W komunikacie prasowym, który otrzymaliśmy od PGE, czytamy, że u odbiorców indywidualnych pojawiają się fałszywi inkasenci, odczytujący liczniki. Schemat działania jest prosty: inkasent puka do naszych drzwi i pyta się, czemu nie została uregulowana płatność za fakturę za prąd. Jeśli, oszust ma szczęście i faktycznie nie zapłaciliśmy rachunku, to naciągacz występuje z żądaniem natychmiastowego uiszczenia zaległości. Oczywiście obiecuje nam wystawienie odpowiedniego pokwitowania. Niestety, po uregulowaniu rachunku nie zobaczymy ani pokwitowania, ani pieniędzy, ani też oszusta, a nasza faktura u sprzedawcy prądu nadal będzie nieuregulowana.
Co zrobić, by ustrzec się przed oszustami?
Celem oszustów najczęściej są osoby starsze, dlatego ostrzeżmy najbliższych, by do domu nie wpuszczali nieznajomych. Jeśli już wpuścimy kogoś do domu, to po pierwsze: poprośmy o służbową legitymację – zawiera ona zdjęcie oraz numer.
Jeśli osoba podaje się za inkasenta PGE, to pamiętajcie, że taki przedstawiciel:
- nigdy nie pobiera żadnych opłat;
- nie może on prezentować ofert sprzedaży ani zawierać umów;
- w przypadku, gdy nie ma nas w domu, to pozostawia informację z prośbą o podanie stanu licznika telefonicznie (nr: 422 222 222), poprzez wiadomość SMS (nr: 603 991 388) lub e-mail;
- nie ma upoważnienia do egzekwowania zaległych należności za faktury za prąd – tego typu sprawy załatwimy tylko w Biurach Obsługi Klient PGE lub poprzez kontakt telefoniczny z Contact Center PGE, tel: 422 222 222.
Pamiętajcie również, że oszuści mogą podawać się za inkasentów innych sprzedawców – zachowajcie ostrożność i ZAWSZE proście o legitymację, a w razie wątpliwości, nawet w obecności oszusta, dzwońcie na infolinię swojego sprzedawcy prądu lub policję! Numery kontaktowe znajdziecie na stronach firm lub w naszym serwisie na podstronach profilowych danej firmy np.: