Prąd, pieniądze, oszczędności

smartDOM Plus – prąd i gaz od telekomu

Sprzedawcy wszelkiej maści próbują zachęcić swoich klientów do ofert kompleksowych. Dlatego możemy spotkać już nie tylko ofertę usług dodatkowych (na przykład pomoc fachowca), ale również prąd z internetem czy ubezpieczeniem. Postanowiliśmy przyjrzeć się najszerszej ofercie na rynku, czyli smartDOM od operatora komórkowego i dostawcy telewizji: Plusa i Cyfrowego Polsatu. Koniecznie przeczytajcie, gdy w głowie Wam zmiana sprzedawcy prądu!

Jaka jest oferta usług w smartDOM Plus?

Zacznijmy od tego, jakie usługi możemy wykupić w ramach pakietu. Przede wszystkim możemy wybrać z koszyka podstawowego, który opiera się na podstawowych produktach oferowanych przez Plus i Cyfrowy Polsat: Internet, abonament telefoniczny, telewizja.

Drugi koszyk, to usługi dodatkowe, które pojawiły się w ofercie firmy stosunkowo niedawno:

prąd

gaz

monitoring

ubezpieczenia

bankowość

AGD

Co ważne, by móc skorzystać z drugiej części oferty, trzeba wcześniej zdecydować się na co najmniej dwie usługi z pierwszej grupy, czyli podstawowej działalności Plusa. Wyjątkiem jest monitoring, z którego można skorzystać już po wybraniu jednej usługi z pierwszej puli.

Z pakietu Plusa i Cyfrowego Polsatu może skorzystać każda osoba pełnoletnia. Są jednak pewne warunki i warto o nich wiedzieć.

Oszczędności w ramach pakietów - bez energii

Podstawowa usługa jest w tym pakiecie pełnopłatna. Oszczędzamy dopiero biorąc drugą. Upust wynosi 50% miesięcznie ceny podstawowej wybranej oferty. Kolejna usługa pomniejsza nasz rachunek kwotowo o 18,99 złotych miesięcznie.

Warto pamiętać o tym, że kolejne bonusy łączą się z następnymi korzyściami:

  • bankowość: rachunki miesięczne obniżone o 40 złotych przez pierwszy rok, przez kolejnych 12 miesięcy upust będzie wynosił 15 złotych. Samo prowadzenie rachunku, przelewy krajowe i wypłata z bankomatów nie wiążą się z żadnymi kosztami;
  • ubezpieczenie komunikacyjne (pełen pakiet) będzie o prawie 60 złotych tańsze rocznie w porównaniu do standardowej ceny oferty (ERGO Hestii), dostępnej w punktach Plusa i Cyfrowego Polsatu;
  • sprzęt AGD - oszczędność wynosi 10% ceny podstawowej, która jest podana w sklepie Plusa.

Zanim jednak sięgnięcie na przykład po internet LTE, to sprawdźcie, czy w Waszym domu/miejscu pracy ma on zasięg. Nie w każdym przypadku rozwiązanie mobilne się sprawdza.

Prąd w smartDOM - ile zyskamy?

Na początek zaczniemy od prądu - jeśli spodziewacie się sporych oszczędności w ramach smartDOM, to niestety tutaj ich nie znajdziecie. Jedynym rabatem, na jaki możecie liczyć w przypadku energii elektrycznej jest zniżka na comiesięczną opłatę handlową i wynosi ona... 3 zł przez okres 12 miesięcy. Łącznie nasze oszczędności wyniosą 36 zł. Warto zaznaczyć, że w regularnych ofertach Plusa opłata ta wynosi 6 zł miesięcznie.

W przypadku energii elektrycznej w smartDOM, Plus daje nam możliwość wyboru jednej z dwóch dostępnych ofert: Energia na abonament i Energia bez prognoz. Umowę musimy zawrzeć na okres 36 miesięcy - przypominamy: zniżka na abonament trwa tylko 12 miesięcy.

Prąd w Plusie a konkurencja

Zniżka na opłatę handlową swoją drogą, ale została nam jeszcze energia czynna:) Chociaż w ramach smartDOM nie zostanie nam obniżona cena prądu (kWh), to warto przyjrzeć się jak produkty od telekomu prezentują się na tle konkurencji. Z pomocą przychodzi nam tutaj nasza niezawodna porównywarka cen prądu.

Oszczędności szukaliśmy dla gospodarstwa domowego w Warszawie, korzystającego z taryfy G11, zużywającego 300 kWh miesięcznie, z czego 50% prądu pobieranego jest w szczycie. Po wprowadzeniu powyższych danych, naszym oczom ukazał się poniższy obrazek:

Na pierwszym miejscu (już od dłuższego czasu) jest PGNiG ze swoją ofertą PiG. Na drugim miejscu Audax z ofertą Noc gratis. Natomiast podium zamyka oferta od Plusa: Energia bez prognoz i to jeszcze ze standardową opłatą handlową, czyli 6 zł miesięcznie.

Wybierając Plusa (nie w opcji smartDOM) dla powyższych parametrów możemy zaoszczędzić nieco ponad 30% na swoich rachunkach za energię elektryczną. Jeśli uwzględnimy rabat smartDOM przez pierwsze 12 miesięcy, czyli tylko 3 zł opłaty handlowej miesięcznie, to nasze faktury za prąd będą jeszcze niższe. Brzmi dobrze, prawda?

Gaz w smartDOM - ile zaoszczędzimy?

Czy oszczędności związane z energią w naszym domu, mogą być jeszcze wyższe? Weźmy teraz pod lupę gaz w smartDOM. Co proponuje nam Plus? Tutaj, w odróżnieniu od energii elektrycznej, otrzymamy rabat na energię czynną. Z pomocą "kalkulatora oszczędności" dostępnego na stronie sprzedawcy możemy "wyliczyć", że nasza roczna oszczędność na gazie wyniesie aż 126,36 zł. Sporo. Jednak, musimy mieć świadomość, że powyższa oszczędność wynika z danych, na których bazował Plus - kwota ta została wyliczona dla rocznego zużycia 22,24 MWh w grupie taryfowej W-3.6. Czyli dla gospodarstw domowych wykorzystujących gaz m.in. do ogrzewania domu. Dlatego lepiej przyjrzyjmy się stawkom za kWh.

Błękitne paliwo w smartDOM, będziemy kupować w ramach oferty "Gaz bez prognoz" - zaletą tego produktu z pewnością jest rzeczywiste rozliczenie za zużyty gaz. Umowę musimy zawrzeć na 12 miesięcy. W regularnej ofercie ceny wynoszą:

Taryfa Cena (zł/kWh) Abonament (zł)
W-1.1, W-1.2 0,1137 4,00
W-2.1, W-2.2 0,1137 6,00
W-3.6, W-3.9 0,1137 7,00

Natomiast gaz w smartDOM to stawki:

Taryfa Cena (zł/kWh) Abonament (zł)
W-1.1, W-1.2 0,1080 4,00
W-2.1, W-2.2 0,1080 6,00
W-3.6, W-3.9 0,1080 7,00

Dla porównania aktualny cennik gazu dla taryf PGNiG prezentuje się następująco:

Taryfa Cena (zł/kWh) Abonament (zł)
W-1.1 0,1155 4,06
W-1.2 0,1155 5,19
W-2.1 0,1155 6,64
W-2.2 0,1155 7,72
W-3.6 0,1155 7,72
W-3.9 0,1155 9,70

Prezentowane przez nas ceny to kwoty brutto.

Oczywiście z powyżej prezentowanych cenników, najkorzystniej wypada oferta gazu w smartDOM - niższe stawki zarówno za kWh, jak i opłatę abonamentową. Ile zostanie nam w portfelu? W tym przypadku wszystko zależy od naszej taryfy i miesięcznego zużycia:)

Stawki w Plusie możecie też porównać z innymi sprzedawcami na rynku, aktualne ceny gazu znajdziecie na naszej stronie: Gaz dla domu.

Czy można sugerować się kalkulatorem na stronie Plusa?

Aby nas przekonać do swojej oferty Plus i Cyfrowy Polsat udostępnili kalkulator oszczędności. Każda dodatkowa usługa włączona do naszego pakietu powoduje, że w skali roku zaoszczędzimy więcej pieniędzy. A ile zostałoby nam w portfelu, gdybyśmy wybrali wszystkie możliwości? Według kalkulatora byłoby to prawie 1400 złotych - bardzo kusząca kwota!

Należy jednak pamiętać o podstawowej sprawie: oszczędności są liczone na podstawie standardowej oferty Plusa i Cyfrowego Polsatu. Może się zatem okazać, że w Waszym przypadku korzystniej byłoby na przykład wybrać innego sprzedawcę prądu.

Kolejnym słabym punktem tych wyliczeń jest założenie, że będziecie kupować sprzęt AGD. Nawet jeśli zamierzacie kupić lodówkę czy zmywarkę, to sprawdźcie, czy inne sklepy nie mają korzystniejszej oferty choćby bez 10% upustu. Dodatkowo gwarancję na sprzęt otrzymujecie na 24 miesiące. Dodatkowy rok zyskujecie wykupując dodatkowe ubezpieczenie. W innych sklepach natomiast można wykupić dodatkową, 5-letnią gwarancję na duże AGD.

Wady smartDOM w Plusie

Może przedstawmy najpierw to, co nam wydaje się najmniej korzystne w tej ofercie:

  • jeśli jesteście już klientami Plusa lub Cyfrowego Polsatu, to musicie dokładnie przeczytać zawieraną umowę. Usługą podstawową może stać się bowiem najwyższy przypisany do Waszego numeru PESEL obecny abonament. Może to nieco zmienić poziom zakładanych oszczędności - zwłaszcza, jeśli dotychczasową ofertę chcieliście objąć rabatem 50%;
  • zmiany w umowie (na przykład wysokości abonamentu, taryfy rozliczeniowej) mogą spowodować zmiany w kosztach całego pakietu;
  • konieczność przeliczenia wszystkich kosztów samodzielnie;
  • nie wszystkie pakiety i taryfy są możliwe do włączenia w smartDOM;
  • duża wiedza sprzedawcy na temat klientów, możliwość tworzenia olbrzymich baz danych i generowanie ofert indywidualnych.

Zalety pakietu w Plusie i w Cyfrowym Polsacie

Teraz natomiast czas na to, co może przekonać potencjalnych klientów do rozwiązania przygotowanego w ramach smartDOM:

  • wszystkie formalności w jednym miejscu - punkt sprzedaży Plusa czy cyfrowego Polsatu będzie placówką, w której załatwicie wszystkie formalności związane ze zamówionymi przez Was usługami;
  • łatwość kontrolowania wydatków - w jednym miejscu (profil klienta) macie wszystkie informacje na temat Waszych miesięcznych wydatków związanych z utrzymaniem domu;
  • dodatkową zaletą jest to, że zmuszacie dotychczasowego dostarczyciela usług do polepszenia swoje oferty. Nie ma nic lepszego dla nas, klientów, niż zabiegający o nas sprzedawca! :)

smartDOM Plus - małe podsumowanie

Zbierzmy zatem wszystkie informacje na temat oferty Plusa i Cyfrowego Polsatu. Pakiet będzie korzystny i zadowalający przede wszystkim dla osób, które cenią sobie wygodę. Wszystkie formalności związane z usługami można bowiem załatwić w punkcie obsługi klienta lub za pośrednictwem infolinii.

Nie będzie to na pewno rozwiązanie atrakcyjne dla osób ceniących swoją prywatność. Operator zyskuje bowiem na Wasz temat bardzo wiele informacji. W najlepszym przypadku posłużą one wyłącznie do spersonalizowania oferty.

A teraz to, co z punktu widzenia większości jest najistotniejsze, czyli kwestia finansowa. Jeśli jesteście klientami Plusa i Cyfrowego Polsatu, to na pewno zaoszczędzicie w porównaniu ze standardową ofertą. Jeśli chodzi o energię (prąd i gaz), to tutaj możemy liczyć na rabaty oraz konkurencyjne ceny za kWh - i to nawet w przypadku, gdy zdecydujemy się na regularne produkty Plusa (spoza programu smartDOM).

Komentarze dołącz do rozmowy
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments