wypowiedzenie umowy sprzedaży energii elektrycznej

Wypowiedzenie umowy sprzedaży energii elektrycznej? Na co zwrócić uwagę?

Zmiana sprzedawcy prądu powinna być decyzją przemyślaną. Niestety, nawet najdłuższe analizy, nie są w stanie nas w pełni zabezpieczyć. Co zrobić, jeśli zawarliśmy umowę z nowym sprzedawcą prądu, a chcielibyśmy zrezygnować z jego usług? Odpowiedzią może być wypowiedzenie umowy sprzedaży energii elektrycznej.

Szukasz zaufanego wykonawcy? Z nami go znajdziesz!
Sprawdź oferty

UWAGA! Od 3 lipca 2021 roku obowiązuje w Polsce zakaz zawierania umów dotyczących energii elektrycznej i gazu poza lokalem przedsiębiorstwa. Więcej informacji znajdziecie w naszym artykule: Zakaz zawierania umów sprzedaży prądu czy gazu w domach konsumentów.

Procedura zmiany sprzedawcy prądu jest prosta i ogranicza się tylko do kilku podpisów. Jeśli po ich złożeniu dojdziemy do wniosku, w nieprzekraczalnym terminie 14 dni, że nowa oferta (z różnych przyczyn) nie jest dla nas, to powinniśmy, jak najszybciej złożyć oświadczenie odstąpienia od umowy. Warto pamiętać, że powyższa możliwość dotyczy tylko dokumentów zawartych poza lokalem sprzedawcy prądu. Więcej o tym poczytacie tutaj: Jak odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem sprzedawcy prądu – wzór oświadczenia.

Jeśli nieszczęśliwie złożyło się, że upłynął termin 14-dniowy i jesteśmy niezadowoleni z usług nowego sprzedawcy, nie pozostaje nam nic innego, jak złożenie wypowiedzenia umowy na sprzedaż energii elektrycznej. Co to oznacza w praktyce?

Wypowiedzenie umowy sprzedaży energii elektrycznej - jakie możliwości?

Wypowiedzieć możemy zarówno umowę kompleksową, jak i na sprzedaż prądu, taką na czas określony lub nieokreślony – wszystko zależy jaką umowę mamy zawartą. Jednak przed podjęciem takiej decyzji, należy dokładnie zapoznać się z warunkami umowy, gdyż wypowiedzenie może czasami wiązać się z negatywnymi konsekwencjami.

Umowa na czas nieokreślony

Według prawa, osoby (konsumenci), którzy wypowiadają umowę na czas nieokreślony, nie mogą być obciążeni np. karami umownymi. Wszelkiego rodzaju klauzule zawarte w dokumencie są niezgodne z prawem. Konsument, wypowiadający taką umowę musi po prostu złożyć na piśmie odpowiedni dokument u dotychczasowej firmy energetycznej.

Umowa na czas określony

Sytuacja konsumentów wygląda zupełnie inaczej, gdy zawarli oni umowę na czas określony – w takim wypadku należy liczyć się z konsekwencjami, które są różne. Dlaczego? Ponieważ wysokość tzw. kar umownych, czy odszkodowania z tytułu zerwania umowy, regulowane jest w umowie, którą zawarł konsument.

W praktyce wypowiedzenie umowy może wiązać się ze sporym obciążeniem finansowym – jeśli zawarliśmy umowę na np. 48 miesięcy, a kara umowna za każdy miesiąc wynosi 25 zł, to skuteczne wypowiedzenie umowy po 3 miesiącach może nas kosztować aż 1125 zł! Dlatego, jeśli chcemy zrezygnować z usług sprzedawcy, to w pierwszej kolejności powinniśmy zapoznać się z konsekwencjami takiego kroku – wszystko znajdziemy w podpisanej przez nas umowie.

Gdy nie zniechęcą nas koszty, to wypowiedzenie należy złożyć w formie pisemnej – taki obowiązek nie dotyczy umów zawartych przed 11.09.2013 rokiem.

Czy zawsze zapłacimy karę umowną?

Kara umowa, czy odszkodowanie zawarte w umowie nie są „wyrokiem” ostatecznym i warto spróbować porozumieć się ze sprzedawcą. W szczególności o taką możliwość warto zawalczyć, w przypadku dokumentów zawartych w sposób nierzetelny.

Z pewnością kojarzycie nasz artykuł: Jak Multimedia Energia zdobywa klientów? Nasza skuteczna interwencja u Sprzedawcy!. W związku z nierzetelną działalnością swoich przedstawicieli, firma zobowiązała się do rozwiązania umów na czas określony bez konsekwencji.

Jeśli padliśmy ofiarą nieuczciwego przedstawiciela, czy nowy sprzedawca nie dochowuje warunków umowy, to warto spróbować rozwiązać umowę za porozumieniem stron, gdyż w ten sposób możemy obniżyć wysokość kar umownych lub uniknąć ich całkowicie.

Co powinno zawierać wypowiedzenie umowy sprzedaży energii elektrycznej?

Wypowiedzenie umowy należy złożyć u sprzedawcy w formie pisemnej. Taki dokument powinien zawierać dane osoby, na którą została zawarta umowa, czyli: imię, nazwisko, adres, wskazane jest też podanie numeru klienta. W piśmie należy umieścić dane firmy: pełną nazwę oraz adres. Treść wypowiedzenia musi zawierać numer umowy, natomiast nie trzeba podawać powodu wypowiedzenia.


Szukasz zaufanego wykonawcy? Z nami go znajdziesz!

Sprawdź oferty

Kiedy umowa zostaje rozwiązana?

W przypadku gospodarstw domowych, jeśli zostały dochowane wszelkie formalności, umowa zostaje rozwiązana z ostatnim dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym wypowiedzenie dotarło do firmy energetycznej - nie decyduje w tej sytuacji data wysyłki. Dla przykładu, jeśli pismo dotrze do sprzedawcy 10 czerwca, to umowa zostanie skutecznie rozwiązana 31 lipca.

Nieco inaczej terminy wyglądają w przypadku klientów biznesowych – okres wypowiedzenia określony jest w zawartej umowie może on wynosić np. jeden miesiąc, czy trzy miesiące.

Szukasz zaufanego wykonawcy? Z nami go znajdziesz!
Sprawdź oferty
Komentarze dołącz do rozmowy
guest
107 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Karolina
Karolina
2022-10-21 09:13

Witam wypowiedziałam umowę w Tauron Umowa była bezterminowa,ale miałam cennik obowiązujacy do 31.12.2023r.Jaka może być kara za zerwanie cennika,gdyż dzwoniąc na infolinię dostałam informację że to 25zł za każdy miesiąc do końca obowiązywania cennika.Teraz mówią że to dotyczy tylko dostawców indywidualnych.Bardzo proszę o pomoc co m robić.Złożylam reklamację,ponieważ zostałam,gdyż podano mi błędne informacje .

MICHAŁ
MICHAŁ
2022-07-21 11:08

UMOWA BYŁA NA CZAS OKREŚLONY, CZY MOŻNA W KAŻDEJ CHWILI ROZWIĄZAĆ UMOWĘ

Mert
Mert
2022-01-24 12:47

Energia Polska
Wypowiedziała umowy na gaz i energię elektryczną narażając Firmę na straty.
Podnosiła ceny w trakcie umowy

Tomasz
Tomasz
2022-01-12 14:56

Dzień dobry
mam pytanie czy sprzedawca prądu w moim przypadku firma Pulsar może dowolnie podnosić cenę za energię elektryczna? Dostałem rachunek z nową ceną 2,00 zł za 1 kWh

EVI
EVI
2021-02-05 08:03

Witam,umowę mam podpisaną z innogy do 31.12 2022 na działalność gospodarczą w danym punkcie, punkt się zamknął z dniem 31.12.2020 ,napisałam wypowiedzenie że nie z mojej winy itd.To odpisali mi że od 31.03.2021 ,rozwiązałam umowę przed terminem i mnie ukarzą finansowo z tego powodu,ale nikt nie chce powiedzieć na jaką kwotę i uzasadnić dlaczego skoro to nie z mojej winy punkt się zamknął. Pismo o zamknięciu wysłałam nic nie dało . Co w takim wypadku mam zrobić. Pozdrawiam

Michał
Michał
2020-08-30 11:42

Dzień dobry
Przyszedł w 2018 roku zięć kolegi i namówił mnie na przeniesienie sprzedawcy energii z PGE do Innogy .
Dostawcą energii w moim terenie jest PGE .
Zainstalowałem fotowoltaikę o mocy 33kw za 100 tys i nie mogę zawrzeć z nikim umowy kompleksowej
Z innogy mam umowę na sprzedaż energii do 31,12,2021 .
Z Innogy nie moge zrobić aneksu umowy na umowę kompleksową bo Innogy nie jest moim dostawcą .
Umowy też nie mogę wypowiedzieć bo nie jest moim dostawcą ?
Pge nie zawrze ze mną umowy kompleksowej dopóki nie rozwiąże z innogy .
Proszę o podpowiedź jak wyjść z tej sytuacji

Kinga
Kinga
2020-08-12 13:25

Dzień dobry,
proszę o informację, czy sprzedawca, który nie może zapewnić rozliczenia prosumenckiego instalacji fotowoltaicznej, ma prawo naliczyć karę za przedterminowe rozwiązanie umowy. De facto to z winy sprzedawcy, a nie konsumenta umowa musi zostać rozwiązana. Prosumentowi ustawa gwarantuje prawo do rozliczenia energii bilansem, więc na mój rozum, to nie jego wina, że umowa musi zostać rozwiązana.
Pozdrawiam

Leszek
Leszek
2020-04-24 12:14

Ojciec podpisał umowę z Fortum o dostarczenie energii elektrycznej i zrezygnował jednocześnie. Przedstawicielka porwała dokumenty. Po upływie 3 miesięcy przychodzi rachunek z Fortum do zapłaty. Co zrobić Ojciec nie ma umowy. Z rachunku wyczytaliśmy numer umowy i numer klienta. Jak z tego wybrnąć i wypowiedzieć umowę bez konsekwencji finansowych?

Paulina
Paulina
2020-01-20 10:42

W związku ze śmiercią osoby zawierającej umowę z Fortum, uzyskałam informację, że umowa obowiązuje do końca roku i nie ma możliwości jej rozwiązania. Nie wydaje mi się to zgodne z prawem. Czy jest jakiś przepis prawny mówiący o tym?

Tomasz
Tomasz
2020-01-14 15:05

Mam problem z PGE
Zamknąłem umowę 11.10.2019 oraz podpisałem nową umowę na fotowoltaikę. Licznik odebrano zgodnie z prawem do 30 dni po podpisaniu umowy i dokładnie w ostatni dzień. Od tego momentu czekam na zamknięcie umowy oraz rozliczenie. Przy czym kazano mi na razie płacić rachunek za energię i prognozy na zużycie. W dniu dzisiejszym po kilkukrotnym monitowaniu mailowym dostałem info – „sprawa wymaga dokładniejszej analizy”.
Co robić przecież w ten sposób można jeszcze płacić za prąd następny rok…

Agnieszka.
Agnieszka.
2020-01-09 20:46

Proszę doradzić jak wycofać się z taryfy G11K ENERGA. W tej taryfie obowiązuje opłata handlowa. Moja mama została wprowadzona w błąd przez przedstawicielkę handlową, która poinformowała ją, że:
– wszyscy wcześniej czy później muszą ją podpisać,
– jeśli nie podpisze teraz, dostanie wezwanie do stawienia się w biurze w Ostródzie,
– nie zająknęła się słowem o opłacie handlowej.
Mama podpisała. Teraz bardzo to przeżywa.
Bardzo bardzo proszę o pomoc.

Artur
Artur
2019-11-26 21:08

Serdecznie dziękuję za rzeczowy i odpowiadający na moje pytania artykuł.

Dusia76
Dusia76
2019-10-29 10:01

Witam. Zadzwoniła do mnie Pani z infolinii Enea i zaproponowała umowę na korzystnych warunkach niż tą co mam też z Enea. Zaznaczam że jestem przedsiębiorcą i prowadzę sklep. Niestety podpisałam tą umowę, którą będzie obowiązywać dopiero od 01.01.2020. Niestety w międzyczasie opuściłam lokal który zajmowałam w trakcie podpisywania umowy. Zmieniłam lokal na inny. Przekazałam umowę następnemu wynajmującej, ale zostałam z umową zawartą z datą przyszłą na czas określony. Co mam zrobić? Czy mogę unieważnić umowę, która jeszcze nie weszła w życie? Bez konsekwencji?

Mariusz
Mariusz
2019-10-15 21:52

Witam, nabyłem mieszkanie od starszej osoby która ma umowę na dostawy prądu z energia.chcialbym absolutnie nie przejmować tego dostawcy tylko przejść na PGE, mieszkanie mam kilka dni, kontakt z tą osobą jest ograniczony,(mieszka w innym mieście i ma 80 lat, umowa jest nadal na nią, proszę mi powiedzieć jak to zrobić najszybciej i bez ponoszenia kosztów, czy mam przepisać umowę na siebie i od razu wypowiedzieć, czy próbować skłonić tę osobę do wypowiedzenia?mieszkam daleko salonu sprzedaży tego dostawcy i sprawa się trochę komplikuje, pozdrawiam.

Tomek
Tomek
2019-10-11 12:06

Dzień dobry, sprzedawcą energii elektrycznej dla mnie jest Orange Energia, ale zawarłem teraz umowę z EKO TECH (Warszawa) na instalację fotowoltaiczną – realizacja kwiecień/maj 2020r.
Infolinia Orange Energia twierdzi, że nie obsługuje fotowoltaiki a jakbym chciał odstąpić od umowy z nimi to płacę karę umowną, której z powodu fotowoltaiki się do niedawna nie płaciło a teraz (zmiana przepisów) się płaci.
Z kolei inna firma fotowoltaiczna FOTON Technik informowała mnie, że od września wszyscy sprzedawcy energii mają ustawowy obowiązek obsługi fotowoltaiki…
Więc zamieszanie totalne. Czy jest jakaś szansa żebym rozwiązał umowę z Orange E. bez kary umownej, co robić?
Chciałbym spowrotem do innogy, która obsługuje fotowoltaikę.

Mariusz
Mariusz
2019-09-15 11:11

Witam załozyłem pół roku temu fotowoltajke 3 kw za swoje pieniądze a chciałem skozystac z dotacji gminych rozbudowac chyba niemozna ,kto ma to nie moze skozystac z dotacji .czy mam wypowiedziec umowe z pg o instalacje fotowoltajczno

Witek
Witek
2019-02-14 11:08

Dzień dobry, co mogę zrobić w sytuacji kiedy firma Energie 2 nie wysyła mi rachunków za zużycie energii? Mam nie płacone rachunki za styczeń i luty, zero jakiegokolwiek kontaktu z firmą (dzwoniąc na infolinie, wysyłając maila) – zero odzewu.

Anna
Anna
2019-01-29 10:04

Witam
Jestem pracownikiem firmy w imieniu której ustalałam warunki umowy. Przedstawiciel dostawcy energii wypełniał umowę a rozmawiając ustalaliśmy warunki. Właściciele firmy podpisali umowę. Po miesiącu wróciła do nas do firmy umowa i okazało się że warunki są zupełnie inne niż ustalaliśmy. Zwyczajnie przedstawiciel wpisywał inne kwoty i terminy. Jak z tego wybrnąć?.

Bogdan
Bogdan
2019-01-24 18:32

mój ojciec podpisał umowę z firmą o nazwię Fortum ,chodzi o dostarczanię energi elektrycznej.Wiem o kosztach rozwiązania umowy ale ktoś mnie pojndormował ,że gdy osoba która podpisała umowę zmarła to można rozwiązać bez żadnych kosztów …czy to prawda ??? . bo lakal w o którym mowa jest własnością teraz mojej matki i pisze w jaj imieniu .proszę o podpowiedz …z góry dziękuje i pozdrawiam

Oszukany
Oszukany
2018-12-05 13:59

Dzień dobry. Podpisałem umowę z energią2 na sprzedaż energii. W trakcie rozmowy przedstawiciel ewidentnie mnie oszukał. Nie poinformował o podwójnych fakturach. Powiedział że rozliczenie będzie na bieżąco zamiast prognozy,będzie taniej i wiele innych rzeczy. A jak się okazuje to nie prawda. Przegapiłem 14 dniowy termin na odstąpienie. Co mam zrobić?

M.S
M.S
2018-11-07 11:24

Dzień dobry
Mój tato podpisał umowę na dostawy energii elektrycznej z firmą Orange Energia. We wrześniu mój ojciec zmarł, a mama, która jest nadal zameldowana w mieszkaniu, chce przenieść umowę do firmy PGE. Jak powinno brzmieć wypowiedzenie umowy i czy wiąże się z dodatkowymi kosztami, jeśli mama nie jej podpisywała ? W odpowiedzi na pisma i telefony firma Orange żąda aktu dziedziczenia (sic)

Klaudia Żak
Klaudia Żak
2018-11-04 19:07

Witam , chce wypowiedzieć umowę firmie Fortum , potrzebuję wypełnić formularz , jednakże , nie wiem co oznaczają pojęcia ID POZ i EE-PPE licznika (czy to jest nr licznika czy ten długi nr PPE ) a jest to koniczne ,aby wypowiedzieć umowę , bardzo proszę o pomoc.Mam czas tylko do 16-tego listopada. Bardzo proszę o pomoc .

Monika
Monika
2018-10-16 11:52

Dzień Dobry
W sierpniu 2018roku napisałam wypowiedzenie umowy do Fortum. W wypowiedzeniu zawarłam informację, że z powodu, iż moim zdaniem Fortum zawyżało stawki za energię elektryczną oraz przy przedłużaniu umowy wprowadzono mnie w błąd, że jest już ona zawarta na czas nieokreślony i w każdej chwili mogą ją wypowiedzieć wystąpiłam w piśmie o anulowanie opłaty za karę umowną za wcześniejsze wypowiedzenie Umowy. Moje pismo do Fortum wpłynęło 22.08.2018r a w dniu dzisiejszym tj. 16.10.2018r. dostałam od nich pismo odpowiadające na moje żądania, w którym Fortum żąda od mnie zapłacenia kary umownej. Cz w związku z tym, że Fortum nie zachowało ustawowego terminu 30 dni na odpowiedź mają prawo dochodzić ode mnie tej zapłaty? Czy moje żądania po upływie 30 dni nie powinny być zasadne?

Agata Majkutewicz
Agata Majkutewicz
2018-10-16 09:54

Witam tata podpisał umowę z geer prond umowę na pięć lat . Do końca zostało dwa lata . Umowa była podpisana na nieważny dowod taty to po pierwsze . Moje zapytanie czy gdy liczniki przejmę ja jako właściciel domu i podpiszę umowę z PGE to czy będę mogła odmówić dalszej współpracy z green prondem .

Małgorzata
Małgorzata
2018-09-25 20:43

Witam.
26 stycznia 2014 r podpisałam umowę sprzedaży energii elektrycznej z Energetycznym Centrum S.A.na okres trzech lat.Po tym okresie telefonicznie zawarłam umowę na kolejne 4 lata czyli ważną do lipca 2021 r,ale 11-09-2018 r przysłali mi e-maila,że z dniem 11-09 br. Spółka zaprzestała świadczenia usług sprzedaży energii elektrycznej gdyż „pomimo wdrażanych intensywnie od kilku miesięcy procesów restrukturyzujących, nie może dalej prowadzić koncesjonowanej działalności w sposób stabilny i przewidywalny” oraz przenosi mnie do sprzedawcy rezerwowego,który postawi swoje warunki tej usługi.
Posiadam aneks do umowy, w którym widnieje w warunkach umowy punkt 6 mówiący cytuję:W przypadku wypowiedzenia Umowy EE przez jedną ze stron Umowy EE po zakończeniu procesu zmiany sprzedawcy a przed upływem okresu na jaki została zawarta druga strona zapłaci pierwszej opłatę jednorazową z tytułu wcześniejszego rozwiązania Umowy EE wynoszącą 25 zł za każdy miesiąc o jaki został skrócony okres obowiązywania Umowy EE.”
Na moje e-mailowe zapytanie dotyczące tego punktu umowy Spółka odpowiedziała,że ten punkt nie obowiązuje w przypadku zaprzestania świadczenia mi usług sprzedaży energii elektrycznej. Chciałbym dowiedzieć się czy rzeczywiście Spółka jest w tym przypadku zwolniona z wypłacenia tej rekompensaty? Jeśli zaś nie to co powinienem uczynić aby ją do tego zobowiązać?.

Pozdrawiam

Krystyna
Krystyna
2018-09-18 21:07

Witam
Moja mama 83 lata podpisała umowę z Novum na energię 4 maja 2015r na czas oznaczony 36 m-cy do 31 maja 2018r. W październiku 2015r otrzymała pismo z Novum o zakończeniu procedury zmiany sprzedawcy od dnia 01.09.2015r. W dniu 06.09.2018r otrzymała aneks do umowy do podpisania, którego nie podpisała. Chce złożyć wypowiedzenie umowy. Wg.regulaminu Novum umowa po okresie oznaczonym przechodzi na czas nieoznaczony. W umowie w punkcie 8 jest napisane, że integralną częścią umowy jest miedzy innymi załącznik nr 3-pełnomocnictwo, którego to dokumentu nie posiada.Wobec tego czy potrzebne jest odwołanie pełnomocnictwa. Czy moja mama powinna po złożeniu wypowiedzenia do Novum podpisać umowę z PGE gdzie miała wcześniej podpisaną umowę na energię.

Irena
Irena
2018-09-08 18:23

Witam . Dnia 07 09 2018 zawarłam umowę z jakimś przedstawicielem Energii, mój błąd nawet nie pamiętam dokładnej nazwy, bo sądziłam, że to mój autentyczny dostawca energii. Niestety dałam się podejść i zgodziłam się na wszystkie warunki, jak sprawziłam na drugi dzień taryfę wyszło o 4x więcej + jakieś ubezpieczenie. Pani powiedziała, że rozmowa nagrywana, i że przyjdzie na mój e-mail potwierdzenie. Moje pytanie czy taka umowa bez podpisu jest wiążąca? Gdy próbowałam się skontaktować na drugi dzień pod ten nr. telefonu – informacja, że numer nieprawidłowy. Nie mam nawet możliwości odstąpić od umowy – nie mam żadnego kontaktu . Sprawdziłam nr. w internecie i były komentarze, że naciągają i jest to niebezpieczny nr. 58 7703513( ku przestrodze dla innych). Co mam dalej z tym zrobić proszę o pomoc mam tylko kilka dni na odstąpienie wg. praw konsumenta

Zuzzza
Zuzzza
2018-08-14 19:40

30 stycznia 2016 rezygnowałam z usług ENEA, ponieważ na mieszkaniu które wynajmowałam, musiałam mieć umowę na siebie. Wszystko zostało uregulowane. Dzisiaj otrzymałam pismo od komornika, że muszę zapłacić ponad 500 zł ENEI za korzystanie z ich usług do 24.04.2016. Dlaczego mam płacić za coś z czego nie korzystałam. Poza tym śmieszne jest to, że mineło 2,5 roku a ja otrzymuje takie pismo…

Jarecki
Jarecki
2018-06-08 12:16

A orientuje się ktoś jak wygląda temat przejścia z takiego standardowego rachunku na licznik przedpłacony? Też wtedy trzeba rozwiązać umowę czy można jakoś gładko przejść?

wiesia
wiesia
2018-05-24 15:26

Moja znajoma zawarła umowę z Centrum Energetycznym w 2014 na 3 lata. W 1917 roku minął okres 3-letni. Zgodnie z umową z uwagi na niezłożenie oświadczenia umowa przeszła na następny 3 letni okres umowny. Czy w drugim okresie umownym także grożą jej kary za wypowiedzenie umowy w tej chwili. Będę wdzięczna za informację bo chciałabym jej pomóc wyplątać się z tej matni.

Małgorzata T.
Małgorzata T.
2018-05-13 11:55

Dzień dobry. Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Próbuję rozwiązać zawartą na odległość umowę sprzedaży energii elektrycznej z GasoEnergia PZE Spółka z o.o. Na wysłane oświadczenie o odstąpieniu od umowy otrzymałam odpowiedź, że zawierając umowę jako firma nie jestem konsumentem i jeżeli nie wycofam oświadczenia zapłacę karę umowną.

Moje zastrzeżenie dotyczy przede wszystkim braku wskazań licznika na fakturach, podawana jest ilość „z sufitu”. W OWU enigmatycznie zapisano, że za przekazywanie danych pomiarowo-rozliczeniowych odpowiada Operator Systemu Dystrybucyjnego, czyli Tauron, ale nie zwalnia to chyba Sprzedawcy z obowiązku rozliczania się na podstawie wskazań licznika i informowania o tym klienta? Nie odbyło się też odczytanie licznika z moim udziałem po zmianie sprzedawcy.

Cena wpisana w umowie to 330zł/MWH. Cena z faktury to 365zł/MWh+23% vat, czyli więcej niż w Tauronie.

Być może wynika to mojej naiwności, ale oszukano mnie, obiecując rachunki o 20% niższe. Teraz w odpowiedzi, na moje oświadczenie o odstąpieniu od umowy GasoEnergia wyliczyła (jak?), że na 4 licznikach oszczędność wyniesie śmieszną kwotę19zł w roku ?!

Oczywiście ze Sprzedawcą nie ma żadnego kontaktu telefonicznego, bo nikt telefonów nie odbiera.

Czy możecie Państwo doradzić co zrobić w takiej sytuacji?

Anna
Anna
2018-03-28 16:34

Witam,

Mam spory kłopot z AMB ENERGIA – mam z nimi umowę na czas określony.. do 31.12.2020r.Umowa dot. lokalu handlowego który już od stycznia 2018 nie jest przeze mnie zajmowany. Starałam się zrobić cesję na nowego najemcę ale ten nie był zainteresowany.
Jakie mam opcje wyjścia z tej sytuacji?

Przyznany mi „opiekun” z AMB nie odbiera od stycznia telefonu, żadna z ich infolinii nie działa, kompletnie nie mam kontaktu z nikim maile idą w eter a faktury oczywiście przychodzą.
Będę wdzięczna za podpowiedź rozwiązania problemu.

Małgorzata Bugajny
Małgorzata Bugajny
2018-03-22 12:58

Witam
Sprawa dotyczy firmy jednoosobowej. Najpierw zadzwoniła Pani i przedstawia się jako przedstawiciel TAURON-a, powiedziała, że muszę podpisać zmianę cennika, poprosiłam o przesłanie pocztą, ale Pani powiedziała, że jutro będzie ich przedstawiciel osobiście. Następnego dnia rano pojawił się Pan jak twierdził z TAURON-a, bardzo się spieszył,podpisałam dokumenty i schowałam do szuflady. Po miesiącu, porządkując dokumenty zobaczyłam, że to umowa na dostawę prądu przez Spółkę GasoEnergia Polskie Zakłady Energetyczne Sp. z o . w Warszawie. Poszłam do prawnika poradził napisanie Oświadczenia woli i opisanie całej sytuacji, tak zrobiłam, ale oni odpowiedzieli, że nie widzą podstaw. i traktują to jako zerwanie umowy z naliczeniem 3 059,10. Tu zaczęły się schody-wymiana korespondencji. Poprosiłam o Ogólne Warunki Umowy, gdyż tego oczywiście nie otrzymałam wcześniej. Podając podstawę wyliczenia powołali się na paragraf i ustęp które nie miały pokrycia, na moja uwagę na ten temat odpisali, że:Nastąpiła pomyłka w podanym ustępie Ogólnych Warunków Umowy. Zgodnie z paragrafem 6 ust. 5 Kara umowna będzie obliczana jako iloczyn pełnych miesięcy kalendarzowych pozostałych Odbiorcy do zakończenia okresu obowiązywania umowy oraz 1/12 rocznego wolumenu energii wskazanego w Umowie i średniej ceny energii podanej w Cenniku Umownym lub Cenniku Standardowym w przypadku Odbiorców, którzy po zakończeniu obowiązywania Cennik Umownego będą kontynuować umowę w wyniku jej automatycznego przedłużenia. Zupełnie nic z tego nie rozumiem, jeśli to możliwe proszę o pomoc.Wiem, że popełniłam błąd podpisując i nie czytając umowy, ale sugestia była tak silna, byłam przekonana, że to przedstawiciel TAURON-a. Od 10 lat nie zmieniała żadnych dostawców. TAURON naliczy odsetki za zerwanie Umowy Stałej Ceny, która obowiązuje minie do lipca 2019, w jakim więc celu miałabym zmieniać dostawcę.
Małgorzata

Mariusz
Mariusz
2018-03-15 22:34

Witam mam problem z energą mianowicie :

Podpisałem umowę z ”energa ” umowa obowiązuje od 01.04.2017 rozliczenie jest co 2 miesiące .
Zużywam średnio 1900 kw rocznie i podobno takie zużycie zgłosiłem choć na mojej umowie nie ma żadnego deklarowanego zużycia ale to nie o to chodzi.
We wrześniu 2017 roku przyszła mi faktura do zapłaty ze zużyciem 4966 kw oczywiście jej nie zapłaciłem ponieważ średnio zużywam ok 211 kw na 2 miesiące więc dzwonie z reklamacją reklamację przyjęto myślę ok na pewno pomyłka rozpatrzą w ciągu 14 dni i po sprawie .Niestety czekam miesiąc nic więc dzwonię Pani mówi że jeszcze rozpatrują i każe czekać i znów czekam dwa tyg. i tak dzwonię do Państwa co jakiś czas i do wczoraj ta sama gadka .
Wczoraj Pani dzwoni że ”już ” rozpatrzyli reklamację i że z fakturą jest wszystko dobrze i że muszę zapłacić.Pani stwierdziła że z ich odczytów wynika że od 01.04.2017 do 27.09.2017 zużyłem 5414 kw. więc idę do licznika spisuje stan licznika obliczam ile energii zużyłem od czasu podpisania z tą firmą umowy i wychodzi mi że od 01.04.2017 do dnia dzisiejszego zużyłem 1842 kw .
Dzwonie więc do Energii Pani mi mówi że reklamacja już jest zakończona i że z ich informacji wynika że zużyłem wiecej i że żadne już reklamacje nie będą uwzględnione bo oni dostali takie informacje z PGE .
Wiec pytam co mam dalej robić przecież ja widzę ile zużyłem Czy może ktoś podjechać i zobaczyć jaki mam faktyczny stan licznika i faktyczne zużycie.
Pani mi mówi że niestety już sie nie da nic z tym zrobić .Pytam czy nie mogą skonsultować tego stanu z pge ona że nie jak chcę to mogę ja złożyć reklamację ale to mi nic nie da .Napisze jeszcze że nikt ani z pge ani z energii nigdy nie był spisywać licznika więc nie wiem skąd oni wzięli te zużycie do 27.09.2017 5414.
Co mogę jeszcze zrobić iść z tym do sądu przecież nie będę płacił za czyjąś pomyłkę POMOCY

Grzegorz
Grzegorz
2018-03-06 20:01

Witam
Posiadam umowę od 2016 na dostawę i sprzedaż energii z firmą Tauron w taryfie G11 na czas nieokreślony. Dziś podpisałem umowę na dostawę gazu z PGNiG a przy okazji dałem się namówić na ich świnię czyli tzw. PiG. Analizując rachunki i cennik obu firm a także porównywarkę cen, doszedłem do wniosku że to żadna korzyść a wręcz przeciwnie.
I tu nasuwa się pytanie do znawców tematu, jak zrezygnować z umowy na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej zawartej w lokalu. Umowa na czas nieokreślony i ma wejść w życie w okolicach maja?

Lena
Lena
2018-03-05 12:19

Witam. Chciałabym się dowiedzieć, czy jeśli moja mama, która podpisała umowę z firmą Energa, przepisze na mnie dom to czy ja, jako nowy właściciel,będę mogła z tej umowy zrezygnować? I jak?

Łukasz Dronka
Łukasz Dronka
2017-12-06 20:56

Witam.

Posiadam umowę z Tauron na na czas NIEOKREŚLONY. W warunkach umowy jest jednak napisane, że Cennik obowiązuje na czas określony. Ok 3 tygodnie temu Tauron zwykłym listem powiadomił mnie o nowym Cenniku na kolejne 3 lata z karą umowną 25zł w razie zerwania umowy przed końcem obowiązywania Cennika. Na zerwanie umowy bezkosztowo miałem 14 dni. Teraz wypowiedzenie kosztowałoby mnie 3x12x25zł, bo skoro nie zrezygnowałem w 14 dni, to nowy Cennik już mnie obowiązuje. Posiadając umowę na czas nieokreślny, mam 14 dni, co 3 lata, w czasie których mogę bezkosztowo wypowiedzieć umowę. W OWU, ani umowie nie jest napisane na jaki okres obowiązują kolejne Cenniki (jest to dopiero napisane w kolejnym nowym Cenniku ). Cieszę się więc, że Tauronowi nie wymyśliło się zobowiązać mnie Cennikiem na 20 lat, albo dożywotnio. Czy takie zapisy / postępowanie są zgodne z prawem? Czy mam szansę na bezkosztowe wypowiedzenie umowy przed upływem kolejnych 3 lat?

Karol
Karol
2017-11-30 07:25

Witam

Chciałbym rozwiązać umowę (całkowicie zrezygnować bez zmiany dostawcy) kompleksową na sprzedaż energii z PGE która została zawarta na 2 osoby. Czy będę związany umową do czasu wyrażenia zgody na moją rezygnację przez tą drugą osobę? Czy wystarczy tylko ten fakt zgłosić w PGE?

Tamara
Tamara
2017-11-03 13:21

Moja mama, samotnie mieszkająca 85-letnia osoba, pod koniec grudnia 2016 r. podpisała umowę kompleksową z ENERGĄ na okres 3 lat. Po pół roku trwania tej umowy zmieniła się sytuacja osobista: stan zdrowia pogorszył się, zapewniłam jej opiekę oraz stałam się prawnym właścicielem mieszkania w wyniku darowizny. Mama tam nie mieszka, ale jest nadal zameldowana. Jako nowy właściciel lokalu postanowiłam rozwiązać umowę z Energą, bo mama formalnie utraciła prawo do tego lokalu, a umowa ta okazała się niekorzystna finansowo. Proces rozwiązania trwał bardzo długo. Wniosek złożyłam w czerwcu br., a informację drogą mailową otrzymałam 8 września, że ,, umowa zostanie rozwiązana z dniem 26.09.2017r.”
Moje pytanie:
– czy informację o rozwiązaniu umowy powinnam również otrzymać w formie
papierowej, czy wystarczy informacja drogą mailową?
– czy powinnam również domagać się informacji o ewentualnych skutkach
finansowych, tzn. czy ja lub moja mama poniesiemy jakieś koszty ?
Mam poważne obawy, że Energa nas o tym nie informuje, nie uprzedza, ale po jakimś czasie zacznie domagać się zwrotu kwot na postawie pokrętnych interpretacji prawnych zapisów umowy.
Będę wdzięczna za udzielenie odpowiedzi.

Aneta
Aneta
2017-09-12 11:03

Dzień dobry,

dnia 07.09.2017r. zakupiliśmy mieszkanie w którym dostawcą prądu jest firma Energie2. Chciałabym rozwiązać tą umowę i podpisać z PGE – proszę o informację jak to zrobić i czy będą z tego powodu jakieś konsekwencje(dla nas bądź poprzednich właścicieli mieszkania). Dodatkowo najbliższa faktura jest płatna do 15.09 – czy należy ją opłacić?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

Beata W
Beata W
2017-09-10 16:24

Witam
Dnia 21 sierpnia 17 roku podpisała umowę zawarta na odległość energia + Fachowiec Enea . Konsultant telefonicznie nie poinformował jej o opłacie handlowej, którą sama odkryła i w związku z tym postanowiła odstąpić od umowy zawartej na odległość. Wypełniła formularz odstąpienia, który był załączony do umowy i użyła koperty z adresem na który te odstąpienie miało dotrzeć a która też była dołączona do dokumentów umowy przyniesionych przez kuriera. Na kopercie napisała/uzupełniła swój adres nadawcy i wysłała listem poleconym! 7 września była w szoku kiedy zgłosiła się na Pocztę z awizo i okazało się że dokumenty wróciły! Powodem zwrotu wg poczt było, że zamienione jest miejsce adresów nadawca-odbiorca. Powinna była skreślić wydrukowany przez firmę adres Sądzę że Enea celowo dołączyła kopertę ze w złym miejscu nadrukowanym swoim adresem. W jakim celu enea dołączyła taką kopertę? Co jeszcze wymyślą, aby wpędzić nas Klientów w większe opłaty! Minął termin 14 dni jakie ma szanse na odstąpienie od umowy. Córka posiada dowód nadania z data 26 sierpnia i kopertę oraz własne pismo.
Proszę o pomoc!

Sylwia
Sylwia
2017-09-03 15:57

Witam

Moja teściowa podpisała umowę z CE trzy lata temu . Umowa wygasła w październiku 2016r. W styczniu 2017 wysłałam odstąpienie od umowy dzięki bogu mamy wrzesień i cisza zero odzewu. Co dalej z tym fantem bo zaraz koniec roku a pewnie w styczniu 2018 przyjdą nowe rachunki dużo wyższe niż obecnie.

anna
anna
2017-08-06 21:52

jak moge rozwiazac umowe z FROTUM na prad??? mam jeszcze 8dni na rozwiozanie mama nieswiadomie podpisała te dokumenty musze wybrnoc z tego jak najszybciej pomozcie

Grażyna Krawczyk
Grażyna Krawczyk
2017-07-25 16:13

Podpisałam umowę z Amber energia na dostawę prądu w maju 2012 roku ,w 2015 roku wysłałam im wypowiedzenie umowy z powodu zamknięcia działalności ,lokal zdałam w czerwcu 2015 r .Okazało się ze sprzedawcą nie rozwiązał umowy i do obecnej chwili nalicza mi koszty ,w marcu tego roku wysłałam następne wypowiedzenie ,poinformowano mnie że muszę przedstawić im rozwiązanie umowy z dystrybutorem prądu oraz że okres wypowiedzenia wynosi 6 miesięcy .Dystrybutor energa stwierdza natomiast , że może rozwiązać umowę dystrybutorem w przypadku gdy pokażę rozwiazanie umowy ze sprzedawcą.Co mam zrobić w tej sytuacji?

Kazimiera
Kazimiera
2017-07-09 09:27

Osoba, której wynajmowałam mieszkanie podpisała umowę z Energetyczne Centrum, w czerwcu 2014. Mieszkanie opuściła końcem maja 2017. Złożyła wypowiedzenie umowy, ale CE odpisało, że umowa nie może być rozwiązana, bo termin wypowiedzenia – oczywiście – wynosił 14 dni. Jak teraz mogę załatwić tę sprawę?

Marlena
Marlena
2017-05-05 21:39

Witam, w styczniu moj maz podpisal umowe z Enea poprzez przedstawiciela handlowego, ktory nie zauważył ze umowa z poprzednim dostawcą konczy sie dopiero za rok. Przedstawiciel stwierdzil ze nie jest to problem bo firmy wspolpracuja ze soba i on to zalatwi bo sugerowalismy z mezem zeby zrezygnowac z nowej umowy. W marcu przyszło pismo od starego dostawcy energii o nałożonej karze w wysokosci 2000 zl., za przedterminowe zerwanie umowy. Przedstawiciel nic nie zrobil w tej sprawie. Jak mozna pozytywnie załatwić tę sprawe, bo ewidentnie zostalismy oszukani, biorac pod uwage fakt ze mielismy 14 dni na rozwiazanie nowej umowy. Bylabym wdzieczna za za jakąkolwiek podpowiedz

oszukana
oszukana
2017-05-05 19:40

Witam,czy moze ktos zostal oszukany przez przedstawiciela energie2?Niestety czas na wypowiedzenie czyli 14 dni juz minal i nie wiem co robic dalej,Pan przedstawiciel sprytnie zakrecił moja mame i mnie tez choc mam sie za osobe ogarneta to i tak dalam sie nabrac!Pan powiedzial ze jest z PGE i trzeba wypelnic papiery bo teraz rachunki beda przychodzily co miesiac a jak zaczelysmy sie wachac to Pan zaczal ze jesli beda musieli z PGE przyslac znow pracownika swojego to bedzie trzeba kare zaplacic,no i niestety mama podpisala a ze to bylo przed swietami to po prostu zapomnialysmy,nikt nic nie wyjasnil ze mozna rozwiazac i wogole Pan szybko sie zmyl,po swietach zadzwonilam do PGE a Pani mi mowi ze nikogo nie wysylali jednak minelo juz dwa tygodnie i co teraz,Pomozcie bo nie wiem co robic. Ewidentnie oszukali nas ale co teraz?

Basia
Basia
2017-04-12 11:52

A ja bym się chciała dowiedzieć czy kara umowna za wcześniejsze rozwiązanie umowy obowiązuje też jeśli utraciłam prawo do dysponowania lokalem? Dzierżawiłam lokal i podpisałam tam umowę niestety z karą umowną. Wypowiedziałam umowę dzierżawy za porozumieniem stron więc nie mogę mieć umowy jeśli nie mam prawa do lokalu. PGE mimo to poinformowało mnie pisemnie o karze umownej. Czy to jest zgodne z prawem?

Lidia
Lidia
2017-04-03 14:32

mam umowe z Pewna Energia i wszystko jasne do 26 maja 2017 na 3 lata z 3 miesiecznym okresem wypowiedzenia. Okres ten minął 26 marca- jest 3 kwietnia czy da sie jeszcze coś zrobić?

Monika
Monika
2017-03-04 08:27

Wczoraj 03.03.2017 moja mama zawarła nieświadomie umowę z energetycznym certum SA ul.Woloska 24, w Warszawie. Kiedy wróciłam do domu od razu chciałam wypowiedzieć, zgodnie z tym że obowiązuje 14dni na to. A co zrobił agent ? Wszystkie załączniki wraz z umową uzupełnił z datą 03.02.2017. Tak się traktuje emerytów w tym kraju. Natomiast sprawy nie odpuszczę. Oszust wpisał datę tak jakby umowa została zawarta już miesiąc temu. W poniedziałek pojadę tam do biura. Złożę sprawę do rzecznika praw konsumenta, fałszowanie dokumentów to sprawa dla organów ścigania, natomiast ewentualnie zgłoszę to dom mediów.

emerytka
emerytka
2017-02-17 11:19

witam zawarlem umowe z centrum energetycznym w radomiu umowa zobowiązuje mnie do sierpnia 2017r wyslalam juz wypowiedzenie umowy po terminie 08 2017r droga elektroniczną w dniu 09 02 2017r o rezygnacji z dalszej umowy jak dotochczas nie dostalam żadnego potwierdzenia od danej firmy nie wiem co powinnam dalej z tym fantem zrobić a chciałam by zrezygnować z tejuslugi w tej firmie emerytka

Wons
Wons
2016-10-02 15:40

W dniu 31-10-2016 kończy się umowa z plusem za energię elektryczną w związku z tym udałem się do byłego dostawcy aby podpisać nową umowę, pani która mnie obsługiwała odesłała mnie do plusa po zaświadczenie w którym ma być zaznaczone do kiedy trwa umowa. Po przybyciu do punktu plusa Pan tam pracujący odmówił mi wydania takiego zaświadczenia twierdząc że on nie ma takiego obowiązku. Co w tym przypadku mam zrobić?

Izabella Humańska
Izabella Humańska
2016-06-06 19:18

Chciałam wszystkich Państwa poinformować o uczciwości firmy Multimedia zawarłam umowę 08.02.2016 na dostawę energii przedstawiciel Pan Dominik Iwański nie poinformował mnie o wielu sprawach i nie zostawił OW i przyszedł rachunek zapłaciłam ale pomyliłam się i zamiast 13,37 zł zapłaciłam 1132.37 zł zorientowałam się i zadzwoniłam na infolinie gdzie poinformowano mnie, że zaraz będzie zwrot tylko należy wysłać potwierdzenie i prośbę o zwrot nadpłaconej kwoty podając numer konta tak tęż zrobiłam następnego dnia za trzy dni zadzwoniłam i dopiero się zaczeło traktowanie mnie jak natręta po miesiącu zadzwoniłam tj. 25.05,2016 i dowiedziałam się, że nadpłacona kwota zostanie zwrócona 03.06.2016 ale to znowu nieprawda dzwoniąc dzisiaj tj.06.06.2016 dowiedziałam się,ze nie zwrócą mnie tylko zostanie na pokrycie dalszych rachunków ja nie wyrażam zgody proszę o natychmiastowy zwrot nadpłaconej kwoty i natychmiastowe rozwiązanie umowy gdyż z tak nie uczciwą firmą nie będę wspólpracowała oprócz tego w dniu jutrzejszym składam do stosownego urzędu skarbowego doniesienie o wzbogaceniu się .

W4Ready
W4Ready
2016-06-04 15:44

Warto także dodać, że u części sprzedawców umowa po czasie określonym, przedłuża się automatycznie na czas nieokreślony i wtedy można ją wypowiedzieć bez konsekwencji.
Natomiast niektórzy (prawdopodobnie Tauron Sprzedaż/Tauron Sprzedaż GZE w ofertach z gwarancją ceny) stosują automatyczne odnawianie umowy na kolejny czas określony, jeżeli klient w ustalonym czasie nie poinformuje o rezygnacji z oferty.