Multimedia Energia – czy coś się zmieniło w sposobie pozyskiwania klientów?

multimedia_logoW styczniu ukazał się nasz artykuł, w którym opisaliśmy w jaki sposób partnerzy firmy Multimedia Energia zdobywają nowych klientów. Głos w tej sprawie zabrał sam sprzedawca, który zobowiązał się do zapobiegania nieuczciwym praktykom. Ponad dwa miesiące od publikacji wracamy do tematu – nasi Użytkownicy informują nas o kolejnych nierzetelnych działaniach przedstawicieli firmy energetycznej.

Pod koniec zeszłego roku w naszym serwisie zaczęły pojawiać się komentarze na temat sposobów zdobywania klientów przez firmę Multimedia Energia. W związku z ich narastającą ilością postanowiliśmy interweniować, a oficjalne stanowisko, w stosunku do zarzutów naszych Użytkowników, zajął sam sprzedawca. Firma energetyczna przyznała się, że faktycznie miała problem z partnerem, ale zostały wprowadzone działania naprawcze, które miały wyeliminować nieuczciwe praktyki handlowe (więcej przeczytacie:
Jak Multimedia Energia zdobywa klientów? Nasza skuteczna interwencja u Sprzedawcy!).

W enerad.pl ucieszyliśmy się, że sprzedawca nie tylko podjął rozmowę, ale również zobowiązał się do zapobiegania złym praktykom. Firma postanowiła również naprawić błędy popełnione przez nierzetelnego partnera i osoby pokrzywdzone mogły zrezygnować z umowy bez żadnych konsekwencji.

Po publikacji artykułu…

Po publikacji artykułu zaczęliśmy otrzymywać komentarze oraz wiadomości e-mail od osób lub ich najbliższych, które padły ofiarami nieuczciwych przedstawicieli. Każdemu doradzaliśmy, aby postępował zgodnie ze wskazówkami zawartymi w opublikowanym przez nas stanowisku Multimedia. Wiemy, od części naszych Użytkowników, że sprzedawca rozwiązywał umowy bez konsekwencji, które zostały zawarte w sposób nieuczciwy.

Komentarz Użytkownika

I w tym momencie moglibyśmy zakończyć nasz artykuł, ciesząc się, że sprzedawca wywiązał się celująco ze swoich zobowiązań. Niestety. Od kilku tygodni znowu otrzymujemy informacje, że partner/partnerzy Multimedia dopuszczają się nieuczciwych praktyk.

Multimedia Energia i zdobywanie klientów

W swoim stanowisku firma Multimedia oświadczyła, że nieuczciwe praktyki były stosowane przez jedną firmą w zeszłym roku. Na dzień dzisiejszy nie jesteśmy w stanie stwierdzić ile firm i ilu przedstawicieli sprzedawcy wprowadza w błąd klientów, ale wiemy, że takie przypadki zdarzają się na terenie całego kraju, więc raczej trudno tutaj mówić o jednej firmie… Na szczęście, dzięki naszym Użytkownikom otrzymujemy wiadomości, gdzie działali/działają nieuczciwi partnerzy.

Przykładów kilka…

Użytkownik barteke napisał do nas w e-mailu, że przedstawiciele sprzedawcy działali niedawno w gminie Trzebelino w woj. pomorskim. Sposób działania oszustów był standardowy – podszywali się oni za dotychczasowego sprzedawcę i prosili o wypełnienie dokumentów, gdyż rzekomo zmieniał się adres siedziby z Gdańska na Gdynię lub z Gdyni na Gdańsk. Jak zaznaczył nasz Użytkownik w gminie tej średnia wieku mieszkańców, daje dużą możliwość zarobku nieuczciwym przedstawicielom.

Dzisiaj opublikowaliśmy komentarz Pani Małgorzaty, która przestrzega przed niezidentyfikowanym partnerem firmy, który działa w Warszawie w rejonie ul. Kochanowskiego. Przedstawiciele podają się za firmę RWE i proszę o uzupełnienie deklaracji, bez której rachunki za prąd będą rozliczane według niekorzystnej taryfy.

Komentarz Użytkownika

To są tylko dwa przykłady, ale wystarczy przeczytać komentarze naszych Użytkowników pod profilem sprzedawcy, czy pod naszym wcześniejszym artykułem, by dojść do wniosku, że nieuczciwi partnerzy działają na terenie całego kraju. Wniosek jest prosty – najprawdopodobniej nierzetelnych praktyk dopuszczają się różni partnerzy firmy.

Co dalej z eliminowaniem takich praktyk?

Naszych Użytkowników cały czas prosimy o zgłaszanie takich nieuczciwych praktyk (przedstawicieli) do firmy Multimedia, ale mamy wrażenie, że z tygodnia na tydzień dociera do nas coraz więcej niepokojących informacji…

Szczerze? Myśleliśmy, że po zdecydowanej reakcji firmy Multimedia, sprawa złych praktyk zostanie rozwiązana. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że nie jest to łatwe zadanie i wymaga czasu, ale niestety od naszej ostatniej publikacji praktycznie nic się nie zmieniło.

Nasi Użytkownicy, z różnych zakątków kraju, informują nas, że przedstawiciele Multimedia nadal nie działają uczciwie! W tym miejscu należy się zastanowić czy sprzedawca nie wdraża w życie punktów naprawczych ze swojego stanowiska, czy może zupełnie stracił kontrolę nad tym co poczynają jego partnerzy?

Niezależnie od przyczyn jedno jest pewne: praktyki przez firmę Multimedia Energia są niedopuszczalne. Jeśli sprzedawca nie radzi sobie ze swoimi partnerami to może lepiej zrezygnować z tej formy pozyskiwania klientów?

W obecnej sytuacji najbardziej tracą osoby oszukane, które najczęściej do otrzymania pierwszego rachunku od Multimedia, nie mają świadomości, że zmienili sprzedawcę prądu. Chociaż firma zapewnia, że oszukani klienci będą mogli rozwiązać umowę bez żadnych konsekwencji, to jednak cała sytuacja wiąże się z nerwami, stratą czasu…

Na nieuczciwych partnerach traci również sam sprzedawca, który do tej pory był kojarzony z dobrej jakości usługami multimedialnymi. Dlatego mamy nadzieję, że sprzedawca tym razem podejmie skuteczniejszą walkę z swoimi nieuczciwymi przedstawicielami.

A na koniec nasz drobny apel: Nasi Drodzy Użytkownicy, jeśli Wy albo Wasi najbliżsi padliście ofiarami nieuczciwych przedstawicieli firmy Multimedia – poinformujcie nas o tym! Pamiętajcie, aby o każdym incydencie informować również samego sprzedawcę.

14 Comments

  1. Witam!
    Właśnie dzisiaj tzn. 16-04-2016 roku między godziną 13 a 14 zapukał do drzwi miły młody człowiek,opowiedział o tym ,że płacimy osobno za tzw.druty i za energię,że za druty płacimy komu innemu aniżeli za prąd.Dla nas laików, mówił całkiem sensownie.Później wskazał na rachunku z Enea informację napisaną malutkim druczkiem,że jest zmiana taryfy i że od 1 stycznia 2016 roku płacili byśmy mniej dużo
    mniej za energię gdybyśmy podpisali prędzej umowę o zmianie taryfy.Rzeczywiście pisze tu ,że wprowadzili nową taryfę dla klientów z grup taryfowych G,dalej mam odcinek nieczytelny ponieważ rachunek płaciłam na poczcie,więc pozostałej części nie mogliśmy odczytać.Młody człowiek nic nie wspomniał o zmianie odbiorcy,nic a nic.Wszystko miało sens.
    W zawiązku z zaistniałą sytuacją mam pytanie.
    czy firma multiMedia energia to zwykli oszuści,czy będą nas naciągać na nowe liczniki,jakieś zmiany,nie wiem zawsze mogą coś wymyślić,żeby biedaka naciągnąć.Teraz z mężem się obawiamy właśnie takich drastycznych zmian.
    Co teraz będzie,nas nie stać już na żadne dodatkowe koszty.Będziemy chcieli zerwać z nimi tą umowę,ale z tego co czytałam to trudne,oni są ponoć nieosiągalni.Proszę o jakiekolwiek wsparcie z państwa strony.
    z poważaniem Anna

  2. nic się nie zmieniło,dzisiaj 16-04-2016.daliśmy się z mężem nabić w butelkę.
    Młody człowiek nic nie wspomniał o zmianie dostawcy.

  3. Jestem osobą, która stała się klientką Multimedia wbrew własnej woli. 24 XI 2015r. przyszły panie mające identyfikatory z logo PGE na kontrolę licznika. Spisały nr i stan licznika. Sporządziły notatkę, że licznik działa prawidłowo i poprosiły o podpis. Nie okazywałam się dowodem osobistym. Na moją prośbę o potwierdzenie kontroli, odpowiedziały, że po akcepcie PGE zostanie takowe mi przesłane.
    31 I 2016r. pojawił się koleiny kontroler licznika z legitymacją służbową PGE i spisał stan urządzenia nie prosząc o podpis.Na moje pytanie, dlaczego znowu kontrola, odpowiedział kontrole są różne. Po kilku dniach otrzymałam fakturę za prąd z PGE z terminem płatności do 19II 2016.
    1IV 2016 otrzymałam fakturę za prąd z Multimedia. Byłam w szoku, przecież nie zmieniałam dostawcy energii. Natychmiast zadzwoniłam do PGE, tam usłyszałam, że od 1II 2016 nie jestem ich klientką, a Multimedia. Zadzwoniłam do Multimedia, gdzie poinformowano mnie, że od 24 XI 2015 mam umowę z nimi, obowiązującą od 1 II 2016 przez 48 m-cy i nie mogę jej rozwiązać, bo zapłacę karę.
    2 IV zadzwoniłam ponownie i poprosiłam o przysłanie umowy. Minęły trzy tygodnie, a umowa nie dotarła. Zadzwoniłam trzeci raz z prośbą o umowę. Pani obiecała przysłać i doradziła, że mogę reklamować, ale niekoniecznie będzie uznana.
    Dzisiaj, tj. 27IV kserokopia umowy dotarła. Stwierdziłam, że na umowie nie ma mojego drugiego imienia i wpisano nr telefonu, który nie jest moim. Podpis na umowie sfałszowano.
    Zastanawiam się, skąd panie z Multimedia wiedziały, że mam energię z PGE i w jaki sposób zdobyły moje dane osobowe ( PESEL i nr dowodu os.), jak również, dlaczego PGE nie powiadomiło mnie, że rozwiązuje ze mną umowę na dostawę energii.
    Bardzo proszę o radę, co ja mogę zrobić w takiej sytuacji?
    Z poważaniem

  4. Niestety wczoraj (05.05.2016) zostałam właśnie wprowadzona w błąd przez przedstawiciela firmy Multimedia. Pan przyszedł i powiedział, że ostatnio mój dostawca wysłał pismo ze zmianą stawek i tam podobno była informacja że powinna sie skontaktować z multimedia (nie wiem czemu). Pan nie poinformował mnie, że tak na prawdę zmieniam dostawcę prądu, dodatkowo, nie dostałam wszystkich załączników do umowy (najważniejsze OWU gdzie jest wzór pisma o odstąpienie umowy). Włącznie z tym, że pytałam Pana kilka razy czy będę ponosić jakieś dodatkowe koszty za to że oni będą pośrednikiem, powiedziano mi że nie. Doczytałam, że od 13 miesiąca do 48 miesiąc trwania umowy, jednak opłata jest. Po jakimś czasie zadzwoniła Pani i chciała na już potwierdzenia czy dostałam wszystkie załączniki i Pan mnie o wszystkim poinformował. Niestety jak Pani zadzwoniłam nie zdążyłam jeszcze wszystkiego przeczytać, dopiero potem się doczytałam że nie mam wszystkich załączników. Zresztą umowa też nie jest za bardzo wypełniona. Są tylko moje dane, mój podpis i Pana podpis. Nie mam zaznacznonego na jaki okres, kto będzie mi dostarczał prąd. Na szczęście znalazłam OWU na stronie multimedia, więc jak najszybciej będę wypowiadać umowę.

  5. Witam
    14 maja przyszly do nas do domu dwie mlode panie. Daly do zrozumienia ze sa z eneri czyli naszego dostawcy pradu. W ta sprawe dali sie wkrecic moi rodzice i podpisali wiazaca umowe. W poniedzialek wyslali (rodzice) wymowienie ale do tej pory nie otrzymuja odpowiedzi. Co mamy w tym wypadku zrobic?
    Bardzo prosze o szybka odpowiedz i z gory dziekuje.

    • Witam, Pani Agnieszko najprościej i najszybciej będzie, jeśli skontaktujecie się z firmą Multimedia Energia. Proszę zapytać się czy odstąpienie dotarło i proszę zażądać potwierdzenia otrzymania oświadczenia na trwałym nośniku.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  6. Ale nadal nic się nie zmieniło w pozyskiwaniu klientów przez Multimedia Energia a ponadto wbrew oświadczeniu Rzeczniczki firmy pod numerem 244244244 dowiedziałem się, że „już się nie da nic zrobić” i żadnej pomocy i wyjaśnienia.
    Chyba firma ma tego świadomość jeśli nie podaje adresu czy maila a jedynie kontakt na BOK. Przedstawiciel firmy wykorzystał ułomności właściciela lokalu (niedowidzi i niedosłyszy) a ponadto zaproponował ofertę która nie funkcjonuje w ofercie internetowej, nie pozostawił oferty drukowanej a na stronie ME zaproponowana nie jest publikowana. Pani z BOKu powiedziała tylko że w takim razie ją doślą ale to i tak nic nie zmienia bo nowa umowa już jest wdrażana (pomimo tego że zgodnie z oświadczeniem Rzeczniczki winna być zweryfikowana telefonicznie a nie była). Teraz już trzeba by zapłacić karę w przypadku jej wypowiedzenia mimo iż jeszcze nie funkcjonuje (dopiero od sierpnia). Jak widać Rzeczniczka też okłamuje klientów.

  7. A co gdy dowiedziałem się po miesiącu, iż moja moja mama podpisała umowę. I dopiero po tym okresie dała mi o tym znać. Została wprowadzona w błąd. Powiedziano jej, że musi podpisać umowę ponieważ dostawca się zmienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *