Energia dla Firm i Energetyczne Centrum zakończyły sprzedaż prądu! Co teraz?

Energia dla Firm i Energetyczne Centrum zaprzestały sprzedaży energii elektrycznej dla odbiorców indywidualnych i biznesowych. Co dalej z ich klientami?

Energia dla Firm – już nie sprzedaje prądu

Mamy już oficjalne potwierdzenie, że firma Energia dla Firm zaprzestała sprzedawania prądu – od 7 września nie świadczy usług w tym zakresie. Pierwszą informację o tym, że zakończyła działalność, otrzymaliśmy od jednego z naszych Użytkowników krótko po godzinie 15, dnia 07.09.2018 r. Zareagowaliśmy od razu i postanowiliśmy zweryfikować wiadomość, niestety na stronie sprzedawcy prądu nie było wtedy żadnego komunikatu. Dzisiaj, wchodząc na stronę spółki widnieje informacja:

Energia dla Firm - koniec sprzedaży prądu

źródło: energiadlafirm.pl

Co z klientami firmy? Otóż, do 6 września ich rachunki zostaną rozliczone na podstawie umów zawartych z Energią dla Firm, natomiast od 7 września rozliczeń za zużytą energię będzie dokonywał Sprzedawca Rezerwowy wyznaczony zgodnie z terenem Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

Firma o zakończeniu usług poinformowała swoich klientów drogą mailową oraz udziela pomocy i porad na infolinii.

Energetyczne Centrum – kolejna spółka kończy sprzedaż prądu

Nie minął nawet tydzień, a rynek energetyczny obiegła kolejna, szokująca informacja. Tym razem sprzedaż prądu zakończyła spółka Energetyczne Centrum, która obsługuje 200 tys. odbiorców całym kraju (dane za Energetyczne Centrum).

Do 10 września br. klienci firmy zostaną rozliczeni według umów zawartych z firmą, natomiast od 11 września rachunki będzie wystawiać Sprzedawca Rezerwowy odpowiedni dla danego obszaru dystrybucyjnego:

Energetyczne Centrum - koniec sprzedaży prądu

źródło: ec.net.pl

Co dalej? Sprzedawcy Rezerwowi zareagowali

Co warto podkreślić: klienci firm nie zostaną odcięci od prądu. I w obydwóch komunikatach można przeczytać, że firmy zachęcają, do jak najszybszego znalezienia nowego sprzedawcy energii elektrycznej. Dlaczego? Ponieważ ceny prądu u Sprzedawcy Rezerwowego mogą być wyższe niż te dotychczasowe. W szczególności podwyżki mogą odczuć klienci biznesowi, zużywający najwięcej prądu.

Na zaistniałą sytuację zareagowali Sprzedawcy Rezerwowi – na ich stronach znajdziemy komunikaty prasowe, w których zapewniają oni o wsparciu dla byłych klientów Energii dla Firm i Energetycznego Centrum:

Enea – Sprzedawca Rezerwowy – w celu uzyskania informacji firma zachęca do kontaktu telefonicznego: 611 111 111, odwiedzenia BOK Enea lub strony internetowej enea.pl.

Energa – Sprzedawca Rezerwowy – przygotowała specjalną infolinię: dla klientów indywidualnych: 55 66 77 811, dla klientów biznesowych: 55 66 77 810.

PGE – Sprzedawca Rezerwowy – zachęca klientów Energii dla Firm i EC do jak najszybszego kontaktu pod numerem: 422 222 222.

Tauron – Sprzedawca Rezerwowy – wszystkie informacje na temat wyboru nowego sprzedawcy prądu można uzyskać pod numerem: 555 444 555 lub w BOK Tauron.

Aktualizacja 09.11.2018

Uwaga: Informacja Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (nr 88/2018)

W związku z licznymi zgłoszeniami klientów Energetycznego Centrum, URE na swojej stronie informuje, że:

nie należy regulować rachunków ani prognoz dotyczących dat po 10.09 dla energii elektrycznej oraz po 11.09 dla paliwa gazowego;
należy regulować opłaty związane z dodatkowymi usługami np. pakietami medycznymi;
jeśli otrzymujecie nadal rachunki lub prognozy od Energetycznego Centrum to koniecznie zgłoście ten fakt organom ścigania (policja, prokuratura).

Ponadto, w Monitorze Sądowym i Gospodarczym nr 209/2018, poz. 47083, Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, X Wydział Gospodarczy dla spraw Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych, podał do publicznej wiadomości, że: po rozpoznaniu w dniu 16 października 2018 roku w Warszawie na posiedzeniu niejawnym sprawy z wniosku dłużnika Energetyczne Centrum S.A. z siedzibą w Warszawie o ogłoszenie upadłości (sygn. akt X GU 1933/18) postanowił zabezpieczyć majątek dłużnika Energetyczne Centrum S.A. z siedzibą w Warszawie przez ustanowienie tymczasowego nadzorcy sądowego w osobie Tycjana Saltarskiego, posiadającego licencję doradcy restrukturyzacyjnego o numerze 127.

Bezpłatną pomoc prawną otrzymacie:
– Miejscy lub Powiatowi Rzecznicy Konsumentów;
– organizacje konsumenckie.

enerad.pl

enerad.pl to pierwsza porównywarka cen energii w Internecie. Dzisiaj działamy dla Was nie tylko w branży energetycznej! Dostarczamy Wam porady, opinie i rankingi z branży finansowej.

    • Dzień dobry,

      Panie Marku, z powyższym pytaniem proszę zgłosić się do Energetycznego Centrum. Niestety, w komunikacie firma nie podała takich szczegółów.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

    • Witam, ja też dostałam rozliczenie w czerwcu za cały rok z dużą nadpłatą i zerowym harmonogramem płatności do końca 2018 roku a wczoraj następną fakturę za okres od czerwca do 10.09.2018 z kwotą powyżej 100 zł do zapłaty,coś tu nie gra,Czekałam na zwrot nadpłaty a nie na następny rachunek, ale nie ma do kogo zadzwonić,telefony nieaktywne. Czy ktoś z nadpłatą też dostał dodatkowy rachunek do zapłaty?

  1. Jak się skontaktować z Energetycznym Centrum skoro telefony już nieaktywne? Jednego dnia dostałam powiadomienie o tym, ze EC już nie będzie dostawcą prądu a drugiego dnia otrzymałam rachunek szacunkowy na cały rok do przodu,wystawiony na EC i z tym samym nr. Konta. Płacić, czy nie, bo już nie rozumiem.

    • No właśnie. Czy jakieś prawo w Polsce zmusi EC do rozliczenia? Oby jak najszybciej. Przecież to niemałe pieniądze, które płacimy za energię. Nóż się w kieszeni otwiera na takie praktyki!!!!

  2. Też mam dużą nadpłatę i napewno takich osób jest więcej. Jak i gdzie dochodzić swoich praw skoro telefon centrum energetycznego nie odpowiada? Może powinniśmy zbiorowo zacząć się organizować?

  3. Zapłaciłam rachunek za wrzesień i pazdziernik i ubezpieczenie do konca tego roku.
    nikt mnie nie powiadomił że EC ogłosiło upadłość..
    Podobno do 10 -X 2018 zobowiązali się rozliczyć z klientami ,taką informację otrzymałam z Tauronu..

    • Dzień dobry,

      Pani Halino, napisaliśmy wczoraj do Rzecznika Prasowego firmy Energetyczne Centrum odnośnie nadpłat za faktury i czekamy na odpowiedź. Jak coś będziemy wiedzieć, to na pewno o tym poinformujemy.

      Pozdrawiam
      Agnieszka
      enerad.pl

  4. Oby EC jak najszybciej rozliczyło się z nadpłat jakie wszyscy zapłaciliśmy. Jak trzeba było opłacać rachunki , to każde spóźnienie karane było karnymi odsetkami , ciekawe jakie odsetki EC zapłaci nam wszystkim.

  5. W końcu czerwca br. podpisałem z Energetycznym Centrum umowę na dostarczanie energii elektrycznej i gazu. Do obecnej chwili nie otrzymałem kopii umowy z podpisem EC. Mam „w ręku” opłacone faktury za prąd i gaz, ale na nich widnieje tylko numer klienta – brak numeru umowy.
    Operatorzy rezerwowi wymagają ode mnie abym przy podpisywaniu nowej umowy podał im numer umowy z Energetycznym Centrum. Stawiają to jako bezwzględny warunek. Skutkiem tego nie mogę zmienić operatora – odbijam się od każdego z urzędników Punktu Obsługi Klienta. Co mam zrobić w takiej sytuacji ?
    Warto aby Czytelnicy również dowiedzieli się o tym, że Energetyczne Centrum, od 12.09.2018, zaprzestało sprzedaży gazu. Informację o tym otrzymałem SMSem.
    Pozdrawiam.

    • Właśnie ja też mam wykupiony pakiet medyczny i tez nie wiem cosie dzieje, bo za wrzesień dostałam e-fakturę, a za pazdziernik cisza… a mam w listopadzie i grudniu lekarzy poumawianych.

  6. Próbuję się skontaktować z centrum energetycznym od jakiego czasu…dziś tzn. 31.X..również nic nie wiem. Też mam nadpłatę. Czy jest gdzieś możliwość uzyskania wiadomości na temat poruszany na tym forum?

  7. O niczym nie wiedziałam. Nikt mnie nie powiadomił, że firma nie dostarcza gazu. Ebok na EC aktywne z kwotami do wpłat. Tam nie ma nic o upadłości. Dopiero na głównej stronie EC znalazĺam ten komunikat. Co z nadpłatą za gaz za październik???? Dobrze że za listopad (płatne do 05.11) nie zapłaciłam prawie 400 byłabym do tyłu. Jednak za październik zapłaciłam. Dzisiaj dostałam umowę awaryjną z PGNIG że od 12.09 oni sprzedają mi gaz. Masakra

  8. zapłaciłem im do końca pażdziernika a tu przychodzi nowa faktura z enei na sumę 250 zł za pażdziernik [ jeden miesiąc] tyle to płaciłem ale na 3- miesiące

  9. Witam, ja nie dostałem żadnej wiadomości o upadłości EC, dowiedziałem się o tym dopiero jak mi PGNIG- e wysłało zawiadomienie o sprzedaży awaryjnego paliwa gazowego z dniem 11 września 2018r. z tytułu braku koncesji dla EC, zapłaciłem już za miesiąc listopad to co mi EC naliczyła szacunkowo, dzwoniłem na infolinie i na stacjonarny do EC, ale nikt nie odbiera, czy wie ktoś może jak odzyskać wpłacone pieniądze dla EC bo PGNIG- e naliczy nam jeszcze raz opłatę za zużyte paliwo gazowe.

    • Na moje szczęście umowa awaryjna z PGNiG wpłynęła 02.11. i za listopad nie zdążyłam zapłacić. Jednak do końca października szacunkowe kwoty wpłaciłam. Też mam nadpłatę. Niestety PGNiG też obciąży nas za okres od 12.09. Proponuję śledzić stronę URE może zostać powołana osoba która zajmie się wierzytelnościami EC. Poczekam jeżeli nic się nie wyjaśni idę do rzecznika praw konsumenta a później do sądu. Ja im nie odpuszczę. Pan z URE zasugerował mi że mogę zgłosić się na policję jeżeli czuję się oszukana. Co jeszcze EBok działa, link do wpłat też …

    • Ja tez mam sporą jak dla mnie nadpłatę, pisałam do UOKiK i do Ministerstwa Sprawiedliwości to wysłali mnie na drzewo 🙂
      Nie wiem co robić dalej. Proszę o kontakt może wspólnie coś zdziałamy.

  10. Witam ja również zapłaciłam za prąd w październiku nie mając żadnej wiadomości ani maila o tym że Centrum Energetyczne upadło ,Dzisiaj dowiedziałam się z Innogy że zbankrutowało Centrum ,Proszę mi powiedzieć jak mam odzyskać te pieniądze

  11. Na stronie URE w aktualnościach jest informacja dla klientów EC. Między innymi fakt zgłaszania na policję faktur które będą przychodziły po 12.09.18. Podana jest również pozycja w Monitorze Sądowym w tym temacie oraz kontakt do UOKiK.

  12. Z tego co się doszukałem na stronach internetowych pod adresem energa.pl/formularze/zwrot-nadplaty jest formularz do wypełnienia. Jeszcze go nie wypróbowałem. Może ktoś już to zrobił. Czy to działa ? Teoretycznie firma Energia przejmuje długi Energi dla firm. Ale jak to działa w praktyce ???

  13. Jak można praktycznie domagać się odzyskania nadpłaty od Energii dla firm, która nie ogłosiła upadłości (jeszcze) jako odbiorca instytucjonalny i indywidualny?
    Czy jednostronne odstąpienie od umowy zawartej na czas określony przez Energię dla firm daje kontrahentom jak wyżej szanse skutecznego domagania się od Energii dla firm rekompensaty za różnicę (sporą), którą płacimy za dostarczaną energię rezerwową w kilkutygodniowym okresie „procesowania” umowy przez Tauron, PGE itp? A potem za wyższe niż dla Energii dla firm opłaty do nowego dostawcy w okresie do końca okresu umowy?

  14. Witam jestem w takiej samej sytuacji. Mieszkań we Wrocławiu i też mam zamiar złożyć pozew do sądu i zwrot nadpłaty. A może zrobimy to wspólnym pozwem? Czekam na ewentualnych pokrzywdzonych Joanna tel 692851656

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *