Odstąpienie od umowy energii elektrycznej – Jak to zrobić? [Wzór oświadczenia]

4.41 /5
(Ocen: 29)

Bardzo często docierają do nas sygnały od Użytkowników, którzy nieświadomie zawarli umowy na sprzedaż prądu z nowym sprzedawcą. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak odstąpić od umowy energii elektrycznej oraz publikujemy wzór takiego oświadczenia.

Większość odbiorców prądu, decydująca się na odstąpienie od umowy to osoby, które w sposób nieświadomy ją zawarły. Najczęściej do takich zdarzeń dochodzi, gdy konsument został np. wprowadzony w błąd przez przedstawiciela sprzedawcy energii elektrycznej. O takich przypadkach w naszym serwisie informowaliśmy wielokrotnie, ponadto przygotowaliśmy również mini poradnik, jak nie dać się oszukać przez nierzetelnych sprzedawców energii.

Niestety, czasami nawet zachowanie szczególnej ostrożności, nie jest w stanie zapobiec podpisaniu przez nas, czy naszych bliskich niechcianej umowy. Jak postępować w takiej sytuacji, gdy złożyliśmy już podpis na dokumencie?

Umowa zawarta na odległość lub poza lokalem sprzedawcy prądu

Przede wszystkim musimy pamiętać, że w tym przypadku po naszej stronie stoi prawo – reguluje je ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Zgodnie z obowiązującymi przepisami przedstawiciel sprzedawcy prądu jest zobowiązany do poinformowania nas o sposobie oraz terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz co istotne: przepisy wyraźnie mówią, że nieodłącznym elementem zawartej umowy jest wzór formularza odstąpienia od umowy. Niestety, nagminnie przedstawiciele firm energetycznych nie informują o możliwości odstąpienia od umowy, a także nie zostawiają wzorów.

Termin odstąpienia od umowy

W przypadku umów energetycznych termin na odstąpienie umowy wynosi 14 dni, a jego bieg rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy. W ciągu dwóch tygodni możemy odstąpić od umowy energii elektrycznej bez podawania przyczyny, a także bez ponoszenia kosztów.

Powyższy termin może ulec wydłużeniu do 12 miesięcy, jeśli przedstawiciel handlowy nie poinformował nas o możliwości odstąpienia od zawartej umowy.

Jeśli nie udało nam się w terminie odstąpić od umowy, a nie chcemy korzystać z usług danej firmy, to nie pozostaje nam nic innego jak wypowiedzenie umowy energii elektrycznej.

Jak odstąpić od umowy energii elektrycznej?

Jeśli chcemy odstąpić od umowy, to przy standardowej procedurze wystarczy na adres sprzedawcy prądu wysłać formularz odstąpienia od umowy – do zachowania terminu wystarczy wysłać dokument przed jego upływem.

W przypadku, gdy sprzedawca dopuszcza możliwość odstąpienia od umowy drogą elektroniczną, uzupełniony formularz należy wysłać na wskazany adres e-mail.

Zgodnie z przepisami prawa, sprzedawca, który otrzymał dokument odstąpienia od umowy energii elektrycznej zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, zobowiązany jest do niezwłocznego przesłania odbiorcy na trwałym nośniku potwierdzenia otrzymania oświadczenia.

Odstąpienie od umowy oznacza, że nie wiąże już ona stron i traktuje się ją jako niezawartą.

Co powinno zawierać oświadczenie odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem sprzedawcy prądu?

Prawidłowe oświadczenie odstąpienia od umowy powinno zawierać określone informacje:

  • dane adresata, czyli sprzedawcy prądu: nazwa, pełny adres pocztowy, ewentualnie numer faxu, adres e-mail;
  • dane konsumenta – imię, nazwisko, pełny adres pocztowy, warto również podać takie dane jak numer telefonu, czy adres e-mail;
  • treść oświadczenia;
  • numer umowy oraz datę jej zawarcia;
  • podpis konsumenta (w przypadku wersji papierowej);
  • data.

Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy energii elektrycznej

W enerad.pl przygotowaliśmy przykładowy formularz odstąpienia od umowy dla konsumentów, którzy zawarli umowę kompleksową lub na sprzedaż energii elektrycznej.

Do pobrania:

Wzór odstąpienia od umowy energii elektrycznej

Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość

UWAGA: Jeśli szukasz informacji w jaki sposób odstąpić od umowy fotowoltaiki, to odpowiedź znajdziesz w artykule: Odstąpienie od umowy – fotowoltaika. Jak to zrobić? [Bezpłatny wzór].

Informacje o autorze

Agnieszka Fodrowska

Specjalizuje się w tematach związanych z branżą energetyczną. Interesuje się również finansami, rynkiem nieruchomości oraz marketingiem internetowym. Oprócz tego fascynuje ją historia Wielkich Mogołów. Uwielbia psy, Moto GP, kino indyjskie i przedwojenne.

Dodaj komentarz
guest
179 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Kryspin Musial
Kryspin Musial
12 grudnia 2019 01:02

Hej wielkie dzięki za wpis dla nas !

Michał D.
Michał D.
17 października 2019 10:44

Dziękuję za ten pomocny artykuł. mam jednak trochę inne pytanie bardzo dla mnie ważne i myślę, że dla wielu; czy jeśli otrzymamy aneks do umowy i informacje o konieczności odesłania po podpisaniu czy to jest faktycznie wiążąca forma przedłużenia umowy? W aneksie jest przejście z jednej taryfy na inną ale brak zrozumiałej informacji odnośnie np. ewentualnej podwyżki. Czy nieodesłanie formularza poskutkuje automatycznie przedłużeniem umowy na starych zasadach?

ZZ
ZZ
11 sierpnia 2019 17:13

Witam.
A co w przypadku zawarcia przez nas umowy na prąd w Firmie.? Przedstawiciele Fortum oszukali nas podając cenę 350zł/mwh podczas gdy nie jest to cena gwarantowana tylko w oparciu o wskaźniki giełdowe ( strasznie zagmatwana) .W dodatku nie chcą nam …udostępnić kopii umowy ( nawet elektronicznie) ani dobrowolnie wycofać z umowy- bp “już poszła do centrali” . Przestrzegam przed tą firmą! Bardzo prosimy o pomoc, czy da się z tym coś zrobić

Daria
Daria
25 lipca 2019 08:52

dałam się naciągnąć bo zachęcali tańszym prądem… koleżanka w pracy na drugi dzień po podpisaniu umowy powiedziała mi żebym przygotowała odstąpienie od umowy ze sprzedawcą prądu i jak najszybciej wysłała do nich listem poleconym priorytetowym. Mam nadzieję że wszystko będzie ok bo się stresuję tą sytuacją.

Beata
Beata
31 maja 2019 23:40

Dzień dobry,
moja mama została naciągnięta na podpisanie umowy z Orange Energia przez tzw. domokrążce. Po opuszczeniu mieszkania przez niego kontaktowaliśmy się z przełożonym tego domokrążcy, gdyż na naszych dokumentach brak było podpisu na upoważnieniu danym Orange Energia na reprezentowanie mamy. Mężczyzna z którym rozmawialiśmy twierdził że na dokumentach mamy które posiada również jest brak jej podpisu wzt. umowa nie może wejść w życie (mamy nagrana rozmowę). Wzt. niestety nie złożyliśmy odstąpienia od umowy w ciągu 14dni i finalnie mama dostała pismo, że jej nowym sprzedawcą od 01.04.2019r. jest Orange Energia. W dniu 01.03.2019r. złożyliśmy reklamację w punkcie obsługi (pismo z 01/03/2019r. podpisane przez mamę) do Orange z opisem sytuacji jak mama została oszukana i z prośbą o anulowanie umowy. W odpowiedzi na nie dostalismy pisemną odpowiedź, że nie ma możliwości anulowania umowy, jednakże gdyby mama chciała zerwać umowę to proszą o wysłanie pisma w tej sprawie. Na początku maja mama otrzymała pismo informujące, że Orange Energia przychyla się do naszej prośby i że umowa przestaje obowiązywać od 01.06.2019r. Po naszej interwencji z prośbą o wyjaśnienia okazało się, że Orange Energia powtórnie zarejestrował mamy pismo z 01.03.2019r. uznając, że mama ją zrywa. Jednocześnie dostaliśmy informację, że na tym etapie nie ma możliwości wycofania tej rezygnacji. Efekt końcowy jest taki, że mama musiała pilnie podpisać nową umowę z dawnym dostawcą i z wielkim niepokojem oczekuję na wezwanie do zapłaty kary za zerwanie umowy, bo przez telefon zapewniono nas że takowe zostanie wysłane. Proszę o radę gdzie, czy i w jakiej formie możemy interweniować jeszcze??? pozdrowienia Beata

Tomasz
Tomasz
31 stycznia 2019 19:50

Czy konieczne jest podanie numeru telefonu tak by konsultant mógł potwierdzić telefonicznie fakt odstąpienia od umowy? Tak na swoim druku odstąpiena od umowy podaje Fortum. Czy bez takiego potwierdzenia telefonicznego przez konsultanta z ramienia firmy odstąpienie może być nie uznane. Chodzi o osobę starszą, która już raz telefonicznie została przekonana do zawarcia umowy. Nie mam gwarancji, że konsultant będzie próbował przekonać by nie potwierdzać odstąpiena od umowy.

Marek
Marek
2 stycznia 2019 17:09

Witam,informuję poszkodowanych że firma gasoenergia po raz kolejny zmieniła nazwę na PROTON POLSKA ENERGIA.Uważajcie na nazwy firm bo podają się za istniejących Sprzedawców Prądu.
Czytając na stronie URZĘDU REGULACJI ENERGETYKI to firmie PROTON POLSKA ENERGIA zostanie cofnięta koncesja na sprzedaż prądu….NARESZCIEEEEEEE.

Izabela
Izabela
28 listopada 2018 16:09

Witam czy jak odpalam umowę na firmę jednoosobowa to też można odstąpić od umowy w 14 dni?

enerad.pl
enerad.pl
29 listopada 2018 13:43
Odpowiedz do:  Izabela

Dzień dobry,

Pani Izabelo, 14 dni na odstąpienie mają konsumenci, powyższe prawo nie dotyczy przedsiębiorców.

Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl

AGA
AGA
6 lutego 2021 23:54
Odpowiedz do:  enerad.pl

Czy ponosi się jakieś koszty w firmie Edison podczas odstąpienia od umowy w przeciągu 14 dni.

Maja
Maja
22 października 2018 09:52

Moi niepełnosprawni rodzice (86 i 90 lat) zostali podstępnie namówieni do podpisania umowy z Orange Energia. Przedstawicielka zadzwoniła do drzwi mieszkania ok. godz. 12.00. Wprowadziła moich rodziców podwójnie w błąd. Po pierwsze przedstawiła się jako przedstawiciel Enei, a po drugie skłamała, że obecnie płacą podwójnie za prąd (faktycznie płacili dwie faktury za korzystanie z sieci i za dostawę prądu). Udałam się do najbliższego salonu Orange tego samego dnia, po poradę jak można odstąpić od umowy zważywszy na to, że moi rodzice nie są w stanie dotrzeć o własnych siłach do siedziby Orange, a ja nie posiadam upoważnienia poświadczonego notarialnie. Zbyto mnie i nie zaproponowano niczego! Miałam tylko jedno wyjście – zaprosić jak najszybciej notariusza do domu żeby sporządził upoważnienie. Wiąże się to z kosztami i z czasem, który ucieka… Dzięki tej stronie, wiem, że mogę to zrobić odsyłając umowę z wypełnionym oświadczeniem!!! DZIĘKUJĘ!!!

Jacek
Jacek
3 września 2018 14:51

Zastanawia mnie jeden fakt i mam nadzieję, że znajdę tutaj odpowiedź.
Sytuacja wygląda następująco”
Moim obecnym sprzedawcą i dystrybutorem prądu jest TUARON. Podpisałem umowę z nowym sprzedawcą typu Energetyczne Centrum. Jak dobrze wiemy, podpisując umowę z nowym sprzedawcą podpisujemy im również pełnomocnictwo do działania w Naszym imieniu, w tym do rozwiązania umowy z obecnym sprzedawcą oraz do zawarcia nowej umowy dystrybucyjnej. Jak dobrze wiemy, należy zachować pełny okres wypowiedzenia, w tym wypadku pełny miesiąc.
Zakładając sytuację, iż umowa z Energetycznym Centrum została przeze mnie podpisana 14 sierpnia, co wiąże się z tym iż dostarczanie energii elektrycznej przez Energetyczne Centrum nastąpi dopiero od 1.10, czas na odstąpienie od umowy przewidywany w ustawie minął (14 dni), to co w przypadku kiedy zgłoszę się do obecnego sprzedawcy i odwołam pełnomocnictwo udzielone firmie Energetyczne Centrum? Czy Energetyczne Centrum ma w takim przypadku prawo naliczenia mi kar umownych?

Grzesiek
Grzesiek
24 sierpnia 2018 14:04

Witam, podpisałem umowę z energie2 poprzez ich przedstawiciela, na umowie przedstawiciel dopisał odręcznie czas trwania umowy, promocja za pierwszy miesiąc i koszt jednostki która miała być stała przez cały okres umowy, niedawno dostałem prognozy opłat za cały rok i dopatrzyłem się, że od stycznia jest zmiana jednostki za kilowat. Moje pytanie czy takie dopisanie przez przedstawiciela jest ważne?? a jeśli tak to czy to jest niedotrzymanie warunków umowy i argument do zerwania umowy z ich winy?

enerad.pl
enerad.pl
27 sierpnia 2018 08:23
Odpowiedz do:  Grzesiek

Dzień dobry,

Panie Grzegorzu, przedstawiciel nie może dopisywać sobie do podpisanej już umowy nowych warunków. Także jest to podstawa do zerwania umowy i powinien Pan, jak najszybciej poinformować sprzedawcę prądu. Niestety, w praktyce będzie Panu trudno udowodnić, że przedstawiciel dopisał coś do umowy.

Pozdrawiam
Agnieszka
enerad.pl

x
x
24 lipca 2018 20:27

Przestrzegam przed firmą Novo Energia. Sposób w jaki oszukują ludzi-podając się za pracowników firmy Tauron, kłamiąc i manipulując zasługuje na potępienie. Ludzie bez sumienia i jakichkolwiek zasad.

Monique
Monique
10 czerwca 2018 18:09

W mojej miejscowości też była taka sytuacja,że chodził pan i pani i pukali do drzwi. Twierdzili, że są od dostawcy prądu i z tego co wiem teraz osób podpisało im coś i teraz mają problem, w tym moja znajoma. Dzięki za wzór, przyda się do odstąpienia od umowy na sprzedaż prądu 🙂

sandra
sandra
22 maja 2018 07:24

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie! 🙂

sandra
sandra
18 maja 2018 15:20

Szanowni Pani Agnieszko

równo trzy dni temu miałam podobną sytuację, jak Pani Maria. Przyszły trzy osoby, które przestawiły się jako reprezentanci rzecznika, że naszły zmiany w taryfie i trzeba się zdecydować, ale najlepiej mi to wytłumaczą, jak okażę im rachunek. Powiedziałam bardzo dobitnie, że nic nie przyszło, jednak nie wiem dlaczego (jakieś zamroczenie – chyba, dlatego, że miałam małe dziecko na ręku i chciałam szybko skończyć temat. Pomijajać fakt, że nie powinnam otwierać będąc sama w domu z maleńkim dzieciątkiem…) pokazałam im swoją fakturę. Ci tylko spojrzeli powiedzieli “patrz 220” i powiedzieli, że u mnie wszystko w porządku. Próbowali dowiedzieć się od kiedy mam umowę, ale powiedziałam, że nie pamiętam. Oddali mi fakturę. Ale nie mam pewności czy jej ukradkiem nie sfotografowali. Było ich trzech więc jest taka możliwość. Nie zgadzałam się na nic, nie wpuściłam ich do domu, nie pokazywałam żadnych dokumentów osobistych. W sumie fakturę pokazałam, bo uznałam, że nie ma tam wystarczająco dużo danych, aby mogli mi zaszkodzić (i niestety miałam ją na wierzchu). Czy mam rację? Czy na postawie danych z faktury mogą podrobiwszy mój podpis zawrzeć nową umowę i obecną z Enea rozwiązać? Firmę Enea poinformowałam już o tym fakcie. Policji nie bo nie ma przesłanek. Serdecznie proszę o odpowiedź.

maria
maria
18 maja 2018 03:53

Dzień dobry, jakiś czas temu dokładnie 2 dni, przyszło do mnie dwóch konsultantow, powiedzieli ze nie odesłałam jakiegoś pisma w sprawie podwyżek prądu. Głupia wpuściłam ich do domu okazałam umowę oraz ostatni rachunek. Zadzwoniliśmy na inf enea. Aby dowiedzieć sie do kiedy mam umowę. Potem okazało sie że sa z Orange i proponują mi nowa umowę. Powiedziałam, ze nie mam czasu i ich wyprosiłam. Czy mogę byc spokojna? Odrazy zadzwoniłam do enea i powiedziałam jaka byla sytuacja ze niczego nie podpisałam, jednak domokrążcy widzieli moja umówę i poznali mój pesel. Proszę mi napisac czy mogę spokojnie spać.

maria
maria
18 maja 2018 10:41
Odpowiedz do:  Agnieszka Fodrowska

Dzień dobry, dziękuję Pani Agnieszko za odpowiedź, troskę się uspokoiłam.

maria
maria
18 maja 2018 14:06
Odpowiedz do:  Agnieszka Fodrowska

Pani Agnieszko, a czy do podpisania takiej umowy z akwizytorem konieczne jest okazanie dowodu osobistego? Którego na szczęście nie okazałam. Proszę o odpowiedź. Z góry dziękuję.

maria
maria
18 maja 2018 14:25
Odpowiedz do:  Agnieszka Fodrowska

Również życzę. Miłego weekendu i dziękuje

Barbara
Barbara
14 maja 2018 14:45

Witam. Zostałam wkręcona w podpisanie umowy na sprzedaż energii elektrycznej FITEN Przyjechała do mojego sklepu pewna młoda sympatyczna dziewczyna, i stwierdziła że obniżają cenę na przesył energii elektrycznej w Tauronie i czy wyrażam zgodę . Zapytałam jeszcze raz czy to na pewno Tauron bo nie zamierzam nigdzie przechodzić. Ucieszona niższymi rachunkami – podpisałam. Po kilku dniach zadzwonił telefon od pana z ” Tauronu” z pytaniem czy pani owa była miła w załatwianiu sprawy , co potwierdziłam. po czym otrzymałam podpisaną umowę. Bylam nieświadoma błędu aż do dziś kiedy to otrzymałam rozwiązanie umowy z Tauronem. Umowa została podpisana 14-11-2017 Jak się z tego wycofać ?? A może firma będzie rzetelna? Czy ktoś podpisał już taką umowę i korzysta z usług? Moja rozpocznie się dopiero w lipcu 2019 r

Dariusz
Dariusz
25 kwietnia 2018 08:57

ostrzegam wszystkich przed firmą Gasoenergia, [******] podpisy na umowach o dostawę gazu, ofiara dowiaduje się o zwarciu umowy po otrzymaniu faktur (zwykle kilkukrotnie wyższych niż od poprzedniego dostawcy), sprawa zgłoszona na Policję, po czym umorzona wobec niestwierdzenia popełnienia przestępstwa, zidentyfikowanych jest już kilkanaście przypadków, wszystkie podobne do siebie, co robić w przypadku umorzenia postepowania ?
Czy pozostaje tylko zapłacić haracz i czekać na następną [******] umowę ?

Komentarz edytowany przez redakcję.

Adam
Adam
24 kwietnia 2018 13:23

Kolejna ofiara Polski Prąd i Gaz. Mój 91 letni !!!!Wuj w Sierpniu 2017 roku podpisał w Gdańsku trzy podstępnie podsunięte mu umowy i płacił zawyżone opłaty za prąd i gaz.
W Lutym bieżącego roku zostałem właścicielem jego mieszkania.Wuj wypowiedział te umowy argumentując utratą prawa tytułu prawnego do lokalu, ale rzeczona firma uzależnia rozwiązanie umów (pięcioletnich) od zapłacenia wysokich kar.

Czy od razu iść na Policję? Jako nowy właściciel nie mam zamiaru mieć nic wspólnego z tą złodziejską firmą jednak do podpisania umowy z dotychczasowym dostawcą firmą Energa Obrót potrzebuję potwierdzonego wypowiedzenia umowy od Polski Prąd i Gaz. Prośba o pomoc jak mamy ma z tego wybrnąć? Formalnie Wuj nie ma już mieszkania i dlaczego miałby płacić karę firmie z usług, której nie korzysta. Proszę o pomoc

Aldona
Aldona
23 stycznia 2018 14:45

Z adresem wszystko się wyjaśniło. Błąd był w nr lokalu na kopercie. Zamiast napisać 123 to było 132. Chyba z tych nerwów. Wyślę jeszcze dzisiaj odstąpienie od umowy. Mam nadzieję, że za zerwanie umowy zapłacę tyle, ile mnie poinformowano i ani złotówki więcej. Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

Barbara
Barbara
23 stycznia 2018 15:29
Odpowiedz do:  Aldona

O, to w nerwach i pośpiechu tak się czasem zdarza. Oby wszystko poszło dobrze!

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Aldona
Aldona
23 stycznia 2018 13:40

Witam,
moja mama została oszukana przez firmę Energy Match. Przyszły dwie młode osoby podające się za pracowników Tauron miały nawet takie plakietki, żeby potwierdzić z jakiej firmy są. Moja mama podpisała z nimi umowę, bo myślała, że to Tauron, z tej firmy dotychczas mama pobierała prąd. Umowa jest na jedną kartkę bez jej nr, wpisana jest tylko data zawarcia i zakończenia umowy. Nie ma nawet pieczątki. Umowa powinna zakończyć się 31.12.2017r. Sąsiadka, która tez została oszukana przez tych samych ludzi dowiedziała się, że firma Energy Match sprzedała dane swoich klientów i mama zaczęła otrzymywać rachunki z Polska Energetyka Pro, chociaż nie podpisywała z Nimi umowy. Obecnie przychodzą rachunki z firmy Polski Prąd i Gaz, mimo, że nie podpisywała mama z nimi umowy. Z nastaniem nowego 2018 roku zadzwoniłam do firmy PPiG, aby się dowiedzieć, do kiedy mama ma z “nimi niby” umowę. Pani, z którą rozmawiałam powiedziała mi na początku rozmowy, że umowa jest do końca stycznia 2018r. ale zaraz potem kazała mi czekać i dowiedziałam się, że umowa jest do końca 2018r. Przypomnę, że mama podpisywała umowę tylko z Energy Match. Dowiedziałam się, że za zerwanie umowy z PPiG mama zapłaci 17 zł za każdy miesiąc, czyli w tym przypadku wyszłoby ok. 200 zł Jesteśmy w stanie zapłacić za zerwanie umowy. W tym celu wysłałam pismo do PPiG na adres Al. Jerozolimskie 123A; Warszawa 02-017 o zerwaniu umowy z potwierdzeniem odbioru i po ok. 2 tygodniach dostałam zwrot listu, na którym napisano, że “nie ma takiego numeru budynku”. Na stronie PPiG jest właśnie taki adres. Gdzie mam wysłać list o zerwaniu umowy skoro adres podany na stronie internetowej jest nie aktualny? Czy faktycznie za zerwanie umowy z PPiG każdy miesiąc wynosi 17 zł? Obawiam się, czy nie policzą więcej skoro oszukują ludzi. Bardzo proszę o pomoc, o poradę. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam

Barbara
Barbara
23 stycznia 2018 14:14
Odpowiedz do:  Aldona

Dzień dobry,

Pani Aldono, bardzo współczuję z powodu tej sytuacji. Zacznijmy od tego, że nawet jeśli jeden sprzedawca prądu wykupił innego, to klienci powinni być poinformowani o tym fakcie. Przede wszystkim dlatego, że w wielu przypadkach wiąże się to z możliwością wcześniejszego wypowiedzenia zawartej umowy. Idąc dalej: jeśli Pani mama ma umowę, na której podany jest inny termin niż deklaruje firma energetyczna, to rozwiązania są dwa: 1) Pani mama nie otrzymała właściwej kopii umowy, co nie powinno mieć miejsca 2) firma energetyczna dokonała tutaj jakichś samowolnych przedłużeń. W takim przypadku proszę wystąpić o pisemne potwierdzenie czasu trwania umowy oraz wydanie kopii porozumienia.

Jeśli natomiast chodzi o adres, to wydaje mi się Pani Aldono, że jest on prawidłowy (wg Krajowego Rejestru Sadowego oraz Urzędu Regulacji Energetyki); jest to biurowiec i mieszczą się w nim również inne firmy. Stąd trudno mi podać przyczynę, dla której Pani list został zwrócony. Być może jeśli uzupełni Pani dane odbiorcy o dopisek “dawniej: POLSKA ENERGETYKA PRO”, to teraz doręczenie będzie skuteczne.

W przypadku, jeśli ma Pani podejrzenia, że sprzedawca prądu celowo utrudnia Pani wypowiedzenia umowy, to może Pani skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej u miejskiego rzecznika praw konsumentów, a także skontaktować się pracownikiem infolinii URE (22 244 26 36, infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15:00).

Mam nadzieję, że uda się Paniom tę sytuację rozwiązać szybko i po Pań myśli.

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Bożena KK
Bożena KK
21 stycznia 2018 18:50

Jestem kolejną ofiarą oszustów Polski Prąd i Gaz. W listopadzie 2017 przyszedł miły pan, przedstawiając się, że jest z Tauronu- mojego dostawcy prądu. Jego cel wizyty to uzupełnienie dokumentacji. Taki obowiązek nałożyła na Tauron przeprowadzona kontrola. Pokazał nową umowę, w której Polski Prąd i Gaz ma być jedynie firmą fakturującą i rozliczającą. Czynności powyższe ma wykonywać na zlecenie Tauronu.
Dostawca prądu pozostaje ten sam. Dodatkowo wraz z umową przekazano nam ulotkę w która potwierdza, iż PPiG fakturuje, natomiast Tauron dostarcza energię. Ponieważ do tej pory nie spotkałam się z żadnymi oszustami w dobrej wierze podpisałam nową umowę i uznałam sprawę za zakończoną. 19.01.2018 otrzymałam pismo od Tauronu, że pełnomocnik w moim imieniu rozwiązał z nimi umowę. Co mam zrobić w tej sytuacji ? Od czego zacząć ? Czuję się oszukana i nie chciałabym aby oszuści zostali bezkarni. Proszę o pomoc i konkretne wskazówki

Barbara
Barbara
22 stycznia 2018 09:57
Odpowiedz do:  Bożena KK

Dzień dobry,
Pani Bożeno zacznijmy od tego, że może otrzymać Pani bezpłatną pomoc prawną ze strony miejskiego rzecznika praw konsumentów, a także złożyć skargę na sprzedawcę prądu do URE. Jeśli czuje się Pani na siłach, to również zawiadomienie na policję. Warto skontaktować się z prokuraturą w Płocku, która prowadzi śledztwo w sprawie nieuczciwych praktyk sprzedażowych (pisaliśmy o tym w dwóch artykułach: https://enerad.pl/aktualnosci/nieuczciwi-sprzedawcy-pradu-prokuratura-szuka-oszukanych/ oraz https://enerad.pl/aktualnosci/sledztwo-w-plocku-zarzuty-dla-nieuczciwych-sprzedawcow/). Jeśli zdecydowałaby się Pani na proces cywilny w celu unieważnienia umowy, to prokuratura zapewnia wsparcie dowodowe.

Mam nadzieję, że ta przykra sprawa skończy się dla Pani pomyślnie.

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Jolanta
Jolanta
1 grudnia 2017 11:51

WItam
Ja też dałam się oszukać Polski prąd i gaz…. Przyszła przemiła pani twierdząc że jest z Tauronu i czy nie doszedł list który wysłali ja że nie nic nie doszło, a ona no właśnie dlatego osobiście przychodzi bo coś poczta zagubiła listy a to bardzo ważne przedłuzenie umowy bo teraz się przeinaczają w inną nazwe czy jakoś tak mówiła, ja z małym dzieckiem na rękach że nie mam czasu, że umowa na męża. Zapewniała że to tylko chwila zajmie bym za męża podpisała, że na dowód że są prawdziwi zaraz zadzwoni do mnie telefon bym podała numer i faktycznie zadzwonił mówiła pani że tauron polska itd…. Człowiek głupi naiwny dał się nabrać i oszukać,.. Niestety minęło już 14 dni i nie da się umowy wycofać, tzn da ale muszę zapłacić karę 17 zł za każdy miesiąc trwania umowy – czyli 5 lat. Ja się pytam za co mam im płacić za oszustwa? I niestety muszę pozostać u nich…. Na dodatek od Taurona rachunek przyszedł od nich jeszcze nie. Czy to znaczy że dwa rachunki za prąd można płacić? Ja już nie wiem co robić….

Barbara
Barbara
1 grudnia 2017 12:16
Odpowiedz do:  Jolanta

Dzień dobry,
Pani Jolanto całą sprawę warto zgłosić na policję – została Pani wprowadzona w błąd. Dodatkowo przez presje czasu podpisała Pani umowę za męża, co może być powodem do jej unieważnienia. W tej sprawie warto udać sie jeszcze po bezpłatna poradę prawną. Może jej Pani udzielić URE, miejski rzecznik praw konsumenta oraz prawnik przy urzędzie gminy/ośrodku pomocy społecznej, jeśli w Pani gminie jest taka możliwość. Kontakt do URE podajemy w artykule: https://enerad.pl/aktualnosci/jak-napisac-skarge-na-sprzedawce-energii-wzor-skargi/ . Na nieuczciwego sprzedawcę prądu warto też napisać skargę.

A jeżeli chodzi o rachunki, to w poprawnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy powinien pojawić się u Pani pracownik firmy dystrybucyjnej, by spisać stan licznika. Wskazanie będzie podstawą, by rozliczyć się z Tauronem. Od tego momentu będzie też naliczał opłaty nowy sprzedawca. Warto zadzwonić do Taurona i dopytać się, czy w ogóle otrzymali informacje o zmianie sprzedawcy.

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Jolanta
Jolanta
4 grudnia 2017 13:43
Odpowiedz do:  Barbara

Dziękuje za odpowiedź.
Może i powinnam iść na policję, ale co to da? Mam małe dziecko po sądach chodzić też ciężko i nerwy szarpać. Muszę u nich pozostać, 5 lat to nie wieczność. Ale skargę napiszę i mam nadzieję, że poniosą konsekwencje. Dla mnie nauczka do końca życia….
Tauron dostał informację ja się właśnie od nich dowiedziałam że zostałam wprowadzona w błąd, gdyż zapytali dlaczego od nich odchodzę, wyjaśniłam im całą sytuację i napisałam pismo, że nadal chcę być u nich. Jednak powiedzieli mi że jest to możliwe jeśli owa firma Polski Prąd i Gaz również im to potwierdzi, a jak do nich dzwoniłam, niestety jeśli im nie zapłacę umowa nie zostanie rozwiązana.

Barbara
Barbara
4 grudnia 2017 14:48
Odpowiedz do:  Jolanta

Pani Jolanto, rozumiem, że z braku czasu, woli Pani nie angażować się w procedury formalne. Jakiś czas temu prokuratura szukała osób poszkodowanych przez nieuczciwych sprzedawców (pisaliśmy o tym tu: https://enerad.pl/aktualnosci/nieuczciwi-sprzedawcy-pradu-prokuratura-szuka-oszukanych/). Razem poszkodowanym jest łatwiej walczyć o swoje prawa.

Bardzo się cieszę, że zdecydowała się Pani na złożenie skargi. Nikt nie powinien nadużywać zaufania, wywierać tak silnej presji i nakłaniać do zawierania niekorzystnych umów.

Życzę Pani, aby cała sytuacja została rozwiązana po Pani myśli.

Pozdrawiam,
Barbara
zespół enerad.pl

Molly
Molly
24 września 2017 19:29

Prosze o pomoc! Moja starsza sasiadka podpisala umowe z Polskim Pradem I Gazem, przyszlo dwoch akwizytorow I powiedzieli ze prad bedzie tanszy a wiec rachunki mniejsze I moja sasiadka dala sie nabrac, wiadomo ze dla kazdego oszczednosci sa wazne. Niezostawili jej kopi umowy wiec nie przejmowala sie tym a moze I nawet zapomniala o tym, kiedy miesiac po podpisaniu umowy przyszedl list of Tauronu ze umowa z nimi jest uniewazniona. Zaczelysmy razem drazyc I doszlismy do tego ze moja sasiadka zostala oszukana, napisalysmy o zerwanie umowy I odeslali nam list ze trzeba zaplacic £918zl, teraz zasatanawiamy sie czy zaplacic bo po pierwsze z czego a dwa czemu oszusci maja zarabiac na uczciwych ludziach. Prosze o pomoc co bedzie jak sie udamy do sadu? Prosze o pomoc.

Barbara
Barbara
25 września 2017 08:35
Odpowiedz do:  Molly

Dzień dobry,

Pani sąsiadka wypowiedziała umowę ze sprzedawcą po 14 dniach od daty zawarcia umowy ze sprzedawcą. W związku z tym może zostać naliczona kara – nie tylko u tego sprzedawcy widnieje taki zapis.

Jeśli jednak Pani sąsiadka została celowo wprowadzona w błąd, nie zostały jej przedstawione rzeczywiste koszty korzystania z usługi, akwizytor nie zostawił kopii umowy, to takie działanie można, a nawet należy już zgłosić zarówno na policję, a także do Urzędu Regulacji Energetyki. W tej drugiej instytucji otrzymają Panie również bezpłatną pomoc prawną (telefonicznie pod numerem 22 244 26 36, pon-pt w godzinach: 8:15 – 16:15).

Każda sprawa sądowa jest jednak inna – to wszystko zależy od tego, jakie mają Panie dowody na winę akwizytorów, oraz sprawności prawnika. Pomocne w tym wypadku może być to, że na tego sprzedawcę wpływa wiele skarg za łamanie dobrych praktyk handlowych.

Mam nadzieję, ze całą sprawę rozwiążą Panie pomyślnie.
Pozdrawiam,
Barbara
enerad.pl

oszukana
oszukana
4 sierpnia 2017 19:23

14 kwietnia przyszedł do mnie młody akwizytor. Wypytał skąd biorę prąd i gaz. Prąd miałam z Polskiego Prądu a Gaz z PGNIG. Akwizytor powiedział że firma Polski Prąd zmieniła nazwę na Polski Prąd i Gaz i że muszę podpisać nową umowę i że to tylko formalność. Byłam załamana bo umierała moja mama więc podpisałam dwie umowy bo myślałam że to tylko w związku ze zmianą nazwy firmy Polski Prąd. Dałam mu dosadnie znać że prąd chcę nadal pobierać z PGNIG. On mi powiedział że to jest to samo i prąd będę miała. Teraz okazuje się że zerwał moją umowę z Polskim Prądem i PGNIG.Za zerwanie umowy z Polskim Prądem muszę zapłacić 630 zł!!! Wszystko stało się bez mojej wiedzy. Cieszyłam się że uwolnię się z Polskiego Prądu za dwa lata bo zostałam też wrobiona i oszukana przez młodą akwizytorkę która wmówił mi że jest z Tauronu gdzie brałam prąd. Gdy chciałam się wycofać straszono mnie wysokimi karami więc przebolałam to.Teraz ponownie wpadłam w ich łapy i nie stać mnie na zapłacenie kary o której nie miałam pojęcia podobnie jak o tym że mnie przenieśli do swojej firmy Polski Prąd i Gaz. Odwołam się do Rzecznika konsumentów mediów i jak trzeba do sądu!! Takie praktyki muszą być karane a rozmowy z klientem nagrywane żeby były widoczne i słyszalne manipulacje ludźmi!!

Justyna z opolskiego
Justyna z opolskiego
4 sierpnia 2017 13:07

Witam,
Jakiś czas temu mój tato podpisał nieświadomie umowę na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej. Pani,która u niego była przedstawiła się jako przedstawicielka Tauronu i podsunęła mu do podpisania dokumenty. Tato wierząc że Pani była z Tauronu schował dokumenty do innych rachunków za prąd. Gdy ojciec mi o tym opowiedział okazało się że minęło już 14 dni jakie miał na odstąpienie od umowy. W dokumentach, które otrzymał była niepełna umowa i pośrednictwo na przeprowadzenie zmiany sprzedawcy energii, nie było natomiast żadnego dokumentu informującego o możliwości odstąpienia od umowy. Proszę o pomoc w jaki sposób rozwiązać umowę gdyż sprzedawca zastrzegł sobie około 2000zł kary za odstąpienie podpisanej od umowy.

Barbara
Barbara
4 sierpnia 2017 15:11
Odpowiedz do:  Justyna z opolskiego

Dzień dobry,
a czy kontaktowali się Państwo bezpośrednio ze sprzedawcą? Bardzo możliwe, że ze względu na wskazaną przez Panią wadę prawną dokumentu, odstąpienie od umowy nie będzie wiązało się z naliczeniem kar. W ten sposób najszybciej uzyskaliby Państwo pomyślne rozwiązanie.

Jeśli chodzi o bezpłatną pomoc prawną, to mogą ją Państwo uzyskać zarówno u Miejskiego Rzecznika Konsumentów, który pomoże Państwu w konstruowaniu pisma (wraz ze wskazaniem podstawy prawnej) oraz wskaże kolejne kroki działania. Mogą się Państwo również telefonicznie poradzić się jednostki nadzorującej sprzedawców prądu, czyli Urzędu Regulacji Energetyki (numer telefonu 22 244 26 36, godziny 8-15).

Moim zdaniem warto całą sprawę zgłosić na policję – wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę jest przestępstwem. Bardzo możliwe, że przypadek ten zostanie włączony do dochodzenia prowadzonego przez prokuraturę w Płocku (dotyczy właśnie tego typu oszustw głównie osób starszych) i takie praktyki zostaną przykładnie ukarane.

Życzę Państwu, żeby ta sprawa szybko znalazła szczęśliwy finał i żeby juz nigdy nie spotkała Państwa tak przykra sytuacja.

Pozdrawiam,
Barbara,
enerad.pl

Dawid
Dawid
28 czerwca 2017 09:19

Witam. Moja mama ma taki oto problem że kilka lat temu podpisała umowę na okres 3 lat z Centrum Energetyczne nie dość że wcisnęli jej dodatkowo jakiś pakiet lux medu. To po upływie tych trzech lat nie chcą rozwiązać umowy uzasadniając że miała 14 dni na zerwanie umowy. W tym momencie umowa została przedłużona na czas nieokreślony. Jak mogę napisać wypowiedzenie tak by mama nie była obciążona żadnymi kosztami.
Z Góry Dziękuję za Pomoc !!!

Barbara
Barbara
28 czerwca 2017 10:23
Odpowiedz do:  Dawid

Dzień dobry Panie Dawidzie,
proszę zerknąć do naszego artykułu: https://enerad.pl/aktualnosci/jak-wypowiedziec-umowe-na-sprzedaz-energii-elektrycznej-na-co-zwrocic-uwage/ , jeśli teraz Pana mama ma umowę na czas nieokreślony, to może ją wypowiedzieć bez konsekwencji. Gdyby mimo to sprzedawca próbował robić Państwu problemy, to proszę skontaktować się z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów – udziela on bezpłatnych porad prawnych, pomaga również skonstruować skuteczne wypowiedzenie umowy.
Mam nadzieję, że cała sytuacja rozwiąże się po Państwa myśli.

Pozdrawiam,
Barbara,
enerad.pl

pani Anita
pani Anita
24 czerwca 2017 13:20

Czy jest pani w stanie podac numer telefonu do GAZOENERGIA POLSKIE ZAKLADY ENERGETYCZNE. UL. GORCZEWSKA 47, WARSZAWA?

Barbara
Barbara
24 czerwca 2017 20:04
Odpowiedz do:  pani Anita

Dzień dobry,
numer podany na stronie internetowej to:
Tel.: +22 100 84 66
i jeszcze e-mail: bok@gasoenergia.pl
Pozdrawiam,
Barbara,
enerad.pl

emar
emar
14 czerwca 2017 21:31

Czy nie ma już możliwości dodania komentarza? Wczoraj próbowałam, bezskutecznie.

Barbara
Barbara
16 czerwca 2017 08:01
Odpowiedz do:  emar

Cały czas jest możliwość komentowania 🙂

emar
emar
16 czerwca 2017 22:27
Odpowiedz do:  Barbara

Barbara – dziękuję.A w temacie – ja też w sprawie Spółki Polski Prąd i Gaz z Warszawy. Akwizytorzy nadal stosują ten sam modus operandi. Wmawiają klientom, że Tauron kończy sprzedaż prądu a Spółka PPiG przejmuje jego rolę. Klientów z umowami bezterminowymi wrabiają w umowy 5-letnie z wysokimi opłatami handlowymi. Mnie też próbowali i nawet prawie się im udało, ale następnego dnia po podpisaniu umowy, po kontakcie z Tauronem, napisałam odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. Po 2 dniach wysłałam jeszcze odwołanie pełnomocnictwa o ile takie podpisałam. Perturbacji z potwierdzeniami odbioru (zwrotkami) nie będę opisywać, bo za dużo trzeba by pisać. Dzisiaj dotarła z poczty pierwsza zwrotka z doręczenia przesyłki do adresata 1 czerwca. Otrzymałam też ze Spółki Polski Prąd i Gaz pismo potwierdzające unieważnienie umowy i oświadczenie, że Spółkę nie łączy ze mną umowa sprzedaży energii elektrycznej. Mam nadzieję, że to już koniec tego horroru, do którego też się przyczyniłam swoją łatwowiernością.
Najważniejsze, to zmieścić się z wysyłką w tych ustawowych 14 dniach.

Katarzyna
Katarzyna
25 maja 2017 12:46

Podobna sytuacja jak u Pani Marii. Moja mama z niewiedzy podpisala umowe z Polski prad i gaz w marcu. Od czerwca nowym dostawca pradu ma byc wspomniana firma. Gdyby nie fakt ze Tauron wyslal pare dni temu dokument potwierdzajacy zerwanie umowy, mama bylaby przekonana, ze podpisana umowa dotyczy dalszej wspolpracy z Tauronem. Nowa umowa z Polski Prad i Gaz zostala podpisana na 5 lat i jej zerwanie wiaze sie z naliczeniem jednorazowej oplaty 17 zl za kazdy miesiac umowy. Takiej sumy moja mama nie jest w stanie zaplacic. Jak powinna byc .

Maria
Maria
24 maja 2017 14:34

Witam. Ja zostałam wprowadzona w błąd (a właściwie oszukana) przez firmę GasoEnergia z Warszawy. W rozmowie telefonicznej przedstawiciel podawał się za pracownika TAURONU i namówił mnie na zawarcie nowej umowy kompleksowej z “gwarancją niezmienności ceny” (podobną miałam podpisaną z TAURONEM) na preferencyjnych warunkach tzn. ok. 1/3 taniej czyli 43,35 zł zamiast 68,97 zł. Nie zostałam poinformowana, że będzie się to wiązało z dodatkowymi kosztami wynikającymi z wcześniejszego rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą -czyli za 1,5 roku- 450 zł oraz najprawdopodobniej z podwójnymi fakturami. Jedna od Taurona na ok. 30 zł a druga od GasoEnergii na ponad 100 zł (o czym dowiedziałam się dopiero dzisiaj). Na moim egzemplarzu umowy nie ma zapisanej żadnej daty (kurier kazał mi się tylko podpisać). Na infolinii GE dowiedziałam się, że mają wpisaną datę 23.03.17 r. co na pewno nie pokrywa się z datą dostarczenia przez kuriera umowy do podpisania (możliwe, że była wstecznie datowana ale nie mogę tego sprawdzić ). Chcąc odstąpić od umowy musiałabym zapłacić karę prawie 1200 zł. Czy jedynie mogę złożyć reklamację (jak sugerowała pani z infolinii) i czekać na rozwój wypadków czy jest jakaś szansa na przynajmniej obniżenie dodatkowych kosztów?

Ilona
Ilona
2 maja 2017 17:27

Witam, proszę o pomoc w odstąpieniu od umowy z Energia dla domu (chodzi o gaz). Przez głupotę i wprowadzenie w błąd podpisałam dziś z nimi umowę na dostarczanie gazu (chodzili po domach). Co mam zrobić by ją odstąpić?? Wystarczy przesłać oświadczenie od odstąpieniu od umowy czy jeszcze coś? Co z pełnomocnictwem? I czy mam dzwonić do obecnego dostawcy gazu i informować go o tym?

Wojciech
Wojciech
6 kwietnia 2017 00:57

Witam.Moja mama dzisiaj podpisała 5 kwietnia umowę z firmą Polski Prąd i Gaz.
Na egzemplarzu umowy którą dostała mama brak daty i numeru umowy.Formularz odstąpienia od umowy również otrzymała.Przedstawiciel oferujący umowę twierdził że jest pracownikiem PGE.Mamy 14 dni na odstąpienie ale wobec braku numeru i daty jak to zrobić?Czy dołączyć do listu ksero umowy?

PiotrW
PiotrW
7 kwietnia 2017 09:17
Odpowiedz do:  Wojciech

Panie Wojciechu, warto skontaktować się ze sprzedawcą i poprosić o brakujące dane. Firma powinna udzielić niezbędnych informacji. Gdy sprzedawca poda nr umowy, datę Pan zna, wystarczy wysłać pismo odstąpienia od umowy. W przypadku odmowy uzyskania danych, należałoby wysłać pismo odstąpienia od umowy plus ksero umowy oraz dopisek o nieprawidłowym zawarciu umowy. Brak nr umowy nie pozwala poprawnie sporządzić pismo odstąpienia od umowy. Ponadto o złych praktykach sprzedawcy należałoby powiadomić URE. Można to zrobić na stronie URE wypełniając odpowiedni formularz.

Pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

Anita
Anita
5 kwietnia 2017 11:51

Witam. Moja mama również została oszukana przez firmę Multimedia. Przedstawiciel przedstawiał się jako Energia. Nie zostawił nawet 2 egzemplarza umowy. Przyszedł rachunek za prąd, który trzeba było zapłacić. Napisałam w mamy imieniu pismo z prośbą rozwiązania umowy bez konsekwencji finansowych, opisałam również całą sytuację, że zostałam oszukana. Potem zadzwoniła do mnie Pani z M. z informacją, że niestety nie widzą podstaw do rozwiązania umowy. Oczywiście się z tym nie zgodziłam i ponownie poszła sprawa do rozpatrzenia. Dodatkowo Pani pytała, czy chcę dostać kopię umowy skoro nie zostawił mi jej przedstawiciel i nie mogłam napisać oświadczenia o odstąpieniu od umowy. I teraz moje pytanie. Czy wysłać teraz formularz oświadczenia od umowy i powołać się na to, że fizycznie jej nie miałam w dniu podpisania umowy i nie miałam możliwości odstąpienia od umowy? Co najlepiej zrobić, żeby z tymi oszustami rozwiązać umowę, bez płacenia kary?

PiotrW
PiotrW
5 kwietnia 2017 15:30
Odpowiedz do:  Anita

Witam, Pani Anito aby umowa została zawarta zgodnie z obowiązującym prawem musi zostać spełnionych kilka kluczowych warunków. Jednym z nich jest sporządzenie dwóch identycznych kopii, która jedna będzie w posiadaniu konsumenta. Gdyby miała Pani dowód na zaistniałą sytuację to sprawa jest prosta, ponieważ umowa została źle sporządzona. W realiach niestety trudno dowieść swojej racji. Sprzedawcy zazwyczaj odpowiadają, że działali zgodnie z wytycznymi. Warto spróbować ponownie wysłać pismo powołując się na brak możliwości odstąpienia od umowy w okresie 14 dni od jej podpisania z powodu braku kopii umowy. Jeżeli nie uda się dojść do porozumienia, warto powiadomić Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Aby pomóc wyeliminować złe praktyki sprzedawców energii zachęcamy również do zgłoszenia złych praktyk i nieprawidłowości Urządowi Regulacji Energetyki. Formularz dostępny jest na ich stronie Internetowej. Każde zgłoszenie jest ważne m.in. masowe działania poszkodowanych osób wobec innego sprzedawcy energii doprowadziły do nałożenia na niego ponad 10 mln kary przez UOKiK.

Pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

magda
magda
25 marca 2017 15:03

Witam,
My również z mamą zostałyśmy oszukane przez firmę Polski Prąd i Gaz, które podszyły się pod firmę Innogy, według ich planu działania, czyli dwie osoby, jedna wypisuje umowe, druga zagaduje. Miały nawet ulotkę innogy, w której ostrzega się przed oszustami. Moja czujność została uśpiona jednak postanowiłam to sprawdzić i moje przypuszczenia się sprawdziły.

I moje pytanie brzmi:
Umowa została podpisana przez moją mamę, ale właściwym klientem jest mój tata i wpisała jego imię i nazwisko, czyli podpisała się za niego. Czy taka umowa ma ważność? Czy jest to wystarczający argument do zerwania umowy czy trzeba jeszcze wysłać odstąpienie od umowy?

PiotrW
PiotrW
27 marca 2017 13:44
Odpowiedz do:  magda

Pani Magdo, Jeżeli Pani mama otrzymała upoważnienie do podpisania umowy, to umowa jest wiążąca. W innym przypadku mamy do czynienia z fałszowanym podpisem, który może przysporzyć wiele kłopotów. Radzimy wysłać pismo odstąpienia od umowy, aby uniknąć niepotrzebnych problemów i zaoszczędzić czas.
Pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

asia
asia
27 lutego 2017 15:26

Dzień dobry,

starsza osoba podpisała “umowa kompleksowa sprzedaży energii elektrycznej”. moje pytanie czy na wzorze oświadczenia, mam skreślić wyraz “kompleksowej” lub “sprzedaży” skoro podpisała kompleksową umowę sprzedaży”, czy usunąć po prostu gwiazdkę i ukośnik i zostawić całość?

PiotrW
PiotrW
28 lutego 2017 12:19
Odpowiedz do:  asia

Pani Asiu, zgodnie z prawym dolnym napisem “niepotrzebne skreślić” odstąpienie od umowy w Pani przypadku powinno wyglądać następująco: ” Ja/My niniejszym informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy kompleksowej/sprzedaży energii elektrycznej o numerze ……………… zawartej dnia ………………. .
pozdrawiam
Piotr
enerad.pl

Adam
Adam
27 lutego 2017 01:46

Witam ja zostałem oszukany przez firmę Polski Prąd i Gaz. Podszyli się pod Taurona
Ale zaraz tego samego dnia coś mnie tkneło i zadzwoniłem do Taurona dowiedziałęm się że oni nie wysyłają konsultantów po domach. więc tego samego dnia co podpisałem umowę wysłałem oświadczenie o odstąpieniu od umowy. zadzwoniłem do PPiG i konsultant powiedział że odstąpienie zostało przyjęte. Otrzymałem także potwierdzenie pisemne od PPiG że umowa została Rozwiazana zgodnie z prawem do 14 dni. Mam pytanie Na umowa którą mi zostawili nie miała 3 strony na której zapewne była data zawarcia ja na oświadczeniu napisałem datę w której podpisałem te umowę z ich konsultantami. czy oni mogą sobie podpiąć pod te umowę jakąś inna umowę wpisać inną datę?

Katarzyna
Katarzyna
24 lutego 2017 10:58

Witam, mnie również oszukała konsultantka Multienergia podając się za pracownika Tauron. Chodziło o podpisanie aneksu do umowy inaczej będę od nowego roku płacić wyższe rachunki. A tak mam dalej gwarancję stałej ceny, zapewniała mnie że dalej jestem pod firmą Tauron. Niestety nieświadomie podpisałam umowę. Wszystko działo się 05.2016, a sprawa wyszła na jaw 16.02.2017. Kiedy Tauron przysłał mi pismo o rozwiązaniu umowy przez pełnomocnika. Napisałam 23.02.2017 do Multienergii w jaki sposób zostałam oszukana i powołałam się na wasz serwis z prośbą o wypowiedzenie umowy bez kary pieniężnej zobaczmy co szanowna firma mi odpowie, bo czytam że ludzie mają duże problemy.

Piotr
Piotr
16 lutego 2017 12:10

Witam,
wczoraj tj. 15.02.2017 sąsiadka (starsza osoba) podpisała umowę z przedstawicielem firmy Polski Prąd i Gaz Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 123a, 02-017 Warszawa. Godzinę później coś ją tknęło, przyszła do mnie jako do młodszego wiekiem 🙂 sąsiada z pytaniem czy dobrze zrobiła. Usiedliśmy na spokojnie (spokojnie to było w moim przypadku, bo jej ręce trzęsły się z przerażenia) i zaczęliśmy czytać umowę. Nawet nie przeczytaliśmy 1/3 i sąsiadka stwierdziła, że chce odstąpić od umowy bezapelacyjnie. Nie protestowałem, że należy przeczytać umowę do końca, czy się rzeczywiście opłaca czy nie i zaczęliśmy analizować oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Od razu okazało się, iz na samej umowie nie ma numeru umowy. Czy teraz odsyłając oświadczenie o odstąpieniu od umowy bez podania numeru umowy, będzie ważne czy należy w to miejsce wpisać jakieś dodatkowe dane, które były spisane na umowie w postaci Numeru Punktu Poboru Energii Elektrycznej bądź Numeru Licznika/Numeru ewidencyjnego Odbiorcy u poprzedniego sprzedawcy?
Będę wdzięczny za odpowiedź.

Piotr
Piotr
16 lutego 2017 13:47
Odpowiedz do:  Agnieszka Fodrowska

Dziękuję

Anna
Anna
31 stycznia 2017 00:09

Witam,

Mój wójek został, również naciągnięty przez konsultanta Energe w listopadzie w zeszłym roku.Teraz płaci podwójne rachunki za prąd.On jest osobą samotną i nie do końca poczytalną gdyż choruje na schizofrenię.Czy w tym przypadku możliwe byłoby anulowanie umowy bez poniesienia konsekwencji?Jak można mu pomóc?Z góry dziękuję za odpowiedź

PiotrW
PiotrW
31 stycznia 2017 12:59
Odpowiedz do:  Anna

Pani Aniu, w związku z upływem 14 dni od podpisania umowy, będzie ciężko ją zerwać bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W przypadku udokumentowanej choroby wujka można spróbować unieważnić umowę powołując się na Art. 87. Kodeksu cywilnego.Najlepiej w tym celu skontaktować się z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów.

Lucyna
Lucyna
23 stycznia 2017 10:57

Witam moja mama prowadzi sklep w czwartek tj.19stycznia przyszli niby przedstawiciele Taurona żeby mama płaciła mniejsze rachunki za prąd kazali jej podpisać papiery zapewniali ze są z Taurona i mama płaci droższy prąd przemysłowy to po podpisaniu umowy będzie płacić mniejsze kwoty i moja mama to podpisała panowie zabrali wszystkie dokumenty później jak mama powiedziała co zrobiła dzwonilismy do Taurona i oni powiedzieli ze nikogo nie przysylali to wiemy ze to byli oszuści i co teraz mamy zrobić nie wiemy z jakiej firmy byli bo nic nie zostawili w Tauronie zastrzrglismy od razu ze nie chcemy przejść do innej firmy dzisiaj mama była u rzecznika praw konsumentów to powiedział ze nic nie da się zrobić bo jeżeli mama ma firmę to taka podpisana umowa wchodzi w życie z dniem podpisania umowy czy to jest prawda bardzo proszę o radę co możemy zrobić

Lucyna
Lucyna
23 stycznia 2017 13:21
Odpowiedz do:  Agnieszka Fodrowska

Właśnie nie bardzo bo nic nie zostawili po sobie jak byliśmy u rzecznika to podał nam firmy które najwięcej oszukują na naszym terenie.

Lucyna
Lucyna
23 stycznia 2017 13:26
Odpowiedz do:  Lucyna

W tauronie w tym samym dniu co mama podpisała tą nieszczęsny umowę podpisała Oświadczenie o odwołaniu pełnomocnictwa oraz odwołanie wprowadzenia umowy kompleksowej czy to cos nam może pomóc czy nic to nie daje?

zofia
zofia
13 stycznia 2017 18:42

Dziękuję za odpowiedź,pozdrawiam.Zofia

zofia
zofia
13 stycznia 2017 17:57

13.01 przyszła do mnie konsultantka z multimedia, podając się za Energe SA. Podpisał umowę, ale coś mi nie pasowało, zadzwoniłam do energii i zapytałam, czy konsultant chodził dzisiaj po domach.
Okazało się, że nie. ponieważ pani była obok w mieszkaniu,poprosiłam aby moją popisaną umowę oraz sąsiada anulowała,w związku z tym,że wprowadziła nas w błąd. Przedstawicielka Multimedia pokreśliła umowy i zabrała ze sobą.Czy to by było jednoznaczne ,że umowa nie została zawarta,czy też warto jeszcze wysłać odstąpienie od umowy-nadmieniam ,ze nie mamy nawet nr.umów

Monika z opolskiego
Monika z opolskiego
3 stycznia 2017 17:46

JOY Energia również oszukała mojego dziadka. Najpierw był telefon, w którym ktoś się przedstawił jako przedstawiciel firmy Tauron w celu potwierdzenia danych, aby przedłużać umowę, którą dziadek ma zawartą bezterminowo – tym sposobem uzyskano dziadka PESEL i adres do przygotowania umowy. W grudniu 2016 przyszedł akwizytor i dokonał podpisania umowy z dziadkiem – jednak kopia umowy nie zawiera ani daty zawarcia umowy, ani formularza do odstąpienia od umowy. Tym sposobem nie wiemy na jaką datę się powołać przygotowując odstąpienie od umowy.
Nr telefonu firmy jest wyłączony, strona gasoenergia.pl nie działa – firma Krzak? Temat świeży, bo firma zaczęła wysyłać akwizytorów w grudniu. Tylko do osób starszych, które bez zastanowienia podpisują takie dokumenty.

Jak odstąpić od umowy nie mając daty jej zawarcia, mam wpisać jakąkolwiek datę byle liczyło się te 14 dni?

Dorota
Dorota
13 grudnia 2016 17:41

Dostałam dom w spadku 12 lat temu. Matka ma zapisaną służebność. Dom jest na mnie, prąd na nią. Tak mnie gnębiła, że musiałam się wyprowadzić. Do tej pory wszystkie rachunki płaciłam ja. Prawdopodobnie przeraziła ją perspektywa płacenia rachunków i chce prąd przepisać na mnie, żebym to ja ponosiła te koszta. Czy może to zrobić beze mnie? Mi tam prąd w ogóle nie jest potrzebny, najlepiej, gdyby w ogóle odłączyli

Daniel
Daniel
6 grudnia 2016 21:41

Witam.
Podobnie jak wyżej babcię Pani Katarzyny spotkało to samo mojego dziadka. Również na pozostawionej kopii umowy firmy JOY ENERGIA nie ma daty podpisania umowy, nr tel. nie odpowiada, a strony www praktycznie nie istnieją. Umowę natomiast nie podpisał sam dziadek, tylko znajoma, swoim nazwiskiem, która się nim opiekuje, chociaż “kurier” próbował wymóc na niej, aby podpisała się nazwiskiem dziadka. Nie świadoma kobieta podpisała umowę, choć “kurier” przedstawił jej dokument twierdząc, że to tylko pokwitowanie odbioru przesyłki/dokumentu. Oczywiście przedstawiciel pozostawił tylko umowę i załącznik 3, nie pozostawiając reszty wypisanych tam załączników. Co robić w tym przypadku, proszę o pomoc.

Katarzyna
Katarzyna
4 grudnia 2016 19:19

Witam.
Moja babcia podpisała umowę odnośnie zmiany dostawcy energii elektrycznej z firmą JOY ENERGIA znajdującą się we Wrocławiu przy ul. Kasztanowej 3A. Babcia jest osobą schorowaną i nie miała świadomości, co podpisuje. Na kopii umowy, którą otrzymała brakuje podstawowych informacji tj. numer telefonu firmy, data zawarcia umowy, podpis sprzedawcy oraz brak załączników, które stanowiły dalszą cześć umowy (mi. brak załącznika – formularza, za pomocą którego można tylko odstąpić od zawartej umowy). Jaka jest szansa, aby odstąpić od tej umowy i nie ponosić konsekwencji?
Bardzo proszę o pilną odpowiedź.

Anna
Anna
4 grudnia 2016 00:12

Witam, moja mama miała dostawcę prądu z PGE, dnia 7.10.2016r. przyszło dwóch przedstawicieli podających się, że są z PGE. Poinformowali mamę, że nie odesłała jakiegoś dokumentu i przyjechali żeby go z nią wypełnić i musi go podpisać. Tak było w dużym skrócie. W dniu 30.11.2016 przyjechali przedstawiciele PGE zczytać licznik , a zarazem poinformowali mamę, że rozwiązała z nimi umowę . Tak właśnie mama dowiedziała się, że zmieniła dostawcę prądu na Multimedia Energia. Nie została poinformowana o zmianie dostawcy prądu ani, że podpisuje nową umowę i może odstąpić od niej do 14 dni. Co w takiej sytuacji może zrobić mama jak od umowy minęło już dawno 14 dni. Proszę o pomoc, jak mam rozwiązać tą sprawę, żeby mama wróciła do poprzedniego dostawcy.

Ania
Ania
16 listopada 2016 21:52

Witam. Rodzice w sierpniu bieżącego roku podpisali umowę z Multimedia Polska Energia Sp. z o.o. świadcząca usługi energii elektrycznej i gazu. Wczoraj sprzedali mieszkanie i nie posiadają już prawa do tego lokalu. Będą mieszkać u mnie. Udaliśmy się do oddziału Multimedia w naszej miejscowości aby rozwiązać umowę i otrzymaliśmy informację że może zostać naliczona kara. Czy jest to możliwe? Tracąc prawo do lokalu i nie mając już innego lokalu, na którym mogliby kontynuować ta umowę maja zapłacić karę? Co robić? Puki co czekamy na rozpatrzenie rezygnacji. Nowi właściciele nie chca na siebie przejąć tejże umowy co jest zrozumiałe, bo mają prawo zawrzeć ja u innych sprzedawców. Natomiast rodzice nie mogą mieć umowy na mieszkanie, które nie należy do nich tak?

Asia
Asia
11 listopada 2016 15:48

Właśnie dowiedziałam się, że Tata podpisał 26.10.2016 r. umowę z firmą ENERGIA2 na okres 5 lat od 01.01.2017 r. Dopiero dziś tata nieświadomy w co się wpakował pochwalił się do mnie o podpisaniu umowy. Po przeczytaniu jej samych opłat (w tym stała oplata handlowa ponad 11 zł – taryfa G11) nie ma sensu. Minęło już 14 dni 🙁 sprzedaż jeszcze się nie zaczęła, pomijam fakt że Pani podawała się za pracownicę PGE…. masakra. Czy da się coś z tym zrobić???

Podobno nie podpisywał żadnego pełnomocnictwa ale znając go może nie pamiętać co dokładnie podpisywał :(:( Tak czysiak nie ma do tego kopii, na jednym z papierów pisze że obecna umowa z PGE kończy się 31.12.2016r. Skąd miała takie dane?!