Energia dla Firm i Energetyczne Centrum zakończyły sprzedaż prądu! Jak zgłosić wierzytelność?

Energia dla Firm i Energetyczne Centrum zaprzestały sprzedaży energii elektrycznej dla odbiorców indywidualnych i biznesowych. Co dalej z ich klientami?

Sprawdź najnowsze informacje – Informacja Prezesa URE z 03.01.2019 rok i zgłaszanie wierzytelności!

Energia dla Firm – już nie sprzedaje prądu

Mamy już oficjalne potwierdzenie, że firma Energia dla Firm zaprzestała sprzedawania prądu – od 7 września nie świadczy usług w tym zakresie. Pierwszą informację o tym, że zakończyła działalność, otrzymaliśmy od jednego z naszych Użytkowników krótko po godzinie 15, dnia 07.09.2018 r. Zareagowaliśmy od razu i postanowiliśmy zweryfikować wiadomość, niestety na stronie sprzedawcy prądu nie było wtedy żadnego komunikatu. Dzisiaj, wchodząc na stronę spółki widnieje informacja:

Energia dla Firm - koniec sprzedaży prądu

źródło: energiadlafirm.pl

Co z klientami firmy? Otóż, do 6 września ich rachunki zostaną rozliczone na podstawie umów zawartych z Energią dla Firm, natomiast od 7 września rozliczeń za zużytą energię będzie dokonywał Sprzedawca Rezerwowy wyznaczony zgodnie z terenem Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

Firma o zakończeniu usług poinformowała swoich klientów drogą mailową oraz udziela pomocy i porad na infolinii.

Energetyczne Centrum – kolejna spółka kończy sprzedaż prądu

Nie minął nawet tydzień, a rynek energetyczny obiegła kolejna, szokująca informacja. Tym razem sprzedaż prądu zakończyła spółka Energetyczne Centrum, która obsługuje 200 tys. odbiorców całym kraju (dane za Energetyczne Centrum).

Do 10 września br. klienci firmy zostaną rozliczeni według umów zawartych z firmą, natomiast od 11 września rachunki będzie wystawiać Sprzedawca Rezerwowy odpowiedni dla danego obszaru dystrybucyjnego:

Energetyczne Centrum - koniec sprzedaży prądu

źródło: ec.net.pl

Co dalej? Sprzedawcy Rezerwowi zareagowali

Co warto podkreślić: klienci firm nie zostaną odcięci od prądu. I w obydwóch komunikatach można przeczytać, że firmy zachęcają, do jak najszybszego znalezienia nowego sprzedawcy energii elektrycznej. Dlaczego? Ponieważ ceny prądu u Sprzedawcy Rezerwowego mogą być wyższe niż te dotychczasowe. W szczególności podwyżki mogą odczuć klienci biznesowi, zużywający najwięcej prądu.

Na zaistniałą sytuację zareagowali Sprzedawcy Rezerwowi – na ich stronach znajdziemy komunikaty prasowe, w których zapewniają oni o wsparciu dla byłych klientów Energii dla Firm i Energetycznego Centrum:

Enea – Sprzedawca Rezerwowy – w celu uzyskania informacji firma zachęca do kontaktu telefonicznego: 611 111 111, odwiedzenia BOK Enea lub strony internetowej enea.pl.

Energa – Sprzedawca Rezerwowy – przygotowała specjalną infolinię: dla klientów indywidualnych: 55 66 77 811, dla klientów biznesowych: 55 66 77 810.

PGE – Sprzedawca Rezerwowy – zachęca klientów Energii dla Firm i EC do jak najszybszego kontaktu pod numerem: 422 222 222.

Tauron – Sprzedawca Rezerwowy – wszystkie informacje na temat wyboru nowego sprzedawcy prądu można uzyskać pod numerem: 555 444 555 lub w BOK Tauron.

Aktualizacja 09.11.2018

Uwaga: Informacja Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (nr 88/2018)

W związku z licznymi zgłoszeniami klientów Energetycznego Centrum, URE na swojej stronie informuje, że:

nie należy regulować rachunków ani prognoz dotyczących dat po 10.09 dla energii elektrycznej oraz po 11.09 dla paliwa gazowego;
należy regulować opłaty związane z dodatkowymi usługami np. pakietami medycznymi;
jeśli otrzymujecie nadal rachunki lub prognozy od Energetycznego Centrum to koniecznie zgłoście ten fakt organom ścigania (policja, prokuratura).

Ponadto, w Monitorze Sądowym i Gospodarczym nr 209/2018, poz. 47083, Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, X Wydział Gospodarczy dla spraw Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych, podał do publicznej wiadomości, że: po rozpoznaniu w dniu 16 października 2018 roku w Warszawie na posiedzeniu niejawnym sprawy z wniosku dłużnika Energetyczne Centrum S.A. z siedzibą w Warszawie o ogłoszenie upadłości (sygn. akt X GU 1933/18) postanowił zabezpieczyć majątek dłużnika Energetyczne Centrum S.A. z siedzibą w Warszawie przez ustanowienie tymczasowego nadzorcy sądowego w osobie Tycjana Saltarskiego, posiadającego licencję doradcy restrukturyzacyjnego o numerze 127.

Bezpłatną pomoc prawną otrzymacie:
– Miejscy lub Powiatowi Rzecznicy Konsumentów;
– organizacje konsumenckie.

Aktualizacja 28.11.2018 – Zwroty nadpłat za prąd – co dalej?

W związku z brakiem oficjalnego stanowiska Energetycznego Centrum oraz Energii dla Firm odnośnie zwrotu nadpłat za prąd, przygotowaliśmy krótki poradnik. Zapraszamy do artykułu: Zwrot nadpłaty za prąd – jak odzyskać pieniądze?

Aktualizacja 03.01.2019

Uwaga: Informacja Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (nr 5/2019).

Za URE z dnia 03.01.2019: Prezes URE przypomina, że klienci firmy Energetycznego Centrum S.A., którzy do dnia poprzedzającego ogłoszenia upadłości Spółki tj. 02.12.2018 r., uregulowali na rzecz Spółki jakiekolwiek należności z tytułu sprzedaży energii elektrycznej lub paliwa gazowego za okres, w którym Spółka takich usług nie świadczyła mogą dochodzić swoich roszczeń z tego tytułu wobec Spółki w trybie przewidzianym przez przepisy ustawy Prawo upadłościowe, tj. w ramach zgłoszenia wierzytelności kierowanego do Sędziego-komisarza.

Termin wyznaczony na dokonanie zgłoszenia wierzytelności do Sędziego – komisarza SSR Kamili Wasilewskiej upływa z dniem 16.01.2019 r.

Zgłoszenia wierzytelności zgodnie z art. 239-240 Pu należy dokonać na piśmie w dwóch egzemplarzach, z podaniem sygnatury akt: X GUp 1078/18, na adres:
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych
Czerniakowska 100A, 00-454 Warszawa
Sędzia – komisarz SSR Kamila Wasilewska

Wzór zgłoszenia wierzytelności dostępny jest na stronie: https://www.ure.gov.pl/pl/urzad/informacje-ogolne/komunikaty-prezesa-ure/7981,Informacja-nr-52019.html

Szczegółowe informacje dotyczące zgłaszania wierzytelności znajdują się na stronach EC: https://www.ec.net.pl/ oraz syndyka: http://saltarski.com/postepowania_lista/energetyczne-centrum-s-a-w-upadlosci-krs-0000353502/.

######

Informacje dla klientów Energii dla Firm, odnośnie zgłaszania wierzytelności znajdują się na stronie firmy: https://www.energiadlafirm.pl/.

enerad.pl

enerad.pl to pierwsza porównywarka cen energii w Internecie. Dzisiaj działamy dla Was nie tylko w branży energetycznej! Dostarczamy Wam porady, opinie i rankingi z branży finansowej.

    • Dzień dobry,

      Panie Marku, z powyższym pytaniem proszę zgłosić się do Energetycznego Centrum. Niestety, w komunikacie firma nie podała takich szczegółów.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

    • Witam, ja też dostałam rozliczenie w czerwcu za cały rok z dużą nadpłatą i zerowym harmonogramem płatności do końca 2018 roku a wczoraj następną fakturę za okres od czerwca do 10.09.2018 z kwotą powyżej 100 zł do zapłaty,coś tu nie gra,Czekałam na zwrot nadpłaty a nie na następny rachunek, ale nie ma do kogo zadzwonić,telefony nieaktywne. Czy ktoś z nadpłatą też dostał dodatkowy rachunek do zapłaty?

    • Tez mam spora nadplate w centrum energetycznym czy jest mozliwosc odzyskania tej nadplaty Co ciekawe firma wogule nie poinformowala mnie o zakonczeniu sprzedazy gazu ani na 12 wrzesnia sie ze mna nie rozliczyla faktura koncowa

  1. Jak się skontaktować z Energetycznym Centrum skoro telefony już nieaktywne? Jednego dnia dostałam powiadomienie o tym, ze EC już nie będzie dostawcą prądu a drugiego dnia otrzymałam rachunek szacunkowy na cały rok do przodu,wystawiony na EC i z tym samym nr. Konta. Płacić, czy nie, bo już nie rozumiem.

    • No właśnie. Czy jakieś prawo w Polsce zmusi EC do rozliczenia? Oby jak najszybciej. Przecież to niemałe pieniądze, które płacimy za energię. Nóż się w kieszeni otwiera na takie praktyki!!!!

  2. Też mam dużą nadpłatę i napewno takich osób jest więcej. Jak i gdzie dochodzić swoich praw skoro telefon centrum energetycznego nie odpowiada? Może powinniśmy zbiorowo zacząć się organizować?

  3. Zapłaciłam rachunek za wrzesień i pazdziernik i ubezpieczenie do konca tego roku.
    nikt mnie nie powiadomił że EC ogłosiło upadłość..
    Podobno do 10 -X 2018 zobowiązali się rozliczyć z klientami ,taką informację otrzymałam z Tauronu..

    • Dzień dobry,

      Pani Halino, napisaliśmy wczoraj do Rzecznika Prasowego firmy Energetyczne Centrum odnośnie nadpłat za faktury i czekamy na odpowiedź. Jak coś będziemy wiedzieć, to na pewno o tym poinformujemy.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • Witam, Czy otrzymaliście Państwo jakąkolwiek odpowiedź z energetycznego centrum. W moim przypadku rozliczenie ze stycznia pokazywalo nadpłatę na cały rok!!! Oczywiście kontakt z EC niemożliwy
        Dziękuję

        • Dzień dobry,

          Pani Anno, tak otrzymaliśmy odpowiedź od EC, ale były to ogólnodostępne oświadczenia. Dlatego też wysłaliśmy ponownie nasze pytania i na razie bez odpowiedzi :/ Jak coś się zmieni, to damy znać.

          Pozdrawiam
          Agnieszka
          enerad.pl

        • Dzień dobry,

          Pani Elżbieto, niestety firma EC nie zajęła oficjalnego stanowiska, jeśli chodzi o nadpłaty. Proszę udać się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów, który wskaże Pani co należy zrobić, by odzyskać pieniądze.

          Pozdrawiam
          Agnieszka
          enerad.pl

  4. Oby EC jak najszybciej rozliczyło się z nadpłat jakie wszyscy zapłaciliśmy. Jak trzeba było opłacać rachunki , to każde spóźnienie karane było karnymi odsetkami , ciekawe jakie odsetki EC zapłaci nam wszystkim.

  5. W końcu czerwca br. podpisałem z Energetycznym Centrum umowę na dostarczanie energii elektrycznej i gazu. Do obecnej chwili nie otrzymałem kopii umowy z podpisem EC. Mam „w ręku” opłacone faktury za prąd i gaz, ale na nich widnieje tylko numer klienta – brak numeru umowy.
    Operatorzy rezerwowi wymagają ode mnie abym przy podpisywaniu nowej umowy podał im numer umowy z Energetycznym Centrum. Stawiają to jako bezwzględny warunek. Skutkiem tego nie mogę zmienić operatora – odbijam się od każdego z urzędników Punktu Obsługi Klienta. Co mam zrobić w takiej sytuacji ?
    Warto aby Czytelnicy również dowiedzieli się o tym, że Energetyczne Centrum, od 12.09.2018, zaprzestało sprzedaży gazu. Informację o tym otrzymałem SMSem.
    Pozdrawiam.

    • Właśnie ja też mam wykupiony pakiet medyczny i tez nie wiem cosie dzieje, bo za wrzesień dostałam e-fakturę, a za pazdziernik cisza… a mam w listopadzie i grudniu lekarzy poumawianych.

      • Ja we wrześniu nr.zrezygnowalam z pakietu medycznego w LuxMed, zapłaciłam jeszcze za październik, a teraz dostaje smsy od Energii dla Firm o”zapłaceniu 517 zł”! To ewidentne oszustwo! A nie ma jak skontaktować się z tą firmą?

  6. Próbuję się skontaktować z centrum energetycznym od jakiego czasu…dziś tzn. 31.X..również nic nie wiem. Też mam nadpłatę. Czy jest gdzieś możliwość uzyskania wiadomości na temat poruszany na tym forum?

  7. O niczym nie wiedziałam. Nikt mnie nie powiadomił, że firma nie dostarcza gazu. Ebok na EC aktywne z kwotami do wpłat. Tam nie ma nic o upadłości. Dopiero na głównej stronie EC znalazĺam ten komunikat. Co z nadpłatą za gaz za październik???? Dobrze że za listopad (płatne do 05.11) nie zapłaciłam prawie 400 byłabym do tyłu. Jednak za październik zapłaciłam. Dzisiaj dostałam umowę awaryjną z PGNIG że od 12.09 oni sprzedają mi gaz. Masakra

  8. zapłaciłem im do końca pażdziernika a tu przychodzi nowa faktura z enei na sumę 250 zł za pażdziernik [ jeden miesiąc] tyle to płaciłem ale na 3- miesiące

  9. Witam, ja nie dostałem żadnej wiadomości o upadłości EC, dowiedziałem się o tym dopiero jak mi PGNIG- e wysłało zawiadomienie o sprzedaży awaryjnego paliwa gazowego z dniem 11 września 2018r. z tytułu braku koncesji dla EC, zapłaciłem już za miesiąc listopad to co mi EC naliczyła szacunkowo, dzwoniłem na infolinie i na stacjonarny do EC, ale nikt nie odbiera, czy wie ktoś może jak odzyskać wpłacone pieniądze dla EC bo PGNIG- e naliczy nam jeszcze raz opłatę za zużyte paliwo gazowe.

    • Na moje szczęście umowa awaryjna z PGNiG wpłynęła 02.11. i za listopad nie zdążyłam zapłacić. Jednak do końca października szacunkowe kwoty wpłaciłam. Też mam nadpłatę. Niestety PGNiG też obciąży nas za okres od 12.09. Proponuję śledzić stronę URE może zostać powołana osoba która zajmie się wierzytelnościami EC. Poczekam jeżeli nic się nie wyjaśni idę do rzecznika praw konsumenta a później do sądu. Ja im nie odpuszczę. Pan z URE zasugerował mi że mogę zgłosić się na policję jeżeli czuję się oszukana. Co jeszcze EBok działa, link do wpłat też …

    • Ja tez mam sporą jak dla mnie nadpłatę, pisałam do UOKiK i do Ministerstwa Sprawiedliwości to wysłali mnie na drzewo 🙂
      Nie wiem co robić dalej. Proszę o kontakt może wspólnie coś zdziałamy.

  10. Witam ja również zapłaciłam za prąd w październiku nie mając żadnej wiadomości ani maila o tym że Centrum Energetyczne upadło ,Dzisiaj dowiedziałam się z Innogy że zbankrutowało Centrum ,Proszę mi powiedzieć jak mam odzyskać te pieniądze

  11. Na stronie URE w aktualnościach jest informacja dla klientów EC. Między innymi fakt zgłaszania na policję faktur które będą przychodziły po 12.09.18. Podana jest również pozycja w Monitorze Sądowym w tym temacie oraz kontakt do UOKiK.

  12. Z tego co się doszukałem na stronach internetowych pod adresem energa.pl/formularze/zwrot-nadplaty jest formularz do wypełnienia. Jeszcze go nie wypróbowałem. Może ktoś już to zrobił. Czy to działa ? Teoretycznie firma Energia przejmuje długi Energi dla firm. Ale jak to działa w praktyce ???

  13. Jak można praktycznie domagać się odzyskania nadpłaty od Energii dla firm, która nie ogłosiła upadłości (jeszcze) jako odbiorca instytucjonalny i indywidualny?
    Czy jednostronne odstąpienie od umowy zawartej na czas określony przez Energię dla firm daje kontrahentom jak wyżej szanse skutecznego domagania się od Energii dla firm rekompensaty za różnicę (sporą), którą płacimy za dostarczaną energię rezerwową w kilkutygodniowym okresie „procesowania” umowy przez Tauron, PGE itp? A potem za wyższe niż dla Energii dla firm opłaty do nowego dostawcy w okresie do końca okresu umowy?

  14. Witam jestem w takiej samej sytuacji. Mieszkań we Wrocławiu i też mam zamiar złożyć pozew do sądu i zwrot nadpłaty. A może zrobimy to wspólnym pozwem? Czekam na ewentualnych pokrzywdzonych Joanna tel 692851656

    • Ja zapłaciłam za pażdziernik i listopad-dzisiaj otrzymałam rachunek z nowej firmy.To mnie zainteresowało-nic wczesniej nie dostałam.Mam opłacone 2 m-ce tj.800 zł.Nie wiem jak je odebrać…swoje pieniadze 🙁

  15. Ja próbowałem wysłać formularz o zwrot na stronie energia.pl, bo to chyba jest ta sama grupa, ale formularz od 3 dni wciąż jest w wysyłaniu. Czyli strona nie działa. Wysłałem więc skan na formularza o zwrot na adres cok@energiadlafirm.pl. Teraz przyjdzie poczekać 30 dni. Potem to już chyba tylko sąd. Więc jeśli ktoś już złożył taki pozew, to może da więcej informacji w tym temacie. Co, gdzie, jak i ile można na tym stracić :). Jest jeszcze możliwość złożenia skargi do Rzecznika Praw Konsumentów, ale to chyba raczej w charakterze porady – co dalej i pewnie też ze wskazaniem na drogę sądową. A w sądzie wiadomo – różnie bywa.

      • Pani Paulino, ja poczekam, ale raczej przewiduję, że sprawa skończy się u Rzecznika i potem w sądzie. Niemniej puki co należy postępować zgodnie z ich narzuconą procedurą, bo to będzie też ważne w sądzie. Dlatego do nich napisałem, na ich formularzu i do ich maila. A potem zobaczymy. Pozdrawiam

        • 19 pażdziernika wysłałam do nich pismo w spr. rozliczenia wpłat za gaz z września i października. . Otrzymałam potwierdzenie: Dziękujemy za przesłane zgłoszenie, które zostało zarejestrowane w Biurze Obsługi Klienta. Maksymalny czas oczekiwania na udzielenie odpowiedzi wynosi 14 dni.

          Z przyjemnością informujemy, iż obecnie średni czas realizacji spraw zgłaszanych e-mailowo wynosi 4 dni. Konsultant Biura Obsługi Klienta skontaktuje się z Państwem w przypadku dodatkowych informacji potrzebnych do rozwiązania zgłoszenia.

          Z pozdrowieniami

          Zespół Obsługi Klienta
          Energetyczne Centrum S.A.

          Cisza do dziś. Jutro zgłaszam się do Pow. Rzecznika Konsumenta.

    • Znajdź w swojej okolicy Powiatowego rzecznika konsumenta,on Ci napisze wezwanie do zapłaty a później pozew do sądu.Inaczej tego nie załatwisz.Ja już taki pozew złożyłam i czekam na sprawe.

  16. Mialem do zaplaty 130zl za 2 miesiace ,energia dla firm swiadczy uslugi lux med naliczyli mnie dzis juz na 497 zl bo nie placilem,nie moge z nim isie skontaktowac bo nic nie podpisywalem,co mam teraz zrobic ? zglosic to gdzies ? Płacic ? jak nawet sie nie odezwa

    • Dzień dobry,

      Panie Kamilu, reguluje Pan rachunki za prąd do Energii dla Firm tylko do dnia 07.09.2018 roku. Natomiast za dodatkowe usługi np. LUX MED płaci Pan zgodnie z zawartą umową. Jeśli Energia dla Firm wystawia Panu rachunki za energię elektryczną po dniu 07.09.2018, to proszę zgłosić to np. na policję, czy do prokuratury.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • Pani agnieszko mialem do zaplaty 130 zl czemu po miesiacu naliczyli m,nie na 497 zl skoro tylko za 2 miesiace 130 zl za lux med,ponownie dostaje wiadomosci i zaplaceniu,w tym momencie nic nei zaplace zlodzieja juz

  17. Witam. Dzwoniłam do rzecznika praw konsumenta. Tez mam nadpłate w Energetycznym Centrum. Kazali pisemnie wezwać EC do zwrotu nadpłaty z terminem 7 dni. Jeśli nie będzie zwrotu pieniędzy ani żadnej odpowiedzi, trzeba zgłosić sprawę do rzecznika praw konsumenta.

  18. Też mam bardzo dużą nadpłatę za paliwo gazowe (ok. 2,5 tys. zł) w EC i nadal nie ma rozliczenia tego z ich strony. Co dalej z tym robić?

  19. Witam. Jak można się skontaktować z Energią dla Firm? Miałam pakiet medyczny do Lux Med, każdy miesiąc opłacony. We wrześniu zrezygnowałam i opłaciłam dodatkowo”miesiąc wypowiedzenia”(październik). Dostaje od Energii dla firm smsy o zapłacie jakiejś wyimaginowanej kwoty – 517 ?
    Co mam zrobić?

    • Dzień dobry,

      w pierwszej kolejności proszę skontaktować się z firmą LUX MED i sprawdzić, jak wygląda kwestia Pani zobowiązania wobec LUX MED. Jeśli nic Pani nie jest dłużna, to proszę działanie firmy Energia dla Firm zgłosić na policję lub do prokuratury.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

      • Witam, dostałem dzisiaj wezwanie od Energi dla Firm za miesiąc październik w kwocie 200 zł, czy powinienem to zapłacić skoro skończyli działalność we wrześniu? Mam uregulowane z nimi wszystkie rachunki, oprócz października. Co robić? Straszą mnie sądem. Proszę o odpowiedź.

        • Dzień dobry,

          Panie Leszku, faktury za październik Pan nie opłaca, gdyż Energia dla Firm zakończyła swoją działalność na początku września i nie jest już Pana sprzedawcą prądu/gazu. Proszę z poniższym wezwaniem udać się na policję lub do prokuratury.

          Pozdrawiam
          Agnieszka
          enerad.pl

  20. Ja również mam dużą nadpłatę za gaz, nierozliczoną przez EC.

    Pytanie – dlaczego sprawą nie zajął się jeszcze Krajowy Rzecznik Praw Konsumenta ? Zgodnie z prawem, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów – a właśnie w przypadku upadłości Energetycznego Centrum pokrzywdzonych jest prawdopodobnie tysiące ludzi …
    Czyżby obecnym rządzącym nie na rękę była kolejna afera i niedziałające instytucje państwowe ? …

  21. EC jest takie beszczelne że przysłali mi fakturę za gaz teraz za sierpień na 440 zł.ze zużyciem 230m3 gdzie ja im podałem 25m3 a do ich stanu licznika na dzień dzisiejszy brakuje mi jeszcze 140m3.Chamstwo.

  22. chciałam się dowidzieć dlaczego mamy dalej płacić ubezpieczenie na rzecz energetycznego centrum .straszycie nas , ze podacie nas do firmy indyfikacyjnej a przecież od września nie dostarczacie przecież energii a ubezpieczenie każecie płacić czy to jest wporządku

  23. Każdy odsyła pod inny numer. I nic nie można się dowiedzieć. Czy ktoś wie jak odzyskać pieniądze??? Mamy ponad 1000 zł do zwrotu.

  24. Jestem kolenym klientem oczekującym zwrotu nadpłaty za gaz przez EC.
    Prosze o informację w jaki sposób ją odzyskać.Mam nadpłaty na 700zł
    Proszę o pomoc!

  25. Witam
    jestem kolejnym oszukanym klientem EC S.A. Mam nadpłatę w wysokości 1350 zł.
    Zostałem poinformowany smsem przez EC o zaprzestaniu opłat wg harmonogramu z 73 dniowym opóźnieniem. Spółka świadomie działała aby pozyskać nienależne środki pieniężne od klientów – co powinno być już ścigane przez prokuraturę.
    Najwyższy czas abyśmy zaczęli działać wspólnie poprzez złożenie doniesienia do prokuratury, nadać temat do mediów zainteresowanych tą aferą.

    • Dzień dobry,

      Panie Pawle, zaistniałą sytuację, niezależnie czy zostanie złożony wspólny wniosek do prokuratury, powinien Pan zgłosić na policję, do URE i UOKiK.

      Podrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  26. Witam
    Tak samo mam.
    Mam nadpłatę i rachunek na grudzień.
    We wrześniu poszłam do konkurencji i umowę podpisałam.
    E.C. telefony nie odpowiadają wcale.
    Rozliczenie przysłali mi. Jak dzwoniłam we wrześniu na infolinię to żadnego zadłużenia nie miałam w energetycznym centrum.
    A okazuje się że mam do zapłaty w grudniu rachunek za prąd.
    Już z nimi nie mam umowy w energetycznym centrum.
    Jak czytałam wcześniej na tej stronie to klienci nie muszą i nie mają płacić na ich konto rachunki E.C.
    Proszę o pomoc bo chcemy swoje nadpłaty od energetycznego centrum.
    To tyle.
    M.M.

    • Dzień dobry,

      czy od EC otrzymała Pani rachunek za prąd czy rozliczenie zużycia prądu do 10.09, z którego wynika, ze ma Pani niedopłatę?

      Jeśli chodzi o nadpłaty, to musi Pani postępować zgodnie z tym co napisaliśmy w artykule: Zwrot nadpłaty za prąd – jak odzyskać pieniądze? Niestety, nie ma gwarancji, że postępując zgodnie z procedurami, odzyska Pani pieniądze.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  27. Wysłałem wniosek o zwrot nadpłaty za prąd do Energii Dla Firm drogą e-mailową dnia 24,08,2018r i do dnia dzisiejszego nie otrzymałem zwrotu kwoty nadpłaty 2650,65 PLN.
    W jaki sposób odebrać mam swoje pieniądze bo od dłuższego czasu nie otrzymuję żadnych odpowiedzi na wysyłane maile.Może istnieje możliwość odsprzedania tego długu

    • Ja też mam nadpate w wysokości 600zl ale problemem w ich odzyskaniu bedzie fakt ze Energia dla firm nie ogłosiła upadlosci tylko jak czytam zawiesila działalność😠

  28. Dobry wieczór
    Właśnie przeczytałam o ogłoszeniu upadłości Energii dla Firm i komunikat o zgłaszaniu wierzytelności. Mamy (jako firma) nadpłatę ponad 5tys zł. Stan na dzien 7 września 2018. Czy nadplata jest formą wierzytelności? Możemy to zgłosić? Jesli tak, co nalezy dołączyć do zgłoszenia i jaką kategorię wierzytelności wybrac? 2? 4? 5? Jakie sa szanse na odzyskanie nadpłaty?

    • Pani Tereso, szczegółowe informacje znajdują się na stronie sprzedawcy: energiadlafirm.pl. W przypadku problemów z uzupełnieniem zgłoszenia, niezbędna będzie konsultacja prawna.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  29. Nowy wątek dla wszystkich. I trzeba się spieszyć. We wszystkich firmach, w których ogłoszono upadłość. Dla Energia dla Firm info jest na stronie energiadlafirm.pl/. A teraz najważniejsze jak wypełnić ten cholerny wniosek do Syndyka ???? To jakiś koszmar. Ma ktoś pojęcie ???

  30. Wydaje się, że droga do odzyskania nadpłaty jest już ustalona i możliwa. Pozostaje tylko pytanie do jakiej kategorii wierzytelności należy zaliczyć nadpłatę, która powstała przed ogłoszeniem upadłości ?. Może ktoś już to zdefiniował.
    Pozdrawiam

  31. Ja wpisałam d drugiej kategorii, tylko nie wiem czy dobrze policzyłam odsetki ;/. jak liczyliscie odsetki od nadpłaty? I czy w ogóle można ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *