o jakąś podowiedz
Witam,
Znalazlam się w podobnej sytuacji jak przedmówcy tj. odwiedził mnie pan podający się za pracownika PGE, przedłożył do podpisania umowę z Multimedia Polska Energia Sp. z o.o. Zaraz po jego wyjściu zadzwoniłam do PGE, poinformowano mnie, że żadnych pracowników nie wysyłają. Oszusta zdążyłam dogonić, /strasząc policją/ zwrócił mi podpisane przeze mnie papiery- umowę. Martwi mnie telefon jaki wykonał w czasie podpisywania umowy, podał moje imię, nazwisko, pesel, nr dowodu, nr telefonu. Czy te dane mogą wystarczyć do zmiany dostawcy?? Miałam też tel zwrotny /niby z siedziby firmy, podczas obecności tego „osobnika”/, pytano mnie czy zostałam poinformowana o zmianie taryfy, że przez 4 lata będzie obowiązywała stała stawka, i czy mam dodatkowe pytania. Rozmowa ponoć byla nagrywana.
Proszę o odpowiedź.
Ps. Oszust w umowie, co zobaczyłam po odebraniu papierów, wpisał datę 03.02.2016, gdzie dziś jest 03.06.2016, tak więc na odstąpienie od umowy nie miałabym szans.
Czy odstąpienie od umowy można wysłać kurierem?
Grażyna
Witam, w dniu 16 05 2016 r. zostałam oszukana przez pana podającego się za pracownika PGE, nieświadomie podpisałam umowę z Multimedia Polska Energia Sp. z o.o. W tym samym dniu wysłałam oświadczenie o odstąpieniu od umowy.Nie zamieściłam w piśmie tytułu „Oświadczenie o odstąpieniu od umowy” czy to jest duży błąd i czy wysłać raz jeszcze? Rozmawiałam z BOK PGE, kazano mi dzwonić do Multimedia czy otrzymali moją rezygnację lecz nie mogę znaleźć numeru telefonu.Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
witam a co zrobic jesli od marca multimedia nie chce odstapic od umowy ktorej nie podpisalam poniewaz umowa jest falszywa narobili mi tylko klopotow narazili na placenie kar i w dalszym ciagu sprawa jest nie wyjasniona ? zgloszilam sprawe na policje poniewaz takich jak ja jest napewno wiecej a nieuczciwa firme trzeba ukarac nie dosc ze wyłudzaja to jeszcze oszukuja i nie mozna sie od tego gada uwolnic
Witam
Miałam taką sytuację że do domu przyszła pani która przedstawiła się ze jest z energii i przyszła w sprawie obniżenia oplaty handlowej która zostanie zamrożona na kres roku i podsunęła mi do podpisania umowy o zmianę dostawcy prądu… Jeżeli przyszła z energii to bez wahania podpisałam umowę nie wiedziałam że przez to zostanie zmieniony dostawca…..od podpisania tego minęło trzy miesiące i dopiero przyszła faktura… Nie chce korzystać z usług tej firmy.. Nie wiem co mam zrobić jak jak rozwiązać z nimi umowę. Proszę o odpowiedź z góry dziękuję
Witam. Piszę ponieważ w dniu wczorajszym mój ojciec dokonał zmiany dostawcy prądu na multiMedia i po głębszym zastanowieniu doszliśmy do wniosku że został wprowadzony w bład ( nie został poinformowany o możliwości odstąpienia od umowy , nie posiada tej umowy jedynie tylko dwa druki :
1.oferta promocyjna ,,energia dla multimediów 5″ nr 001/16/PK
2.załącznik nr 4 do umowy kompleksowej dla energii elektrycznej .
I stąd moja prośba o pomoc jak odstąpić od tej umowy. Czy trzeba się udać do oddziału tej firmy i na miejscu sporządzić takie pismo czy trzeba podjąć inne kroki
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Witam, wczoraj podpisałam umowę z MultiMedia na dostawę prądu, ale po głębszym zapoznaniu się z tematem chciała bym jednak zrezygnować, z tego co wyczytałam to mam 14 dni na odstąpienie od umowy, czy wystarczy wysłać pismo o rezygnacji listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, czy trzeba podjąć jeszcze jakieś kroki ?
Bardzo proszę o jakąś podpowiedź
Z góry dziękuję.
Ania.
Witam, czy wystarczy tylko wysłać pocztą za potwierdzeniem odbioru do MultiMedia pisemne odstapienie od umowy w ciagu 14 dni od daty jej podpisania ?
Witam ponownie. Oczywiscie ma Pani racje, ja skontaktowałam się (mailowo) z moim obecnym sprzedawca (PGE Obrot) od razu po wyslaniu oswiadczenia o odstapieniu od umowy z firma M. Poinformowalam o zaistnialej sytuacji. W odpowiedzi otrzymalam odpowiedz, ktora praktycznie zacytowalam powyzej (brak koniecznosci ponownego zawierania umowy). Dodatkowo zostalam poproszona o przeslanie kopii oswiadczenia. Korzystajac z Pani rady napisalam do firmy M., w której opisalam spososb w jaki zostala zawarta ze mna umowa a takze powolalam sie na Panstwa artykul i oswiadczenie rzecznika firmy M. wydanego dla Państwa serwisu. Jednoczesnie prosze o dalsze sledzenie i ewentualna ponowna interwencje w tej sprawie. Dziekuje
Pani Agnieszko, dlaczego należy kontaktować się z „poprzednim” sprzedawca aby „dowiedzieć się w jaki sposób można wrócić”? Jeżeli pismo o odstawieniu od umowy zostanie wysłane w terminie 14 dni nie ma konieczności zawierania ponownej umowy z dotychczasowym sprzedawca, ponieważ w ogóle nie dojdzie do jej rozwiązania. Proszę mnie poprawić jeżeli się mylę.
Witam, wczoraj 29.04. zawarłem umowę z Multimedia o energię i po głębszym przeanalizowaniu jej doszedłem do wniosku, że był to błąd czy mogę ją anulować w jakim termie i jaką mam pewność, odstąpieniu umowy będzie ważne i w jaki sposób mam to zrobić. Proszę o pomoc. Czy mam się zgłosić do swego dostawcy prądu u którego brałem prąd i ponownie podpisać umowę?Kiedy to zrobić?
mMam pytanie czy jak odstąpię od umowy w ciagu 14 dni to umowe bede musial jeszcze raz podpisac z poprzednim dostawca ?
Super ! Bardzo cenne informacje są zawarte na tej stronie 🙂 Mam pytanie czy w związku z „Zgodnie z przepisami prawa, sprzedawca, który otrzymał dokument odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, zobowiązany jest do niezwłocznego przesłania odbiorcy na trwałym nośniku potwierdzenia otrzymania oświadczenia.” Jako trwały nośnik rozumie się tylko list ? Odstąpiłem od umowy zawartej z Multimedia Energia mięło już ok 7 dni od dostarczenia listu (wysłałem z potwierdzeniem odbioru) jaki czas ma Multimedia aby zgodnie z w/w przepisem potwierdzić że takie odstąpienie do nich wpłynęło? Pozdrawiam