Jak odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem sprzedawcy prądu – wzór oświadczenia

starsza kobieta podpisująca umowęBardzo często docierają do nas sygnały od Użytkowników, którzy nieświadomie zawarli umowy na sprzedaż prądu z nowym sprzedawcą. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak odstąpić od takiej umowy oraz publikujemy wzór oświadczenia.

Większość odbiorców prądu, decydująca się na odstąpienie od umowy to osoby, które w sposób nieświadomy ją zawarły. Najczęściej do takich zdarzeń dochodzi, gdy konsument został np. wprowadzony w błąd przez przedstawiciela sprzedawcy energii elektrycznej. O takich przypadkach w naszym serwisie informowaliśmy wielokrotnie, ponadto przygotowaliśmy również mini poradnik, jak nie dać się oszukać przez nierzetelne firmy (linki do artykułów zamieściliśmy na końcu artykułu).

Niestety, czasami nawet zachowanie szczególnej ostrożności, nie jest w stanie zapobiec podpisaniu przez nas, czy naszych bliskich niechcianej umowy. Jak postępować w takiej sytuacji, gdy złożyliśmy już podpis na dokumencie?

Umowa zawarta na odległość lub poza lokalem sprzedawcy prądu

Przede wszystkim musimy pamiętać, że w tym przypadku po naszej stronie stoi prawo – reguluje je ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Zgodnie z obowiązującymi przepisami przedstawiciel sprzedawcy prądu jest zobowiązany do poinformowania nas o sposobie oraz terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz co istotne: przepisy wyraźnie mówią, że nieodłącznym elementem zawartej umowy jest wzór formularza odstąpienia od umowy. Niestety, nagminnie przedstawiciele firm energetycznych nie informują o możliwości odstąpienia od umowy, a także nie zostawiają wzorów.

Termin odstąpienia od umowy

W przypadku umów energetycznych termin na odstąpienie umowy wynosi 14 dni, a jego bieg rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy. W ciągu dwóch tygodni możemy odstąpić od umowy bez podawania przyczyny, a także bez ponoszenia kosztów.

Powyższy termin może ulec wydłużeniu do 12 miesięcy, jeśli przedstawiciel handlowy nie poinformował nas o możliwości odstąpienia od zawartej umowy.

Jak odstąpić od umowy?

Jeśli chcemy odstąpić od umowy, to przy standardowej procedurze wystarczy na adres sprzedawcy prądu wysłać formularz odstąpienia od umowy – do zachowania terminu wystarczy wysłać dokument przed jego upływem.

W przypadku, gdy sprzedawca dopuszcza możliwość odstąpienia od umowy drogą elektroniczną, uzupełniony formularz należy wysłać na wskazany adres e-mail.

Zgodnie z przepisami prawa, sprzedawca, który otrzymał dokument odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, zobowiązany jest do niezwłocznego przesłania odbiorcy na trwałym nośniku potwierdzenia otrzymania oświadczenia.

Odstąpienie od umowy oznacza, że nie wiąże już ona stron i traktuje się ją jako niezawartą.

Co powinno zawierać oświadczenie odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem sprzedawcy prądu?

Prawidłowe oświadczenie odstąpienia od umowy powinno zawierać określone informacje:

  • dane adresata, czyli sprzedawcy prądu: nazwa, pełny adres pocztowy, ewentualnie numer faxu, adres e-mail;
  • dane konsumenta – imię, nazwisko, pełny adres pocztowy, warto również podać takie dane jak numer telefonu, czy adres e-mail;
  • treść oświadczenia;
  • numer umowy oraz datę jej zawarcia;
  • podpis konsumenta (w przypadku wersji papierowej);
  • data.

Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy

W enerad.pl przygotowaliśmy przykładowy formularz odstąpienia od umowy dla konsumentów, którzy zawarli umowę kompleksową lub na sprzedaż energii elektrycznej.

Do pobrania:

Wzór odstąpienia od umowy

Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość

Warto przeczytać!

Zapraszamy również do zapoznania się z naszymi innymi artykułami:

Agnieszka Fodrowska

Specjalizuje się w tematach związanych z branżą energetyczną. Interesuje się również finansami, rynkiem nieruchomości oraz marketingiem internetowym. Oprócz tego fascynuje ją historia Wielkich Mogołów. Uwielbia psy, Moto GP, kino indyjskie i przedwojenne.

  1. Super ! Bardzo cenne informacje są zawarte na tej stronie 🙂 Mam pytanie czy w związku z „Zgodnie z przepisami prawa, sprzedawca, który otrzymał dokument odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, zobowiązany jest do niezwłocznego przesłania odbiorcy na trwałym nośniku potwierdzenia otrzymania oświadczenia.” Jako trwały nośnik rozumie się tylko list ? Odstąpiłem od umowy zawartej z Multimedia Energia mięło już ok 7 dni od dostarczenia listu (wysłałem z potwierdzeniem odbioru) jaki czas ma Multimedia aby zgodnie z w/w przepisem potwierdzić że takie odstąpienie do nich wpłynęło? Pozdrawiam

    • Witam, Panie Andrzeju według prawa trwałym nośnikiem jest: papier; płyty: CD-ROM, DVD, Blu-Ray; pamięć USB; karta pamięci; dysk komputerowy; poczta elektroniczna; SMS. W ustawie użyty jest termin „niezwłocznie”, czyli sprzedawca powinien poinformować Pana najszybciej jak się da, bez zwlekania. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem będzie, jeśli Pan zadzwoni do Multimedia i zapyta się czy wpłynęło odstąpienie, a także poprosi o potwierdzenie.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • Dzień dobry,

        W zeszłym tygodniu wysłałem odstąpienie od umowy do firmy multimedia, bardzo podobne do powyższego, jedynie bez peselu i telefonu kontaktowego. W piątek 3go czerwca dostałem potwierdzenie o dostarczeniu przesyłki dnia 1go czerwca. Dziś(7 czerwiec) dodzwoniłem się do biura obsługi z pytaniem czy umowa i jej odstąpienie zostały zarejestrowane – otrzymałem informację, że umowa jest zarejestrowana, ale odstąpienie od niej jeszcze nie.

        Jak długo może trwać traki proces? Czy mogę poinformować swojego obecnego dostawcę prądu o tym, żeby zignorował pisma od multimedii np. na podstawie oświadczenia o przesłaniu do nich odstąpienia od umowy? Jeśli tak to czy przypadkiem nie otrzymam dwóch rachunków? Jak uniknąć płacenia multimedii w takim wypadku? Nie zostałem poinformowany o możliwości odstąpienia od umowy, znalazłem ten zapis dopiero w niej samej – czy to się kwalifikuje do wydłużenia terminu pozwalającego na odstąpienie od umowy do 12 miesięcy?

        Nie otrzymałem również do tej pory żadnego potwierdzenia na nośniku trwałym o wpłynięciu oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

        • Witam, Panie Macieju prawo nie precyzuje w ciągu ilu dni firma powinna potwierdzić wpłynięcie odstąpienia. Na Pana miejscu regularnie dzwoniłabym do sprzedawcy z pytaniem, czy wpłynęło oświadczenie. Posiada Pan dowód w postaci potwierdzenia odbioru (o którym warto poinformować podczas rozmowy telefonicznej), więc Multimedia nie powinna sprawiać problemów.

          Co do Pana wcześniejszego pytania – to odpowiedź brzmi: tak. Osoba, która nie została poinformowana o takiej możliwości, może odstąpić od umowy w terminie 12 miesięcy. Zła wiadomość jest taka, że w praktyce różnie to bywa i konsumentom bardzo trudno jest udowodnić, że nie zostali poinformowani o możliwości odstąpienia od umowy.

          Pozdrawiam
          Agnieszka
          enerad.pl

      • Witam serdecznie.
        Jestem właśnie świeżo po rozmowie z konsultantką firmy Multimedia. Dowiedziałam się, że złożone przeze mnie oświadczenie o odstąpieniu od zawartej umowy (wysłanego na piśmie listem poleconym za potwierdzeniem odbioru) zostało w systemie firmy zarejestrowane, ale na pytanie czy otrzymam dodatkowo potwierdzenie tego faktu, otrzymałam odpowiedź, że nie. Zgodnie z tym, co przekazała mi konsultantka, po pierwsze mam potwierdzenie telefoniczne i mogę się zawsze na nie powołać (rozmowa jest nagrywana – faktycznie taki komunikat zaraz po dodzwonieniu się na infolinię jest wygłaszany), po drugie – w przypadku listu wysyłanego za potwierdzeniem odbioru – mam to potwierdzenie.
        Postanowiłam sprawdzić jak to z tą kwestią w końcu jest.
        Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, art. 30 ust. 4 „Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie przesłać konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w sposób, o którym mowa w ust. 3.”. Zaś ustęp 3 odnosi się do sytuacji, gdy „przedsiębiorca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną”.
        Wnioskować zatem można z tych zapisów, że w przypadku złożenia odstąpienia od umowy w formie pisma/oświadczenia wysyłanego pocztą (np. za potwierdzeniem odbioru), przedsiębiorca nie ma obowiązku potwierdzania wpłynięcia takiego odstąpienia. A co za tym idzie nie ma chyba podstaw prawnych, by takiego potwierdzenia się domagać.
        Bardzo proszę o potwierdzenie (lub zaprzeczenie) powyższego.

        Pozdrawiam,

        • Witam, Pani Beato faktycznie z przepisów wynika, że trwały nośnik jest w przypadku odstąpienia drogą elektroniczną. Jednakże, ja na Pani miejscu i tak bym się upierała o potwierdzenie. Tak na wszelki wypadek.

          Pozdrawiam
          Agnieszka
          enerad.pl

      • a co zrobić w sytuacji kiedy przyszły już pierwsze rachunki do zapłaty? jak można wypowiedzieć taką umowę bez ponoszenia większych konsekwencji. sytuacja dotyczy firmy – polski prąd i gaz – działającej w podobny sposób do multimedia której dotyczy większość wpisów.

          • sprawa nie dotyczy mnie osobiście tylko mojego kolegi i z tego co mi mówił zrozumiałem, że zawarcie umowy przebiegało w analogiczny sposób jak w przypadku klientów multimedii. jego przypadek jest o tyle nietypowy, że trochę pozostaje pod opieką psychiatry ze względu na stany depresyjne -dlatego dał się łatwo zmanipulować i teraz nie jest w stanie sam sobie z tym poradzić. ja natomiast chcę rozpoznać teren żeby jakoś w miarę możliwości mu pomóc. to o czym Pani wyżej napisała sam mu doradziłem na podstawie lektury komentarzy – oczywiście nie załatwił sprawy jak należy ponieważ zwątpił. mnie natomiast chodziło bardziej o to czy są jakieś skuteczniejsze sposoby np. czy ktoś wygrał jakąś sprawę sądową aby móc się powołać na wyrok przy składaniu skarg,reklamacji lub podobnych pism. pozdrawiam i dziękuję i za te wskazówki ponieważ widzę, że obrany kierunek był słuszny tylko trzeba dobrze to zrobić.

    • Do mnie także przyszło jakich dwóch mężczyzn ,wpakowali mi się do domu i wyjść nie chcieli tylko namawiali mnie obym to ja podpisała jakiś bezwartościowy papierek i będę miała tańszy prąd ,a to wcale nie prawdą to jest ,ponieważ przyszła mi faktura za miesiąc ,i cena mnie przeraziła ponieważ na fakturze było ponad 400zł,a przedstawiciel zamydlał oczy że pracuje w Energii S.A ,a nie w multi-Medii Polska ,że teraz będzie ,tak samo Energa SA tylko z Gdańska ,przenoszą nas do Gdyni ,że wszystko będzie tak samo .wysyłałam do nich o oświadczenie o odstąpieniu od umowy kompleksowej ,zawartej poza lokalem,ale oni mnie w dalszym ciągu nękają i straszą ,nie wiem co mam robić,nawet ja im żadnego pełnomocnictwa nie dawałam,a oni mi ,sami rozwiązali umowę z moim dostawcą energii SA z Gdańska ,jak to można ,być takim oszustem ja jestem samotna i mam II grupę niepełnoprawności jestem chora ,a oni mnie tak oszukali,chcę odstąpić od umowy i niech mi dadzą ,święty spokój bo ja w dalszym ciągu chcę być Energi SA Gdańsk chcę się od multimedi Polska z Gdyni uwolnić,bo inaczej ,podam sprawę do Sądu starszej chorej kobiety,ja nie mam z czego żyć nie mam za co się leczyć ,a oni mnie jeszcze dobijają .Proszę i błagam pomóżcie mi uwolnić się od tych oszustów.

      • Witam, Pani Tereso – kiedy Pani wysłała oświadczenie o odstąpieniu od umowy? Czy zmieściła się Pani w terminie 14 dni od jej zawarcia?

        Moim zdaniem proszę wysłać kolejne pismo do firmy Multimedia (za potwierdzeniem odbioru), w którym przedstawi Pani sytuację w jaki sposób została zawarta umowy – czyli, proszę napisać, jak Pani została oszukana przez przedstawicieli. Proszę również wspomnieć o wysłanym oświadczeniu odstąpienia od umowy i braku odpowiedzi ze strony sprzedawcy. Na koniec niech Pani zaznaczy, że chce Pani zrezygnować z umowy bez żadnych konsekwencji i proszę powołać się na nasz serwis oraz następujący artykuł: https://enerad.pl/aktualnosci/jak-odstapic-od-umowy-zawartej-na-odleglosc-lub-poza-lokalem-sprzedawcy-pradu-wzor-oswiadczenia/

        Wydaję mi się, że Pani sprawa powinna zakończyć się pozytywnie. Tylko proszę się nie denerwować – wszystko będzie dobrze.

        Pozdrawiam
        Agnieszka
        enerad.pl

      • witam serdecznie spotkała mnie ta sama sytuacja tylko z firma F termin odstapienia od umowy minął bo nie zostałam o nim poinformowana. Nie wiem co mam robić

    • Panie Andrzeju,

      czy udało się Panu otrzymać potwierdzenie otrzymania oświadczenia od Multimedia Energia ?

      Pozdrawiam

  2. Witam, wczoraj 29.04. zawarłem umowę z Multimedia o energię i po głębszym przeanalizowaniu jej doszedłem do wniosku, że był to błąd czy mogę ją anulować w jakim termie i jaką mam pewność, odstąpieniu umowy będzie ważne i w jaki sposób mam to zrobić. Proszę o pomoc. Czy mam się zgłosić do swego dostawcy prądu u którego brałem prąd i ponownie podpisać umowę?Kiedy to zrobić?

    • Witam, Panie Wojtku proszę postępować zgodnie z instrukcją zawartą w naszym artykule. Czyli należy wysłać odstąpienie za potwierdzeniem odbioru. Multimedia musi przyjąć takie oświadczenie, jeśli zostało ono wysłane w ciągu 14 dni od zawarcia umowy. Proszę po nadaniu pisma, dzwonić co kilka dni do Multimedia i sprawdzać czy pismo już dotarło – tak na wszelki wypadek. W międzyczasie może się Pan skontaktować z poprzednim sprzedawcą i dowiedzieć się w jaki sposób może Pan wrócić.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  3. Pani Agnieszko, dlaczego należy kontaktować się z „poprzednim” sprzedawca aby „dowiedzieć się w jaki sposób można wrócić”? Jeżeli pismo o odstawieniu od umowy zostanie wysłane w terminie 14 dni nie ma konieczności zawierania ponownej umowy z dotychczasowym sprzedawca, ponieważ w ogóle nie dojdzie do jej rozwiązania. Proszę mnie poprawić jeżeli się mylę.

    • Witam, teoretycznie tak powinno być, ale część sprzedawców podkreśla, że nawet po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy należy się z nimi skontaktować w celu omówienia warunków powrotu. Przykład: TAURON prosi o przesłanie kopii oświadczenia o odstąpieniu oraz umożliwia powrót do umowy, z którą odbiorca był związany przed zawarciem nowej umowy.

      W tej kwestii jest trochę niejasności, dlatego moim zdaniem, gdy decydujemy się na odstąpienie od umowy, warto skontaktować się z poprzednim sprzedawcą.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  4. Witam ponownie. Oczywiscie ma Pani racje, ja skontaktowałam się (mailowo) z moim obecnym sprzedawca (PGE Obrot) od razu po wyslaniu oswiadczenia o odstapieniu od umowy z firma M. Poinformowalam o zaistnialej sytuacji. W odpowiedzi otrzymalam odpowiedz, ktora praktycznie zacytowalam powyzej (brak koniecznosci ponownego zawierania umowy). Dodatkowo zostalam poproszona o przeslanie kopii oswiadczenia. Korzystajac z Pani rady napisalam do firmy M., w której opisalam spososb w jaki zostala zawarta ze mna umowa a takze powolalam sie na Panstwa artykul i oswiadczenie rzecznika firmy M. wydanego dla Państwa serwisu. Jednoczesnie prosze o dalsze sledzenie i ewentualna ponowna interwencje w tej sprawie. Dziekuje

    • Witam ponownie, mam nadzieję, że wszystko zakończy się dla Pani pozytywnie. Proszę nas poinformować, gdy otrzyma Pani odpowiedź od firmy Multimedia.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  5. Witam, czy wystarczy tylko wysłać pocztą za potwierdzeniem odbioru do MultiMedia pisemne odstapienie od umowy w ciagu 14 dni od daty jej podpisania ?

    • Witam, Pani Aniu, według naszego prawa powyższe działanie wystarczy, by skutecznie odstąpić od umowy. Niestety, docierają do nas informacje od Użytkowników, którzy zachowali formalności i termin, a Multimedia z różnych przyczyn nie uwzględniła pisma – najczęściej sprzedawca tłumaczy się, że nie otrzymał takiego dokumentu. Dlatego po wysłaniu oświadczenia proszę kontaktować się z firmą i sprawdzać, czy Pani odstąpienie dotarło.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  6. Witam, wczoraj podpisałam umowę z MultiMedia na dostawę prądu, ale po głębszym zapoznaniu się z tematem chciała bym jednak zrezygnować, z tego co wyczytałam to mam 14 dni na odstąpienie od umowy, czy wystarczy wysłać pismo o rezygnacji listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, czy trzeba podjąć jeszcze jakieś kroki ?
    Bardzo proszę o jakąś podpowiedź
    Z góry dziękuję.
    Ania.

  7. Witam. Piszę ponieważ w dniu wczorajszym mój ojciec dokonał zmiany dostawcy prądu na multiMedia i po głębszym zastanowieniu doszliśmy do wniosku że został wprowadzony w bład ( nie został poinformowany o możliwości odstąpienia od umowy , nie posiada tej umowy jedynie tylko dwa druki :
    1.oferta promocyjna ,,energia dla multimediów 5″ nr 001/16/PK
    2.załącznik nr 4 do umowy kompleksowej dla energii elektrycznej .
    I stąd moja prośba o pomoc jak odstąpić od tej umowy. Czy trzeba się udać do oddziału tej firmy i na miejscu sporządzić takie pismo czy trzeba podjąć inne kroki
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    • Witam, Panie Rafale najlepiej będzie, jeśli uda się Pan do biura obsługi klienta – najważniejsze jest, aby uzyskał Pan numer umowy, który ułatwi odstąpienie od niej.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

    • Panie Rafale,
      tak się składa, że moja mama podpisała podobną umowę z ofertą promocyjną ,energia dla multimediów 5″ nr 001/16/PK. Niestety, nie dostała takiego załącznika. W związku z powyższym, czy mogę Pana prosić o napisanie tutaj jakiej wysokości jest kara umowna w przypadku rozwiązania umowy ? Niestety w/w załącznik nie jest dostępny na stronie firmy M. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  8. Witam
    Miałam taką sytuację że do domu przyszła pani która przedstawiła się ze jest z energii i przyszła w sprawie obniżenia oplaty handlowej która zostanie zamrożona na kres roku i podsunęła mi do podpisania umowy o zmianę dostawcy prądu… Jeżeli przyszła z energii to bez wahania podpisałam umowę nie wiedziałam że przez to zostanie zmieniony dostawca…..od podpisania tego minęło trzy miesiące i dopiero przyszła faktura… Nie chce korzystać z usług tej firmy.. Nie wiem co mam zrobić jak jak rozwiązać z nimi umowę. Proszę o odpowiedź z góry dziękuję

  9. witam a co zrobic jesli od marca multimedia nie chce odstapic od umowy ktorej nie podpisalam poniewaz umowa jest falszywa narobili mi tylko klopotow narazili na placenie kar i w dalszym ciagu sprawa jest nie wyjasniona ? zgloszilam sprawe na policje poniewaz takich jak ja jest napewno wiecej a nieuczciwa firme trzeba ukarac nie dosc ze wyłudzaja to jeszcze oszukuja i nie mozna sie od tego gada uwolnic

  10. Grażyna
    Witam, w dniu 16 05 2016 r. zostałam oszukana przez pana podającego się za pracownika PGE, nieświadomie podpisałam umowę z Multimedia Polska Energia Sp. z o.o. W tym samym dniu wysłałam oświadczenie o odstąpieniu od umowy.Nie zamieściłam w piśmie tytułu „Oświadczenie o odstąpieniu od umowy” czy to jest duży błąd i czy wysłać raz jeszcze? Rozmawiałam z BOK PGE, kazano mi dzwonić do Multimedia czy otrzymali moją rezygnację lecz nie mogę znaleźć numeru telefonu.Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

    • Witam, Pani Grażyno – proszę do Multimedia Energia dzwonić pod numer 345 345 345. Wydaję mi się, że to nie jest duży błąd, ale tak naprawdę teraz wiele zależy od dobrej woli sprzedawcy. Proszę się z nim skontaktować i ustalić, czy pismo w takiej formie zostało zaakceptowane. Jeśli tak się stało, to proszę żądać potwierdzenia na piśmie lub innym trwałym nośniku.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

    • Witam, Panie Janie w pouczeniu od odstąpienia od umowy powinien mieć Pan określone sposoby złożenia oświadczenia. Jeśli nie posiada Pan takiego dokumentu, to lepiej będzie, jeśli wyśle Pan odstąpienie listem za potwierdzeniem odbioru przez Pocztę Polską.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  11. Witam,
    Znalazlam się w podobnej sytuacji jak przedmówcy tj. odwiedził mnie pan podający się za pracownika PGE, przedłożył do podpisania umowę z Multimedia Polska Energia Sp. z o.o. Zaraz po jego wyjściu zadzwoniłam do PGE, poinformowano mnie, że żadnych pracowników nie wysyłają. Oszusta zdążyłam dogonić, /strasząc policją/ zwrócił mi podpisane przeze mnie papiery- umowę. Martwi mnie telefon jaki wykonał w czasie podpisywania umowy, podał moje imię, nazwisko, pesel, nr dowodu, nr telefonu. Czy te dane mogą wystarczyć do zmiany dostawcy?? Miałam też tel zwrotny /niby z siedziby firmy, podczas obecności tego „osobnika”/, pytano mnie czy zostałam poinformowana o zmianie taryfy, że przez 4 lata będzie obowiązywała stała stawka, i czy mam dodatkowe pytania. Rozmowa ponoć byla nagrywana.
    Proszę o odpowiedź.

    Ps. Oszust w umowie, co zobaczyłam po odebraniu papierów, wpisał datę 03.02.2016, gdzie dziś jest 03.06.2016, tak więc na odstąpienie od umowy nie miałabym szans.

    • Witam, Pani Aneto proszę skontaktować się z firmą Multimedia i dowiedzieć się czy umowa została zawarta, czy nie – najlepiej jakby uzyskała Pani potwierdzenie, że taki fakt nie miał miejsca.

      Ponadto, powinna Pani zgłosić firmie Multimedia w jaki nieuczciwy sposób działa jej przedstawiciel.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  12. Witm odstapilam od umowy z mulimedia i otrzymałam SMS z potwierdzeniem że otrzymali zadzwoniłam do nich zedy nie potwierdzili mi iz polecony dotarł ale niestety pani po drugiej stronie poinformowała mnie ze taka informacji niema i może być dopiero za dwa tygodnie i mam obawy czy pismo moje zostanie uwzględnione czy nie będą się czymś wykrecac proszę o jakąś podowiedz

    • Witam, otrzymała Pani SMSa z potwierdzeniem, że otrzymali Pani odstąpienie? Jeśli tak, to jest to wystarczający dowód i Multimedia raczej nie będzie chciała Pani oszukać.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  13. Witam , również zostałem naciągnięty na ową umowę jednak zaraz na drugi dzień po podpisaniu umowy wysłałem odstąpienie do umowy za potwierdzeniem odbioru chcąc się dodzwonić do firmy multimedia by potwierdzili mi iż owe pismo dostali nie ma takich szans gdyż proszą o numer klienta który jest zawarty na fakturze , jak w inny sposób mogę się z nimi połączyć ? Czy numer umowy może być numerem klienta?

  14. Dziwi mnie ,źe taka mafijna firma działa bezkarnie na terenie całej Polski. Ja zostalem ,,załatwiony,, w podobny sposób ww Warszawie. Pomimo, źe po dwóch dniach złoźyłem rezygnację, poprzedni dostawca nie chce przyjąć mnie z powrotem. Czy oznacza to karę, zo to, źe zostałem oszukany, a moźe RWE ma ,,interes,, w tym procederze?

    • Witam, Panie Julianie a RWE to Pana sprzedawca urzędowy? Jeśli tak, to jego obowiązkiem jest Pana przyjąć z powrotem.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  15. Witam Udało mi się porozumieć z nimi za pomocą formularza kontaktowego i dziś otrzymałem od nich listowne potwierdzenie przyjęcia i wprowadzenia oświadczenia w system lecz piszą tam jeszcze że umowa nie została jeszcze zarejestrowana w systemie . Czy mogą być z tej sytuacji jakieś inne konsekwencje czy wypowiedzenie możne być nieważne czy jeśli umowa wpłynie przykładowa za tydzień to odstąpienie będzie prawomocne ? Z Góry Dziękuję za odpowiedź .

    • Witam, Panie Janku odstąpienie powinno być ważne nawet, jak umowa wpłynie tydzień później. Na wszelki wypadek proszę monitorować sytuację i co jakiś czas kontaktować się z firmą czy umowa wpłynęła i czy odstąpienie ją objęło.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  16. Witam,
    Moi rodzice podpisali umowę z Multimedia energa w listopadzie 2015r., oczywiscie przedstawiciele tej firmy przedstawili się jako reprezentanci firmy ENERGA i mama mająca 70 lat podpisała umowę podobno nową z firmą ENERGA a jak się póżniej okazało z Multimedia Energa. W związku z tym, iż o fakcie podpisania takiej umowy dowiedziałam się dopiero gdy zaczęły pojawiać się problemy z fakturami nie zachowaliśmy terminu 14 dni w których możemy odstąpić od umowy. Nowy dostawca prądu – firma Multimeia Energa nie dostarcza rodzicom faktur tak jak to jest zapisane w umowie czyli co miesiącn(ostatnią i jedyną fakturę dostali 27 kwietnia, a świadczenie usług jest od stycznia) czy jest to podstawą do odstąpienia od umowy??? czy w tym przypadku będziemy musieli zapłacić karę za zerwanie umowy?? i czy musimy to zrobić na ich firmowym druku ,,odstąpienia od umowy” czy w takim przypadku musimy powiadomić ENERGE?? Będę bardzo wdzięczna za podpowiedz.

  17. ja rowniez dalam sie oszukac poniewaz nie bylo mnie w kraju dluzszy czas i nie mialam pojecia o podstepnych praktykach przedstawicielki firmy Multimedia Energia. Pani ta przyszla sporzadzicnowa umowe w zwiazku z obnizka cen pradu i przekonala mnie ze to nadal Tauron (moj dostawca) bedzie dostawca. Wczoraj zorientowalam sie ze popelnilam blad i natychmiast zadzwonilam do Tauronu skad Pani podyktowala mi jjak ma wygladac odstapienie od umowy. Teraz czekam ale jestem przerazona tym co tu sie dzieje.

  18. Witam panią pani Agnieszko mam taki problem gdy ja byłem w pracy do domu przyszedł jakiś przedstawiciel z Energa i powiedział mamie że jest od wymiany licznika moja mama już jest po 70 nie zna się na takich sprawach i nie dowidzi a to była umowa z dostawcą prądu, przedtem mieliśmy podpisaną z Tauronem i było wszystko ok a teraz przychodzą strasznie większe kwoty do płacenia jak można odstąpić od tej umowy jak już to jest po tych 14 dniach ? Pozdrawiam Wojtek

    • Witam, Panie Wojtku, jeśli minął termin 14 dni, to w przypadku wypowiedzenia umowy Pan i Pana mama musicie liczyć się z tym, że sprzedawca (zgodnie z zawartą umową) będzie mógł nałożyć karę umowną.

      Na Pana miejscu w pierwszej kolejności dowiedziałabym się dlaczego rachunki za prąd tak nagle wzrosły – może to wynikać z np. złych szacunków sprzedawcy. Wina może leżeć też po stronie wysokiej opłaty abonamentowej. Proszę to zweryfikować. Może uda się coś z tym zrobić, bez wypowiadania umowy.

      Jeśli nadal będzie Pan chciał wypowiedzieć umowę, to warto spróbować negocjować warunki ze sprzedawcą. Proszę przedstawić, w jaki nieuczciwy sposób została zawarta umowa. Być może nowa firma energetyczna na tej podstawie obniży karę umowną lub od niej odstąpi.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  19. Witam. Mój rodzic podpisał umowę, i w tym samym dniu odstąpił od umowy. Jednakże wypełniając formularz odstąpienia od umowy nie podał w nim swojego numeru pesel. Podał wszystkie inne dane: nazwisko i imię, adres,nr umowy. Czy w tej sytuacji odstąpienie od umowy będzie ważne?

    • Witam, Pani Elo, numer PESEL, zgodnie z ustawą, nie jest wymagany, więc sprzedawca powinien uwzględnić takie odstąpienie.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  20. Witam, mój ojciec zawarł umowe z multimedia bodajże w listopadzie. Dostawca prądu zmienił sie w styczniu. Do tej pory przysłali dwa rachunki płatne do 28 maja. W umowie jest napisane że rozliczenia beda dwu miesieczne do tej pory nie wystawiono nowej faktury. Czy wobec tego moge rozwiazac z nimi.umowe nie ponoszac kosztow?

    • Witam, Pani Zofio, jest to jakaś podstawa, ale przed wysłaniem wypowiedzenia skontaktowałabym się ze sprzedawcą w celu uzgodnienia warunków. Może okazać się, że dla firmy Multimedia zwłoka w fakturach nie będzie odpowiednią podstawą do rozwiązania umowy bez konsekwencji.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  21. Witam Moja mam dała się oszukać i podpisała umowę z Multimedia , jeśli rozwiążemy ją w ciągu 14 dni , to czy będziemy z tego tytułu płacić jakąś kare?

    • Witam, odpowiedź jest bardzo krótka: NIE. Jeśli odstąpienie zostanie wysłane w ciągu 14 dni, to sprzedawca nie ma prawa obciążyć Pana mamy karą umowną.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  22. Witam,
    3.08 przyszła do mnie konsultantka – domokrążca z multimedia, podając się za energe SA. Podpisałam umowę, ale coś mi nie pasowało, zadzwoniłam do energii i zapytałam, czy konsultant chodził dzisiaj po domach.
    Okazało się, że nie. Na domiar złego, sprawdzając umowę, okazało się, że dostałam nie swoją kopię umowy!! Nie mam więc numeru umowy.
    Następnego dnia od razu wysłałam poleconym odstąpienie od umowy, zawierając w nim wszystkie inne dane typu adres, PESEL, numer dokumentu tożsamości, godzina wizyty. Konsultanci na infolinii powiedzieli, że to są wystarczające informacje. 8.8 poczta polska poinformowała mnie, że list został dostarczony do gdyńskiego oddziału na Tadeusza Wendy 7/9. Czy to są wystarczające informacje? Czy jest możliwe, że konsultantka z infolinii mnie nie oszukała i faktycznie moja umowa może jeszcze nie być w systemie, a rezygnacja już wpłynęła? Czy absolutnie niezbędny jest nu,er umowy, czy inne dane podane przeze mnie wystarczą? (Konsultantka też tak powiedziała, że można mnie wtedy wyszukać personalnie). Sprawa nie daje mi spokoju…
    Pozdrawiam

    • Witam, teoretycznie wymagany jest numer umowy, ale teraz będzie wiele zależało od firmy Multimedia. Całkiem możliwe, że Pani umowa nie wpłynęła jeszcze do systemu, więc konsultantka Pani nie oszukała.

      Ze swojej strony radzę trzymać rękę na pulsie i wymagać od sprzedawcy potwierdzenia przyjęcia odstąpienia. To powinno Panią zabezpieczyć przed ewentualnymi konsekwencjami.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • ja dałam sie nabrać tak samo…. działo to sie szybko. dwóch konsultantów przyszło i przedstawili sie jako ENERGA S.A. mowili ze nie odeslalam jakiegos pisma dzieki ktoremu bede miala tanszy prad. poprosili o ostatnia fakture cos tłumaczyli o kwh nagle wparowali mi do mieszkania jeden szybko przepisywal moje dane z faktury a drugi zagadywal ze ładne wyremontowane mieszkanie i takie tam nie na temat. ja głupia podpisalam te papiery. na szczescie nie dalo mi to spokoju i sprawdzilam umowe i jedno szczescie ze znalazlam tą strone bo zaraz na drugi dzien wyslalam odtąpienie od umowy teraz czekam na potwierdzenie dostarczenia i mam nadzieje ze nie bedzie zadnych konsekwencji z mojej głupoty;/ dałam sie zrobić jak takie małe dziecko masakra. wstyd mi było przyznać się mężowi:( ale na szczescie mnie rozumial. po prostu mnie omotali.

  23. Witam,

    moj tato zostal oszukany przez ludzi podszywajacych sie pod Tauron. Oczywiscie oszuci nie zostawili umowy…Wyslalysmy kilka wypowiedzen od umowy do firm, ktore stosuja „nieczyste chwyty”. Moje pytanie jest nastepujace: czy mozemy liczyc sie z jakimis negatywnymi konsekwencjami wyslania im danych osobowych taty (mam na mysli adres i pesel)? Bardzo prosze o odpowiedz. Czy jest jakies miejsce oprocz policji, gdzie moglabym zglosic incydent, moze jest wiecej poszkodowanych ludzi w Oswiecimiu a razem mozna wiecej. Z gory dziekuje za odpowiedz.

    • Witam, Pani Marto – sprawę może Pani zgłosić również do UOKiK, ale zadanie może być utrudnione ponieważ nie wiadomo z kim została podpisana umowa.

      Co do rozesłanych odstąpień – nie wydaję mi się, żeby firmy mogły jakoś specjalnie wykorzystać dane. Na Pani miejscu podzwoniłabym jeszcze po sprzedawcach, być może umowa już wpłynęła – ustalenie nieuczciwej firmy energetycznej jest teraz sprawą priorytetową.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  24. Witam tez zostalam oszukana tylko u mnie jest problem taki ze minelo juz ponad 14 dni co mam teraz zrobic? Zostaje juz tylko kara 25zl miesiecznie?

  25. Witam,
    moja Mama też została oszukana przez przedstawiciela podającego się że jest z PGE. Miną miesiąc więc trzeba płacić:/
    Nie ma cwańszego prawnika niż w multimedio który nie tylko anulował by takie bezczelne umowy (wzrost rachunku o 8.2%) ale też wywalczył odszkodowanie za szkody np moralne dla tych starszych ludzi, sam by zarobił, utarł nochala tym tam i zrobił dobry uczynek!!!
    Pozdrawiam,
    Tomek.

  26. Odstąpienie od umowy zostało wysłane w dozwolonym terminie 2tyg. W międzyczasie kontaktowała się z nami osoba z Energii dla domu w celu uzupełnienia brakującej danej w umowie. Podczas tej rozmowy została poinformowana o wysłaniu odstąpienia, więc powiedziała, że w takim razie zaznaczy umowę już od razu jako anulowaną. W celu potwierdzenia zadzwoniłam dzień później na infolinię i tam dowiedziałam się, że faktycznie umowa jest oznaczona jako anulowana, ale potwierdzenie tego zostanie wysłane smsem w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia. Czy dostawca nie jest zobowiązany do pisemnego potwierdzenia i sms jest wystarczający w tym wypadku?

    • Witam, Pani Justyno – taka informacja musi być przekazana na trwałym nośniku, a za taki uważa się również wiadomość SMS.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  27. Witam, niestety moją mamę spotkała także podobna sytuacja i dowiedziałem się o niej dopiero wczoraj. Mama jest starszą osobą z grupą inwalidzką i nie orientuje się w tego typu sprawach, od kilku miesięcy nie dostawała żadnych rachunków za prąd (co jak się dowiedziałem spowodowane było ponieważ rachunki przychodziły drogą mailową) lecz wpłacała je dalej na konto Energii normalnie. Dnia 16 czerwca 2016 spotkała panią K. Ogórek, która podając się za przedstawiciela Energii wcisnęła jej nową umowę z firmą Multimedia, mama myśląc i wierząc zapewnieniom tej pani, o tym że rachunki już będą przychodziły regularnie podpisała dokumenty myśląc, iż Energia wysłała do niej pracownika w tej kwestii. Na tej umowie, z tego co widzę, jest okres rozliczeniowy trwający 2 miesiące oraz oświadczenie, iż odbiorca deklaruje zakup i odbiór energii elektrycznej w ilości 800 kWh rocznie. Nie jest jednak zaznaczony czas trwania umowy, żadna kratka „36” miesięcy, „48” miesięcy czy „inny” nie jest zaznaczona, jest tylko zapis „Rozpoczęcie świadczenia usługi nastąpi z dniem 01.08.2016 pod warunkiem, że zostanie rozwiązana lub wygaśnie lub upłynie okres wypowiedzenia umowy kompleksowej bądź umowy sprzedaży energii elektrycznej łączącej Odbiorcę z dotychczasowym sprzedawcą oraz umowy dystrybucji energii elektrycznej łączącej Odbiorcę z OSD.” Nie została także oczywiście powiadomiona o możliwości odstąpienia od tej umowy bo i jak skoro pani K. Ogórek pracuje niby dla Energii. Ja wróciłem dopiero teraz, ponieważ pracuję za granicą i widząc na umowie logo firmy Multimedia postanowiłem zająć się tą sprawą.
    Więc stąd moje pytanie : czy i w jaki sposób można rozwiązać tę umowę? Pozdrawiam Mariusz.

    • Panie Mariuszu, zgodnie z deklaracją firmy Multimedia Polska Energia – zob. Nasza interwencja w Multimedia Energia, umowy, które zostały zawarte w wyniku nieuczciwych działań handlowców i umowy, na które klient faktycznie nie wyraził zgody mogą być rozwiązane, nawet jeśli minął 14 dniowy okres odstąpienia od umowy. Proszę: 1. Opisać okoliczności zawarcia umowy. 2. Zawrzeć informację o chęci wypowiedzenia umowy bez konsekwencji. 3. Powołać się na stanowisko Multimedia zawarte w artykule w naszym serwisie enerad.pl.

      Następnie takie pismo proszę wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru do firmy Multimedia Polska (Multimedia Polska S.A. 81-341 Gdynia, ul. Tadeusza Wendy 7/9).

      Pozdrawiam
      Marcin
      Enerad.pl

  28. Witam mam podobny problem tylko że z firmą GREEN S.A.
    mój ojciec podpisał umowę w lipcu z nimi na energię elektryczną. po 3 miesiącach przyszły rachunki do płacenia (od 1 października 2016).
    Chciałby wypowiedzieć tą umowę choć wiem, że może się spodziewać kar umownych. Poinformowaliśmy już firmę, że w nieuczciwy sposób doszło do podpisania umowy (tak samo jak to wszyscy tu opisują), a następnie po paru minutach był telefon do Ojca z potwierdzeniem o podpisaniu umowy. minęło już 14 dni na odstąpienie umowy. Kazali nam napisać wypowiedzenia o okolicznościach podpisania umowy. Czy przy pisaniu wypowiedziana też mam się powołać na Wasz artykuł, który dotyczy Multimedia?? czy może już z tą firmą GREEN też macie doświadczenie na temat odstąpienia od umowy po terminie?? Niby umowa jest na 48 miesięcy z wpisanym 1 miesiącem wypowiedzenia. kara to 35 zł. miesięcznie….. za zerwanie – do końca trwania umowy. Oczywiście nie chciałbym płacić kary.
    Mam jeszcze pytanie co w przypadku jak już Ojciec nie jest właścicielem nieruchomości (choć tak jest w umowie wpisane przez przedstawiciela), ale do tej pory miał własną umowę z ENERGIĄ z dotychczasowym operatorem co wykorzystał przedstawiciel tej firmy??.
    i co w przypadku jak by się wypowiedziało GREEN-owi umowę a następnie w ENERGII podpisało się nowa umowę na świadczenia sprzedaży Energii??

    Proszę o pomoc
    Michał

    • Witaj Michale

      Jak na razie nie było potrzeby interweniowania w Waszej obronie u firmy Green. Możesz powołać się na serwis enerad.pl, swój wpis i nasze ewentualne wsparcie. Przy wypowiedzeniu umowy bez konsekwencji decydujące będzie to, czy umowa z Tobą została zawarta w sposób nieetyczny. Jeśli była i możesz ją wypowiedzieć bez konsekwencji, to wtedy warto zwrócić się do nowego operatora o wsparcie merytoryczne i prawne. Większość sprzedawców energii oferuje nieodpłatnie taką pomoc przy zmianie sprzedawcy.
      Generalnie, umowę ze sprzedawcą prądu zawiera właściciel lokalu czy nieruchomości. Umowę może także zawrzeć osoba, która korzysta z nieruchomości, jeżeli właściciel z odpowiednim wnioskiem w tej sprawie wystąpi do sprzedawcy prądu.

      Pozdrawiam
      Marcin
      enerad.pl

      • Witam c.d. mojej sprawy. Otrzymaliśmy pismo o rozwiązanie umowy z Ojcem. My pisaliśmy by rozwiązanie nastąpiło 30 listopada a GREEN zmienił datę wypowiedzenia na 31 października (więc nie dali nam dużo czasu). Naszej prośby o karę umowną odrzucili i każą tacie zapłacić 1610 zł. Napisałem teraz 2 pismo tym razem powołałem się w nim na Wasz serwis i wasze ewentualne wsparcie + chcę zgłosić sprawę też do UOKiK. Tata jak rozmawiał przez infolinię z tą firmą poinformował że nie jest właścicielem a oni kazali wysłać Akt Notarialny. Postanowiłem wiec, że tym razem Ja jako właściciel do nich napiszę i na akt notarialny się powołam z tym że nie chcę tej firmie wszystkich moich danych podawać jak nr dowodów, PESEL czy numer księgi wieczystej. Zrobiłem zdjęcia najważniejszych 2 stron które świadczą o tym że mój ojciec nie jest już właścicielem nieruchomości tylko zrobił darowiznę na syna, zamazałem te dane i wysłałem je na e-mail do firmy GREEN w piśmie o tym poinformowałem że wysyłam na ich e-mail akt notarialny i osobno wysłałem pismo pocztą polską (polecony priorytet – już otrzymali). Teraz się zastanawiam że jak oni podali taki krótki termin na rozwiązanie umowy to co mam teraz zrobić podpisywać umowę z innym operatorem energii ENERGA czy czekać na ich odpowiedź na 2 pismo – czy odstąpią od tej kary??, która może być na początku listopada???? Czy jak się nie zobowiążę to czy będę mieć prąd od 1 listopada ??? co mam teraz zrobić by nie zapłacić tych 1610 zł.??

        • Panie Michale,
          Sprawa Pana ojca weryfikowana jest w Centrum Obsługi Klientów Green S.A. Dosłane dodatkowe dokumenty jak i opis sytuacji w dużej mierze pomagają nam znaleźć polubowne rozwiązanie. Prosimy o cierpliwość w oczekiwaniu na pismo.

          • Witam wszystko zakończyło się pomyślnie. Na łamach tego portalu pragnę gorąco podziękować firmie GREEN w imieniu swoim jak i mojego Ojca za odstąpienie od umowy bez kary. Wiem że od strony formalnej firma ta mogła spokojnie ubiegać się o tą karę, a jednak znaleźli polubowne rozwiązanie sprawy za co im jeszcze raz gorąco dziękujemy. Nie udało by się to bez wsparcia portalu enerad, któremu również bardzo dziękuję.

  29. Witam. Jak rozumieć ten zapis, który widnieje na stronach Orange: „Jeśli podpisanie umowy nastąpiło poza lokalem Orange i nie minęło 14 dni, Klientowi Indywidualnemu przysługuje odstąpienie od umowy. Uwaga, umowa kompleksowa z pełnomocnictwem udzielonym Orange przez Klienta, nie jest umową zawartą na odległość ani poza lokalem przedsiębiorstwa i odstąpienie jej nie dotyczy. W innym przypadku po podpisaniu umowy możliwa jest rezygnacja z usługi z zachowaniem regulaminowego okresu wypowiedzenia. Złożenie rezygnacji może wiązać się z naliczeniem kar umownych za wcześniejsze zerwanie umowy.”
    Czy mam rozumieć, że w świetle tego zapisu nie mogę odstąpić od umowy zawartej na odległość? Taka właśnie umowę otrzymałem wraz z tym pełnomocnictwem.

  30. Co zrobić w sytuacji gdy oszust podający się za pracownika TAURON wprowadził w błąd starszą osobę i podsunął do podpisania umowę, która niewiadomo czego dotyczy i z jakiej firmy pochodzi gdyż operatywny przedstawiciel handlowy nie zostawił kopii tego dokumentu.

  31. Witam!
    W dniu dzisiejszym (21-01-2016) z braku zachowania czujności dałem się złapać handlowcowi z Energie2 i podpisałem umowę na energię elektryczną (od 01-01-2017 przez 5 lat). Nie miałem najmniejszego zamiaru zmieniać obecnego Sprzedawcy. Czy po wysłaniu Oświadczenia o odstąpieniu od umowy w ciągu 14 dni za potwierdzeniem odbioru mogę się spodziewać jakichś kar lub kosztów związanych z odstąpieniem? Bardzo proszę o odpowiedź ;(

    • Witaj
      Jeżeli umowa z handlowcem była zawarta na odległość lub poza lokalem sprzedawcy, to w myśl Ustawy o prawach konsumenta nie ponosisz żadnych kosztów odstąpienia od umowy z wyjątkiem kosztu przesłania listu lub odesłania zwracanej rzeczy.
      Pozdrawiam
      Marcin
      enerad.pl

  32. Czy jest możliwe, że przedstawiciele Multimedii nie zostawili starszej, niedosłyszącej osobie kopii podpisanej umowy? Do mojej cioci zgłosiły się dwie „bardzo miłe osoby”, które wymogły na niej podpisanie umowy o sprzedaży prądu i gazu. Prawdopodobnie byli to przedstawiciele Multimedii, ale ciocia nie jest pewna, a nie zostawili żadnego dokumentu potwierdzającego podpisanie umowy ani żadnej wizytówki. Co zrobić w takiej sytuacji?

  33. Witam,
    Również dałam się oszukać i podpisałam taką umowę. Człowiek, który mnie oszukał podawał się za pracownika Pge mojego dotychczasowego dostawcę energii. Zawarłam umowę promocyjną na okres 48 miesięcy, jednak wypowiedzenie napisalam po upływie okresu wypowiedzenia. Właśnie otrzymałam pismo, iż umowa zostanie rozwiązana 30.11.2016 z zachowaniem kary umownej czyli mam do zapłącenia 1250zł. Czy da się coś z tym zrobić? Jakie pismo wystosować tym razem?

  34. Witam. Kilka miesięcy temu do mojej niedołężnej, mieszkającej samotnie Babci, zawitał nieznajomy jegomość, który obiecywał tani prąd i tak namawiał że Babcia podpisała jakieś dokumenty. Niestety powiedziała nam dopiero po fakcie. Nieznajomy nie zostawił żadnej umowy nawet nazwy firmy, po prostu zabrał teczuszkę i poszedł dalej. Czekaliśmy z obawą czy nie przyjdzie za chwilę komornik bo Babcia np coś nie spłaca, ale po kilku miesiącach przyszły faktury za energię elektryczną i dopiero wtedy dowiedzieliśmy się o co chodzi. W korespondencji która przyszła nadal nie ma żadnej umowy tylko śmieszne pismo „wyjaśniające” dlaczegóż to tak późno wystawili faktury. W związku z tym że nie mamy umowy to nie wiemy na jaki okres i na jakich warunkach jest podpisana umowa i jakie są warunki odstąpienia od umowy z Firmą Multimedia Polska Energia Sp. o.o. w Gdyni.
    Może ktoś miał taki przypadek i go rozwiązał.
    PROSZĘ O POMOC!

  35. Właśnie dowiedziałam się, że Tata podpisał 26.10.2016 r. umowę z firmą ENERGIA2 na okres 5 lat od 01.01.2017 r. Dopiero dziś tata nieświadomy w co się wpakował pochwalił się do mnie o podpisaniu umowy. Po przeczytaniu jej samych opłat (w tym stała oplata handlowa ponad 11 zł – taryfa G11) nie ma sensu. Minęło już 14 dni 🙁 sprzedaż jeszcze się nie zaczęła, pomijam fakt że Pani podawała się za pracownicę PGE…. masakra. Czy da się coś z tym zrobić???

    Podobno nie podpisywał żadnego pełnomocnictwa ale znając go może nie pamiętać co dokładnie podpisywał :(:( Tak czysiak nie ma do tego kopii, na jednym z papierów pisze że obecna umowa z PGE kończy się 31.12.2016r. Skąd miała takie dane?!

  36. Witam. Rodzice w sierpniu bieżącego roku podpisali umowę z Multimedia Polska Energia Sp. z o.o. świadcząca usługi energii elektrycznej i gazu. Wczoraj sprzedali mieszkanie i nie posiadają już prawa do tego lokalu. Będą mieszkać u mnie. Udaliśmy się do oddziału Multimedia w naszej miejscowości aby rozwiązać umowę i otrzymaliśmy informację że może zostać naliczona kara. Czy jest to możliwe? Tracąc prawo do lokalu i nie mając już innego lokalu, na którym mogliby kontynuować ta umowę maja zapłacić karę? Co robić? Puki co czekamy na rozpatrzenie rezygnacji. Nowi właściciele nie chca na siebie przejąć tejże umowy co jest zrozumiałe, bo mają prawo zawrzeć ja u innych sprzedawców. Natomiast rodzice nie mogą mieć umowy na mieszkanie, które nie należy do nich tak?

  37. Witam, moja mama miała dostawcę prądu z PGE, dnia 7.10.2016r. przyszło dwóch przedstawicieli podających się, że są z PGE. Poinformowali mamę, że nie odesłała jakiegoś dokumentu i przyjechali żeby go z nią wypełnić i musi go podpisać. Tak było w dużym skrócie. W dniu 30.11.2016 przyjechali przedstawiciele PGE zczytać licznik , a zarazem poinformowali mamę, że rozwiązała z nimi umowę . Tak właśnie mama dowiedziała się, że zmieniła dostawcę prądu na Multimedia Energia. Nie została poinformowana o zmianie dostawcy prądu ani, że podpisuje nową umowę i może odstąpić od niej do 14 dni. Co w takiej sytuacji może zrobić mama jak od umowy minęło już dawno 14 dni. Proszę o pomoc, jak mam rozwiązać tą sprawę, żeby mama wróciła do poprzedniego dostawcy.

  38. Witam.
    Moja babcia podpisała umowę odnośnie zmiany dostawcy energii elektrycznej z firmą JOY ENERGIA znajdującą się we Wrocławiu przy ul. Kasztanowej 3A. Babcia jest osobą schorowaną i nie miała świadomości, co podpisuje. Na kopii umowy, którą otrzymała brakuje podstawowych informacji tj. numer telefonu firmy, data zawarcia umowy, podpis sprzedawcy oraz brak załączników, które stanowiły dalszą cześć umowy (mi. brak załącznika – formularza, za pomocą którego można tylko odstąpić od zawartej umowy). Jaka jest szansa, aby odstąpić od tej umowy i nie ponosić konsekwencji?
    Bardzo proszę o pilną odpowiedź.

  39. Witam.
    Podobnie jak wyżej babcię Pani Katarzyny spotkało to samo mojego dziadka. Również na pozostawionej kopii umowy firmy JOY ENERGIA nie ma daty podpisania umowy, nr tel. nie odpowiada, a strony www praktycznie nie istnieją. Umowę natomiast nie podpisał sam dziadek, tylko znajoma, swoim nazwiskiem, która się nim opiekuje, chociaż „kurier” próbował wymóc na niej, aby podpisała się nazwiskiem dziadka. Nie świadoma kobieta podpisała umowę, choć „kurier” przedstawił jej dokument twierdząc, że to tylko pokwitowanie odbioru przesyłki/dokumentu. Oczywiście przedstawiciel pozostawił tylko umowę i załącznik 3, nie pozostawiając reszty wypisanych tam załączników. Co robić w tym przypadku, proszę o pomoc.

  40. Dostałam dom w spadku 12 lat temu. Matka ma zapisaną służebność. Dom jest na mnie, prąd na nią. Tak mnie gnębiła, że musiałam się wyprowadzić. Do tej pory wszystkie rachunki płaciłam ja. Prawdopodobnie przeraziła ją perspektywa płacenia rachunków i chce prąd przepisać na mnie, żebym to ja ponosiła te koszta. Czy może to zrobić beze mnie? Mi tam prąd w ogóle nie jest potrzebny, najlepiej, gdyby w ogóle odłączyli

  41. JOY Energia również oszukała mojego dziadka. Najpierw był telefon, w którym ktoś się przedstawił jako przedstawiciel firmy Tauron w celu potwierdzenia danych, aby przedłużać umowę, którą dziadek ma zawartą bezterminowo – tym sposobem uzyskano dziadka PESEL i adres do przygotowania umowy. W grudniu 2016 przyszedł akwizytor i dokonał podpisania umowy z dziadkiem – jednak kopia umowy nie zawiera ani daty zawarcia umowy, ani formularza do odstąpienia od umowy. Tym sposobem nie wiemy na jaką datę się powołać przygotowując odstąpienie od umowy.
    Nr telefonu firmy jest wyłączony, strona gasoenergia.pl nie działa – firma Krzak? Temat świeży, bo firma zaczęła wysyłać akwizytorów w grudniu. Tylko do osób starszych, które bez zastanowienia podpisują takie dokumenty.

    Jak odstąpić od umowy nie mając daty jej zawarcia, mam wpisać jakąkolwiek datę byle liczyło się te 14 dni?

  42. 13.01 przyszła do mnie konsultantka z multimedia, podając się za Energe SA. Podpisał umowę, ale coś mi nie pasowało, zadzwoniłam do energii i zapytałam, czy konsultant chodził dzisiaj po domach.
    Okazało się, że nie. ponieważ pani była obok w mieszkaniu,poprosiłam aby moją popisaną umowę oraz sąsiada anulowała,w związku z tym,że wprowadziła nas w błąd. Przedstawicielka Multimedia pokreśliła umowy i zabrała ze sobą.Czy to by było jednoznaczne ,że umowa nie została zawarta,czy też warto jeszcze wysłać odstąpienie od umowy-nadmieniam ,ze nie mamy nawet nr.umów

    • Witam, Pani Zofio brawo za czujność. Teoretycznie, jeśli umowy zostały pokreślone, to nie powinno już nic złego się stać. Jednakże, nie możemy wykluczyć, że przedstawicielka może wykorzystać dane zawarte w umowach i je przepisać. Wiązałoby się to już ze złamaniem prawa, gdyż wymagałoby to sfałszowania podpisu. Na Pani miejscu w przyszłym tygodniu, na początku i końcu, wykonałabym telefon do Multimedia i zapytałabym się, czy nie wpłynęła umowa na Pani dane.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  43. Witam moja mama prowadzi sklep w czwartek tj.19stycznia przyszli niby przedstawiciele Taurona żeby mama płaciła mniejsze rachunki za prąd kazali jej podpisać papiery zapewniali ze są z Taurona i mama płaci droższy prąd przemysłowy to po podpisaniu umowy będzie płacić mniejsze kwoty i moja mama to podpisała panowie zabrali wszystkie dokumenty później jak mama powiedziała co zrobiła dzwonilismy do Taurona i oni powiedzieli ze nikogo nie przysylali to wiemy ze to byli oszuści i co teraz mamy zrobić nie wiemy z jakiej firmy byli bo nic nie zostawili w Tauronie zastrzrglismy od razu ze nie chcemy przejść do innej firmy dzisiaj mama była u rzecznika praw konsumentów to powiedział ze nic nie da się zrobić bo jeżeli mama ma firmę to taka podpisana umowa wchodzi w życie z dniem podpisania umowy czy to jest prawda bardzo proszę o radę co możemy zrobić

    • Witam, Pani Lucyno klienci biznesowi nie mają takiej możliwości, jak klienci indywidualni i nie mogą w terminie 14 dni odstąpić od umowy zawartej na odległość. Problemem w Pani przypadku jest również to, że nie wiadomo z jaką firmą umowa została zawarta. Czy jest jakaś możliwość ustalenia tego?

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

        • W tauronie w tym samym dniu co mama podpisała tą nieszczęsny umowę podpisała Oświadczenie o odwołaniu pełnomocnictwa oraz odwołanie wprowadzenia umowy kompleksowej czy to cos nam może pomóc czy nic to nie daje?

  44. Witam,

    Mój wójek został, również naciągnięty przez konsultanta Energe w listopadzie w zeszłym roku.Teraz płaci podwójne rachunki za prąd.On jest osobą samotną i nie do końca poczytalną gdyż choruje na schizofrenię.Czy w tym przypadku możliwe byłoby anulowanie umowy bez poniesienia konsekwencji?Jak można mu pomóc?Z góry dziękuję za odpowiedź

    • Pani Aniu, w związku z upływem 14 dni od podpisania umowy, będzie ciężko ją zerwać bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W przypadku udokumentowanej choroby wujka można spróbować unieważnić umowę powołując się na Art. 87. Kodeksu cywilnego.Najlepiej w tym celu skontaktować się z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów.

  45. Witam,
    wczoraj tj. 15.02.2017 sąsiadka (starsza osoba) podpisała umowę z przedstawicielem firmy Polski Prąd i Gaz Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 123a, 02-017 Warszawa. Godzinę później coś ją tknęło, przyszła do mnie jako do młodszego wiekiem 🙂 sąsiada z pytaniem czy dobrze zrobiła. Usiedliśmy na spokojnie (spokojnie to było w moim przypadku, bo jej ręce trzęsły się z przerażenia) i zaczęliśmy czytać umowę. Nawet nie przeczytaliśmy 1/3 i sąsiadka stwierdziła, że chce odstąpić od umowy bezapelacyjnie. Nie protestowałem, że należy przeczytać umowę do końca, czy się rzeczywiście opłaca czy nie i zaczęliśmy analizować oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Od razu okazało się, iz na samej umowie nie ma numeru umowy. Czy teraz odsyłając oświadczenie o odstąpieniu od umowy bez podania numeru umowy, będzie ważne czy należy w to miejsce wpisać jakieś dodatkowe dane, które były spisane na umowie w postaci Numeru Punktu Poboru Energii Elektrycznej bądź Numeru Licznika/Numeru ewidencyjnego Odbiorcy u poprzedniego sprzedawcy?
    Będę wdzięczny za odpowiedź.

  46. Witam, mnie również oszukała konsultantka Multienergia podając się za pracownika Tauron. Chodziło o podpisanie aneksu do umowy inaczej będę od nowego roku płacić wyższe rachunki. A tak mam dalej gwarancję stałej ceny, zapewniała mnie że dalej jestem pod firmą Tauron. Niestety nieświadomie podpisałam umowę. Wszystko działo się 05.2016, a sprawa wyszła na jaw 16.02.2017. Kiedy Tauron przysłał mi pismo o rozwiązaniu umowy przez pełnomocnika. Napisałam 23.02.2017 do Multienergii w jaki sposób zostałam oszukana i powołałam się na wasz serwis z prośbą o wypowiedzenie umowy bez kary pieniężnej zobaczmy co szanowna firma mi odpowie, bo czytam że ludzie mają duże problemy.

  47. Witam ja zostałem oszukany przez firmę Polski Prąd i Gaz. Podszyli się pod Taurona
    Ale zaraz tego samego dnia coś mnie tkneło i zadzwoniłem do Taurona dowiedziałęm się że oni nie wysyłają konsultantów po domach. więc tego samego dnia co podpisałem umowę wysłałem oświadczenie o odstąpieniu od umowy. zadzwoniłem do PPiG i konsultant powiedział że odstąpienie zostało przyjęte. Otrzymałem także potwierdzenie pisemne od PPiG że umowa została Rozwiazana zgodnie z prawem do 14 dni. Mam pytanie Na umowa którą mi zostawili nie miała 3 strony na której zapewne była data zawarcia ja na oświadczeniu napisałem datę w której podpisałem te umowę z ich konsultantami. czy oni mogą sobie podpiąć pod te umowę jakąś inna umowę wpisać inną datę?

  48. Dzień dobry,

    starsza osoba podpisała „umowa kompleksowa sprzedaży energii elektrycznej”. moje pytanie czy na wzorze oświadczenia, mam skreślić wyraz „kompleksowej” lub „sprzedaży” skoro podpisała kompleksową umowę sprzedaży”, czy usunąć po prostu gwiazdkę i ukośnik i zostawić całość?

    • Pani Asiu, zgodnie z prawym dolnym napisem „niepotrzebne skreślić” odstąpienie od umowy w Pani przypadku powinno wyglądać następująco: ” Ja/My niniejszym informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy kompleksowej/sprzedaży energii elektrycznej o numerze ……………… zawartej dnia ………………. .
      pozdrawiam
      Piotr
      enerad.pl

  49. Witam,
    My również z mamą zostałyśmy oszukane przez firmę Polski Prąd i Gaz, które podszyły się pod firmę Innogy, według ich planu działania, czyli dwie osoby, jedna wypisuje umowe, druga zagaduje. Miały nawet ulotkę innogy, w której ostrzega się przed oszustami. Moja czujność została uśpiona jednak postanowiłam to sprawdzić i moje przypuszczenia się sprawdziły.

    I moje pytanie brzmi:
    Umowa została podpisana przez moją mamę, ale właściwym klientem jest mój tata i wpisała jego imię i nazwisko, czyli podpisała się za niego. Czy taka umowa ma ważność? Czy jest to wystarczający argument do zerwania umowy czy trzeba jeszcze wysłać odstąpienie od umowy?

    • Pani Magdo, Jeżeli Pani mama otrzymała upoważnienie do podpisania umowy, to umowa jest wiążąca. W innym przypadku mamy do czynienia z fałszowanym podpisem, który może przysporzyć wiele kłopotów. Radzimy wysłać pismo odstąpienia od umowy, aby uniknąć niepotrzebnych problemów i zaoszczędzić czas.
      Pozdrawiam
      Piotr
      enerad.pl

  50. Witam. Moja mama również została oszukana przez firmę Multimedia. Przedstawiciel przedstawiał się jako Energia. Nie zostawił nawet 2 egzemplarza umowy. Przyszedł rachunek za prąd, który trzeba było zapłacić. Napisałam w mamy imieniu pismo z prośbą rozwiązania umowy bez konsekwencji finansowych, opisałam również całą sytuację, że zostałam oszukana. Potem zadzwoniła do mnie Pani z M. z informacją, że niestety nie widzą podstaw do rozwiązania umowy. Oczywiście się z tym nie zgodziłam i ponownie poszła sprawa do rozpatrzenia. Dodatkowo Pani pytała, czy chcę dostać kopię umowy skoro nie zostawił mi jej przedstawiciel i nie mogłam napisać oświadczenia o odstąpieniu od umowy. I teraz moje pytanie. Czy wysłać teraz formularz oświadczenia od umowy i powołać się na to, że fizycznie jej nie miałam w dniu podpisania umowy i nie miałam możliwości odstąpienia od umowy? Co najlepiej zrobić, żeby z tymi oszustami rozwiązać umowę, bez płacenia kary?

    • Witam, Pani Anito aby umowa została zawarta zgodnie z obowiązującym prawem musi zostać spełnionych kilka kluczowych warunków. Jednym z nich jest sporządzenie dwóch identycznych kopii, która jedna będzie w posiadaniu konsumenta. Gdyby miała Pani dowód na zaistniałą sytuację to sprawa jest prosta, ponieważ umowa została źle sporządzona. W realiach niestety trudno dowieść swojej racji. Sprzedawcy zazwyczaj odpowiadają, że działali zgodnie z wytycznymi. Warto spróbować ponownie wysłać pismo powołując się na brak możliwości odstąpienia od umowy w okresie 14 dni od jej podpisania z powodu braku kopii umowy. Jeżeli nie uda się dojść do porozumienia, warto powiadomić Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Aby pomóc wyeliminować złe praktyki sprzedawców energii zachęcamy również do zgłoszenia złych praktyk i nieprawidłowości Urządowi Regulacji Energetyki. Formularz dostępny jest na ich stronie Internetowej. Każde zgłoszenie jest ważne m.in. masowe działania poszkodowanych osób wobec innego sprzedawcy energii doprowadziły do nałożenia na niego ponad 10 mln kary przez UOKiK.

      Pozdrawiam
      Piotr
      enerad.pl

  51. Witam.Moja mama dzisiaj podpisała 5 kwietnia umowę z firmą Polski Prąd i Gaz.
    Na egzemplarzu umowy którą dostała mama brak daty i numeru umowy.Formularz odstąpienia od umowy również otrzymała.Przedstawiciel oferujący umowę twierdził że jest pracownikiem PGE.Mamy 14 dni na odstąpienie ale wobec braku numeru i daty jak to zrobić?Czy dołączyć do listu ksero umowy?

    • Panie Wojciechu, warto skontaktować się ze sprzedawcą i poprosić o brakujące dane. Firma powinna udzielić niezbędnych informacji. Gdy sprzedawca poda nr umowy, datę Pan zna, wystarczy wysłać pismo odstąpienia od umowy. W przypadku odmowy uzyskania danych, należałoby wysłać pismo odstąpienia od umowy plus ksero umowy oraz dopisek o nieprawidłowym zawarciu umowy. Brak nr umowy nie pozwala poprawnie sporządzić pismo odstąpienia od umowy. Ponadto o złych praktykach sprzedawcy należałoby powiadomić URE. Można to zrobić na stronie URE wypełniając odpowiedni formularz.

      Pozdrawiam
      Piotr
      enerad.pl

  52. Witam, proszę o pomoc w odstąpieniu od umowy z Energia dla domu (chodzi o gaz). Przez głupotę i wprowadzenie w błąd podpisałam dziś z nimi umowę na dostarczanie gazu (chodzili po domach). Co mam zrobić by ją odstąpić?? Wystarczy przesłać oświadczenie od odstąpieniu od umowy czy jeszcze coś? Co z pełnomocnictwem? I czy mam dzwonić do obecnego dostawcy gazu i informować go o tym?

  53. Witam. Ja zostałam wprowadzona w błąd (a właściwie oszukana) przez firmę GasoEnergia z Warszawy. W rozmowie telefonicznej przedstawiciel podawał się za pracownika TAURONU i namówił mnie na zawarcie nowej umowy kompleksowej z „gwarancją niezmienności ceny” (podobną miałam podpisaną z TAURONEM) na preferencyjnych warunkach tzn. ok. 1/3 taniej czyli 43,35 zł zamiast 68,97 zł. Nie zostałam poinformowana, że będzie się to wiązało z dodatkowymi kosztami wynikającymi z wcześniejszego rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą -czyli za 1,5 roku- 450 zł oraz najprawdopodobniej z podwójnymi fakturami. Jedna od Taurona na ok. 30 zł a druga od GasoEnergii na ponad 100 zł (o czym dowiedziałam się dopiero dzisiaj). Na moim egzemplarzu umowy nie ma zapisanej żadnej daty (kurier kazał mi się tylko podpisać). Na infolinii GE dowiedziałam się, że mają wpisaną datę 23.03.17 r. co na pewno nie pokrywa się z datą dostarczenia przez kuriera umowy do podpisania (możliwe, że była wstecznie datowana ale nie mogę tego sprawdzić ). Chcąc odstąpić od umowy musiałabym zapłacić karę prawie 1200 zł. Czy jedynie mogę złożyć reklamację (jak sugerowała pani z infolinii) i czekać na rozwój wypadków czy jest jakaś szansa na przynajmniej obniżenie dodatkowych kosztów?

  54. Podobna sytuacja jak u Pani Marii. Moja mama z niewiedzy podpisala umowe z Polski prad i gaz w marcu. Od czerwca nowym dostawca pradu ma byc wspomniana firma. Gdyby nie fakt ze Tauron wyslal pare dni temu dokument potwierdzajacy zerwanie umowy, mama bylaby przekonana, ze podpisana umowa dotyczy dalszej wspolpracy z Tauronem. Nowa umowa z Polski Prad i Gaz zostala podpisana na 5 lat i jej zerwanie wiaze sie z naliczeniem jednorazowej oplaty 17 zl za kazdy miesiac umowy. Takiej sumy moja mama nie jest w stanie zaplacic. Jak powinna byc .

      • Barbara – dziękuję.A w temacie – ja też w sprawie Spółki Polski Prąd i Gaz z Warszawy. Akwizytorzy nadal stosują ten sam modus operandi. Wmawiają klientom, że Tauron kończy sprzedaż prądu a Spółka PPiG przejmuje jego rolę. Klientów z umowami bezterminowymi wrabiają w umowy 5-letnie z wysokimi opłatami handlowymi. Mnie też próbowali i nawet prawie się im udało, ale następnego dnia po podpisaniu umowy, po kontakcie z Tauronem, napisałam odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. Po 2 dniach wysłałam jeszcze odwołanie pełnomocnictwa o ile takie podpisałam. Perturbacji z potwierdzeniami odbioru (zwrotkami) nie będę opisywać, bo za dużo trzeba by pisać. Dzisiaj dotarła z poczty pierwsza zwrotka z doręczenia przesyłki do adresata 1 czerwca. Otrzymałam też ze Spółki Polski Prąd i Gaz pismo potwierdzające unieważnienie umowy i oświadczenie, że Spółkę nie łączy ze mną umowa sprzedaży energii elektrycznej. Mam nadzieję, że to już koniec tego horroru, do którego też się przyczyniłam swoją łatwowiernością.
        Najważniejsze, to zmieścić się z wysyłką w tych ustawowych 14 dniach.

  55. Witam. Moja mama ma taki oto problem że kilka lat temu podpisała umowę na okres 3 lat z Centrum Energetyczne nie dość że wcisnęli jej dodatkowo jakiś pakiet lux medu. To po upływie tych trzech lat nie chcą rozwiązać umowy uzasadniając że miała 14 dni na zerwanie umowy. W tym momencie umowa została przedłużona na czas nieokreślony. Jak mogę napisać wypowiedzenie tak by mama nie była obciążona żadnymi kosztami.
    Z Góry Dziękuję za Pomoc !!!

  56. Witam,
    Jakiś czas temu mój tato podpisał nieświadomie umowę na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej. Pani,która u niego była przedstawiła się jako przedstawicielka Tauronu i podsunęła mu do podpisania dokumenty. Tato wierząc że Pani była z Tauronu schował dokumenty do innych rachunków za prąd. Gdy ojciec mi o tym opowiedział okazało się że minęło już 14 dni jakie miał na odstąpienie od umowy. W dokumentach, które otrzymał była niepełna umowa i pośrednictwo na przeprowadzenie zmiany sprzedawcy energii, nie było natomiast żadnego dokumentu informującego o możliwości odstąpienia od umowy. Proszę o pomoc w jaki sposób rozwiązać umowę gdyż sprzedawca zastrzegł sobie około 2000zł kary za odstąpienie podpisanej od umowy.

    • Dzień dobry,
      a czy kontaktowali się Państwo bezpośrednio ze sprzedawcą? Bardzo możliwe, że ze względu na wskazaną przez Panią wadę prawną dokumentu, odstąpienie od umowy nie będzie wiązało się z naliczeniem kar. W ten sposób najszybciej uzyskaliby Państwo pomyślne rozwiązanie.

      Jeśli chodzi o bezpłatną pomoc prawną, to mogą ją Państwo uzyskać zarówno u Miejskiego Rzecznika Konsumentów, który pomoże Państwu w konstruowaniu pisma (wraz ze wskazaniem podstawy prawnej) oraz wskaże kolejne kroki działania. Mogą się Państwo również telefonicznie poradzić się jednostki nadzorującej sprzedawców prądu, czyli Urzędu Regulacji Energetyki (numer telefonu 22 244 26 36, godziny 8-15).

      Moim zdaniem warto całą sprawę zgłosić na policję – wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę jest przestępstwem. Bardzo możliwe, że przypadek ten zostanie włączony do dochodzenia prowadzonego przez prokuraturę w Płocku (dotyczy właśnie tego typu oszustw głównie osób starszych) i takie praktyki zostaną przykładnie ukarane.

      Życzę Państwu, żeby ta sprawa szybko znalazła szczęśliwy finał i żeby juz nigdy nie spotkała Państwa tak przykra sytuacja.

      Pozdrawiam,
      Barbara,
      enerad.pl

  57. 14 kwietnia przyszedł do mnie młody akwizytor. Wypytał skąd biorę prąd i gaz. Prąd miałam z Polskiego Prądu a Gaz z PGNIG. Akwizytor powiedział że firma Polski Prąd zmieniła nazwę na Polski Prąd i Gaz i że muszę podpisać nową umowę i że to tylko formalność. Byłam załamana bo umierała moja mama więc podpisałam dwie umowy bo myślałam że to tylko w związku ze zmianą nazwy firmy Polski Prąd. Dałam mu dosadnie znać że prąd chcę nadal pobierać z PGNIG. On mi powiedział że to jest to samo i prąd będę miała. Teraz okazuje się że zerwał moją umowę z Polskim Prądem i PGNIG.Za zerwanie umowy z Polskim Prądem muszę zapłacić 630 zł!!! Wszystko stało się bez mojej wiedzy. Cieszyłam się że uwolnię się z Polskiego Prądu za dwa lata bo zostałam też wrobiona i oszukana przez młodą akwizytorkę która wmówił mi że jest z Tauronu gdzie brałam prąd. Gdy chciałam się wycofać straszono mnie wysokimi karami więc przebolałam to.Teraz ponownie wpadłam w ich łapy i nie stać mnie na zapłacenie kary o której nie miałam pojęcia podobnie jak o tym że mnie przenieśli do swojej firmy Polski Prąd i Gaz. Odwołam się do Rzecznika konsumentów mediów i jak trzeba do sądu!! Takie praktyki muszą być karane a rozmowy z klientem nagrywane żeby były widoczne i słyszalne manipulacje ludźmi!!

  58. Prosze o pomoc! Moja starsza sasiadka podpisala umowe z Polskim Pradem I Gazem, przyszlo dwoch akwizytorow I powiedzieli ze prad bedzie tanszy a wiec rachunki mniejsze I moja sasiadka dala sie nabrac, wiadomo ze dla kazdego oszczednosci sa wazne. Niezostawili jej kopi umowy wiec nie przejmowala sie tym a moze I nawet zapomniala o tym, kiedy miesiac po podpisaniu umowy przyszedl list of Tauronu ze umowa z nimi jest uniewazniona. Zaczelysmy razem drazyc I doszlismy do tego ze moja sasiadka zostala oszukana, napisalysmy o zerwanie umowy I odeslali nam list ze trzeba zaplacic £918zl, teraz zasatanawiamy sie czy zaplacic bo po pierwsze z czego a dwa czemu oszusci maja zarabiac na uczciwych ludziach. Prosze o pomoc co bedzie jak sie udamy do sadu? Prosze o pomoc.

    • Dzień dobry,

      Pani sąsiadka wypowiedziała umowę ze sprzedawcą po 14 dniach od daty zawarcia umowy ze sprzedawcą. W związku z tym może zostać naliczona kara – nie tylko u tego sprzedawcy widnieje taki zapis.

      Jeśli jednak Pani sąsiadka została celowo wprowadzona w błąd, nie zostały jej przedstawione rzeczywiste koszty korzystania z usługi, akwizytor nie zostawił kopii umowy, to takie działanie można, a nawet należy już zgłosić zarówno na policję, a także do Urzędu Regulacji Energetyki. W tej drugiej instytucji otrzymają Panie również bezpłatną pomoc prawną (telefonicznie pod numerem 22 244 26 36, pon-pt w godzinach: 8:15 – 16:15).

      Każda sprawa sądowa jest jednak inna – to wszystko zależy od tego, jakie mają Panie dowody na winę akwizytorów, oraz sprawności prawnika. Pomocne w tym wypadku może być to, że na tego sprzedawcę wpływa wiele skarg za łamanie dobrych praktyk handlowych.

      Mam nadzieję, ze całą sprawę rozwiążą Panie pomyślnie.
      Pozdrawiam,
      Barbara
      enerad.pl

  59. WItam
    Ja też dałam się oszukać Polski prąd i gaz…. Przyszła przemiła pani twierdząc że jest z Tauronu i czy nie doszedł list który wysłali ja że nie nic nie doszło, a ona no właśnie dlatego osobiście przychodzi bo coś poczta zagubiła listy a to bardzo ważne przedłuzenie umowy bo teraz się przeinaczają w inną nazwe czy jakoś tak mówiła, ja z małym dzieckiem na rękach że nie mam czasu, że umowa na męża. Zapewniała że to tylko chwila zajmie bym za męża podpisała, że na dowód że są prawdziwi zaraz zadzwoni do mnie telefon bym podała numer i faktycznie zadzwonił mówiła pani że tauron polska itd…. Człowiek głupi naiwny dał się nabrać i oszukać,.. Niestety minęło już 14 dni i nie da się umowy wycofać, tzn da ale muszę zapłacić karę 17 zł za każdy miesiąc trwania umowy – czyli 5 lat. Ja się pytam za co mam im płacić za oszustwa? I niestety muszę pozostać u nich…. Na dodatek od Taurona rachunek przyszedł od nich jeszcze nie. Czy to znaczy że dwa rachunki za prąd można płacić? Ja już nie wiem co robić….

    • Dzień dobry,
      Pani Jolanto całą sprawę warto zgłosić na policję – została Pani wprowadzona w błąd. Dodatkowo przez presje czasu podpisała Pani umowę za męża, co może być powodem do jej unieważnienia. W tej sprawie warto udać sie jeszcze po bezpłatna poradę prawną. Może jej Pani udzielić URE, miejski rzecznik praw konsumenta oraz prawnik przy urzędzie gminy/ośrodku pomocy społecznej, jeśli w Pani gminie jest taka możliwość. Kontakt do URE podajemy w artykule: https://enerad.pl/aktualnosci/jak-napisac-skarge-na-sprzedawce-energii-wzor-skargi/ . Na nieuczciwego sprzedawcę prądu warto też napisać skargę.

      A jeżeli chodzi o rachunki, to w poprawnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy powinien pojawić się u Pani pracownik firmy dystrybucyjnej, by spisać stan licznika. Wskazanie będzie podstawą, by rozliczyć się z Tauronem. Od tego momentu będzie też naliczał opłaty nowy sprzedawca. Warto zadzwonić do Taurona i dopytać się, czy w ogóle otrzymali informacje o zmianie sprzedawcy.

      Pozdrawiam,
      Barbara
      zespół enerad.pl

      • Dziękuje za odpowiedź.
        Może i powinnam iść na policję, ale co to da? Mam małe dziecko po sądach chodzić też ciężko i nerwy szarpać. Muszę u nich pozostać, 5 lat to nie wieczność. Ale skargę napiszę i mam nadzieję, że poniosą konsekwencje. Dla mnie nauczka do końca życia….
        Tauron dostał informację ja się właśnie od nich dowiedziałam że zostałam wprowadzona w błąd, gdyż zapytali dlaczego od nich odchodzę, wyjaśniłam im całą sytuację i napisałam pismo, że nadal chcę być u nich. Jednak powiedzieli mi że jest to możliwe jeśli owa firma Polski Prąd i Gaz również im to potwierdzi, a jak do nich dzwoniłam, niestety jeśli im nie zapłacę umowa nie zostanie rozwiązana.

        • Pani Jolanto, rozumiem, że z braku czasu, woli Pani nie angażować się w procedury formalne. Jakiś czas temu prokuratura szukała osób poszkodowanych przez nieuczciwych sprzedawców (pisaliśmy o tym tu: https://enerad.pl/aktualnosci/nieuczciwi-sprzedawcy-pradu-prokuratura-szuka-oszukanych/). Razem poszkodowanym jest łatwiej walczyć o swoje prawa.

          Bardzo się cieszę, że zdecydowała się Pani na złożenie skargi. Nikt nie powinien nadużywać zaufania, wywierać tak silnej presji i nakłaniać do zawierania niekorzystnych umów.

          Życzę Pani, aby cała sytuacja została rozwiązana po Pani myśli.

          Pozdrawiam,
          Barbara
          zespół enerad.pl

  60. Jestem kolejną ofiarą oszustów Polski Prąd i Gaz. W listopadzie 2017 przyszedł miły pan, przedstawiając się, że jest z Tauronu- mojego dostawcy prądu. Jego cel wizyty to uzupełnienie dokumentacji. Taki obowiązek nałożyła na Tauron przeprowadzona kontrola. Pokazał nową umowę, w której Polski Prąd i Gaz ma być jedynie firmą fakturującą i rozliczającą. Czynności powyższe ma wykonywać na zlecenie Tauronu.
    Dostawca prądu pozostaje ten sam. Dodatkowo wraz z umową przekazano nam ulotkę w która potwierdza, iż PPiG fakturuje, natomiast Tauron dostarcza energię. Ponieważ do tej pory nie spotkałam się z żadnymi oszustami w dobrej wierze podpisałam nową umowę i uznałam sprawę za zakończoną. 19.01.2018 otrzymałam pismo od Tauronu, że pełnomocnik w moim imieniu rozwiązał z nimi umowę. Co mam zrobić w tej sytuacji ? Od czego zacząć ? Czuję się oszukana i nie chciałabym aby oszuści zostali bezkarni. Proszę o pomoc i konkretne wskazówki

  61. Witam,
    moja mama została oszukana przez firmę Energy Match. Przyszły dwie młode osoby podające się za pracowników Tauron miały nawet takie plakietki, żeby potwierdzić z jakiej firmy są. Moja mama podpisała z nimi umowę, bo myślała, że to Tauron, z tej firmy dotychczas mama pobierała prąd. Umowa jest na jedną kartkę bez jej nr, wpisana jest tylko data zawarcia i zakończenia umowy. Nie ma nawet pieczątki. Umowa powinna zakończyć się 31.12.2017r. Sąsiadka, która tez została oszukana przez tych samych ludzi dowiedziała się, że firma Energy Match sprzedała dane swoich klientów i mama zaczęła otrzymywać rachunki z Polska Energetyka Pro, chociaż nie podpisywała z Nimi umowy. Obecnie przychodzą rachunki z firmy Polski Prąd i Gaz, mimo, że nie podpisywała mama z nimi umowy. Z nastaniem nowego 2018 roku zadzwoniłam do firmy PPiG, aby się dowiedzieć, do kiedy mama ma z „nimi niby” umowę. Pani, z którą rozmawiałam powiedziała mi na początku rozmowy, że umowa jest do końca stycznia 2018r. ale zaraz potem kazała mi czekać i dowiedziałam się, że umowa jest do końca 2018r. Przypomnę, że mama podpisywała umowę tylko z Energy Match. Dowiedziałam się, że za zerwanie umowy z PPiG mama zapłaci 17 zł za każdy miesiąc, czyli w tym przypadku wyszłoby ok. 200 zł Jesteśmy w stanie zapłacić za zerwanie umowy. W tym celu wysłałam pismo do PPiG na adres Al. Jerozolimskie 123A; Warszawa 02-017 o zerwaniu umowy z potwierdzeniem odbioru i po ok. 2 tygodniach dostałam zwrot listu, na którym napisano, że „nie ma takiego numeru budynku”. Na stronie PPiG jest właśnie taki adres. Gdzie mam wysłać list o zerwaniu umowy skoro adres podany na stronie internetowej jest nie aktualny? Czy faktycznie za zerwanie umowy z PPiG każdy miesiąc wynosi 17 zł? Obawiam się, czy nie policzą więcej skoro oszukują ludzi. Bardzo proszę o pomoc, o poradę. Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam

    • Dzień dobry,

      Pani Aldono, bardzo współczuję z powodu tej sytuacji. Zacznijmy od tego, że nawet jeśli jeden sprzedawca prądu wykupił innego, to klienci powinni być poinformowani o tym fakcie. Przede wszystkim dlatego, że w wielu przypadkach wiąże się to z możliwością wcześniejszego wypowiedzenia zawartej umowy. Idąc dalej: jeśli Pani mama ma umowę, na której podany jest inny termin niż deklaruje firma energetyczna, to rozwiązania są dwa: 1) Pani mama nie otrzymała właściwej kopii umowy, co nie powinno mieć miejsca 2) firma energetyczna dokonała tutaj jakichś samowolnych przedłużeń. W takim przypadku proszę wystąpić o pisemne potwierdzenie czasu trwania umowy oraz wydanie kopii porozumienia.

      Jeśli natomiast chodzi o adres, to wydaje mi się Pani Aldono, że jest on prawidłowy (wg Krajowego Rejestru Sadowego oraz Urzędu Regulacji Energetyki); jest to biurowiec i mieszczą się w nim również inne firmy. Stąd trudno mi podać przyczynę, dla której Pani list został zwrócony. Być może jeśli uzupełni Pani dane odbiorcy o dopisek „dawniej: POLSKA ENERGETYKA PRO”, to teraz doręczenie będzie skuteczne.

      W przypadku, jeśli ma Pani podejrzenia, że sprzedawca prądu celowo utrudnia Pani wypowiedzenia umowy, to może Pani skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej u miejskiego rzecznika praw konsumentów, a także skontaktować się pracownikiem infolinii URE (22 244 26 36, infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15:00).

      Mam nadzieję, że uda się Paniom tę sytuację rozwiązać szybko i po Pań myśli.

      Pozdrawiam,
      Barbara
      zespół enerad.pl

  62. Z adresem wszystko się wyjaśniło. Błąd był w nr lokalu na kopercie. Zamiast napisać 123 to było 132. Chyba z tych nerwów. Wyślę jeszcze dzisiaj odstąpienie od umowy. Mam nadzieję, że za zerwanie umowy zapłacę tyle, ile mnie poinformowano i ani złotówki więcej. Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

  63. Kolejna ofiara Polski Prąd i Gaz. Mój 91 letni !!!!Wuj w Sierpniu 2017 roku podpisał w Gdańsku trzy podstępnie podsunięte mu umowy i płacił zawyżone opłaty za prąd i gaz.
    W Lutym bieżącego roku zostałem właścicielem jego mieszkania.Wuj wypowiedział te umowy argumentując utratą prawa tytułu prawnego do lokalu, ale rzeczona firma uzależnia rozwiązanie umów (pięcioletnich) od zapłacenia wysokich kar.

    Czy od razu iść na Policję? Jako nowy właściciel nie mam zamiaru mieć nic wspólnego z tą złodziejską firmą jednak do podpisania umowy z dotychczasowym dostawcą firmą Energa Obrót potrzebuję potwierdzonego wypowiedzenia umowy od Polski Prąd i Gaz. Prośba o pomoc jak mamy ma z tego wybrnąć? Formalnie Wuj nie ma już mieszkania i dlaczego miałby płacić karę firmie z usług, której nie korzysta. Proszę o pomoc

    • Dzień dobry,

      Panie Adamie, czy sprzedawcy prądu zgłaszał Pan lub Pana wuj w jaki sposób została zawarta umowa?

      Kolejna sprawa, to rozwiązanie umowy na czas określony – tutaj wszystko zależy od jej treści. Najczęściej jest tak, że nawet zmiana właściciela mieszkania nie jest podstawą do rozwiązania umowy. Należy ją wypowiedzieć, co oznacza najczęściej zapłacenie kary umownej. Jednak warto porozmawiać ze sprzedawcą w celu obniżenia kary lub jej anulacji. Więcej w tym temacie przeczyta Pan: https://enerad.pl/aktualnosci/sprzedaz-mieszkania-a-energia-elektryczna/

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  64. ostrzegam wszystkich przed firmą Gasoenergia, [******] podpisy na umowach o dostawę gazu, ofiara dowiaduje się o zwarciu umowy po otrzymaniu faktur (zwykle kilkukrotnie wyższych niż od poprzedniego dostawcy), sprawa zgłoszona na Policję, po czym umorzona wobec niestwierdzenia popełnienia przestępstwa, zidentyfikowanych jest już kilkanaście przypadków, wszystkie podobne do siebie, co robić w przypadku umorzenia postepowania ?
    Czy pozostaje tylko zapłacić haracz i czekać na następną [******] umowę ?

    Komentarz edytowany przez redakcję.

  65. Witam. Zostałam wkręcona w podpisanie umowy na sprzedaż energii elektrycznej FITEN Przyjechała do mojego sklepu pewna młoda sympatyczna dziewczyna, i stwierdziła że obniżają cenę na przesył energii elektrycznej w Tauronie i czy wyrażam zgodę . Zapytałam jeszcze raz czy to na pewno Tauron bo nie zamierzam nigdzie przechodzić. Ucieszona niższymi rachunkami – podpisałam. Po kilku dniach zadzwonił telefon od pana z ” Tauronu” z pytaniem czy pani owa była miła w załatwianiu sprawy , co potwierdziłam. po czym otrzymałam podpisaną umowę. Bylam nieświadoma błędu aż do dziś kiedy to otrzymałam rozwiązanie umowy z Tauronem. Umowa została podpisana 14-11-2017 Jak się z tego wycofać ?? A może firma będzie rzetelna? Czy ktoś podpisał już taką umowę i korzysta z usług? Moja rozpocznie się dopiero w lipcu 2019 r

  66. Dzień dobry, jakiś czas temu dokładnie 2 dni, przyszło do mnie dwóch konsultantow, powiedzieli ze nie odesłałam jakiegoś pisma w sprawie podwyżek prądu. Głupia wpuściłam ich do domu okazałam umowę oraz ostatni rachunek. Zadzwoniliśmy na inf enea. Aby dowiedzieć sie do kiedy mam umowę. Potem okazało sie że sa z Orange i proponują mi nowa umowę. Powiedziałam, ze nie mam czasu i ich wyprosiłam. Czy mogę byc spokojna? Odrazy zadzwoniłam do enea i powiedziałam jaka byla sytuacja ze niczego nie podpisałam, jednak domokrążcy widzieli moja umówę i poznali mój pesel. Proszę mi napisac czy mogę spokojnie spać.

    • Dzień dobry,

      Pani Mario, raczej może Pani spać spokojnie – niezbyt często zdarza się, żeby przedstawiciele fałszowali umowy. Jednakże dla pewności, proszę jeszcze zadzwonić za ok. 7-10 dni do Enei czy nie wpłynęło jakieś pismo.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • Pani Agnieszko, a czy do podpisania takiej umowy z akwizytorem konieczne jest okazanie dowodu osobistego? Którego na szczęście nie okazałam. Proszę o odpowiedź. Z góry dziękuję.

        • Pani Mario, do zawarcia umowy niezbędny jest dowód osobisty. Jeśli go Pani nie okazała, to tym bardziej może Pani spać spokojnie 🙂 Ale na wszelki wypadek proszę się jeszcze upewnić i skontaktować za parę dni z firmą Enea.

          Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekendu
          Agnieszka
          enerad.pl

  67. Szanowni Pani Agnieszko

    równo trzy dni temu miałam podobną sytuację, jak Pani Maria. Przyszły trzy osoby, które przestawiły się jako reprezentanci rzecznika, że naszły zmiany w taryfie i trzeba się zdecydować, ale najlepiej mi to wytłumaczą, jak okażę im rachunek. Powiedziałam bardzo dobitnie, że nic nie przyszło, jednak nie wiem dlaczego (jakieś zamroczenie – chyba, dlatego, że miałam małe dziecko na ręku i chciałam szybko skończyć temat. Pomijajać fakt, że nie powinnam otwierać będąc sama w domu z maleńkim dzieciątkiem…) pokazałam im swoją fakturę. Ci tylko spojrzeli powiedzieli „patrz 220” i powiedzieli, że u mnie wszystko w porządku. Próbowali dowiedzieć się od kiedy mam umowę, ale powiedziałam, że nie pamiętam. Oddali mi fakturę. Ale nie mam pewności czy jej ukradkiem nie sfotografowali. Było ich trzech więc jest taka możliwość. Nie zgadzałam się na nic, nie wpuściłam ich do domu, nie pokazywałam żadnych dokumentów osobistych. W sumie fakturę pokazałam, bo uznałam, że nie ma tam wystarczająco dużo danych, aby mogli mi zaszkodzić (i niestety miałam ją na wierzchu). Czy mam rację? Czy na postawie danych z faktury mogą podrobiwszy mój podpis zawrzeć nową umowę i obecną z Enea rozwiązać? Firmę Enea poinformowałam już o tym fakcie. Policji nie bo nie ma przesłanek. Serdecznie proszę o odpowiedź.

    • Dzień dobry,

      Pani Sandro, na fakturze nie ma podanych danych z dowodu osobistego, także oszustom będzie trudno zawrzeć umowę. I to nawet, jeśli ktoś sfałszuje Pani podpis. Jednakże, proszę zachować czujność i za kilka dni proszę zadzwonić do Enei, czy na pewno nie wpłynęło żadne pismo.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  68. W mojej miejscowości też była taka sytuacja,że chodził pan i pani i pukali do drzwi. Twierdzili, że są od dostawcy prądu i z tego co wiem teraz osób podpisało im coś i teraz mają problem, w tym moja znajoma. Dzięki za wzór, przyda się do odstąpienia od umowy na sprzedaż prądu 🙂

  69. Przestrzegam przed firmą Novo Energia. Sposób w jaki oszukują ludzi-podając się za pracowników firmy Tauron, kłamiąc i manipulując zasługuje na potępienie. Ludzie bez sumienia i jakichkolwiek zasad.

  70. Witam, podpisałem umowę z energie2 poprzez ich przedstawiciela, na umowie przedstawiciel dopisał odręcznie czas trwania umowy, promocja za pierwszy miesiąc i koszt jednostki która miała być stała przez cały okres umowy, niedawno dostałem prognozy opłat za cały rok i dopatrzyłem się, że od stycznia jest zmiana jednostki za kilowat. Moje pytanie czy takie dopisanie przez przedstawiciela jest ważne?? a jeśli tak to czy to jest niedotrzymanie warunków umowy i argument do zerwania umowy z ich winy?

    • Dzień dobry,

      Panie Grzegorzu, przedstawiciel nie może dopisywać sobie do podpisanej już umowy nowych warunków. Także jest to podstawa do zerwania umowy i powinien Pan, jak najszybciej poinformować sprzedawcę prądu. Niestety, w praktyce będzie Panu trudno udowodnić, że przedstawiciel dopisał coś do umowy.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  71. Zastanawia mnie jeden fakt i mam nadzieję, że znajdę tutaj odpowiedź.
    Sytuacja wygląda następująco”
    Moim obecnym sprzedawcą i dystrybutorem prądu jest TUARON. Podpisałem umowę z nowym sprzedawcą typu Energetyczne Centrum. Jak dobrze wiemy, podpisując umowę z nowym sprzedawcą podpisujemy im również pełnomocnictwo do działania w Naszym imieniu, w tym do rozwiązania umowy z obecnym sprzedawcą oraz do zawarcia nowej umowy dystrybucyjnej. Jak dobrze wiemy, należy zachować pełny okres wypowiedzenia, w tym wypadku pełny miesiąc.
    Zakładając sytuację, iż umowa z Energetycznym Centrum została przeze mnie podpisana 14 sierpnia, co wiąże się z tym iż dostarczanie energii elektrycznej przez Energetyczne Centrum nastąpi dopiero od 1.10, czas na odstąpienie od umowy przewidywany w ustawie minął (14 dni), to co w przypadku kiedy zgłoszę się do obecnego sprzedawcy i odwołam pełnomocnictwo udzielone firmie Energetyczne Centrum? Czy Energetyczne Centrum ma w takim przypadku prawo naliczenia mi kar umownych?

Odpowiedz na „NoniewiemAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *