Energia dla Domu – kolejna marka firmy Energetyczne Centrum

energia dla domu logoCzasami niektóre firmy decydują się na sygnowanie swoich produktów pod nową marką. Taki krok podyktowany jest różnymi czynnikami. Ostatnio na rynku energetycznym pojawiła się nowa marka Energia dla Domu, której właścicielem jest Energetyczne Centrum.

Spółki Energetyczne Centrum chyba nikomu nie trzeba przedstawiać – firma na naszym rynku działa od 2011 roku i swoją działalność rozpoczęła od sprzedaży prądu klientom indywidualnym oraz biznesowym. W 2015 roku firma postanowiła sprzedawać prąd i gaz pod nową marką: Błękitna Energia. W naszym serwisie praktycznie od razu umieściliśmy profil nowego brandu Energetycznego Centrum.

W niedługim czasie po publikacji profilu, zaczęliście z nami dzielić się opiniami na temat nowej marki. Oczywiście jak to w życiu bywa, część komentarzy była pozytywna, a część miała nieco inny wydźwięk. Za wszystkie opinie dziękujemy, ponieważ zależy nam na tym, aby serwis był tworzony również przez Was. Ale wracając do właściwego tematu – równolegle z działalnością Błękitnej Energii, właściciel marki zdecydował się na wprowadzenie kolejnego brandu, czyli Energii dla Domu.

Energia dla Domu od Energetycznego Centrum

Energia dla Domu, czyli nowy brand EC, rozpoczęła swoją działalność całkiem niedawno. Jak sama nazwa wskazuje, marka kieruje swoją ofertę do klientów indywidualnych, którzy mogą zakupić prąd i gaz. Jak wypadają produkty energetyczne tego sprzedawcy?

Oferta Energii dla Domu, jest identyczna jak Błękitnej Energii – okres trwania umowy, stawki za 1 kWh, czy opłaty abonamentowe dla poszczególnych OSD są dokładnie takie same jak w BE. Mieliśmy nadzieję, że oferty będą się trochę różnić między sobą. Jednakże warto tutaj zaznaczyć, że wybierając ofertę gazu w taryfie W-2 lub W-3 otrzymamy na 12 miesięcy usługę Gazowe Assistance.

Dlaczego została wprowadzona nowa marka?

Długo zastanawialiśmy się dlaczego Energetyczne Centrum postanowiło wprowadzić na rynek nowy brand. Odpowiedź jest następująca: oferta Energia dla Domu sprzedawana jest tylko w systemie sprzedaży bezpośredniej, poprzez wyodrębnioną grupę handlowców działających w różnych regionach Polski. Warto tutaj podkreślić, że nowy brand odnosi się bardzo mocno do działania swoich handlowców.

Na stronie marki Energia dla Domu, sprzedawca położył spory nacisk, na identyfikację swoich doradców oraz dokumentów. Jak możemy przeczytać na stronie www, doradcy firmy zawsze mają przy sobie identyfikator potwierdzający pracę dla nowej marki, a wszystkie materiały przekazywane klientom posiadają wyraźne logo.

screen ze strony energia dla domu, przedstawiający logo oraz identyfikator firmy

źródło: energiadladomu.org

Bardzo dobrze, ale czy to wszystko faktycznie zapobiegnie nadużyciom przedstawicieli handlowych w terenie? Czy wpłynie to na poprawę standardów pozyskiwania klientów?

W enerad.pl mamy nadzieję, że Energetyczne Centrum wyciągnęło wnioski i zmieni swoje praktyki – będziemy śledzić poczynania nowej marki i już dzisiaj zachęcamy Was do dzielenia się opiniami o Energii dla Domu.

Pozyskiwanie klientów przez Energia dla Domu – aktualizacja: 27.01.2017 r.

Od jakiegoś czasu obserwujemy wzrost negatywnych komentarzy, odnoszących się do działalności firmy Energia dla domu. Wygląda na to, że pojawił się problem nadużyć przedstawicieli handlowych.

Blisko rok temu (publikacja pierwszej wersji artykułu odbyła się 21 marca 2016 roku), zastanawialiśmy się czy Energetyczne Centrum, właściciel marki, wyciągnęło jakieś wnioski i być może wdroży działania naprawcze. Z informacji, które otrzymaliśmy, wiemy, że sprzedawca prowadzi specjalne szkolenia dla przedstawicieli, a także współpracuje z rzecznikami konsumentów. To dobry znak. Należy też pamiętać, że wyeliminowanie nadużyć to długotrwały proces i nie da się ich usunąć z dnia na dzień. Jednak najważniejsze, że sprzedawca nie zamiata problemu pod dywan.

Z podobnym problemem, co Energetyczne Centrum, zmaga się firma Multimedia. Rok po naszej interwencji w firmie Multimedia Energia, w sposobie pozyskiwania klientów też raczej niewiele się zmieniło. Nadal przybywa negatywnych komentarzy odnośnie działań przedstawicieli firmy. Do tej sprawy na pewno też wrócimy na łamach naszego serwisu.

W enerad.pl będziemy dalej przyglądać się działalności Energii dla domu, czy Multimedia Energia. Oczywiście bez Waszej pomocy, drodzy Użytkownicy, nie damy sobie rady. Dlatego liczymy na dalszą Waszą aktywność i zachęcamy do zostawiania komentarzy. Bardzo dziękujemy!

A jeśli padliście ofiarą nieuczciwych praktyk przedstawicieli to zajrzyjcie: Jak odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem sprzedawcy prądu – wzór oświadczenia.

Stanowisko firmy – aktualizacja: 10.02.2017 r.

W związku z naszą poprzednią aktualizacją i Waszymi komentarzami, skontaktowała się z nami przedstawicielka firmy Energia dla Domu. Firma odniosła się do zarzutów i przedstawiła swoje stanowisko. Poniżej (w całości) zamieszczamy oświadczenie od sprzedawcy:

W nawiązaniu do aktualizacji materiału z 27 stycznia 2017 chcielibyśmy zaznaczyć, że Energetyczne Centrum prowadzi biznes w sposób rzetelny, przejrzysty i odpowiedzialny. Staramy się kompetentnie i rzetelnie edukować klientów o możliwości zmiany sprzedawcy energii elektrycznej i gazu – w tym celu przedstawiciele handlowi przechodzą szereg szkoleń. Zawsze wyjaśniając procedurę zmiany sprzedawcy dochowujemy należytej staranności, aby przekazywane informacje były wyczerpujące, jednoznaczne, czytelne, zrozumiałe i zgodne z aktualnym stanem prawnym. A nasze dokumenty były sformułowane w sposób zrozumiały i jednoznaczny dla Odbiorcy. Prezentując ofertę szczegółowo zapoznajemy potencjalnego klienta z aspektami ewentualnego zawarcia umowy takimi jak: czas trwania umowy, zasady przedłużenia umowy, zasady rozliczeń, czy metody płatności oraz informujemy o prawie Odbiorcy do rozwiązania umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia. Nie zniekształcamy informacji o ofercie. Wiemy, w jak trudnym i specyficznym rynku funkcjonujemy, dlatego bardzo zwracamy uwagę na jakość sprzedaży i reagujemy na zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości w obsłudze klientów. Analizujemy kontekst i przyczyny, wyciągamy wnioski oraz konsekwencje wobec swoich pracowników czy osób nas reprezentujących. Każdy Klient ma prawo do nas zwrócić się z zastrzeżeniem, uwagą czy pytaniem dotyczącym odwiedzającej go w domu osoby, szczegółów umowy czy oferty 797 027 854 (aktualizacja z dnia 21.08.2017 r.). A dla obecnych klientów dostępny jest też E-bok 24/7, infolinia: 801 450 550 oraz mailowy kontakt z naszym biurem obsługi Klienta: bok@ec.net.pl.

Z naszej strony dziękujemy firmie za kontakt i przedstawienie swojego stanowiska – to duży plus. Mamy nadzieję, że każde zgłoszenie o nieprawidłowościach będzie rozpatrywane przez sprzedawcę z należytą uwagą i pozwoli to wyeliminować wszelkie nadużycia.

Drodzy Użytkownicy – zachęcamy Was nie tylko do zostawiania komentarzy, ale także informowania Energii dla Domu o nieetycznym postępowaniu jej przedstawicieli. Może wspólnymi siłami uda się nam zakończyć nadużycia ze strony przedstawicieli.

Oczywiście dalej będziemy przyglądać się sprawie.

Kontakt dla Klientów, którzy padli ofiarami nieuczciwych praktyk handlowców – aktualizacja: 21.08.2017 r.

Mamy bardzo dobrą informację dla osób, które czują się oszukane przez handlowców Energii dla Domu, a nie wiedziały gdzie udać się po pomoc.

Sprzedawca wszystkie osoby, które czują się oszukane przez działania handlowców, zaprasza do bezpośredniego kontaktu pod numerem: 797 027 854.

Z naszej strony zachęcamy Was do zgłaszania wszystkich incydentów. Gdyż ułatwi to firmie wyeliminowanie nieuczciwych praktyk handlowców.

enerad.pl

enerad.pl to pierwsza porównywarka cen energii w Internecie. Dzisiaj działamy dla Was nie tylko w branży energetycznej! Dostarczamy Wam porady, opinie i rankingi z branży finansowej.

  1. Niestety wprowadzają w błąd i to bardzo. Wczoraj prawie podpisała z nimi umowę, przedstawiciel firmy okazał się oszustem i manipulantem. Podawał się za pracownika dostawcy gazu PGNiG i informował mnie o zmianie mojej taryfy a nie zmianie dostawcy gazu!!!! Na koniec jak zadzwoniłam prosząc o wyjaśnienie do mojej firmy powiedzieli że nie mają z nimi nic wspólnego. Przedstawiciel firmy Energia dla Domu zmieszany opuścił mój dom. Niestety jakiej by nie mieli dobrej oferty to ich sposób pozyskiwania klienta jest zwyklym oszustwem! !

      • Komu ty chcesz zamydlić oczy skrótem PSG??? A nie napiszesz już że PSG jest spółką PGNiG??? Takie brednie jak ty opowiadają właśnie przedstawiciele energii dla domu. A to że PSG dostarcza, a to że kiedyś tam był podział, a to że obrót detaliczny to nowa spółka itd… słuchałem tego z trzy razy i za każdym razem gadałem z chłopakami z 10 minut, po czym odchodzili zaczerwienieni….Ja czasu nie marnowałem tylko oni. Naprawdę nie wiem co za człowiek uczy tych „domokrążców” wciskania takiego kitu. Lepiej, niektórzy opowiadają ludziom te brednie w taki sposób jakby mieli to wprane w mózg!!! Moi drodzy PGNiG jest jedyną „gazownią” w kraju i nie ma żadnej innej. Firmy takie jak energia dla domu odkupują gaz od PGNiG z tzw. giełdy towarowej po cenie hurtowej, a później sprzedają ten sam gaz po jakiejś tam cenie. Ogólnie mówiąc zmiana „sprzedawcy” w tym przypadku jest NIE warta świeczki. Mało tego, może tylko przysporzyć problemów. Te firemki nie mają swoich biur obsługi w małych miastach, jest problem z rachunkami, spisywaniem liczników itp.. Odradzam, to nie jest telefonie komórkowa czy telewizja kablowa. Jedyne co polecam, to na dzwonek od pana z energii dla domu odpowiedzieć jedyne i stanowcze DZIĘKUJĘ!!! Pozdrawiam

        • Facet, niestety Ty również nie masz pojęcia o czym mówisz. Radzę najpierw, poważnie poczytać strony w internecie, a potem wypowiadać się na tematy, o których pojęcia jak widać nie masz żadnego.

    • Pani Anna dostawca gazu w Polsce mamy jednego dla jasności psg czyli polska spółka gazownictwa dla jasności dawne pgnig tylko ze teraz może pani sobie wybrać podmiot który bd pani faktury przysłał albo obrót detaliczny albo energia dla domu. Ps juz nie zajmuje się sprzedażą tylko jest naszym dystrybutorem.

      • @Klient: Widzę że kolejny pracownik edd chce zabłysnąć. Najpierw się dokształć a dopiero później się wypowiadaj. Znasz rynek gazowy w takim stopniu jak przedszkolak czytanie. Oj słabo was tam koledzy uczą… Bajki o kapturku można opowiadać, tylko najpierw trzeba poznać historię dlaczego kapturek był czerwony a nie zielony. WIĘC NIE PIERD…OL GŁUPOT ty CIULU NIEROBNY O PSG bo gó…no masz pojecia, a się wypowiadasz. Nie ma czegoś takiego jak ENERGIA DLA DOMU. Poczytajcie sobie opinie o Energetycznym Centrum a zrozumiecie. Frajerska firma sprzedająca gaz od pgnig tak jak cygan tombak przy autostradzie. Tylko że metodą na jechowego. Nie polecam mieć z nimi do czynienia, chyba że ktoś lubi mieć później kłopoty.

        • Polecam się jednak do edukować troszeczkę i przestać wprowadzać ludzi w błąd.
          -> na nowych skrzynkach gazowych można zauważyć napis w lewym dolnym rogu ‚WŁASNOŚĆ PSG’ czyli nie PGNiG
          -> ustawa antymonopolowa zakazująca sprzedaży gazu PGNiG przez co gaz trafia na giełdę towarową, przez co pan wyżej może po zakupie koncesji sprzedawać gaz dalej
          -> oficjalna strona http://www.psgaz.pl
          -> to, że pracownicy Obrotu Detalicznego zazwyczaj są ciemnotami i nawet nie potrafią zmienić grupy taryfowej swojemu klientowi
          Jeżeli panu dalej gazownia gaz sprzedaje to gratuluje bycia jedyną osobą której udało się to dokonać. Ale proszę, nie oszukiwać i nie wprowadzać ludzi w błąd, bo może niektórzy nie chcą przepłać za ten sam gaz tak jak pan. Dzięki Bogu, że tacy ludzie istnieją, to przynajmniej jest z kogo kasę ściągać 🙂

          P.S. oczywiście, nie popieram wejść na gazownie ; PGNiG i radzę automatycznie dzwonić na infolinie EDD i informować o takich przypadkach.
          Pozdrawiam.

          Komentarz moderowany przez Redakcję:
          Drogi Użytkowniku, bardzo dziękujemy za fajny i rzeczowy komentarz, ale prosimy o trzymanie się zasad, które określiliśmy w naszym artykule: https://enerad.pl/aktualnosci/komentujcie-oceniajcie-czekamy-na-merytoryczne-wypowiedzi/

          Pozdrawiamy
          zespół enerad.pl

  2. U mnie tez wczoraj byla Pani i tak samo jak Anne wprowadziła w błąd. Niestety w związku z tym, że było późno nie dzwoniłem nigdzie a podpisałem umowe. Ale rowniez w zwązku z tym ze mam prawo do 14 dni odstąpić od umowy toteż właśnie dzisiaj uczyniłem. Pozdrawiam

  3. U mnie taki pan był dzisiaj, sposób w jaki się przedstawił (jeśli to tak można nazwać) sugerował ze jest z PGNiG. Mówił o tym jak to mam źle przyporządkowana taryfę za gaz i że przez to przepłacam. Tłumaczył, że PGNiG podzieliło się na dwie spółki prywatne i automatycznie zostałam przypisana do tej spółki gdzie jest drożej, ale to ni jest problem bo wystarczy, że na podstawie ostatniej FV wypiszą druczek i jutro do mnie zadzwoni telefon potwierdzający wszystko i będzie po sprawie. Wyciągnął już nawet taki druczek, ale… logo ED daje do myślenia więc zapytałam czy to nadal PGNiG wtedy Pan zaczął mi tłumaczyć jak to wszystko w tym kraju jest prywatyzowane i przeszedł do cennika. Moje zdziwienie kiedy cenę za jednostkę 9,40 czytał mi jako 0,094… Nie wiedziałam śmiać się czy płakać? Wyprosiłam grzecznie mówiąc, że mnie nie przekonał, zaznaczyłam ze jak będę chciała coś zmienić to załatwię to u dostawcy gazu.
    Niestety są jednak ludzie, którzy w dobrej wierze dają się oszukać.

  4. Pan, który odwiedził mnie w sobotę przedstawił się, że reprezentuje spółkę zależną PGNiG co do dalej:
    1. PGNIG nie może już prowadzić sprzedaży detalicznej gazu
    2. Cena gazu jest o 10% niższa
    3. Energia dla Domu przejmuje sprzedaż gazu od PGNIG obrót detaliczny
    Zostałem oszukany przez Przedstawiciela Energii Dla Domu. Po kontakcie w poniedziałek z PGNIG dowiedziałem się poniosę koszty znaczka na list polecony.na wysłanie odstąpienia od umowy. Myślę, że powinna zająć się tymi oszustwami prokuratura. Można przypuszczać, że jest to system naciągania i manipulowania tolerowany przez ED.Wszystkie powyższe stwierdzenia są nieprawdziwe.

    • Witam Pana, dziś podpisałam umowę bo sprzedawał ją człowiek sympatyczny, kontaktowy i mówił dokładnie to, co napisał Pan Jurek. Był przy tym bardzo przekonywujący i na dodatek posiłkował się kopiami faktur oraz pismami i tabelami z PGiNG. Po jego wyjściu coś mnie jednak tknęło 🙂 i zaczęłam szukać w necie i trafiłam na to forum…Pan był w pobliżu, więc poprosiłam go sms-em, by jeszcze raz do mnie przyszedł, bo chcę coś wyjaśnić. Gdy wyjął swój egz. mojej umowy, podarłam go na jego oczach i kazałam mu się wynosić. Mieszkam we Wrocławiu. Wspaniale, , że takie ostrzeżenia przed oszustami można przeczytać w internecie. Dziekuję panu Jurkowi, bo tylko dzięki niemu nie wydam na znaczek na list polecony! Pozdrawiam

  5. Nawet jeśli ED byliby wiarygodną firmą, to sposób obsługi klienta pozostawia wiele do życzenia.Są mili i mają plakietki,ale to nic nie znaczy. Nie mają wizytówek, telefon Pan odebrał ode mnie „halo?” a nie np. „Przedstawiciel firmy ED słucham”,czyli pewnie podał mi swój prywatny, od razu chcieli podpisywać umowy, nie tłumacząc że są konkurencją dla innogy. Otóż są dostawcą gazu i prądu,można sobie wybrać na jaką usługę umowę się z nimi podpisuje. Raczej odradzam, bo nie wiadomo czego można się po nich spodziewać w przyszłości.

  6. Muszę się z Państwem zgodzić. Moja mama również została zmanipulowana, podpisała umowę będąc przekonana, że nadal pozostaje w PGING tylko zmienia taryfę. Mój niepokój wzbudził fakt, że Pan natarczywie (nawet w dzień świąteczny) upomina się o przesłanie skanu prawa jazdy na którym widoczny jest podpis osoby podpisującej z nimi umowę. Wtedy zainteresowałam się sprawą i otworzyłam mamie oczy. Nie wiem nic więcej o tej firmie, ale naprawdę niepokojący jest sposób obsługi klienta. W trybie natychmiastowym kazałam mamie wypowiedzieć umowę, mam nadzieję, że nie będzie z tym, problemu.

    • Jak dla mnie banda oszustów i naciągaczy. Mój tata również dał się wmanipulować. Przedstawiciele firmy bazują na łatwowiernych, chcących obniżyć sobie koszty życia emerytach. Wokół panującej znieczulicy liczy się tylko wyrobiony przez Przedstawicieli target. W nosie mają tych biednych ludzi. Omamiają ich pięknymi perspektywami, podpisują umowy i cześć. A następnie ich telefon milczy. To jest po prostu żenujące. Ich szczęście że w umowie znajduje się klauzula odstąpienia od umowy w terminie 14 dni.

  7. Moi rodzice dali się zmanipulować i podpisali umowę. Z uwagi na zawyżoną przez firmę prognozę zużycia (od której zależy wysokość rachunków), po prawie roku przepłacili już kilkaset złotych, a zwrotu nadpłaconej sumy nie widać. Co więcej, mimo przesłania im rezygnacji z umowy, niedawno przesłali rodzicom prognozę zużycia na kolejny rok – z ustaloną kwotą niższą o …10 zł. Wniosek – główne źródło dochodu dla takich firm to zdaje się odsetki od przetrzymywanych pieniędzy klientów. Trzymajcie się od tego z daleka!

  8. ja podpisałam umowę 28 pazdziernika. Niestety tez mnie okłamano! Tylko oczy otworzyłam dopiero dziś, kiedy dzwoniłam do PGNiG w innej sprawie,a automatyczna sekretarka poinformowała, że ich firma nie wysyła po domach swoich przedstawicieli. Ale jest już za pózno. A ja do tej pory nie dostałam od „nowej firmy” faktury. Żenada, naiwność moja…

  9. W tym tygodniu „grasują” po Oporowie we Wrocławiu. Strategia następująca: podział PGNIG, Państwo automatycznie przeszli do opcji 1, a w opcji 2, którą reprezentujemy tańsze ceny, proszę pokazać ostatnią fakturę, u nas będą mieli Państwo taniej. Oczywiście żadnych ulotek, wizytówek, tylko identyfikator z numerem do potwierdzenia. Swój numer telefonu piszą na ostatniej fakturze. Nazwy firmy tez nie podają (tylko na wyraźną prośbę). Ostrzeżcie rodziców! Biorąc fakturę do ręki zapamiętują adres+nazwisko, a to dane osobowe, które mogą potem wykorzystać w celach handlowych, lub też po prostu sprzedać.

  10. Muchobor mały. Wrocław. Był dzisiaj młody facet. Nie podpisałem ale faktycznie wiarygodny jest. Wszystko jak powyżej. Ta sama gadka. Trzeba uważać.

  11. Wczoraj byli również w Gdyni, argumenty takie same jak u Państwa, nawet przyjemny i przekonywujący był, w ostatniej chwili się opamiętałam i powiedziałam ze muszę sprawdzić i przemyśleć, zrobił się czerwony jak burak. Dobrze że piszecie i ostrzegacie innych, dziękuję

  12. Witam, dzisiaj był u mnie Pan który zaproponował mi wszystko co powyżej, dużo pytałam itd, i podpisałam umowę (perspektywa że mam 14 dni na wypowiedzenie dała mi tą śmiałość), więc chciałabym podpytać Państwa. Rozumiem, że Państwa wprowadzano w błąd co do tego podziału i dostawcy. Ale jak tak naprawdę przekłada się wysokość rachunków w tej firmie (Energia dla domu)? Perspektywa braku zmiany stawki za gaz przez 4 lata wydała mi się dość dobrą ofertą, i nie rozumiem czemu to jest tak zła oferta według Państwa? Byłabym wdzięczna za wytłumaczenie, bo być może jestem naiwna i nie rozumiem o co w tym wszystkim chodzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam ciepło 🙂

    • Witam .Stety lub niestety też podpisała moja mama z nimi umowę. Niby ma papierze jest wszytko okej , proszę również o odniesienie się do mojego jak i powyższego wpisu .pozdrawiam

  13. Właśnie dziś odwiedził mnie agent Energii dla domu żadnego identyfikatora i totalne wprowadzanie w błąd tyle że źle trafił lepiej sprawdzić zanim się podpisze

  14. Dzisiaj był w Sopocie i oferował ceny hurtowe za gaz, twierdząc , że PGNIG nie jest dystrybutorem gazu tylko wystawia faktury. Poprosiłam o wizytówkę firmy, to niestety nie mają zwyczaju posiadać. Dziękuję za ostrzeżenie!!

  15. Wczoraj pojechałam z wizytą do rodziców, jak weszłam siedział akurat pan z Energi dla Domu, opowiadał właśnie takie bzdury jak Państwo piszecie w komentarzach. Ja jestem z zasady ostrożna, zadałam wiele pytań i od początku sprawa wydała mi się podejrzana. Jak powiedziałam, że dziś nic z ojcem nie załatwi, bo muszę najpierw poczytać w internecie i zapoznać się z tematem to nie próbował mnie nawet przekonywać, tylko wstał i wyszedł. Zostawił wizytówkę 😉 ale żadnych materiałów informacyjnych nie miał.
    Gdybym w porę nie przyjechała to ojciec dałby sie nabrać. Żerują na starszych osobach, a ze mną nie bardzo wiedział jak ma rozmawiać, nie miał argumentów.

    • Na pewno miał ich więcej niż Pani, tylko szkoda im czasu na takie marudy 🙂 Ja mam od nich usługę już od 1,5 roku i wszystko jest OK. Żyję i mam troszkę taniej, chociaż na początku też miałam obawy. A te gadki tutaj, jacy to oszuści… żenujące. Poczytajcie najpierw na rzetelnych forach, a nie nakręcacie się tu jak dzieci w piaskownicy na tych młodych ludzi. Taką mają pracę i tak im ktoś każe działać, ale jestem przykładem tego, że nie są oszustami. Pozdrawiam.

  16. Dzisiaj cwaniaki grasuja po Tczewie. Kłamią jak z nut, posiłkują sie papierkami z logiem PGNiG, ale na pytanie czy reprezentują PGNiG „z bólem” odpowiadaja że nie.

  17. Niestety dałam się nabrać 🙁 Przekonana, że rozmawiam z pracownikiem PGNiG podpisałam umowę na gaz i co gorsza również na prad. Dopiero gdy dostałam informację z PGNiG o tym, że kończy mi się umowa z nimi zorientowałam się, że zostałam oszukana. Termin 14 dni na wypowiedzenie umowy niestety już dawno minał i nie mam pojęcia co teraz zrobić. Obie umowy sa zawarte na 4 lata a ich wypowiedzenie wiaże się z poniesieniem kar umownych – 25zł za każdy miesiac. Czy ktos może wie czy istnieje szanasa na rozwiazanie umowy bez ponoszenia kosztów? Czy może lepiej przeczekać te 4 lata I dopiero zmienić dostawcę? Będę wdzięczna Żarów każda informację

    • Witam, Pani Aleksandro w przypadku upłynięcia 14 dni od podpisania umowy jej rozwiązanie może być trudne. Jeżeli nie została Pani poinformowana o możliwości odstąpienia od umowy, prawo wydłuża termin na odstąpienie od umowy do 12 miesięcy. Niestety w praktyce konsumentowi trudno udowodnić, że nie został poinformowany o przysługujących mu prawach. Najlepiej swoją sprawę przedstawić Miejskiemu Rzecznikowi Konsumentów. Aby pomóc wyeliminować złe praktyki sprzedawców energii zachęcamy do zgłoszenia złych praktyk i nieprawidłowości Urządowi Regulacji Energetyki. Formularz dostępny jest na ich stronie Internetowej.
      Pozdrawiam
      Piotr
      enerad.pl

  18. Witam.
    Dzisiaj swą marną działalność rozpoczęli w Redzie informując klientów że są ze spółki córki PGNiG która wystawia tańsze faktury. Informując że do spółki PGNiG Obrót Detaliczny trafiliśmy ze swojej winy nie składając odpowiedniego oświadczenia i dlatego obecnie płacimy więcej.

  19. Wczoraj pewien pan był w Ożarowie Mazowieckim. Zagaił przez domofon, że on w sprawie zmiany ceny taryfy za gaz. No to, że skoro tak, to spodziewam się, jak zwykle, dostać odpowiednie pismo i nowy cennik. Dopiero wtedy pan się przyznał, że jest z tej firmy. Obiecałem przyjrzeć się ofercie, ale trzeba by sporo czasu poświęcić na jej przejrzenie. Więc nie mam zdania, choć powinien się od razu przedstawić.

  20. W dniu dzisiejszym to samo rozpoczęło się w Gdyni – nie będę powtarzał bo system ten sam: „przedstawiciel nowego PGNIG” itd. itp.
    Piszę tylko aby poinformować starsze, nieświadome oszustwa osoby w naszym otoczeniu!

    • przedstawiciele powinni mieć jakieś identyfikatory, zawsze zresztą w razie wątpliwości z kim się rozmawia można dopytać, poprosić o jakiś dokument, wizytówkę.

  21. Macki sięgają Krakowa i okolic. Właśnie gościłam panienkę ale nie dałam się nabrać na podpisanie nowej umowy, choć stawki były rzeczywiście korzystniejsze, niż te , które obecnie mnie obowiązują ( 9,87 kWh- 8,850 kWh netto). To wszystko jednak było jakoś mętne.

    • EC to spora firma więc ma przedstawicieli w wielu miastach. pamiętaj, że zawsze możesz na spokojnie sprawdzić sobie wszystkie cenniki i wzory umów w internecie, czasem taka zmiana może być naprawdę korzystna, jestem właśnie w trakcie sprawdzania ofert róźnych dostawców, bo nawet niewielka oszczędność co miesiąc, w skali roku robi już różnicę.

  22. Przeczytałem ich całe Warunki Ogólne na odwrocie umowy,
    punkty które mogą mnie drogo kosztować to:
    pkt. 4.1 Jeżeli cena Promocyjna będzie wyższa niż Taryfowa to automatycznie płacę Taryfową
    Cena Promocyjna może być w każdej chwili zmieniona – ich obowiązuje wysłanie o tym maila, wtedy mam 14 dni na rozwiązanie umowy
    Więc jak wprowadzą wyższą cenę Promocyjną to wskakuę w Cenę Taryfowaa która już jest wyższa niż ta co mam z PGNiG
    pkt 4.5 i 4.6 rozliczanie wg ich prognozy – tylko Grupa Taryfowa rozliczana jest wg licznika. Ciekawe jak prognozują – nie ma tego opisane w umowie
    pkt 5.1 po okresie umowy 4 lata automatycznie mam cenę Taryfową – chyba zę wypowiem umowę 3 miesiące wcześniej
    pkt 8.2 gdy nie zapłacę mogą zdemontować przyłącze gazowe (nie licznik)
    pkt 10.1 – Bardzo ciekawe -> mogą wprowadzić dodatkowe „stawki w opłatach” i ceny -> czyli nawet 10 nowych opłat manipulacyjnych i innych jakie wymyślą
    pkt 10.2 IRESED – czyli Instrukcja Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej opracowana przez OSD (Operatora Systemu Dystrybucji) tylko na stronie www, gdy ją zmienią mam dostać info na maila i sobie ją sam poszukać, mogą zmienć tą Instrukcję i zasady dostawy (a więc i dodatkowe wprowadzić stałe składowe opłat )

    • No bravo. Czyta Pan ze zrozumieniem. Tylko proszę zadać sobie jeszcze pytanie co mieliby mieć na celu żeby w jakiś brzydki sposób wykorzystać jeden z tych punktów??? zwiększą cenę to może Pan zrezygnować, dodadzą jakiś punkt za opłaty manipulacyjne – ok będzie Pan być może parę zł w plecy, ale po 4 latach Pan wtedy rezygnuje , zrobi się głośno o tym nie podpiszą więcej umów , nie zyskają nowych klientów. Nie to raczej jest ich celem , a wręcz odwrotnie , chcą zadowolonych klientów którzy przedłużą umowy wtedy zarobią. A te punkty są tylko i wyłącznie po to gdyby cena za którą , kupują gaz poszła jakoś neisamowicie w góre, jest to w jakiejs formie zabezpieczenie dla nich co chyba powinno być zrozumiałe ale w takim przypadku mozesz zrezygnować. A prognoza rachunków to chyba rzecz dość częsta i na epowno liczą to tak samo jak cała reszta. Nie widze tu zadnej sciemy . Może glupio ze przedstawiaja sie jako pgnig ale cala reszta jak najbardziej ok. i jestem kompletnie neutralny

  23. jeszcze jedna możliwość oszukania podana ze strony – podpisując pełnomocnictwo do rozwiązania umowy z PGNiG wcale nie musi dojść do jej użycia i rozwiązania – wtedy płacimy do dwóch firm za to samo czyli 2 razy. cytat z artykułu:

    „Tutaj pojawiają się od razu dwa warianty. W pierwszym klasycznie dublujemy umowę na dostarczanie gazu, o czym oczywiście „sprzedawca nie informuje”. W drugim co sprytniejsi mogą proponować nadanie im pełnomocnictwa do rozwiązania dotychczasowej umowy z PGNiG – i może to wyglądać wiarygodnie, jako rozwiązanie dotychczasowej, „drogiej” umowy, by podpisać nową, „tańszą”. W efekcie jednak jest to po prostu zdublowanie umowy i płacenie podwójnych rachunków, w lepszym wypadku – rozwiązanie umowy z PGNiG i zazwyczaj zgoda na droższe dostawy od innej firmy. Oczywiście na takie informacje jak czas i warunki odstąpienia czy w ogóle nowe warunki umowy nie możemy liczyć – naciągacz na pewno o tym nie opowie. „

    • @Krzyztof, i chwała ci za to, że tak dogłebnie zagłębiłeś się w umowę, większość tego nie robi i później płacze. Po pierwsze wiesz, gdzie są różnice i za co komu płacisz i sam decydujesz czy chcesz coś podpisać czy nie. Oszuści pewnie nigdy nie powiedzą ci pełnej prawdy, ale uczciwi sprzedawcy powinni to zrobić i tacy też na pewno się pojawiają.

    • @Krzysztof wielkie dzięki – konkretnie i na temat. Był dziś u mnie ich przedstawiciel. Nie kłamał kim jest, jakie są ceny, na ile czasu umowa i warunki rozwiązania. Przekalkulowałem oszczędności – 4zł na miesiąc przy obecnych stawkach. Oczywiście niczego w ciemno nie podpisałem, chciałem poczytać o nich opinie w necie. Twój komentarz rozwiewa moje wątpliwości. Za duże ryzyko dla takiego zysku.

  24. krąży też w Białymstoku, młody chłopak bez identyfikatora twierdząc,ze ja nie odpowiedziałam na pismo z gazowni, kilkakrotnie do mnie wysyłano i chce ze mną podpisać nową umowę,robi zdjęcia ostatniej faktury.Podpisałam umowę,po jego wyjściu zorientowałam się,że to oszust. Dzwoniłam na jego telefon niestety- abonent niedostępny. Odstępuję od umowy i wysyłam listem poleconym za potwierdzeniem.
    Uwaga naciągacz!!!!!

    • Odezwij się koniecznie do ich centrali, powinni pomóc wszystko wyjaśnić. Jeśli to faktycznie ktoś od nich to powinni wyciągnąć wobec pracownika jakieś konsekwencje, a może ktoś się podszywa pod nich też jest wiele takich historii

  25. Dziekuje za podpowiedz zadzwoniłam do centrali. Przepraszali mnie. Złożyłam pisma odstąpienia od umowy i pełnomocnictwa.zglosilam zakładom gazowniczym i energetycznym o oszustwie. Zgłosiłam na policję. Dzięki za wsparcie i super forum .

      • Tak z tylu ns umówię jest odstąpienie a jeśli nie ma to można samemu napisać. Jest dużo wzorów w internecie. Ja dzwoniłam do biura praw konsumentów i tak mi doradzono. Listem poleconym za potwierdzeniem zwrotnym. A adres do korespondencji jest podany tez na umowie. Jak cis więcej trzeba proszę pisać. Podpowiem.

  26. Należy unikać jak ognia domokrążców z tej firmy. Są to zwykli oszuści! Nie dajcie się ludzie zwieźć im. Nie wpuszczajcie do domu. Potrafią być bardzo mili, napiją się u Was, najedzą i jeszcze tylko domów nieokradają.

    • wpuszczenie kogokolwiek do domu jest zawsze dobrowolne, więc nikt nikomu nie każe tych przedstawicieli wpuszczać. Natomiast jak już to robicie, to róbcie ostrożnie, dopytujcie o szczegóły, proście o konkrety. W razie jakichkolwiek wątpliwości można podziękować za wizytę, a następnie zadzwonić na infolinie firmy i sprawdzić wszystko. Serio, praca przedstawiciela wcale nie jest łatwa, podchodźcie do nich normalnie, nie spuszczajcie psów i pomyj.

  27. Witajcie,
    uwaga, „grasują” po Czapurach pod Poznaniem. Przychodzi taki i stosuje techniki manipulacji. Podłapie jakiś temat na temat sytuacji domu/domowników, na prośbę, żeby przyszedł za pół godziny, mówi oczywiście, że nie da rady, bo idzie dalej nie zdąży wrócić (technika ostatniej sztuki/szansy) żeby zmiękczyć człowieka, potem że w domu fajnie cieplej niż na dworze, czyli znowu dobre słowo, żeby przejść na „naszą stronę”. Potem pitoli coś wręcz o obowiązku zmiany dostawcy, bo ciążymy PGNIG jako detalista (to już podchodzi pod zarzut oszustwa). Coś mówi, że PGNIG wysyłało jakieś książeczki o koniecznej zmianie, oczywiście wzbudza tym poczucie winy, że ją niby przeoczyłem, ale oczywiście da radę wszytko jeszcze wyprostować. Prosi o ostatnią fakturę i twierdzi, że wypisze wstępnie WNIOSEK o zmianę sprzedawcy a centrala dopiero zweryfikuje czy się nadajemy do przejścia (tu technika dawania nadziei i wyciągnięcia ręki: BĘDZIE CIĘŻKO, ALE W DRODZE WYJĄTKU … SPRAWDZIMY I PEWNIE DA RADĘ). Na pierwszy rzut oka stwierdza, że jawnie PGNIG „no tak! …. robi nas w konia”. Wniosek ma tytuł „UMOWA …” Oczywiście wszystko starannie przepisuje z faktury PGNIG (być może faktycznie uczy się danych na pamięć i potem je gdzieś notuje poza domem), ale tak naprawdę wypisuje umowę z logiem …. EdD (dopiero tu jawnie się dowiaduję, kogo pan reprezentuje, bo wcześniej starannie unikał odpowiedzi wprost, stosują wybiegi a bo przecież była mowa o czymś tam, że można zmienić PGNIG) a potem, między kartkami mimochodem wciśnięte Oświaczenie o pełnomocnictwie i tu się zaczęły wątpliwości i podejrzenia. Na pytania kogo reprezentuje i dlaczego już umowa z podpisami, skoro była mowa o wniosku wstępnym pan uporczywie twierdził, że on już musi to mieć, bo inaczej nas nie zweryfikują (tu znowu technika szybkiej decyzji). Na nasz sprzeciw i chęć przeczytania umowy przed podpisaniem pan oczywiście kazał ją przeczytać, ale chcieliśmy ją przeczytać w spokoju i dać odpowiedź panu telefonicznie, jeśli się zdecydujemy. Na to pan stwierdził, że on tak nie może, bo to jest dokument, który on musi przedłożyć koniecznie w centrali, inaczej nie zacznie się proces weryfikacji, a to przecież szkoda czasu. Na stwierdzenie: to my dziękujemy, pan orzekł, że w takim razie on musi podrzeć umowę (a szkoda przecież jego pracy) i zrobił to i na naszą prośbę acz niechętnie zostawił jej strzępy na stole, choć już był gotów zabrać je do swej teczki.
    Uważajcie!

    • Fakt u nas też byli, ale całkiem inaczej wspominam tę wizytę. Nikt niczego nam nie narzucał, pan rzetelnie i na spokojnie wszystko nam wytłumaczył. Owszem proponował wypełnienie wniosku, ale podziękowaliśmy, powiedzieliśmy, że chcemy sobie jeszcze wszystko na spokojnie samemu przeliczyć, sprawdzić poczytać w internecie.

  28. Witam. Nie wiem o co wam ludzie się rozchodzi. Korzystam z usług energetycznego centrum od kilku lat. Wszystko jest w najlepszym porządku. Mają konkurencyjne ceny za gaz i jest zawsze niższa stawka niż w PGNiG. Za każda zmiana stawki oni ją także obniżają. Na infolinie można dodzwonić się bez problemu nie to co do PGNiG. Faktury przejrzyste i czytelne. Zaufały tej firmie duże instytucje jak Wieliczka czy kościół mariacki lub pałac kultury i nauki w Warszawie wiec czemu nie miałbym i ja z niej korzystać. Mimo obaw jestem pozytywnie zaskoczony. Przedstawiłem umowę prawnikowi i powiedział że jest to jedna z najprostszych umów jakie czytał. Nawet kilku procentowa niższa stawka daje w roku spore oszczędności. POLECAM BARDZO. FIRMA GODNA ZAUFANIA A KONSULTANCI KTÓRZY POMOGLI W ZALADWUENIU SPRAWY BARDZO MILI I RZETELNI.

  29. Dziś chodzi taki pan w Malborku. Gdy mu powiedziałam, ze nic nie zmieniam, to się zdenerwowal, powiedział, ze dalej będę wspierać ruskich, cos tam jeszcze i poszedł dalej.

  30. Dzisiaj odwiedziła mnie pani Z EDD, była bardzo zniesmaczona jak ją poinformowałem iż nie jestem zainteresowany. Trudno jej było zrozumieć pomimo trzykrotnego podziękowania za trud jaki sobie zadała dzwoniąc do moich drzwi.

  31. UWAGA! Akcja zaczęła się w Krakowie. Identyczny schemat postępowania. Omijać szerokim łukiem. Właśnie wysyłam idstapienie od umowy.

  32. Dziś Bolesławiec (dolnośląskie). Pan wpierał,że PGNiG poinformowało w ostatnim liście, że w związku z działaniem antymonopolowym odgórnie zarządzono losowy przydział konsumentów do różnych spółek i ja właśnie jestem u nich, więc on się zgłosił do podpisania umowy…

  33. Witam, ja akurat moge polecić firme energetyczme centrum, współpracuje z nimi juz od 3 lat. Żadnych problemów nie miałem. Pozdrawiam

  34. W ostatnią środę byli w Kaliszu na początek byłem zdziwiony ale pan ładnie wytłumaczył że z konkurencji jakie warunki itp trochę się bałem ale sąsiad jest u nich jakiś czas i mówi że taniej więc też się zdecydowałem

  35. Dzisiaj chodzą po Elblągu i niestety nie są uczciwi. Pan manipulował faktami i twierdził że to tylko zmiana taryfy. Sugerował nawet abym podpisała wniosek za męża.

  36. A ja pracowałem w edd jakiś rok temu i podpisałem umowę z rodzicami na gaz i prąd, do tej pory nie było żadnych problemów, a stawka jest jaka powinna być. Polecam tą firmę, chociaż kasy się nie da zarobić 😀

    • Panie Marcinie ja zostałam naciągnięta i umowę podpisałam przed upływem 14 dni odstąpiłam od umowy przez telefon dziś wysłałam listem poleconym za potwierdzeniem odbioru odstąpienie od umowy. Czy to wystarczy i nie będę mieć żadnych kłopotów.prosze o odpowiedz bo się martwię

  37. dziś w Skawinie – Oczywiscie Pan do mnie, że nie czytałam listów, że PGNiG już nie sprzedaje gazu tylko na fakturze jest ich logo (??) że rocznie oszczędzę ponad 400zł

    poprosiłam o wizytówkę aby się skontaktować po porównaniu ofert (nota bene żadnej mi nie zostawił) Pan oczywiście nie miał „…gdybym każdemu miał zostawiać wizytówkę….”

    kontaktu nie zostawił – powiedział, że ktoś pewnie za 2 3 miesiące się pojawi i tyle

    • To ciekawe, bo u mnie było inaczej. Poprosiłam pana, aby właśnie dał mi czas na zastanowienie się i spokojne porównanie i przeliczenie wszystkiego. Umówiliśmy się, że skontaktuje się ze mną w najbliższym czasie, ale też zostawił namiar na siebie. Nie wiem jeszcze jaką decyzję podejmę, muszę wszystko na spokojnie to przeliczyć, ale rozważam zmianę dostawcy.

  38. Dziś w Oławie (dolnyśląsk) podobne działanie. List od ponad roku wysyłamy a mieszkam 2 miesiące:) zmiana taryfy na inną. Dalej będę w PGNiG tylko taniej bo był podział spółki i zaliczam się do tańszego gazu. Faktury dalej będę mogła sobie sprawdzać na stronie PGNiG jak do tej pory. Tak naprawdę nic się nie zmieni tylko będzie taniej. Zostawił mi wszystkie dokumenty abym się zapoznała i ma jutro wrócić. Ciekawe czy wróci bo chętnie zadam mu więcej pytań.

    • Pani Justyno, z tego co Pani pisze konsultant zostawił dokumenty do zapoznania się i łatwo zidentyfikowała Pani, że jest przedstawicielem naszej marki. Jeżeli jednak była Pani wprowadza w błąd przez konsultanta, to prosimy o bezpośredni kontakt w celu niezwłocznego wyjaśnienia sytuacji: 797 027 854.

  39. Jeżu podpisałam z nim umowę 12.09,2017 gadał to samo ze jest z gazowni miałam pełnomocnictwo mężowi nic jeszcze nie mówiłam jaka jestem kretynka dzisiaj nie śpię cała noc bo czekam kiedy gazownie otworzą o 8 .zadzwonie do centrali na policję i mam tylko nadzieje ze pan Krzysztof się myli i nie podpiszą drugiej umowy wykorzystując moje pelnomocnictwo

    • Dzień dobry,

      Pani Grażyno może Pani wypowiedzieć umowę zawartą poza lokalem sprzedawcy w ciągu 14 dni od daty jej zawarcia. Jeśli nie jest Pani zadowolona z warunków nowej umowy, chyba najwygodniej będzie skorzystanie ze wskazanej możliwości. Gdyby przedstawiciel handlowy rzeczywiście podawał się za pracownika innej firmy wtedy warto zgłosić sprawę na policję i też do samego sprzedawcy, czyli Energii dla Domu.

      Pozdrawiam,
      Barbara
      zespół enerad.pl

  40. Dzisiaj chodzą po Kamiennej Górze woj, dolnosląskie,
    Schemat taki sam. Tak prowadzą rozmowe żeby myśleć że są z PGNiG. i że bedzie tylko zmiana taryfy, bo nie zaznaczylismy w korespondencji któr taryfę chcemy i automatycznie została nam przyznan ta niekorzystna dla nas, a teraz bedzie ten błąd naprawiony.

  41. Dziś Pan zapukał do moich drzwi w Osielsku województwo Kujawsko-Pomorskie. To samo opowiadał co w powyższych komentarzach. Oczywiście o tym, że taryfy takie a takie przeszły do EDD a tylko te z małym zużyciem pozostały po staremu. I mieszał, mieszał. Ale jak zaczął mi mówić o podpisywaniu czegoś i że będzie konsultant w celu potwierdzenia dzwonił od razu zapaliło mi się światełko. Podziękowałem i przekazałem, że najpierw muszę rozpoznać sprawę w biurze obsługi klienta w PGNiG. Oczywiście pytania a gdzie zamierzam się do tego biura dostać etc.
    Szczerze to rozmowa była w taki sposób prowadzona, że człowiek myśli iż rozmawia z przedstawicielem firmy która powstała z podziału obecnego dostawcy gazu. I mogę pozostać u poprzedniego ale będę miał droższy gaz a jak chcę tańszy to mam się przepisać do tego, który docelowo zajmuje się klientami z taką taryfa jak ja obecnie mam.

  42. Dzisiaj (30,11,2017 Tuchola) dwaj mili Panowie z Energia Dla Domu przyszli do mojej mamy, z propozycją zmiany sprzedawcy gazu (i prądu). W uprzejmy sposób wyjaśniali, że PGNiG może być tylko dostawcą gazu a nie może być jednocześnie sprzedawcą, dlatego oni EDD proponują niższe stawki za gaz i za prąd. Po wysłuchaniu wszystkiego podziękowałyśmy i powiedziałyśmy, że musimy zastanowić się nad ewentualną zmianą sprzedawcy. Panowie wyszli niezadowoleni.

  43. Chodzą bardzo mili sympatycznie wyglądający młodzi fajni ludzie i z uśmiechem na twarzy podczas prośby o przedstawienie jaką firmę reprezentują otwierają swoje skoroszyty w których na dole jest identyfikator ich firmy a na centralnym miejscu – tak aby rzucało się w oczy – różne tabele, faktury z widocznym kolorowym LOGO PGNiG dla wzbudzenie skojarzeń. Zawiłości proceduralne handlu energią powodują, że zwykły śmiertelnik nie ma szans na zrozumienie co kupuje – a kupuje uśmiech, sympatycznych młodych ludzi i zgadza się – na tym polega ten biznes.

  44. Witam, w grudniu namawiają mieszkańców Oleśnicy na dolnym śląsku. Także podpisałem umowę na szybko wiedząc że mam 14 dni na odstąpienie od umowy. Spokojnie przeliczyłem sobie ile mogę zyskać. Gaz używam tylko do ogrzewania domu. Płace za gaz od 300 do 1000 zł za 2 mce w ciągu roku (zależy od pogody i od tego czy zapalę w kominku czy nie) Max rachunek jaki miałem w roku to było 980 zł zł netto na 2 mce (w tym 660 zł netto za gaz – reszta to płaty stałe) Więc przeliczyłem sobie jaki będę miał zysk. Mam taryfę W3.6 za która obecnie płacę 0,0936 zł za 1kWh.
    W wyżej wymienionym rachunku spaliłem ok 6720 kWh (wtedy była opłata za 1kWh 0.09830 zł). Ale liczmy ile bym zapłacił przy obecnej cenie, czyli 6720×0,0936=629 zł netto. W podpisanej umowie mi zaoferowali przez 4ry lata cenę promocyjną 0,0900 zł netto za kWh czyli o 0,0036 zł netto mniej. więc przy tym zużyciu zaoszczędził bym dokładnie 6720×0,0036=24,20 zł netto za dwa mce. No i teraz sobie przemyślcie czy wam się opłaca tyle zaoszczędzić (przy takim dużym zużyciu: 12,10 zł netto na m-c) A przy znacznie niższym zużyciu oszczędności będą jeszcze będą mniejsze (opłaty stałe pozostają bez zmian). Biorąc pod uwagę niewielkie oszczędności i związanie się przez 4ry lata umową z nową firmą, stwierdziłem że mi akurat się to nie opłaca. Natomiast, nie zgodzę się z osobami którzy twierdzą ze to są oszuści, czy naciągacze, bo to jest NIEPRAWDA. Są to ludzie którzy są w pracy, która polega na przedstawianiu oferty firmy dla której pracują. Żadnych haczyków tutaj nie widzę, po prostu jest niewiele taniej. Ja za mało gazu zużywam, żeby mi się opłacało zmienić obecnego „dostawcę” Każdy umie przecież liczyć. Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego liczenia :))
    Po

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *