PGE Obrót Opinie - Prąd, Fotowoltaika, Pompy ciepła
PGE Obrót - podstawowe informacje
Grupa Kapitałowa PGE jest największą w Polsce firmą z sektora elektroenergetycznego - i to zarówno pod względem przychodów, jak i generowanego zysku. Co mogą zyskać osoby, które zdecydują się na zakup energii elektrycznej, instalację paneli fotowoltaicznych, czy montaż pompy ciepła? Co wyróżnia ofertę od PGE Obrót?
PGE Obrót jest w systemie enerad.pl w następujących branżach:
Opinie o PGE Obrót (4)
PGE Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Białymstoku CHYBA UPADA, ponieważ od więcej niż roku nie mogę się doczekać pracownika odczytującego licznik prądu. Wypisują faktury szacunkowe nie zgodne ze stanem faktycznym. Złożyłem emaliowo na konto PGE z dniem 7.08.2024r. prośbę o skorygowanie faktury wysyłając zdjęcie licznika z faktycznym zużyciem albo z przyjściem pracownika, który spisze licznik. Do dnia dzisiejszego, czyli 22.10.2024r. nie ma odzewu, tylko wysyłają upomnienia do zapłacenia opłat nie zgodnym z stanem faktycznym. Nie korygują faktury, bo mają do zwrócenia kwotę około 4.000,- zł. Wniosek, czyli firma upada, że łasi się na taką kwotę. Kontakt emaliowy jest do niczego, w ogóle nie reagują. Nie mogłam wysłać bez żadnej gwiazdki bo tak zasługują.
Do czasu założenia instalacji i odbioru przez lokalnego operatora wszystko było ok, terminowo i fachowo. Przysłowiowo do rany przyłóż. A teraz od 2 miesięcy brak możliwości skontaktowania się. Opiekun Klienta telefonów nie odbiera i nie oddzwania, na smsy nie odpisuje. Nie mogę uzyskać informacji o statusie mojego wniosku o dofinansowanie instalacji. Ostatni kontakt mailowy (proeko.obrotsa@gkpge.pl) z pełnomocnikiem był 01.12.2023 r. W mailu napisali, że jak założę konto na stronie funduszu ochrony środowiska, to dadzą mi możliwość samemu monitorowania stanu sprawy. Konto założyłem, od miesiąca ponawiam prośby o nadanie uprawnieniń - bez odpowiedzi.
Zwabiłem ich do kontaktu zgłaszając się po ofertę. Miła Pani zadzwoniła, ale jak powiedziałem o co chodzi to oczywiście , że mam dzwonić na infolinię. Tylko, że dodzwonić się do kogoś z infolinii graniczy z cudem, po pół godzinie słuchania muzyczki odechciało mi się. Czy można gdzieś zgłosić skargę, reklamację ? Faktyczna ocena 0 !
To wcale nie PGE zakłada ta fotowoltaika. Oni wszystko zlecają firmom zewnętrznym jedynym ogniwem jest pan który przyjeżdża i wciska kity, obiecuje wszystko co mu fantazja podpowie a potem życie to weryfikuje. Sami maja bałagan a do tego dokładają firmy zewnętrzne które rządzą się swoimi interesami więc bałagan się tylko mnoży. Panu z PGE zależy jedynie na złapaniu klienta a potem trzeba się mocno postarać żeby się dodzwonić. Ogólnie jeśli samemu nie zacznie się dzwonić po firmach pośrednich i nie zacznie zgrywać to wszystko to może się okazać ze firma która montuje przyjedzie i zastanie puste podwórko bo firma która miała przysłać elementy ma to gdzieś. Może się zdarzyć np. ze firma dostarczająca elementy założy ze sami sobie to wszystko rozpakujemy bo kierowca nie ma tego w obowiązku. I tak można mnożyć i mnożyć. Także lepiej wiziac sprawdzona firmę lokalna bo i tak może się zdarzyc ze ta lokalna firma przyjedzie jako podwykonawca.
Ta firma to jakiś żart pod każdym względem. Poczynając od usług po sama infolinię. Po pierwsze połączyć się z infolinia to cud ! Kiedy już się uda przeważnie jestem rozłączana...nie wiem, który raz już dzwonię i za kazdym razem to samo ... Po godzinie oczekiwania na połączenie zostałam setny raz rozłączona... Nie kazdy ma możliwość udać się osobiście do punktu obsługi klienta. Jestem tak zażenowana ... Termin przyłączenia prądu na 22.08.23 (oczekiwania 2 lata) , mamy połowę września, prądy brak, informacji brak, nie dotrzymanie umowy. Brak mi słów na takie zachowanie. Olewanie klientów na porządku dziennym. Zróbcie porządek z tą firmą bo ludzie tracą zdrowie próbując cokolwiek u Was zlaaltwic.
Bądź pierwsza/y i podziel się swoją opinią z Użytkownikami serwisu.
Twoja opinia jest dla nas WAŻNA!
PGE Obrót - recenzja enerad.pl
Grupa Kapitałowa PGE Polska Grupa Energetyczna jest największym w kraju przedsiębiorstwem sektora elektroenergetycznego pod względem przychodów i generowanego zysku. Zajmuje się wytwarzaniem energii elektrycznej z paliw kopalnych (węgla kamiennego, gazu ziemnego i węgla brunatnego) i OZE, dystrybucją i sprzedażą energii oraz wydobyciem węgla brunatnego. Dzięki połączeniu własnych zasobów paliwa, wytwarzania energii, a także posiadaniu sieci dystrybucyjnych, spółka gwarantuje stabilne i bezpieczne dostawy energii elektrycznej do ponad pięciu milionów klientów. Ponadto PGE jest także niezawodnym i aktywnym dostawcą mediów i usług oraz liderem rozwoju nowych modeli biznesowych i segmentów działalności.
Prąd dla firmy - taryfa A, B, C
PGE posiada oferty dla klientów biznesowych. Na inne warunki mogą liczyć podmioty, znajdujące się w strefie sieci PGE Dystrybucja, a na inne firmy, których dystrybutorami prądu są Enea, Tauron, Energa lub RWE. Osobną usługą, jaką PGE oferuje, jest audyt energetyczny dla większych przedsiębiorstw, dzięki któremu mogą one zdiagnozować, w jaki sposób optymalnie korzystać z energii elektrycznej i zmniejszyć wydatki na nią.
Prąd dla domu - taryfa G
PGE posiada taryfy, zatwierdzane przez Urząd Regulacji Energetyki, dla odbiorców indywidualnych przyłączonych do sieci PGE Dystrybucja. Odbiorcy kupujący prąd po cenach taryfowych nie mają w umowach klauzuli o niezmienności ceny, lecz mogą w każdym momencie wypowiedzieć umowę i skorzystać z ofert promocyjnych z taką gwarancją lub dokonać zmiany sprzedawcy.
Nowi klienci spoza obszaru PGE Dystrybucja mogą liczyć na niezmienną stawkę przez cały czas trwania umowy. Co ciekawe PGE, jako jedyna firma na rynku, w umowie ma zapis o obniżeniu ceny, jeśli ceny prądu spadną poniżej określonej ceny.
PGE fotowoltaika - cena, warunki
Oferta PGE stanowi doskonałą inwestycję dla tych wszystkich, którzy nie tylko troszczą się o środowisko naturalne (pozyskiwanie energii ze słońca oznacza niższą emisję CO2), ale również chcą uniezależnić się od rosnących cen prądu - dzięki fotowoltaice. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest to, że daje ona długofalowe bezpieczeństwo, ponieważ szacowany okres sprawności instalacji wynosi nawet 30 lat. W ramach oferowanych przez firmę usług, klienci zyskują m.in.:
- darmowy audyt techniczny i wycenę instalacji;
- projekt instalacji PV idealnie dopasowany do swoich potrzeb i możliwości;
- montaż zestawu paneli fotowoltaicznych wykonany przez certyfikowanych i doświadczonych monterów;
- kompleksową pomoc na każdym kroku - a więc nie tylko przy doborze odpowiedniej instalacji, ale także w uzyskaniu dofinansowania do fotowoltaiki 2023;
- wysokiej jakości komponenty - PGE dba o jakość materiałów i podzespołów, wszystko po to, aby przez długie lata mogli oni cieszyć się własną instalacją fotowoltaiczna.
Oczywiście, należy pamiętać, że PGE nie posiada własnych ekip montażowych, a zatem wszystkie systemy PV, które powstają pod szyldem Polskiej Grupy Energetycznej, są instalowane przez podwykonawców. To od nich będzie również dobór podzespołów oraz jakość prac. PGE, inaczej niż np. Tauron nie informuje jednak, z jakimi firmami współpracuje w tym zakresie.
Cena fotowoltaiki w firmie PGE
Rynek fotowoltaiczny w Polsce z roku na rok rozwija się coraz szybciej, a panele fotowoltaiczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem, zarówno w przypadku gospodarstw domowych, jak i przedsiębiorców oraz rolników (fotowoltaika dla domu, fotowoltaika dla firmy, fotowoltaika dla rolnika). Wpływ na to ma nie tylko rosnąca świadomość ekologiczna Polaków, ale i korzyści finansowe. Ponieważ dzięki swojej własnej elektrowni słonecznej uniknąć można nieprzewidzianych wzrostów cen za energię z sieci.
W dodatku panele słoneczne zwiększają wartość nieruchomości (sprawdź nasz ranking paneli fotowoltaicznych). Osoby planujące kupno nieruchomości, skuszone zerowymi lub minimalnymi rachunkami za energię elektryczną są dodatkowo w stanie, zapłacić o 30 tys. zł więcej za dom średniej wielkości z instalacją fotowoltaiczną (3,6 kW), w porównaniu z tym, który jej nie posiada.
Jaka jest cena instalacji fotowoltaicznej w PGE? Niestety na stronie internetowej firmy nie znajdziemy informację dotyczących jej całkowitego kosztu. Żeby zapoznać się z szczegółowym regulaminem oferty, należy zapytać o to konsultanta w Biurze Obsługi Klienta PGE lub też zadzwonić na Infolinię PGE. Warto jednak mieć na uwadze to, że koszt instalacji fotowoltaicznej zależy od takich czynników, jak m.in.:
- rodzaj i jakość komponentów;
- złożoności projektu;
- miejsce montażu; możliwość skorzystania z dofinansowania do fotowoltaiki;
- doświadczenie firmy fotowoltaicznej (przedsiębiorstwa oferujące najwyższej jakości usługi znajdziecie w naszym rankingu firm fotowoltaicznych).
Stąd też cenniki na stronie, nie do końca byłyby rzetelnym źródłem informacji i mało która firma się na nie decyduje.
Finansowanie PGE fotowoltaika
Koszt instalacji fotowoltaicznej może wydawać się wysoki i zniechęcać część osób do tego rodzaju przedsięwzięcia. Chcąc bowiem zainwestować w wysokiej jakości zestaw fotowoltaiczny o mocy 4 kW trzeba być przygotowanym na wydatek rzędu ok. 25 tys. zł brutto z montażem. Jednak biorąc pod uwagę efektywność paneli i realne oszczędności, jakie mogą one wygenerować, to z pewnością doskonała inwestycja, która zwraca się już po 5-6 latach.
Cena ta jednak może być niższa gdy inwestor zdecyduje się na dofinansowanie do fotowoltaiki np. w postaci rządowego programu Mój Prąd. Wsparcie w jego ramach wynosi do 50% wartości całej instalacji fotowoltaicznej, ale nie więcej niż 4 tys. zł na jedno przedsięwzięcie. W praktyce dopłata ta pokrywa około 15-25% wartości inwestycji, co przyspiesza jej zwrot. Beneficjentami programu są osoby fizyczne, a bezzwrotną dotacją objęte są instalacje o mocy od 2 do 10 kW. Co ważne, uzyskane dofinansowanie z programu “Mój Prąd” można łączyć z tzw. ulgą termomodernizacyjną. Ponadto, wszyscy zainteresowani fotowoltaiką mogą ubiegać się także kredyt na fotowoltaikę, czy też leasing na fotowoltaikę. PGE pomaga swoim klientom nie tylko w doborze odpowiedniej instalacji fotowoltaicznej, ale również wspiera ich gdy potrzebują oni pomocy w uzyskaniu finansowania inwestycji.
PGE - fotowoltaika krok po kroku
Klienci firmy PGE Obrót otrzymują kompleksową obsługę całej inwestycji, w zakresie projektowania, finansowania, wykonywania systemów fotowoltaicznych oraz uruchomienia systemu. Cała procedura przebiega według następujących kroków:
1.Kontakt z konsultantem
Pierwszy krok obejmuje kontakt z konsultantem w Biurze Obsługi Klienta PGE lub po skorzystaniu z Infolinii PGE. Na tym etapie konieczne jest wypełnienie razem z doradcą krótkiej ankiety i pozostawienie swoich danych kontaktowych dla partnera PGE.
2. Dobór instalacji fotowoltaicznej i akceptacja warunków
Po wypełnieniu ankiety, partner PGE przeprowadza audyt techniczny i bezpłatnie dobiera optymalne rozwiązanie dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Jest to również dobry moment na uzyskanie odpowiedzi na pytania dotyczące nie tylko samej inwestycji, ale również sposobów jej finansowania. Ważne jest to, że wszyscy zainteresowani fotowoltaiką od PGE mogą liczyć na pomoc w załatwieniu formalności wraz z możliwością wsparcia w zakresie dostępnych form dofinansowania.
3. Montaż i uruchomienie systemu
Po ustaleniu warunków i dopełnieniu niezbędnych formalności następuje podpisanie umowy Następnie dostarczone zostają urządzenia wysokiej jakości, z polską gwarancją i serwisem. Sam montaż natomiast trwa od 1 do 2 dni i wykonywany jest przez doświadczonych montażystów z zachowaniem najwyższych standardów oraz zgodnie z zaleceniami producenta modułów fotowoltaicznych.
4. Uruchomienie systemu i zgłoszenie instalacji
Po zakończeniu prac montażowych następuje uruchomienie systemu. Partner PGE pomaga także w dopełnieniu wszelkich formalności związanych z wpięciem instalacji do sieci dystrybucyjnej. Ostatnim zaś krokiem jest dostarczenie do PGE Obrót protokołu odbioru instalacji, na podstawie którego pracownicy spółki dobierają dedykowaną prosumentowi ofertę sprzedaży energii elektrycznej.
Pompy ciepła PGE - cena, warunki
Pompy ciepła są ekologicznym rozwiązaniem, które w ostatnim czasie zyskuje na popularności. Warto tu jednak podkreślić, że dom z pompą ciepła to również szereg korzyści związanych z tym, że urządzenia te:
- stanowią najtańszy w eksploatacji sposób ogrzewania domu i przygotowywania ciepłej wody użytkowej;
- są przyjazne dla środowiska (w swojej pracy w 75 proc. wykorzystują OZE, a tylko 25 proc. energii pochodzi z sieci);
- charakteryzuje się najwyższą klasą energetyczną A++ i A+++ wśród urządzeń grzewczych, a także najwyższą klasą A+ wśród urządzeń do przygotowywania c.w.u.;
- wyróżniają się szeroką i zróżnicowaną ofertą, co pozwala na dopasowanie pompy do indywidualnych potrzeb inwestora (zapraszamy do naszego rankingu pomp ciepła);
- są wielofunkcyjne, albowiem nie tylko ogrzewają, ale i chłodzą pomieszczenia w cieplejsze dni; można zamontować praktycznie w każdym budynku, ponieważ pompy ciepła doskonale sprawdzają, zarówno w nowych jak i starych domach;
- współpracują z instalacją fotowoltaiczną. Dzięki połączeniu pompy ciepła z panelami fotowoltaicznymi można nie tylko obniżyć rachunki do minimum, ale i również zwiększyć wykorzystanie na własne potrzeby energii elektrycznej, wyprodukowanej przez instalację PV.
PGE pompa ciepła - dla kogo?
Oferta pomp ciepła z PGE kierowana jest do klientów indywidualnych, którzy są zainteresowani montażem tego energooszczędnego urządzenia grzewczego w swoim domu i planują taką inwestycję. Jak podkreśla Mariusz Rędaszka, prezes zarządu PGE Obrót:
- Odpowiadamy na potrzeby klientów szukających najbardziej optymalnych rozwiązań dla swoich domów w zakresie używania energii. Wspieramy ich doradczo, zapewniając pakiet informacji przez cały proces inwestycji. Pompy ciepła zastosowane wraz z fotowoltaiką to bardzo korzystny pakiet rozwiązań dla domu, zarówno jeżeli chodzi o oszczędności, jak i ochronę środowiska. Naszą ekologiczną ofertę projektujemy tak, aby umożliwić klientom maksymalnie jak największe korzyści w zakresie wsparcia z programu Mój Prąd 4.0., a także w perspektywie rozliczania prosumentów w systemie net-billing i trendu zachęcającego do zużywania wytworzonej energii na własne potrzeby.
Pompy ciepła PGE - oferta
Pompy ciepła z PGE to przede wszystkim oszczędności wynikające z niskich kosztów eksploatacji i efektywnego wykorzystania energii, a także kompatybilności z własną instalacją PV. Warto również podkreślić, że dzięki tym ekologicznym urządzeniom, inwestorzy zyskują komfort użytkowania (są one całkowicie bezobsługowe) oraz bezpieczeństwo (nie stwarzają one zagrożenia wybuchem i nie emitują spalin).
W ramach oferty PGE, klienci mogą liczyć na kompleksowy pakiet usług, jakim jest:
- doradztwo w celu dobrania odpowiedniego urządzenia dopasowanego do potrzeb inwestora (firma PGE oferuje swoim klientom wysokiej jakości pompy ciepła renomowanych producentów z gwarancją i serwisem);
- szybki i łatwy profesjonalny montaż pompy ciepła realizowany przez wykwalifikowany zespół monterów, którymi są sprawdzone i doświadczone firmy zajmujące się całościową obsługą takich przedsięwzięć. Dzięki możliwości wykorzystania istniejących instalacji ogrzewania, nie ma konieczności ingerencji w konstrukcję budynku.
PGE pompy ciepła - cena
Każda instalacja, czy to samej pompy ciepła, czy też w połączeniu z instalacją fotowoltaiczną, projektowane są indywidualnie dla każdego budynku. Przy czym pierwszym najważniejszym krokiem jest optymalne dopasowanie urządzenia do potrzeb konkretnego klienta oraz technicznych warunków budynku. W tym celu doradcy wykonują precyzyjną analizę, dobierając odpowiedni rodzaj i moc pompy ciepła, która będzie najwydajniej współpracować z obecną instalacją grzewczą klienta PGE.
W związku z tym, że dobór tego urządzenia grzewczego jest bardzo indywidualną sprawą, to nie da się jednoznacznie określić szacowanych kosztów takiej inwestycji. Aby dowiedzieć się, ile wyniesie cena pompy ciepła w naszym przypadku należy skontaktować się z doradcą handlowym firmy. Można to zrobić, wypełniając dostępny na stronie internetowej eFormularz. Po jego wysłaniu eksperci PGE Obrót skontaktują się z nami w celu omówienia szczegółów i przeprowadzenia przez całość procesu.
Przy czym warto pamiętać, że koszt pompy ciepła można obniżyć korzystając z rządowego wsparcia, jakim są liczne dofinansowania do pomp ciepła, takie jak:
- program Moje Ciepło;
- program Czyste Powietrze;
- program Stop Smog;
- programy dofinansowań regionalnych do pomp ciepła;
- ulga termomodernizacyjna.
Zalety - PGE Obrót
- Usługi od największej w Polsce firmy energetycznej.
- Bezpłatny audyt techniczny.
- Kompleksowa obsługa inwestycji.
- Wsparcie na każdym etapie realizacji.
- Pomoc w uzyskaniu finansowania inwestycji.
- Szybka instalacja - montaż systemu fotowoltaicznego na dachu domku jednorodzinnego trwa od 1 do 2 dni.
Wady - PGE Obrót
- Brak informacji na temat kosztów.
- Znikoma ilość informacji o warunkach współpracy, przed nawiązaniem kontaktu.
Obszar działania firmy
- Fotowoltaika: Cała Polska
- Pompy ciepła: Cała Polska
- Prąd: Cała Polska
PGE Obrót - kontakt i dane rejestrowe
- NIP: 8130268082
- Regon: 690254559
- Województwo: Podkarpackie
- Powiat: Rzeszów
- Miasto: Rzeszów
- Kod pocztowy: 35-959
- Adres: ul. 8 Marca 6
Witam serdecznie założyłem 5,04 kw a generuje w słoneczny dzień 20 kw u kolegi ta sama moc 35 kw odradzam PGE Obrót, dzwoniłem do serwisu raz odebrał i koniec,kontaktu, porażka totalna,
Fatalna obsługa klienta, osoby pracujące tam są niekompetentne.
Wysłana kopia aktu zgonu żeby usunąć współ właściciela, pracownik PGE usuwa osobę ŻYWA z umowy i zostawia ja na osobę MARTWĄ ….
30-40 minut czekania na połączenie z obsługą telefoniczna …. a potem bezczelnie twierdzą że pomyłka musiała wyjść z naszej strony (bo wysłaliśmy akt zgonu żywej osoby ?!) i niemożliwa jest pomyłka po ich stronie bo mają „SYSTEM” cokolwiek to znaczy.
Awaira pradu ?! …. nie … panowie z obsługi technicznej PGE zapomnieli wprowadzić informaci że będą przeprowadzali modernizację instalacji na odcinku X …. a tak się im zapomniało. Więc nawet nie ma możliwości sprawdzić czy planowane są wyłaczenia prądu.
W skrócie dla tych którym nie chcę się czytać … firma PGE jest fatalna w obsłudze klienta.
Profesjonalna i miła obsługa w PGE Obrót i PGE Dystrybucja w Siedlcach. Osoby, które mnie obsługiwały w kwestiach dotyczących przepisania licznika na nowego właściciela oraz zwiększenia mocy do zainstalowania pompy ciepła wykazały się wysokimi kompetencjami oraz życzliwością i pomocą. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Tak trzymać.
kogo oni mają za […] – wysyłają esemesy na temat jaka ta tarcza rządowa jest wyśmienita i jaki ten prąd tani dzięki temu jest. Kogo chcą okłamać?
Gdzie kasa unijna przeznaczona na rozwój energetyki z tytułu emisji CO2 ???
Czemu u nas prąd jest drogi w stosunku do europy – Według Eurostatu, Polska znalazła się na siódmym miejscu od końca (rok 2022)
No i my nadal zarabiamy w złotówkach
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Porażający brak profesjonalizmu i absolutne lekceważenie i pogarda dla klienta jaką wykazują pracowaniecy PGE Dustrybucja w Sieradzu. Podają warunki przyłączenia, pobierają pieniądze, a potem nie wywiązują się z umowy i jedyną odpowiedzią jest: Jak się nie podoba, to niech pani rozwiąże umowę.
Wstyd, że tak duża firma nie potrafi znaleźć kompetentych ludzi. Ale tak to niestety jest kiedy się zatrudnia po znajomości i kiedy stołki dostają ludzie z „właściwej” w danym momencie partii. Ot komunistyczne realia trwają dziesięciolecia po „upadku” komunizmu.
WSTYD!
XXI wiek i 70 lat sieć nie modernizowana, kilkadziesiąt wsi podłączonych pod stare złącza i słupy, ciągle awarie – gałązka spadła. Czy lato, czy zima, w miesiącu nawet kilka razy. W tej chwili również, w czasie mrozu, kilkugodzinna przerwa, nie ma jak ogrzać domu, przyjdzie starym ludziom zamarzać. Na Podlasiu zimą temperatura spada do -30 stopni, nie raz przyszło siedzieć z dziećmi i marznąć, co odbija się na zdrowiu. Nikt za to nie ponosi odpowiedzialności, a powinien. Pan Prezes w ciepełku siedząc, przecież obiecał, miał do tego nie dopuścić, zgrabnie podpisał papier kilka lat temu. Pora się rozliczyć i czas najwyższy zmodernizować sieć, a nie napychać tylko swoje kieszenie. Już nie wspomnę ile sprzętu pada przez tę „dyskotekę”, miganie, spadki napięcia i ciągłe próżne zgłaszanie. Płaci się dużo, za prąd stały, którego nie ma, więc PGE nie dotrzymuje umów i powinien ponieść konsekwencje. Niech Prezes i Spółka, posiedzą w nieogrzewanych pomieszczeniach kilkanaście godzin podczas mrozów, poczują w jakich warunkach rodziny zmuszone są funkcjonować. Oby to wam przywróciło rozsądek, myślenie, empatię i sumienie.
– Rejon Bielsk Podlaski, powiat Wysokie Mazowieckie
Dno i kilometr mułu. Częste awarie sieci, długie terminy usuwania awarii. Nie wiem z czego stawiają swoją infrastrukturę, ale ma wytrzymałość kartonu lepionego błotem. Przerwy w dostawie po 10h kilka razy w miesiącu to standard.
Fakturę zapłaciłem 17.05.2022 a w wyciągu przyszło , że zapłaciłem 18.05.2022 a miałem zapłacić 16.05.2022 i naliczyli mi odsetki za ten jeden dzień dodatkowo 0,10. Nie chodzi mi już o tę parę groszy ale o to że oszukują klienta .
PGE obrót nie szanuje mnie jako klienta. Nękają mnie rachunkami które są opłacone. Przedstawiłem dowody wpłat A oni na to że ich to nie interesuje o nie maja tych pieniędzy na koncie A rachunek to tylko papier. Co mam robić może ktoś mi doradzi.
Ostrzegam przed STILO ENERGY , maja ekipy z łapanki oraz brak ekip serwisowych , reklamacje odnośnie założonych przez nich instalacji są zbywane. Mam instalacje założona przez nich 4 lata temu , problemy zaczęły sie od falownika Wolta, który nie ma wsparcia technicznego u nich , przeprowadziłem sążnistą korespondencje odnośni zalogowania go do internetu bez skutku. W tym roku produkcja energii spadła o 40% korespondencja ze STILO nic nie przyniosła. Wezwana firma lokalna stwierdziła zastosowanie niewłaściwych konektorów oraz zaciskanie ich prawdopodobnie kombinerkami nie zaciskaczką, końcowa opinia -niebezpieczeństwo p-poż. Po naprawie instalacja uzyskała wzrost produkcji energii .Chętnie podzielę sie dokładniejszymi info.
Na przełomie maja i czerwca została podpisana umowa z PGE. Na początku czerwca z ramienia firmy PGE na montaż instalacji pojawiła się firma Solgen. Zdecydowanie odradzam współpracę w zakresie montażu fotowoltaiki z firmą Solgen. Miesiąc temu firma zamontowała fotowoltaikę na dachu drewnianej pergoli. Niestety ekipa montująca wykonała ponad 20 otworów, które nie trafiły prawidłowo w elementy konstrukcyjne powodując trwałe uszkodzenia desek i belek dachowych. Uszkodzenia te szpecą podsufitkę. Dodatkowo ekipa obcięła kilka wystających śrub uszkadzając trwale belki pergoli. Kilka wystających niepotrzebnych śrub zostawili i wystają teraz z dachu. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM TEJ FIRMY. Oczywiście zainteresowanym osobom chętnie udostępnię zdjęcia tego beznadziejnego montażu i trwałych uszkodzeń.
Aż boję się pomyśleć jak wyglądają dachy innych domów po montażu przez tą firmę…
musiałem zamknąć firmę 1.5 miesiąca przed terminem końca umowy (covid, strata ,zdrowie ) przysłali notę na 3000 zł .pisałem opisując sytuację -nie pomogło.Zarobili na prądzie bo na wolnym rynku był w tym czasie prawie 100% droższy i zarobili na nocie .Tak Polska firma wspiera biedakow
wystarczyło kilka opinii i już jestem pewien ze z wami umowy to ja nie podpiszę
umowa podpisana w grudniu do dnia dzisiejszego nie zamontowana instalacja […] myślę o rezygnacji
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Ja też skorzystałam z usługi PGE i jestem raczej zadowolona aczkolwiek termin oczekiwania mnie trochę zawiódł . Cena za instalację była porównywalna z firmą , która jest liderem rankingu na tym portalu . Sam montaż wykonywany był przez podwykonawę z warszawy i przebiegł dość sprawnie, może trochę lekko nieostrożni pracownicy . od podpisania umowy panowei pojawili sie po miesiącu czasu , co rozumiem bo teraz jest gorący okres , a na założenie licznika czekałam również ponad 5 tygodni więc raczej długo tym bardziej , że to jedna firma a sasiad który w podobnym czasie zakładał panele miał juz licznik po 2 tygodniach.
Bałagan, brak informacji. Jestem bez prądu (zerwane przewody przy domu), czyli bez ogrzewania, od soboty 19/02/2022 (dzisiaj jest środa i dalej nic). Obecnie 10 stopni w domu,70 osób w kolejce na 991! Panowie przyjechali w sobotę, zabrali kable i pojechali, bo podłączyć kable na nowo miała inna ekipa! Aha, i poradzili żeby zrobić prywatnie, bo będzie szybciej. Ręce opadają 🙁
Ktoś wie czy PGE traktuje swoich klientów bardziej priorytetowo i wymienia liczniki w krótkim czasie od instalacji czy dalej przedłużają to w nieskończoność?
Jak w jakimś wyspiarskim kraju typu TUKA TUKA. Słupy najtańsze najgorszej jakości nie wymieniane przez lata, niektóre pamiętajace jeszcze czasy Gierka – aby taniej. Miliardy wydane przez tą władzę na niepotrzebne rzeczy i kolesiów a nie na inwestycje w energetykę. Dyrektorów, kierowników w PGE więcej niż techników. Dystrybucja gdzie indziej, rachunki za prąd jeszcze gdzie indziej i zgłaszanie awari jeszcze gdzie indziej Taki bałagan możliwy tylko u nas. Nie potrzeba wojny. Kilka słupów w powiecie wywalonych i nie ma handlu, biznesu – towar w sklepach się psuje. Kompletny brak kompetencji w zarządzaniu krajem rządu PIS.
Wykorzystują […] prosumentów na każdym możliwym kroku !! Zmarł mój mąż musiałam przepisać umowę na siebie i z tej tylko banalnej przyczyny przepadło 2300kw z instalacji pv które były odłożone na ogrzewanie zimą. W zamian za to przyszedł rachunek na ponad 700zł. Uważajcie !!!
Komentarz edytowany przez Redakcję.
Porażka, jedna wielka porażka. Awarie można zgłaszać do […] śmierci. I co? I nikt z tym nic nie robi . Blisko 40 h bez prądu a czas zmarnowany na rozmowy z niekompletnymi pracownikami to blisko 4 godziny. Zero szacunku do klienta, najważniejsze że pieniążki za dystrybucję lecą na konto.
Komentarz edytowany przez Redakcję.