Sprawdź najnowsze informacje - Informacja Prezesa URE z 03.01.2019 rok i zgłaszanie wierzytelności!
Energia dla Firm - już nie sprzedaje prądu
Mamy już oficjalne potwierdzenie, że firma Energia dla Firm zaprzestała sprzedawania prądu - od 7 września nie świadczy usług w tym zakresie. Pierwszą informację o tym, że zakończyła działalność, otrzymaliśmy od jednego z naszych Użytkowników krótko po godzinie 15, dnia 07.09.2018 r. Zareagowaliśmy od razu i postanowiliśmy zweryfikować wiadomość, niestety na stronie sprzedawcy prądu nie było wtedy żadnego komunikatu. Dzisiaj, wchodząc na stronę spółki widnieje informacja:
Co z klientami firmy? Otóż, do 6 września ich rachunki zostaną rozliczone na podstawie umów zawartych z Energią dla Firm, natomiast od 7 września rozliczeń za zużytą energię będzie dokonywał Sprzedawca Rezerwowy wyznaczony zgodnie z terenem Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Firma o zakończeniu usług poinformowała swoich klientów drogą mailową oraz udziela pomocy i porad na infolinii.
Energetyczne Centrum - kolejna spółka kończy sprzedaż prądu
Nie minął nawet tydzień, a rynek energetyczny obiegła kolejna, szokująca informacja. Tym razem sprzedaż prądu zakończyła spółka Energetyczne Centrum, która obsługuje 200 tys. odbiorców całym kraju (dane za Energetyczne Centrum).
Do 10 września br. klienci firmy zostaną rozliczeni według umów zawartych z firmą, natomiast od 11 września rachunki będzie wystawiać Sprzedawca Rezerwowy odpowiedni dla danego obszaru dystrybucyjnego:
Co dalej? Sprzedawcy Rezerwowi zareagowali
Co warto podkreślić: klienci firm nie zostaną odcięci od prądu. I w obydwóch komunikatach można przeczytać, że firmy zachęcają, do jak najszybszego znalezienia nowego sprzedawcy energii elektrycznej. Dlaczego? Ponieważ ceny prądu u Sprzedawcy Rezerwowego mogą być wyższe niż te dotychczasowe. W szczególności podwyżki mogą odczuć klienci biznesowi, zużywający najwięcej prądu.
Na zaistniałą sytuację zareagowali Sprzedawcy Rezerwowi - na ich stronach znajdziemy komunikaty prasowe, w których zapewniają oni o wsparciu dla byłych klientów Energii dla Firm i Energetycznego Centrum:
Enea - Sprzedawca Rezerwowy - w celu uzyskania informacji firma zachęca do kontaktu telefonicznego: 611 111 111, odwiedzenia Biura Obsługi Klienta Enea lub strony internetowej enea.pl.
Energa - Sprzedawca Rezerwowy - przygotowała specjalną infolinię: dla klientów indywidualnych: 55 66 77 811, dla klientów biznesowych: 55 66 77 810.
PGE - Sprzedawca Rezerwowy - zachęca klientów Energii dla Firm i EC do jak najszybszego kontaktu pod numerem: 422 222 222.
Tauron - Sprzedawca Rezerwowy - wszystkie informacje na temat wyboru nowego sprzedawcy prądu można uzyskać pod numerem: 555 444 555 lub w Biurze Obsługi Klienta firmy.
Aktualizacja 09.11.2018
Uwaga: Informacja Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (nr 88/2018)
W związku z licznymi zgłoszeniami klientów Energetycznego Centrum, URE na swojej stronie informuje, że:
- nie należy regulować rachunków ani prognoz dotyczących dat po 10.09 dla energii elektrycznej oraz po 11.09 dla paliwa gazowego;
- należy regulować opłaty związane z dodatkowymi usługami np. pakietami medycznymi;
- jeśli otrzymujecie nadal rachunki lub prognozy od Energetycznego Centrum to koniecznie zgłoście ten fakt organom ścigania (policja, prokuratura).
Ponadto, w Monitorze Sądowym i Gospodarczym nr 209/2018, poz. 47083, Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, X Wydział Gospodarczy dla spraw Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych, podał do publicznej wiadomości, że: po rozpoznaniu w dniu 16 października 2018 roku w Warszawie na posiedzeniu niejawnym sprawy z wniosku dłużnika Energetyczne Centrum S.A. z siedzibą w Warszawie o ogłoszenie upadłości (sygn. akt X GU 1933/18) postanowił zabezpieczyć majątek dłużnika Energetyczne Centrum S.A. z siedzibą w Warszawie przez ustanowienie tymczasowego nadzorcy sądowego w osobie Tycjana Saltarskiego, posiadającego licencję doradcy restrukturyzacyjnego o numerze 127.
Bezpłatną pomoc prawną otrzymacie:
- Miejscy lub Powiatowi Rzecznicy Konsumentów;
- organizacje konsumenckie.
Aktualizacja 28.11.2018 - Zwroty nadpłat za prąd - co dalej?
W związku z brakiem oficjalnego stanowiska Energetycznego Centrum oraz Energii dla Firm odnośnie zwrotu nadpłat za prąd, przygotowaliśmy krótki poradnik. Zapraszamy do artykułu: Zwrot nadpłaty za prąd – jak odzyskać pieniądze?
Aktualizacja 03.01.2019
Uwaga: Informacja Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (nr 5/2019).
Za URE z dnia 03.01.2019: Prezes URE przypomina, że klienci firmy Energetycznego Centrum S.A., którzy do dnia poprzedzającego ogłoszenia upadłości Spółki tj. 02.12.2018 r., uregulowali na rzecz Spółki jakiekolwiek należności z tytułu sprzedaży energii elektrycznej lub paliwa gazowego za okres, w którym Spółka takich usług nie świadczyła mogą dochodzić swoich roszczeń z tego tytułu wobec Spółki w trybie przewidzianym przez przepisy ustawy Prawo upadłościowe, tj. w ramach zgłoszenia wierzytelności kierowanego do Sędziego-komisarza.
Termin wyznaczony na dokonanie zgłoszenia wierzytelności do Sędziego – komisarza SSR Kamili Wasilewskiej upływa z dniem 16.01.2019 r.
Zgłoszenia wierzytelności zgodnie z art. 239-240 Pu należy dokonać na piśmie w dwóch egzemplarzach, z podaniem sygnatury akt: X GUp 1078/18, na adres:
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych
Czerniakowska 100A, 00-454 Warszawa
Sędzia - komisarz SSR Kamila Wasilewska
A czy komuś syndyk założył sprawę sądową???
U mnie w firmie też przesłali pismo z podwyżką w 2018 roku i ostatecznie zdecydowaliśmy się na wypowiedzenie umowy. Później oczywiście otrzymaliśmy noty obciążeniowe za zerwanie umowy i wymienialiśmy się korespondencją (z BOK EDF z kopią wiadomości do syndyka), gdzie każdy przekonywał do swojej racji…
Ostatecznie kilkanaście dni temu otrzymaliśmy pismo z sądu – syndyk założył sprawę sądową (o nieuregulowanie not obciążeniowych za zerwanie umowy), pisząc:
„Mimo, iż spółka Energia dla Firm S.A. w upadłości należycie wykonała swoje świadczenie wynikające z Umowy, do dnia dzisiejszego do zapłaty należności nie doszło, wobec czego wniosek niniejszy jest w pełni konieczny i uzasadniony.”
Otrzymaliśmy także propozycje ugody tj. zapłaty 50% ogólnego zadłużenia + zero odsetek za opóźnienie.
Pytanie:
Czy warto iść na ugodę? A może jednak z niej zrezygnować i dochodzić swoich praw, bo „litera prawa jest po naszej stronie”? Ktoś coś może doradzić??
Wciąż dostaje faktury z Centrum za Lux Mes, mimo tego ,że luz Mes zerwał z nimi umowę w kwietniu 2018. I jeszcze zalegaja mi z nadpłata
Złożyłam wniosek w wyznaczonym terminie i…cisza. Jest czerwiec 2019.!
ja mam zaległość do zapłaty ze stycznia 2018, chciałam wyjaśnić należność za fakturę ale brak kontaktu z firmą. w istniejącej sytuacji oszustom az strach wysłać pieniądze, co mam zrobić
Czy jakiś prawnik mógłby odnieść się do kwestii sms-owych ponagleń do zapłaty ubezpieczenia. Do tego bez wyszczególnienia za jaki okres i na jakiej podstawie. W sumie nie wiadomo nawet czy chodzi o ubezpieczenie- można jedynie się domyślać po kwocie. Wszystkie moje zobowiązania do czasu zakończenia działalności firmy zostały w tym zakresie uregulowane, Zastanawia mnie jednak to, jak firma chce realizować tę usługę skoro już nie istnieje. Podstawowa kwestia polega na tym, czy ignorować takie ponaglenia, czy jednak coś trzeba zadziałać aby nie obudzić się kiedyś z ręką w n….ku.. Wyjaśnienie sprawy z EC nie wchodzi w grę – jak wiadomo brak kontaktu.
skoro nie mam u nich już pradu – to czy nadal musze placic ubezpieczenie od pradu? Chodzi o centrum energetyczne. Dzisiaj np. dostałam smsa ze mam nie zwłocznie wplacic zaleglosc za to ubezpieczenie
Cześć,
Czy ktoś z Was dostaje jeszcze wezwanie do zapłaty SMS-em – z Energetycznego Centrum pomimo ,że z daną fakturę zapłaciłem na ich stronie, rozliczeni za okres od 01.09 do momentu zaprzestania sprzedaży gazu.
Mam zamiar to zignorować bo zapłaciłem.
Ja nadal dostaje smsy, że mam opłacać rachunki. Banda oszustów
dzień dobry dopiero dziś dowiedziałam się o możliwości złożenia takiego wniosku,niestety termin minął 16. stycznia. Czy jeśli złoże go jutro zostanie on w ogóle rozpatrzony?
A mnie bardziej zastanawia, skąd firma Fortum, ma nasze dane osobowe? I średnio 2-3 razy w tygodniu wydzwaniają, abym podpisał z nimi umowę. Przecież Fortum nie jest sprzedawcą rezerwowym. Wynika na to, że EC sprzedało bazę klientów. Fortum korzysta z numerów telefonów: 729 978 376; 729 978 754. Do kogo zgłaszać takie naruszenie danych osobowych (RODO). Mimo nie wyrażenia zgody na przetwarzanie swoich danych, Fortum ma to „głęboko w poważaniu”.
Ja wpisałam d drugiej kategorii, tylko nie wiem czy dobrze policzyłam odsetki ;/. jak liczyliscie odsetki od nadpłaty? I czy w ogóle można ?
Wydaje się, że droga do odzyskania nadpłaty jest już ustalona i możliwa. Pozostaje tylko pytanie do jakiej kategorii wierzytelności należy zaliczyć nadpłatę, która powstała przed ogłoszeniem upadłości ?. Może ktoś już to zdefiniował.
Pozdrawiam
Nowy wątek dla wszystkich. I trzeba się spieszyć. We wszystkich firmach, w których ogłoszono upadłość. Dla Energia dla Firm info jest na stronie energiadlafirm.pl/. A teraz najważniejsze jak wypełnić ten cholerny wniosek do Syndyka ???? To jakiś koszmar. Ma ktoś pojęcie ???
Dobry wieczór
Właśnie przeczytałam o ogłoszeniu upadłości Energii dla Firm i komunikat o zgłaszaniu wierzytelności. Mamy (jako firma) nadpłatę ponad 5tys zł. Stan na dzien 7 września 2018. Czy nadplata jest formą wierzytelności? Możemy to zgłosić? Jesli tak, co nalezy dołączyć do zgłoszenia i jaką kategorię wierzytelności wybrac? 2? 4? 5? Jakie sa szanse na odzyskanie nadpłaty?
Wysłałem wniosek o zwrot nadpłaty za prąd do Energii Dla Firm drogą e-mailową dnia 24,08,2018r i do dnia dzisiejszego nie otrzymałem zwrotu kwoty nadpłaty 2650,65 PLN.
W jaki sposób odebrać mam swoje pieniądze bo od dłuższego czasu nie otrzymuję żadnych odpowiedzi na wysyłane maile.Może istnieje możliwość odsprzedania tego długu
Witam
Tak samo mam.
Mam nadpłatę i rachunek na grudzień.
We wrześniu poszłam do konkurencji i umowę podpisałam.
E.C. telefony nie odpowiadają wcale.
Rozliczenie przysłali mi. Jak dzwoniłam we wrześniu na infolinię to żadnego zadłużenia nie miałam w energetycznym centrum.
A okazuje się że mam do zapłaty w grudniu rachunek za prąd.
Już z nimi nie mam umowy w energetycznym centrum.
Jak czytałam wcześniej na tej stronie to klienci nie muszą i nie mają płacić na ich konto rachunki E.C.
Proszę o pomoc bo chcemy swoje nadpłaty od energetycznego centrum.
To tyle.
M.M.
Witam
jestem kolejnym oszukanym klientem EC S.A. Mam nadpłatę w wysokości 1350 zł.
Zostałem poinformowany smsem przez EC o zaprzestaniu opłat wg harmonogramu z 73 dniowym opóźnieniem. Spółka świadomie działała aby pozyskać nienależne środki pieniężne od klientów – co powinno być już ścigane przez prokuraturę.
Najwyższy czas abyśmy zaczęli działać wspólnie poprzez złożenie doniesienia do prokuratury, nadać temat do mediów zainteresowanych tą aferą.
Jestem kolenym klientem oczekującym zwrotu nadpłaty za gaz przez EC.
Prosze o informację w jaki sposób ją odzyskać.Mam nadpłaty na 700zł
Proszę o pomoc!
Każdy odsyła pod inny numer. I nic nie można się dowiedzieć. Czy ktoś wie jak odzyskać pieniądze??? Mamy ponad 1000 zł do zwrotu.
chciałam się dowidzieć dlaczego mamy dalej płacić ubezpieczenie na rzecz energetycznego centrum .straszycie nas , ze podacie nas do firmy indyfikacyjnej a przecież od września nie dostarczacie przecież energii a ubezpieczenie każecie płacić czy to jest wporządku
EC jest takie beszczelne że przysłali mi fakturę za gaz teraz za sierpień na 440 zł.ze zużyciem 230m3 gdzie ja im podałem 25m3 a do ich stanu licznika na dzień dzisiejszy brakuje mi jeszcze 140m3.Chamstwo.